رونمایی از Splinter Cell بعدی طی روزهای آینده

TCSCELL

8
کاربر سایت
50145710978441706695.png


بیش از یک سال پیش بود که Jade Raymond به صورت غیر رسمی و از طریق یک ویدیو تایید کرد که آن ها در حال کار بر روی عنوان بعدی از سری بازی های Splinter Cell هستند. ولی پس از آن بازی به طور کامل در سکوت مطلق خبری قرار گرفت و تنها اطلاعات فاش شده از آن، دو عدد عکس لیک شده از استودیوی صدابرداری آن بود که اشاراتی به Night Vision Goggle معروف سم در آن دیده می شد. به نظر می آید پس از 1 سال و نیم انتظار، Jade Raymond می خواهد سکوت خود را بشکند و اولین اطلاعات از نخستین پروژه AAA خود در استودیوی تازه تاسیس Ubisoft Toronto را اعلام کند.

طی صحبت در مراسم GDC در سان فرانسیسکو، خانوم ریموند اظهار داشت که اوضاع در استودیوی جدید، بهتر از چیزی که فکرش را می کرد در جریان است:
"همین روزهاست که ما اولین عنوان AAA که در استودیوی تورنتو در حال ساخت است را رونمایی کنیم. باید بگویم این پروژه به چیزی فراتر از آنچه تصورش را می کردم تبدیل شده است. من واقعا از بابت تیمی که دور هم جمع کردیم و موفقیت هایی که می توانیم کسب کنیم مطمئن و هیجان زده هستم. به زودی خواهیم دید آیا شما هم اینگونه هستید یا خیر!"

خانوم ریموند مشخصا اعلام کردند که هم اکنون آن ها به طور تمام و کمال بر روی Splinter Cell بعدی تمرکز کرده اند، ولی می توان از آن ها در آینده انتظار یک IP جدید را نیز داشت:
"ما در حال حاضر بر روی هیچ IP جدیدی در استودیو کار نمی کنیم. این مطمئنا یکی از اهداف ماست، ولی نه در حال حاضر. اکنون ما 100% روی Splinter Cell متمرکز هستیم."

ششمین قسمت از سری بازی های Splinter Cell طبق شایعات غیر رسمی، Retribution نام خواهد داشت و دنباله مستقیم بر حوادث Conviction خواهد بود. باید صبر کرد و دید طی روز های آینده خبری از این بازی خواهد شد یا باید برای ملاقاتی دوباره با سم فیشر تا E3 صبر کرد.
 
آخرین ویرایش:
اخه ادم چجوری میتونه به بازیی امید داشته باشه که 2 شماره پشت هم نا امید کننده و معمولی بودن !
علف بايد به دهن فن شيرين بياد ديگه ، نه؟ همين كه صداي سَم رو ميشنوي جيگرت حال مياد بسه. همچين نا اميد كننده هم نبودن تا اونجايي كه بازي كرديم :d
 
اگه اینطور بود صفحه ی فیس بوک یک بازی یوبی سافت مثل AC III اینقدر هوادار نداشت ! یوبی سافت به شما ها نیاز نداره ! :p
جالبه توجه دوستان ! نزدیک به 3 میلیون لایک ! که کم چیزی نیست ! بهترین بازی قرن هم اینقدر هوادار نداره !
41650651219329939242.png
no0b.gif


خوش باش !!
 
حداقل از یه بازیهایی میگفتی که قبلیاش کمِ کم بازی خیلی خوبی باشن ، نه شاهکارهایی که به ترتیب بهترین بازیهای تاریخ هستن :> ( Half Life 2 - SOC )
اخه ادم چجوری میتونه به بازیی امید داشته باشه که 2 شماره پشت هم نا امید کننده و معمولی بودن !
دیگه امید داشتن و نداشتنمون هم شما تعیین میکنی!؟:دی
بهترین بازیهای تاریخ هستن :> ( Half Life 2 - SOC )
;));))
پ.ن: البته در مورد اون یکی حرفی نیست.:دی
فکر نمیکنم تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی چه بازی براش بهترین بازی عمرش بوده جزو اختیارات تو باشه.:دی اگه تازه این مورد به اختیاراتت اضافه شده، من عذر میخوام. اطلاع نداشتم.;;) به اون دوستمون هم که اون پست رو داد و باعث آزرده شدن خاطر مبارک شد میگم دیگه نگه بهترین بازی عمرش چی بوده.:دی امر دیگه؟:دی
 
بلی. قبول دارم.
از طرفی هم به این نتیجه رسیدم اون گیم پلی کشش نداشت واسه این نسل و به تغییر نیاز داشت. ولی نه به این شدت، ولی نیاز داشت. امیدم هم به اینه تو این شماره یه میکسی از این دو تا رو ببینم.
=========
اون افرادی که به اصطلاح اسم خودشون رو گذاشتن طرفدار ولی در حقیقت گرگن در لباس میش و تحصن کردن و دست به دعا و نذر و نیاز بردن و امیدوارن این قسمت گند بخوره توش، بهتره دیگه به خودشون نگن طرفدار. حناتون دیگه رنگی نداره. به هیت ورزیدنتون ادامه بدین...

دقیقا حرف‌های منو زدی. اما حرف‌هات رو کامل میکنم.


اولش اینو بگم که وقتی گیم‌پلی کشش نداره نباید بازی 180 درجه تغییر کنه. این بزرگ‌ترین اشتباه بازی بوده. الان رزیدنت ایول هم به این سرنوشت دچار شده. میبینی که نمیشه جمعش کرد. پس تغییر این مدلی و یکهویی یه اشتباه بزرگ بود.
اما .... اما ابنکه گیم پلی هم آنچنان بی کشش نبود. بازی تو سبک خودش یکه تاز بود سینا. آخه مگه مغز خر خورده بودن که بازی رو این مدلیش کردن؟ آخه اصلا مگه رقیبی داشتن که بخوان از اون پیشی بگیرن؟ چی میشد همون فرمول رو با تغییراتی همه پسند انجام میدادن؟

اسپلینترسل یک بازی مخفی کاری عالی بود که باعث شد بعد از سری متال گیر (نه از نظر رتبه‌بندی، از نظر زمانی) محبوب‌ترین عنوان عمرم بشه. تمرکز بازی روی مخفی کاری بود و سازنده‌ها روی این موضوع تاکید داشتن. اما این سری یک ایراد داشت. اون هم این بود که داستان درگیرکننده‌ای نمیشد توش پیدا کرد. واسه همین توی DA اومدن با قرار دادن یک داستان خوب، زندگی شخصی سم فیشر رو به تصویر کشیدن. (البته یک سری اشکالاتی هم داشت) از این به بعد بود که سم فیشر از یک شخصیت Agentگونه که صرفا محبوبیتش به خاطر حرکاتش بود؛ تبدیل شد به یک شخصیت دوست داشتنی با گذشته و سرنوشت تاثیر گذار و صد البته با یک شخصیت‌پردازی کامل. پس توی این نسل اسپلینترسل گام اول رو خوب برداشت و همین باعث تثبیت این بازی شد. اما سر شماره‌ی بعدی تلاش برای ایجاد تغییرات بزرگ آغاز شد. این تغییرات از همون کنسل شدن بازی و ساخت مجدد مشخص بود. این تغییرات روی گیم پلی اصلی بازی که تمرکزش روی مخفی کاری بود تاثیر گذاشت و باعث شد بازی عملا از یک عنوان Stealth به یک عنوان آمیخته با اکشن تبدیل بشه. همین باعث شد تا همانند سری رزیدنت اول تعریف بازی عوض بشه و بازی مخاطبین جدیدتری به همین تعریف جدید پیدا کنه. این خودش یک ضربه‌ی بزرگی واسه یه بازی محسوب میشه که سکان دار سبک خودش محسوب میشه.
در ظاهر شاید اول این سوال مطرح بشه که بازی رو هم میشه Stealth رفت و هم اکشن. اما جواب سوال اینه ... وقتی آپشن هست گیمر مجبور میشه و یا بهتره بگیم تمایل پیدا میکنه از طریق حرکات سریع و از طریق تیراندازی بازی رو تموم کنه. این خودش یک آسیب جدی به سری محسوب میشه و باعث میشه انتظارات از بازی متفاوت بشه. وقتی انتظارات متفاوت شد دیگه ساخت شماره‌یبعدی سخت میشه. چون هم مجبوره طرفدارانی که بر پایه‌ی تعریف جدید بدست اورده رو حفظ کنه و هم افرادی مثل ما رو که از همون اوایل با بازی بودن رو راضی نگه داره.

فقط امیدوارم بازی این فرمول رو ادامه نده و یک ایست به خودش بگه.

من شخصا از شماره‌ی دوم یعنی Pandora Tomorrow با این سری بودم. یعنی از همون روزی که بازی ریلیز شد و توی فروشگاه‌ها اومد خریدمش و از همون لحظه نظرم رو جلب کرد. اما وقتی با استفاده از عقل و منطق خودم مطابقت میدم؛ متوجه میشم که بازی از اصالتش فاصله گرفته. همین باعث میشه تا حدی از بازی زده بشم.
 
دیگه امید داشتن و نداشتنمون هم شما تعیین میکنی!؟:دی
نه من نظر خودم رو گفتم

تو که بازی نکردی و به TLG هم فک کنم 7 دادی چیزی جز این ازت انتظار نمیره ! بیچاره ، Remaster بازی هم رو PS3 نمرش 91 -92 شد تو چه میفهمی اخه :-/:d

پ.ن: البته در مورد اون یکی حرفی نیست.:دی

غلط میکردی حرف میزدی :d
فکر نمیکنم تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی چه بازی براش بهترین بازی عمرش بوده جزو اختیارات تو باشه.:دی اگه تازه این مورد به اختیاراتت اضافه شده، من عذر میخوام. اطلاع نداشتم.;;) به اون دوستمون هم که اون پست رو داد و باعث آزرده شدن خاطر مبارک شد میگم دیگه نگه بهترین بازی عمرش چی بوده.:دی امر دیگه؟:دی
من حرفی نزدم به خدا ! کامنت ایشون رو که دیدم همچین اشک از چشمان من سرازیر شد ! همچو ابر بهار :(
 
Mr.Death
خُب با اکثر حرفات موافقم.
فقط یه توضیحی در مورد کشش نداشت بدم.
درسته بازی تو سبک خودش یکه تاز بود. ولی دیگه داشت می افتاد رو حلقه تکرار. Ubisoft این بازی رو در عرض 3 سال و با Chaos theory به اوج رسوند. دیگه جای پیشرفتی نمونده بود. CT یه بازی مخفی کاری کامل بود و تو سری کلاسیک، نوک قله محسوب میشد. مشکل همین بود! دیگه چیزی بهتر از CT نمیتونست با اون استایل مخفی کاری ساخته بشه. DA یک بازی تکراری با المان های موفق سری بود که کمی چاشنی اکشن بهش اضافه شده بود، ولی هنوز رد پای CT توش کاملا مشخص بود. بازی نیاز به تغییر داشت. من با ایده های Conviction موافقم، با نحوه ی اجرا شدنشون مشکل دارم. با اینکه بدم میاد اینو بگم، ولی مکانیزم کاورگیری Conviction برای مخفی کاری، حقیقتش از استفاده از سیستم نور و روشنایی طبیعی تره! ولی همین سیستم نور و روشنایی در واقع نماد و شناسنامه ی سری هست. با یه ترکیب خوب و درست از این مکانیزم و همون سیستم نور و روشنایی محبوب سری، یه چیز Perfect میتونستن در بیارن که متاسفانه نتونستن این ترکیب رو خوب پیاده کنن. انجین از رده خارج یکی دیگه از علل عدم اجرای درست ایده ها بود. دست سازنده واسه یه طراحی مرحله ی وسیع بسته شده بود. در نتیجه نمیشد چند راه مختلف برای انجام یه مرحله طرایی کرد. Ubisoft خیلی اشتباه های مهلکی کرد تو پروسه ساخت Conviction که اگه نمیکرد، شاید الان با یه شاهکار، مثل بقیه ی قسمتها روبرو بودیم. ولی این بار مثل اینکه درس گرفتن. امید به اینکه مثل سری کلاسیک بشه، فقط یه امید واهیه. چنین اتفاقی دیگه نمیافته. فقط باید ایرادایی که Conviction داشت مثل هوش مصنوعی نامتعادل، سرعت بالای گیم پلی که به نظر من یکی از اصلی ترین دلایل ضعف بازی محسوب میشه و اگه سرعت رو کمتر کنن، بیشتر به سری کلاسیک شبیه میشه؛ کمبود گجت های متنوع، اون سیستم سیاه سفید شدن مسخره و در نهایت بخش شوترش که کیفیت بسیار پایینی داشت. امیدوارم دوربین بازی موقع تیراندازی به سری کلاسیک برگرده و روی شونه باشه.


تو که بازی نکردی و به TLG هم فک کنم 7 دادی چیزی جز این ازت انتظار نمیره ! بیچاره ، Remaster بازی هم رو PS3 نمرش 91 -92 شد تو چه میفهمی اخه :-/:d
من حرفی نزدم به خدا ! کامنت ایشون رو که دیدم همچین اشک از چشمان من سرازیر شد ! همچو ابر بهار :(
حالا نمیخوام بیشتر از این تاپیک منحرف بشه ولی الان بخوام بدم 5 هم نمیدم:دی
والا بیشتر به تمسخر شبیه بود تا جاری شدن اشک از چشمای تو:دی
 
سینا نگو کشش نداشت. هر چیزی کشش داره. بازی انعطاف پذیر بود و در نتیجه کشش داشت. ببین سینا نمیحوام وارد مسائل تخصصی سری بشم چون فعلا از حوصلم خارجه. صحبت‌هام رو به این خلاصه میکنم که وقتی CT به چنین محبوبیتی میرسه یعنی این سبک از بازی طرفدار داره. وقتی سه شماره پشت سر هم از یک فرمول تبعیت میکنه و همه هم راضی هستن و روز به روز به تعداد طرفداران افزوده میشه و تا آخرین شماره (CT) نمرات بالایی میگیره این رو تداعی میکنه که بازی تکراری نشده. اگه بازی تکراری بشه شروع میکنه به نزول نمرات. ببین سینا خلاقیت چیزی هست که نیازی به کشش نداره. میتونه یک حالت ایستا رو همچنان سرپا نگه داره؛ بدون اینکه اصالت رو دچار سرنگونی بکنه. یه کاماندو میتنونه به 1001 طریق ماموریتش رو تموم کنه. پس نگو کشش نداشت.
کلا Conviction یه چیز ناقص بود که گویا با عجله ساخته شده بود. ایراداتش رو هم گفتی ولی مازاد اینها بود. بازی باید حداقل 2-3 شماره‌ی بعد به چنین گیم‌پلیی میرسید. خلاصه اینکه یکی از IPهای محبوبم دستخوش تغییرات بدی شد و همین باعث شد تا این نسل، به نسل به "تنزل عناوین بزرگ" تغییر نام پیدا کنه.
 
احد جان، من که از رو هوا نمیگم کشش نداشت و تکراری شده بود. البته تکراری به معنای بدش نه! یه فرمول موفق و ایده آل رو داشت چندین باره به کار میبرد. من و شما ممکنه باهاش مشکلی نداشته باشیم و لذت هم ببریم. کما اینکه همین طور هم هست. ملاک فقط لذت بردن و مقبولیت و من و شما نیست. فروش حرف اول رو میزنه. نه تنها واسه خوده شرکت، این موضوع واسه ما هم میتونه مهم باشه. هیچ کس نمیتونه بگه و ادعا کنه اگه Ubisoft شماره ی پنجم رو هم به سبک 4 شماره قبلی میساخت، الان امتیازاتش مثل قبلی ها بالای 90 بود و فروشش هم قابل قبول! شاید اصلا جفت این فاکتورها اینقدر افت میکردن که شماره ششم به چیزی خیلی بدتر تبدیل میشد! یا شاید بدتر، Ubisoft این IP رو میبوسید میزاشت کنار! مثل کاری که کپکام و دیگران با Onimusha، Dino Crisis و ... کردن.
و در این مورد:
اگه بازی تکراری بشه شروع میکنه به نزول نمرات.
921914_58816.jpg
XBOXTom Clancy's Splinter Cell Chaos Theory
Ubisoft Montreal/Ubisoft, 2005
93.92%
69 Reviews
splintercell_boxshot.jpg
XBOXTom Clancy's Splinter Cell
Ubisoft Montreal/Ubisoft, 2002
92.59%
81 Reviews
915074_52579.jpg
XBOXTom Clancy's Splinter Cell Pandora Tomorrow
Ubisoft Shanghai/Ubisoft, 2004
92.20%
73 Reviews

926934_63604.jpg
X360Tom Clancy's Splinter Cell Double Agent
Ubisoft Shanghai/Ubisoft, 2006
85.09%
64 Reviews
خودت حساب کن دیگه...
 

داشتم میرفتم هوا که تو منو پنچر کردی ! :d

no0b.gif


خوش باش !!

ما خوشیم اگه افرادی مثل تو بذارن !

دوستانی هم که خوششون نمیاد مجبور به نظر دادن نیستن ! مگه کسی اسلحه گذشته پشت سرتون !
 
TCSCELL

وقتی سه شماره پشت سر هم از یک فرمول تبعیت میکنه و همه هم راضی هستن و روز به روز به تعداد طرفداران افزوده میشه و تا آخرین شماره (CT) نمرات بالایی میگیره این رو تداعی میکنه که بازی تکراری نشده.
دقت کنی من هنوز سر صحبت رو با ّ DA نکردم. منظورم. 3 نسخه‌ي اصلی بودن.

سینا خلاقیت تموم شدن و محدودیت نداره. یه سَری به سِری ماریو بزن. الان شوتر شده بازی؟ خلاقیت از نیست میسازه. بازی مثل SC میتونه خلاقانه باشه. یه شخصیتی مثل سم فیشر برای اتمام ماموریتش نیازمند هوش بالایی هست. خوب همین هوش بالا میتونه خلاق باشه. من اسم کم کاری رو نمیذارم عدم وجود کشش.
 
Mr.Death
ببین احد، نمیشه که بیایم برای موضوعات مورد بحث محدودیت درست کنیم تا به نتیجه ی دلخواهمون برسیم. Double Agent هم راه سه شماره ی قبلش رو رفت. ولی نمراتش ریزش داشت. اصلی ترین دلیل این امر هم رو حلقه ی تکرار افتادن هست. وگرنه از نظر کیفی چیزی از CT کمتر نداشت هیچ، نوآوری های خوبی هم بهش اضافه شده بود.
موضوع دیگه اینکه، یه سبکی مثل مخفی کاری خیلی محدود تره واسه ایجاد نوآوری و خلاقیت تا سبک پلتفرمر! تو پلتفرمر عملا هر چی به ذهنت میرسه رو میتونی تو بازی عملی کنی، ولی یه سبکی مثل مخفی کاری این کار شدنی نیست.
کم کاری رو هم قبول دارم. ولی بیشتر تو پرورش اون ایده ی خام اولیه ی Conviction، نه تو اضافه کردن چند چیز جزئی و یه شماره ی جدید دادن بیرون. من شخصا به عنوان یه طرفدار که از اولین شماره رو PC با این سری بودم، اصلا دوست ندارم بازی مورد علاقم به یه بازی تکراری و بی ارزش مثل سری COD تبدیل بشه. و بازم تاکید میکنم، با نحوه ی اجرای ایده های Conviction مشکل دارم ولی از اینکه سری یه تکونی به خودش داده خوشحالم و امیدوارم تو شماره بعدی یه ترکیبی از گیم پلی کلاسیک و مدرن سری رو ببینیم.
 
عالیه ! انصافا بتونن ریشه های قدیم بازی رو با سبک کانویکشن پیوند بزنن خیلی خوب میشه ! خدا کنه مخفی کاری بازی تکنیکی تر بشه :دی

این یعنی دقیقا الان چیکار کنن ؟!
یا ریشه ها ، یا کانویکشن ؛ مرزی وجود نداره ... منظورت رو بگو دقیقا" .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or