Last edited by a moderator:
من دموش رو فقط بازی کردم اما پورتش که خوب بود روی PC.
خود بازی تو دیوار بود.
تا فردا فرصت دارید HALF LIFE 2 به رایگان به استیمتون اضافه کنید احتمالا با این کار نسخه RTX ش هم در اینده مجانی بهتون تعلق بگیره
خب منم برای اینکه اصلا RPG نبود و حتی برای یه بازی اکشن هم خیلی روی ریل و آسون بود زیاد باهاش حال نکردم.
یعنی بازی یکسری ویژگی رو اگه یه کوچولو بیشتر روش کار میکردن (مثل اون حلقه ها که میپوشیدی) قشنگ میشد دست رو گذاشت پایین و بازی خودش برای خودش بازی کنه و بره جلو.
احسنتدر کل FFXVI خیلی خصوصیت های عالی داره. من که شخصا خیلی ازش لذت بردم و به مراتب بیشتر از FFVII Rebirth دوستش داشتم.
خب پس حتما باید تجربش کنم.ببین با دمو اصلا نمیتونی قضاوتش کنی. اول اینکه اصلا بازی آسون نیست و درجه سختی بالا بری کامل چلنجینگ هم هست. ضمن اینکه اون Ring های مربوط به Dodge و Auto Combo هم اختیاریه و برای گیمرهایی طراحی شده که میخوان بدون چالش بازی کنن و یه چیز خوب ببینن. وگرنه میشه استفاده نکرد و در این صورت خیلی هم سخت میشه واقعا. ضمن اینکه کامبت عمق خفنی داره و وقتی قابلیت آیکان هارو ترکیب میکنی و دک شخصی خودت رو میسازی، میتونی کامبوهای خفن و متنوعی بزنی.
در کل FFXVI خیلی خصوصیت های عالی داره. من که شخصا خیلی ازش لذت بردم و به مراتب بیشتر از FFVII Rebirth دوستش داشتم.
حالا اون قضیه تغییر کلیات گیم پلی و بحث هویتی که اصلا بحثش جداس اونم یه مشکل جدی ایه که هنوز نفهمیدن با گیم پلی عوض کردن فروش درست نمیشه مشکل از جاهای دیگس.ولی من باز م مخالفم چون خیلی از بازیها به همین سبک شماره گزاری دارن و مشکلی نداشتن مشکل اصلی نداشتن یک گیم پلی ثابت خوب که شناسه سری باشه برای همه(چه طرفداران قدیمی و چه جدید) الان طرفدارهای سری هم که قضیه شماره گذازی می دونند به چند دسته تقسیم کرده به نظرم اسکوار اگه الان همون گیم پلی ریمیک 7 پایه نسخه بعد قرار بده قسمت بعدی حتی با شماره گذاری موفق میشه می تونه از اونور نسخه های فرعی با گیم پلی های متفاوت بده.برداشتن شماره از این سری ممکنه خسارت بیشتری در فروش بزنه مگر اینکه کنار شماره گذاره یک پسوند هم قرار بده.
بدبختی اینه که میگن ریبرث هم فروش خوبی نکرده.
اصلا اقبال عمومی به این مجموعه دیگه مثل سابق نیست.
حالا اون قضیه تغییر کلیات گیم پلی و بحث هویتی که اصلا بحثش جداس اونم یه مشکل جدی ایه که هنوز نفهمیدن با گیم پلی عوض کردن فروش درست نمیشه مشکل از جاهای دیگس.
ولی تو مبحث شماره گذاری که میگی چند تا مثال میتونی بیاری که یه آی پی که تو چند شمارش افت و افول داشته ولی با شماره بعدیش یهو برگشته؟ ولی تا دلت بخواد من مثال دارم برای آی پی های موفق و نیمه موفق و ناموفقی که شماره گذاری رو حذف یا کمرنگ کردن و به شدت نتیجه بخش بوده براشون.
از COD و آساسینز کرید و حتی گاد آف وار بگیر تا آی پی هایی مثل مانستر هانتر که تو اولین نسخه اصلی بدون شماره گذاریش فروشش رسما چند برابر شد یا سری یاکوزا که اول با پسوند like a dragon که در اصل همون اسم ژاپنیش بود یه تغییری تو سری انجام داد و حداقل تو انتشار جهانیش شماره گذاری رو به طور کل حذف کرد. یا سری رزیدنت ایول بعد از شماره 6 که دیدن به فرنچایز آسیب زده تصمیم گرفتن یه سافت ریبوت خیلی ریزی انجام بدن و با اینکه کماکان شماره گذاری برقراره ولی توی پسوندهایی که میذارن پنهانش میکنن که مخاطب جدید شاید حتی اهمیتی هم به شماره نده. یا سری بازی های قدیمی مثل doom و ولفنشتاین که مدت زیادی تو خواب یا افول بودن. یا اکثر آی پی های که نینتندو داره اصلا چیزی به اسم شماره گذاری ندارن. یا حتی سری الدر اسکرول هم که شماره گذاری میکنن ولی جوری رو پسوندش مانور میدن که عملا هیچکس به شماره نسخه های مختلفشو نمیشناسه و با پسوندش میشناسنش. یعنی به قدری مثال موفق تو این زمینه زیاده که اصلا نمیشه تاثیر به شدت مثبت پسوند به جای شماره رو نادیده گرفت.
یا همون فاینال فانتزی 7 حتی. بابا شما که دیگه تو داستانشم دست بردین چرا 7 دیگه؟ کلا به عنوان یه بازی جدید میدادین بیرون. آخه چرا یه مخاطب جدید باید بره ریمیک نسخه هفتم یه بازی که واسه 30 سال پیشه رو بخره.