Last edited by a moderator:
خب منم برای اینکه اصلا RPG نبود و حتی برای یه بازی اکشن هم خیلی روی ریل و آسون بود زیاد باهاش حال نکردم.
یعنی بازی یکسری ویژگی رو اگه یه کوچولو بیشتر روش کار میکردن (مثل اون حلقه ها که میپوشیدی) قشنگ میشد دست رو گذاشت پایین و بازی خودش برای خودش بازی کنه و بره جلو.
احسنتدر کل FFXVI خیلی خصوصیت های عالی داره. من که شخصا خیلی ازش لذت بردم و به مراتب بیشتر از FFVII Rebirth دوستش داشتم.
خب پس حتما باید تجربش کنم.ببین با دمو اصلا نمیتونی قضاوتش کنی. اول اینکه اصلا بازی آسون نیست و درجه سختی بالا بری کامل چلنجینگ هم هست. ضمن اینکه اون Ring های مربوط به Dodge و Auto Combo هم اختیاریه و برای گیمرهایی طراحی شده که میخوان بدون چالش بازی کنن و یه چیز خوب ببینن. وگرنه میشه استفاده نکرد و در این صورت خیلی هم سخت میشه واقعا. ضمن اینکه کامبت عمق خفنی داره و وقتی قابلیت آیکان هارو ترکیب میکنی و دک شخصی خودت رو میسازی، میتونی کامبوهای خفن و متنوعی بزنی.
در کل FFXVI خیلی خصوصیت های عالی داره. من که شخصا خیلی ازش لذت بردم و به مراتب بیشتر از FFVII Rebirth دوستش داشتم.
حالا اون قضیه تغییر کلیات گیم پلی و بحث هویتی که اصلا بحثش جداس اونم یه مشکل جدی ایه که هنوز نفهمیدن با گیم پلی عوض کردن فروش درست نمیشه مشکل از جاهای دیگس.ولی من باز م مخالفم چون خیلی از بازیها به همین سبک شماره گزاری دارن و مشکلی نداشتن مشکل اصلی نداشتن یک گیم پلی ثابت خوب که شناسه سری باشه برای همه(چه طرفداران قدیمی و چه جدید) الان طرفدارهای سری هم که قضیه شماره گذازی می دونند به چند دسته تقسیم کرده به نظرم اسکوار اگه الان همون گیم پلی ریمیک 7 پایه نسخه بعد قرار بده قسمت بعدی حتی با شماره گذاری موفق میشه می تونه از اونور نسخه های فرعی با گیم پلی های متفاوت بده.برداشتن شماره از این سری ممکنه خسارت بیشتری در فروش بزنه مگر اینکه کنار شماره گذاره یک پسوند هم قرار بده.
بدبختی اینه که میگن ریبرث هم فروش خوبی نکرده.
اصلا اقبال عمومی به این مجموعه دیگه مثل سابق نیست.
حالا اون قضیه تغییر کلیات گیم پلی و بحث هویتی که اصلا بحثش جداس اونم یه مشکل جدی ایه که هنوز نفهمیدن با گیم پلی عوض کردن فروش درست نمیشه مشکل از جاهای دیگس.
ولی تو مبحث شماره گذاری که میگی چند تا مثال میتونی بیاری که یه آی پی که تو چند شمارش افت و افول داشته ولی با شماره بعدیش یهو برگشته؟ ولی تا دلت بخواد من مثال دارم برای آی پی های موفق و نیمه موفق و ناموفقی که شماره گذاری رو حذف یا کمرنگ کردن و به شدت نتیجه بخش بوده براشون.
از COD و آساسینز کرید و حتی گاد آف وار بگیر تا آی پی هایی مثل مانستر هانتر که تو اولین نسخه اصلی بدون شماره گذاریش فروشش رسما چند برابر شد یا سری یاکوزا که اول با پسوند like a dragon که در اصل همون اسم ژاپنیش بود یه تغییری تو سری انجام داد و حداقل تو انتشار جهانیش شماره گذاری رو به طور کل حذف کرد. یا سری رزیدنت ایول بعد از شماره 6 که دیدن به فرنچایز آسیب زده تصمیم گرفتن یه سافت ریبوت خیلی ریزی انجام بدن و با اینکه کماکان شماره گذاری برقراره ولی توی پسوندهایی که میذارن پنهانش میکنن که مخاطب جدید شاید حتی اهمیتی هم به شماره نده. یا سری بازی های قدیمی مثل doom و ولفنشتاین که مدت زیادی تو خواب یا افول بودن. یا اکثر آی پی های که نینتندو داره اصلا چیزی به اسم شماره گذاری ندارن. یا حتی سری الدر اسکرول هم که شماره گذاری میکنن ولی جوری رو پسوندش مانور میدن که عملا هیچکس به شماره نسخه های مختلفشو نمیشناسه و با پسوندش میشناسنش. یعنی به قدری مثال موفق تو این زمینه زیاده که اصلا نمیشه تاثیر به شدت مثبت پسوند به جای شماره رو نادیده گرفت.
یا همون فاینال فانتزی 7 حتی. بابا شما که دیگه تو داستانشم دست بردین چرا 7 دیگه؟ کلا به عنوان یه بازی جدید میدادین بیرون. آخه چرا یه مخاطب جدید باید بره ریمیک نسخه هفتم یه بازی که واسه 30 سال پیشه رو بخره.
FF بی نهایت بازی داره...FF اگه سیستم شماره گذاریشو تغییر نده با شماره 17 پرونده فرنچایز تا آینده ای نامعلومی بسته میشه میره
اصلا تو به هرکی بگی مثلا FF شماره 16 رو بازی کردی ناخودآگاه تو ذهنش این میاد که عجب زباله میلک شده ای داری بازی میکنی. حالا باید توضیح بدی تو 30 و خورده ای سال انقدر نسخه ازش اومده. اصلا خود همین 14 که MMO ـه یوشیدا میگفت اگه شماره نداشت خیلی پلیر بیشتری میگرفتیم. الان باید توضیح بدیم این 14 ربطی به 13 تای قبلی نداره بعد دقیقا چیش خوبه؟
من هنوزم سر حرفم هستم که بزرگترین مانع فروش فاینال های جدید شماره گذاری افتضاحشه. تو همین فروم نظرسنجی بذاریم 80 درصد نمیدونن نسخه های مختلف ربطی به هم ندارن. دیگه سطح جامعه که فروش اصلی اونجا شکل میگیره ببینید وضعیت چیه.
به نظرم دیدگاهه اشتباهه...وقتی یه بازی رو با سه عدد ریمیک بخوای میلک کنی همین میشه. ریمیک اول موفق بود ولی خب وقتی آدم میبینه ریمیک یه بازی رو طی دو نسل کنسول میخوان تیکه ای 60-70 دلار بندازن دیگه نمیره سمتش
سختیه FF16 بدون اون آیتم هایی که گفتنخب پس حتما باید تجربش کنم.
اون دمو خیلی ناامیدم کرد.
اگه اینطوره که پس تو اولین فرصت که تخفیف خورد میگیرمش.
واقعا تو یک دهه گذشته جز زباله چیزی به عنوان اسپین آف از این مجموعه دراومده که حالا بیایم بگیم اگه شماره حذف شه چیکار کنیم؟ هر سال یه سری خزعبل میاد بیرون که جز خراب کردن وجهه فرنچایز هیچ آورده ای نداره.FF بی نهایت بازی داره...
و در اصل هر نسخه یک سری مجزا میتونه بشه
فرض کنیم دیگه شماره گذاری نداشته باشه...
پیدا کردن رابطه ی Crisis Core و Ever Crisis و Dirge of Cerberus و AC و ...
رسما اون وسط گم و گور میشه
یا 13 و 15 به همین شکل
و تازه اینا سری های اصلیه
دیسیدا و تاکتیک و فلان و بیسار رو بخوای قاطی مجموعه ای کنی که شماره هم نداره من واقعا بعید میدونم تاثیر مثبتی بزاره...
دقیقا همینطوره. حتی بین دوست و آشنا هم من تا حالا نتونستم کسی رو راضی کنم فاینال فانتزی بازی کنه چون همشون بدون استثنا میگن کی حال داره بشینه این همه بره ببینه چی به چیه. مخصوصا که ایده آل گرایی افراطی بین مردم زیاد شده و باید حتما تجربه بی نقص و کامل از همه چیز دریافت شه.ضمن اینکه میگم تو همین فروم نگاه کنید، هنوز خیلی ها براشون سواله آیا میتونن یهو FF16 رو بازی کنن؟ و هر چقدر هم که توضیح میدی بابا مستقل و یه بازی مجزاست، باز فکر میکنن چون 15 تا شماره قبل رو نرفتن غریبه هستن و یحتمل درک نمیکنن و در نتیجه نرفتن سمتش. یه سری از فن ها هم مثل همین امیر دوستش ندارن، چون با FFVIIRemake مقایسه میکنن و میگن اون گیم پلی خوبه و چرا دارید یه HnS رو به اسم FF به ما قالب میکنید؟ حالا خوب یا بدش هم اهمیتی نداره چون از اساس باهاش مشکل دارن و میگن FF نیست که درست هم میگن تا حدودی. از نظر گیم پلی FF نیست واقعا.
دورکاری از لحاظ مالی برای یه سری خیلی خیلی بهترهدور كارى واسه دوران همه گيرى بود.
ولى ظاهرا به يه عده مزه كرده.
در مورد سوفی ترنر اینکه من اساسا با این بشر همدلی ندارم، حتی در زمان تعذیب توسط جافری و رمزی هم دلم براش نمی سوخت نمیدونم چرا در مورد عدول از استانداردهای زیبایی هم همین بس که علی رغم اینکه فیلم خوبی نیست اما نقش لارا رو یه زمانی Prime آنجلینا جولی بازی کرده، چرا الان این شده وضع خدا داند .سوفی ترنر بازیگر خوبیه و همینکه زشت و کریه هم نیست باید خدامون رو شکر کنیم، اما به نظر من، یعنی به عنوان یه فن قدیمی و فوق سرسخت سری توم ریدر، آنچنان بازیگر مناسبی نمیتونه باشه. به چند دلیل، به نظرم نه شبیه لارا کرافت هست، نه اون اروتیزم خاص این شخصیت رو داره که قطعا مولفه اصلی کارکتره، و نه کلا منهای این چیزا تو صورتش اون ذات توم ریدری هست! یعنی به این دختر اصلا نمیخوره بره مقبره های باستانی رو بگرده دنبال گنج و این چیزا بگرده نمیدونم چرا ولی من اینطور حس میکنم، ولی شایدم بعد گریم و اینا خوب در بیاد
در کل لارا کرافت محبوب من نسحه The Angel of Darkness هست، از حیث تیپ و قیافه. امیدوارم اون شکلی درش بیارن.
View attachment 356893
View attachment 357152
شایعه: ریمستر بازی دارک سولز 3 در دست ساخت است.
طبق سخنان اینسایدر Nick Baker، چیزهای زیادی برای گفتن است ولی او اطلاعات بیشتری را منتشر نکرد.
دارک سولز 3 در حال حاضر بر روی کنسولهای نسل فعلی 60 فریم اجرا میشود، باید دید این ریمستر چه چیز بیشتری نسبت به نسخه اصلی خواهد داشت.