سرخط خبرها

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
این خبرا اگه درمورد یکی از استودیو های ایکس باکس بود اون استودیو که هیچ بخش ایکس باکس رو هم باز تعطیل میکردن اسپنسر هم قطعا باید اخراج میشد
ولی اینجا به عنوان نکته مثبت یاد میشه :D

خوب این به دو تا چیز مربوطه، یک سطح کارهای اون استدیو و دوم انتظار پلیرها. در خصوص ND هم سطح بازی هاشون خیلی بالاست و هم انتظار پلیرها یه چیز دیگه است، در نتیجه از اینکه میبینیم حاضر نشدن یه محصول ضعیف رو منتشر کنن و ترجیح دادن کنسلش کنن و در عوض به ریشه ها برگردن خوشحال میشیم. خوشحالی از این بابته نه کنسل شدن پروژه. اما در خصوص مایکروسافت نه سطح آنچنان بالایی وجود داره نه اصلا انتظاری هست. همینکه یه بازی متوسط رو بشه رو گیم پس بازی کرد کافیه. مثل ردفال مثلا. یا بازی های دیگه ای که همه با انتظار و امید +90 منتشر شدن و از دم گند زدن اما شما هنوز خوشحال و خندانید. اگه مثلا مایکروسافت هم استانداردی داشت و ترجیح میداد آشغالی مثل Redfall رو کنسل کنه و در عوض آرکین رو بزاره سر ساخت همون بازی که همه ازش انتظار دارن ما باز خوشحال میشدیم و درست تفاوت ها همینجا شکل میگیرن.

والا ما سالها گفتیم ساخت عناوین آنلاین کار سختیه و هر استودیویی از پسش برنمیاد. منتها یکسری از فن بوی های این سایت فکر میکردن فقط ساخت بازی سینگل پلیر سینمایی سخته و بازی آنلاین ساختن چیز خاصی نیست و فقط باید سونی اراده کنه:D

دقیقا. مثلا 343 از وقتی که بانجی رفت دیگه نتونست Halo رو خوب ادامه بده و باعث مرگش شد. یا آرکین آستین و هاروی اسمیت که خودت هم خیلی بهش علاقه داری با ساخت Redfall یه فاجعه تمام عیار رو رقم زدن. یا مثلا شاهکار مشترک Remedy و Smilegate سر Crossfire که هم از نظر آنلاین و سینگل با هم افتضاح بار آوردن. ساخت بازی های سینما زده و ریسینگ و اینا هم درست کردنش خیلی سخته، حتا رقابت با یه بازی کراس جن. RPG خوب ساختن هم سخته وگرنه درجا میزنی و خروجیت یه محصول کاملا معمولی و پر از باگ و فراموش شدنی میشه.

در نتیجه کلا نباید خیلی سخت گرفت. باید دیگه به بازی های متوسط رو به پایین خو گرفت و در عوض نیمه پر لیوان رو دید، یعنی عرضه دی وان رو سرویس ها:love:
 
با این همه خبر کنسلی و اخراج نیرو و... آدم حس می کنه 2023 آخر دوران 7 سال وفور نعمت بود
از الان قراره بخوریم به هفت سال فقران نعمت و قحطی اگه همه استدیوها دارن چپ و راست تو کنترل ابعاد پروژه شون میرن تو در و دیوار

این وسط به نظرم Hyenas و خبر کنسلی اش از همه شون سنگین تر بود. بازی پرهزینه ترین بازی سگا بود. دمو داشت تو گیمزکام. همین شماره ای که EDGE منتشر کرد پیش نمایش داشت. یهو پووووف کنسل شد
 
با این همه خبر کنسلی و اخراج نیرو و... آدم حس می کنه 2023 آخر دوران 7 سال وفور نعمت بود
از الان قراره بخوریم به هفت سال فقران نعمت و قحطی اگه همه استدیوها دارن چپ و راست تو کنترل ابعاد پروژه شون میرن تو در و دیوار

این وسط به نظرم Hyenas و خبر کنسلی اش از همه شون سنگین تر بود. بازی پرهزینه ترین بازی سگا بود. دمو داشت تو گیمزکام. همین شماره ای که EDGE منتشر کرد پیش نمایش داشت. یهو پووووف کنسل شد
یه Recruiter اه صنعت گیم توی LinkedIn دیدم می گفت 2023 یکی از بهترین سال ها برای گیمر ها و یکی از بدترین سال ها برای افراد شاغل در این صنعت اه.
---
البته اوضاع اقتصادی دنیا کلا جالب نیست همینطوری اخبار تعدیل نیرو از شرکت های بزرگ و کوچیک منتشر می شه.
 
یه Recruiter اه صنعت گیم توی LinkedIn دیدم می گفت 2023 یکی از بهترین سال ها برای گیمر ها و یکی از بدترین سال ها برای افراد شاغل در این صنعت اه.
---
البته اوضاع اقتصادی دنیا کلا جالب نیست همینطوری اخبار تعدیل نیرو از شرکت های بزرگ و کوچیک منتشر می شه.
علتش ؟
 
  • Like
Reactions: Red Sox
کاملا موافقم. مهم اینه متای محصول زیر یه عددی نباشه، حالا باقی دیگه اصلا مهم نیست.

خیلی بهتره یه شرکت برای چند سال متوالی ریمیک و ریمستر و نسخه ان ام یک ip تثبیت شده رو میلک کنه، ته اش شرکت مذکور می‌ره پول میده یه ترد پارتی رو انحصاری/مانی هت می کنه. یا مثلاً اگر از ۲۰۱۹ یه استدیو هنوز یه مد آنلاین رو نرسونده خب فدای سرشون. حالا این وسط اگر پروژه ترد پارتی بزرگ استاروارز هم کنسل شد خب شده فدای سرمون. اگر یه استدیو مثل دوی ایشن به فنای عظمی رفت بازم باکی نیست. لازم باشه استدیو ژاپن و پیکسل اپس رو هم تعطیل می کنیم که یه وقت تجربه جدید عرضه نشه به جایی بر بخوره.
مثلا اگر پنج شش تا استدیو خریدیم و کلی ادعامون میشه ما خدای مدیریت استدیو هستیم ولی هنوز یه گیم پلی از هیچ کدوم ندیدیم بازم حتما حکمتی توشه.

کاملا منطقی صحبت کنید و کاملا موافقم باهاتون.
 
کاملا موافقم. مهم اینه متای محصول زیر یه عددی نباشه، حالا باقی دیگه اصلا مهم نیست.

خیلی بهتره یه شرکت برای چند سال متوالی ریمیک و ریمستر و نسخه ان ام یک ip تثبیت شده رو میلک کنه، ته اش شرکت مذکور می‌ره پول میده یه ترد پارتی رو انحصاری/مانی هت می کنه. یا مثلاً اگر از ۲۰۱۹ یه استدیو هنوز یه مد آنلاین رو نرسونده خب فدای سرشون. حالا این وسط اگر پروژه ترد پارتی بزرگ استاروارز هم کنسل شد خب شده فدای سرمون. اگر یه استدیو مثل دوی ایشن به فنای عظمی رفت بازم باکی نیست. لازم باشه استدیو ژاپن و پیکسل اپس رو هم تعطیل می کنیم که یه وقت تجربه جدید عرضه نشه به جایی بر بخوره.
مثلا اگر پنج شش تا استدیو خریدیم و کلی ادعامون میشه ما خدای مدیریت استدیو هستیم ولی هنوز یه گیم پلی از هیچ کدوم ندیدیم بازم حتما حکمتی توشه.

کاملا منطقی صحبت کنید و کاملا موافقم باهاتون.
حالا کاری ندارم به بحث ولی واقعا دخل استاروارز یا دوی ایشن به سونی رو نمی‌فهمم.
اینا اصلا در مالکیت سونی نیستن که چه بلایی سر پروژه اشون بیاد مسوولش خودشونن صرفا یه قرارداد از همون مانی هت هاست که میگی که مایکرو خودش یه زمانی استاد بستن این مدل قرارداد ها بود تو نسل هفتم و هشتم.
این همه ناشر تو این نسل ریمیک و ریمستر دادن شما گیر دادی به یه دونه ریمیک از سونی؟ سکوئله AAA چندین ip مثل هورایزن و GOW و‌‌ R&C و GT و SM پشم بوده اونم فقط تو دو سال و‌خورده ای از شروع نسل.
نرسوندن و کنسل کردن بخش مولتی یه بازی شرف داره به ریلیز بازی انلاین ۷۰ دلاری فاجعه مثل ردفال یا مولتی نصف و نیمه مثل هیلو.
بستن استودیو ده نفره رو آتو میکنی ولی خرید هفت هشت استودیو جدید رو ندید میگیری.
آره منم میگم منطقی بحث کنیم ولی این چیزایی که شما گفتی حتی نزدیک منطق هم نبود.
 
حالا کاری ندارم به بحث ولی واقعا دخل استاروارز یا دوی ایشن به سونی رو نمی‌فهمم.
اینا اصلا در مالکیت سونی نیستن که چه بلایی سر پروژه اشون بیاد مسوولش خودشونن صرفا یه قرارداد از همون مانی هت هاست که میگی که مایکرو خودش یه زمانی استاد بستن این مدل قرارداد ها بود تو نسل هفتم و هشتم.
این همه ناشر تو این نسل ریمیک و ریمستر دادن شما گیر دادی به یه دونه ریمیک از سونی؟ سکوئله AAA چندین ip مثل هورایزن و GOW و‌‌ R&C و GT و SM پشم بوده اونم فقط تو دو سال و‌خورده ای از شروع نسل.
نرسوندن و کنسل کردن بخش مولتی یه بازی شرف داره به ریلیز بازی انلاین ۷۰ دلاری فاجعه مثل ردفال یا مولتی نصف و نیمه مثل هیلو.
بستن استودیو ده نفره رو آتو میکنی ولی خرید هفت هشت استودیو جدید رو ندید میگیری.
آره منم میگم منطقی بحث کنیم ولی این چیزایی که شما گفتی حتی نزدیک منطق هم نبود.

موافقم ربطی به سونی نداره ولی «شاهکار مشترک Remedy و Smilegate سر Crossfire که هم از نظر آنلاین و سینگل با هم افتضاح بار آوردن» به این سمت کاملا مربوطه!
 
علتش ؟
استادیو ها همه خروجی دارن.
دیگه فکر کن Epic هم نیرو تعدیل کرد.
اوضاع اقتصادی خیلی خرابه. هزینه ها به شدت رفته بالا ولی درآمد در بهترین حالت فرقی نکرده. آسون ترین راه کاهش هزینه همیشه تعدیل نیرو اه.
 
زنگ خطر برای بازی‌سازها؟ سرمایه‌گذاری روی بازی‌ها به‌شدت کاهش یافت.

🔹 آمار نشان می‌دهد که طی سه‌ماهه‌ی اخیر، بنگاه‌های عظیم سرمایه‌گذاری فقط حدود ۷۰۰ میلیون دلار روی صنعت ویدیوگیم سرمایه‌گذاری کردند؛ درحالی‌که شرکت‌های بازی‌سازی طی سال‌ها حداقل در هر سه ماه شاهد بیشتر از ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری از سوی آن‌ها بودند. تازه این سرمایه‌گذاری در یک بازه‌ی سه‌ماهه از سال ۲۰۲۲ مالی به ۵.۹ میلیارد دلار هم رسید.

🔹 تحلیل‌گرها می‌گویند که دلایل افت سرمایه‌گذاری روی صنعت بازی را می‌توان در چهار مورد اصلی خلاصه کرد:

⬇️ اخراج بسیاری از کارمندها از شرکت‌های مختلف
⬇️ کاهش اهمیت Web3 و از بین رفتن امیدها به موفقیت متاورس
⬇️ تاخیر خوردن بسیاری از بازی‌ها و کنسل شدن تعداد قابل توجهی از آن‌ها
⬇️ کاهش شدید درآمد صنعت بازی نسبت به زمانی که مردم دنیا به‌خاطر خانه‌نشینی اجباری در دوران پاندمی، بیشتر بازی می‌کردند.

خبر از زومجی
 
زنگ خطر برای بازی‌سازها؟ سرمایه‌گذاری روی بازی‌ها به‌شدت کاهش یافت.

🔹 آمار نشان می‌دهد که طی سه‌ماهه‌ی اخیر، بنگاه‌های عظیم سرمایه‌گذاری فقط حدود ۷۰۰ میلیون دلار روی صنعت ویدیوگیم سرمایه‌گذاری کردند؛ درحالی‌که شرکت‌های بازی‌سازی طی سال‌ها حداقل در هر سه ماه شاهد بیشتر از ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری از سوی آن‌ها بودند. تازه این سرمایه‌گذاری در یک بازه‌ی سه‌ماهه از سال ۲۰۲۲ مالی به ۵.۹ میلیارد دلار هم رسید.

🔹 تحلیل‌گرها می‌گویند که دلایل افت سرمایه‌گذاری روی صنعت بازی را می‌توان در چهار مورد اصلی خلاصه کرد:

⬇️ اخراج بسیاری از کارمندها از شرکت‌های مختلف
⬇️ کاهش اهمیت Web3 و از بین رفتن امیدها به موفقیت متاورس
⬇️ تاخیر خوردن بسیاری از بازی‌ها و کنسل شدن تعداد قابل توجهی از آن‌ها
⬇️ کاهش شدید درآمد صنعت بازی نسبت به زمانی که مردم دنیا به‌خاطر خانه‌نشینی اجباری در دوران پاندمی، بیشتر بازی می‌کردند.

خبر از زومجی

احتمالا به زودی شاهد افزایش قیمت بازی ها خواهیم بود.
 
زنگ خطر برای بازی‌سازها؟ سرمایه‌گذاری روی بازی‌ها به‌شدت کاهش یافت.

🔹 آمار نشان می‌دهد که طی سه‌ماهه‌ی اخیر، بنگاه‌های عظیم سرمایه‌گذاری فقط حدود ۷۰۰ میلیون دلار روی صنعت ویدیوگیم سرمایه‌گذاری کردند؛ درحالی‌که شرکت‌های بازی‌سازی طی سال‌ها حداقل در هر سه ماه شاهد بیشتر از ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری از سوی آن‌ها بودند. تازه این سرمایه‌گذاری در یک بازه‌ی سه‌ماهه از سال ۲۰۲۲ مالی به ۵.۹ میلیارد دلار هم رسید.

🔹 تحلیل‌گرها می‌گویند که دلایل افت سرمایه‌گذاری روی صنعت بازی را می‌توان در چهار مورد اصلی خلاصه کرد:

⬇️ اخراج بسیاری از کارمندها از شرکت‌های مختلف
⬇️ کاهش اهمیت Web3 و از بین رفتن امیدها به موفقیت متاورس
⬇️ تاخیر خوردن بسیاری از بازی‌ها و کنسل شدن تعداد قابل توجهی از آن‌ها
⬇️ کاهش شدید درآمد صنعت بازی نسبت به زمانی که مردم دنیا به‌خاطر خانه‌نشینی اجباری در دوران پاندمی، بیشتر بازی می‌کردند.

خبر از زومجی
تقصیر امثال فورتنایته سرگرمی شاید باعث بشه مردم پای یه بازی چند سالی بشینن ولی این هنر است که در قلب مردم می ماند

View attachment 4_5838208797037823113.mp4
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or