سرخط خبرها

یه Recruiter اه صنعت گیم توی LinkedIn دیدم می گفت 2023 یکی از بهترین سال ها برای گیمر ها و یکی از بدترین سال ها برای افراد شاغل در این صنعت اه.
---
البته اوضاع اقتصادی دنیا کلا جالب نیست همینطوری اخبار تعدیل نیرو از شرکت های بزرگ و کوچیک منتشر می شه.
علتش ؟
 
  • Like
Reactions: Red Sox
کاملا موافقم. مهم اینه متای محصول زیر یه عددی نباشه، حالا باقی دیگه اصلا مهم نیست.

خیلی بهتره یه شرکت برای چند سال متوالی ریمیک و ریمستر و نسخه ان ام یک ip تثبیت شده رو میلک کنه، ته اش شرکت مذکور می‌ره پول میده یه ترد پارتی رو انحصاری/مانی هت می کنه. یا مثلاً اگر از ۲۰۱۹ یه استدیو هنوز یه مد آنلاین رو نرسونده خب فدای سرشون. حالا این وسط اگر پروژه ترد پارتی بزرگ استاروارز هم کنسل شد خب شده فدای سرمون. اگر یه استدیو مثل دوی ایشن به فنای عظمی رفت بازم باکی نیست. لازم باشه استدیو ژاپن و پیکسل اپس رو هم تعطیل می کنیم که یه وقت تجربه جدید عرضه نشه به جایی بر بخوره.
مثلا اگر پنج شش تا استدیو خریدیم و کلی ادعامون میشه ما خدای مدیریت استدیو هستیم ولی هنوز یه گیم پلی از هیچ کدوم ندیدیم بازم حتما حکمتی توشه.

کاملا منطقی صحبت کنید و کاملا موافقم باهاتون.
 
کاملا موافقم. مهم اینه متای محصول زیر یه عددی نباشه، حالا باقی دیگه اصلا مهم نیست.

خیلی بهتره یه شرکت برای چند سال متوالی ریمیک و ریمستر و نسخه ان ام یک ip تثبیت شده رو میلک کنه، ته اش شرکت مذکور می‌ره پول میده یه ترد پارتی رو انحصاری/مانی هت می کنه. یا مثلاً اگر از ۲۰۱۹ یه استدیو هنوز یه مد آنلاین رو نرسونده خب فدای سرشون. حالا این وسط اگر پروژه ترد پارتی بزرگ استاروارز هم کنسل شد خب شده فدای سرمون. اگر یه استدیو مثل دوی ایشن به فنای عظمی رفت بازم باکی نیست. لازم باشه استدیو ژاپن و پیکسل اپس رو هم تعطیل می کنیم که یه وقت تجربه جدید عرضه نشه به جایی بر بخوره.
مثلا اگر پنج شش تا استدیو خریدیم و کلی ادعامون میشه ما خدای مدیریت استدیو هستیم ولی هنوز یه گیم پلی از هیچ کدوم ندیدیم بازم حتما حکمتی توشه.

کاملا منطقی صحبت کنید و کاملا موافقم باهاتون.
حالا کاری ندارم به بحث ولی واقعا دخل استاروارز یا دوی ایشن به سونی رو نمی‌فهمم.
اینا اصلا در مالکیت سونی نیستن که چه بلایی سر پروژه اشون بیاد مسوولش خودشونن صرفا یه قرارداد از همون مانی هت هاست که میگی که مایکرو خودش یه زمانی استاد بستن این مدل قرارداد ها بود تو نسل هفتم و هشتم.
این همه ناشر تو این نسل ریمیک و ریمستر دادن شما گیر دادی به یه دونه ریمیک از سونی؟ سکوئله AAA چندین ip مثل هورایزن و GOW و‌‌ R&C و GT و SM پشم بوده اونم فقط تو دو سال و‌خورده ای از شروع نسل.
نرسوندن و کنسل کردن بخش مولتی یه بازی شرف داره به ریلیز بازی انلاین ۷۰ دلاری فاجعه مثل ردفال یا مولتی نصف و نیمه مثل هیلو.
بستن استودیو ده نفره رو آتو میکنی ولی خرید هفت هشت استودیو جدید رو ندید میگیری.
آره منم میگم منطقی بحث کنیم ولی این چیزایی که شما گفتی حتی نزدیک منطق هم نبود.
 
حالا کاری ندارم به بحث ولی واقعا دخل استاروارز یا دوی ایشن به سونی رو نمی‌فهمم.
اینا اصلا در مالکیت سونی نیستن که چه بلایی سر پروژه اشون بیاد مسوولش خودشونن صرفا یه قرارداد از همون مانی هت هاست که میگی که مایکرو خودش یه زمانی استاد بستن این مدل قرارداد ها بود تو نسل هفتم و هشتم.
این همه ناشر تو این نسل ریمیک و ریمستر دادن شما گیر دادی به یه دونه ریمیک از سونی؟ سکوئله AAA چندین ip مثل هورایزن و GOW و‌‌ R&C و GT و SM پشم بوده اونم فقط تو دو سال و‌خورده ای از شروع نسل.
نرسوندن و کنسل کردن بخش مولتی یه بازی شرف داره به ریلیز بازی انلاین ۷۰ دلاری فاجعه مثل ردفال یا مولتی نصف و نیمه مثل هیلو.
بستن استودیو ده نفره رو آتو میکنی ولی خرید هفت هشت استودیو جدید رو ندید میگیری.
آره منم میگم منطقی بحث کنیم ولی این چیزایی که شما گفتی حتی نزدیک منطق هم نبود.

موافقم ربطی به سونی نداره ولی «شاهکار مشترک Remedy و Smilegate سر Crossfire که هم از نظر آنلاین و سینگل با هم افتضاح بار آوردن» به این سمت کاملا مربوطه!
 
علتش ؟
استادیو ها همه خروجی دارن.
دیگه فکر کن Epic هم نیرو تعدیل کرد.
اوضاع اقتصادی خیلی خرابه. هزینه ها به شدت رفته بالا ولی درآمد در بهترین حالت فرقی نکرده. آسون ترین راه کاهش هزینه همیشه تعدیل نیرو اه.
 
زنگ خطر برای بازی‌سازها؟ سرمایه‌گذاری روی بازی‌ها به‌شدت کاهش یافت.

🔹 آمار نشان می‌دهد که طی سه‌ماهه‌ی اخیر، بنگاه‌های عظیم سرمایه‌گذاری فقط حدود ۷۰۰ میلیون دلار روی صنعت ویدیوگیم سرمایه‌گذاری کردند؛ درحالی‌که شرکت‌های بازی‌سازی طی سال‌ها حداقل در هر سه ماه شاهد بیشتر از ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری از سوی آن‌ها بودند. تازه این سرمایه‌گذاری در یک بازه‌ی سه‌ماهه از سال ۲۰۲۲ مالی به ۵.۹ میلیارد دلار هم رسید.

🔹 تحلیل‌گرها می‌گویند که دلایل افت سرمایه‌گذاری روی صنعت بازی را می‌توان در چهار مورد اصلی خلاصه کرد:

⬇️ اخراج بسیاری از کارمندها از شرکت‌های مختلف
⬇️ کاهش اهمیت Web3 و از بین رفتن امیدها به موفقیت متاورس
⬇️ تاخیر خوردن بسیاری از بازی‌ها و کنسل شدن تعداد قابل توجهی از آن‌ها
⬇️ کاهش شدید درآمد صنعت بازی نسبت به زمانی که مردم دنیا به‌خاطر خانه‌نشینی اجباری در دوران پاندمی، بیشتر بازی می‌کردند.

خبر از زومجی
 
زنگ خطر برای بازی‌سازها؟ سرمایه‌گذاری روی بازی‌ها به‌شدت کاهش یافت.

🔹 آمار نشان می‌دهد که طی سه‌ماهه‌ی اخیر، بنگاه‌های عظیم سرمایه‌گذاری فقط حدود ۷۰۰ میلیون دلار روی صنعت ویدیوگیم سرمایه‌گذاری کردند؛ درحالی‌که شرکت‌های بازی‌سازی طی سال‌ها حداقل در هر سه ماه شاهد بیشتر از ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری از سوی آن‌ها بودند. تازه این سرمایه‌گذاری در یک بازه‌ی سه‌ماهه از سال ۲۰۲۲ مالی به ۵.۹ میلیارد دلار هم رسید.

🔹 تحلیل‌گرها می‌گویند که دلایل افت سرمایه‌گذاری روی صنعت بازی را می‌توان در چهار مورد اصلی خلاصه کرد:

⬇️ اخراج بسیاری از کارمندها از شرکت‌های مختلف
⬇️ کاهش اهمیت Web3 و از بین رفتن امیدها به موفقیت متاورس
⬇️ تاخیر خوردن بسیاری از بازی‌ها و کنسل شدن تعداد قابل توجهی از آن‌ها
⬇️ کاهش شدید درآمد صنعت بازی نسبت به زمانی که مردم دنیا به‌خاطر خانه‌نشینی اجباری در دوران پاندمی، بیشتر بازی می‌کردند.

خبر از زومجی

احتمالا به زودی شاهد افزایش قیمت بازی ها خواهیم بود.
 
زنگ خطر برای بازی‌سازها؟ سرمایه‌گذاری روی بازی‌ها به‌شدت کاهش یافت.

🔹 آمار نشان می‌دهد که طی سه‌ماهه‌ی اخیر، بنگاه‌های عظیم سرمایه‌گذاری فقط حدود ۷۰۰ میلیون دلار روی صنعت ویدیوگیم سرمایه‌گذاری کردند؛ درحالی‌که شرکت‌های بازی‌سازی طی سال‌ها حداقل در هر سه ماه شاهد بیشتر از ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری از سوی آن‌ها بودند. تازه این سرمایه‌گذاری در یک بازه‌ی سه‌ماهه از سال ۲۰۲۲ مالی به ۵.۹ میلیارد دلار هم رسید.

🔹 تحلیل‌گرها می‌گویند که دلایل افت سرمایه‌گذاری روی صنعت بازی را می‌توان در چهار مورد اصلی خلاصه کرد:

⬇️ اخراج بسیاری از کارمندها از شرکت‌های مختلف
⬇️ کاهش اهمیت Web3 و از بین رفتن امیدها به موفقیت متاورس
⬇️ تاخیر خوردن بسیاری از بازی‌ها و کنسل شدن تعداد قابل توجهی از آن‌ها
⬇️ کاهش شدید درآمد صنعت بازی نسبت به زمانی که مردم دنیا به‌خاطر خانه‌نشینی اجباری در دوران پاندمی، بیشتر بازی می‌کردند.

خبر از زومجی
تقصیر امثال فورتنایته سرگرمی شاید باعث بشه مردم پای یه بازی چند سالی بشینن ولی این هنر است که در قلب مردم می ماند

View attachment 4_5838208797037823113.mp4
 
علتش ؟
کرونا عامل اصلیش هست که گفتن تازه کرونا بره چند سال بعد خودش نشون
الباقیش کرم امریکا و جنگ اکراین هست که گند زدن به دنیا به همراه روسیه و چین

کلا ترامپ مغز خراب که طرفدارهای بی منطق زیادی هم داره استارت این گندها رو زد
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or