شایعه ساخت Concord برای سونی 400 میلیون دلار هزینه داشته است

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Adam

عضو تحریریه
concord1.jpg

طبق گزارش‌ها، ساخت بازی شوتر اول شخص Concord که اخیراً توسط پلی استیشن از فهرست فروش حذف شده است، 400 میلیون دلار هزینه داشته است. این شایعه بر اساس پادکست PlayStation Sacred Symbols است که ادعا می‌کند این بازی که اخیراً تنها دو هفته پس از عرضه، توسط پلی استیشن آفلاین شد، در داخل شزکت به عنوان (آینده پلی استیشن) نامیده می‌شود. سونی به همه بازیکنانی که بازی را خریداری کرده بودند، بازپرداخت ارائه کرد.

اوایل این ماه سونی اعلام کرد که قصد دارد Concord را آفلاین کند، درست دو هفته پس از عرضه، بازی را از فهرست فروش خارج کند و به همه بازیکنانی که آن را خریداری کرده‌اند بازپرداخت کند. این خبر به دنبال گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد که این بازی برروی PS5 و PC از زمان انتشارش، 23 آگوست، 25000 نسخه در هر دو پلتفرم فروخته است. همچنین طبق گزارش Kotaku، کارگردان بازی هفته گذشته از سمت خود کناره‌گیری کرد.
 
Screenshot_2024-09-22-13-32-38-364-edit_com.android.chrome.jpg
کریستوفر درینگ، سردبیر گیم GamesIndustry. میگه هیچ‌ بازی همچین هزینه ساختی براش نشده. این گزارش‌ها باعث خنده صنعت گیم هستن. کونکورد حتی بودجه درست و حسابی هم برای مارکتینگ نداشت.
تام هندرسون هم در تایید حرفای درینگ:

متعجم ولی متعجبم که رسانه‌ها با همچین رقمی کارکرده‌اند. شما فقط به بودجه استودیو
ProbablyMonsters نگاه کنید بعد میفهمید که این ارقام چرت است

Screenshot_2024-09-22-13-40-43-836-edit_com.twitter.android.jpg

خبرنگار ارشد کوتاکو. میگه هنوز نمیتونم همچین رقمی رو تایید کنم، ولی بودجه ۴۰۰ میلیونی چیزی نیست که من شنیدم
Screenshot_2024-09-22-13-52-27-242-edit_com.twitter.android.jpg
 
آخرین ویرایش:
400 میلیون یا 40 میلیون واقعا مهم نیست

این شکست خوردن ها به نفع صنعت گیمه. باید پاکسازی بشه این صنعت از هر چی چپول رنگین کمونی پلشت و چاقال! باید شر و کلک سوئیت بیبی کنده بشه که کاراکترا رو سیاه و چاق و گی نکنن. ربات هارو They/Them نکنن. اومدیم سرگرم بشیم با بازی ها که دنیای واقعی و کثافتش یادمون بره، چیزایی که نمیتونیم تو واقعیت ببینیم و رو اینجا تجربه کنیم و لذت ببریم. نه اینکه حالمون بهم بخوره از همه چی!

به امید نابودی این ایدئولوژی مسخره ای که وضعیتش میشه اون ساخت کاراکتر احمقانه Dragon Age و امثال کنکورد و Tell me why و مرگ و درد.

امیدوارم سونی درس بگیره وگرنه باید با ماتحت بخوره زمین. تمام اعضای استودیو رو هم منحل کنه بفرسته همون جایی که دوست دارن با این کصخلا کار کنن. از آسیای شرقی یاد بگیرید که چطور فف و استلار بلید و ... تحویل میده.
 
از آسیای شرقی یاد بگیرید که چطور فف و استلار بلید و ... تحویل میده.
درستش هم همینه
کی بدش میاد به جای کارکتر های جنی فیبل و اون الوی بی ریخت همچین چیزی بشه کارتر اول :D
فکر کن واقعا اگر جای ایلوی این کارکتر هورایزن بود چه قیامتی به پا شده بود
100000993_638612301334114830.jpg
 
درستش هم همینه
کی بدش میاد به جای کارکتر های جنی فیبل و اون الوی بی ریخت همچین چیزی بشه کارتر اول :D
فکر کن واقعا اگر جای ایلوی این کارکتر هورایزن بود چه قیامتی به پا شده بود
View attachment 350675
 
شکست عمدی و توطئه سونی بود تا بازار گس رو کوچک و سرعت رشدش رو بگیره
ماشیهای ai زیاد میشه، لیدر بازار چنتا تصادف با کشته و مجروح پیاده میکنه که با سخت تر شدن قوانین و نظارت، سرعت رقبا رو بگیره.
یه منطقه جدید که خاکش نرمه جواز ساخت میدن همه هجوم میارن، گنده ساخت اونجا از قصد گودش نشست میکنه که رقبا رو بترسونه.
همین خبر ۴۰۰ میلیون و ۸ سال در حال ساخت بودن هم از سمت سونیه تا ماجرا رو ترسناک تر کنه و این اعداد بزرگ نمایی شده
و اینکه مثلا انبار پلی استیشن آتش نگرفته که یک میلیون ps بسوزه بگن ۴۰۰m ضرر کرده، این مبلغ خرج تحقیق توسعه در یک استدیو داخلیش شده ولی جوری نشون میدن انگار ضرر خالصه
اول اون داستان قرارداد عدم عرضه وکانگ رو x و در ادامه دانگرید عمدی نسخه ۵ بازیها، حالام این قضیه کنکورد، چند وقته سونی رو به حرکات غیر اخلاقی آورده که لزوما بد نیست.
واقعا بهت حسودی میکنم چون که به نظر بهترین جنسا دست خودته برادر :دی
 
جا این آشغال میداد ریمیک The Legend of Dragoon یا Syphon Filter می ساخت... (البته بازی زیاد داره برای ریمیک و ریبوت...)
افسوس
یارو زد کل استودیو سازندش رو ترکوند .. که از این بازی ها بسازه ...😂😂🤦
تو فکر کن tlou fiction gaas چه خرجی انداخته رو دست سونی ... باقیشون رو بی خیال
هنوز مونده اثرات فجایع بهترین مدیر تاریخ مشخص بشه🤣🤣🤣🤣🤣😮‍💨
 
  • Sad
Reactions: Cait Sith
حالا این 400 میلیون که کلا معلوم بود رقم پرتیه بودجه بازیای ناتی داگ و سانتا با چند صد نفر و مارکتینگ سنگین شاید به این رقما برسه این زبون بسته ها که تیم نسبتا کوچیکی بودن. ولی این فلسفه که 10-12 تا بازی بسازن که دوتاش بگیره یه شرایطی داره که سونی اصلا رعایت نکرده.
چند تا دوره بوده که فلسفه بازیسازی اینطوری بوده، یکیش که واسه نسلای قبل از 6 بوده که کمپانیا چند تا پروژه همزمان میبردن جلو به امید که یکیش خوب فروش کنه خرج بقیه هم دربیاد ولی خب هم هزینه ها به شدت پایین بوده هم اینکه نهایت شاید چند ماه تا یک سال ساخت بازی طول میکشیده. یکی دیگه ام موقعی بود که بازی های موبایل داشت تو صنعت ویدیوگیم جا باز میکرد و کمپانیا معمولا چند تا پروژه لانچ میکردن به مرور بازیاشون که استقبال کمتری داشتن رو سرورهاشونو خاموش میکردن توانشونو میبردن رو پروژه ها موفق شده.
تو هیچ برهه ای هیچ کمپانی ای نیومده 10-12 تا گس تو کلاس بلاک باستر چند صد میلیونی بسازه که بگه فدا سرمون 80 درصدشم ضرر بدیم که. مگه اون گس ها قراره ازشون فورتنایت و پابجی و جی تی ای آنلاین دربیاد؟ :D
سونی یه جوری خرج کرده که دو تا گس موفقم اون وسط دربیاد تا چند سال باید خرج بقیه پروژه ها ضررده رو بده بعدشم همون دو تا گسشم کم فروغ شدن دوباره باید یه سری دیگه بسازن دوتاش بگیره.

این جنون معرفی هر چیزی نزدیک انتشار که الان حتی به تاریخ ایونت اعلام کردنشونم کشیده، شده پاشنه آشیل کل بخش گیمینگ سونی. هیچ کمپانی ای انقدر ابله نیست چند میلیارد دلار واسه چندین گس هزینه کنه بدون اینکه حتی ارلی اکسس بذاره که تازه بعد انتشار نزنن تو سر خودشون که سلیقه پلیرا تغییر کرده و فلان مشکلو داشتن. ولو با اون عظمتش بازی جدیدش که اصلا تو ژانریه که تجربه موفق هم داره، رسما هنوز تو فاز تولیده براش ارلی اکسس گذاشته که ریسک عدم موفقیتشو بیاره پایین بعد سونی با اعتماد به نفس دو ماه مونده ریلیز تازه گیم پلی نشون میده.
 
  • Like
Reactions: Love Console
حالا این 400 میلیون که کلا معلوم بود رقم پرتیه بودجه بازیای ناتی داگ و سانتا با چند صد نفر و مارکتینگ سنگین شاید به این رقما برسه این زبون بسته ها که تیم نسبتا کوچیکی بودن. ولی این فلسفه که 10-12 تا بازی بسازن که دوتاش بگیره یه شرایطی داره که سونی اصلا رعایت نکرده.
چند تا دوره بوده که فلسفه بازیسازی اینطوری بوده، یکیش که واسه نسلای قبل از 6 بوده که کمپانیا چند تا پروژه همزمان میبردن جلو به امید که یکیش خوب فروش کنه خرج بقیه هم دربیاد ولی خب هم هزینه ها به شدت پایین بوده هم اینکه نهایت شاید چند ماه تا یک سال ساخت بازی طول میکشیده. یکی دیگه ام موقعی بود که بازی های موبایل داشت تو صنعت ویدیوگیم جا باز میکرد و کمپانیا معمولا چند تا پروژه لانچ میکردن به مرور بازیاشون که استقبال کمتری داشتن رو سرورهاشونو خاموش میکردن توانشونو میبردن رو پروژه ها موفق شده.
تو هیچ برهه ای هیچ کمپانی ای نیومده 10-12 تا گس تو کلاس بلاک باستر چند صد میلیونی بسازه که بگه فدا سرمون 80 درصدشم ضرر بدیم که. مگه اون گس ها قراره ازشون فورتنایت و پابجی و جی تی ای آنلاین دربیاد؟ :D
سونی یه جوری خرج کرده که دو تا گس موفقم اون وسط دربیاد تا چند سال باید خرج بقیه پروژه ها ضررده رو بده بعدشم همون دو تا گسشم کم فروغ شدن دوباره باید یه سری دیگه بسازن دوتاش بگیره.

این جنون معرفی هر چیزی نزدیک انتشار که الان حتی به تاریخ ایونت اعلام کردنشونم کشیده، شده پاشنه آشیل کل بخش گیمینگ سونی. هیچ کمپانی ای انقدر ابله نیست چند میلیارد دلار واسه چندین گس هزینه کنه بدون اینکه حتی ارلی اکسس بذاره که تازه بعد انتشار نزنن تو سر خودشون که سلیقه پلیرا تغییر کرده و فلان مشکلو داشتن. ولو با اون عظمتش بازی جدیدش که اصلا تو ژانریه که تجربه موفق هم داره، رسما هنوز تو فاز تولیده براش ارلی اکسس گذاشته که ریسک عدم موفقیتشو بیاره پایین بعد سونی با اعتماد به نفس دو ماه مونده ریلیز تازه گیم پلی نشون میده.

خدایی مدیریت
فقط MiHoyo (Hoyoverse) اینهمه گاچا رو داره عالی و با سود بسیاااار بالا مدیریت می‌کنه
ادم بازی می‌کنه
لذت میبره
 
اونم چرت و پرته بازیاش سوای سودشون:دی
با کمال ادب و احترام:دی

خدایی خیلی خوبن ولی دادا
من گنشین بالای ۲۰۰۰ ساعت پلی دادم
الباقی هم نزدیک ۵۰۰ و ۲۰۰ ب ترتیب
داستان
کرکتر
ایونت
موسیقی
واقعا برای من خارق‌العاده سرگرم‌کننده هست
 
خدایی خیلی خوبن ولی دادا
من گنشین بالای ۲۰۰۰ ساعت پلی دادم
الباقی هم نزدیک ۵۰۰ و ۲۰۰ ب ترتیب
داستان
کرکتر
ایونت
موسیقی
واقعا برای من خارق‌العاده سرگرم‌کننده هست
همه اینها به علاوه اینکه رایگانه!
اصلا مگه داریم؟
@Cait Sith
الان دقیقا مثل این میمونه که یکی بهت بگه پرسونا ها چرت و پرتن.
بازیهای اینها هم برچسب گاچا میخورن ولی اصلا قابل مقایسه نیستن.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or