سرخط خبرها

بعد از اینکه سال قبل xbox اعلام کرد که دیگه فروش مدیا فیزیکی در برزیل نخواهد داشت سونی کارخونه تولید دیسک در برزیل زده برای تولید بازی ها فیزیکی فرست و ترد پارتی برای برزیل و تمام امریکا جنوبی .

Sony Interactive Entertainment investe na comunidade brasileira

اين باجناق بازيا چيه :D
 
بعد از نمایش دیروز MARVEL 1943 یک بحثی رو چند نفر تو توییتر راه انداختن سره اینکه در عین هیجان انگیز بودن همچین چیزی، ولی نباید کل تمرکز از فان بودن کلیت بازی ها گرفته بشه و تمرکز روی اینجور مسائل باشه

راستش شاید قبلا با این موضوع موافق بودم، ولی الان معتقدم اتفاقا صنعت به هر دو نوع از این ویدیو گیم ها احتیاج داره!

ولی با پیشرفت انریل ما داریم به یک مسیر جدیدی از ویدیو گیم ورود می کنیم، که حداقل برای من خیلی جذابه؟! چرا؟!

چون برای استدیو های ایندی و تازه تاسیس AAA رسیدن به ویژوال های عجیب غریب دیگه رویا نیست!! اتفاقا داره به اسون ترین کار تبدیل میشه!
نتیجه این داستان چیه؟! دیگه استدیو های فرست پارتی چه سونی چه مایکی، نمی تونن برای متمایز شدن با سایر استدیو ها تمرکز اصلی رو روی ویژوال بزارن، و اتفاقا مجبورن منابع اصلی رو روی نواوری و خلاقیت خرج کنن!

همین نینتندو، الان عملا از لحاظ فنی با استدیو های ایندی فاصله زیادی نداره ولی تمرکز نینتندو در تولیدات داخلی خودش، رفته به سمت خلاقیت خلاقیت خلاقیت!

نمی خوام بگم استدیو های ایکس باکس یا پلی استیشن خلاقیت رو فراموش کردن یا نواوری در محصولاتشون نیست! اصلا! ولی خوب نمیشه کتمان کرد بیش از ده ساله اکثر منابع و هزینه ها شاید برای بخش فنیشون اختصاص داده شده!

با این مسیری که ویدیو گیم پیش گرفته! خیلی امید دارم دوران نسل 5 و 6 برای کنسول های غیر نینتندو تکرار بشه! جایی که انحصاری های فرست پارتی هویتشون اون چیزه جدیدی بود که به صنعت اضافه می کردن، و چه بسا از نظر ظاهری و ویژوالی مثل نسل هفت و هشت انقدر اختلاف فنی بین فرست پارتی ها و تردپارتی ها وجود نداشت! ما از بعد از نسل هفت موقعیتی رو شاهد بودیم، که استدیو های فرست پارتی در صورت داشتن بودجه اگه یک سری تیک های کلی بازی ها که استاندارد هستند و مورد برسی قرار می گیرن رو می زدن، خیالشون از نمره عالی راحت بود، ولی حالا به سمتی میریم که هدف تعریف استاندارد های جدید در ویدیو گیم باشه، حتی اگه بازی نتونه متای +90 بگیره ولی اثری بزارند که کل صنعت تحت تاثیر اون گیم قرار بگیره!
 
آخرین ویرایش:
Enotria: The Last Song که قبلا در برنامه id@xbox بود ورژن xbox رو کنسل کردن و گفتن برای تجربه بهتر پلیر های PS5 و PC بعدا عرضه بازی رو برای xbox ارزیابی میکنن .
“Regarding the release on Xbox, we have decided, in the interest of ensuring a superior experience for PC and PlayStation 5 players, to reassess the possibility of an Xbox release post-launch.”
Enotria: The Last Song launches August 21, Xbox Series version no longer planned

دمو بازی رو بزودی بر روی PS5 و PC میتوانید تجربه کنید .
 
آخرین ویرایش:
نسخه ریمستر Shadow of Damned که سال گذشته معرفی شده بود رسما با عنوان Hella Remastered رونمایی شد. طبق وبسایت رسمی بازی شینجی میکامی که یکی از تهیه کننده های نسخه اصلی بود ظاهرا بعد از ترک تانگو یک شرکت جدید به اسم KAMUY تاسیس کرده.

bfiwMSL.png

Shadows of the Damned: Hella Remastered
 
آخرین ویرایش:
Enotria: The Last Song که قبلا در برنامه id@xbox بود ورژن xbox رو کنسل کردن و گفتن برای تجربه بهتر پلیر های PS5 و PC بعدا عرضه بازی رو برای xbox ارزیابی میکنن .

Enotria: The Last Song launches August 21, Xbox Series version no longer planned

دمو بازی رو بزودی بر روی PS5 و PC میتوانید تجربه کنید .
احتمالا منتظر بودن MS بسته‌ی حمایتی بهشون بده و بیان رو گیمپس😁😁😁
 
Enotria: The Last Song که قبلا در برنامه id@xbox بود ورژن xbox رو کنسل کردن و گفتن برای تجربه بهتر پلیر های PS5 و PC بعدا عرضه بازی رو برای xbox ارزیابی میکنن .

Enotria: The Last Song launches August 21, Xbox Series version no longer planned

دمو بازی رو بزودی بر روی PS5 و PC میتوانید تجربه کنید .

يا بحث سرى اس بايد باشه كه من نميدونم چقد بازيشون سنگينه يا نيست.
يا هم اينكه همون مساله نبود توجيه اقتصادى و فروش پايين بازيا رو اكس باكس.
انتظار دارن احتمالا بعد موفقيت بازيشون يه پولى بگيرن از مايكروسافت كه رو گيم پس بيان.
 
يا بحث سرى اس بايد باشه كه من نميدونم چقد بازيشون سنگينه يا نيست.
يا هم اينكه همون مساله نبود توجيه اقتصادى و فروش پايين بازيا رو اكس باكس.
انتظار دارن احتمالا بعد موفقيت بازيشون يه پولى بگيرن از مايكروسافت كه رو گيم پس بيان.
احتمالا مورد دوم باشه
گرافیک بازی روی ۳۶۰ هم قابل اجراست.
 
بعد از نمایش دیروز MARVEL 1943 یک بحثی رو چند نفر تو توییتر راه انداختن سره اینکه در عین هیجان انگیز بودن همچین چیزی، ولی نباید کل تمرکز از فان بودن کلیت بازی ها گرفته بشه و تمرکز روی اینجور مسائل باشه

راستش شاید قبلا با این موضوع موافق بودم، ولی الان معتقدم اتفاقا صنعت به هر دو نوع از این ویدیو گیم ها احتیاج داره!

ولی با پیشرفت انریل ما داریم به یک مسیر جدیدی از ویدیو گیم ورود می کنیم، که حداقل برای من خیلی جذابه؟! چرا؟!

چون برای استدیو های ایندی و تازه تاسیس AAA رسیدن به ویژوال های عجیب غریب دیگه رویا نیست!! اتفاقا داره به اسون ترین کار تبدیل میشه!
نتیجه این داستان چیه؟! دیگه استدیو های فرست پارتی چه سونی چه مایکی، نمی تونن برای متمایز شدن با سایر استدیو ها تمرکز اصلی رو روی ویژوال بزارن، و اتفاقا مجبورن منابع اصلی رو روی نواوری و خلاقیت خرج کنن!

همین نینتندو، الان عملا از لحاظ فنی با استدیو های ایندی فاصله زیادی نداره ولی تمرکز نینتندو در تولیدات داخلی خودش، رفته به سمت خلاقیت خلاقیت خلاقیت!

نمی خوام بگم استدیو های ایکس باکس یا پلی استیشن خلاقیت رو فراموش کردن یا نواوری در محصولاتشون نیست! اصلا! ولی خوب نمیشه کتمان کرد بیش از ده ساله اکثر منابع و هزینه ها شاید برای بخش فنیشون اختصاص داده شده!

با این مسیری که ویدیو گیم پیش گرفته! خیلی امید دارم دوران نسل 5 و 6 برای کنسول های غیر نینتندو تکرار بشه! جایی که انحصاری های فرست پارتی هویتشون اون چیزه جدیدی بود که به صنعت اضافه می کردن، و چه بسا از نظر ظاهری و ویژوالی مثل نسل هفت و هشت انقدر اختلاف فنی بین فرست پارتی ها و تردپارتی ها وجود نداشت! ما از بعد از نسل هفت موقعیتی رو شاهد بودیم، که استدیو های فرست پارتی در صورت داشتن بودجه اگه یک سری تیک های کلی بازی ها که استاندارد هستند و مورد برسی قرار می گیرن رو می زدن، خیالشون از نمره عالی راحت بود، ولی حالا به سمتی میریم که هدف تعریف استاندارد های جدید در ویدیو گیم باشه، حتی اگه بازی نتونه متای +90 بگیره ولی اثری بزارند که کل صنعت تحت تاثیر اون گیم قرار بگیره!
می‌خوام موافقت کنم اما نه. انریل انجین و نمایش های پیرامون آثار توسعه داده شده توسط این انجین چیزی نیست جز هایپ. گرافیک یه بحثی است و عملکرد فنی قابل توجه یه بحث دیگه.

از دیدگاه من ویدیو گیم باید به اصل خودش وفادار باشه، اینکه سرگرم کننده باشه. گیم پلی به نظر من عامل مهمی تر است در سرگرم کننده بودن یک اثر تا گرافیک های چشم نواز.
 
  • Like
Reactions: DedSec88
يا بحث سرى اس بايد باشه كه من نميدونم چقد بازيشون سنگينه يا نيست.
يا هم اينكه همون مساله نبود توجيه اقتصادى و فروش پايين بازيا رو اكس باكس.
انتظار دارن احتمالا بعد موفقيت بازيشون يه پولى بگيرن از مايكروسافت كه رو گيم پس بيان.
این بازی موفقیت چندانی کسب نخواهد کرد با این جنریک بودنش.

استودیو های ایندی یاد گرفتند که با کنسول وار بازی اشون رو تو بحث های آنلاین مورد توجه قرار بدن.
 
ترول و پست تنش‌زا
استودیو های ایندی یاد گرفتند که با کنسول وار بازی اشون رو تو بحث های آنلاین مورد توجه قرار بدن.
همینه.
یاد اون بازیه Quantom Error افتادم که یهو گفتن بازیمون انحصاری PS5عه و سری اس برامون مشکل ایجاد کرده و نمیدونم SSD اکس باکس خوب نیست و ... ، آخر که بازی رو PS5 منتشر شد متای زیبای ۳۸ رو کسب کرد و معلوم شد کلا بازیشون چیزی برای عرضه نداشته و با این حرفا خواستن دل چهار تا فنبوی رو بدست بیارن و سر زبون ها بیان:دی
اینا هم به نظر همین شرایط رو دارن.

وگرنه ۹۹ درصد بازیهای مولتی پلتفرم برای اکس باکس هم عرضه میشن، حتی خیلی از بازیهای niche ژاپنی.
 
حتی خیلی از بازیهای niche ژاپنی.
همون بازیهاست که پلتفرمتون رو زنده نگه داشته است:D
اگه مایکرو یکم سیاست داشت جای پول دادن به این مفتخورها که بازی آبکی میسازن پول به همین ژاپنی سازا میداد کنسولش فجیع توسط اتاکوهای غربی خریده میشد فروشش بالا میرفت. بزرگترین اشتباهشم ول کردن ساکاگوچی و استدیو میست واکر.
بهترین کار که الان میتونه کنه اوردن همین بازیهای niche ژاپنی به صورت انحصاری رو گیم پس!
 
  • Like
Reactions: Destro and m.a.t
می‌خوام موافقت کنم اما نه. انریل انجین و نمایش های پیرامون آثار توسعه داده شده توسط این انجین چیزی نیست جز هایپ. گرافیک یه بحثی است و عملکرد فنی قابل توجه یه بحث دیگه.

از دیدگاه من ویدیو گیم باید به اصل خودش وفادار باشه، اینکه سرگرم کننده باشه. گیم پلی به نظر من عامل مهمی تر است در سرگرم کننده بودن یک اثر تا گرافیک های چشم نواز.
فقط انریل انجین نیست، پیشرفت های Nvidia و تلاش های حداقلی AMD و همچین اضافه شدن AI خیلی داره از لحاظ ویژوالی به سازنده ها مخصوصا ایندی ها کمک می کنه!!!

دیگه دوران اینکه منبع اصلی استدیو ها صرف این میشد که خودشون به دستاورد های فنی برسن گذشته، تو این مسیر صاحبین انجین ها، تولید کننده های تراشه ها، و همچنین AI بخش اعظم این کارو انجام میدن!

اونوقت استدیو های برجسته با این آزاد شدن مشغله های فنی به راحتی می تونه تمرکزشو به بخش خلاقیت انتقال بده!
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or