سازندگان Lords of Shadow 2 از محیط های بازی و Satan می گویند

A.R.A.$.H

کاربر سایت
17731430315787738263.jpg


دومین ویدئو از خاطرات و توضیحات (dev diary) سازندگان بازی Castlevania: Lords of Shadow 2 نیز منتشر شده است که در آن به محیط های بازی و بازگشت Satan اشاره می شود.
Enric Alvarez (رئیس استدیو Mercurysteam):
این بار ما شاهد یک دنیای بدون وقفه هستیم. دنیایی که خبری از Loading در آن نیست، دنیایی برای گشت و گذار. دوربین بازی آزاد است و شما می توانید با نگاه به محیط اطراف بررسی کنید تا چیزی از قلم نیفتاده باشد. دنیایی که ما داریم به مرور طی پیشرفت شما آزاد خواهد شد. مردم به نظرم از مشاهده اینکه ترکیب یک شهر مدرن قصر مانند چگونه خواهد شد هم لذت می برند هم غافلگیر می شوند.

46700510762664313572.jpg


(چیزی که در واقعیت هم شاهد آن هستیم. ترکیب معماری قدیمی و جدید)

Dace Cox (تهیه کننده - رئیس استدیو):
این بازی در شهری مدرن طی یک شب اتفاق می افتد. شما در شهر مدرن و قصر دراکولا، که خود بخشی از شهر است به کاوش می پردازید. همینطور که به داستان ادامه می دهید، مکان های جدید آزاد می شود و بدلیل بزرگ بودن شهر شما بایستی بین قصر و شهر Teleport کنید که این کار به کمک یک آیتم محقق خواهد بود. این شهر مدرن را شما در هیچ گونه بازی دیگری مشاهده نکرده اید. ما دراکولا را وسط میدان Time قرار نمیدهیم که دور خودش بچرخد. شهر مدرن کاملا مطابق با دنیای Castlevania با طراحی Gothic است. این مسئله مانند یک سری از شهر های اروپایی است که شما معماری قدیمی و مدرن را یکجا در کنار یکدیگر دارید. ما هم اکنون در اسپانیا اقامت داریم و از آنجایی که برخی شهرهای این کشور مملوع از قصر هستند، ما برخی طراحی های خود را از ساختمان های واقعی الهام میگیریم. تنوع دشمنان بسیار زیاد است و مخصوصا قرار گرفتن در یک دنیای مدرن و وجود سلاح های گرم در برابر شمشیر و شلاق، بسیار جالب است.

99207856713946825107.jpg


(لیستی متنوع از دشمنان و موجودات مختلف)
آقای Dace Cox درباره طراحی Satan می گویند:
سیطن به زمین برمیگردد و او تهدید اصلی است. او دیگر اینبار می داند در برابر یک دشمن قوی قرار خواهد گرفت و برای همین زمانی که بر می گردد آماده خواهد بود. سیطن در مقایسه با حضور در اولین Lords of Shadow کاملا متفاوت خواهد بود. نه فقط از نظر طراحی، بلکه اهدافش، شخصیتش و اینکه چطور متحول شده است و چه چیزهایی می خواهد بدست بیاورد. رویارویی سیطن و دراکولا بسیار قوی خواهد بود و بازیکنان از این مورد و تغییراتی که بروی سیطن انجام داده ایم راضی خواهند شد.


30642295882425217211.jpg



(سیطن متحول شده است. کاملا آگاه است که با چه کسی درگیر خواهد شد)

اینطور که به نظر می رسد شهر مدرن از طراحی بی نظیری بهره می برد و گبریل نیز دشمنان جدیدی را برای خود خواهد یافت. نظر شما درباره Castlevania: Lords of Shadow 2 چیست؟



 
Last edited by a moderator:
@ Behnam_Yakuza

به نظرم مشکل اصلی سیستم مبارزات LoS اینه که سعی میکنه تا آخر بازی برای بازیکن سورپرایز داشته باشه. این موضوع باعث شده توی بازی کمبوهایی وجود داشته باشن که بعضا حتی بعد از یکبار تموم کردن بازی هم بازیکن نتونه اونا رو بخره و مجبور بشه برای بدست آوردنشون دور دوم رو شروع کنه. این موضوع به خودی خود چیز بدی نیست و اکثر بازیهای سبک مثل Devil May Cry اینکار رو انجام میدن، ولی برای یه بازی طولانی و تک سلاحی مثل LoS همچین چیزی یه نکته منفی به حساب میاد. چون بازیکن مجبوره ساعت ها از همون حرکات تکراری استفاده کنه و بعد از یه مدت ممکنه از بازی خسته بشه.(در حالی که بازی یه عالمه کمبو دیگه داره که بعدا برای بازیکن باز میشن) به نظرم اگه بازی سلاح های بیشتری داشت میتونست در این زمینه خیلی بهتر عمل کنه.

این موردی که تو و علی بهش اشاره کردید رو کاملا باهاتون موافقم. دشمن های بازی بعد از ضربه خوردن Stun نمیشن، برای همینه که وسط ضربات بازیکن یه دفعه میتونند به اون حمله و کمبوش رو خراب کنند. MS خواسته با اینکار مبارزات رو سخت تر و Challenging کنه ولی متاسفانه این موضوع فقط باعث شده سیستم مبارزات Unbalance بشه. متاسفانه این مشکل توی دموی LoS2 هم وجود داشت و بخاطر افکت هایی که سلاح های جدید از خودشون به جا میزارن تازه بدتر هم شده بود. امیدوارم MS توی نسخه نهایی این رو درست کنه وگرنه بازی مثل نسخه اول با مشکل بالانس نبودن روبرو میشه.

اتفاقا Parry توی بازی وجود داشت بهنام :دی اصلا توی همون Tutorial های ابتدای بازی بهت یاد میده که چطوری Parry انجام بدی و اتفاقا توی Focus Meter ـت هم کمک میکنه. فقط کار خوبی که MS انجام داده اینه که برای جلوگیری از OP شدن Parry یه سری از حرکات برای دشمنا گذاشته که نمیشه دفاعشون کرد و باید حتما اون رو جاخالی بدی.

بهنام اینایی که گفتی ایرادات سیستم مبارزات LoS بودن و من اکثرشون رو قبول دارم ولی خب حرفات با چیزایی که من گفتم تناقضی ندارن. درسته سیستم مبارزات LoS یه سری ایرادات داره(که خب، توی همه عناوین یه سری ایرادات وجود دارن و هیچ عنوانی کامل نیست) ولی با این وجود بازم از GoW پیچیده تر و برای من جذابتره.

بازم میگم بیشتر اینجا بحث سلیقه مطرحه. جدا از ایراداتی که به سیستم دو بازی میشه گرفت، هر کدوم خصوصیات خاص خودشون رو دارن و نمیشه گفت کدومشون بهتر از اون یکیه.
 
آخرین ویرایش:
@ Dante Never Cry

خب خدا رو شکر که قبول داری این ایرادا رو :دی

آره خب هر بازی ای یه سری ایراد داره بالاخره ولی خب ایراد داریم تا ایراد :دی بازی 100 تا کمبو داشته باشه ولی وقتی به خاطر طولانی بودن بیش از حد و تک سلاح بودن و آزاد نکردن یه تعدادی از کمبو ها خسته کننده و تکراری میشه چه فایده؟ DMC یه بازی که تو 8 ساعت تموم میشه و با این وجود کلی هم سلاح کارآمد داره که اومده یه سری از کمبو ها رو گذاشته برا دور های بعدی. به شخصه همون DmC که کیوان سایه ـش رو با تیر میزنه (:دی) رو یه لحظه هم احساس خستگی و تکراری شدن نداشتم تو مبارزاتش.

اصلا این هیچی. بازی 1000 تا کمبو داشته باشه ولی چه فایده وقتی بازی به خاطر بالانس نبودن عملا اجازه ی اجرا کردنشون رو نمیده؟ طبیعیم هست هرچقدر کمبو خفن تر = طولانی تر و سخت تر و هرچقدر کمبو طولانی تر و سخت تر = اجرا کردنش با این ایرادی که وجود داره غیر ممکن تر.

بحث سلیقه که مسلما مطرحه و سلیقه ی کسی رو نمیشه با این حرفا عوض کرد. و نظر من هم اینه که این ایراد هایی که اشاره کردم ایراد های بزرگی هستن که کل سیستم مبارزات بازی رو تحت الشعاع قرار میدن و نذاشتن اون چیزی که باید میبود، باشه. و به جذابیت مبارزات هم لطمه ی بزرگی میزنن. علاوه بر این یه تضادی هم بین تلاششون برای حرفه ای تر کردن سیستم مبارزات و از اونور بالانس نبودن بازی ایجاد شده.
خلاصه برداشت من اینه که MS یه چیزایی تو سرش داشته ولی نتونسته در عمل درست پیاده سازیشون کنه. اگه تو نسخه ی نهایی LoS 2 هم این ایراد Stun نشدن دشمن ها وجود داشته باشه واقعا دیگه نمیدونم چی باید بگم :دی

همه ی این حرفها رو زدم که بگم با توجه به این چیزایی که گفتم به نظر من سیستم مبارزات GOW حتی اگر ساده تر باشه ولی خیلی هم کم نقص تره و اصلا ایراد های به این بزرگی و آزار دهندگی نداره و همین باعث میشه برا من و امثال من جذاب تر و لذت بخش تر باشه.
 
يك شفاف سازي بكنم كه توي Castlevania Lords Of Shadow به جز دوتا كمبوي Ulitimate بقيه كمبوها همون بار اول كه بازي رو انجام ميديد به راحتي قابل خريدن هستن.من خودم سري اول كل كمبوها+آرت ورك ها رو خريده بودم به جز اون دوتا Ultimate ها.ولي خوب اون دوتا Ultimate واقعا چير خوفي هستند و روي درجه هاي سختي بالاتر تقريبا ميشه گفت صد درصد ضروري هستن.

ولي سيستم Unlock كردن قابليت ها دقيقا قسمت ضروري Castlevania هستش و قطعا اگه نبود بازي بيش از حد يكنواخت ميشد منتهي مشكل اينجاست كه يك سري از اين قابليت ها عملا چندان خوب از كار درنيومدن(مثل بقيه بازي هاي اين سبك) و تعداد كمبوها و قابليت هاي به درد بخور 3-4 تا هستش.

سيستم كمبو زني Castlevania ايراد داره ولي به واقع God Of War بازي نيست كه بشه در بحث مقايسه اي براي نشون دادن ضعف Castlevania ازش استفاده كرد چون كه خودش عمل كمبوهاش خيلي كم هستش.

من قبلا هم گفتم Castlevania و GOW بيشتر Action Adventure-H&S هستند تا H&S خالص و اصلا در رديف DMCو Ninja Gaiden و به خصوص Bayonetta قرار نميگيرند و اصلا هدفشون هم اين نيست براي همين نميشه بهشون اونقدر خرده وارد كرد.تاكيدشون بر Platforming هم اين مساله رو بيشتر مشخص ميكنه در حالي كه اون سه تاي بالايي اصلا روي Platforming تاكيدي ندارند.
 
داداش بعضی از بازی ها هستن که وجودشون باعث میشه بازی هم سبکشون مسخره بنظر بیاد مثل bf که cod رو تبدیل به جک کرده

حرف منطقی بزنید لطفا

نمیشه GOW رو با این بازی مقایسه کرد،نه اینکه CAS بد باشه نه ولی مقایسه این بازی با اون بازی اصلا اشتباه هستش

هر کدوم از بازی ها لذت خودشو واسه گیمر داره
 
يك شفاف سازي بكنم كه توي Castlevania Lords Of Shadow به جز دوتا كمبوي Ulitimate بقيه كمبوها همون بار اول كه بازي رو انجام ميديد به راحتي قابل خريدن هستن.من خودم سري اول كل كمبوها+آرت ورك ها رو خريده بودم به جز اون دوتا Ultimate ها.ولي خوب اون دوتا Ultimate واقعا چير خوفي هستند و روي درجه هاي سختي بالاتر تقريبا ميشه گفت صد درصد ضروري هستن.

ولي سيستم Unlock كردن قابليت ها دقيقا قسمت ضروري Castlevania هستش و قطعا اگه نبود بازي بيش از حد يكنواخت ميشد منتهي مشكل اينجاست كه يك سري از اين قابليت ها عملا چندان خوب از كار درنيومدن(مثل بقيه بازي هاي اين سبك) و تعداد كمبوها و قابليت هاي به درد بخور 3-4 تا هستش.

سيستم كمبو زني Castlevania ايراد داره ولي به واقع God Of War بازي نيست كه بشه در بحث مقايسه اي براي نشون دادن ضعف Castlevania ازش استفاده كرد چون كه خودش عمل كمبوهاش خيلي كم هستش.

من قبلا هم گفتم Castlevania و GOW بيشتر Action Adventure-H&S هستند تا H&S خالص و اصلا در رديف DMCو Ninja Gaiden و به خصوص Bayonetta قرار نميگيرند و اصلا هدفشون هم اين نيست براي همين نميشه بهشون اونقدر خرده وارد كرد.تاكيدشون بر Platforming هم اين مساله رو بيشتر مشخص ميكنه در حالي كه اون سه تاي بالايي اصلا روي Platforming تاكيدي ندارند.
ببین سهیل کم بودن یا زیاد بودن کمبو یا ساده و پیچیده بودن سیستم کمبو زنی به تنهایی نشونه ی ضعف داشتن یا نداشتن یه بازی نیست.

تعداد کمبو های GOW اصلا کم نیست چون تو هر نسخه حداقل 2-3 تا اسلحه ی کارآمد وجود داره که برا هرکدومشون هم حداقل 3-4 تا کمبوی به دردبخور وجود داره. پس تا اینجا با توجه به حرفی که خودت زدی (تعداد کمبو ها و قابلیت های به دردبخور 3-4 تا هستش.) GOW جلو هست.

بعد از این گذشته هر HnS سعی داره سیستم خودش رو پیاده کنه. GOW سیستم خودش و طرفدارای خودش رو داره، DMC و Bayonetta همینطور و LoS هم که تقریبا یه حالت از اینور رونده و از اونور مونده داره ولی بازم سیستم خودش رو میخواد پیاده کنه به هر حال کاری نداریم.
حالا نکته اینه که GOW و مثلا بایونتا سیستم مورد نظرشون رو با کمترین نقص ممکن پیاده میکنن و برا کسی دردسر ساز نمیشن و همه چیز رو به سلیقه ی مخاطب واگذار میکنن که خوشش بیاد یا نیاد ولی LoS نمیتونه بدون نقص این کار رو بکنه و یه ایراد بزرگ و رو اعصاب تو گیم پلی ایجاد میکنه. ضعف اصلی یه بازی اینه نه کم بودن کمبو یا ساده و پیچیده بودن سیستم مبارزه.

GOW و LoS هم درسته که در حد NG و بایونتا HnS خالص نیستن ولی باز هم هسته ی اصلیشون مبارزات هست و ایراد تو سیستم مبارزه = ایراد عمده تو گیم پلی بازی.
 
ببین سهیل کم بودن یا زیاد بودن کمبو یا ساده و پیچیده بودن سیستم کمبو زنی به تنهایی نشونه ی ضعف داشتن یا نداشتن یه بازی نیست.

تعداد کمبو های GOW اصلا کم نیست چون تو هر نسخه حداقل 2-3 تا اسلحه ی کارآمد وجود داره که برا هرکدومشون هم حداقل 3-4 تا کمبوی به دردبخور وجود داره. پس تا اینجا با توجه به حرفی که خودت زدی (تعداد کمبو ها و قابلیت های به دردبخور 3-4 تا هستش.) GOW جلو هست.

بعد از این گذشته هر HnS سعی داره سیستم خودش رو پیاده کنه. GOW سیستم خودش و طرفدارای خودش رو داره، DMC و Bayonetta همینطور و LoS هم که تقریبا یه حالت از اینور رونده و از اونور مونده داره ولی بازم سیستم خودش رو میخواد پیاده کنه به هر حال کاری نداریم.
حالا نکته اینه که GOW و مثلا بایونتا سیستم مورد نظرشون رو با کمترین نقص ممکن پیاده میکنن و برا کسی دردسر ساز نمیشن و همه چیز رو به سلیقه ی مخاطب واگذار میکنن که خوشش بیاد یا نیاد ولی LoS نمیتونه بدون نقص این کار رو بکنه و یه ایراد بزرگ و رو اعصاب تو گیم پلی ایجاد میکنه. ضعف اصلی یه بازی اینه نه کم بودن کمبو یا ساده و پیچیده بودن سیستم مبارزه.

GOW و LoS هم درسته که در حد NG و بایونتا HnS خالص نیستن ولی باز هم هسته ی اصلیشون مبارزات هست و ایراد تو سیستم مبارزه = ایراد عمده تو گیم پلی بازی.

خب خودت كه داري توي همين پستت گفته ي خودت رو نقص ميكني.از يك طرف ميگي سيستم مبارزات براي GOW و LOS هم نقش اصلي رو داره و از يك طرف ميگي كه كمبود در تعداد و پيچيدگي اين كمبو ها نشانه ي مستقيم ضعف نيست.

در اينكه ميگي LOS از اينور مونده از اونور رونده هستش هم باهات موافق نيستم.به نظرم LOS و GOW هر جوري حساب بكني دقيقا در يك چارچوب قرار ميگيرند.همونطور كه Bayonetta و DMC هاي كلاسيك اينجور هستند.

هم GOW و هم LOS هردوتا با تلفيقي از مكانيزم نسبتا ساده مبارزات سبك H&S،تاكيد بر پلتفرمينگ ،داستان جذاب و شخصيت پردازي عالي و حتي گرافيك چشم نواز سعي در جذب مخاطب دارند.يعني نكته به نكته اين دوتا رو هم قرار ميگيرند.

هر يك از اين دوتا هم توي بعضي از قسمت ها از اونيكي سرتر هستند.البته چون نسخه هاي بيشتري از GOW عرضه شده بايد مشخص كنيم كدوم رو منظورمون هستش.ولي به طور كلي من اگه بخوام مقايسه بكنم نظرم اينطوريه.(بيشتر نسخه سوم)

مكانيزم و پيچيدگي سيستم مبارزات LOS>GOW
روان بودن و اصطلاحا Fluent بودن سيستم مبارزات GOW>LOS
گرافيك تكنيكي GOW>LOS
گرافيك هنري LOS>GOW
داستان خب توي اين مورد هردوتا عالي بودن و كمي ميشه شخصي باهاش برخورد كرد و بعلاوه نسخه هاي مختلف GOW بايد جداگانه بررسي شوند.
پلتفرمينگ LOS>GOW
شخصيت پردازي باز اين مسئله هم يكم شخصي تره من خودم نميتونم در اين باره نتيجه گيري كنم چون هر دوتا رو دوست دارم.

ختي با اينكه تفكيك كردم ولي بازم معتقدم توي اكثر نقاط هم اين دوتا بازي خيلي خيلي به هم نزديك هستند و بيشتر بحث سليقه مطرح ميشه در مورد اين دوتا كه كدوم رو بيشتر كسي بپسنده.

به همين خاطره كه اعتقاد دارم يكي از بزرگترين ظلم هايي كه به لحاظ امتيازي صورت گرفته در حق LOS بوده(تا جايي كه من خاطرمه).
 
بهنام بالانس کردن یه سیستم مبارزات ساده به این معنی نیست که بازی در این زمینه بهتر از عنوانی عمل کرده که سیستم مبارزات به مراتب پیچیده تری داره ولی نتونسته اون رو به درستی بالانس کنه. خیلی از بازی ها هستن که سیستم مبارزاتشون در حد GoW یا حتی کمی از اون پیچیده تره ولی فوق العاده هم بالانس هستن، مثل Pirate Warriors 2. هرچند این موضوع به این معنی نیست که از سیستم مبارزات بهتری نسبت به LoS برخوردارند.
 
بهنام من چرا از پست هات اینطور برداشت میکنم که چون تو خودت از بازی خوشت نیموده، در هر صورتی که شده داری LoS رو خیلی ناقص و کوچیکتر از GOW جلوه میدی :دی برای بار هزارم میگم این ها یه چیزهای سلیقه ای هستن و نمیشه گفت کودوم بهتره. همون احساسی که تو نسبت به LoS داری رو من نسبت به GOW و مخصوصا Ascention دارم. در عوض مثلا میگی تو LoS نمیشه راحت فلان کار کرد و ... بیا من برات روی درجه سختی پالادین چنان کمبو پیاده کنم که حال کنی بدون جا خالی دادن و دش کردن :دی
یا مثلا میگی نبود سلاح اضافی ایراد داره و ... خوب این بازم به نظرم به سلیقه بر میگرده. من دوبار این بازی رو پلتینیوم کردم! یعنی تقریبا 6 بار تموم کردن بازی و هیچ وقت هم احساس نکردم که کمبود هست توی سلاح (هرچند خوب اگه چیز دیگه ای بود بد نمیشد). از اونور توی GoW هم از اول تا آخر بازی فقط با همون زنجیرهای خود کریتوس تا آخر میرفتم و اصلا هم نیازی نمیدیدم که سلاح تعویض کنم. حداقل توی شماره III کاری کردن که گاها مجبور میشدی سلاح عوض کنی برای مبارزه.
 
@ Soheil

چه نقضی کردم؟ درست متوجه نشدی. میگم مهم پیاده سازی سیستم هست نه صرفا اینکه چجوریه. همین سیستم مبارزات نسبتا ساده ی GOW به قدری جذاب و روون بوده که از 2005 تا الان با کمترین تغییرات به بهترین صورت جواب داده و تقریبا تمام طرفداراش هم (که تعدادشون هم اصلا کم نیست) راضی هستن ازش.

گرافیک هنری رو اصلا قبول ندارم که LOS سر تر هست. میشه با تک تک نسخه های GOW مقایسه کرد و هیچکدوم هم کم نمیارن. پلتفرمینگ هم همینطور. تو بهترین حالت میشه گفت تو این دو مورد حداقل تو یه سطح هستن.
از نظر داستان و شخصیت پردازی هم که مشخصه. کریتوس یکی از محبوب ترین شخصیت های دنیای گیم هست و داستان و یونیورس GOW هم به مراتب عظیم تر از LoS (دقت کنید LoS، نه Castlevania) هست. حالا این مورد رو هم اصلا میذاریم به حساب سلیقه.
از اونور از نظر گرافیکی LoS جلوی GOW هیچ حرفی برا گفتن نداره. (LoS سی فریم یا بهترین بگیم 20-25 فریم و GOW بین 40 تا 60 فریم. بقیه مشتقات گرافیک هم بهتره صرف نظر کنیم.)
حالا موارد دیگه مثل همین ایراد های بنیادی سیستم مبارزات LoS، بالانس بودن کلی فاکتور های گیم پلی، DLC کردن یکی از مهم ترین قسمت های داستان، ریتم کند و... رو هم که در نظر بگیریم...

GOW شدیدا فرنچایز بزرگیه و شدیدا هم کم نقصه. عنوانی نیست که هر بازی ای بتونه با یه نسخه و یه تلاش نصفه نیمه بیاد هم سطحش قرار بگیره. قبلا هم گفتم از بعد فنی LoS بازی خوبیه ولی تا زمانی که با GOW مقایسه نشه. GOW بازی ای هست که استاندارد خیلی از فاکتور های این سبک رو تعیین میکنه. حالا من نمیدونم چه اصراریه که حتما LoS رو هم سطح GOW یا حتی بهتر ازش قرار بدید :دی
بازی خوبیه و سلیقه ی همه هم محترم ولی دیگه...
بهنام بالانس کردن یه سیستم مبارزات ساده به این معنی نیست که بازی در این زمینه بهتر از عنوانی عمل کرده که سیستم مبارزات به مراتب پیچیده تری داره ولی نتونسته اون رو به درستی بالانس کنه. خیلی از بازی ها هستن که سیستم مبارزاتشون در حد GoW یا حتی کمی از اون پیچیده تره ولی فوق العاده هم بالانس هستن، مثل Pirate Warriors 2. هرچند این موضوع به این معنی نیست که از سیستم مبارزات بهتری نسبت به LoS برخوردارند.
ببین دو تا نکته:

برا اولیش یه مثال میزنم. شما یه برج 50 طبقه رو در نظر بگیر، یه ساختمان 5 طبقه هم در نظر بگیر. خب طبیعتا ساختن برج سخت تره. حالا بیا برج 50 طبقه بساز ولی کج! یا جوری که با زلزله ی کوچیک پودر شه بریزه زمین. از اونور اون ساختمون رو با کمترین نقص بساز. کدومش بیشتر ارزش داره؟ حالا تو هی بگو بابا این برجه 50 طبقه ـس ساختنش خیلی سخت تره و فلان ولی هرچی اینو بگی کج بودنش رو تغییر نمیده. نقص بنیادی داره حالا هرچقدر هم ساختنش سخت و پیچیده باشه.

نکته ی دوم اینکه من این " به مراتب " پیچیده تر رو هنوز درک نکردم و روشن نشدم در مورد سیستم مبارزات LoS و GOW :دی اگه اینو برا مقایسه ی بین بایونتا و GOW به کار ببری درسته ولی برا مقایسه بین این دو تا بازی من " کمی پیچیده تر " رو ترجیح میدم :دی به نظرم این عبارت درست تریه :دی
(از نظر مثال مقایسه هم مثلا GOW میشه یه برج 47 طبقه و LoS میشه برج 50 طبقه. یه همچین چیزی تقریبا :دی)
بهنام من چرا از پست هات اینطور برداشت میکنم که چون تو خودت از بازی خوشت نیموده، در هر صورتی که شده داری LoS رو خیلی ناقص و کوچیکتر از GOW جلوه میدی
biggrin1.gif
برای بار هزارم میگم این ها یه چیزهای سلیقه ای هستن و نمیشه گفت کودوم بهتره. همون احساسی که تو نسبت به LoS داری رو من نسبت به GOW و مخصوصا Ascention دارم. در عوض مثلا میگی تو LoS نمیشه راحت فلان کار کرد و ... بیا من برات روی درجه سختی پالادین چنان کمبو پیاده کنم که حال کنی بدون جا خالی دادن و دش کردن
biggrin1.gif

یا مثلا میگی نبود سلاح اضافی ایراد داره و ... خوب این بازم به نظرم به سلیقه بر میگرده. من دوبار این بازی رو پلتینیوم کردم! یعنی تقریبا 6 بار تموم کردن بازی و هیچ وقت هم احساس نکردم که کمبود هست توی سلاح (هرچند خوب اگه چیز دیگه ای بود بد نمیشد). از اونور توی GoW هم از اول تا آخر بازی فقط با همون زنجیرهای خود کریتوس تا آخر میرفتم و اصلا هم نیازی نمیدیدم که سلاح تعویض کنم. حداقل توی شماره III کاری کردن که گاها مجبور میشدی سلاح عوض کنی برای مبارزه.
خب مشکل از برداشتته برادر من :دی خداییش فردین اینجوری که میگی خیلی به آدم زور میاد. من دارم برا هر پستم اندازه یه برگه A4 تایپ میکنم و وقت میذارم دلایلمو میگم (که میبینی بعضا بچه ها هم قبول دارن بعضی هاش رو) در صورتی که میتونستم هر جا همچین بحثی میشه همون اول بیام یه عکس از مقایسه ی متای دو سری یا آمار فروش و... بذارم آخرش هم بنویسم Deal whit it و یدونه از اینا :lol: هم بذارم و خلاص! ولی خب دارم احترام میذارم به سایت و تاپیک و بچه ها، درست بحث میکنم. تو همه ی بحثا هم همینه دیگه دو طرف سعی میکنن با دلایلشون عقیده ی خودشون رو درست نشون بدن.
بعد یه سری چیزا دیگه خارج از چارچوب سلیقه ـست. من نمیتونم بگم سلیقه ی من اینجوریه که فریم 30 با افت فریم رو به 60 ترجیح میدم یا سلیقه ـم جوریه که فلان ایراد رو دوست دارم. با عقل اصلا جور در نمیاد.
خودمم ناشی نیستم بلدم چجوری باید کمبو اجرا کنم به قول یارو گفتنی بعد یه عمر گدایی شب جمعه ـمونو گم نمیکنیم که :دی ولی خب ایرادیه که وجود داره. هیچ کاری نشد نداره ولی به خاطر اون مسئله که گفتم از حالت استاندارد و مهارتی خارج شده و یه جورایی به بخت و اقبال مربوط شده :دی
بعد فکر میکنم تو این مسئله ی اهمیت ندادن به تنوع هم شما تو اقلیت باشید چون اکثریت از تنوع خوششون میاد. واقعا خیلی عجیبه که بازی بالای 15 ساعت رو 6 بار تموم کنی با یه سلاح! واقعا هر کسی همچین تحملی نداره خداییش :دی!
یعنی در واقع این هم زیاد منطقی نیست که بگی بازی اصلا خسته کننده نبود چون من 6 بار تمومش کردم و اصلا احساس خستگی نکردم.
 
آخرین ویرایش:
بهنام اون برج 50 طبقه داغونی که تو مثال زدی یه چیزیه در حد NG III یا Blades of Time :دی
LoS یه سری ایرادات داشت ولی دیگه اینقدری نبود که سیستم مبارزاتش رو از پایه داغون کنه. اگه بخوام طبق مثال خودت سیستم مبارزات رو بسنجم GoW میشه یه ساختمان 4-5 طبقه، PW2 میشه یه 5-6 طبقه و LoS هم میشه یه چیزی تو مایه های 7 طبقه :دی Bayonetta و DMC هم آسمون خراش حساب میشن. Ninja Gaiden و MGRR هم کلا قضیه ـشون فرق داره و ویلایی اند :-"

حالا "به مراتب" یا "یه ذره" یا کلا هر کلمه ای دیگه ای که میخوای براش به کار ببری، خلاصه اش اینه که سیستم مبارزات LoS پیچیده تر از GoW ـه و هوادارای خاص خودش رو داره. در مورد Bayonetta اصلا شوخیش هم جالب نیست :دی Bayonetta نسبت به GoW یا LoS اصلا "به مراتب" نداره و کلا توی یه سطح کاملا متفاوته که این دو نمیتونند حتی ذره ای بهش نزدیک بشن.

همین سیستم مبارزات نسبتا ساده ی GOW به قدری جذاب و روون بوده که از 2005 تا الان با کمترین تغییرات به بهترین صورت جواب داده و تقریبا تمام طرفداراش هم (که تعدادشون هم اصلا کم نیست) راضی هستن ازش.
از 2005 تا 2010 !
دیگه بعد از GoW III خود سانتا هم فهمید سیستم مبارزات قبلی بیشتر از این جواب نمیده و باید تغییرش بدن، که متاسفانه تیم دوم نتونست به درستی اینکار رو انجام بده و نتیجه اش شد GoW:A.

GOW بازی ای هست که استاندارد خیلی از فاکتور های این سبک رو تعیین میکنه.
بهنام یه چندتا از این استاندارد هایی که GoW برای سبک HnS تعیین کرده مثال میزنی؟! (غیر از گرافیک تکنیکی و داستان)
 
بهنام اون برج 50 طبقه داغونی که تو مثال زدی یه چیزیه در حد NG III یا Blades of Time :دی
LoS یه سری ایرادات داشت ولی دیگه اینقدری نبود که سیستم مبارزاتش رو از پایه داغون کنه. اگه بخوام طبق مثال خودت سیستم مبارزات رو بسنجم GoW میشه یه ساختمان 4-5 طبقه، PW2 میشه یه 5-6 طبقه و LoS هم میشه یه چیزی تو مایه های 7 طبقه :دی Bayonetta و DMC هم آسمون خراش حساب میشن. Ninja Gaiden و MGRR هم کلا قضیه ـشون فرق داره و ویلایی اند :-"

حالا "به مراتب" یا "یه ذره" یا کلا هر کلمه ای دیگه ای که میخوای براش به کار ببری، خلاصه اش اینه که سیستم مبارزات LoS پیچیده تر از GoW ـه و هوادارای خاص خودش رو داره. در مورد Bayonetta اصلا شوخیش هم جالب نیست :دی Bayonetta نسبت به GoW یا LoS اصلا "به مراتب" نداره و کلا توی یه سطح کاملا متفاوته که این دو نمیتونند حتی ذره ای بهش نزدیک بشن.
اول از همه ارجاعت میدم یه بار دیگه این پست رو بخونی تا ببینی چرا اون مثال رو زدم :دی NG III و اون یکی که در حد یه خونه کلنگی بیش نبودن :دی
اون به مراتب و یه ذره رو هم در جواب این قسمت:
بهنام بالانس کردن یه سیستم مبارزات ساده به این معنی نیست که بازی در این زمینه بهتر از عنوانی عمل کرده که سیستم مبارزات به مراتب پیچیده تری داره ولی نتونسته اون رو به درستی بالانس کنه.
گفتم چون اینجوری برداشت کردم که یعنی سیستم مبارزات GOW خیلی ساده و پیش پا افتادست و بالانس کردنش کار ساده ایه ولی سیستم مبارزات LoS به قدری پیچیده ـست که بالانس کردنش مساوی با شکستن شاخ غوله :دی فقط خواستم بگم که اونقدرا هم پیچیده تر نبود که بالانس کردنش رو بخواد مشکل کنه و بشه یه همچنین ایراد تابلو و حتی مضحکی رو بذاریم به حساب پیچیده بودن سیستم مبارزاتش.
از 2005 تا 2010 !
دیگه بعد از GoW III خود سانتا هم فهمید سیستم مبارزات قبلی بیشتر از این جواب نمیده و باید تغییرش بدن، که متاسفانه تیم دوم نتونست به درستی اینکار رو انجام بده و نتیجه اش شد GoW:A.
اصلا تا همون 2010 هم که حساب کنیم نتیجه میشه 4 تا نسخه ی کاملا موفق (هم از نظر منتقدی، هم از دیدگاه مخاطب و هم از بعد تجاری). حقیقتش من هرچی فکر میکنم هیچ فرنچایز HnS ــی به ذهنم نمی رسه که تو 4 تا نسخه پشت سر هم انقدر با ثبات و قوی عملکرده باشن یا حتی به GOW نزدیک بشن.
بهنام یه چندتا از این استاندارد هایی که GoW برای سبک HnS تعیین کرده مثال میزنی؟! (غیر از گرافیک تکنیکی و داستان)
تقریبا همه چی. از گرافیک هنری گرفته تا موسیقی و المان های گیم پلیش از پلتفرمینگ تا پازل ها و حتی همین سیستم مبارزه ی به قول شما ساده ـش :دی. تک تک این مواردی که گفتم رو دیدیم که بازی های هم سبکش یا کلون کردن یا به نوعی ازش الهام گرفتن. و اینم اضافه کنم تاثیری که GOW تو این سبک رو بازی های هم سبک بعد از خودش گذاشت هیچ HnS ــی نتونست بذاره. همین الان یه آمار ساده از HnS های این نسل بگیر ببین بیشترشون به GOW شباهت دارن یا DMC یا NG ؟ حتی همین LoS هم به وضوح از GOW تاثیر گرفته تو خیلی موارد (الان دوباره ملت میریزن سرمون که برو بابا LoS اورجینال بودن از تک تک المان هاش چکه میکنه :دی) برا همینم هست که وقتی حرف LoS میاد وسط پای GOW هم وسط کشیده میشه :دی وگرنه چرا مثلا وقتی حرف LoS هست کسی حرفی از بایونتا نمی زنه؟ چرا کسی حرفی از NG نمیزنه؟ مگه اینها جزو بازی های شاخ این سبک نیستن؟


پ.ن: به نظرم دیگه تمام چیزایی که باید گفته میشد گفته شد و ادامه دادن بیشتر این بحث نتیجه ـش فقط تکرار مکررات میشه دیگه. قضاوتش هم به عهده ی اونایی که میخونن. بحث از طرف من تمومه دیگه.
 
آخرین ویرایش:
من این بازی رو موخوام!!!!
حتّی اگه از تمام بازی های دنیا تو همه زمینه ها تقلید کرده باشه بازم برام بی نظیره:دی خیلی با نسخه یک خاطره دارم..یه دنیا ...یادمه اون موقع ها تو بحر دنیای بازی نبودم...داداشم اینو از دوستش گرفت اورد گقت یه بازی جدید ایکس باکس گرفتم...منم تا دیدم دو تا دی وی دیه رنگم پرید(اوّلین بار بود که بازی دو دی وی دیه می دیدم)حاجی این بازی شب و روز ما رو دو لقمه کرد این قدر قشنگ بود
 
تقریبا همه چی. از گرافیک هنری گرفته تا موسیقی و المان های گیم پلیش از پلتفرمینگ تا پازل ها و حتی همین سیستم مبارزه ی به قول شما ساده ـش :biggrin1:. تک تک این مواردی که گفتم رو دیدیم که بازی های هم سبکش یا کلون کردن یا به نوعی ازش الهام گرفتن. و اینم اضافه کنم تاثیری که GOW تو این سبک رو بازی های هم سبک بعد از خودش گذاشت هیچ HnS ــی نتونست بذاره. همین الان یه آمار ساده از HnS های این نسل بگیر ببین بیشترشون به GOW شباهت دارن یا DMC یا NG ؟ حتی همین LoS هم به وضوح از GOW تاثیر گرفته تو خیلی موارد (الان دوباره ملت میریزن سرمون که برو بابا LoS اورجینال بودن از تک تک المان هاش چکه میکنه :biggrin1:) برا همینم هست که وقتی حرف LoS میاد وسط پای GOW هم وسط کشیده میشه :biggrin1: وگرنه چرا مثلا وقتی حرف LoS هست کسی حرفی از بایونتا نمی زنه؟ چرا کسی حرفی از NG نمیزنه؟ مگه اینها جزو بازی های شاخ این سبک نیستن؟


پ.ن: به نظرم دیگه تمام چیزایی که باید گفته میشد گفته شد و ادامه دادن بیشتر این بحث نتیجه ـش فقط تکرار مکررات میشه دیگه. قضاوتش هم به عهده ی اونایی که میخونن. بحث از طرف من تمومه دیگه.
بهنام چطور میتونی گرافیک هنری GOW رو حتی بالاتر از LoS بدونی؟! تو هر مواردی که میخوای مقایسه انجام بدیم بین این دو. :دی دیزاینی که توی این بازی رو دیدم رو به جرئت تا حالا تو هیچ عنوانی دیده نشده. و یا چطور میتونی GOW رو تو ریشه، بالاتر از LoS بدونی؟ این دو بازی برای این با هم مقایسه میشن چون سبک مبارزاتشون به هم نزدیک تره و هر دوشون تو مبارزات از المان های مشترکی مثل زنجیر استفاده میکنن. این زنجیر هم برای سری کسلوینیا بر میگرده به 25 سال قبل، یعنی وقتی که هنوز چیزی به نام کریتوس حتی وجود خارجی نداشت! حالا اینکه این سری تا حالا به دنیای 3 بعدی قدم نذاشته بود دلیل نمیشه که GOW استاندارد تعیین میکنه. در ضمن من فکر نکنم بازی خاصی دیده باشم که بخواد از GOW کلون کنه. تقریبا هر بازی HnS ـی که مطرح هست یه استایل خاصی برای خودش داره.
همون طور هم که خودت گفتی این بحث یه بحث کاملا فرسایشی هست و هیچ وقت نتیجه نمیگیریم چون این جا هدف بحث کردن و تحقیق مطرح نیست، توی این چندین صفحه بحث اینه که ثابت کنیم که مثلا من درست میگم و شما اشتباه!
 
بهنام چطور میتونی گرافیک هنری GOW رو حتی بالاتر از LoS بدونی؟! تو هر مواردی که میخوای مقایسه انجام بدیم بین این دو. :دی دیزاینی که توی این بازی رو دیدم رو به جرئت تا حالا تو هیچ عنوانی دیده نشده. و یا چطور میتونی GOW رو تو ریشه، بالاتر از LoS بدونی؟ این دو بازی برای این با هم مقایسه میشن چون سبک مبارزاتشون به هم نزدیک تره و هر دوشون تو مبارزات از المان های مشترکی مثل زنجیر استفاده میکنن. این زنجیر هم برای سری کسلوینیا بر میگرده به 25 سال قبل، یعنی وقتی که هنوز چیزی به نام کریتوس حتی وجود خارجی نداشت! حالا اینکه این سری تا حالا به دنیای 3 بعدی قدم نذاشته بود دلیل نمیشه که GOW استاندارد تعیین میکنه. در ضمن من فکر نکنم بازی خاصی دیده باشم که بخواد از GOW کلون کنه. تقریبا هر بازی HnS ـی که مطرح هست یه استایل خاصی برای خودش داره.
همون طور هم که خودت گفتی این بحث یه بحث کاملا فرسایشی هست و هیچ وقت نتیجه نمیگیریم چون این جا هدف بحث کردن و تحقیق مطرح نیست، توی این چندین صفحه بحث اینه که ثابت کنیم که مثلا من درست میگم و شما اشتباه!
شرمنده بابت پابرهنده پریدن وسط بحثتون . فقط یه نکته به ذهنم رسید گفتم ، گفته باشم . این قضیه استاندارد تعیین کردن خیلی فرق می کنه با الهام گرفتن . چون پیاده سازی یه سری المان ها توی یه بازی 3 بعدی کاملا متفاوته با یه بازی دو بعدی .مثلا GOW اومد یه سری المان که قبلا هم وجود داشت و بصورت کاملا به روز و بهینه توی بازیش به کار برد کاری که امثال RE4 و Gears انجام دادن و مثلا الان همه میگن Gears استانداردهای شوترهای نسل هفتم و پایه گذاشت و کاورگیریو به Gears ربط میدن ( هرچند خودم Kill switch و پدر کاورگیری می دونم:d ) از لحظات کویک تایم ایونتش بگیر که تا قبل از Gow به هیچ وجه تاکید می کنم به هیچ وجه به اون صورت توی هیچ بازی دیگه ای نبود . ( نه اینکه کلا نبود ، به اون صورت نبود :d ) تا مکانیزم ساده ولی جذاب و پرکارکرد کمبوهاش ، از باس فایتهاش بگیر که کلی بازی و مجبور به اسکی رفتن از خودش کرده تا پلتفرمینگ و پازل هاش .
همینکه توی بازی مثل NG3 سازنده ها میان با اون پیشینه قوی که دارن از باس فایتهای GOW کپی برداری می کنن . نشون میده که کی استاندارد تعیین کرده و کی نکرده .
و اما LOS هر چند قبول دارم که سیستم مبارزاتش پیچیده تره اما به هیچ وجه بجز در طراحی هنری ، و شاید داستان که سلیقه ایه ، هیچ چیز یونیک و خاصی نداره و در حدی نیست که بخواد استاندارد تعیین کنه . درسته سیستم کمبوزنیش پیچیده تر از Gow ولی همین کمبوها وقتی با انیمیشنهای بد و خشک و بی روح ترکیب میشن یه حس دوگانه ای به وجود میارن که نه میشه آدم بدش بیاد نه خیلی لذت ببره . نوع پیاده سازی کمبو ها و افکتهای ضرباتش به هیچ وجه درجه یک نیست . طولانی بودنش و که بحثشو دوستان کردن .
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or