سرخط خبرها

amonre

کاربر سایت
Feb 9, 2023
556
ببین من متوجه حرفت هستم ولی مثلا این چیزی که میگم نظر واقعی خودمه من از اینکه بازی ها رو بتونم ارزون و رایگان و با گیم پس و اینا بازی کنم مشکلی ندارم خیلی هم حس خوبیه ولی از اون طرف واقعا عاشق گیمینگ هستم یعنی تنها سرگرمی منه اگه قرار باشه با این مدل بیزینس ، کیفیت کارهای AAA پایین تر بیاد ( یا اصلا هر بازیی ) و از سر و تهشون زده بشه اون قضیه کمیت به کیفیت مطرح بشه و به جز اون کلا رو خود صنعت و پیشرفتش تاثیر منفی بذاره ( اون حالت رقابتی استودیو ها از بین بره ، فروش بازی ها از بین بره و و و ) ترجیح میدم برم 1 شیفت بیشتر کار کنم و پول بازی 100 دلاری بدم ولی بازی ها هر روز به کیفیت و پیشرفتشون اضافه بشه ( مثل نسل PS3 و 360 که شماره 1 و 3 یه بازی اندازه یک نسل الان تغییر توشون بود ) . مثال میزنم ترجیح میدم بابت Gears of War E Day مثلا 100 دلار بدم ولی بازی یه چیز مغر بپکونه فوق خفن باشه گرافیکش از چشمام بزنه بیرون کمپین احساسی دارک سگ داشته باشه متا 95+ باشه تا اینکه رو گیم پس بازیش کنم و نهایاتا یه بازی خوب باشه .
اینایی که گفتم فکت نیست یعنی من نمیتونم 100 درصد بگم بله گیم پس و مدل بیزنسیش در نهایت همچین تاثیر منفی میذاره ولی فقط ترجیح من گیمر قدیمی اینه .

من خودم نظرم مثل توئه و ترجیح میدم مثلا همین فردا گاد اف وار نسخه جدید بیاد براش 80 دلار بدم اما من فکر نمیکنم گیم پس ربطی به بی کیفیت بودن بازیها داشته باشه

مثالی هست که این قضیه رو ثابت کنه ؟

مشکل گیم پس همینه، داره طوری نشون میده که شما متصور باشی از مالش زده تا مفت و مجانی بهت بازی بده! در صورتی که اینطور نیست و در عمل سعی داره مدل درآمدی بازی ها رو تغییر بده که در این ساختار تازه ما نه مالک بازی ها که صرفا اجاره کننده اون ها هستیم. یعنی یه گیمر هیچ وقت نمیتونه صاحب چیزی باشه، بلکه با پرداخت پول میتونه اون محصول رو به مدت معین اجاره کنه. و وقتی صاحب محصول نباشی یعنی همیشه مالکیتت در گرو اون ابر کمپانی هست و مجبور به تبعیت از تک تک سیاست ها و قوانینی هست که هر وقت اراده کنه میزاره. معنی در عمل یعنی اینکه در وهله نخست نمیتونی بازیت رو بفروشی، قرض بدی، یا بدون اینترنت و هر موقع دلت خواست بازی کنی، چون تملک تو روی بازی منوط به شرایطی هست که مالک این سیستم تعیین کرده. باید نت داشته باشی و مایکروسافت بتونه رصدت کنه.

در وهله بعدی هم میشه اجبار به رعایت قوانین و ساختارهایی که مایکروسافت قصد داره بعدا تعیین کنه. مثلا فرض کنید میاد میگه خوب حالا باید اشتراک بیشتر بدی و گیم پس رو طبقاتی میکنه، مجبوری با قیمت بالاتر بخری، بعد میگه شرط استفاده از گیم پس اینه که تبلیغ ببینی، مجبوری ببینی، شرط بعدی اینه که از کوین من استفاده کنی مثلا، باید بگی چشم، بعد میگه باید اطلاعاتت رو کامل تر داشته باشم، باید بگی چشم، میگه باید از این ساختار و فرمتی که من میگم طبعیت کنی، تو باید بگی چشم.... هر قانونی بزاره و هر درخواستی بکنه ما مجبور به اطاعت هستیم.

در بیزنس هیچ چیز مفت و مجانی وجود نداره. شرکت های بزرگی مثل مایکروسافت هم به هیچ عنوان دنبال منفعت رسوندن به مشتری نیستن، اینکه فکر کنیم از مالشون میزنن ما کیف کنیم هم دیگه ته ته ساده انگاری و نگرش سطحیه. اینا همش باج های اولیه برای درگیر کردن ما تو یه سیستم بزرگ ترن و به مجرد اینکه مخاطب جذب سرویس بشه و بیفته تو داستان ماجرای اصلی رو آغاز میکنن. اون موقع مخاطب میشه برده یه سیستم بزرگ تر و باید مدام همه جوره و به همه قوانین تن بده و با هر قیمت تعیین شده اشتراک بخره تا بتونه برای زمان محدود به بازی ها دسترسی پیدا کنه.

و دلیل اصلی عدل تمایل ناشرها به این سرویس که جیمبو میگفت هم همینه. ناشر بازی کننده اصلی نیست و مایکروسافت میشه اون کسی که کنترل اصلی رو روی کلیه گیمرها داره. مثلا فولان ناشر نمیتونه کنترلی رو فن بیسش داشته باشه، چون دیگه مستقیم بازی نمیفروشه بهشون و واسطه میشه مایکروسافت. یعنی مخاطب همه ناشرهارو میبلعه و اون ها باید صرفا از مایکروسافت پول بگیرن و بازی رو بزارن تو گیم پس. همین. دیگه کنترلی روی این فن بیس ندارن، چون مستقیم چیزی رو بهشون نمیفروشن و در نتیجه من نوعی دیگه مشتری فولان ناشر نیستم. من صرفا و صرفا مشتری مایکروسافتم، یا به تابیر دقیق تر برده مایکروسافتم.

مخلص کلام گول این ظاهر لطیف و مثلا سخاوتمندانه رو نخورید و با باور به تاریخ و منطق، شک نکنید هیچ ابر کمپانی قرار نیست برای رفاه من و شما کار کنه و پول خرج کنه! اگه جایی داره بیش از حد و به شکل مشکوکی حال میده شک نکنید یه پلن جدی تری برای زدن جیب مون داره.

بازیهای داستانی که واقعا 99% همه نهایت 1-2 بار بازی میکنیم و اجاره کردنش چیز بدی نیست
در ضمن لازم نیست کسی مفت و به فکر منفعت رسوندن به گیمر ها باشه فقط کافیه سیاست هاش با سیاست های گیمر ها همخونی داشته باشه اینجوری هر 2 طرف سود میکنن
+ گیم پس مثل سرویس نت فلیکس هست دیگه مثه خیلی از سرویس های اشتراکی که مشکلی به وجود نمیاره
 
آخرین ویرایش:

darkworld

کاربر سایت
Oct 22, 2011
2,752
شایعه: ماکروسافت در حال آماده شدن خرید یک ناشر بزرگ دیگر در امسال یا سال دیگر است!
این خبر را دیوید کینگ در پادکست خود در Iton Lords عنوان نموده است. گویا این خرید میتواند از کمپانی ‌های زیر بعد از پایان نبرد حقوقی این شرکت با FTC انجام شود.
-Square Enix
-Capcom
-Sega
-Warner Bros
-Konami

از این همه استودیو خریدی چی دراومده که باز افتادی تو فاز خرید؟
 

Milad.Samavati

کاربر سایت
Jul 23, 2023
269
با فروشنده منصف برخورد نداشتید... وگرنه من از از روزی که کنسول خریدم 2 ساله هنوز اکانت های ظرفیتیم فعالن و بازی میکنم و میفروشم با بقیه بازی ها جایگزین میکنم :)
من ۴ سالی هست بازی ظرفیتی نگرفتم.کد دیجیتالی بازی رو میخرم معمولا.
اینکه اکانتهایی که گرفتی ۲ ساله فعالن خوبه و نشون دهنده انصاف فروشنده هست و با صحبت منم مغایرتی نداره.(اکانت فروشت با شرف بوده زمان اجاره دو سال شده و امیدوارم طولانی تر هم بشه.به هر حال ما مالک اکانت ظرفیتی نیستیم وقتی اجازه تغییر رمز و حتی sign in کردن تو اکانت ،وقتی که ظرفیت دوم رو گرفتیم،و آنلاین شدن با اکانت وقتی که ظرفیت اول رو گرفتیم،نداریم
-کاش تو این تاپیک می تونستی برای دیگران هم معرفی کنیش ، چون بعضا پول دادن و حتی اکانت تحویل نگرفتن ، قفل شدن اکانت و عدم همکاری فروشنده برای آنلاک کردن که به کنار. به هر حال تجربه ی همه تو گرفتن اکانت مثل شما نیست
https://forum.bazicenter.com/threads/بحث-و-تبادل-نظر-در-رابطه-با-فروشندگان-اکانت-های-ظرفیتی-و-قانونی.123425/page-25#post-5428683
 

SΛDrA-HhH

Gold User
May 5, 2011
15,424
نام
شیخ صدرا
اينكه خريد اكانت ظرفيتى در ايران رو داريد به عنوان وجه مقايسه سيستم گيم پس و خريد قانونى بازى استفاده ميكنيد و به نفع مايكروسافت نتيجه گيرى ميكنيد خودش گل به خودى واستون محسوب ميشه به نظرم بيخيال بشيد :D
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
9,000
نام
فرهاد
شایعه: لیست‌های شغلی متعدد سونی سانتامونیکا نشان می‌دهد که این استودیو در حال کار بر روی GOW بیشتری است.
⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀
دو پروژه بالقوه در اینجا وجود دارد که می تواند یکی اسپین‌آف آترئوس و دیگری نیز میتواند بازی اصلی از خط داستانی کریتوس باشد.

همچنین تیم دیگر سانتامونیکا (تیم کوری بارلوگ) در حال کار بر روی یک IP جدید است.

Screenshot_2024-06-28-00-02-07-757-edit_com.twitter.android.jpg
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
3,106
مثلا یه نمونش همین فاینال فانتزی با این اسم گذاری شماره ایی مسخره ش که اگه کسی بخواد سمتشم بیاد میگه اوه کی حال داره 16 تا بازی داستانشو بره بفهمه در صورتی که اصلا ربط خاصی بهم ندارن.
دراگون کوئست هم همینه یا SMT و کلی بازی ژاپنی دیگه... کلی شماره دارن اینو کسی فن بازی ژاپنی باشه خودش اتومات میدونه تازه کارم باشه سرچ گوگل هست و کامان سنس که ببینه شماره اولش چهل سال پیش اومده معنیش اینه الان باز از اون اولی بازی کنه واقعا؟
 

SΛDrA-HhH

Gold User
May 5, 2011
15,424
نام
شیخ صدرا
شایعه: لیست‌های شغلی متعدد سونی سانتامونیکا نشان می‌دهد که این استودیو در حال کار بر روی GOW بیشتری است.
⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀ ⠀
دو پروژه بالقوه در اینجا وجود دارد که می تواند یکی اسپین‌آف آترئوس و دیگری نیز میتواند بازی اصلی از خط داستانی کریتوس باشد.

همچنین تیم دیگر سانتامونیکا (تیم کوری بارلوگ) در حال کار بر روی یک IP جدید است.

View attachment 342546

اميدوارم بفهمن كه آتريوس نچسب ترين شخصيت تاريخ اين سرى محسوب ميشه و بيخيالش بشن :D
احتمالا با توجه به جريانات امروزى و اون دوس دختر دو رگه ايي كه داشت زن ذليل هم باشه.
 

PXG

La Belle Époque
کاربر سایت
Jan 2, 2006
1,211
نام
پوريا

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,778
نام
mohammad
اميدوارم بفهمن كه آتريوس نچسب ترين شخصيت تاريخ اين سرى محسوب ميشه و بيخيالش بشن :D
احتمالا با توجه به جريانات امروزى و اون دوس دختر دو رگه ايي كه داشت زن ذليل هم باشه.
جدا از اینکه سونی خیلی ساله سراغ آرتیست های درست و نویسنده های خوب نمیره!

ولی با توجه به ماهیت واقعی آتریوس(نمیگم شاید هنوز بعضیا بعد از شش سال بگن وای اسپویل شدیم:D)
پتانسیل شدیدا متنوع ای توی گیمپلی داره
یعنی اگه همچین شخصیتی دست یک کمپانی بود که سمی نبود یا حتی نینتندو، می تونست تعداد زیادی نسخه با گیمپلی های فوق العاده متنوع و جذاب پیاده سازی کنه
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,202
Valve آمار جدیدی از کسایی که روی PC با کنترلر بازی میکنن داده بیرون. طبق این آمار، تعداد افراد استفاده کننده از کنترلر نسبت به سال ۲۰۱۸ سه برابر شده. از بین این افراد، ۵۹ درصد کنترلر Xbox و ۲۶ درصد کنترلر پلی استیشن رو انتخاب کردند. ۱۰ درصدشون هم با Steam Deck بازی میکنند.

Valve Reveals that 59 Percent of Steam Players Use Xbox Controllers Along With Other Stats - IGN
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر