سازندگان Lords of Shadow 2 از محیط های بازی و Satan می گویند

A.R.A.$.H

کاربر سایت
17731430315787738263.jpg


دومین ویدئو از خاطرات و توضیحات (dev diary) سازندگان بازی Castlevania: Lords of Shadow 2 نیز منتشر شده است که در آن به محیط های بازی و بازگشت Satan اشاره می شود.
Enric Alvarez (رئیس استدیو Mercurysteam):
این بار ما شاهد یک دنیای بدون وقفه هستیم. دنیایی که خبری از Loading در آن نیست، دنیایی برای گشت و گذار. دوربین بازی آزاد است و شما می توانید با نگاه به محیط اطراف بررسی کنید تا چیزی از قلم نیفتاده باشد. دنیایی که ما داریم به مرور طی پیشرفت شما آزاد خواهد شد. مردم به نظرم از مشاهده اینکه ترکیب یک شهر مدرن قصر مانند چگونه خواهد شد هم لذت می برند هم غافلگیر می شوند.

46700510762664313572.jpg


(چیزی که در واقعیت هم شاهد آن هستیم. ترکیب معماری قدیمی و جدید)

Dace Cox (تهیه کننده - رئیس استدیو):
این بازی در شهری مدرن طی یک شب اتفاق می افتد. شما در شهر مدرن و قصر دراکولا، که خود بخشی از شهر است به کاوش می پردازید. همینطور که به داستان ادامه می دهید، مکان های جدید آزاد می شود و بدلیل بزرگ بودن شهر شما بایستی بین قصر و شهر Teleport کنید که این کار به کمک یک آیتم محقق خواهد بود. این شهر مدرن را شما در هیچ گونه بازی دیگری مشاهده نکرده اید. ما دراکولا را وسط میدان Time قرار نمیدهیم که دور خودش بچرخد. شهر مدرن کاملا مطابق با دنیای Castlevania با طراحی Gothic است. این مسئله مانند یک سری از شهر های اروپایی است که شما معماری قدیمی و مدرن را یکجا در کنار یکدیگر دارید. ما هم اکنون در اسپانیا اقامت داریم و از آنجایی که برخی شهرهای این کشور مملوع از قصر هستند، ما برخی طراحی های خود را از ساختمان های واقعی الهام میگیریم. تنوع دشمنان بسیار زیاد است و مخصوصا قرار گرفتن در یک دنیای مدرن و وجود سلاح های گرم در برابر شمشیر و شلاق، بسیار جالب است.

99207856713946825107.jpg


(لیستی متنوع از دشمنان و موجودات مختلف)
آقای Dace Cox درباره طراحی Satan می گویند:
سیطن به زمین برمیگردد و او تهدید اصلی است. او دیگر اینبار می داند در برابر یک دشمن قوی قرار خواهد گرفت و برای همین زمانی که بر می گردد آماده خواهد بود. سیطن در مقایسه با حضور در اولین Lords of Shadow کاملا متفاوت خواهد بود. نه فقط از نظر طراحی، بلکه اهدافش، شخصیتش و اینکه چطور متحول شده است و چه چیزهایی می خواهد بدست بیاورد. رویارویی سیطن و دراکولا بسیار قوی خواهد بود و بازیکنان از این مورد و تغییراتی که بروی سیطن انجام داده ایم راضی خواهند شد.


30642295882425217211.jpg



(سیطن متحول شده است. کاملا آگاه است که با چه کسی درگیر خواهد شد)

اینطور که به نظر می رسد شهر مدرن از طراحی بی نظیری بهره می برد و گبریل نیز دشمنان جدیدی را برای خود خواهد یافت. نظر شما درباره Castlevania: Lords of Shadow 2 چیست؟



 
Last edited by a moderator:
با اینکه مقایسه ی این دوتا شاهکار زیاد جالب نیست اما تاپیک رفت تو اون سمت
سیستم کمبوی CV LOS خیلی خیلی از GOW پیچیده تر و بهتره دیگه دو تا مریع یه مثلث یا دو سه تا مثلث پشت سر همو که نمیگن سیستم کمبو زنی:d کمبوهای LOS فوق العاده متنوع و پرتعداد بودن مخصوصا وقتی این کمبوهای پرتعداد با دوتا جادوی قرمز و آبی همراه میشدن تنوعشون فوق العاده میشد یه سر به این صفحه بزنید واسه پی بردن به عظمت کمبوهای LOS باسای بازیم که دیگه هیچ حرفی واسه گفتن باقی نمیذاشتن یعنی هیچ بازی تو این نسل نمیتونه از لحاظ تعداد و کیفیت باسا به LOS نزدیک بشه همه جور باسیم داشت بازی بزرگ کوچیک آخر مرحله اول مرحله وسط مرحله و... طراحی هنری بازیم که دیگه همه دیدنو میدونن نظیر نداره تو صنعت گیم داستان بازیم قطعا از GOW 3 بهتره چون خود فنای GOW قبول دارن که داستان 3 اصلا تو حد دو نسخه ی قبلیش نبود در حالی که داستان LOS یکی از بهترین و احساسی ترین داستانای نسل بود خیلیا فقط به خاطر داستان LOS این بازیو تموم کردن تنوع مراحل و زمان گیم پلی تو LOS خیلی خیلی از GOW 3 طولانی تر و بهتر بود GOW3 رو میشه تو 8 ساعت تموم کرد تو بار اول اما LOS بالای 15 ساعت زمان میخواست از اونورم GOW 3 فریم ریت خیلی بهتری داشت از نظر تکنیکی بازی قوی تری بود و شخصیت اصلی بهتری داشت انیمیشن شخصیت اصلیشم خارق العاده بود اگه نمره های LOS به اندازه ی GOW نبود به خاطر این بود که یه ایرادایی داشت فریم ریت پایین و متغیر یکی از ایرادای بزرگ بازی حذف مهم ترین قسمت داستان از بازی اصلی و عرضش به صورت DLC بود اینا همه باعث کم شدن متای بازی شد وگرنه بازی میتونست متای 90 یا بالاتر بگیره
با تمام این حرفا قبول کردن این موارد توسط یه عده از دوستان مطمئنا غیر ممکنه
 
دیگه خواهشا این وسط بعضیا از آب گل آلود نهنگ شکار نکنن دیگه :دی گفتن LoS بازی خوبیه، گفتیم Ok ولی دیگه اگه قرار باشه کار به ترول GOW کشیده بشه مجبور میشم دوباره Trolling Mode رو On کنم :دی
با اجازه قسمت قرمز رنگ رو کاملا مخالفم :دی

راست میگن علی:biggrin1: سریعا در رابطه با پاره ای از توضیحات، به این تاپیک حضور به عمل برسون:biggrin1:
من وقتی بازیش میکردم هی به خودم میگفتم کاش لااقل یه سلاح دومی داشت که بشه با سوییچ کردن بینشون، کمبو های بیشتری ساخت:(

علی تمام حرفات رو قبول دارم در مورد دو بازی همین الانم Castlevania 2 جز مور انتظار ترین بازی های امسالم هست ولی به هیچ وجه همچین چیزی رو قبول ندارم !

خداییش هرچی GOW رو میخواید ببرید زیر سوال امکان نداره بتونید گیم پلی فوق العاده عالی و روون اش رو ببرید زیر سوال ! گیم پلی GOW یه نمونه و مثال هست برای تمامی بازی های این سبک که به نحو احسنت اجرا میشه تو بازی .

سبک H&S یکی از بهترین و مورد علاقه ترین سبک های بازی هام هست ولی تا حالا تو هیچکدوم ، تاکید میکنم تو هیچکدوم احساس قدرتی که تو GOW داشتم رو احساس نکردم ! کمبو های فوق العاده بهمراه یه پلتفورمینگ بی نظیر برای اسانس بازی .

راستی من اینجوری هستم یا بقیه هم اینجوری فکر میکنند که از GOW 3 به این ور تو این نسل من هنوز انیمیشن شخصیتی به قدرت و جزییات کریتوس ندیدم ! یعنی هیچ بازی تو سال 2013 هم بهش نزدیک نمیشه ! شاید الان فقط شخصیت اصلی بازی RYSE اختلاف فاحشی داشته باشه با کریتوس وگرنه من تو این نسل حتی بازی به نزدیکی انیمیشن کریتوس هم پیدا نکردم !
اول اینکه مشخص کنم بحث روی سیستم مبارزاته نه کل گیم پلی. گیم پلی GOW به خوبی همه المان هاش با همدیگه Match میشه و در واقع جادوی اصلی Santa Monica به همین هماهنگی بخش های مختلف گیم پلی برمیگرده.

حقیقت اینه که سیستم مبارزات GoW خیلی ساده تر از بازی های هم سبکشه. توی GoW سازنده ها از همون نسخه اول اومدن با هدف Button-Mashing چندتا کمبوی ساده رو طراحی کردن و اونا رو در اختیار بازیکن قرار دادن تا صرفا بتونند از پس دشمن هاشون بر بیان و بازی رو ادامه بدن. برعکس باقی بازی های این سبک توی GoW برای سازنده مهم نیست که بازیکن داره بازی رو درست انجام میده یا اصلا پیشرفت میکنه یا نه (اصلا هدف بازی این نیست) و تنها چیزی که براش مهمه طراحی یه سیستمیه که هر بازیکن بتونه به راحتی اون رو یاد بگیره و با کمک چند حرکت خاصی که براش از قبل تعیین شده از پس دشمناش بر بیاد. بخاطر همینه که طی سالها کمبوهای بازی تغییرات زیادی نکردن و مثلا اون حرکت "مربع مربع مثلث" از نسخه اول تا الان دقیقا به همون صورت توی بازی حضور داشته و هنوز که هنوزه به یک صورت اجرا میشه. بخاطر همینه که GoW چیزی مثل Bloody Palace سری Devil May Cry رو نداره، چون هدف اصلی بازی مبارزات نیست و تاکید اون روی کل پکیج و کل گیم پلیه.

سانتا طی سالها سعی کرده با قرار دادن سلاح های جدید، به وجود آوردن افکت های تازه (خون و خونریزی) یا بوجود آوردن کمبوهای متفاوت (ولی در عین حال ساده) سیستم مبارزات بازی رو تازه نگه داره و اتفاقا تا حد خیلی زیادی موفق هم شده ولی خب این موضوع باعث عمیقتر شدن سیستم مبارزات بازی نمیشه و GoW همچنان از همون سیستم های ساده قبلیش استفاده میکنه.

برای همینه که میگم توی GoW هماهنگی بخش های مختلف گیم پلی سخت ترین و درواقع جادوی اصلی سانتا مونیکاست. این یه چیز واضحه که مبارزات GoW اگه به صورت پشت سر هم و بدون بخش های خاص (مبارزه روی تایتان، صحنه های Script شده، QTE ها، پرواز در هوا و ...) انجام بگیرن بعد از یه مدت بشدت تکراری میشن و کار سانتا توی بالانس نگه داشتن گیم پلی فوق العادست.

اما LoS قضیه اش فرق داره. توی LoS سازنده از بازیکن میخواد تا شیوه درست بازی کردن رو یاد بگیره و برای اینکار به بازیکن پاداش میده. تمام هدف Focus Meter و پر کردن جادو های Dark و Light هم همینه که بازیکن یاد بگیره چطوری باید بازی رو انجام بده. علاوه بر اون کمبوهای LoS هم با وجود اینکه همچنان Script شده اند بازم نسبت به GoW آزادی بیشتری به بازیکن میدن و بازیکن در واقع توانایی این رو داره که اونها رو تا یه حدودی با همدیگه ترکیب کنه (که ظاهرا توی نسخه دوم قراره توجه بیشتری به این بخش شده). علاوه بر اون قابلیت کنسلینگ هم به صورت نسبتا محدودی توی سیستم های LoS تعبیه شدن در حالی که توی GoW همچین چیزی وجود نداره.

من نمیگم کدوم سیستم بده و کدوم خوب چون بد و خوبی وجود نداره و این موضوع به سلیقه خود شخص برمیگرده که کدوم رو ترجیه بده، ولی اینکه سیستم مبارزات LoS پیچیده تر از GoW ـه یه چیز کاملا واضحه و نمیشه انکارش کرد.
 
آخرین ویرایش:
@ علی :

قبول دارم حرفاتو و کاملا هم درسته . Castlevania از سیستم پیچیده تر و سخت تری نسبتا بازی میکنه ولی علی یه سوال ارم ازت :

ایا تعداد کمبو هاش از GOW بیشتر هست ؟ من این مورد رو قبول ندارم ! شاید مکانیزم گیم پلی اش فرق کنه و کمی هاردکور تر باشه و بیشتر باید تمرکز کنی اما وقتی بحث کمیت میاد وسط بنظرم فرقی اصلا بین GOW و Castlevania وجود نداره جز اینکه هردو وقعا خوب هستند ولی گیم پلی GOW لذت و شور و شوقی داره که متاسفانه Castlevania برای من اون شور و شوق رو نداشت و خیلی بی روح و مصنوعی بود بخصوص اون افکت خون و خونریزی خیلی به لذت گیم پلی کمک میکنه و GOW از این لحاظ بی نظیر و بی رقیب هست !

اگه بخوایم کمبو و کیفیت رو بسنجیم بازی حتی نزدیک DMC و Bayoneta هم نمیشه ! :d تعداد کمبو و دشمن هایی مناسب زدن این کمبو های طولانی و زیبا کاملا dmc و bayoneta رو جدا میکنه از gow و Castlevania !

بهرحال بنظرم هرچقدر گیم پلی مبارزات castlevania مکانیزه تر و پیچیده تر میزنه ولی از اون طرف اصلا جذابیت و شور GOW رو به هیچ وجه نداره و رو این مورد من خیلی تاکید دارم .
 
اومدیم دو کلام از بازی بخونیم انواع واقسام مقایسه ها از جمله gow.ryse.unchurted دیدیم... چه وضعیتی اخه ادم حالش از بعضی ترول ها بهم میخوره
 
اومدیم دو کلام از بازی بخونیم انواع واقسام مقایسه ها از جمله gow.ryse.unchurted دیدیم... چه وضعیتی اخه ادم حالش از بعضی ترول ها بهم میخوره

الان کی چی رو ترول کرد که شما ناراحتی ؟ :-/ بعد اون وقت اگه این بحثا رو اینجا نکنیم دقیقا اینجا چیکار کنیم ؟
 
اولا اينكه بگيد فقط بازيسنتره كه توش بحث هاي مقايسه اي انجام ميگيره(حتي در جاهاي بي ربط) نشون ميده كه پي گير سايت هاي ديگه نيستيد.

اين بحث رو من وسط كشيدم ولي اصلا نميخواستم بحث مقايسه اي بين اين دوتا بازي انجام بدم.صرفا هدفم تاكيد بر تعداد ساعات قابل بازي بود.براي همين هم از يكي از بهترين هاي سبك(نزديك ترين بازي بهش) مثال آوردم.با اين حال حتي اگه ميخواستم هم بحث مقايسه اي انجام بدم بازم فكر نكنم كار اشتباهي باشه چون فلسفه فروم همينه.فقط يك عده چون احساس ميكنن امكان داره به هر چيز مورد علاقشون انتقاد يا توهيني بشه فوري موضع ميگيرن.

اما چون دوستان بحث سيستم مبارزات رو وسط كشيدن بايد بگم هر دوتاي اين بازي ها به لحاظ سيستم مبارزات نسبت به هم يك سري برتري هايي دارن كه بيشتر نظر دادن در موردشون رو سليقه اي ميكنه و مثل اختلاف هر يك از اين دو تا بازي با Bayonetta نيست كه اختلاف اونقدر زياد باشه كه به صراحت بشه گفت كدوم سرتره.يكيش كمي پيچيده تر هستش و از اون تطرف اون يكي روان تر.

من كه با هردوتا راحت بودم و فكر كنم هردوتا هدف بازيهاشون رو كاملا پوشش ميدادن.
 
الان کی چی رو ترول کرد که شما ناراحتی ؟ :-/ بعد اون وقت اگه این بحثا رو اینجا نکنیم دقیقا اینجا چیکار کنیم ؟

دوست عزیز خدا رو شکر توی فروم مقایسه x vs y داریم ...من نمیگم بحث نکنیم ولی دیگه اسم هر بازی رو دیگه نبینیم که ربطی به این موضوع نداره
 
@ علی :

قبول دارم حرفاتو و کاملا هم درسته . Castlevania از سیستم پیچیده تر و سخت تری نسبتا بازی میکنه ولی علی یه سوال ارم ازت :

ایا تعداد کمبو هاش از GOW بیشتر هست ؟ من این مورد رو قبول ندارم ! شاید مکانیزم گیم پلی اش فرق کنه و کمی هاردکور تر باشه و بیشتر باید تمرکز کنی اما وقتی بحث کمیت میاد وسط بنظرم فرقی اصلا بین GOW و Castlevania وجود نداره جز اینکه هردو وقعا خوب هستند ولی گیم پلی GOW لذت و شور و شوقی داره که متاسفانه Castlevania برای من اون شور و شوق رو نداشت و خیلی بی روح و مصنوعی بود بخصوص اون افکت خون و خونریزی خیلی به لذت گیم پلی کمک میکنه و GOW از این لحاظ بی نظیر و بی رقیب هست !

اگه بخوایم کمبو و کیفیت رو بسنجیم بازی حتی نزدیک DMC و Bayoneta هم نمیشه ! :d تعداد کمبو و دشمن هایی مناسب زدن این کمبو های طولانی و زیبا کاملا dmc و bayoneta رو جدا میکنه از gow و Castlevania !

بهرحال بنظرم هرچقدر گیم پلی مبارزات castlevania مکانیزه تر و پیچیده تر میزنه ولی از اون طرف اصلا جذابیت و شور GOW رو به هیچ وجه نداره و رو این مورد من خیلی تاکید دارم .

از لحاظ کمیت که والا دقیق ننشستم حساب کنم(:دی) ولی خب آخرین باری که هر دو رو بازی کردم به نظرم کمبوهای LoS بیشتر بودن.

میگم دیگه وحید :دی مسئله اصلی همین بخش قرمزه است. بیشتر برمیگرده به سلیقه. تو از گیم پلی GoW بیشتر خوشت میاد و برات جذابتره، من از LoS.

کمبوها رو داریم در حد همین دوتا عنوان مقایسه میکنیم وگرنه Bayonetta و DMC که کلا توی یه سطح دیگه ای از کمبو زنی و کمبوسازی قرار دارن.
 
@ علی :

قبول دارم حرفاتو و کاملا هم درسته . Castlevania از سیستم پیچیده تر و سخت تری نسبتا بازی میکنه ولی علی یه سوال ارم ازت :

ایا تعداد کمبو هاش از GOW بیشتر هست ؟ من این مورد رو قبول ندارم ! شاید مکانیزم گیم پلی اش فرق کنه و کمی هاردکور تر باشه و بیشتر باید تمرکز کنی اما وقتی بحث کمیت میاد وسط بنظرم فرقی اصلا بین GOW و Castlevania وجود نداره جز اینکه هردو وقعا خوب هستند ولی گیم پلی GOW لذت و شور و شوقی داره که متاسفانه Castlevania برای من اون شور و شوق رو نداشت و خیلی بی روح و مصنوعی بود بخصوص اون افکت خون و خونریزی خیلی به لذت گیم پلی کمک میکنه و GOW از این لحاظ بی نظیر و بی رقیب هست !

اگه بخوایم کمبو و کیفیت رو بسنجیم بازی حتی نزدیک DMC و Bayoneta هم نمیشه ! :d تعداد کمبو و دشمن هایی مناسب زدن این کمبو های طولانی و زیبا کاملا dmc و bayoneta رو جدا میکنه از gow و Castlevania !

بهرحال بنظرم هرچقدر گیم پلی مبارزات castlevania مکانیزه تر و پیچیده تر میزنه ولی از اون طرف اصلا جذابیت و شور GOW رو به هیچ وجه نداره و رو این مورد من خیلی تاکید دارم .
خوب آخه وحید این واقعا نظر شخصیه. از اول تاپیک هم بچه ها دارن تاکید میکنن که مقایسه نکنید و این دو بازی کاملا سلیقه ای هستن. منم الان دقیقا برعکس تو هستم. توی GOW ضربه هایی که میزنم اصلا بچسب نیست برام و اصلا احساس اینکه مثلا توی کمبو به مشکل بر بخورم و قدرت ضربه و احساس کنم برام وجود نداره، بالعکس توی Castlevania هر ضربه ای که میزنم رو احساس میکنم و از اینکه باید با گیم پد کشتی بگیرم تا بتونم چیزی که میخوام رو پیدا کنم برام لذت بخش تره :دی
 
خوب آخه وحید این واقعا نظر شخصیه. از اول تاپیک هم بچه ها دارن تاکید میکنن که مقایسه نکنید و این دو بازی کاملا سلیقه ای هستن. منم الان دقیقا برعکس تو هستم. توی GOW ضربه هایی که میزنم اصلا بچسب نیست برام و اصلا احساس اینکه مثلا توی کمبو به مشکل بر بخورم و قدرت ضربه و احساس کنم برام وجود نداره، بالعکس توی Castlevania هر ضربه ای که میزنم رو احساس میکنم و از اینکه باید با گیم پد کشتی بگیرم تا بتونم چیزی که میخوام رو پیدا کنم برام لذت بخش تره :دی

از لحاظ کمیت که والا دقیق ننشستم حساب کنم(:biggrin1:) ولی خب آخرین باری که هر دو رو بازی کردم به نظرم کمبوهای LoS بیشتر بودن.

میگم دیگه وحید :biggrin1: مسئله اصلی همین بخش قرمزه است. بیشتر برمیگرده به سلیقه. تو از گیم پلی GoW بیشتر خوشت میاد و برات جذابتره، من از LoS.

کمبوها رو داریم در حد همین دوتا عنوان مقایسه میکنیم وگرنه Bayonetta و DMC که کلا توی یه سطح دیگه ای از کمبو زنی و کمبوسازی قرار دارن.

نمیدونم والا شاید واقعا همش برمیگرده به سلیقه :d ولی خب این رو بگم و دیگه کش نمیدم بحث رو ولی هر ضربه ای که در GOW میزدیم واقعا معنای یه ضربه سنگین و مرگبار رو میداد و اون افکت های خون و شوک و همه چیز خیلی کمک فوق العاده ای به جذاب تر کردن و بخصوص بخصوص احساس قدرت داشتن میداد .
در واقع Castlevaia یه نوع و سبک دیگه ای از مبارزات بود که شبیه مبارزه بازی های rpg بود که ادم احساس میکرد با هر ضربه داره از جون دشمن کم میشه و انگار قدرتی در ضربات وجود نداره :d

البته باز من نسبتا مطمئنم که از نظر تعداد فرقی بین GOW و Castlevania نبود و اگه چیز متفاوتی بوده عملا همون مکانیزم دفاع کردن و استفاده از جادو های LOS بود که متفاوت نشونش میده .

البته این مورد رو بگم من نظر علی رو درباره بازی هی H&S خیلی قبول دارم چون میدونم واقعا این سبک رو خیلی دوست داره و مهمتر اینکه فن بوی نیست مثل من :d
 
استاد:دی، خود دیوید جف از سیستم مبارزات گاو 3، و کلا روندی که این فرنچایز توی این مقوله طی کرده راضی نبوده بعنوان خالق این ip. فارغ از این کسی نگفت سیستم مبارزات گاو بده یا هر چی، گفتن سیستم مبارزات C: LoS از گاو پیچیده تره که خب هست!:دی
LoS باور کن، بیش تر ایراداتش به بُعد فنیش بر میگرده. وگر اتفاقا از گاو بازی پرپیمون تریه...
استاد :دی، یعنی چون دیوید جف از سیستم مبارزات GOW 3 راضی نبوده دلیل بر این هست که سیستم مبارزات LoS از GOW جذابتر و پیچیده تره؟ :دی چرا اونوخ؟ :دی

اتفاقا برعکس به نظر من تمام نقاط قوت LoS به داستان و چند تا Cliff Hanger ـش و طراحی هنریش برمیگرده وگرنه غیر از اون هیچ مورد برجسته و یونیکی من تو این بازی ندیدم :دی
=====
@ Dante Never Cry

من هم به شخصه بحثم فقط رو همین سیستم مبارزات هست نه کل گیم پلی :دی چون در مورد مقایسه ی این دو تا بازی از نظر گیم پلی اصلا هیچ بحثی با کسی ندارم :دی
در مورد سیستم مبارزات GOW درست میگی و قبلا هم بحث شده راجع بهش ولی در مورد LoS چند تا نکته هست هنوز :دی

اگر بخوام تو یک کلمه سیستم مبارزات LoS رو تعریف کنم از کلمه ی " کسل کننده " استفاده میکنم. چرا؟ چون اولا بازی 17-18 ساعت گیم پلی داره ولی کلا یدونه سلاح درست حسابی بیشتر نداره. اصلا میگیم این یدونه سلاحش خدای اسلحه ولی باز خسته کننده و تکراری میشه. (که تازه همین یدونه سلاح هم نصف کمبو هاش فقط جنبه ی نمایشی داره نه کاربردی)
دوم اینکه بازی با این مدت زمان گیم پلی کلا دو تا جادو داره که هم از نظر بصری در ساده ترین شکل ممکن هستن و هم از نظر کاربردی. یکیشون ضربات رو قوی میکنه و اون یکی Health bar رو پر میکنه.
سوم اینکه تو بازی دشمن ها شدیدا قوی تر از گابریل هستن و تا اونجا که یادمه بیشتر ضرباتشون رو نمیشد بلاک کرد و Parry کردن هم اصلا یادم نیست که تو بازی بود یا نه و چقد کاربردی بود (3 سال پیش بازی کردم درست یادم نیست). به خاطر همین موضوع وقتی حتی با یه دشمن روبرو میشی هی باید یه کمبو بزنی جا خالی بدی، دوباره یه کمبو بزنی جا خالی بدی و همین پروسه رو انقد ادامه بدی تا بازی تموم شه. (به خاطر همین مورد الان وقتی اسم LoS میاد اولین چیزی که من یادم میفته Roll کردنه :دی) همین مسئله گیم پلی رو شاید یه مقدار چالشی تر کنه ولی شدیدا هم کندش میکنه.
چهارم اینکه دوربین بازی تقریبا ثابته ولی باز از اون سیستم نامأنوس برای Roll کردن استفاده کردن که برا من یه نفر حداقل آزار دهنده بود.

این مواردی که گفتم باعث شده مبارزات LoS بالانس نباشه و من نتونم قبول کنم که جذابتر و پیچیده تر از GOW هست. حالا اگه کسی کلا بخواد از ریشه همه ی اینها رو کتمان کنه و بگه نه اینکه کلا یدونه اسلحه و 2 تا جادوی ساده گذاشتن برا 17-18 ساعت گیم پلی اصلا باعث خسته کنندگی و یکنواختی نمیشه و... دیگه من هیچ حرفی برا گفتن ندارم :دی

این هم بگم که من فقط به خاطر اینکه با GOW خیلی حال میکنم نیست که از مبارزات این بازی خوشم نیومده. نه، اگه اینجوری بود کلا باید از DMC و بایونتا متنفر میشدم ولی اگه GOW رو کلا کنار بذاریم هم بین بقیه ی HnS ها باز سیستم مبارزات LoS رو ضعیف ترین میدونم.

جالب هم اینه که همه قبول دارن که مبارزات LoS پیچیده تر و حرفه ای تر از GOW هست ولی هیچکس غیر از علی نمیاد ریشه ای موضوع رو بشکافه و بگه چرا؟ :دی
 
من یه جورایی با هر دو طرف موافقم:d
علی که خب شفاف سازی کرد و دلایلشو قشنگ گفت (توی پروفایلش هم گفتم که منظور حرفشو نفهمیده بودم)
ولی این تیکه حرف بهنام دقیقا حرف دل منو زد:
سوم اینکه تو بازی دشمن ها شدیدا قوی تر از گابریل هستن و تا اونجا که یادمه بیشتر ضرباتشون رو نمیشد بلاک کرد و Parry کردن هم اصلا یادم نیست که تو بازی بود یا نه و چقد کاربردی بود (3 سال پیش بازی کردم درست یادم نیست). به خاطر همین موضوع وقتی حتی با یه دشمن روبرو میشی هی باید یه کمبو بزنی جا خالی بدی، دوباره یه کمبو بزنی جا خالی بدی و همین پروسه رو انقد ادامه بدی تا بازی تموم شه.
حتی میتونم بگم تنها ایرادی که میتونم از بازی بگیرم، همین یه مشکل توی سیستم مبارزات بازی همین بود و نمیگذاشت اون حس واقعی کمبو زدن به آدم دست بده:(
 
بیشتر از سیستم کمبو زنی برای من عمق داستان... شخصیت پردازی واتمسفر خاص و تاریک بازی و از همه مهمتر زاویه دوربین در کمبو زدن و مبارزات هستش...که امیدوارم همه اینها در این بازی بیشتر بدرخشه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or