رهبر بخش استعداد یابی سونی (SIE) به XBOX GAME STUIDOS پیوست

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
110583
بنابه آنچه که از آخرین اخبار حوضه بازی به گوش میرسد، رهبر بخش استعداد یابی Sony Interacive Entertainment ، خانم فیونا چربک پس مدت 4 سال فعالیت در شرکت سونی با حفظ همین مقام از این به بعد در استودیو اکس باکس مایکروسافت به فعالیت خواهد پرداخت.
پیوستن خانم چربک به مایکروسافت از آن جهت مهم است که ایشان نقش مذاکره و استخدام توسعه دهندگان عنوان بسیار موفق God of War را در کار نامه خود دارند، و این موضوع باعث می شود که امید داشت تا در مدت زمانی که ایشان در شرکت جدید درحال فعالیت هستند ، بتوانند توسعه دهندگان با استعداد و نخبه را به استخدام اکس باکس گیم استودیوز در بیاورد .
اما کدام استودیو ها بیشترین نفع را از وجود فیونا چربک خواهد برد؟ این سوالی است که پاسخ قطعی برای آن وجود ندارد، اما با توجه به سابقه کاری وی میتوان حدس زد انتقال توسعه دهندگان استودیو سانتا مونیکا گیمز به استودیو تازه تاسیس انیشیتیو انترتیمنت اصلی ترین وظیفه ایشان در سمت خود باشد، در مرحله بعدی شاید ایشان بدنبال پیدا کردن توسعه دهدگانی برای چهار استودیو دابل فاین ، تیم دوم پلی گراند ، آبسدین و نینجا تئوری باشند . مرحله سوم جذب استودیو های خلاق جدید برای مایکروسافت است و که باتوجه به خصوصیت مثبت خانم چربک مبنی بر جابه جایی های کاری وی محتمل به نظر میرسد.
آنچه که پیداست ، احتمالا مایکروسافت هزینه هنگفتی را که حدس زده میشود معادل هزینه نتفلیکس روی سرویس هایش باشد را بروی بخش استودیوهایش سرمایه گذاری کند تا قادر باشد آینده ای را که برای کسب وکار گیمینگ خود و صنعت درنظر گرفته است را به واقعیت تبدیل کند و توسعه بخش استودیو های فرست پارتی یکی از پازل ها و پلن های شرکت مایکروسافت برای تحقق این هدف است.
ّپروفایل فیونا چربک
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
رمدی بالا گفتم
به نظر تو ساخته های 343 و کوالیشن بهتر halo های بانجی و سه گانه اپیک:-?
تو زمانی که بازی های بهتر نسازن زیر سایه بازی های گذشته اند

شما نمیتونی بازیی که با 10 یا 12 نفر سال 2006 ساخته شده رو بیای با بازیی که با تیم 350 نفره در سال 2019 ساخته میشه مقایسه بکنی بگی این زیر سایه اونه.

اون موقع همه چیز با الان فرق میکرده. از انتظارات و سطح تکنولوژی و توجه به جزئیات و ... گرفته تا هزینه ساخت و پیچیدگی پروژه و ... اگر اینطوری نبود تیم سوئینی نمی‌گفت هزینه ساخت گیرز 4 توسط اپیک رو 100 میلیون دلار برآورد میکنیم و این بازی رو نمیذاشت برای فروش.

هیلو هم به همین شکل. در کل برای کری خوندن خوبه این حرفا ولی با واقعیت مساله خیلی فاصله داره
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
تفاوت اینکه سونی به Quantic Dream ازادی کامل داد و هیچ فشاری رو شون نبود همش درجا می زد
اما Quantum Break حاصل سیاست های کلی مایکروسافت تو اون زمان بود
all in one xbox one
روند توسعه xbox one و انحصاری هاش حول همین شعار بود مثل Halo: Nightfall
مایکروسافت با هدف تحقق همین شعار Quantum Break ساخت
یادت نمیاد اما اون زمان مایکروسافت کلی ایده سریال و بازی Quantum Break به عنوان نهایت این ایده تبلیغ می کرد
با شکست تجاری بزرگ و اومدن فیل اسپنسر all in one و تمام پروژه های اطرافش دور ریخته شد
فقط Quantum Break نتونست کنسل کنه
و گرنه اون شعار مسخره نبود Quantum Break از ابتدا به عنوان یه بازی ساده ساخته می شد قطعا کیفیت گیم پلی و طراحی مرحله بالا تر می رفت
از طرفی به نظر میاد خود فیل اسپنسر با رمدی مشکل داره

به کوچه علی چپ زدند، مثل اینکه راحت ترین کار شده

عزیز سال اینده هم سریال عظیمی از دنیای هیلو داریم، پس چرا این پروژه کنسل نشده؟ مگه شعار all in one به گور نرفت؟!

وقتی نسخه ازمایشی الن ویک 2 اشن دهن سوزی نبود و هیچ ناشری برای بازی پیدا نشد، مایکروسافت به زمدی پیشنهاد داد یک بازی دیگه بسازید که سم لیک ایده کوانتوم بریک و حالت سریالی شو از مجموعه تلویزیونی داخل خود الن ویک الهام گرفت و بارها مصاحبه کرد میخوام مرز TV و گیم رو بشکنم!!! و این ایده سالها قبل تر تو ذهن سم لیک بوده و یکی از نشانه هاش حالت اپیزودی بازی Alan wake بود که اخر هر چپتر شاهد تیتراژ بودیم!! و اول چپتر بعدی یک حالت انچه گذشت پخش میکرد...

مسائلی مثل عوض کردن کامل کست بازی/سریال و اینکه سم لیک میرفته کنار کارگردان پشت دوربین میشسته هم میخواین به مایکروسافت نسبت بدید؟

سونی 3 بار به Quantic Dream فرصت داد اما از نظر فروش کیفیت ساخت داشت درجا می زد
heavy rain 22 میلیون حدود 5.5 میلیون نسخه
Beyond: Two Souls با 27 میلیون 2.8
detroit become human با 35 میلیون تا به حال 3 میلیون با وجود فروش 100 میلیونی ps4
با همین روند بازی بعدیشون بودجه 50 تا 60 میلیونی نیاز داشت با توجه به امار فروش detroit و Beyond و heavy rain منطقی نبود
اگه Quantic Dream بعد از جدا شدن از سونی یه بازی با متای 80 نه 75 ساخت درست
Evolution قبل از بسته شدن زیر 50 نفر بودن سونی دو راه بیشتر نداشت یه تقویت و سرمایه گذاری یا بستن
وقتی بهترین ریسینگ ارکید امکان نداشت بازی در حد forza horizon بسازن فروشش 3 تا 5 میلیون نسخه است سرمایه گذاری بیشتر منطقی نبود بعد از جدای از سونی Onrush ساختن که ثابت کرد تصمیم سونی درست بوده
حقوق کرش هم دست Universal بود اون هم فروخت به اکتیویژن
سونی هم با Jak and Daxter دیگه نیازی به کرش نداشت

دیزگان که قربانی TLOU PART 2 شد حداقل از نظر تجاری بسیار موفق بود
Darkside هم به خاطر شباهت به horizon zero dawn و بی تجربگی سانتا مونیکا کنسل شد
SONY SANTA MONICA’S CANCELLED IP: HERE ARE ALL THE INFORMATION - Nerd Leaks
--------------------------------------------------------------------------------------------------
باید دید در نهایت نتیجه این همه استخدام چیه
مایکروسافت برای 343 کلی استعداد بزرگ استخدام کرد اما هنوز نتونسته از زیر سایه بانجی خارج بشه
coalition هم کلی استخدام داشت باید دید با gears 5 بالاخره از زیر سایه سه گانه اصلی خارج میشه یا نه

یاده فیلم وکیل مدافع شیطان افتادم! اینجوری که شما توجیح میکنید.

اتفاقا سونی یک راه حل بسیار مناسب برای evolution داشت و اونم توسعه استدیو بود. استدیو turn 10 که ژانر ریسینگ رو به خاک و خون کشیده سالهاست که فقط 100 تا کارمند داره و سونی راحت میتونست با سرمایه گذاری بیشتر استدیو رو به تعداد مناسب برسونه که قابل رقابت با بازیهای بازار بشن. همونطوری که مایکروسافت کوالیشن رو از 150 نفر ( زمان تغییر نام استدیو) تا الان به +350 نفر رسونده.

و اینکه J&D هیچ وقت به ارزش و محبوبیت کراش نرسید و الان گواه این حرف هم فروش چندمیلیونی نسخه های ریمیک کرش هست. این اشتباه هم مایکروسافت ممکنه با کاپ هد انجام بده (و مثل اینکه MDHR فروشنده نیست)

درباره سانتا هم باز دارید توجیح میکنید! سونی به دیزگان که همه جوره به فرانچایز دلست شباهت داره چراغ سبز نشون میده ولی به دلیل شباهت پروژه سانتا مونیکا با گوریلا میاد یکی رو کنسل میکنه؟
 

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
1,433
نام
رضا چشمی
داخل پرانتز یه توضیحی در خصوص‌کوانتیک دریمز بدم‌ :
سونی قرارداد ساخت سه تا بازی انحصاری با کوانتیک دریمز بسته بود (احتمالا ۱۰ ساله ) که بعد از ساخت دیترویت این قرارداد تموم شد و کوانتیک هم رفت سراغ یه ناشر دیگه.درتمام این سالها کوانتیک یه استودیوی second party برای سونی محسوب می شده و یادم نمیاد در تمام این سالها سونی پیشنهادی برای خرید کوانتیک دریمز داده باشه
 

FarSeeR

کاربر سایت
Jun 18, 2013
1,128
اگه به شرایط کنونی استودیو های بازی سازی دوطرف باشه که خیر ، ولی اگه از اول تا حالا رو در نظر بگیریم، چرا که نه ؟؟؟ واقعا رقیبی برای هیلو و گیرز و فورتزا بوده تاحالا؟ تو سبک RTS که کلا برنده مایکرو هست که هیچی ...
آبسدین و این اگزایل رو اگه انکار کنید، باید به گیمر بودن خودتون شک کنید ... نینجا تئوری و دابل فاین هم که موفق شدم بعضی آثارشون رو اخیرا بازی کنم هم به نظرم یه وزنه داستان سرایی در مقابل استودیو های سونی محسوب میشن ... ولی درمورد کامپالیشن و آندد لبز اصلا چشم امیدی ندارم ... اصلا
نمیدونم چندبار باید صحبت هیلو و فورزا و گیرز رو کرد! هیلو که زیر سایه بانجی هست هنوز، گیرز زیر سایه اپیک، این دو فرنچایز دارن نسخه به نسخه ضعیف تر میشن! آیا واقعا هیلو الان بهترین بازیه FPS داخل بازار محسوب میشه؟ من سه نسخه اول گیرز رو خیلی دوست داشتم، چون واقعا فرنچایز بزرگی بود ولی واقعا شما که طرفدار ماکروسافت هستین با نسخه 4 راضی شدین در قیاس با گذشتش؟
در مورد فورزا قضیه فرق میکنه، فورزا رو ساختن که رقیب گرنتوریسمو باشه، بعد شما میگی رقیبی بوده براش؟ با تمام خوب بودن های فورزا فکر میکنم شما اصلا گرنتوریسمو رو نمیشناسید.

بعدشم واقعا فکر کردین سه تا بازی برای 6 7 سال عمر یک کنسول کافیه! اونم بازیایی که دارن همش افت میکنن نسبت به نسخه های قبلیشون!
 

FarSeeR

کاربر سایت
Jun 18, 2013
1,128
دیگه شما درباره از دست دادن حرف نزنید که ادم خندش میگیره
حتما کوانتیک دریم که دو نسل با سونی همکاری میکرد و اخرش مجبور شد بره سمت چینی ها مقصرش مایکروسافت بوده؟؟؟
حتما عمه بنده بود که سازنده درایو کلاب که توی همین فروم کلی بازیش طرفدار داره درش رو تخته کرد و حتی یک فرصت دوباره بهشون نداد
دیگه اگر بحث از دست دادن باشه کرش ساخته ناتی داگ سرامد این بحث هاست بازی ای که ناتی داگ به عنوان شناسنامه PS ساخت الان با کیفیت و گرافیک بهتر روی سوئیچ و وان موجوده
کراش هیچوقت ایپیه سونی نبوده، همین کراشی که مثال زدی، بعد از اینکه اکتیویژن خریدش چند نسخه ساخت که خودتون میدونید چه بلایی سرش آورد! همین نسخه هایی که الان ریمیک شدن و هنوز محبوبن بخاطر چیزیه که ناتی داگ ساختتش! درست مثل جریان بانجی و 343 یا اپیک...
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
نمیدونم چندبار باید صحبت هیلو و فورزا و گیرز رو کرد! هیلو که زیر سایه بانجی هست هنوز، گیرز زیر سایه اپیک، این دو فرنچایز دارن نسخه به نسخه ضعیف تر میشن! آیا واقعا هیلو الان بهترین بازیه FPS داخل بازار محسوب میشه؟ من سه نسخه اول گیرز رو خیلی دوست داشتم، چون واقعا فرنچایز بزرگی بود ولی واقعا شما که طرفدار ماکروسافت هستین با نسخه 4 راضی شدین در قیاس با گذشتش؟
در مورد فورزا قضیه فرق میکنه، فورزا رو ساختن که رقیب گرنتوریسمو باشه، بعد شما میگی رقیبی بوده براش؟ با تمام خوب بودن های فورزا فکر میکنم شما اصلا گرنتوریسمو رو نمیشناسید.

بعدشم واقعا فکر کردین سه تا بازی برای 6 7 سال عمر یک کنسول کافیه! اونم بازیایی که دارن همش افت میکنن نسبت به نسخه های قبلیشون!

الان گرن توریسمو از زیر سایه خودش که هیچ، از زیر سایه فورتزا موتور اسپورت هم که هیچ، از زیر سایه اسپین آف فورتزا هم رد شده بعد به ما میگی رقیب هست الان؟ فاصله کیفی گرن توریسمو با بازی هم عصر خودش رو به تاریخچه گرن توریسمو حواله میدی و نمیگی نسخه به نسخه داره پسرفت میکنه و ...

ولی خیلی شیک میای گیرز و هیلو نسل پیش رو با بازی‌های این نسل مقایسه میکنی میگی زیر سایه هستن؟ چون شما اینطوری دوست داری؟ برو ولمون کن عمو :D

الان چندتا شوتر اول شخص و سوم شخص تو کلاس اینها نام ببر که پر محتوا تر و بهتر از این دو تا بازی باشن و ببینیم تفاوت اینها چقدره بعد راجب سایه و نیم سایه صحبت میکنیم :D
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
تنها دلیلی که پروژه ای که پروژه سانتا کنسل شد بی کیفیت بودن و تو بعضی خبر ها تقلیدی بودنش از آثار موجود در بازار بوده! آنقدر که اعتبار کل استودیو رو خدشه دار میکرد کنسلش کردن! همون تیمی که گاد سه رو دادن همون فرمول و داستان جفی و کوری رو ادامه دادن و به موفقیت رسیدن ، اون موقع کسی نبود تو استودیو که در حد خلق چیز های جدید باشه !
عدم موفقیت دکستر رو چی در نظر میگیرید؟ فروش ، متا ، ؟

تنها فرق دکستر و کراش ، عدم شهرت دکستر به واسطه تبلیغات و بازاریابی کم ناشر بود ! و ادامه پیدا نکردنش هم فرگشت استودیو سازنده بود!

اتفاقا کراش یکی از نگون بخت و فیل شده ترین ماسکوت های دنیای گیمه! این سرنوشت تراژدیکش بود که بیشتر یاد و خاطرش رو زنده نگه داشت!

این ریمستر هاشم بیشتر شبیه مراسم گرامیداشت و سالگرد بود تا اینکه بشه گفت احیا شدنش!
 
آخرین ویرایش:

X B I T B

کاربر سایت
Apr 11, 2019
621
کراش هیچوقت ایپیه سونی نبوده، همین کراشی که مثال زدی، بعد از اینکه اکتیویژن خریدش چند نسخه ساخت که خودتون میدونید چه بلایی سرش آورد! همین نسخه هایی که الان ریمیک شدن و هنوز محبوبن بخاطر چیزیه که ناتی داگ ساختتش! درست مثل جریان بانجی و 343 یا اپیک...
بحث با شماها بی فایده هست
برید با همین شایعات خرید رمدی خوش باشید
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,342
به کوچه علی چپ زدند، مثل اینکه راحت ترین کار شده

عزیز سال اینده هم سریال عظیمی از دنیای هیلو داریم، پس چرا این پروژه کنسل نشده؟ مگه شعار all in one به گور نرفت؟!

وقتی نسخه ازمایشی الن ویک 2 اشن دهن سوزی نبود و هیچ ناشری برای بازی پیدا نشد، مایکروسافت به زمدی پیشنهاد داد یک بازی دیگه بسازید که سم لیک ایده کوانتوم بریک و حالت سریالی شو از مجموعه تلویزیونی داخل خود الن ویک الهام گرفت و بارها مصاحبه کرد میخوام مرز TV و گیم رو بشکنم!!! و این ایده سالها قبل تر تو ذهن سم لیک بوده و یکی از نشانه هاش حالت اپیزودی بازی Alan wake بود که اخر هر چپتر شاهد تیتراژ بودیم!! و اول چپتر بعدی یک حالت انچه گذشت پخش میکرد...

مسائلی مثل عوض کردن کامل کست بازی/سریال و اینکه سم لیک میرفته کنار کارگردان پشت دوربین میشسته هم میخواین به مایکروسافت نسبت بدید؟

یاده فیلم وکیل مدافع شیطان افتادم! اینجوری که شما توجیح میکنید.

اتفاقا سونی یک راه حل بسیار مناسب برای evolution داشت و اونم توسعه استدیو بود. استدیو turn 10 که ژانر ریسینگ رو به خاک و خون کشیده سالهاست که فقط 100 تا کارمند داره و سونی راحت میتونست با سرمایه گذاری بیشتر استدیو رو به تعداد مناسب برسونه که قابل رقابت با بازیهای بازار بشن. همونطوری که مایکروسافت کوالیشن رو از 150 نفر ( زمان تغییر نام استدیو) تا الان به +350 نفر رسونده.

و اینکه J&D هیچ وقت به ارزش و محبوبیت کراش نرسید و الان گواه این حرف هم فروش چندمیلیونی نسخه های ریمیک کرش هست. این اشتباه هم مایکروسافت ممکنه با کاپ هد انجام بده (و مثل اینکه MDHR فروشنده نیست)

درباره سانتا هم باز دارید توجیح میکنید! سونی به دیزگان که همه جوره به فرانچایز دلست شباهت داره چراغ سبز نشون میده ولی به دلیل شباهت پروژه سانتا مونیکا با گوریلا میاد یکی رو کنسل میکنه؟
مگه من چیز دیگه گفتم
Quantum Break حاصل سیاست های کلی مایکروسافت تو اون زمان بود
سم لیک این ایده داشت مایکروسافت هم دقیقا دنبال همین سیاست بود از بین بردن مرز ها جمع کردن تمام سرگرمی ها در یک دستگاه بنابراین از این ایده استقبال و سرمایه گذاری کرد
امروز صنعت سریال بشدت محبوب و سود اور شده
طبیعیه مایکروسافت دوباره به فکر پول دراوردن افتاده
----------------------------------------------
کل جمع فروش forza motorsport 5 6 7 چقد ؟ به 7 میلیون می رسه ؟
forza horizon 4و3 به عنوان بهترین بازی های این سبک چقد؟
evolution می تونست بازی در حد forza horizon بسازه ؟ البته که نه
وقتی فروش بازی های به قول شما این سبک به خاک و خون کشیدن در حد وای به حال evolution و اصلا سرمایه گذاری برای سونی منطقی بود داشت ؟ Onrush مگه ثابت نکرد تصمیم سونی درست بوده ؟

اگه مایکروسافت روی کوالیشن سرمایه گذاری میکنه به این دلیل که امید داره به فروش 10 تا 20 میلیون برسه

J&D در زمان خودش سری محبوبی بود کراش های بعد از ناتی داگ به فروش و موفقیت خاصی نرسیدن البته سونی سال 2013 تلاش کرد کراش پس بگیره و نشد
اما سونی و نه هیچ کس فکر نمی کرد کراش در این حد محبوب و پرفروش باشه و گرنه همون 2016 حق امتیاز می خرید

کار ساخت دیزگان از سال 2014 شروع شد اونم هم با 40 50 نفر و اون زمان خبری از tlou part 2 نبود در نهایت هم دیزگان با کمترین بودجه ممکن ساخته شد
کار ساخت Darkside از 2010 شروع شد تمام تیم سانتا مونیکا به مدت 4 سال رو بازی کار کردن قرار بود بازی در 2013 E3 رونمایی بشه ظاهرا گیم پلی بازی مشکلاتی داشته
“Darkside was definitely an interesting concept. RPG mechanics, customization, vehicles, post apocalyptic open world…things just didn’t come together, milestone reviews failed. Trying to get that action-melee combat working with guns wasn’t easy.”
همزمان horizon zero dawn در حال ساخت بود با توجه به اطلاعات منتشر شده هر دو بازی بسیار شبیه بودن قطعا horizon خروجی بهتری داشته
بعد از این ماجرا بسیاری از اعضا استودیو ترک کردن و عملا سانتا مونیکا تعطیل شد بعد کوری بارلاگ اومد دوباره استودیو نجات داد
شما که میری مصاحبه نقل میکنی حداقل کامل نقل و قول کن:
"I'd be lying if I said there weren't some people on the team who were disappointed when they found out the thing they'd been working on for so long was going to be shelved. If you've been in the game industry long enough, you're going to go through project cancellations. People go through this period of mourning a bit. You have to give them that space and time to go through that, the sense of loss that people have around something they're invested in.
We went around the table and everybody was in favor of going for Gears of War.
داره میگه تمام اعضای تیم به ساخت Gears رای دادن. درواقع وقتی مایکرو خریده ایپی گیرز رو از استدیو Black Tusk میپرسه که ایا میخوان رو گیرز کار کنن اینا هم جلسه میزارن تصمیم میگیرن که پیشنهاد مایکرو رو قبول کنن. ولی خب طرف داره میگه که کنسل کردن هر بازی سخته مخصوصا چیزی که یه مدت طولانی روش کار شده ولی خب این تصمیم نهایی برای کنسل کردن اون ای پی رو خودشون گرفتن نه مایکروسافت.

اون لینک ها هم که دیگه ته خنده بود همین مونده لیست Watchmojo بزاریم اینجا لول واقعا


کنترل هم از همین الان بهونه هارو جور کنید افرین. 3 سال از ساخت QB گذشته بعد اینا باید از مونده QB بازی سر و هم میکردن. چه استدیوی با استعدادی
مجبور بودن رای بدن مایکروسافت به دنبال یه استودیو برای ساخت Gears 4 بود اگه بازی خودشون رها نمی کردن مایکروسافت به دنبال یه استودیو دیگه می رفت ازشون حمایت نمی کرد


شما نمیتونی بازیی که با 10 یا 12 نفر سال 2006 ساخته شده رو بیای با بازیی که با تیم 350 نفره در سال 2019 ساخته میشه مقایسه بکنی بگی این زیر سایه اونه.

اون موقع همه چیز با الان فرق میکرده. از انتظارات و سطح تکنولوژی و توجه به جزئیات و ... گرفته تا هزینه ساخت و پیچیدگی پروژه و ... اگر اینطوری نبود تیم سوئینی نمی‌گفت هزینه ساخت گیرز 4 توسط اپیک رو 100 میلیون دلار برآورد میکنیم و این بازی رو نمیذاشت برای فروش.

هیلو هم به همین شکل. در کل برای کری خوندن خوبه این حرفا ولی با واقعیت مساله خیلی فاصله داره
با چی مقایسه کنیم پس :-??
همین gt sport به تنهایی فروشش بیشتر از مجموع forza motorsport های این نسل
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
با چی مقایسه کنیم پس :-??
همین gt sport به تنهایی فروشش بیشتر از مجموع forza motorsport های این نسل

اگر بازی قابل مقایسه ای نیست یعنی این بازی‌ها جایگاه خودشون رو دارن و موفق هستن :D

GTS هم به زور 6 تا 7 میلیون پلیر داشت آخرین آماری که شنیدم :D فقط یه فورتزا هورایزون 3 و 4 جداگانه این رکورد 10 میلیون پلیر رو رد کردن و فورتزا هورایزون 4 رکورد فروش شماره 3 رو هم زده.

فورتزا موتور اسپورت ها هم این نسل فروش و پلیرشون بیشتر از GTS بوده :D خیلی نمیخواد رو این چیزها مانور بدی

تنها چیزی که نمیخواد روش مانور بدی همین GTS هست، :D فورتزا قشنگ شسته برده پایین از هر زاویه‌ای که نگاه کنی :D
 

FarSeeR

کاربر سایت
Jun 18, 2013
1,128
الان گرن توریسمو از زیر سایه خودش که هیچ، از زیر سایه فورتزا موتور اسپورت هم که هیچ، از زیر سایه اسپین آف فورتزا هم رد شده بعد به ما میگی رقیب هست الان؟ فاصله کیفی گرن توریسمو با بازی هم عصر خودش رو به تاریخچه گرن توریسمو حواله میدی و نمیگی نسخه به نسخه داره پسرفت میکنه و ...

ولی خیلی شیک میای گیرز و هیلو نسل پیش رو با بازی‌های این نسل مقایسه میکنی میگی زیر سایه هستن؟ چون شما اینطوری دوست داری؟ برو ولمون کن عمو :D

الان چندتا شوتر اول شخص و سوم شخص تو کلاس اینها نام ببر که پر محتوا تر و بهتر از این دو تا بازی باشن و ببینیم تفاوت اینها چقدره بعد راجب سایه و نیم سایه صحبت میکنیم :D
گرن توریسمو اسپورت با بیشتر از 8 میلیون فروش زیر سایه اپین آف فورزاس؟ اوکی بیبی :">

شوتر خوب؟ Destiny, COD, Battlefield, Doom, Division, Metro و... واقعا بازیه شوتر کم داریم؟

گیرز ۴ رو داره مقایسه میکنه با نسخه های کرش اکتیویژن :)):)). رد دادید کلا دیگه دست خودتون نیست
گیرز رو با کراش مقایسه نکردم، رود تغییر استودیوی سازنده یه فرنچایز رو مثال زدم!
 

FarSeeR

کاربر سایت
Jun 18, 2013
1,128
اگر بازی قابل مقایسه ای نیست یعنی این بازی‌ها جایگاه خودشون رو دارن و موفق هستن :D

GTS هم به زور 6 تا 7 میلیون پلیر داشت آخرین آماری که شنیدم :D فقط یه فورتزا هورایزون 3 و 4 جداگانه این رکورد 10 میلیون پلیر رو رد کردن و فورتزا هورایزون 4 رکورد فروش شماره 3 رو هم زده.

فورتزا موتور اسپورت ها هم این نسل فروش و پلیرشون بیشتر از GTS بوده :D خیلی نمیخواد رو این چیزها مانور بدی

تنها چیزی که نمیخواد روش مانور بدی همین GTS هست، :D فورتزا قشنگ شسته برده پایین از هر زاویه‌ای که نگاه کنی :D

آمار اشتباه به دستت رسیده، فورزا ها هر کدوم حدود 1~2 میلیون نسخه فروش رفتن و GTS بیشتر از 8 میلیون نسخه! حرفتم کاملا صحیحه، رو GTS نیاز نیست مانور بدیم چون موفقیت هاش نیازی به اثبات نداره :Dancing:
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,342
خودت فهمیدی چی گفتی الان؟؟؟
یعنی مثلا اینا قبول نمیکردن مایکروسافت باهاشون قهر میکرد دیگه برای استدیویی که خودش صاحبشه هزینه نمیکرد؟؟
واقعا این همه مغز تو بازیسنتر شماها دارید اینجا حیف میشید
قهر نه تعطیل میکرد
4 بار اسم استودیو تغییر کرده 3 تا بازی توسط مایکروسافت کنسل شده
The studio was formed in February 2010 as Zipline Studios, and went to develop Facebook game Relic Rescue. In May 2011, the studio was renamed Microsoft Game Studios Vancouver as it shifted its focus away from social games, instead working on Microsoft Flight and Kinect shooter game Project Columbia. On July 25, 2012, Project Columbia and further development on Microsoft Flight were cancelled, with all 35 employees being laid off.On November 29, 2012, the studio was renamed Black Tusk Studios, and tasked with creating a new major franchise for Microsoft Studios to rival their popular Halo franchise
On January 27, 2014, it was announced that Microsoft had acquired the Gears of War franchise from Epic Games, and that Black Tusk Studios would take on the development of future games in the series. As part of the Gears of War acquisition, Microsoft also hired Rod Fergusson, who was the executive producer on the first three Gears of War games, to oversee development. On June 3, 2015, Fergusson announced that Black Tusk Studios had been renamed The Coalition; similarly to Microsoft's Halo studio 343 Industries, the studio's name references an entity within the Gears of War franchise—the Coalition of Ordered Governments
وقتی قرار بوده بازی بسازن رقیب halo باشه وسط ساخت بازی مایکروسافت پیشنهاد میکنه gears بسازین
یعنی از خروجی اولیه بازی رضایت نداشتن واین یعنی در بهترین حالت بازی کنسل می شده به احتمال زیاد بعد از 3 شکست به پایان راه می رسیدن
مجبور بودن پیشنهاد قبول کنن
 
  • Like
Reactions: ULTIMATE TEAM

X B I T B

کاربر سایت
Apr 11, 2019
621
آمار اشتباه به دستت رسیده، فورزا ها هر کدوم حدود 1~2 میلیون نسخه فروش رفتن و GTS بیشتر از 8 میلیون نسخه! حرفتم کاملا صحیحه، رو GTS نیاز نیست مانور بدیم چون موفقیت هاش نیازی به اثبات نداره :Dancing:
این GTS که میگی همون اشغالی نبود که متا 75 گرفت و کل خودروهاش به 170 تا نمیرسید با کلی زور و 100 تا اپدیت هنوز که هنوزه به محتوای فعلی موتوراسپورت7 با متا 86 نزدیک هم نشده
 

Refill

کاربر سایت
Jul 11, 2008
4,229
نام
سروش
آمار اشتباه به دستت رسیده، فورزا ها هر کدوم حدود 1~2 میلیون نسخه فروش رفتن و GTS بیشتر از 8 میلیون نسخه! حرفتم کاملا صحیحه، رو GTS نیاز نیست مانور بدیم چون موفقیت هاش نیازی به اثبات نداره :Dancing:

مشخصه چون اول نسل تا الان یه نسخه gt بیشتر نیومده و چون سونی انحصاری خوب ریسینگ نداره مجبورن همونو بخرن در صورتی که اینو اینطور نیست علاوه بر موتور اسپورت سری هورایزن هم هست و هر سال یه نسخه جدید اومده از هر دو سری مثلا خود من 6 دارم دیگه 7 نخریدم :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر