رونمایی از Splinter Cell بعدی طی روزهای آینده

TCSCELL

8
کاربر سایت
50145710978441706695.png


بیش از یک سال پیش بود که Jade Raymond به صورت غیر رسمی و از طریق یک ویدیو تایید کرد که آن ها در حال کار بر روی عنوان بعدی از سری بازی های Splinter Cell هستند. ولی پس از آن بازی به طور کامل در سکوت مطلق خبری قرار گرفت و تنها اطلاعات فاش شده از آن، دو عدد عکس لیک شده از استودیوی صدابرداری آن بود که اشاراتی به Night Vision Goggle معروف سم در آن دیده می شد. به نظر می آید پس از 1 سال و نیم انتظار، Jade Raymond می خواهد سکوت خود را بشکند و اولین اطلاعات از نخستین پروژه AAA خود در استودیوی تازه تاسیس Ubisoft Toronto را اعلام کند.

طی صحبت در مراسم GDC در سان فرانسیسکو، خانوم ریموند اظهار داشت که اوضاع در استودیوی جدید، بهتر از چیزی که فکرش را می کرد در جریان است:
"همین روزهاست که ما اولین عنوان AAA که در استودیوی تورنتو در حال ساخت است را رونمایی کنیم. باید بگویم این پروژه به چیزی فراتر از آنچه تصورش را می کردم تبدیل شده است. من واقعا از بابت تیمی که دور هم جمع کردیم و موفقیت هایی که می توانیم کسب کنیم مطمئن و هیجان زده هستم. به زودی خواهیم دید آیا شما هم اینگونه هستید یا خیر!"

خانوم ریموند مشخصا اعلام کردند که هم اکنون آن ها به طور تمام و کمال بر روی Splinter Cell بعدی تمرکز کرده اند، ولی می توان از آن ها در آینده انتظار یک IP جدید را نیز داشت:
"ما در حال حاضر بر روی هیچ IP جدیدی در استودیو کار نمی کنیم. این مطمئنا یکی از اهداف ماست، ولی نه در حال حاضر. اکنون ما 100% روی Splinter Cell متمرکز هستیم."

ششمین قسمت از سری بازی های Splinter Cell طبق شایعات غیر رسمی، Retribution نام خواهد داشت و دنباله مستقیم بر حوادث Conviction خواهد بود. باید صبر کرد و دید طی روز های آینده خبری از این بازی خواهد شد یا باید برای ملاقاتی دوباره با سم فیشر تا E3 صبر کرد.
 
آخرین ویرایش:
نمیدونم شاید اینقدر تو این کل کلای U vs GeOW و تقلید این از اون و این جور مباحث غرق شدین که وقتی من میگم الگو بوده، ناخودآگاه ذهنتون میره سمت یه مکانیزمی که از اون یکی تو این یکی عینا کپی شده باشه!
میگم الگو بوده، چون بر خلاف بازی های دیگه ی این سبک که تا قبل از Conviction اساس گیم پلی (بخش مخفی کاری) یا سیستم Camouflage بود، یا استفاده از نور و تاریکی بود، یا همرنگ محیط شدن با عوض کردن لباس بود و یا مخفی شدن تو جمعیت، این جا اصلی ترین بخش کاور گرفتن پشت اجسام و بخش بخش(همون از این کاور پریدن به اون کاور!) نزدیک شدن به هدف یا رد شدن بدون جلب توجه بود. یعنی برای بخش مخفی کاری، لزوم وجود کاور یه چیز اجتناب ناپذیره و بدون اون، ادامه بازی به روش مخفی کاری میسر نیست. نزدیکترین و بهترین و کامل ترین نمونه این مورد هم Conviction هست. H2H Takedown هم یکی دیگه از موارد.(البته اینو شاید به چند تا بازی دیگه هم بشه نسبت داد ولی وقتی یه بازی هم سبک هست، سازنده جای دوری نمیره). یه مورد دیگه هم اینکه بر خلاف 90% مخفی کاری های قدیمی، به اون صورت نیاز به صبر کردن و منتظر شدن نیست و سرعت به نسبت مخفی کاری های قدیمی بالاتره. البته تموم حرفای من فقط مربوط به مکانیزم مخفی کاری هست، وگرنه در بقیه موارد شباهتی وجود نداره. مخصوصا اینکه مراحل DE بسیار بزرگتر از مراحل بقیه بازی های مخفی کاری هست که این واسه DE یه نکته مثبته. ولی همین مورد تو یه بازی دیگه این طور نیست.
Chaos Theory با اینکه یه شاهکار بود به خاطر همین طراحی مراحل خطی، ارزش دوباره رفتن پایینی داشت ...
اتفاقا برعکس! تو این سری Chaos Theory وسیع ترین گیم پلی رو داشت.حداقل تو هر مرحله، 2-3 راه مختلف برای رسیدن به محل مورد نظر بود. البته الان بازی کنی شاید بگی چندان فرقی نداره حالا میخوام برم دو تا اتاق جلوتر، مستقیم از در برم، یا از در پشتی برم و اتاق رو دور بزنم، یا از کانال هوا برم، یا از میله ی بالای اتاق برم! ولی اون موقع خیلی حرف بود.:دی
==========
Chaos Theory مطمئنا بهترین شماره هست تو سری. اصلا بحثی رو این موضوع نیست.:دی ولی خیلی ها مثل من از PT بیشتر خوششون میاد!:دی هنوز بین علما اختلاف هست که علت این موضوع چی میتونه باشه!!:دی
 
اولا که من تو چیزی غرق نشدم .:) دوما Conviction پایه گذار چی بوده ؟ یعنی شما میگی کانویکشن پایه گذار stealth به وسیله قایم شدن پشت کاور بوده؟ هاهاها شما رو نمیدونم ولی من تو متا لگیر 1 و 2 برای قایم شدن کلا تو کاور بودم از تاریکی و قایم شدن تو جمعیت اصلا استفاده نمیکردم.شما تو متالگیر 2 تو تاریکی قایم میشدین؟ یا تو جمعیت؟ نکنه شاید چون وقتی رایدن و اسنیک در حالت نشسته پشت کاور میرفتن وقایم میشدنن دوربین نمیومد پشتشون و اون بازی مکانیزم stop and pop نداشت اون قایم شدن تو کاور حساب نمیشه؟ سوما در conviction مکانیزم قایم شدن در تاریکی که یک عنصر خیلی مهم بود شما نمیتونستی کل بازی رو بدون استفاده از قایم شدن تو تاریکی بری میتونستی؟ نوع کاور تو HR اضافه شدنش به خاطر اضافه کردن گیم پلی stop and pop برای کسائی که دوست دارن بازی رو اونجوری برن مگر نه حتی اون invisible war چپر چلاغ هم من برای رد شدن و مخفی کاری هم پشت کاور بودم . حالا شاید شما عقیده دارین stop and pop هم در الگو برداری از conviction بوده.کلا تمام بازی های stealth از اسپلینتر سل الگو برداری کردن همین HR هم خیلی از جاها level design بازی ادم رو یاد chaos theory میندازه , و یا اینکه به نظر من اولین بازی که stop and pop به صورت درس حسابی داشت همین splinter cell 1 بود. ولی من باز هم ذره ای از conviction تو DX:HR نمیبینم.
 
آخرین ویرایش:
سیستم DX رو اشتباه فهمیدی ، سیستم مخفی کاری DX و به قولی مخفی شدن از دست دشمنا ، بر اساس Line of sight و منطقه دیدشونه + صدا . حالا تو میتونی پشت کاور بری برای مخفی کاری ، یا رو سقف ؛ یا غیب شی . یا دشمنه رو از پا در بیاری ، یا بیهوشش کنی . ولی این که بگیم اساس مخفی کاری DX از کانویکشن گرفته شده شوخی زشتیه :دی چون این بابا کارگردانش دوگاس قبلا تو R6 ها کار کرده و کاورگیری بازی کپ ِ کاورگیری R6 : V ها بود . به علاوه مخفی کاری بازی خیلی شبیه نسخه اول بود ؛ حالا اون موقع کاورگیری اختراع نشده بوده :دی ولی باید پشت کاور می موندی تا دیده نشی . تو تاریکی هم یه شبحی ازت دیده میشد ، مگر این که فاصله دور باشه . به قول دوست بالاییمون می تونستی به نسخه ای دیگه سری SC نگاه کنی جای کانویکشن :دی
 
سیستم DX رو اشتباه فهمیدی ، سیستم مخفی کاری DX و به قولی مخفی شدن از دست دشمنا ، بر اساس Line of sight و منطقه دیدشونه + صدا . حالا تو میتونی پشت کاور بری برای مخفی کاری ، یا رو سقف ؛ یا غیب شی . یا دشمنه رو از پا در بیاری ، یا بیهوشش کنی . ولی این که بگیم اساس مخفی کاری DX از کانویکشن گرفته شده شوخی زشتیه :دی چون این بابا کارگردانش دوگاس قبلا تو R6 ها کار کرده و کاورگیری بازی کپ ِ کاورگیری R6 : V ها بود . به علاوه مخفی کاری بازی خیلی شبیه نسخه اول بود ؛ حالا اون موقع کاورگیری اختراع نشده بوده :دی ولی باید پشت کاور می موندی تا دیده نشی . تو تاریکی هم یه شبحی ازت دیده میشد ، مگر این که فاصله دور باشه . به قول دوست بالاییمون می تونستی به نسخه ای دیگه سری SC نگاه کنی جای کانویکشن :دی
دقیقا حتی اون رادار پائین صفحه برای این موضوع هستش.گفتی DX1 من رو به حوس انداختی دوباره نصبش کنم آقا
 
در مورد کاورگیری، تو همون پستم هم گفتم. Conviction نزدیک ترین و کامل ترین نمونه استفاده از کاورگیری واسه مخفی کاریه. از این بابت میگم که به عنوان مثال آقای X بخواد FPS بسازه نمیره سراغ Wolfenstein 3D. بلکه میره از Halo و Half Life الگو میگیره. غیر از اینکه بخواین بگین مکانیزم کاور گیری پُر ایراد MGS 1 و 2 از Conviction بهتره!! دقت کنین اصلا بحث مخفی کاری و این چیزا نیست! فقط قسمت کاور گیری.
موضوع دوم هم که میگین الگوی چی بوده، من تا فردا صب هم توضیح بدم، جای مشاهده عینی رو نمیگیره. کافیه دو تا تریلر چشم بسته از Hitman و Ghost Recon دانلود کرده و تماشا کنید تا خودتون متوجه بشید. از نوع کاورگیری، گرفتن دشمن از لبه ها، H2H Takedown عینا مشابه، سیستم M&E و...
نکته دیگه اینکه منظور من این نیست که کل بخش مخفی کاریش از Conviction الگو گرفته! من فقط اون بخشی رو که گرفته شده گفتم! ممکنه جاهای دیگش از هزار تا بازی دیگه الگوبرداری کرده باشه یا 100% اورجینال باشه. من هم هیچ حرفی از لول دیزاین نزدم.
نکته آخر هم اینکه خودم هم گفتم، DE گیم پلیش خیلی وسیعه. از حرفای من احتمالا بد برداشت کردین. من نگفتم اساس مخفی کاریش مثل Conviction هست. من گفتم الگو، که اونم مربوط به همون بخشایی بود که گفتم. حالا شما بگو شبیه R6 بود! الان آقای Y بخواد بازی مخفی کاری بسازه و سیستم Camouflage استفاده کنه، میاد میبینه تو این سبک کی از همه بهتر این رو اجرا کرده. میاد به MGS3 و 4 نگاه میکنه نه به Crysis!
 
در مورد کاورگیری، تو همون پستم هم گفتم. Conviction نزدیک ترین و کامل ترین نمونه استفاده از کاورگیری واسه مخفی کاریه. از این بابت میگم که به عنوان مثال آقای X بخواد FPS بسازه نمیره سراغ Wolfenstein 3D. بلکه میره از Halo و Half Life الگو میگیره. غیر از اینکه بخواین بگین مکانیزم کاور گیری پُر ایراد MGS 1 و 2 از Conviction بهتره!! دقت کنین اصلا بحث مخفی کاری و این چیزا نیست! فقط قسمت کاور گیری.
موضوع دوم هم که میگین الگوی چی بوده، من تا فردا صب هم توضیح بدم، جای مشاهده عینی رو نمیگیره. کافیه دو تا تریلر چشم بسته از Hitman و Ghost Recon دانلود کرده و تماشا کنید تا خودتون متوجه بشید. از نوع کاورگیری، گرفتن دشمن از لبه ها، H2H Takedown عینا مشابه، سیستم M&E و...
نکته دیگه اینکه منظور من این نیست که کل بخش مخفی کاریش از Conviction الگو گرفته! من فقط اون بخشی رو که گرفته شده گفتم! ممکنه جاهای دیگش از هزار تا بازی دیگه الگوبرداری کرده باشه یا 100% اورجینال باشه. من هم هیچ حرفی از لول دیزاین نزدم.
نکته آخر هم اینکه خودم هم گفتم، DE گیم پلیش خیلی وسیعه. از حرفای من احتمالا بد برداشت کردین. من نگفتم اساس مخفی کاریش مثل Conviction هست. من گفتم الگو، که اونم مربوط به همون بخشایی بود که گفتم. حالا شما بگو شبیه R6 بود! الان آقای Y بخواد بازی مخفی کاری بسازه و سیستم Camouflage استفاده کنه، میاد میبینه تو این سبک کی از همه بهتر این رو اجرا کرده. میاد به MGS3 و 4 نگاه میکنه نه به Crysis!
اولا که من نگفتم سیستم کاور گیری متال گیر 2 از بقیه بازی ها بهتره فقط گفتم قبلا هم این مکانیزم تو Stealth های که با توجه به محدوده دید و شعاع دید ساخته می شن وجود داشته و اون هم یک نمونه ازش بود.
دوما بله شما راست میگید سیستم کاور گیری conviction عالیه و آزادی عمل فوق العاده ای میده به بازی کن و لی اون چیزی نیست که تو DX:HR داریم و به نظرم اون چیزی که تو conviction داریم سیستم بهتریه
شما اثر conviction سوم شخص رو تو DX:HR میبینین ولی اینکه سیستم کاور گیری DX:HR درواقع carbon copy سیستم کاور گیری R6:Vegas هست رو نمیبینی و رد میکنین.
 
خُب دروغ که نمیتونم بگم، اون موقع که داشتم پست میدادم حقیقتش R6 اصلا تو ذهنم نبود. به همین خاطر با شبیه ترین چیز که Conviction بود مقایسه کردم. ولی الان که فکر میکنم به R6 بیشتر شبیه هست. ولی بازم چیزی از شباهتش به Conviction کم نمیشه.
 
@hmd2009
حمید بحث سر اینه که اگر قرار باشه یه چنین عنوان بزرگی رو معرفی کنن، مشخصه که تو یه جای مهم معرفی می کنن مثلا VGA ، GDC یا E3 . شاید هم واسه اینکه قلب مردم ژاپن رو بدست بیارن تو TGS معرفی بشه.:d در هر صورت فکر می کنم این SP6 به همراه RE6 ، Halo 4 ، Last of us و احتمالا یه بازی جدید از دیوید کیج که تو E3 معرفی میشه به عنوان اختتامیه این نسل باشن.
 
@hmd2009
حمید بحث سر اینه که اگر قرار باشه یه چنین عنوان بزرگی رو معرفی کنن، مشخصه که تو یه جای مهم معرفی می کنن مثلا VGA ، GDC یا E3 . شاید هم واسه اینکه قلب مردم ژاپن رو بدست بیارن تو TGS معرفی بشه.:d در هر صورت فکر می کنم این SP6 به همراه RE6 ، Halo 4 ، Last of us و احتمالا یه بازی جدید از دیوید کیج که تو E3 معرفی میشه به عنوان اختتامیه این نسل باشن.

ولی ریموند گفته بود طی روزهای آینده نگفته بود ؟ کی گفته بود پس ؟ RE6 که معرفی شد فقط مونده یه تریلر دیگه ازش که ببینیم بالاخره شخصیت سوم کی بوده! هالو 4 خوشم نمیاد :d TLOU اونطور که فکر میکردم نیست ولی بازی خیلی قشنگیه. چه E3 بشه امسال :x

چقدر دیگه مونده به E3 ?
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or