رهبر بخش استعداد یابی سونی (SIE) به XBOX GAME STUIDOS پیوست

mortezaall

کاربر سایت
Jun 16, 2015
521
1,246
نام
مرتضی
110583
بنابه آنچه که از آخرین اخبار حوضه بازی به گوش میرسد، رهبر بخش استعداد یابی Sony Interacive Entertainment ، خانم فیونا چربک پس مدت 4 سال فعالیت در شرکت سونی با حفظ همین مقام از این به بعد در استودیو اکس باکس مایکروسافت به فعالیت خواهد پرداخت.
پیوستن خانم چربک به مایکروسافت از آن جهت مهم است که ایشان نقش مذاکره و استخدام توسعه دهندگان عنوان بسیار موفق God of War را در کار نامه خود دارند، و این موضوع باعث می شود که امید داشت تا در مدت زمانی که ایشان در شرکت جدید درحال فعالیت هستند ، بتوانند توسعه دهندگان با استعداد و نخبه را به استخدام اکس باکس گیم استودیوز در بیاورد .
اما کدام استودیو ها بیشترین نفع را از وجود فیونا چربک خواهد برد؟ این سوالی است که پاسخ قطعی برای آن وجود ندارد، اما با توجه به سابقه کاری وی میتوان حدس زد انتقال توسعه دهندگان استودیو سانتا مونیکا گیمز به استودیو تازه تاسیس انیشیتیو انترتیمنت اصلی ترین وظیفه ایشان در سمت خود باشد، در مرحله بعدی شاید ایشان بدنبال پیدا کردن توسعه دهدگانی برای چهار استودیو دابل فاین ، تیم دوم پلی گراند ، آبسدین و نینجا تئوری باشند . مرحله سوم جذب استودیو های خلاق جدید برای مایکروسافت است و که باتوجه به خصوصیت مثبت خانم چربک مبنی بر جابه جایی های کاری وی محتمل به نظر میرسد.
آنچه که پیداست ، احتمالا مایکروسافت هزینه هنگفتی را که حدس زده میشود معادل هزینه نتفلیکس روی سرویس هایش باشد را بروی بخش استودیوهایش سرمایه گذاری کند تا قادر باشد آینده ای را که برای کسب وکار گیمینگ خود و صنعت درنظر گرفته است را به واقعیت تبدیل کند و توسعه بخش استودیو های فرست پارتی یکی از پازل ها و پلن های شرکت مایکروسافت برای تحقق این هدف است.
ّپروفایل فیونا چربک
 

Heska

www.hessamshar.com
کاربر سایت
Jan 13, 2010
2,442
2,659
نام
Hessam

دیالوگا با اون جنیتور و انمیشن اول بازی رو توروخدا :)):)) استدیو با استعداد
 

just_p30

کاربر سایت
Apr 13, 2008
732
755
نام
تهمورث
وقتی مایکروسافت Remedy که یک استودیوی با استعداده رو از دست میده دیگه استعدادیابی برای این شرکت معنایی نداره!
دونستن یک موضوع شرط لازم هست ولی کافی نیست مایکروسافت با استخدام استعدادیاب به هیچ جایی نمیرسه... بیشتر باید یاد بگیره که استعدادهایی که براش مونده رو راضی نگه داره و از دستشون نده!
مایکی هر کار بکنه ، به نظره یک سری از دوستان بازم ایراد داره xD نشد این بنده خدا یک کاری کنه تشویق بشه از طرف دوستان فن اونطرفی !!! کنسول قوی تر ؟ انحصاری کو !! انحصاری خرید استودیو ؟ کو تا بیاد ! جذب نیرو ؟ کافی نیست اول نسل انحصاریاش بیشتر بود ، اوو قدرتش کمتره !! و ... xD
کلا بیخیال روتین شده دیگه :D
 

FarSeeR

کاربر سایت
Jun 18, 2013
886
276
بیخیالشون بابا
بعد عمری یه شایعه خرید استودیو شنیدن
الان از شدت توهم به خودشون افتادن
من موندم موقعی که مایکرو داشت نینجا تئوری و ابسیدین میخرید اینا چطوری تحمل کردن اون دوران سخت رو که الان از شنیدن یک شایعه این قدر جو برشون داشته
کاش زودتر بخره این رمدی رو اینا رو راحت کنه وگرنه حالا حالا ها وضعیت پست هاشون همینه
با تمام استودیوهای جدید ماکروسافت آیا هنوز میشه استودیهای سونی و ماکروسافت رو مقایسه کرد؟ :/

-----

خود شمایی که از استعدادهای بد و اشتباهات سونی صحبت میکنید، همینی که ماکروسافت استخدام کرده مسئولش بوده ها :/
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
498
2,612
خب مگه مایکرو این 10 سال خرج رمدی کرد چه خروجی گرفت؟ همین آمار مشابه رو برای رمدی اعلام کن بقیه دوستان هم ببینن :D

343 و کوالیشن هم الان زیر سایه هیچ استودیویی نیستن به نظر من. الان نه اپیک میتونه گیرز بسازه (قصد این کار رو هم نداشت و میخواست IP رو بفروشه به تیک تو اگر اشتباه نکنم یا اینکه F2P بکنه بازی رو) و بانجی هم رفت سمت دستنی که همه دیدیم آخرش چی شد.

این دو تا استودیو الان بهترین و تنها استودیوهایی هستن که میتونن این 2 تا فرانچایز رو مدیریت کنن و پیش ببرن.
رمدی بالا گفتم
به نظر تو ساخته های 343 و کوالیشن بهتر halo های بانجی و سه گانه اپیک:-?
تو زمانی که بازی های بهتر نسازن زیر سایه بازی های گذشته اند
اره مایکروسافت بود مجبور کرد رمدی رو سریال بچپونن تو بازی؟؟؟ شما این اطلاعات از درون استدیو های ایکسباکس رو از کجا میدونید هیچ کس دیگه ای خبر نداره ازشون؟؟

همین هفته پیش بود راد فرگوسن داشت مصاحبه میکرد میگفت مایکروسافت یک خوبی داره که به استدیوها ازادی عمل میده هرکاری دوست دارن بکنن و هر بازی دوست دارن بسازن حتی در این حد که خود استدیو تعیین میکنه مارکتینگ بازی حتی چطوری باشه. (نمونش گیرز ۵ که ایده راد فرگوسن بود کمپین بزارن ماه اخر چون سال پیش کمپین نشون دادن و تو E3 از مود جدیدشون نمایش بدن)
توجه داشته باش که گیرز ۴ و QB جفتشون تو سال ۲۰۱۶ اومدن یعنی این سیاست جدید مایکرو هم نبوده.
استدیو ۱۰ ساله بازی متوسط داده بیرون با اون همه تاخییر و مشکل ولی باز مایکروسافت کلی هزینه میکنه برای QB بازی بد میشه مشکل مایکروسافت. الان خیلی دوست دارم ببینم کنترل که قرار اگوست بدون دخالت مایکرو بیاد قرار چیکار کنه تریلر های بازی که از فاجعه هم یه چیزی اونور تر بوده تا الان.
کافیه e3 2013 مایکروسافت و مراسم های قبل و بعدش ببینی
خب طبیعیه که فرگوسن چنین چیزی بگه
اما چیزی که ما می بینیم متفاوت
The Coalition: Many Of Us "Disappointed" About Leaving Original Project For Gears of War 4
"We were hugely invested in what we were working on. You don't spend a year and a half working on a game without getting attached to it. There was a lot of discussion.
تعریف استدیو با استعداد توسط دانشمندان بازیسنتر: الن ویک با یک کمپین ۱۲ ساعته!!!!!! ۵ سال ساخت!!!!! متا ۸۳
کوانتوم بریک با یک کمپین ۸ ساعته!!!!!! ۵ سال ساخت!!!! متا ۷۷
خیلی اینا با استعدادن از استعداد دارن میمیرن
استدیو کوالیشن مایکروسافت برای اولین بازیش که کلا ۲ سال تو ساخت بوده که هم مود کمپین هم مولتی با کیفیت بالا (بهترین شوتر سوم شخص نسل) و یک مود سورواویل هورد داشته و تو این دوسال حتی اینا گیرز ۱ هم ریمیک کردن بازی با متا ۸۴ میده. حرف از استعداد نزنید توروخدا ادم خندش میگیره:)):)):))
تا همین چند وقت پیش بسیاری از گیمر ها Alan Wakeیکی از بهترین انحصاری 360 بود
Remembering the Best Xbox 360 Exclusives
You are being redirected...
کنترل هم موارد باقی مانده از Quantum Break سر هم کردن تا به یه پولی برسن طبیعیه که این وضیعیت داشته باشه
 
آخرین ویرایش:

mortezaall

کاربر سایت
Jun 16, 2015
521
1,246
نام
مرتضی
با تمام استودیوهای جدید ماکروسافت آیا هنوز میشه استودیهای سونی و ماکروسافت رو مقایسه کرد؟ :/

-----
اگه به شرایط کنونی استودیو های بازی سازی دوطرف باشه که خیر ، ولی اگه از اول تا حالا رو در نظر بگیریم، چرا که نه ؟؟؟ واقعا رقیبی برای هیلو و گیرز و فورتزا بوده تاحالا؟ تو سبک RTS که کلا برنده مایکرو هست که هیچی ...
آبسدین و این اگزایل رو اگه انکار کنید، باید به گیمر بودن خودتون شک کنید ... نینجا تئوری و دابل فاین هم که موفق شدم بعضی آثارشون رو اخیرا بازی کنم هم به نظرم یه وزنه داستان سرایی در مقابل استودیو های سونی محسوب میشن ... ولی درمورد کامپالیشن و آندد لبز اصلا چشم امیدی ندارم ... اصلا
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,074
2,675
نام
Mohsen
رمدی بالا گفتم
به نظر تو ساخته های 343 و کوالیشن بهتر halo های بانجی و سه گانه اپیک:-?
تو زمانی که بازی های بهتر نسازن زیر سایه بازی های گذشته اند
شما نمیتونی بازیی که با 10 یا 12 نفر سال 2006 ساخته شده رو بیای با بازیی که با تیم 350 نفره در سال 2019 ساخته میشه مقایسه بکنی بگی این زیر سایه اونه.

اون موقع همه چیز با الان فرق میکرده. از انتظارات و سطح تکنولوژی و توجه به جزئیات و ... گرفته تا هزینه ساخت و پیچیدگی پروژه و ... اگر اینطوری نبود تیم سوئینی نمی‌گفت هزینه ساخت گیرز 4 توسط اپیک رو 100 میلیون دلار برآورد میکنیم و این بازی رو نمیذاشت برای فروش.

هیلو هم به همین شکل. در کل برای کری خوندن خوبه این حرفا ولی با واقعیت مساله خیلی فاصله داره
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
5,816
21,001
نام
ali
تفاوت اینکه سونی به Quantic Dream ازادی کامل داد و هیچ فشاری رو شون نبود همش درجا می زد
اما Quantum Break حاصل سیاست های کلی مایکروسافت تو اون زمان بود
all in one xbox one
روند توسعه xbox one و انحصاری هاش حول همین شعار بود مثل Halo: Nightfall
مایکروسافت با هدف تحقق همین شعار Quantum Break ساخت
یادت نمیاد اما اون زمان مایکروسافت کلی ایده سریال و بازی Quantum Break به عنوان نهایت این ایده تبلیغ می کرد
با شکست تجاری بزرگ و اومدن فیل اسپنسر all in one و تمام پروژه های اطرافش دور ریخته شد
فقط Quantum Break نتونست کنسل کنه
و گرنه اون شعار مسخره نبود Quantum Break از ابتدا به عنوان یه بازی ساده ساخته می شد قطعا کیفیت گیم پلی و طراحی مرحله بالا تر می رفت
از طرفی به نظر میاد خود فیل اسپنسر با رمدی مشکل داره
به کوچه علی چپ زدند، مثل اینکه راحت ترین کار شده

عزیز سال اینده هم سریال عظیمی از دنیای هیلو داریم، پس چرا این پروژه کنسل نشده؟ مگه شعار all in one به گور نرفت؟!

وقتی نسخه ازمایشی الن ویک 2 اشن دهن سوزی نبود و هیچ ناشری برای بازی پیدا نشد، مایکروسافت به زمدی پیشنهاد داد یک بازی دیگه بسازید که سم لیک ایده کوانتوم بریک و حالت سریالی شو از مجموعه تلویزیونی داخل خود الن ویک الهام گرفت و بارها مصاحبه کرد میخوام مرز TV و گیم رو بشکنم!!! و این ایده سالها قبل تر تو ذهن سم لیک بوده و یکی از نشانه هاش حالت اپیزودی بازی Alan wake بود که اخر هر چپتر شاهد تیتراژ بودیم!! و اول چپتر بعدی یک حالت انچه گذشت پخش میکرد...

مسائلی مثل عوض کردن کامل کست بازی/سریال و اینکه سم لیک میرفته کنار کارگردان پشت دوربین میشسته هم میخواین به مایکروسافت نسبت بدید؟

سونی 3 بار به Quantic Dream فرصت داد اما از نظر فروش کیفیت ساخت داشت درجا می زد
heavy rain 22 میلیون حدود 5.5 میلیون نسخه
Beyond: Two Souls با 27 میلیون 2.8
detroit become human با 35 میلیون تا به حال 3 میلیون با وجود فروش 100 میلیونی ps4
با همین روند بازی بعدیشون بودجه 50 تا 60 میلیونی نیاز داشت با توجه به امار فروش detroit و Beyond و heavy rain منطقی نبود
اگه Quantic Dream بعد از جدا شدن از سونی یه بازی با متای 80 نه 75 ساخت درست
Evolution قبل از بسته شدن زیر 50 نفر بودن سونی دو راه بیشتر نداشت یه تقویت و سرمایه گذاری یا بستن
وقتی بهترین ریسینگ ارکید امکان نداشت بازی در حد forza horizon بسازن فروشش 3 تا 5 میلیون نسخه است سرمایه گذاری بیشتر منطقی نبود بعد از جدای از سونی Onrush ساختن که ثابت کرد تصمیم سونی درست بوده
حقوق کرش هم دست Universal بود اون هم فروخت به اکتیویژن
سونی هم با Jak and Daxter دیگه نیازی به کرش نداشت

دیزگان که قربانی TLOU PART 2 شد حداقل از نظر تجاری بسیار موفق بود
Darkside هم به خاطر شباهت به horizon zero dawn و بی تجربگی سانتا مونیکا کنسل شد
SONY SANTA MONICA’S CANCELLED IP: HERE ARE ALL THE INFORMATION - Nerd Leaks
--------------------------------------------------------------------------------------------------
باید دید در نهایت نتیجه این همه استخدام چیه
مایکروسافت برای 343 کلی استعداد بزرگ استخدام کرد اما هنوز نتونسته از زیر سایه بانجی خارج بشه
coalition هم کلی استخدام داشت باید دید با gears 5 بالاخره از زیر سایه سه گانه اصلی خارج میشه یا نه
یاده فیلم وکیل مدافع شیطان افتادم! اینجوری که شما توجیح میکنید.

اتفاقا سونی یک راه حل بسیار مناسب برای evolution داشت و اونم توسعه استدیو بود. استدیو turn 10 که ژانر ریسینگ رو به خاک و خون کشیده سالهاست که فقط 100 تا کارمند داره و سونی راحت میتونست با سرمایه گذاری بیشتر استدیو رو به تعداد مناسب برسونه که قابل رقابت با بازیهای بازار بشن. همونطوری که مایکروسافت کوالیشن رو از 150 نفر ( زمان تغییر نام استدیو) تا الان به +350 نفر رسونده.

و اینکه J&D هیچ وقت به ارزش و محبوبیت کراش نرسید و الان گواه این حرف هم فروش چندمیلیونی نسخه های ریمیک کرش هست. این اشتباه هم مایکروسافت ممکنه با کاپ هد انجام بده (و مثل اینکه MDHR فروشنده نیست)

درباره سانتا هم باز دارید توجیح میکنید! سونی به دیزگان که همه جوره به فرانچایز دلست شباهت داره چراغ سبز نشون میده ولی به دلیل شباهت پروژه سانتا مونیکا با گوریلا میاد یکی رو کنسل میکنه؟
 

Heska

www.hessamshar.com
کاربر سایت
Jan 13, 2010
2,442
2,659
نام
Hessam
e3 2013 مایکروسافت و مراسم های قبل و بعدش ببینی
خب طبیعیه که فرگوسن چنین چیزی بگه
اما چیزی که ما می بینیم متفاوت
The Coalition: Many Of Us "Disappointed" About Leaving Original Project For Gears of War 4
"We were hugely invested in what we were working on. You don't spend a year and a half working on a game without getting attached to it. There was a lot of discussion.

تا همین چند وقت پیش بسیاری از گیمر ها Alan Wakeیکی از بهترین انحصاری 360 بود
Remembering the Best Xbox 360 Exclusives
You are being redirected...
کنترل هم موارد باقی مانده از Quantum Break سر هم کردن تا به یه پولی برسن طبیعیه که این وضیعیت داشته باشه
شما که میری مصاحبه نقل میکنی حداقل کامل نقل و قول کن:
"I'd be lying if I said there weren't some people on the team who were disappointed when they found out the thing they'd been working on for so long was going to be shelved. If you've been in the game industry long enough, you're going to go through project cancellations. People go through this period of mourning a bit. You have to give them that space and time to go through that, the sense of loss that people have around something they're invested in.
We went around the table and everybody was in favor of going for Gears of War.
داره میگه تمام اعضای تیم به ساخت Gears رای دادن. درواقع وقتی مایکرو خریده ایپی گیرز رو از استدیو Black Tusk میپرسه که ایا میخوان رو گیرز کار کنن اینا هم جلسه میزارن تصمیم میگیرن که پیشنهاد مایکرو رو قبول کنن. ولی خب طرف داره میگه که کنسل کردن هر بازی سخته مخصوصا چیزی که یه مدت طولانی روش کار شده ولی خب این تصمیم نهایی برای کنسل کردن اون ای پی رو خودشون گرفتن نه مایکروسافت.

اون لینک ها هم که دیگه ته خنده بود همین مونده لیست Watchmojo بزاریم اینجا لول واقعا


کنترل هم از همین الان بهونه هارو جور کنید افرین. 3 سال از ساخت QB گذشته بعد اینا باید از مونده QB بازی سر و هم میکردن. چه استدیوی با استعدادی
 
آخرین ویرایش:

rezvideo

کاربر سایت
Oct 3, 2005
518
855
نام
رضا چشمی
داخل پرانتز یه توضیحی در خصوص‌کوانتیک دریمز بدم‌ :
سونی قرارداد ساخت سه تا بازی انحصاری با کوانتیک دریمز بسته بود (احتمالا ۱۰ ساله ) که بعد از ساخت دیترویت این قرارداد تموم شد و کوانتیک هم رفت سراغ یه ناشر دیگه.درتمام این سالها کوانتیک یه استودیوی second party برای سونی محسوب می شده و یادم نمیاد در تمام این سالها سونی پیشنهادی برای خرید کوانتیک دریمز داده باشه
 

FarSeeR

کاربر سایت
Jun 18, 2013
886
276
اگه به شرایط کنونی استودیو های بازی سازی دوطرف باشه که خیر ، ولی اگه از اول تا حالا رو در نظر بگیریم، چرا که نه ؟؟؟ واقعا رقیبی برای هیلو و گیرز و فورتزا بوده تاحالا؟ تو سبک RTS که کلا برنده مایکرو هست که هیچی ...
آبسدین و این اگزایل رو اگه انکار کنید، باید به گیمر بودن خودتون شک کنید ... نینجا تئوری و دابل فاین هم که موفق شدم بعضی آثارشون رو اخیرا بازی کنم هم به نظرم یه وزنه داستان سرایی در مقابل استودیو های سونی محسوب میشن ... ولی درمورد کامپالیشن و آندد لبز اصلا چشم امیدی ندارم ... اصلا
نمیدونم چندبار باید صحبت هیلو و فورزا و گیرز رو کرد! هیلو که زیر سایه بانجی هست هنوز، گیرز زیر سایه اپیک، این دو فرنچایز دارن نسخه به نسخه ضعیف تر میشن! آیا واقعا هیلو الان بهترین بازیه FPS داخل بازار محسوب میشه؟ من سه نسخه اول گیرز رو خیلی دوست داشتم، چون واقعا فرنچایز بزرگی بود ولی واقعا شما که طرفدار ماکروسافت هستین با نسخه 4 راضی شدین در قیاس با گذشتش؟
در مورد فورزا قضیه فرق میکنه، فورزا رو ساختن که رقیب گرنتوریسمو باشه، بعد شما میگی رقیبی بوده براش؟ با تمام خوب بودن های فورزا فکر میکنم شما اصلا گرنتوریسمو رو نمیشناسید.

بعدشم واقعا فکر کردین سه تا بازی برای 6 7 سال عمر یک کنسول کافیه! اونم بازیایی که دارن همش افت میکنن نسبت به نسخه های قبلیشون!
 

Heska

www.hessamshar.com
کاربر سایت
Jan 13, 2010
2,442
2,659
نام
Hessam
نمیدونم چندبار باید صحبت هیلو و فورزا و گیرز رو کرد! هیلو که زیر سایه بانجی هست هنوز، گیرز زیر سایه اپیک، این دو فرنچایز دارن نسخه به نسخه ضعیف تر میشن! آیا واقعا هیلو الان بهترین بازیه FPS داخل بازار محسوب میشه؟ من سه نسخه اول گیرز رو خیلی دوست داشتم، چون واقعا فرنچایز بزرگی بود ولی واقعا شما که طرفدار ماکروسافت هستین با نسخه 4 راضی شدین در قیاس با گذشتش؟
در مورد فورزا قضیه فرق میکنه، فورزا رو ساختن که رقیب گرنتوریسمو باشه، بعد شما میگی رقیبی بوده براش؟ با تمام خوب بودن های فورزا فکر میکنم شما اصلا گرنتوریسمو رو نمیشناسید.

بعدشم واقعا فکر کردین سه تا بازی برای 6 7 سال عمر یک کنسول کافیه! اونم بازیایی که دارن همش افت میکنن نسبت به نسخه های قبلیشون!
خیلی خوبه این جمله جدید که گیرز زیر سایه اپیک هنوز
اولین بازی استدیو، 2 سال زمان ساخت، ریمیک گیرز 1 تو این 2 سال => گیرز 4 با متای 84 و بهترین مولتی پلیر توی سری = زیر سایه اپیک بودن و افت نسبت به نسخه های قبلی

یادمون نرفته نسخه قبلی دست اپیک بود Judgment با متای 79

میشه بیشتر از این زیر سایه ها به ما بدید؟؟ :))
 

FarSeeR

کاربر سایت
Jun 18, 2013
886
276
دیگه شما درباره از دست دادن حرف نزنید که ادم خندش میگیره
حتما کوانتیک دریم که دو نسل با سونی همکاری میکرد و اخرش مجبور شد بره سمت چینی ها مقصرش مایکروسافت بوده؟؟؟
حتما عمه بنده بود که سازنده درایو کلاب که توی همین فروم کلی بازیش طرفدار داره درش رو تخته کرد و حتی یک فرصت دوباره بهشون نداد
دیگه اگر بحث از دست دادن باشه کرش ساخته ناتی داگ سرامد این بحث هاست بازی ای که ناتی داگ به عنوان شناسنامه PS ساخت الان با کیفیت و گرافیک بهتر روی سوئیچ و وان موجوده
کراش هیچوقت ایپیه سونی نبوده، همین کراشی که مثال زدی، بعد از اینکه اکتیویژن خریدش چند نسخه ساخت که خودتون میدونید چه بلایی سرش آورد! همین نسخه هایی که الان ریمیک شدن و هنوز محبوبن بخاطر چیزیه که ناتی داگ ساختتش! درست مثل جریان بانجی و 343 یا اپیک...
 

Heska

www.hessamshar.com
کاربر سایت
Jan 13, 2010
2,442
2,659
نام
Hessam
کراش هیچوقت ایپیه سونی نبوده، همین کراشی که مثال زدی، بعد از اینکه اکتیویژن خریدش چند نسخه ساخت که خودتون میدونید چه بلایی سرش آورد! همین نسخه هایی که الان ریمیک شدن و هنوز محبوبن بخاطر چیزیه که ناتی داگ ساختتش! درست مثل جریان بانجی و 343 یا اپیک...
گیرز ۴ رو داره مقایسه میکنه با نسخه های کرش اکتیویژن :)):)). رد دادید کلا دیگه دست خودتون نیست
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,074
2,675
نام
Mohsen
نمیدونم چندبار باید صحبت هیلو و فورزا و گیرز رو کرد! هیلو که زیر سایه بانجی هست هنوز، گیرز زیر سایه اپیک، این دو فرنچایز دارن نسخه به نسخه ضعیف تر میشن! آیا واقعا هیلو الان بهترین بازیه FPS داخل بازار محسوب میشه؟ من سه نسخه اول گیرز رو خیلی دوست داشتم، چون واقعا فرنچایز بزرگی بود ولی واقعا شما که طرفدار ماکروسافت هستین با نسخه 4 راضی شدین در قیاس با گذشتش؟
در مورد فورزا قضیه فرق میکنه، فورزا رو ساختن که رقیب گرنتوریسمو باشه، بعد شما میگی رقیبی بوده براش؟ با تمام خوب بودن های فورزا فکر میکنم شما اصلا گرنتوریسمو رو نمیشناسید.

بعدشم واقعا فکر کردین سه تا بازی برای 6 7 سال عمر یک کنسول کافیه! اونم بازیایی که دارن همش افت میکنن نسبت به نسخه های قبلیشون!
الان گرن توریسمو از زیر سایه خودش که هیچ، از زیر سایه فورتزا موتور اسپورت هم که هیچ، از زیر سایه اسپین آف فورتزا هم رد شده بعد به ما میگی رقیب هست الان؟ فاصله کیفی گرن توریسمو با بازی هم عصر خودش رو به تاریخچه گرن توریسمو حواله میدی و نمیگی نسخه به نسخه داره پسرفت میکنه و ...

ولی خیلی شیک میای گیرز و هیلو نسل پیش رو با بازی‌های این نسل مقایسه میکنی میگی زیر سایه هستن؟ چون شما اینطوری دوست داری؟ برو ولمون کن عمو :D

الان چندتا شوتر اول شخص و سوم شخص تو کلاس اینها نام ببر که پر محتوا تر و بهتر از این دو تا بازی باشن و ببینیم تفاوت اینها چقدره بعد راجب سایه و نیم سایه صحبت میکنیم :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند (کاربران: 0, مهمان: 2)

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟