شایعه ساخت Concord برای سونی 400 میلیون دلار هزینه داشته است

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Adam

عضو تحریریه
concord1.jpg

طبق گزارش‌ها، ساخت بازی شوتر اول شخص Concord که اخیراً توسط پلی استیشن از فهرست فروش حذف شده است، 400 میلیون دلار هزینه داشته است. این شایعه بر اساس پادکست PlayStation Sacred Symbols است که ادعا می‌کند این بازی که اخیراً تنها دو هفته پس از عرضه، توسط پلی استیشن آفلاین شد، در داخل شزکت به عنوان (آینده پلی استیشن) نامیده می‌شود. سونی به همه بازیکنانی که بازی را خریداری کرده بودند، بازپرداخت ارائه کرد.

اوایل این ماه سونی اعلام کرد که قصد دارد Concord را آفلاین کند، درست دو هفته پس از عرضه، بازی را از فهرست فروش خارج کند و به همه بازیکنانی که آن را خریداری کرده‌اند بازپرداخت کند. این خبر به دنبال گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد که این بازی برروی PS5 و PC از زمان انتشارش، 23 آگوست، 25000 نسخه در هر دو پلتفرم فروخته است. همچنین طبق گزارش Kotaku، کارگردان بازی هفته گذشته از سمت خود کناره‌گیری کرد.
 
خب ساخت یه عنوان جدید AAA کم هزینه نداره.
حالا به صرف اینکه مولتی پلیر باشه که نباید گفت این رقم زیاده.

اصلا گیریم نصف این مبلغ و حدود 200 میلیون خرجش کرده باشه.
اون 9-8 تا سرویس محور دیگه که داره میسازه رو هم بطور میانگین همینقدر هزینه کرده باشه رسما چه رقم قابل توجهی میشه!

البته به نظرم سر کنکورد سونی و تهیه کنندهای استودیو تصمیمهای عجیب و اشتباه کم نگرفتن.
وگرنه بازی میتونست حداقل خرج خودش رو در بیاره و بعد یکسال بمیره.

ولی میخوام بگم بدست آوردن عنوان سرویس محوری که برای سونی پول چاپ کنه ارزش این سرمایه گذاریها رو داره.
حتی خیلی بیشتر از اینها.
تو این باقیمونده ها اگه 2تا یا حتی یکی از اونها به موفقیتی که باید برسه به راحتی میتونه کل هزینه ای که برای این سرویس محورها کردن رو در بیاره و حتی سرریز بشه تو استودیوهای دیگه.
اصلا برنامه همینه ولی به شرطی که این اتفاق بیفته.
 
  • Like
Reactions: noctis-sm3
شما حال و روز دولوپر های بازی رو الان تصور کنید! ٨ سال روی یک بازی کار کنی، ناشر رو متقاعد کنی ۴٠٠م برای بازی هزینه کنه ، باور راسخ داشته باشی که این بازی قراره اینده ی برند پلی استیشن باشه ، با اعتماد به نفس کامل بدون پلی تست بازی رو منتشر کنی ، انتظار داشته باشی روز عرضه میلیون ها نفر بازی رو تجربه کنن ، تصور بشه بازی میلیاردها دلار سود بده ... بعد کلا بازی ١٣ روز بیشتر عمر نکنه!
 
شکست عمدی و توطئه سونی بود تا بازار گس رو کوچک و سرعت رشدش رو بگیره
ماشیهای ai زیاد میشه، لیدر بازار چنتا تصادف با کشته و مجروح پیاده میکنه که با سخت تر شدن قوانین و نظارت، سرعت رقبا رو بگیره.
یه منطقه جدید که خاکش نرمه جواز ساخت میدن همه هجوم میارن، گنده ساخت اونجا از قصد گودش نشست میکنه که رقبا رو بترسونه.
همین خبر ۴۰۰ میلیون و ۸ سال در حال ساخت بودن هم از سمت سونیه تا ماجرا رو ترسناک تر کنه و این اعداد بزرگ نمایی شده
و اینکه مثلا انبار پلی استیشن آتش نگرفته که یک میلیون ps بسوزه بگن ۴۰۰m ضرر کرده، این مبلغ خرج تحقیق توسعه در یک استدیو داخلیش شده ولی جوری نشون میدن انگار ضرر خالصه
اول اون داستان قرارداد عدم عرضه وکانگ رو x و در ادامه دانگرید عمدی نسخه ۵ بازیها، حالام این قضیه کنکورد، چند وقته سونی رو به حرکات غیر اخلاقی آورده که لزوما بد نیست.
 
شکست عمدی و توطئه سونی بود تا بازار گس رو کوچک و سرعت رشدش رو بگیره
ماشیهای ai زیاد میشه، لیدر بازار چنتا تصادف با کشته و مجروح پیاده میکنه که با سخت تر شدن قوانین و نظارت، سرعت رقبا رو بگیره.
یه منطقه جدید که خاکش نرمه جواز ساخت میدن همه هجوم میارن، گنده ساخت اونجا از قصد گودش نشست میکنه که رقبا رو بترسونه.
همین خبر ۴۰۰ میلیون و ۸ سال در حال ساخت بودن هم از سمت سونیه تا ماجرا رو ترسناک تر کنه و این اعداد بزرگ نمایی شده
و اینکه مثلا انبار پلی استیشن آتش نگرفته که یک میلیون ps بسوزه بگن ۴۰۰m ضرر کرده، این مبلغ خرج تحقیق توسعه در یک استدیو داخلیش شده ولی جوری نشون میدن انگار ضرر خالصه
اول اون داستان قرارداد عدم عرضه وکانگ رو x و در ادامه دانگرید عمدی نسخه ۵ بازیها، حالام این قضیه کنکورد، چند وقته سونی رو به حرکات غیر اخلاقی آورده که لزوما بد نیست.
IMG_20240921_112946.jpg
 
شما حال و روز دولوپر های بازی رو الان تصور کنید! ٨ سال روی یک بازی کار کنی، ناشر رو متقاعد کنی ۴٠٠م برای بازی هزینه کنه ، باور راسخ داشته باشی که این بازی قراره اینده ی برند پلی استیشن باشه ، با اعتماد به نفس کامل بدون پلی تست بازی رو منتشر کنی ، انتظار داشته باشی روز عرضه میلیون ها نفر بازی رو تجربه کنن ، تصور بشه بازی میلیاردها دلار سود بده ... بعد کلا بازی ١٣ روز بیشتر عمر نکنه!
والا بیشتر بنظر میاد دولوپرهای بازی توی ماتحتشون عروسی باشه:دی چون برای این زباله 400 میلیون پول به جیب زدن بدون اینکه ذره ای زحمت کشیده باشن براش!! 8 سال مفت خوردن و خوابیدن و تیغ زدن تهش هم یه کثافت دادن بیرون و رفتن دنبال بقیه زندگیشون:دی
 
والا بیشتر بنظر میاد دولوپرهای بازی توی ماتحتشون عروسی باشه:دی چون برای این زباله 400 میلیون پول به جیب زدن بدون اینکه ذره ای زحمت کشیده باشن براش!! 8 سال مفت خوردن و خوابیدن و تیغ زدن تهش هم یه کثافت دادن بیرون و رفتن دنبال بقیه زندگیشون:دی
نه بعضی هاشون من توییتر میدیدم واقعا به بازی و کاری که انجام داده بودن امید داشتنو افتخار میکردن :D یعنی از ته دل طرف فکر کرده بود که یه کار بزرگی انجام داده! البته اینها بخاطر عقب ماندگی خودشون هست که باور کنی یه همچون بازی ای قراره مثلا اینده پلی استیشن باشه! من بیشتر منظورم این بود با این تصوراتشون چه تودهنی خوردن! البته از یه طرف دلمم واسشون میسوزه! ١٣ روز فقط دوام اورد بازیشون! خیلی گناه دارن! :D
 
جالب شد. پس مفت خور دیگه مثل ۳۴۳ وجود داره :D
اینا روی ۳۴۳ رو سفید کردن!
توی اون تاپیک دیگه هم گفتم. هیلیو اینفینیت هنوز داره نفس میکشه. پلیر ببس داره روی ایکس باکس، روی پی سی هم یه تعداد کم.
بازی کمپین داستانی داره و شاهکار نیست ولی خب خوبه و ارزش تجربه داره. یعنی اینکه یه پول کمی به مایکروسافت برمیگردونه ذره ذره.
این کنکورد که کلا اسکم خالص بود. عملا ۴۰۰ میلیون دلار رو ریختن سطل زباله!
 
اینا روی ۳۴۳ رو سفید کردن!
توی اون تاپیک دیگه هم گفتم. هیلیو اینفینیت هنوز داره نفس میکشه. پلیر ببس داره روی ایکس باکس، روی پی سی هم یه تعداد کم.
بازی کمپین داستانی داره و شاهکار نیست ولی خب خوبه و ارزش تجربه داره. یعنی اینکه یه پول کمی به مایکروسافت برمیگردونه ذره ذره.
این کنکورد که کلا اسکم خالص بود. عملا ۴۰۰ میلیون دلار رو ریختن سطل زباله!
جالبیش اینه همون اول که کیم پلی نمایش داده شد و بتا مشخص بود با جه گندی طرفیم

نمی دونم پیش خودشون جه فکری کرده بودن 😂
 
  • Like
Reactions: Love Console
لعنت بهش. با این پول میتونستن دو تا ۳ گانه کیلزون و رزیستنس رو ریمیک کنه که هیچ . میتونست در کنارش از هر کدوم اونا یک نسخه جدید هم بسازه. یعنی همه این کارا رو میتونست بکنه و مطمعنا در بدترین حالت فروش این بود اصل پولش بر میگشت و حداقل آیپی اول شخص هم رو کنسول خودش داشت و خیلی از گیمرای قدیمی هم خوشحال بودن.
 
  • Like
Reactions: GPSY
جالبیش اینه همون اول که کیم پلی نمایش داده شد و بتا مشخص بود با جه گندی طرفیم

نمی دونم پیش خودشون جه فکری کرده بودن 😂
ظاهرا جو استودیو به شدت سمی بوده و هرکی انتقاد میکرده، دهنش رو گل میگرفتن.
شایدم پیش خودشون فکر کردن که بخاطر اینکه بازی ووک هست خوب خوب میفروشه و جامعه رنگین کمانی ازشون حمایت میکنن.

لعنت بهش. با این پول میتونستن دو تا ۳ گانه کیلزون و رزیستنس رو ریمیک کنه که هیچ . میتونست در کنارش از هر کدوم اونا یک نسخه جدید هم بسازه. یعنی همه این کارا رو میتونست بکنه و مطمعنا در بدترین حالت فروش این بود اصل پولش بر میگشت و حداقل آیپی اول شخص هم رو کنسول خودش داشت و خیلی از گیمرای قدیمی هم خوشحال بودن.
با این پول میشد ۲ قسمت دیگه از tlou رو ساخت و مطمئنا سود آورد بودن.
خدا باعث و بانی کنسل شدن فکشنز رو لعنت کنه. مولتی پلیر تلو ۱ یکی از بهترین مولتی هایی بود که بازی کرده بودم. شاید پول ساز نمیشد ولی حداقل بازی خوبی بود و درامد داشت تا حدودی.
واقعا نمیدونم چرا مولتی فکشنز رو کنسل کردن ولی اینو چراغ سبز دادن...
 
آخرین ویرایش:
آقا یک درصد فکر کنید که ساخت همچین تاپاله‌ای ۴۰۰ میلیون خرج داشته باشه! :D فک نکنم این هزینه واقعا شده باشه.

View attachment 350502
این تاپاله همچین هم بد نیست طراحیش

میشه به عنوان یک باس فرعی تو بازی gears of war e-day ازش استفاده کرد
 
  • Like
Reactions: Love Console

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or