رهبر بخش استعداد یابی سونی (SIE) به XBOX GAME STUIDOS پیوست

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
110583
بنابه آنچه که از آخرین اخبار حوضه بازی به گوش میرسد، رهبر بخش استعداد یابی Sony Interacive Entertainment ، خانم فیونا چربک پس مدت 4 سال فعالیت در شرکت سونی با حفظ همین مقام از این به بعد در استودیو اکس باکس مایکروسافت به فعالیت خواهد پرداخت.
پیوستن خانم چربک به مایکروسافت از آن جهت مهم است که ایشان نقش مذاکره و استخدام توسعه دهندگان عنوان بسیار موفق God of War را در کار نامه خود دارند، و این موضوع باعث می شود که امید داشت تا در مدت زمانی که ایشان در شرکت جدید درحال فعالیت هستند ، بتوانند توسعه دهندگان با استعداد و نخبه را به استخدام اکس باکس گیم استودیوز در بیاورد .
اما کدام استودیو ها بیشترین نفع را از وجود فیونا چربک خواهد برد؟ این سوالی است که پاسخ قطعی برای آن وجود ندارد، اما با توجه به سابقه کاری وی میتوان حدس زد انتقال توسعه دهندگان استودیو سانتا مونیکا گیمز به استودیو تازه تاسیس انیشیتیو انترتیمنت اصلی ترین وظیفه ایشان در سمت خود باشد، در مرحله بعدی شاید ایشان بدنبال پیدا کردن توسعه دهدگانی برای چهار استودیو دابل فاین ، تیم دوم پلی گراند ، آبسدین و نینجا تئوری باشند . مرحله سوم جذب استودیو های خلاق جدید برای مایکروسافت است و که باتوجه به خصوصیت مثبت خانم چربک مبنی بر جابه جایی های کاری وی محتمل به نظر میرسد.
آنچه که پیداست ، احتمالا مایکروسافت هزینه هنگفتی را که حدس زده میشود معادل هزینه نتفلیکس روی سرویس هایش باشد را بروی بخش استودیوهایش سرمایه گذاری کند تا قادر باشد آینده ای را که برای کسب وکار گیمینگ خود و صنعت درنظر گرفته است را به واقعیت تبدیل کند و توسعه بخش استودیو های فرست پارتی یکی از پازل ها و پلن های شرکت مایکروسافت برای تحقق این هدف است.
ّپروفایل فیونا چربک
 

Coma BlacK

Dead Memories
کاربر سایت
Jan 28, 2013
1,290
نام
مصطفی اعتمادی
وقتی مایکروسافت Remedy که یک استودیوی با استعداده رو از دست میده دیگه استعدادیابی برای این شرکت معنایی نداره!
دونستن یک موضوع شرط لازم هست ولی کافی نیست مایکروسافت با استخدام استعدادیاب به هیچ جایی نمیرسه... بیشتر باید یاد بگیره که استعدادهایی که براش مونده رو راضی نگه داره و از دستشون نده!
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
وقتی مایکروسافت Remedy که یک استودیوی با استعداده رو از دست میده دیگه استعدادیابی برای این شرکت معنایی نداره!
دونستن یک موضوع شرط لازم هست ولی کافی نیست مایکروسافت با استخدام استعدادیاب به هیچ جایی نمیرسه... بیشتر باید یاد بگیره که استعدادهایی که براش مونده رو راضی نگه داره و از دستشون نده!

خدایی قبول ندارم...
همون جا که نینتندو Rare رو از دست داد و سونی حقوق Crash Bandicoot (از دست که نداد، از کف اش رفت) و Quantic Dream رو بیخیال شد هم از این حرفا میزدن
صنعت تک استعدادی که نیست صنعت ویدیو گیم
این مایکروسافت همین خرید تیم شفر اش خودش یه دنیا استعداد تو ساخت بازی ادونچر داستانیه
منظور از استعداد چیه اصن؟
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,403
نام
محمد
وقتی مایکروسافت Remedy که یک استودیوی با استعداده رو از دست میده دیگه استعدادیابی برای این شرکت معنایی نداره!
دونستن یک موضوع شرط لازم هست ولی کافی نیست مایکروسافت با استخدام استعدادیاب به هیچ جایی نمیرسه... بیشتر باید یاد بگیره که استعدادهایی که براش مونده رو راضی نگه داره و از دستشون نده!
خرید Ninja Theory و Obsidian و Double Fine هم یعنی استعدادیابی برای این شرکت معنی نمیده؟ من خودم طرفدار سرسخت رمدی و بازی هاش هستم ولی از مثال نقض (!) هیچ وقت نمیشه نتیجه کلی گرفت.
 

Coma BlacK

Dead Memories
کاربر سایت
Jan 28, 2013
1,290
نام
مصطفی اعتمادی
خدایی قبول ندارم...
همون جا که نینتندو Rare رو از دست داد و سونی حقوق Crash Bandicoot (از دست که نداد، از کف اش رفت) و Quantic Dream رو بیخیال شد هم از این حرفا میزدن
صنعت تک استعدادی که نیست صنعت ویدیو گیم
این مایکروسافت همین خرید تیم شفر اش خودش یه دنیا استعداد تو ساخت بازی ادونچر داستانیه
منظور از استعداد چیه اصن؟
الان استعداد یعنی پیدا کردن ی استودیوی خوب و بعدش از دست دادن ی استودیوی خوبتر!!!
میگم که کافی نیست وقتی مایکروسافت ی استودیو مثل دابل فاینو میخره معلومه که ی برگ برندست براش...ولی وقتی ی بازی مث آلن ویک که انصافا اگه تو بخش طراحی مراحل یکم چشم پوشی کنیم ی شاهکاره کامل بود...و تو انحصار مایکروسافتم بود و اگه حمایت میشد میتونست خیلی بهترو قویتر بشه در کنار نویسندگی سم لیک... مایکروسافت براحتی از دستش داد و رمدی حق مالکیت رو از مایکروسافت خرید.... دیگه نمیشه مایکروسافتو ی شرکت حرفه‌ای تو صنعت گیم فرض کنیم...!
در مورد استعداد نمیشه بصورت قطعی صحبت کرد ولی تو این صنعت میشه در مورد مایکروسافت مشخصا صحبت کرد!!!!!
در مقابل
سونی میاد از ی بازی مثل Days Gone حمایت شدید میکنه و اسمشو کنار عنوان‌های بزرگ نشون میده تا دیز گان که هسته‌ی خوبی داره رشد کنه و به ی بازی خوب تبدیل بشه...
اگه مایکرو ی استودیوی خوب خریده و ی قدم برداشته با از دست دادن رمدی ۱۰ قدم به عقب برگشته
البته امیدوارم از بعد پیوستن استعدادیاب جدید سیاستهای مایکروسافت بهتر بشه و انحصاریهارو بیشتر کنه و داشته هاشم از دست نده و عنوان‌های درستو حمایت کنه
 
آخرین ویرایش:

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
الان استعداد یعنی پیدا کردن ی استودیوی خوب و بعدش از دست دادن ی استودیوی خوبتر!!!
میگم که کافی نیست وقتی مایکروسافت ی استودیو مثل دابل فاینو میخره معلومه که ی برگ برندست براش...ولی وقتی ی بازی مث آلن ویک که انصافا اگه تو بخش طراحی مراحل یکم چشم پوشی کنیم ی شاهکاره کامل بود...و تو انحصار مایکروسافتم بود و اگه حمایت میشد میتونست خیلی بهترو قویتر بشه در کنار نویسندگی سم لیک... مایکروسافت براحتی از دستش داد و رمدی حق مالکیت رو از مایکروسافت خرید.... دیگه نمیشه مایکروسافتو ی شرکت حرفه‌ای تو صنعت گیم فرض کنیم...!
در مورد استعداد نمیشه بصورت قطعی صحبت کرد ولی تو این صنعت میشه در مورد مایکروسافت مشخصا صحبت کرد!!!!!
در مقابل
سونی میاد از ی بازی مثل Days Gone حمایت شدید میکنه و اسمشو کنار عنوان‌های بزرگ نشون میده تا دیز گان که هسته‌ی خوبی داره رشد کنه و به ی بازی خوب تبدیل بشه...
اگه مایکرو ی استودیوی خوب خریده و ی قدم برداشته با از دست دادن رمدی ۱۰ قدم به عقب برگشته
البته امیدوارم از بعد پیوستن استعدادیاب جدید سیاستهای مایکروسافت بهتر بشه و انحصاریهارو بیشتر کنه و داشته هاشم از دست نده و عنوان‌های درستو حمایت کنه

من انصافا استدیویی که مکس پین و آلن ویک رو خلق کرده رو با اعتماد به نفس از استدیویی که گریم فندنگو و سایکوناتس و Monkey Island رو خلق کرده بهتر نمیدونم... شاید باشن ولی من این قدر قاطع در موردشون فکر نمی کنم...
حالا ملاک ارزش گذاری شما ممکنه فرق داشته باشه
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
الان استعداد یعنی پیدا کردن ی استودیوی خوب و بعدش از دست دادن ی استودیوی خوبتر!!!
میگم که کافی نیست وقتی مایکروسافت ی استودیو مثل دابل فاینو میخره معلومه که ی برگ برندست براش...ولی وقتی ی بازی مث آلن ویک که انصافا اگه تو بخش طراحی مراحل یکم چشم پوشی کنیم ی شاهکاره کامل بود...و تو انحصار مایکروسافتم بود و اگه حمایت میشد میتونست خیلی بهترو قویتر بشه در کنار نویسندگی سم لیک... مایکروسافت براحتی از دستش داد و رمدی حق مالکیت رو از مایکروسافت خرید.... دیگه نمیشه مایکروسافتو ی شرکت حرفه‌ای تو صنعت گیم فرض کنیم...!
در مورد استعداد نمیشه بصورت قطعی صحبت کرد ولی تو این صنعت میشه در مورد مایکروسافت مشخصا صحبت کرد!!!!!
در مقابل
سونی میاد از ی بازی مثل Days Gone حمایت شدید میکنه و اسمشو کنار عنوان‌های بزرگ نشون میده تا دیز گان که هسته‌ی خوبی داره رشد کنه و به ی بازی خوب تبدیل بشه...
اگه مایکرو ی استودیوی خوب خریده و ی قدم برداشته با از دست دادن رمدی ۱۰ قدم به عقب برگشته
البته امیدوارم از بعد پیوستن استعدادیاب جدید سیاستهای مایکروسافت بهتر بشه و انحصاریهارو بیشتر کنه و داشته هاشم از دست نده و عنوان‌های درستو حمایت کنه

الان مثال دیزگان و سونی چی بود؟ مگه همین سونی اولوشن رو نبست؟ مگه بخش بازی‌های آنلاینش رو کلا رد نکرد بره؟ مگه IP دوم سانتا مونیکا رو کنسل نکرد؟ مگه بعد از چندین سال همکاری با کوانتیک دریم ولشون نکرد؟ و کلی مثال دیگه

مایکروسافت هم سازنده SoD رو خریده و حمایت خوبی کرده تا الان، از Rare و SoT حمایت کرده، به 343 و کوالیشن و ترن 10 وقت بیشتر داده برای کار روی بازیهای بعدیشون و ...

بعد الان استخدامهای این چند وقته مایکروسافت مستعد نبودن؟ استودیوهایی که خریدن بد هستن؟ با چه متر و معیاری اینها استعداد نیستن و رمدی هست؟

حتی اگر 1000 تا کار درست هم باشه معنیش این نیست که مایکروسافت باید همه کارهای درست رو انجام بده. رمدی هم میتونه بره با پابلیشرهای دیگه کار کنه و ایده‌هاش رو عملی کنه و مایکروسافت هم میتونه و باید مسیر خودش رو بره. اگر رمدی مستعد هست امیدوارم این سال‌های پیش رو نشون بده چون ما که این 10 سال چیزی ازشون ندیدیم.
 

Coma BlacK

Dead Memories
کاربر سایت
Jan 28, 2013
1,290
نام
مصطفی اعتمادی
با چه متر و معیاری اینها استعداد نیستن و رمدی هست؟
الان من گفتم بقیه‌ی شرکتایی که مایکروسافت خریده استعداد نیستن... به جز رمدی!!!!
مگه IP دوم سانتا مونیکا رو کنسل نکرد؟ مگه بعد از چندین سال همکاری با کوانتیک دریم ولشون نکرد؟ و کلی مثال دیگه
اما چن تا بازی با این استودیوها ساخت و با پلی استیشن همرو میخکوب کرد؟؟؟؟!

شما از رمدی چیزی ندیدی ولی ما دیدیم !!! صحبت من از دست دادن خیلی مفتیه رمدیه که حتی هر کسی میدونست آلن ویک نیاز به شکوفایی داره... در کنار اون داستان قوی‌ای که روایت میشد...

منظورمو کامل تو پستای بالا رسوندم و بازم میگم امیدوارم از بعد پیوستن استعدادیاب جدید سیاستهای مایکروسافت بهتر بشه و داشته هاشو از دست نده و عنوان‌های درستو حمایت کنه
 
آخرین ویرایش:

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
الان من گفتم بقیه‌ی شرکتایی که مایکروسافت خریده استعداد نیستن... به جز رمدی!!!!

اما چن تا بازی با این استودیوها ساخت و با پلی استیشن همرو میخکوب کرد؟؟؟؟!

شما از رمدی چیزی ندیدی ولی ما دیدیم !!! صحبت من از دست دادن خیلی مفتیه رمدیه که حتی هر کسی میدونست آلن ویک نیاز به شکوفایی داره... در کنار اون داستان قوی‌ای که روایت میشد...

منظورمو کامل تو پستای بالا رسوندم و بازم میگم امیدوارم از بعد پیوستن استعدادیاب جدید سیاستهای مایکروسافت بهتر بشه و داشته هاشو از دست نده و عنوان‌های درستو حمایت کنه

چیزی که من از حرفای شما برداشت کردم اینه و حقیقتا هم بیشتر از اینکه از رمدی خسته بشم از طرفدارهاش خسته شدم که بعد از 15 سال و ارائه بازی‌های متوسط تا نهایتا خوب باز دنبال استعداد این استودیو هستن.

الان چند نفر به کنترل (بازی جدید رمدی) اعتقاد دارن؟ باز اگر در حد خودش ازش تعریف میشد یک چیزی ولی بال و پر دادن بیش از حد به یک استودیو متوسط رو درک نمیکنم.
 

Coma BlacK

Dead Memories
کاربر سایت
Jan 28, 2013
1,290
نام
مصطفی اعتمادی
تعریف استدیو با استعداد توسط دانشمندان بازیسنتر: الن ویک با یک کمپین ۱۲ ساعته!!!!!! ۵ سال ساخت!!!!! متا ۸۳
کوانتوم بریک با یک کمپین ۸ ساعته!!!!!! ۵ سال ساخت!!!! متا ۷۷
خیلی اینا با استعدادن از استعداد دارن میمیرن
استدیو کوالیشن مایکروسافت برای اولین بازیش که کلا ۲ سال تو ساخت بوده که هم مود کمپین هم مولتی با کیفیت بالا (بهترین شوتر سوم شخص نسل) و یک مود سورواویل هورد داشته و تو این دوسال حتی اینا گیرز ۱ هم ریمیک کردن بازی با متا ۸۴ میده. حرف از استعداد نزنید توروخدا ادم خندش میگیره:)):)):))
انصافا تو معیارهای خوب بودن ی بازی متا رو در نظر نگیرید... که اونموقع خیلی خندش میگیره...!!!!
فک نمیکنم این موضوع دیگه نیاز به توضیح داشته باشه
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
استعداد میشه استدیو پلی گراند که به تنهایی ابروی یک ژانر رو تو یک نسل حفظ کردند و مایکروسافت هم میخش رو محکم کوبید و ایناها رو کنار مجموعه اکس باکس نگه داشت.

واقعا همچین موردی رو نبینید، بعد گیر بدید به اینکه چرا بعد از ده سال همکاری نه چندان موفق با رمدی، مایکروسافت بیخیال شده! ظلمه
 

Coma BlacK

Dead Memories
کاربر سایت
Jan 28, 2013
1,290
نام
مصطفی اعتمادی
چیزی که من از حرفای شما برداشت کردم اینه و حقیقتا هم بیشتر از اینکه از رمدی خسته بشم از طرفدارهاش خسته شدم که بعد از 15 سال و ارائه بازی‌های متوسط تا نهایتا خوب باز دنبال استعداد این استودیو هستن.

الان چند نفر به کنترل (بازی جدید رمدی) اعتقاد دارن؟ باز اگر در حد خودش ازش تعریف میشد یک چیزی ولی بال و پر دادن بیش از حد به یک استودیو متوسط رو درک نمیکنم.
در هر صورت اینکه میگی از یسری طرفدار خسته شدی منطقی نیست چون صنعت سرگرمی سلیقه ایه....
ارزش‌ها فرق میکنه و رمدی از نظر شما خسته کنندست
کلیت صحبت ما روی پروژه‌ آلن ویک بود حالا کنترل هم هنوز منتشر نشده و نمیشه قاطع گفت که بازیه ضعیفیه.... ولی مسلما از دست دادن رمدی اشتباه بزرگیه
وسلام .
 

X B I T B

کاربر سایت
Apr 11, 2019
621
وقتی مایکروسافت Remedy که یک استودیوی با استعداده رو از دست میده دیگه استعدادیابی برای این شرکت معنایی نداره!
دونستن یک موضوع شرط لازم هست ولی کافی نیست مایکروسافت با استخدام استعدادیاب به هیچ جایی نمیرسه... بیشتر باید یاد بگیره که استعدادهایی که براش مونده رو راضی نگه داره و از دستشون نده!
دیگه شما درباره از دست دادن حرف نزنید که ادم خندش میگیره
حتما کوانتیک دریم که دو نسل با سونی همکاری میکرد و اخرش مجبور شد بره سمت چینی ها مقصرش مایکروسافت بوده؟؟؟
حتما عمه بنده بود که سازنده درایو کلاب که توی همین فروم کلی بازیش طرفدار داره درش رو تخته کرد و حتی یک فرصت دوباره بهشون نداد
دیگه اگر بحث از دست دادن باشه کرش ساخته ناتی داگ سرامد این بحث هاست بازی ای که ناتی داگ به عنوان شناسنامه PS ساخت الان با کیفیت و گرافیک بهتر روی سوئیچ و وان موجوده
 

Coma BlacK

Dead Memories
کاربر سایت
Jan 28, 2013
1,290
نام
مصطفی اعتمادی
اوه ببخشید یادم رفت شما دوستان تو هر بحثی هر معیاری که به نفع خودتون باشه رو مهم میدونید. الان چه معیاری من بگیرم برای بازی های رمدی؟؟ تو Playtime که رسما تو دیوارن به زور از مرز ۱۰ ساعت رد شدن. بازیهاشون کلا یک مود بیشتر نداره. اصلا هم بازیهاشون Replayability نداره بعد یکبار تموم کردن. الان دقیقا شما استعداد این استدیو رو با چه معیاری کشف کردی؟؟؟ نیاید یه چیزی بپرونید اخرش نمیتونید جواب بدید هذیون بگید
برداشت درست از حرفا مسئله‌ مهمیه این بحثو همینجا تموم میکنم. چون ملاکهای شما چیزهاییه که برای من هیچ ارزشی نداره پس ادامه بحث بی فایدست!
 

Coma BlacK

Dead Memories
کاربر سایت
Jan 28, 2013
1,290
نام
مصطفی اعتمادی
دیگه شما درباره از دست دادن حرف نزنید که ادم خندش میگیره
حتما کوانتیک دریم که دو نسل با سونی همکاری میکرد و اخرش مجبور شد بره سمت چینی ها مقصرش مایکروسافت بوده؟؟؟
حتما عمه بنده بود که سازنده درایو کلاب که توی همین فروم کلی بازیش طرفدار داره درش رو تخته کرد و حتی یک فرصت دوباره بهشون نداد
دیگه اگر بحث از دست دادن باشه کرش ساخته ناتی داگ سرامد این بحث هاست بازی ای که ناتی داگ به عنوان شناسنامه PS ساخت الان با کیفیت و گرافیک بهتر روی سوئیچ و وان موجوده
تو شرایطی که مایکروسافت داره استودیوهاشو زیاد میکنه تا توان رقابت تو انحصاری رو داشته باشه... از دست دادن رمدی کار اشتباهیه.... سونی اگه کراشو هم داد رفت در کنارش چند تا بازی داره که هممون میدونیم و نیازی به معرفی نداره
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر