سرخط خبرها

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,594
نام
mohammad
ما هم با شوخی ازش رد میشیم و به امید فردا :)
تو رویا همه آزادانه می تونن با شوخی از هرچیزی رد بشن:D
.
.
.
خوشبخاته ما چند ساله گفتیم سونی ip بزرگ نداره
مسخره کردین


خوده ceo سونی یوشیدا به زبون اومد هفت هشت ماه پیش که اره ما مشکل کمبود ip بزرگ داریم!


گفتیم گس ها و پورت های ps چیزی هست که از سوی سهام داران و هیئت مدیره صورت گرفته!
مسخره کردید


تا دونه دونه مصاحبه ها اومد که پورت ها تصمیم قدیمی بود
و لینکدین اعضای مختلف چند تیم اومد که از 2017و 2018 یکی دو سال قبل از مدیر شدن جیمبو ساخت گس ها حتی داخل استدیو های فرست پارتی شروع شد!!!؟!!


گفتیم سونی از وضعیت سودش ناراضی هست
مسخره کردید


تا حرف های توتوکی و گزارش هایی که توقع بیشتر حتی اینسامنیاک پولساز(تحت تاثیر تعدیل قرار گرفته(وای به حال بقیه استدیو ها) و سونی بر اساس لیک ها شدیدا از قیمت لایسنس ها و این رویه حتی با وجود سوددهه بودن ناراضیه!

گفتیم سونی بی رویه بودجه هارو زیاد کرده و با فروش زیاد بازی ها، شرایط خوب نیست

مسخره کردید
تا اینکه گزارش اومد، سونی در حال بازنگری تو سیاست های مالی استدیو ها هست


مدت ها گفتیم سونی استقبال کمی در ابتدا از ایده ورود به ویدیو گیم داشت و دید گیمینگ نداشت
ماهارو مسخره کردید،


منابع ماهارو قبول نداشتید تا اینکه تو بازیکست محمد عزیز و کسری عزیز هم از شرایط سخت اوایل ps1 سخن گفتن


حالا هم مسخره کنید
بدون اینکه سرچی در مورد وضعیت کونامی و اسکوئر و نوع دیدشون به ویدیو گیم و سونی بکنید!


ولی باز زمانه که مشخص می کنه وضعیت سونی و پلی استیشن در گیمینگ چی هست


من و اون چند دوستی که تفکر مشابه من دارند! به رویاها و فانتزی های شخصی از سونی و پلی استیشن که در ذهن دوستان عزیزمون در BC ساخته شده تمام قد احترام می گذاریم!
 

Big Band

کاربر سایت
Jul 25, 2012
2,534
بانجی وضعیتش همون وضعیت سال 2021 و 2020 هست، یعنی پلیر های استیمش دقیقا مشابه وقتی هست که نزدیک یک سال از اخرین اکسپنشنش هاش می گذشت!

بیشتر مشکل از سونی هست!
این یک واقعیت هست، پلی استیشن و گیمینگ بر اساس تاریخ با بودجه کم و تیم کوچک ساخته شد! تازه بعد از تولید اولیه داخلی ps1 اینا یکم دیدشون به ویدیو گیم جدی شد، وگرنه اینا همونایی بودن که تولید واکمن رو مقدس می شمردن!!!
این یک فکت هست که در این زمان پلی استیشن منبع اصلی درامد سونی شده ولی کمپانی که هیئت مدیره اصلیش اصلا ویژن کامل ویدیو گیمی ندارند!!

سرمایه گزاری در ویدیو گیم یک پلن دراز مدت می خواد! چیزی که سونی با تکیه پر تردپارتی ها ازش غافل بوده! فکر می کنن تمام خرید ها باید مثل اینسامنیاک باشند! که با اولین پروژه هزینه خریدشون در بیاد!!

ولی واقعیت ویدیو گیم یک چیزه دیگس! تنسنت اگه دنبال همچین چیزی بود هیچوقت تنسنت نمیشد

به لطف کرونا و خرید های فله ای متاسفانه یک حقیقته که قیمت خیلی استدیو ها بالا رفت! وقتی تکلند و سومو بیش از یک بیلیون دلار هزینشون میشه، وقتی گیرباکس تو افت یک نیم بیلیون هزینه خریدش میشه
وقتی رمدی که بازیاش بزور و صلوات باید یک تا دو میلیون بفروشن بخوای با شرایط سهامی عام بودنش بخریش باید نزدیک 500میلیون دلار هزینه کنی، نشون میده هیچوقت این بازار سود سریع نداشته!!!(قیمت ها همینه بانجی قیمتش کاملا منصفانه بود، تعداد استدیو ها و ip ها قیمت رو مشخص نمی کنه، بر اساس درامد و سود استدیو ها و چشم انداز آیندشون برچسب های قیمتی بهشون زده میشه! یک ناشر اونطرف می تونه با 20تا استدیو قیمتش زیر 500میلیون باشه!)

چرا هر کمپانی نمی تونه وارد ویدیو گیم بشه؟ چون سهام دارا از این فرایند طولانی و درازمدت می ترسن، حتی گوگل باشی هم می ترسی از این شرایط! سونی به لطف لیدر مارکت بودن این سال ها با قدرت جلو رفته، ولی همچنان این کمپانی یک کمپانی هست که ویدیو گیم براش اولویت نبوده با اینکه شدیدا به این بخش محتاجن!!!!

نزدیک چهل سال از کلمبیا نپرسیدن آدمای حسابی یک ip و فرنچایز تونستید خلق کنید؟! ولی برا پلی استیشن و گیمینگ این تنش و استرس همواره بوده که باید سود و درامد این کمپانی رو بالا نگه دارن!

و کار اصلا اینطوری جلو نمیره!

یعنی همچین دیدی سهام داران و هیئت مدیره نینتندو داشتن، با این فرایند سینوسیشون چند بار به فکر جمع کردن میوفتن! این اتفاق می تونست برا کپکام هم بیوفته! از یک جا به بعد تو ویدیو گیم باید لگسی برندت مهم باشه! تهش شاید همین یوبیسافتو تنسنت بخره، ولی ببینید گیلموت ها تا جایی که در توان دارن حالا درست یا غلط دارن زمان می خرن، همین بابی کوتکی که فحش می خوره! وقتی اکتی رو در دست گرفت، ارزش این کمپانی کمتر از یک دهم ea بود!!!!!! و این مرد این کمپانی رو بزرگ کرد!!


به نظرتون چرا کونامی به این وضع دچار شد؟! چون کونامی هلدینگ بود و ویدیو گیم یک بخشی از این کمپانی بود!!!! هی مصاحبه می کردن از شرایط ناراضی هستیم! من خودم منتقد کوجیما هستن سر حیف میل های مالی زیادش، ولی تهش MGS5 سود اور بود، هی مصاحبه کردن زدن رو سر مال خودشون! در حالیکه بقیه ناشرا مدیراشون جوری گزارش میدن که موفقیت های اندک رو بزرگ جلوه میدن! حتی همین رمدی...!

حالا اونطرف اسکوئر هم همینه! اسکوئر چرا به این روز افتاد؟ یک کمپانی هلدینگی هست که ویدیو گیم فقط یک بخشیش هست، و سر هر سه ماه، هی تو گزارشا زدن تو سر استدیو های غربی و شرقی شون!

وضعیت سونی و پلی استیشن هم دقیقا همینه!

پلی استیشن زمانی اوضاعش درست میشه که سونی بیاد سهام پلی استیشن رو عمومی کنه، خودش سهام دار عمده باشه! بقیه سرمایه گزار ها با دید ویدیو گیم خالص سهام پلی استیشن رو بخرن! تا هیئت مدیره کامل دید ویدیو گیمی به این برند داشته باشند!
.
.
.
با تمام این اتفاقا حالا بعضیا ارزو دارن سونی کپکامی، اسکوئری، یوبیسافتی چیزی می خرید!!!
همین سونی کپکام بخره فرضا با 10بیلیون!!! سال اول یوشیدا میاد گزارش میده سود کپکام تو سال اول 300میلیون بوده، ما انتظار داشتیم REآخر کل این 10بیلیون رو به ما برگردونه!:))
همینو میگه، از اونطرف 50 درصد کل سهام سونی از اونطرف می ریزه!!!:))

اینارو شاید با شوخی گفتم، ولی واقعیت همینه، بانجی همون بانجی هست، این سونی هست که دید دراز مدت و سرمایه گزاری عظیم رو ویدیو گیم نداره!
البته بیشتر مشکل سونی بی اطلاعیشون هستش وگرنه این که بانجی یه سال در میون گند بزنه و D2 رو به نابودی بکشه تقریبا یه امر عادی هست که الان صرفا به خاطر فرست پارتی بودن بانجی داره تو رسانه ها بولد میشه

همون 2020-2021 که میگی یکی از بدترین دوره های بانجی بود چون سال یکی از آشغال ترین و بی محتوا ترین اکسپنشن های دستینی بود و پشت سرش هم نصف محتوای بازی رو شیفت دیلیت کردن
 
  • Like
Reactions: noctis-sm3

sabco

کاربر فعال
Sep 16, 2009
1,596
Marvel 1943: Rise of Hydra بازی جدید امی هنیگ هست که داره با UE5 ساخته میشه و برای عرضه تو سال آینده درنظر گرفته شده.

View attachment 331959


تریلر بازی که به گفته خوشون تماما ریل تایم هست!




ویدیوی معرفی کامل تو کنفرانس اپیک:
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,359
نام
مــاکــان
ویدیوی معرفی کامل تو کنفرانس اپیک:
چه حس خوبیه که بعد سالها بدشانسی و انتخابهای بد بالاخره امی هنینگ رو روی صحنه میبینم.
چقدر بازی سکسیه :x
یعنی اگه این فیلم بود اینقدر براش هایپ نمیشدم.

امیدوارم بعد GOG و اسپایدرمن این یکی هم بترکونه و خاطرات اونجرز و جوخه انتحاری رو بشوره ببره.
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین

GDC هم تموم شد و جوایزی که اهدا شد به شرح زیر اند:

  • بهترین بازی اول: Venba
  • بهترین صدا: Hi-fi Rush
  • بهترین طراحی: Baldur's Gate 3
  • بهترین روایت داستان: Baldur's Gate 3
  • بهترین تکنولوژی: The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
  • بهترین جلوه بصری: Alan Wake 2
  • جایزه نوآوری: The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
  • جایزه اثر اجتماعی: Venba
  • بهترین بازی سال از دید مخاطبین: Baldur's Gate 3
  • بهترین بازی سال از دید توسعه دهندگان: Baldur's Gate 3
 

SΛDrA-HhH

Gold User
May 5, 2011
14,801
نام
شیخ صدرا
بعد از اینکه سال قبل xbox اعلام کرد که دیگه فروش مدیا فیزیکی در برزیل نخواهد داشت سونی کارخونه تولید دیسک در برزیل زده برای تولید بازی ها فیزیکی فرست و ترد پارتی برای برزیل و تمام امریکا جنوبی .

Sony Interactive Entertainment investe na comunidade brasileira

اين باجناق بازيا چيه :D
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,594
نام
mohammad
بعد از نمایش دیروز MARVEL 1943 یک بحثی رو چند نفر تو توییتر راه انداختن سره اینکه در عین هیجان انگیز بودن همچین چیزی، ولی نباید کل تمرکز از فان بودن کلیت بازی ها گرفته بشه و تمرکز روی اینجور مسائل باشه

راستش شاید قبلا با این موضوع موافق بودم، ولی الان معتقدم اتفاقا صنعت به هر دو نوع از این ویدیو گیم ها احتیاج داره!

ولی با پیشرفت انریل ما داریم به یک مسیر جدیدی از ویدیو گیم ورود می کنیم، که حداقل برای من خیلی جذابه؟! چرا؟!

چون برای استدیو های ایندی و تازه تاسیس AAA رسیدن به ویژوال های عجیب غریب دیگه رویا نیست!! اتفاقا داره به اسون ترین کار تبدیل میشه!
نتیجه این داستان چیه؟! دیگه استدیو های فرست پارتی چه سونی چه مایکی، نمی تونن برای متمایز شدن با سایر استدیو ها تمرکز اصلی رو روی ویژوال بزارن، و اتفاقا مجبورن منابع اصلی رو روی نواوری و خلاقیت خرج کنن!

همین نینتندو، الان عملا از لحاظ فنی با استدیو های ایندی فاصله زیادی نداره ولی تمرکز نینتندو در تولیدات داخلی خودش، رفته به سمت خلاقیت خلاقیت خلاقیت!

نمی خوام بگم استدیو های ایکس باکس یا پلی استیشن خلاقیت رو فراموش کردن یا نواوری در محصولاتشون نیست! اصلا! ولی خوب نمیشه کتمان کرد بیش از ده ساله اکثر منابع و هزینه ها شاید برای بخش فنیشون اختصاص داده شده!

با این مسیری که ویدیو گیم پیش گرفته! خیلی امید دارم دوران نسل 5 و 6 برای کنسول های غیر نینتندو تکرار بشه! جایی که انحصاری های فرست پارتی هویتشون اون چیزه جدیدی بود که به صنعت اضافه می کردن، و چه بسا از نظر ظاهری و ویژوالی مثل نسل هفت و هشت انقدر اختلاف فنی بین فرست پارتی ها و تردپارتی ها وجود نداشت! ما از بعد از نسل هفت موقعیتی رو شاهد بودیم، که استدیو های فرست پارتی در صورت داشتن بودجه اگه یک سری تیک های کلی بازی ها که استاندارد هستند و مورد برسی قرار می گیرن رو می زدن، خیالشون از نمره عالی راحت بود، ولی حالا به سمتی میریم که هدف تعریف استاندارد های جدید در ویدیو گیم باشه، حتی اگه بازی نتونه متای +90 بگیره ولی اثری بزارند که کل صنعت تحت تاثیر اون گیم قرار بگیره!
 
آخرین ویرایش:

Solidsnake_1

کاربر سایت
Jul 19, 2014
793
نام
Reza
Enotria: The Last Song که قبلا در برنامه id@xbox بود ورژن xbox رو کنسل کردن و گفتن برای تجربه بهتر پلیر های PS5 و PC بعدا عرضه بازی رو برای xbox ارزیابی میکنن .
“Regarding the release on Xbox, we have decided, in the interest of ensuring a superior experience for PC and PlayStation 5 players, to reassess the possibility of an Xbox release post-launch.”
Enotria: The Last Song launches August 21, Xbox Series version no longer planned

دمو بازی رو بزودی بر روی PS5 و PC میتوانید تجربه کنید .
 
آخرین ویرایش:

ChampionOfLight

کاربر سایت
Jul 21, 2016
1,148
نسخه ریمستر Shadow of Damned که سال گذشته معرفی شده بود رسما با عنوان Hella Remastered رونمایی شد. طبق وبسایت رسمی بازی شینجی میکامی که یکی از تهیه کننده های نسخه اصلی بود ظاهرا بعد از ترک تانگو یک شرکت جدید به اسم KAMUY تاسیس کرده.

bfiwMSL.png

Shadows of the Damned: Hella Remastered
 
آخرین ویرایش:

wave

کاربر سایت
Jun 27, 2007
775
Enotria: The Last Song که قبلا در برنامه id@xbox بود ورژن xbox رو کنسل کردن و گفتن برای تجربه بهتر پلیر های PS5 و PC بعدا عرضه بازی رو برای xbox ارزیابی میکنن .

Enotria: The Last Song launches August 21, Xbox Series version no longer planned

دمو بازی رو بزودی بر روی PS5 و PC میتوانید تجربه کنید .
احتمالا منتظر بودن MS بسته‌ی حمایتی بهشون بده و بیان رو گیمپس😁😁😁
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر