رونمایی از Splinter Cell بعدی طی روزهای آینده

TCSCELL

8
کاربر سایت
50145710978441706695.png


بیش از یک سال پیش بود که Jade Raymond به صورت غیر رسمی و از طریق یک ویدیو تایید کرد که آن ها در حال کار بر روی عنوان بعدی از سری بازی های Splinter Cell هستند. ولی پس از آن بازی به طور کامل در سکوت مطلق خبری قرار گرفت و تنها اطلاعات فاش شده از آن، دو عدد عکس لیک شده از استودیوی صدابرداری آن بود که اشاراتی به Night Vision Goggle معروف سم در آن دیده می شد. به نظر می آید پس از 1 سال و نیم انتظار، Jade Raymond می خواهد سکوت خود را بشکند و اولین اطلاعات از نخستین پروژه AAA خود در استودیوی تازه تاسیس Ubisoft Toronto را اعلام کند.

طی صحبت در مراسم GDC در سان فرانسیسکو، خانوم ریموند اظهار داشت که اوضاع در استودیوی جدید، بهتر از چیزی که فکرش را می کرد در جریان است:
"همین روزهاست که ما اولین عنوان AAA که در استودیوی تورنتو در حال ساخت است را رونمایی کنیم. باید بگویم این پروژه به چیزی فراتر از آنچه تصورش را می کردم تبدیل شده است. من واقعا از بابت تیمی که دور هم جمع کردیم و موفقیت هایی که می توانیم کسب کنیم مطمئن و هیجان زده هستم. به زودی خواهیم دید آیا شما هم اینگونه هستید یا خیر!"

خانوم ریموند مشخصا اعلام کردند که هم اکنون آن ها به طور تمام و کمال بر روی Splinter Cell بعدی تمرکز کرده اند، ولی می توان از آن ها در آینده انتظار یک IP جدید را نیز داشت:
"ما در حال حاضر بر روی هیچ IP جدیدی در استودیو کار نمی کنیم. این مطمئنا یکی از اهداف ماست، ولی نه در حال حاضر. اکنون ما 100% روی Splinter Cell متمرکز هستیم."

ششمین قسمت از سری بازی های Splinter Cell طبق شایعات غیر رسمی، Retribution نام خواهد داشت و دنباله مستقیم بر حوادث Conviction خواهد بود. باید صبر کرد و دید طی روز های آینده خبری از این بازی خواهد شد یا باید برای ملاقاتی دوباره با سم فیشر تا E3 صبر کرد.
 
آخرین ویرایش:
TCSCELL
توی بازی پلتفرمر هر چیزی رو که از بسته‌ی بازی تبعیت کنه میشه توش گنجوند. الان میشه ماریو رو شوتر کرد؟ میشه پیچیدش کرد؟ میشه استیلزش کرد؟ و ... اسپلینترسل هم چنین وضعیتی داره. تو سبک خودش دستش بازه. اصلا سبک استیلز یعنی خلاقیت. اصلا محدوده‌ای نداره این سبک. متال گیر نمونه‌ی بارزی از خلاقیت هست. نگو نمیشه!
یه مثال ساده میزنم. فرض کن یکی جلوی در وایساده و تو میخوای اون رو سر به نیست کنی. از اون طرف دستت هم آزاده و همه کار هم میتونی بکنی. اینجا کافیه تا ابزار توی محیط فراهم باشه تا تو همه کار بتونی بکنی.
یه چیز دیگه. چرا Co-op بازی مورد توجه قرار گرفت و یکی از بهترین‌های این نسل شد؟ دلیلش همون فرمول موفق قبلی بود. فرمولی که بر اساس سیستم مخفی‌کاری بنا شده بود.
 
البته کنویکشن اونقدرها هم بد نبود ، یعنی از یه جهاتی داغون بود (:d) ولی در کل میشه گفت بازی در سطح متوسطی قرار داشت . در واقع گیمی که مبناش باید بر پایه مخفی کاری باشه گیمر رو به سمت اکشن بودن میکشه ، ولی اگه حوصله به خرج میدادین و آروم آروم جلو میرفتین ( کاری که لذت اصلی بازی های Stealth رو در برمیگیره ) میشد بازی رو بدون درگیری به پیش برد ولی خب یه جاهایی رسماً نمیشد .

ولی خب مساله اینه که کنویکشن به نظر من یه Splinter Cell نبود و بویی از اون گیم های عالی نبرده بود ...
 
این یعنی دقیقا الان چیکار کنن ؟!
یا ریشه ها ، یا کانویکشن ؛ مرزی وجود نداره ... منظورت رو بگو دقیقا" .

این یعنی یه چیزی مثه DX HR . حالا ممد نیاد گیر بده دیگه RPG نیست Blah Blah :d
ریشه های بازی رو به عوامل نوین تو سبک TPS ترکیب کنن میشه از توش برای دو طرف چیز خوبی در آورد .


@ سینا .
دقیقا می تونستن SC رو گیم پلیش رو با آزادی عمل مثلا Deus Ex ترکیب کنن که برای رسیدن به هدف بتونی با توجه به قابلیت هات از طرق مختلف بری ، لازم نبود تیشه به ریشش بزن . البته من نمی گم Open World ـش کنن بلانسبت :دی
 
Mr.Death
والا من نمیتونم قبول کنم اون آزادی عملی که سازنده پلتفرمر داره رو سازنده سبک مخفی کاری داشته باشه.
Co-op بازی هم بیس گیم پلیش فرقی با کمپین بازی نداشت. برتریش یکیش فرصتی که برای همکاری بهت میداد بود، یکی هم لل دیزاین کمی بهتر! که کمبود مورد دوم دقیقا همون کم کاری هست که گفتم. وگرنه ربطی به عوض شدن سبک بازی نداره.
دیگه من حرفام رو زدم. منتظر میمونم بازی معرفی بشه تا ببینم چه کردن.
Daedalus
اتفاقا آزادی عمل Deus Ex واسه Splinter Cell سمّه:دی SC هویت خودش رو داره و اون جوری یه محیط به اون بزرگی رو بزارن جلوت، به هویت بازی صدمه میزنه. DE خودش یه Conviction بود با وسعت زیاد. این Conviction که یه عده مسخرش میکنن، الان شده الگوی مخفی کاری های مدرن. DE، Hitman، Ghost Recon و... باید منتظر تاثیرش تو بازیای بیشتری هم باشیم.
 
من نمی گم مثه DX که . میگم کاری که DX کرد رو بکنن ، DX ریشه های بازی رو تا حدود زیادی نگه داشت و با عوامل و المان های جدید سبک های مختلف ترکیب کرد و از بعضی بازی ها وام گرفت . SC هم به جای این که فقط بیاد از GeoW وام بگیره برای بازی بعد می تونه دامنه الگوهاش رو بیشتر کنه ، به اضافه این که سری کلاسیک رو هم الگوش بزاره .
 
من نمی گم مثه DX که . میگم کاری که DX کرد رو بکنن ، DX ریشه های بازی رو تا حدود زیادی نگه داشت و با عوامل و المان های جدید سبک های مختلف ترکیب کرد و از بعضی بازی ها وام گرفت . SC هم به جای این که فقط بیاد از GeoW وام بگیره برای بازی بعد می تونه دامنه الگوهاش رو بیشتر کنه ، به اضافه این که سری کلاسیک رو هم الگوش بزاره .
خُب خوشبختانه SC بازی نیست که المانهای موفق بازیای دیگه رو بگیره بریزه تو مولینکس و یه بازی شلم شوربا تحویل بده.
کاور گیری هم قبل از متولد شدن نوزادی به نام GeOW تو SC بود. اینجا شد المان اصلی مخفی کاری. پس بیخودی از خودت نظریه صادر نکن.
 
خُب خوشبختانه SC بازی نیست که المانهای موفق بازیای دیگه رو بگیره بریزه تو مولینکس و یه بازی شلم شوربا تحویل بده.
کاور گیری هم قبل از متولد شدن نوزادی به نام GeOW تو SC بود. اینجا شد المان اصلی مخفی کاری. پس بیخودی از خودت نظریه صادر نکن.

کاورگیری که تو SC بود ، ولی ایا کاورگیری Conviction شباهتی به کاورگیری سری کلاسیک داشت ؟ تنها شباهتش پشت کاور رفتن بود :دی سیستم شوتینگ بازی که خیلی خیلی شبیه GeoW شده بود . در کل من کار ندارم به تو بر می خوره یا رگ غیرتت باد می کنه . دارم بدیهیات رو میگم .
سری SC دیگه اون سری SC ـی که میشناختی نیست . اون مرد . ( خودت اینو بهم گفتی :دی ) پس اصالتی که مد نظرته هم مرده .

خوشبختانه خوب بلدم رو دمت پا بزارم :دی
 
کاورگیری که تو SC بود ، ولی ایا کاورگیری Conviction شباهتی به کاورگیری سری کلاسیک داشت ؟ تنها شباهتش پشت کاور رفتن بود :دی سیستم شوتینگ بازی که خیلی خیلی شبیه GeoW شده بود . در کل من کار ندارم به تو بر می خوره یا رگ غیرتت باد می کنه . دارم بدیهیات رو میگم .
سری SC دیگه اون سری SC ـی که میشناختی نیست . اون مرد . ( خودت اینو بهم گفتی :دی ) پس اصالتی که مد نظرته هم مرده .

خوشبختانه خوب بلدم رو دمت پا بزارم :دی
کاور گیری دیگه شباهت میخواد؟:-/ اونجا رکن اصلی گیم پلی نبود، ولی اینجا هست. واسه همین بیشتر بهش پرداخته شده و کامل تر شده. سیستم شوتینگ بازی هم اصلا شبیه گیرز نبود. اتفاقا سری کلاسیک به دلیل داشتن دوربین روی شونه(قابل توجه افرادی که این رو تحول گیرز و RE4 و امثالهم میدونن) بیشتر شباهت داشت تا Conviction. پس بیخود حرف نزن.
اینم دیگه آخرین جوابی بود که بهت دادم. تا زمانی که اینجوری:
خوشبختانه خوب بلدم رو دمت پا بزارم :biggrin1:
فکر میکنی، حرفی باهات ندارم. هر جور دوست داری فکر کن.
 
فرقی که SC:C با SC های قبلی کرد در زمان بود همین.
تو نسخه های پیشین تو بی نهایت وقت داشتی که دشمن هات رو بکشی و بری جلو ولی توی SC:C تو سریع باید کار میکردی، سریع میکشتی، سریع میرفتی جلو وقتی نداشتی.
من عاشق همینش بودم، خونسردی در بازی نبود هر لحظه ممکن بود گرفتار بشی، هر لحظه میریختن سرت، این یعنی یه واقعیت، چیزی که توی بازی های این روزگار نیست. مخصوصا ترکیبی که کات سین های بازی داشت باز هم به این کمک میکرد، یه لحظه احساس امنیت نداشتی حتی وقتی کاور میگرفتی. همش باید در حال فرار باشی، مخفی بکشی، مخفی در بری، همه هم میدونن تو هستی، تو حضور داری، نیازی به پنهان کاری نیست، نیازی به انجام کار های خسته کننده و کسل آور مثل پنهان کردن جسد نداری، فقط باید سریع بکشی، هوشمندانه بکشی.

کلا SCC یکی از بازی های مورد علاقه من تو این نسل بود چه از لحاظ گیم پلی، چه گرافیک، چه داستان، چه شخصیت پردازی، چه موسیقی که الان دارم گوش میکنم. امیدوارم گند نزنند به این روند بازی یهو نیان همه چیز رو معکوس کنند و عملا یه چیز بدرد نخور بدن دستمون مثل AC BH . . .

پ.ن : اصلا هوس کردم برم دوباره بازی کنم :|. به جرات میگم یکی از تنها بازی هایی هست که من حاضرم تو این نسل بگم ادامه موفقی برای عنوان قبلیش بوده.

میثم میگم یه کار کن، ان بازی هایی که خوبن رو بگو تا ما روشن شیم!
biggrin1.gif
همین پستم رو اگر درست بخونی قشنگ میفهمی چه بازی ای رو گفتم خوبه :|.
 
آخرین ویرایش:
امیدوارم گند نزنند به این روند بازی یهو نیان همه چیز رو معکوس کنند و عملا یه چیز بدرد نخور بدن دستمون مثل AC BH . . .
تا دیروز که AC:R آشغال بود :)))
لطف کن VS راه ننداز اینجا آقای ترول وگرنه پستاتو به ترتیپ میزارم اینجا که با همه بازیها مشکل داری
 
میثم میگم یه کار کن، ان بازی هایی که خوبن رو بگو تا ما روشن شیم!:biggrin1:
نه ماکان میدونی چیه آقا مثلآ یه جای بازی گیر میکنه نمیتونه رد کنه اون بازی براش میشه آشغال :))
کسی که ترینر میزنه تو بازیها بیشتر از این انتظار نمیره :d
 
آخرین ویرایش:
جید ریموند یه مصاحبه با Games Industry داشته که اکثرش چرت و پرت گفته:دی ولی یه جا یه اشاره به Splinter Cell و برنامه 5 ساله ای که براش دارن کرده:
Ubisoft :GI معمولا بازی هایش را برای پلتفرم های گوناگون عرضه می کند. آیا این موضوع تاثیری در نحوه ساخت زیرسازهای استودیو داشت؟

JR: جالبه. ما به این خاطر که مسوول فرنچایز Splinter Cell هستیم، جایگاه و موقعیت خاص و متفاوتی داریم. از ما خواسته نشد که Splinter Cell بعدی را برای PS3 یا X360 بسازید. از ما خواسته شد یک برنامه 5 ساله برای فرنچایز Splinter Cell بسازید. خُب این خیلی جالبه چون ما در ابتدا باید از خود می پرسیدیم:"خُب، کتاب، کامیک بوک، فیلم. حتی پلتفرم های دیگر مثل iPad و موبایل. ما می خواهیم با این ها چه کار کنیم؟ برنامه 5 ساله ما چیست؟ کِی می خواهیم آن ها را عملی کنیم؟ نقش ما در این فرنچایز چیست؟ چه کار هایی می خواهیم انجام دهیم؟ با همکاران خود در استودیو های دیگر چگونه در تماس باشیم؟"
به نظر من تورنتو شهر بسیار هیجان انگیز و جالبی است که Ubisoft را هم توانست به سمت خود بکشد. یکی از بزرگترین جاذبه های آن نمایشگاه بین المللی فیلم تورنتو است که بعد از کن، بزرگترین فستیوال فیلم جهان است. هم چنین اینجا پُر است از افراد با استعداد در این زمینه. ما نیز از این موقعیت نهایت استفاده را بردیم.
یکی دیگر از چیزهای جالب در مورد تورنتو این است که اینجا پر از بازیسازان مستقل است که در میان آن ها بعضی ها کارهای بسیار جالبی انجام داده اند. و این به خاطر این است که دولت از این استودیوهای تازه کار به خوبی حمایت می کند. ما سعی می کنیم تا با این تولید کنندگان داخلی همکاری داشته باشیم. افراد بزرگ زیادی اینجا هستند، پس چرا ما سعی نکنیم بیشتر به آن ها نزدیک شویم؟
پ.ن: نصف مصاحبه رو ترجمه کردم ولی دیدم خیلی بی ربط حرف زده و ربط زیادی به بازی و اینا نداشت دیگه بی خیال شدم. اگه خواستین بگین تا همون قدرش رو بزارم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or