Last edited by a moderator:
این خبرا اگه درمورد یکی از استودیو های ایکس باکس بود اون استودیو که هیچ بخش ایکس باکس رو هم باز تعطیل میکردن اسپنسر هم قطعا باید اخراج میشد
ولی اینجا به عنوان نکته مثبت یاد میشه
والا ما سالها گفتیم ساخت عناوین آنلاین کار سختیه و هر استودیویی از پسش برنمیاد. منتها یکسری از فن بوی های این سایت فکر میکردن فقط ساخت بازی سینگل پلیر سینمایی سخته و بازی آنلاین ساختن چیز خاصی نیست و فقط باید سونی اراده کنه
یه Recruiter اه صنعت گیم توی LinkedIn دیدم می گفت 2023 یکی از بهترین سال ها برای گیمر ها و یکی از بدترین سال ها برای افراد شاغل در این صنعت اه.با این همه خبر کنسلی و اخراج نیرو و... آدم حس می کنه 2023 آخر دوران 7 سال وفور نعمت بود
از الان قراره بخوریم به هفت سال فقران نعمت و قحطی اگه همه استدیوها دارن چپ و راست تو کنترل ابعاد پروژه شون میرن تو در و دیوار
این وسط به نظرم Hyenas و خبر کنسلی اش از همه شون سنگین تر بود. بازی پرهزینه ترین بازی سگا بود. دمو داشت تو گیمزکام. همین شماره ای که EDGE منتشر کرد پیش نمایش داشت. یهو پووووف کنسل شد
علتش ؟یه Recruiter اه صنعت گیم توی LinkedIn دیدم می گفت 2023 یکی از بهترین سال ها برای گیمر ها و یکی از بدترین سال ها برای افراد شاغل در این صنعت اه.
---
البته اوضاع اقتصادی دنیا کلا جالب نیست همینطوری اخبار تعدیل نیرو از شرکت های بزرگ و کوچیک منتشر می شه.
حالا کاری ندارم به بحث ولی واقعا دخل استاروارز یا دوی ایشن به سونی رو نمیفهمم.کاملا موافقم. مهم اینه متای محصول زیر یه عددی نباشه، حالا باقی دیگه اصلا مهم نیست.
خیلی بهتره یه شرکت برای چند سال متوالی ریمیک و ریمستر و نسخه ان ام یک ip تثبیت شده رو میلک کنه، ته اش شرکت مذکور میره پول میده یه ترد پارتی رو انحصاری/مانی هت می کنه. یا مثلاً اگر از ۲۰۱۹ یه استدیو هنوز یه مد آنلاین رو نرسونده خب فدای سرشون. حالا این وسط اگر پروژه ترد پارتی بزرگ استاروارز هم کنسل شد خب شده فدای سرمون. اگر یه استدیو مثل دوی ایشن به فنای عظمی رفت بازم باکی نیست. لازم باشه استدیو ژاپن و پیکسل اپس رو هم تعطیل می کنیم که یه وقت تجربه جدید عرضه نشه به جایی بر بخوره.
مثلا اگر پنج شش تا استدیو خریدیم و کلی ادعامون میشه ما خدای مدیریت استدیو هستیم ولی هنوز یه گیم پلی از هیچ کدوم ندیدیم بازم حتما حکمتی توشه.
کاملا منطقی صحبت کنید و کاملا موافقم باهاتون.
حالا کاری ندارم به بحث ولی واقعا دخل استاروارز یا دوی ایشن به سونی رو نمیفهمم.
اینا اصلا در مالکیت سونی نیستن که چه بلایی سر پروژه اشون بیاد مسوولش خودشونن صرفا یه قرارداد از همون مانی هت هاست که میگی که مایکرو خودش یه زمانی استاد بستن این مدل قرارداد ها بود تو نسل هفتم و هشتم.
این همه ناشر تو این نسل ریمیک و ریمستر دادن شما گیر دادی به یه دونه ریمیک از سونی؟ سکوئله AAA چندین ip مثل هورایزن و GOW و R&C و GT و SM پشم بوده اونم فقط تو دو سال وخورده ای از شروع نسل.
نرسوندن و کنسل کردن بخش مولتی یه بازی شرف داره به ریلیز بازی انلاین ۷۰ دلاری فاجعه مثل ردفال یا مولتی نصف و نیمه مثل هیلو.
بستن استودیو ده نفره رو آتو میکنی ولی خرید هفت هشت استودیو جدید رو ندید میگیری.
آره منم میگم منطقی بحث کنیم ولی این چیزایی که شما گفتی حتی نزدیک منطق هم نبود.
استادیو ها همه خروجی دارن.علتش ؟
زنگ خطر برای بازیسازها؟ سرمایهگذاری روی بازیها بهشدت کاهش یافت.
آمار نشان میدهد که طی سهماههی اخیر، بنگاههای عظیم سرمایهگذاری فقط حدود ۷۰۰ میلیون دلار روی صنعت ویدیوگیم سرمایهگذاری کردند؛ درحالیکه شرکتهای بازیسازی طی سالها حداقل در هر سه ماه شاهد بیشتر از ۲ میلیارد دلار سرمایهگذاری از سوی آنها بودند. تازه این سرمایهگذاری در یک بازهی سهماهه از سال ۲۰۲۲ مالی به ۵.۹ میلیارد دلار هم رسید.
تحلیلگرها میگویند که دلایل افت سرمایهگذاری روی صنعت بازی را میتوان در چهار مورد اصلی خلاصه کرد:
اخراج بسیاری از کارمندها از شرکتهای مختلف
کاهش اهمیت Web3 و از بین رفتن امیدها به موفقیت متاورس
تاخیر خوردن بسیاری از بازیها و کنسل شدن تعداد قابل توجهی از آنها
کاهش شدید درآمد صنعت بازی نسبت به زمانی که مردم دنیا بهخاطر خانهنشینی اجباری در دوران پاندمی، بیشتر بازی میکردند.
خبر از زومجی
تقصیر امثال فورتنایته سرگرمی شاید باعث بشه مردم پای یه بازی چند سالی بشینن ولی این هنر است که در قلب مردم می ماندزنگ خطر برای بازیسازها؟ سرمایهگذاری روی بازیها بهشدت کاهش یافت.
آمار نشان میدهد که طی سهماههی اخیر، بنگاههای عظیم سرمایهگذاری فقط حدود ۷۰۰ میلیون دلار روی صنعت ویدیوگیم سرمایهگذاری کردند؛ درحالیکه شرکتهای بازیسازی طی سالها حداقل در هر سه ماه شاهد بیشتر از ۲ میلیارد دلار سرمایهگذاری از سوی آنها بودند. تازه این سرمایهگذاری در یک بازهی سهماهه از سال ۲۰۲۲ مالی به ۵.۹ میلیارد دلار هم رسید.
تحلیلگرها میگویند که دلایل افت سرمایهگذاری روی صنعت بازی را میتوان در چهار مورد اصلی خلاصه کرد:
اخراج بسیاری از کارمندها از شرکتهای مختلف
کاهش اهمیت Web3 و از بین رفتن امیدها به موفقیت متاورس
تاخیر خوردن بسیاری از بازیها و کنسل شدن تعداد قابل توجهی از آنها
کاهش شدید درآمد صنعت بازی نسبت به زمانی که مردم دنیا بهخاطر خانهنشینی اجباری در دوران پاندمی، بیشتر بازی میکردند.
خبر از زومجی