راهنمایی برای خرید PS3

داش نیما شما منظورت تلویزیون بود یا اون بازی که در تلویزون نمایش داده شده،


داداش اون چه بازی هستش ، آبروی ps3 رو برده با اون گرفیک بازیش ، بیشتر شبیه

بازیهای ps1 هستش تا ps3.


داداش شما با همین تلویزیونی که عکسش رو گذاشتی بازی میکنی؟؟


واقعا که عالیه ،

مبارکت باشه .:love:

اتفاقا گرافیکش بد نیست این بازی ، توی همین عکس هم به نظر من خوبه ، نمیدونم شما چرا به نظرت بد اومده .
البته خیلی خوب نیست ، ولی اصلا بد نیست .
 
سلام
اقا نیما میشه بدونم شما چه جوری بازی های رو که داننلود کردی با کامپیتور به پلی استیشن 3 انتقال می دی (نصب می کنی ؟)
خودم کمی با هاش ور رفتم ولی حوصله اش رو ندارم
 
داش نیما شما منظورت تلویزیون بود یا اون بازی که در تلویزون نمایش داده شده،


داداش اون چه بازی هستش ، آبروی ps3 رو برده با اون گرفیک بازیش ، بیشتر شبیه

بازیهای ps1 هستش تا ps3.


داداش شما با همین تلویزیونی که عکسش رو گذاشتی بازی میکنی؟؟


واقعا که عالیه ،

مبارکت باشه .:love:
گرافیکش در حد ps1 هست؟ :confused:
 
گرافیکش در حد ps1 هست؟ :confused:
راستی نیما یه سوال ازت داشتم؟؟؟؟ البته من از تو زیاد سوال میپرسم:biggrin1:{ ببخشید}
میخواستم بدونم بازیهای ps3 رو میشه طوری توی هارد بریزی که برای اجرا شدن نیازی به خود بلوری نباشه؟؟؟؟؟؟؟؟
 
سلام
اقا نیما میشه بدونم شما چه جوری بازی های رو که داننلود کردی با کامپیتور به پلی استیشن 3 انتقال می دی (نصب می کنی ؟)
خودم کمی با هاش ور رفتم ولی حوصله اش رو ندارم

من بازیها رو با خود PS3 دانلود میکنم .

ولی الان دارم یه کارایی میکنم که از کامپیوتر هم بشه ، اگه به نتیجه رسیدم ، اینجا کامل توضیح میدم .
 
راستی نیما یه سوال ازت داشتم؟؟؟؟ البته من از تو زیاد سوال میپرسم:biggrin1:{ ببخشید}
میخواستم بدونم بازیهای ps3 رو میشه طوری توی هارد بریزی که برای اجرا شدن نیازی به خود بلوری نباشه؟؟؟؟؟؟؟؟

نه نمیشه .
اگه اینجوری بود که اینهمه ملت خودشون رو خفه نمیکردن که این کار و انجام بدن .
فقط بعضی از بازیها برای Load سریعتر مقداری از دیتا رو روی هارد میریزند .
 
در صورتی که فرض رو تعداد ترانزیستور ها قرار بدیم حرف شما درسته
هر چند در کنسول سونی علاوه بر CELL و RSX هم یک پردازنده دیگه هم وجود داره که برای سازگاری با بازی های پلی 1 و 2 هست ( چیپ EE/GS)
همون طور که گفتم منظور تعداد پردازشگر ها بود
در مورد تعداد پردازنده ها فیزیکی هم درسته هر دو کنسول دو پردازنده فیزیکی دارند اما در کنسول سونی و مایکروسافت در واقع تعداد بیشتری پردازنده وجود داره که در حقیقت در پلی 3 هشت SPE 128 بیتی وجود داره که یکیش غیر فعال هست بعلاوه یک پردازنده 64 بیتی از خانواده PowerPC که تمام این این پردازنده بر روی یک چیپ سوار شدن و ما اونها رو به صورت یکی می بینیم هر چند که در حقیقت اینها 8 تا هستند که (به صورت منفرد از هم کار می کنند یعنی هر کدام یک پردازنده جدا از هم هستند ) چون هر کدام از اینها بسیار کوچک طراحی شدن سونی تونسته هم اینها رو بر روی یک چیپ قرار بده و روی برد پلی 3 یک پردازنده می بینیم
در مورد کنسول مایکروسافت هم همینطور هست و پردازنده زنون هم در واقع سه تا پردازنده PowerPC هست (با کمی تغییر) که هر کدام به صورت دو thread کار می کنند که جمعا میشه 6 ریسمان ولی در حقیقت سه تا پردازنده بیشتر نیستند که بر روی یک چیپ قرار گرفته اند
همون طور که می دونید تعداد پردازنده بیشتر یعنی حرارت بیشتر هر چند در مورد تعداد ترانزیستورها هم این مورد صدق می کنه
یک نکته جالب هم این هست که زنون با 165 میلیون دارای 3 هسته و هر هسته داری 32+32 کیلو بایت و 1 مگا بایت کش اشتراکی هست اما پلی 3 دارای 8 SPE که هر کدوم داری 256 کیلو بایت حافظه محلی (نوعی کش قابل تغییر به وسیله برنامه نویس) و 512+32+32 کیلو بایت کش برای PPE هست که میشه :
XBOX360 = 64*3+1024
که جمعا میشه 1216 کیلو بایت کش
Playstation 3 = 256*8 + 32+32+512
که میشه 2624 کیلو بایت کش هر چند که 2048 کیلو بایتش در دسترس برنامه نویس هست که می تونه باعث افزایش زیاد کارای بشه و در ضمن 256 کیلو بایت از این حافظه غیر قابل استفاده هست به خاطر غیر فعال بودن یکی از این پردازنده ها
Xenon
165 / 3 = 55 میلیون ترانزیستور به ازای هر پردازنده شامل Thread و کش (اضافه کردن Thread به هر هسته تنها 5 درصد به مقدار سیلیکون مورد نیاز برای ساخت اون هسته اضافه می کنه)
Cell
234/ 8 = به ازای هر هسته تقریبا 29 میلیون ترانزیستور مصرف شده (با اینکه هر هسته 256 کیلو بایت حافظه هم داره !) که این به صورت کلی نشانه طراحی بهتر Cell نسبت به Xenon هست
تعداد ترانزیستور کمتر = مصرف انرزی کمتر = ایجاد حرارت کمتر
پردازنده Xenon با سل خیلی فرق با هم دارن. بارز ترینشونم این هست که زنون symmetric هست در حالی که سل asymmetric هست. اون Synergistic Processing Elements ها هم که فقط هفت تاشون روی PS3 موجود هست برخلاف کور های زنون General purpose نیستن و نمیشه گفت پردازنده سل 7core هست. در سل فقط یک کور وجود داره که از نسل PowerPC هست و میتونه دو thread رو در ان واحد پردازش کنه (Synergistic Processing Elements ها هم میتونن دوتا رو پردازش کنن). این به معنی نیست که سل یا زنون ضعیفن اما مقایسه شون درست نیست چون طرز کارشون فرق داره و همینطور که گفتم پردازنده سل دارای یک کور General Purpose هست و 7 تا Synergistic Processing Elements که با 8core بودن فرق داره. (حالا اینا چه ربطی به موضوع اصلی بحث داشت؟ ) (البته تفاوت های دیگه ایی هم صد در صد بین این دو تا پردازنده هست در زمینه های مختلف که من به علت دانش محدودم توی این زمینه ازشون اطلاع ندارم و دوستان دیگه که وارد هستن لطف کنن و اشاره کنن
با برنامه نویسی بهتر میشه performance خیلی خوبی از سل گرفت که قطعا از زنون بیشتره اما در داغ شدن چیزی که اثر گزاره فناوری ساخت هست که جفت 90 هستن و تعداد ترانزیستور
من به شخصه نمیدونم کدوم پردازنده بیشتر داغ میشن اما با توجه به تعداد بیشتر ترانزیستورهای سل و اینکه جفت با فرایند 90nm تولید میشن سل باید بیشتر حرارت تولید کنه
اون چیزی که در داغ شدن اثر میزاره تعداد نهایی ترانزیستور ها هست (که خود شما هم بهش اشاره کردی) و فرایند ساخت. اون تقسیم که شما کردی اثری روی عملکرد نهایی نداره و هر چه تعداد ترانزیستور بیشتر باشه گرما هم بالامیره که به طبع باید از فرایند های بهتر مثل 65 یا 45 استفاده کرد و همچنین کولینگ بهتر. تعداد ترانزیستورهای سل از زنون بیشتر هست که با توجه به complex بودن ساختار سل و داشتن performance بهتر عجیب نیست.
اگر پردازشگر هم حساب کنیم تعداد پردازشگرها 2 تا 3 برابر نیست!
سل : 1XPowerPC Core + 7SPE
زنون : 3 Symmetric cores
چون سل 7 تا SPE داره دلیل نمیشه تعداد پردازشگرش 2 تا 3 برابر زنون هست. اگر هر دو پردازنده از یک سری و یک طراحی بودن انوقت حرف شما درست بود. به طور مثال پردازنده اینتل Core 2 Quadro دوبرابر پردازنده همین شرکت Core 2 Duo پردازنده (یا کور) داره دلیلشم اینه که هر دو از یک نسل و یک ارشیتکت هستن برای همین میشه مستقیم مقایسه کرد یا به قول معروف Apples to Apples Comparison
در مورد سل و زنون قضیه فرق داره. چون سل خیلی متفاوت تر از زنون چه در طراحی و چه در نحوه پردازش هست دیگه نمیشه اینارو مستقیم مقایسه کردن چون کارکرد و اساس اینا از پایه فرق داره. این میشه Apples to Oranges Comparison
در مواقعی مثل این که نمیشه مستقیم مقایسه کرد بهترین راه استفاده از Benchmark یا اندازه گیری قدرت پردازش و مطرح کردنش یه صورت قدرت انجام دادن تعداد محاسبات Floating Point در یک طول زمان خاص (که همیشه معمولا یک ثانیه هست) هست. بر اساس ازمایش های انجام شده سل قدرت بیشتری داره و محاسبات بیشتری میتونه انجام بده اما این دلیل نمیشه بگیم دو تا سه برابر زنون پردازنده داره چون مقایسه مستقیم نیست.
Symmetric multiprocessing
سیستمی SMP هست که تعداد 2 یا بالاتری از پردازنده ها به یک مموری واحد وصل شدن که بینشونshare میشه. این اجازه میده هر کدوم از این پردازنده ها در هر زمانی روی هر یک از وظایفی که توی مموری هستش کار کنه بیتوجه یه اینکه این وظیفه کجای مموری هستش.بیشتر سیستم هایی که امروز هستن (تعداد زیادیشون) همه SMP هستند.
منبع :
http://en.wikipedia.org/wiki/Symmetric_multiprocessing


Asymmetric multiprocessing

در این نوع سیستم پردازش برخلافSMP که همه پردازنده ها همه وظایف رو بین خودشون به طور مواری تقسیم میکنن هر پروسسوری در این سیستم و ظیفه خاصی داره. به طور مثال یک پردازنده فقط روی IO کار میکنه در حالی که یکی دیگه روی عملیت دیگه ایی کار انجام میده. این نوع سیستم معمولا برنامه نویسی براش سخت تره اما دلیل نمیشه که بهتر نباشه
من نگفتم که قدرت سل 2-3 برابر هست
بله اگر قدرت زنون و سل مد نظر بودش حرف شما کاملا صحیح بود چون این دو اصلا از یک معماری نیستند که بشه با هم مقایسه شون کرد در نتیجه باید برای مقایسه از Benchmark استفاده کرد که شما ذکر کردید ولی اینجا صحبته تعداد پردازشگر هست نه قدرت محاسبات یا تعداد ترانزیستور یا هر چیز دیگه ای

در مورد " درسته هرکدوم از SPE های سل میتونن تا دو تا Thread رو پردازش کنن" لطفا منبع معتبر معرفی کن اگر سایت IBM باشه عالیه (خودت هم میدونی که در این سایت به طور کامل در مورد سل توضیح داده شده) چون فکر می کنم این مورد درست نباشه یا شاید هم من اشتباه می کنم

در مورد Asymmetric بودن سل پس با این حساب هر SPE فقط توانای انجام یک نوع عملیات رو داره مثل یکی برای نور یکی برای هوش مصنوعی و .....
پس هیچ کدوم از SPE ها نباید توانای انجام عملیات SPE های دیگه رو داشته باشن درسته (در این مورد مطمعن نیستم)
نظرتون در مورد مقایسه سل و زنون با kenstfield چیه؟ مثلا QX6800 ?
خب میدونید kenstfield چهار تا هسته واقعی داره بعلاوه 128 کیلوبایت L1 و 8 مگابایت L2 و بیش از 590 میلیون ترانزیستور داره یعنی بیش از دو برابر سل و سه برابر زنون!:love: البته میدونیم سل از دستورات X86 پشتیبانی نمیکنه ! ولی با هک کردن PS3 و با نصب Yellow Dog Linux 5.0 روش , یه سری بنچمارک گرفتن و مقایسه اش کردن با Xeon که برای PS3 نا امید کننده است!
اعضا اگر اطلاعات دیگه ای از مقایسه و بنچمارک در این مورد دارند ارایه بدن


-------------------------------------
I'll just basically repeat what I wrote in the last thread.

1.6 G5 vs. PS3 and I added some Xeon benchmarks they also had. bZip and JPEG seemed like the most common and useful of the benchmarks so here they are. Check out their site for the rest.
bzip2 Compress (multi-threaded scalar)
PlayStation 3 - 124.1
Power Mac G5 - 168.4
Xeon 5160 - 1194.4

bzip2 Decompress (multi-threaded scalar)
PlayStation 3 - 99.5
Power Mac G5 - 133.1
Xeon 5160 - 1353.3

JPEG Compress (multi-threaded scalar)
PlayStation 3 - 94.8
Power Mac G5 - 103.0
Xeon 5160 - 877.6

JPEG Decompress (multi-threaded scalar)
PlayStation 3 - 72.9
Power Mac G5 - 119.2
Xeon 5160 - 788.9

So basically in performance the PS3 processor usually isn't going to be as good as a three and a half year old budget G5 processor. The PS3 is probably about equal to a G4 processor at most general tasks. Kind of pathetic after all the hype Sony made about it before it came out.

It would get totally crushed by a Quad core processor.
------------------------------------------------------
Science on a G5/PS3/MacPro - Benchmarks
As promised last week, I have here some benchmarks that compare the performance of double-precision floating point operations between a PowerMac (2.5 GHz G5), a PlayStation 3 (3.2 GHz Cell) and a Mac Pro (2.66 GHz Xeon). The PowerMac and Mac Pro are running Mac OS X Tiger. The PS3 is running Yellow Dog Linux 5.0. The codes I used are simple, serial and single-threaded. Thus, the numbers below are for a single core only on all the systems. I used a variety of compilers/flags on these different platforms, including some commercial ones. GCC is available for all these systems, IBM XLC (an alpha version) is available for the Cell and Intel's ICC is available for the Mac Pro. Note that for now, I am only using the PPU on the PS3 for these tests, so I'm really using a fraction of the PS3's available hardware.

The "Astrophysics Simulation" is based on one of my own research codes. Its essentially a linear, hyperbolic PDE solver with a complicated source-term. Sorry, the source code is not publicly available. The other two codes compute "Pi" using different approaches. Those codes can be found easily on the internet. Now, on with the numbers ..
cell-down.JPG

http://www.macresearch.org/book/print/1382
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or