سرخط خبرها

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
من دموش رو فقط بازی کردم اما پورتش که خوب بود روی PC.
خود بازی تو دیوار بود.

من خودم بازی رو تموم کردم میگفتن رو سیستمای ضعیف مشکل داره زیاد خبراش اومده بود اوایل

اوه نگو من عاشق شماره 16 هستم و عاشق وایون
برام از ریمیک شماره اول خیلی بهتر بود
به سلیقم خیلی بیشتر میخورد

تا فردا فرصت دارید HALF LIFE 2 به رایگان به استیمتون اضافه کنید احتمالا با این کار نسخه RTX ش هم در اینده مجانی بهتون تعلق بگیره

RTX ـش کلا رایگانه
 
مشکل FF انحصاری زمانی بودنش شد
معلومه وقتی فن بیس خاصی نداری روی PC و بعد از ۱ سال تازه بازی رو رلیز میکنی فروش خوبی نمیکنه بازی داستانی بعد ۱ سال اسپویل شده و از تب و تاب خوابیده همون مقدار ۲۰۰-۳۰۰ هزارتام خیلی خوب فروخته
اگه میخوان درست بشه بازی اول از همه باید مولتی پلتفرمش کنن
 
  • Like
Reactions: Dante _Sparda
خب منم برای اینکه اصلا RPG نبود و حتی برای یه بازی اکشن هم خیلی روی ریل و آسون بود زیاد باهاش حال نکردم.
یعنی بازی یکسری ویژگی رو اگه یه کوچولو بیشتر روش کار میکردن (مثل اون حلقه ها که میپوشیدی) قشنگ میشد دست رو گذاشت پایین و بازی خودش برای خودش بازی کنه و بره جلو.

ببین با دمو اصلا نمیتونی قضاوتش کنی. اول اینکه اصلا بازی آسون نیست و درجه سختی بالا بری کامل چلنجینگ هم هست. ضمن اینکه اون Ring های مربوط به Dodge و Auto Combo هم اختیاریه و برای گیمرهایی طراحی شده که میخوان بدون چالش بازی کنن و یه چیز خوب ببینن. وگرنه میشه استفاده نکرد و در این صورت خیلی هم سخت میشه واقعا. ضمن اینکه کامبت عمق خفنی داره و وقتی قابلیت آیکان هارو ترکیب میکنی و دک شخصی خودت رو میسازی، میتونی کامبوهای خفن و متنوعی بزنی.

در کل FFXVI خیلی خصوصیت های عالی داره. من که شخصا خیلی ازش لذت بردم و به مراتب بیشتر از FFVII Rebirth دوستش داشتم.
 
در کل FFXVI خیلی خصوصیت های عالی داره. من که شخصا خیلی ازش لذت بردم و به مراتب بیشتر از FFVII Rebirth دوستش داشتم.
احسنت
همیشه تو حمایت از این بازی تنها بودم بالاخره یکی این بازی رو بهتر از Rebirth دونست

روم نمیشه بگم ولی XVI برای من بهترین توی این سری بود ( فاینال باز نیستم )
 
  • Like
Reactions: Cloud Strife
ببین با دمو اصلا نمیتونی قضاوتش کنی. اول اینکه اصلا بازی آسون نیست و درجه سختی بالا بری کامل چلنجینگ هم هست. ضمن اینکه اون Ring های مربوط به Dodge و Auto Combo هم اختیاریه و برای گیمرهایی طراحی شده که میخوان بدون چالش بازی کنن و یه چیز خوب ببینن. وگرنه میشه استفاده نکرد و در این صورت خیلی هم سخت میشه واقعا. ضمن اینکه کامبت عمق خفنی داره و وقتی قابلیت آیکان هارو ترکیب میکنی و دک شخصی خودت رو میسازی، میتونی کامبوهای خفن و متنوعی بزنی.

در کل FFXVI خیلی خصوصیت های عالی داره. من که شخصا خیلی ازش لذت بردم و به مراتب بیشتر از FFVII Rebirth دوستش داشتم.
خب پس حتما باید تجربش کنم.
اون دمو خیلی ناامیدم کرد.

اگه اینطوره که پس تو اولین فرصت که تخفیف خورد میگیرمش.
 
  • Like
Reactions: Cloud Strife
ولی من باز م مخالفم چون خیلی از بازیها به همین سبک شماره گزاری دارن و مشکلی نداشتن مشکل اصلی نداشتن یک گیم پلی ثابت خوب که شناسه سری باشه برای همه(چه طرفداران قدیمی و چه جدید) الان طرفدارهای سری هم که قضیه شماره گذازی می دونند به چند دسته تقسیم کرده به نظرم اسکوار اگه الان همون گیم پلی ریمیک 7 پایه نسخه بعد قرار بده قسمت بعدی حتی با شماره گذاری موفق میشه می تونه از اونور نسخه های فرعی با گیم پلی های متفاوت بده.برداشتن شماره از این سری ممکنه خسارت بیشتری در فروش بزنه مگر اینکه کنار شماره گذاره یک پسوند هم قرار بده.
حالا اون قضیه تغییر کلیات گیم پلی و بحث هویتی که اصلا بحثش جداس اونم یه مشکل جدی ایه که هنوز نفهمیدن با گیم پلی عوض کردن فروش درست نمیشه مشکل از جاهای دیگس.

ولی تو مبحث شماره گذاری که میگی چند تا مثال میتونی بیاری که یه آی پی که تو چند شمارش افت و افول داشته ولی با شماره بعدیش یهو برگشته؟ ولی تا دلت بخواد من مثال دارم برای آی پی های موفق و نیمه موفق و ناموفقی که شماره گذاری رو حذف یا کمرنگ کردن و به شدت نتیجه بخش بوده براشون.
از COD و آساسینز کرید و حتی گاد آف وار بگیر تا آی پی هایی مثل مانستر هانتر که تو اولین نسخه اصلی بدون شماره گذاریش فروشش رسما چند برابر شد یا سری یاکوزا که اول با پسوند like a dragon که در اصل همون اسم ژاپنیش بود یه تغییری تو سری انجام داد و حداقل تو انتشار جهانیش شماره گذاری رو به طور کل حذف کرد. یا سری رزیدنت ایول بعد از شماره 6 که دیدن به فرنچایز آسیب زده تصمیم گرفتن یه سافت ریبوت خیلی ریزی انجام بدن و با اینکه کماکان شماره گذاری برقراره ولی توی پسوندهایی که میذارن پنهانش میکنن که مخاطب جدید شاید حتی اهمیتی هم به شماره نده. یا سری بازی های قدیمی مثل doom و ولفنشتاین که مدت زیادی تو خواب یا افول بودن. یا اکثر آی پی های که نینتندو داره اصلا چیزی به اسم شماره گذاری ندارن. یا حتی سری الدر اسکرول هم که شماره گذاری میکنن ولی جوری رو پسوندش مانور میدن که عملا هیچکس به شماره نسخه های مختلفشو نمیشناسه و با پسوندش میشناسنش. یعنی به قدری مثال موفق تو این زمینه زیاده که اصلا نمیشه تاثیر به شدت مثبت پسوند به جای شماره رو نادیده گرفت.

یا همون فاینال فانتزی 7 حتی. بابا شما که دیگه تو داستانشم دست بردین چرا 7 دیگه؟ :D کلا به عنوان یه بازی جدید میدادین بیرون. آخه چرا یه مخاطب جدید باید بره ریمیک نسخه هفتم یه بازی که واسه 30 سال پیشه رو بخره.
 
  • Like
Reactions: Cloud Strife
بدبختی اینه که میگن ریبرث هم فروش خوبی نکرده.
اصلا اقبال عمومی به این مجموعه دیگه مثل سابق نیست.

عمده مشکل فروش ریبرث بخاطر نسخه دوم بودنه. یعنی FFVIIRemake چون بازگشت این بازی بعد N سال انتظار بود خیلی ازش استقبال شد، اما Rebirth چون وسط این تریلوژیه و بازی باهاش تموم نمیشه و از طرف دیگه اون عطش ملت برای دیدن دوباره Cloud Strife هم ارضا شده، خیلی فروش نکرد و خیلی ها منتظرن با امدن نسخه سوم برن سراغش. من فکر میکنم قسمت بعدی فروش خوبی میکنه و باعث رشد فروش Rebirth هم میشه.

ضمن اینکه من یه مقدار هم فکر میکنم فرمول غربی OW بازی و تغییرات داستان بهش آسیب زده باشه. به هر حال یه سری از فن های این سری با این تغییرات مشکل دارن و شاید دیگه اون ذوق و شوقی که داشتن رو از دست دادن. مثل خود من که البته بازی کردم، و به نظرم از نظر تولیدی 10/10 هم بود، ولی آنچنان دوستش نداشتم و خیلی زود هم از ذهنم پاک شد رفت. علاقه ای هم ندارم دوباره برگردم به بازی یا اکتیویتی هاش رو کامل کنم. ولی در کل فکر میکنم فسمت سوم که بیاد، یه پکیج خوب میشه و فروش خیلی خیلی بهتری میکنه.

حالا اون قضیه تغییر کلیات گیم پلی و بحث هویتی که اصلا بحثش جداس اونم یه مشکل جدی ایه که هنوز نفهمیدن با گیم پلی عوض کردن فروش درست نمیشه مشکل از جاهای دیگس.

ولی تو مبحث شماره گذاری که میگی چند تا مثال میتونی بیاری که یه آی پی که تو چند شمارش افت و افول داشته ولی با شماره بعدیش یهو برگشته؟ ولی تا دلت بخواد من مثال دارم برای آی پی های موفق و نیمه موفق و ناموفقی که شماره گذاری رو حذف یا کمرنگ کردن و به شدت نتیجه بخش بوده براشون.
از COD و آساسینز کرید و حتی گاد آف وار بگیر تا آی پی هایی مثل مانستر هانتر که تو اولین نسخه اصلی بدون شماره گذاریش فروشش رسما چند برابر شد یا سری یاکوزا که اول با پسوند like a dragon که در اصل همون اسم ژاپنیش بود یه تغییری تو سری انجام داد و حداقل تو انتشار جهانیش شماره گذاری رو به طور کل حذف کرد. یا سری رزیدنت ایول بعد از شماره 6 که دیدن به فرنچایز آسیب زده تصمیم گرفتن یه سافت ریبوت خیلی ریزی انجام بدن و با اینکه کماکان شماره گذاری برقراره ولی توی پسوندهایی که میذارن پنهانش میکنن که مخاطب جدید شاید حتی اهمیتی هم به شماره نده. یا سری بازی های قدیمی مثل doom و ولفنشتاین که مدت زیادی تو خواب یا افول بودن. یا اکثر آی پی های که نینتندو داره اصلا چیزی به اسم شماره گذاری ندارن. یا حتی سری الدر اسکرول هم که شماره گذاری میکنن ولی جوری رو پسوندش مانور میدن که عملا هیچکس به شماره نسخه های مختلفشو نمیشناسه و با پسوندش میشناسنش. یعنی به قدری مثال موفق تو این زمینه زیاده که اصلا نمیشه تاثیر به شدت مثبت پسوند به جای شماره رو نادیده گرفت.

یا همون فاینال فانتزی 7 حتی. بابا شما که دیگه تو داستانشم دست بردین چرا 7 دیگه؟ :D کلا به عنوان یه بازی جدید میدادین بیرون. آخه چرا یه مخاطب جدید باید بره ریمیک نسخه هفتم یه بازی که واسه 30 سال پیشه رو بخره.

من قبلا نظرم رو با شرح و تفصیل زیاد گفتم، به وضوح هم شماره گزاری علیه مارکتینگ بازی هست و هم این تغییرات مداوم گیم پلی. در این حد که الان سه تا FF رو بورس داریم، 14 آنلاینه، 16 که آخرین شماره اصلیه HnS ـه و پروژه Remake که RPG و از حیث گیم پلی یه FF واقعیه. خیلی سخته اینجوری بشه یه فن بیس ساخت و SE خودش داره FF رو نابود میکنه و مخاطبین رو فراری میده.

ضمن اینکه میگم تو همین فروم نگاه کنید، هنوز خیلی ها براشون سواله آیا میتونن یهو FF16 رو بازی کنن؟ و هر چقدر هم که توضیح میدی بابا مستقل و یه بازی مجزاست، باز فکر میکنن چون 15 تا شماره قبل رو نرفتن غریبه هستن و یحتمل درک نمیکنن و در نتیجه نرفتن سمتش. یه سری از فن ها هم مثل همین امیر دوستش ندارن، چون با FFVIIRemake مقایسه میکنن و میگن اون گیم پلی خوبه و چرا دارید یه HnS رو به اسم FF به ما قالب میکنید؟ حالا خوب یا بدش هم اهمیتی نداره چون از اساس باهاش مشکل دارن و میگن FF نیست که درست هم میگن تا حدودی. از نظر گیم پلی FF نیست واقعا.

کلا SE فاقد چیزی به اسم عقله. شما حالا برید Visions of Mana رو برید. بعد 20 سال فرنچایز رو با یه آشغال محض برگردوندن! برای چی دست گذاشتی رو یه IP قدیمی و بعد یه نسخه مافوق آشغال ساختی ازش؟ و بعد از اینکه نمیخرن بازیتو تعجب میکنی؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or