رونمایی از Splinter Cell بعدی طی روزهای آینده

TCSCELL

8
کاربر سایت
50145710978441706695.png


بیش از یک سال پیش بود که Jade Raymond به صورت غیر رسمی و از طریق یک ویدیو تایید کرد که آن ها در حال کار بر روی عنوان بعدی از سری بازی های Splinter Cell هستند. ولی پس از آن بازی به طور کامل در سکوت مطلق خبری قرار گرفت و تنها اطلاعات فاش شده از آن، دو عدد عکس لیک شده از استودیوی صدابرداری آن بود که اشاراتی به Night Vision Goggle معروف سم در آن دیده می شد. به نظر می آید پس از 1 سال و نیم انتظار، Jade Raymond می خواهد سکوت خود را بشکند و اولین اطلاعات از نخستین پروژه AAA خود در استودیوی تازه تاسیس Ubisoft Toronto را اعلام کند.

طی صحبت در مراسم GDC در سان فرانسیسکو، خانوم ریموند اظهار داشت که اوضاع در استودیوی جدید، بهتر از چیزی که فکرش را می کرد در جریان است:
"همین روزهاست که ما اولین عنوان AAA که در استودیوی تورنتو در حال ساخت است را رونمایی کنیم. باید بگویم این پروژه به چیزی فراتر از آنچه تصورش را می کردم تبدیل شده است. من واقعا از بابت تیمی که دور هم جمع کردیم و موفقیت هایی که می توانیم کسب کنیم مطمئن و هیجان زده هستم. به زودی خواهیم دید آیا شما هم اینگونه هستید یا خیر!"

خانوم ریموند مشخصا اعلام کردند که هم اکنون آن ها به طور تمام و کمال بر روی Splinter Cell بعدی تمرکز کرده اند، ولی می توان از آن ها در آینده انتظار یک IP جدید را نیز داشت:
"ما در حال حاضر بر روی هیچ IP جدیدی در استودیو کار نمی کنیم. این مطمئنا یکی از اهداف ماست، ولی نه در حال حاضر. اکنون ما 100% روی Splinter Cell متمرکز هستیم."

ششمین قسمت از سری بازی های Splinter Cell طبق شایعات غیر رسمی، Retribution نام خواهد داشت و دنباله مستقیم بر حوادث Conviction خواهد بود. باید صبر کرد و دید طی روز های آینده خبری از این بازی خواهد شد یا باید برای ملاقاتی دوباره با سم فیشر تا E3 صبر کرد.
 
آخرین ویرایش:
COD میاد همه ایراد از تکراری بودنش میگرن و میگن یه فرمول موفق رو هی تکرار میکنن که حاله ادم بد میشه.یوبیسافت میاد این ریسک رو میکنه و فرمول این بازی رو عوض میکنه و در اکثر زمینه ها هم موفق میشه که یه دنباله خوب بسازه میاین میگین چرا فرمول رو عوض کرده؟
به خدا الان بازی رو کلاسیک رو میساختن نصف ادمایی که الان فنش شدن و از بازی ایراد میگرفتن عمرا یک بار هم تمومش میکردن!:دی
رقی که SC:C با SC های قبلی کرد در زمان بود همین.
تو نسخه های پیشین تو بی نهایت وقت داشتی که دشمن هات رو بکشی و بری جلو ولی توی SC:C تو سریع باید کار میکردی، سریع میکشتی، سریع میرفتی جلو وقتی نداشتی.
من عاشق همینش بودم، خونسردی در بازی نبود هر لحظه ممکن بود گرفتار بشی، هر لحظه میریختن سرت، این یعنی یه واقعیت، چیزی که توی بازی های این روزگار نیست. مخصوصا ترکیبی که کات سین های بازی داشت باز هم به این کمک میکرد، یه لحظه احساس امنیت نداشتی حتی وقتی کاور میگرفتی. همش باید در حال فرار باشی، مخفی بکشی، مخفی در بری، همه هم میدونن تو هستی، تو حضور داری، نیازی به پنهان کاری نیست، نیازی به انجام کار های خسته کننده و کسل آور مثل پنهان کردن جسد نداری، فقط باید سریع بکشی، هوشمندانه بکشی.

کلا SCC یکی از بازی های مورد علاقه من تو این نسل بود چه از لحاظ گیم پلی، چه گرافیک، چه داستان، چه شخصیت پردازی، چه موسیقی که الان دارم گوش میکنم. امیدوارم گند نزنند به این روند بازی یهو نیان همه چیز رو معکوس کنند و عملا یه چیز بدرد نخور بدن دستمون مثل AC BH . . .

پ.ن : اصلا هوس کردم برم دوباره بازی کنم :|. به جرات میگم یکی از تنها بازی هایی هست که من حاضرم تو این نسل بگم ادامه موفقی برای عنوان قبلیش بوده.
میثم از معدود پستهایی هست که باهات موافقم.:دی
اینو گفتم که الان اجازه داری تو پوستت خودت نگنجی!;;)
 
Conviction با اینکه تغییرات زیادی کرده بود ولی باز دوست داشتنی بود. روایت داستانش هم عالی بود. اگر بعضی از المان‌های گیم پلی 4 نسخه اول رو در Conviction تقویت کنند و در نسخه جدید ازش استفاده کنند، اونوقت بازی بسیار جذاب میشه.
 
از نظر من آخرین شماره این بازی در حد یک فاجعه بود البته به جز داستانش .
خودتی :دی

نمیدونم چرا سلیقه ی این نسل من با خیلیها فرق داره:دی
sc:c خوب عالی بود . چون خیلی فرق کرده بود مزه ی دهن خیلیها نشد.
 
CT هم نقطه ی تکامل SC بود و هم یه نقطه ی اوج برای بازی های Stealth ...
والا منظورم از لحاظ سبک Stealth نبود! نسخه سوم خیلی مواقع به نسخه اول شباهت داشت. دلیل نقطه اوجش خصوصا تو مخفی کاری همین بود. شما خیلی راحت میتونستی بدون استفاده از یک تیر بازی رو به پایان برسونید! کاری که من کرده بودم انصافا نقطه اوج Stealth بود. ولی منظورم از از لحاظ سبک مخفی کاری نبود! بلکه موارد دیگه هم در بر میگرفت...

همین الان اون هایی که الان میگند نسخه سوم بهترین بود... (منظورم شما نیستیدا...) یه زمانی این بازی رو میکوبیدند... یه سری داد میزدند میگفتند آه چقدر تکراری شده... چرا اینجوری همش... هیچ نو آوری ای توش نداره و این جور حرف ها... اما حالا یه چیز دیگه میگند.

بگذریم... من خودم با نسخه دوم خاطرات زیادی دارم! نمیدونم چرا خیلی بهم حال داد و خیلی دوستش دارم اما اگر قرار باشه یک نسخه رو به عنوان بهترین نسخه انتخاب کنم نسخه چهارم بازی هست.

شما ببین سر نسخه سوم بعضی ها اون رو Splinter Cell 1.3 خطاب میکردند... با این حال که از لحاظ المان های مخفی کاری حرف اول رو میزد اما خیلی بخاطر روند تکراری بودنش از اون نسخه انتقاد کردند. اما حالا سر Conviction همون ها نظرشون رو 180 درجه تغییر دادند عاشق نسخه سوم شدند. به قول بعضی ها کانویکشن اسالت اسپلینتر سل رو زیر سوال برده و نمیدونم اسم این فرانچایز رو خراب کرده و از این جور حرف ها...

من یا سینا TCSCELL به همراه چند نفر از فن های بازی معتقدیم که این بازی و خیلی بازیهای دیگه نه اونقدر نوآوری توش داشته باشه که کلا سبک بازی رو عوض کنه و نه اون قدر روند و حالت تکراری گونه ای داشته باشه که آدم ازش زده بشه. تغییرات خوبه ولی نه به اندازه ای که به بازی لطمه وارد کنه. اتفاقی که توی Conviction افتاد به طوری که بعضی جاها مجبور بودی رسما اکشن بازی کنی و اسلحه به دست بازی رو ادامه بدی... درست بر عکس 4نسخه اول...
 
والا منظورم از لحاظ سبک Stealth نبود! نسخه سوم خیلی مواقع به نسخه اول شباهت داشت. دلیل نقطه اوجش خصوصا تو مخفی کاری همین بود. شما خیلی راحت میتونستی بدون استفاده از یک تیر بازی رو به پایان برسونید! کاری که من کرده بودم انصافا نقطه اوج Stealth بود. ولی منظورم از از لحاظ سبک مخفی کاری نبود! بلکه موارد دیگه هم در بر میگرفت...

همین الان اون هایی که الان میگند نسخه سوم بهترین بود... (منظورم شما نیستیدا...) یه زمانی این بازی رو میکوبیدند... یه سری داد میزدند میگفتند آه چقدر تکراری شده... چرا اینجوری همش... هیچ نو آوری ای توش نداره و این جور حرف ها... اما حالا یه چیز دیگه میگند.

بگذریم... من خودم با نسخه دوم خاطرات زیادی دارم! نمیدونم چرا خیلی بهم حال داد و خیلی دوستش دارم اما اگر قرار باشه یک نسخه رو به عنوان بهترین نسخه انتخاب کنم نسخه چهارم بازی هست.

شما ببین سر نسخه سوم بعضی ها اون رو Splinter Cell 1.3 خطاب میکردند... با این حال که از لحاظ المان های مخفی کاری حرف اول رو میزد اما خیلی بخاطر روند تکراری بودنش از اون نسخه انتقاد کردند. اما حالا سر Conviction همون ها نظرشون رو 180 درجه تغییر دادند عاشق نسخه سوم شدند. به قول بعضی ها کانویکشن اسالت اسپلینتر سل رو زیر سوال برده و نمیدونم اسم این فرانچایز رو خراب کرده و از این جور حرف ها...

من یا سینا TCSCELL به همراه چند نفر از فن های بازی معتقدیم که این بازی و خیلی بازیهای دیگه نه اونقدر نوآوری توش داشته باشه که کلا سبک بازی رو عوض کنه و نه اون قدر روند و حالت تکراری گونه ای داشته باشه که آدم ازش زده بشه. تغییرات خوبه ولی نه به اندازه ای که به بازی لطمه وارد کنه. اتفاقی که توی Conviction افتاد به طوری که بعضی جاها مجبور بودی رسما اکشن بازی کنی و اسلحه به دست بازی رو ادامه بدی... درست بر عکس 4نسخه اول...

خب نوآوری رو شما چی تعریف میکنید ؟! Chaos Theory پیشرفته ترین و کامل ترین Gameplayـه این سری رو داره. و همینطور از نظر گرافیکی. من اولین بار 6 ماه پیش این بازی رو روی PC انجام دادم اما با این همه باز هم گرافیکش تحسین برانگیز بود.

اضافه شدن چاقوی مخصوص سم که توی تهدید کردن و گرفتن اطلاعات از NPC ها و Knock out کردن دشمنا و همینطور درگیری های نزدیک به کار میومد.
اضافه شدن نوار Noise محیط و سم،قابلیت حمله به دشمن هم از پشت سر و هم جلو حتی موقعی که از حضور سم اطلاع دارن و قابلیت انتخاب بین کشتن و بیهوش کردن در CQC. قابلیت شلیک کردن موقع آویزان شدن از یه لوله و همینطور خفه کردن و شکستن گردن NPC ها و هل دادن یا کشیدن یه کاراکتر از روی نرده و پرت کردن اون و عوض کردن نمای دوربین روی شونه هنگام هدف گیری، اکثرا قابلیت هایی بودن که تو این نسخه اضافه شدن. Gadget های سم هم پیشرفت های خوبی داشت و هوش مصنوعی بازی که فوق العاده شده بود نسبت به نسخه های قبلی.
Chaos Theory از هر نظر کامل بود. گرافیک، گیم پلی ، موسیقی و ...

Double Agent هم پیشرفت های خوبی داشت مثل اضافه شدن Trust Meter و mini-game های جدیدی که اضافه شدن و وارد شدن بعد خصوصی Sam به داستان که خیلی خوب بود. اما تلاش زیاد سازنده برای دراماتیک کردن داستان کاملا موفق نبود.
Splinter Cell بعدی فقط در صورتی موفق میشه که المان های قدیمی و جدیدی رو با هم داشته باشه و گیم پلی بازی هم از خطی شدن در بیاد. نمیگم مثل DX، طوری که به نفع اصالت گیم پلی باشه. Chaos Theory با اینکه یه شاهکار بود به خاطر همین طراحی مراحل خطی، ارزش دوباره رفتن پایینی داشت ...
 
خب نوآوری رو شما چی تعریف میکنید ؟! Chaos Theory پیشرفته ترین و کامل ترین Gameplayـه این سری رو داره. و همینطور از نظر گرافیکی. من اولین بار 6 ماه پیش این بازی رو روی PC انجام دادم اما با این همه باز هم گرافیکش تحسین برانگیز بود.

اضافه شدن چاقوی مخصوص سم که توی تهدید کردن و گرفتن اطلاعات از NPC ها و Knock out کردن دشمنا و همینطور درگیری های نزدیک به کار میومد.
اضافه شدن نوار Noise محیط و سم،قابلیت حمله به دشمن هم از پشت سر و هم جلو حتی موقعی که از حضور سم اطلاع دارن و قابلیت انتخاب بین کشتن و بیهوش کردن در CQC. قابلیت شلیک کردن موقع آویزان شدن از یه لوله و همینطور خفه کردن و شکستن گردن NPC ها و هل دادن یا کشیدن یه کاراکتر از روی نرده و پرت کردن اون و عوض کردن نمای دوربین روی شونه هنگام هدف گیری، اکثرا قابلیت هایی بودن که تو این نسخه اضافه شدن. Gadget های سم هم پیشرفت های خوبی داشت و هوش مصنوعی بازی که فوق العاده شده بود نسبت به نسخه های قبلی.
Chaos Theory از هر نظر کامل بود. گرافیک، گیم پلی ، موسیقی و ...

Double Agent هم پیشرفت های خوبی داشت مثل اضافه شدن Trust Meter و mini-game های جدیدی که اضافه شدن و وارد شدن بعد خصوصی Sam به داستان که خیلی خوب بود. اما تلاش زیاد سازنده برای دراماتیک کردن داستان کاملا موفق نبود.
Splinter Cell بعدی فقط در صورتی موفق میشه که المان های قدیمی و جدیدی رو با هم داشته باشه و گیم پلی بازی هم از خطی شدن در بیاد. نمیگم مثل DX، طوری که به نفع اصالت گیم پلی باشه. Chaos Theory با اینکه یه شاهکار بود به خاطر همین طراحی مراحل خطی، ارزش دوباره رفتن پایینی داشت ...

یه تاپیکی بود چند وقت پیش در مورد بهترین نسخه این سری.
http://forum.bazicenter.com/thread29767/

نسخه آخری در کمال تعجب اول شد. PT دوم شد. DA و CT با اختلاف کمی سوم و چهارم شدند. نسخه اول بازی با توجه به اینکه یه شاهکار تلقی میشد اما ظاهرا از محبوبیت کمتری برخورداره...

به هر حال تو پست قبلی من نظر شخصیم + بازخورد هایی که از این سری میشه رو گفتم. نسخه سوم بازی شاید از نظر شما بهترین بود اما اون روند شبیه بودن مراحلش کمی منو زده کرد. تو نسخه دوم واقعا تنوع مراحلش حرف نداشت. یک مرحله تو قطار یک مرحله تو یکی از کشور های عربی و... کلا خطره انگیز بود واسم. هر مرحله رو با یک روش خاصی تمومش میکردی! اما اون تنوع مراحل تو نسخه سوم بازی وجود نداشت! یک مقدار هم تم بازی بیش از اندازه تاریک شده بود. به هر حال شما بیشتر با نسخه سوم حال کردین من با نسخه 2و4... هر کس سلیقه ای داره.

نسخه چهارم هم نقش سم فیشر تو داستان بازی کاملا دگرگون شده بود. باید نقش یک جاسوس (مامور) دو جانبه رو بازی میکردی که برای خود بنده خیلی لذت بخش بود. با این وجود میتونستی اکثر مراحل رو به صورت مخفیانه به اتمام برسونی! اما تو نسخه پنجم شما توی یکی دو مرحله مجبور بودی اسلحه بگیری به سمت دشمن تیراندازی کنی! البته این نسخه مشکلات خاص خودش رو هم داشته... آسون تر شدن بازی هم یکی از نکات منفی بازی بود که واقعا رو اعصاب بود... حالا بماند کوتاه شدن بازی و...

به هر حال نظر شما هم برای من قابل احترامه. امیدوارم یوبی سافت تو این نسخه اشتباهات نسخه پنجم رو تکرار نکنه...
 
واقعا دوستان نظرات کارشناسانه و حرفه ای میدن !

وقتی بازی که تغییر نکنه میگید " اه اه اه نیگا هیچ تغییری نکرده و مثل قبل میمونه فقط مپهاش عوض شده " مثل ( COD,AC )
وقتی بازی به کل تغییر کنه میگید " بابا این دیگه چیه از اون حس حال نسخه ی های قدیمی اومده بیرون اصلا یه IP جدیده و مسخره شده جمع کنید برید بابا " :| مثل ( SC C , MOH )
وقتی بازی کم تغییر کنه " میگید زیاد جالب نبود من که باهاش حال نکردم ( حالا خوش تا آخر رفته ها ) به دلم ننشست و از این جور حرفها " :|
وقتی بازی کلا از گرفیکو گیم پلی تغییر کنه بر میگردید به داستان میگید " اه اه اه چه مسخره بازی داستانش ابکی بود از این جور حرفها " مثل BF3


الان شرکتها ی بازی سازی میان میگم بچه های بازی سنتر با چه سازی رقص بلدن ما اون سازو بسازیم !
:-b
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or