Last edited by a moderator:
پول بدی که هیچ، باید منتظر عرضه هم باشی. به لطف سریز اس تبدیل شد به انحصاری زمانی پلی استیشن.من يه اميدى داشتم بلكه رو گيم پس بيارنش
ظاهرا بايد پول بديم حيف شد
برای من جای سواله که چقدر تغییرات یا حذفیات خواهد داشت! وقتی به کارگردان بازی گفتیم نگرانیم از بابت سانسور، در پاسخ گفت ما هم حقیقتا مثل شما نگرانیم! عاشق همین صداقتشونماولین تریلر از Lollipop Chainsaw RePOP به همراه تاریخ عرضه و پلتفرم های بازی 13 ژوئن رونمایی میشه.
View attachment 340143
کاربران PC و PS5 میتوانند از این بازی در تاریخ 20 آگوست 2024 لذت ببرند.» در حال حاضر در حال بهینهسازی نسخه Xbox Series X/S برای مطابقت با استانداردهای کیفیت خود هستیم، بنابراین همزمان با سایر پلتفرمها منتشر نخواهد شد. ما بابت این تأخیر عذرخواهی می کنیم و قصد داریم انتظار کاربران Xbox را به حداقل برسانیم. به محض اینکه استانداردهای کیفیت ما را برآورده شد، تاریخ عرضه را اعلام خواهیم کرد."
سونی اگه میخواست انحصار زمانی کنه پیسی رو هم میآورد تو لیست تحریمها عنوانی که اونقدرا هایپ و شهرت نداره انحصاری شدنش اصلا به چه درد سونی میخورهتو توییتر میگن سونی پول داده انحصاری کنسولی بشه! خودشون بخاطر زمان بیشتر برای پالیش بازی تاخیر دادن یا سونی انحصاری زمانی کرده؟ البته خیلی هم متوجه نمیشم انحصاری کردن این رو کنسول چه دردی رو از سونی دوا میکنه؟
آقای نائوکی یوشیدا رییس استودیو CREATIVE STUDIO 3 از سازندگان بازیهای فاینالفانتزی 14/16
طی مصاحبه اخیر با سایت هلندی Gamer.nl، نائوکی یوشیدا، رئیس Creative Studio 3 گفت که این بخش تحت تأثیر بازسازی اخیر در Square Enix قرار نگرفته است و در حال ساخت دو پروژه معرفی نشده است. وی ادامه داد:
او همچنین گفت که با توجه به ساختار تیم، نمیتوانند روی بازیهای زیادی به طور همزمان کار کنند، اگرچه عناوین اعلامنشدهای در حال توسعه است.به زودی ممکن است برخی از اطلاعیهها درباره دو بازی جدید که در حال کار روی آنها هستیم، منتشر شود.
Final Fantasy 14 and 16 team says it ‘could announce two new games soon’ | VGC
همین که اسمش FF17 نباشه و اون شماره کوفتی رو از رو اسمش بردارن نصف راه موفقیت رو رفتن.من امیدوارم FF17 رو هم اینا بسازن، و با همون فرمول کامبت 16 هم باشه، و کلا دست از تغییرات مداوم گیم پلی فف بردارن. یه خط گیم پلی رو برن جلو و اجازه بدن تغییرات تو داستان و دنیای بازی خلاصه بشه. با این کار واقعا فف رو نابود کردن. هر شماره یه چیزه و هیچ وقت نمیتونه یه فن بیس منسجم بسازه. هرکی با هر شماره حال میکنه، بازی بعدی یه چیز دیگه است و دافعه بوجود میاره مدام.
همین که اسمش FF17 نباشه و اون شماره کوفتی رو از رو اسمش بردارن نصف راه موفقیت رو رفتن.
دقیقا درست میگی سری FF اصلا هیچ شباهتی به یه فرنچایز نداره بیشتر انگار یه مجموعه آی پی زیر نظر یه کمپانی به اسم فاینال فانتزیه وگرنه هر شماره ای که ازش میاد قشنگ نیو آی پی به حساب میاد.فف دوتا مشکل بزرگ داره، یکی همین شماره گزاری هست، یکی هم تغییرات مداوم کلیت گیم پلی. و این دوتا مشکل کلی و اساسی ایجاد کرده. اول اینکه هر شماره تازه که میاد دوتا مشکل جدی مارکتینگ جلوشه، اول فهمون مستقل بودن بازی به نسل جدید گیمرهاست، اینکه بفهمن برای بازی کردن مثلا FF16 نیازی به تجربه شماره های قبلی نیست و یه بازی مستقله، و دوم گیم پلی متفاوت، و در نتیجه جذب مخاطب تازه است. یعنی شما ممکنه با گیم پلی FF16 خیلی حال کنی و برات جذاب باشه، اما FF بعدی که میاد، یعنی FFVIIR، یه گیم پلی کامل متفاوت ارایه میده و چون از نظر دنیا و شخصیت ها و کلیت داستان و حتا آرت استایل هم متفاوته، عملا میشه یه بازی جدید و ممکنه دیگه نخوای بازیش کنی. در نتیجه هر شماره باید عین یه New IP پلن مارکت بریزه.
مشکل اساسی دوم هم عدم بلوغ گیم پلی و کور لوپ بزاری بخاطر این تغییرات مداومه. مثلا FF16 یه کامبت خیلی جذاب داره، اما از حیث المان های RPG به شدت فقیره. در حدی که اصلا RPG نیست. مشکلات دیگه ای هم تو ساختار کلی روایت داره، از جمله پیسینگ سینوسی و همینطور لول دیزاین محدود. در حالت عادی این مشکلات میتونن تو شماره دوم حل بشن. یعنی به فرض که FF17 عینن ادامه FF16 بود، میتونستن رو بیس ساخته شده از قبل بازی تازه رو بسازن و این یعنی فرصت کافی برای رفع اشکالات و بهتر کردن فرمول گیم پلی. این روند ادامه دار بشه، هم لازم نیست برای FF17 بالای 5 6 سال صبر کنیم و هم اینکه به سرعت به بلوغ میرسه و میتونه یه چیز دست نیافتنی با فن بیس خودش باشه.
نمونه اش FFVII Rebirth ـه. چون همون مکنیزم قبلی رو ادامه دادن تو شماره دوم تونستن به یه محصول خیلی با کیفیت تر برسن و وقت تولید صرف ساخت یه دنیا بزرگ تر و بهتر و غنی تر بشه.
اما SE چیکار میکنه؟ میده FF17 رو یه تیم دیگه بسازه، احتمالا اونا هم یه بازی جدید میسازن، و این یعنی باز باید از اول زمان زیادی صرف تولید یه گیم پلی لوپ تازه بشه، خلق یه دنیای جدید، شخصیت های متفاوت و ... علاوه بر اینکه اینکار به شدت زمان بره، مخاطب هم استقبال چندانی نمیکنه، چون باز با یه بازی تازه روبرو شده و نمیدونه از این هم خوشش میاد یا نه؟
FF برای موفقیت باید یک بیخیال شماره گزاری فوق شخمی فعلی بشه، و هر شماره رو با اسم جدا کنه، و دوم اینکه از حیث گیم پلی بازی یه ساختار یکپارچه داشته باشه و همه بدونن آقا FF یعنی این. و بعد هر تیم بیاد یه چیزی به بازی اضافه کنه. اینجوری هم میتونن تو فواصل زمانی کوتاه تری شماره های اصلی رو بدن بیرون و فن بیس پیر نشه و کلا از دست نره، هم اینکه کلا کامیونتی خودشون رو بسازن. طرفدارهایی که میدونن با چه محصولی روبرو هستن و هر چند سال یبار یه محصول خیلی خفن گیرشون میاد.
الان یحتمل FF بعدی که میبنیمی ریمیک FFIX باشه، که یعنی باز یه گیم پلی و آرت استایل به شدت متفاوت، بعد شماره بعدی میشه پارت سوم و آخر FFVII که باز یه چیز متفاوته، بعد FF17 و... این وسط یه FF14 هم داریم که آنلاینه و .... واقعا اینجوری کار در نمیاد!
به نظرم قضیه شماره گذاری مشکل خاصی نیست دیگه هرکسی که فن سری باشه میدونه که هر شماره این بازی داستان و دنیا ی متفاوتی داره از طرفی کسانیکه برای اولین مثلا بخواد شماره 16 بازی بکنه با یک سرچ ساده سریع متوجه این موضوع میشه اتفاقا این شماره گذاری میتونه دنباله بر هر قسمت به صورت مجزا داشته باشه مثل ffx-2 (که البته اگه ساخته نمیشد بهتر بود) به هر حال se تا حدودی هم از اسم سری استفاده میکنه مثلا شاید اگه ff 15 به اسم یک بازی جدا نه فاینال فانتزی منتشر میشد فروش پایینتر از حد انتظار تجربه می کرد ولی در مورد گیم پلی موافقم هرچند که من گیم پلی FFVII Rebirth به 16 ترجیح میدم به نظرم باید گیم پلی پایه برای ادامه سری باشهفف دوتا مشکل بزرگ داره، یکی همین شماره گزاری هست، یکی هم تغییرات مداوم کلیت گیم پلی. و این دوتا مشکل کلی و اساسی ایجاد کرده. اول اینکه هر شماره تازه که میاد دوتا مشکل جدی مارکتینگ جلوشه، اول فهموندن مستقل بودن بازی به نسل جدید گیمرهاست، اینکه بفهمن برای بازی کردن مثلا FF16 نیازی به تجربه شماره های قبلی نیست و یه بازی مستقله، و دوم گیم پلی متفاوت، و در نتیجه جذب مخاطب تازه است. یعنی شما ممکنه با گیم پلی FF16 خیلی حال کنی و برات جذاب باشه، اما FF بعدی که میاد، یعنی FFVIIR، یه گیم پلی کامل متفاوت ارایه میده و چون از نظر دنیا و شخصیت ها و کلیت داستان و حتا آرت استایل هم متفاوته، عملا میشه یه بازی جدید و ممکنه دیگه نخوای بازیش کنی. در نتیجه هر شماره باید عین یه New IP پلن مارکت بریزه.
مشکل اساسی دوم هم عدم بلوغ گیم پلی و کور لوپ بزاری بخاطر این تغییرات مداومه. مثلا FF16 یه کامبت خیلی جذاب داره، اما از حیث المان های RPG به شدت فقیره. در حدی که اصلا RPG نیست. مشکلات دیگه ای هم تو ساختار کلی روایت داره، از جمله پیسینگ سینوسی و همینطور لول دیزاین محدود. در حالت عادی این مشکلات میتونن تو شماره دوم حل بشن. یعنی به فرض که FF17 عینن ادامه FF16 بود، میتونستن رو بیس ساخته شده از قبل بازی تازه رو بسازن و این یعنی فرصت کافی برای رفع اشکالات و بهتر کردن فرمول گیم پلی. این روند ادامه دار بشه، هم لازم نیست برای FF17 بالای 5 6 سال صبر کنیم و هم اینکه به سرعت به بلوغ میرسه و میتونه یه چیز دست نیافتنی با فن بیس خودش باشه.
نمونه اش FFVII Rebirth ـه. چون همون مکنیزم قبلی رو ادامه دادن تو شماره دوم تونستن به یه محصول خیلی با کیفیت تر برسن و وقت تولید صرف ساخت یه دنیا بزرگ تر و بهتر و غنی تر بشه.
اما SE چیکار میکنه؟ میده FF17 رو یه تیم دیگه بسازه، احتمالا اونا هم یه بازی جدید میسازن، و این یعنی باز باید از اول زمان زیادی صرف تولید یه گیم پلی لوپ تازه بشه، خلق یه دنیای جدید، شخصیت های متفاوت و ... علاوه بر اینکه اینکار به شدت زمان بره، مخاطب هم استقبال چندانی نمیکنه، چون باز با یه بازی تازه روبرو شده و نمیدونه از این هم خوشش میاد یا نه؟
FF برای موفقیت باید یک بیخیال شماره گزاری فوق شخمی فعلی بشه، و هر شماره رو با اسم جدا کنه، و دوم اینکه از حیث گیم پلی بازی یه ساختار یکپارچه داشته باشه و همه بدونن آقا FF یعنی این. و بعد هر تیم بیاد یه چیزی به بازی اضافه کنه. اینجوری هم میتونن تو فواصل زمانی کوتاه تری شماره های اصلی رو بدن بیرون و فن بیس پیر نشه و کلا از دست نره، هم اینکه کلا کامیونتی خودشون رو بسازن. طرفدارهایی که میدونن با چه محصولی روبرو هستن و هر چند سال یبار یه محصول خیلی خفن گیرشون میاد.
الان یحتمل FF بعدی که میبنیمی ریمیک FFIX باشه، که یعنی باز یه گیم پلی و آرت استایل به شدت متفاوت، بعد شماره بعدی میشه پارت سوم و آخر FFVII که باز یه چیز متفاوته، بعد FF17 و... این وسط یه FF14 هم داریم که آنلاینه و .... واقعا اینجوری کار در نمیاد!
به نظرم قضیه شماره گذاری مشکل خاصی نیست دیگه هرکسی که فن سری باشه میدونه که هر شماره این بازی داستان و دنیا ی متفاوتی داره از طرفی کسانیکه برای اولین مثلا بخواد شماره 16 بازی بکنه با یک سرچ ساده سریع متوجه این موضوع میشه اتفاقا این شماره گذاری میتونه دنباله بر هر قسمت به صورت مجزا داشته باشه مثل ffx-2 (که البته اگه ساخته نمیشد بهتر بود) به هر حال se تا حدودی هم از اسم سری استفاده میکنه مثلا شاید اگه ff 15 به اسم یک بازی جدا نه فاینال فانتزی منتشر میشد فروش پایینتر از حد انتظار تجربه می کرد ولی در مورد گیم پلی موافقم هرچند که من گیم پلی FFVII Rebirth به 16 ترجیح میدم به نظرم باید گیم پلی پایه برای ادامه سری باشه
این قضیه دیدم و قبول دارم. ولی افرادی که تازه میخوان شروع کنند هم نهایتا با یک سرچ ساده یا بقول شما یکبار سوال پرسیدن متوجه این موضوع میشن ودر کل نهایتا یکی دوستان این جوابو برای باره چندم بهشون توضیح میده.به نظرم مشکل اصلی همون ثبات گیم پلی هستش نیازه این سری یک گیم پلی پایه داشته باشه و همون ارتقا بده و البته شماره بعدی سری اگه قراره مثل 14 mmo باشه بهتره شماره دار نباشه و عناوین شماره دار برای نسخه سینگل بکار برهمساله فن ها نیستن، مساله کسایی هستن که میخوان تازه FF رو شروع کنن. گیمرها جدید. شما خودت برو تو تاپیک های FF، ببین چند بار این سوال تکراری رو ملت پرسیدن که آیا برای بازی کردن FF16 لازمه شماره های قبلی رو هم بریم یا نه! بعد همین تعداد رو تو این کامیونتی کوچیک که تازه متشکل از گیک های گیمه تعمیم بده به کل گیمرها ببین چطور میشه.
من شخصا تو این فروم بالای 100 بار به این سوال جواب دادم و هنوز برای ملت گنگه واقعا. حتا کسایی رو دیدم که سمت FF16 نرفتن، چون شبیه FF14 هست از نظر آرت دایرکشن و فکر میکردن یه بازی مالتی پلیره!
بابا خود یوشیدا هم سر FF16 شاکی بود از سیستم شماره گذاری سری مشخصه تاثیر منفی داره دیگه.این قضیه دیدم و قبول دارم. ولی افرادی که تازه میخوان شروع کنند هم نهایتا با یک سرچ ساده یا بقول شما یکبار سوال پرسیدن متوجه این موضوع میشن ودر کل نهایتا یکی دوستان این جوابو برای باره چندم بهشون توضیح میده.به نظرم مشکل اصلی همون ثبات گیم پلی هستش نیازه این سری یک گیم پلی پایه داشته باشه و همون ارتقا بده و البته شماره بعدی سری اگه قراره مثل 14 mmo باشه بهتره شماره دار نباشه و عناوین شماره دار برای نسخه سینگل بکار بره