یعنی الآن God Of War حالت مذهبی داره !!!
در ضمن به یک بازیی که در دوران هشت سال دفاع مقدس اتفاق می افته ، فکر کنم خیلی راحت بشه یک داستان داد .
در مورد اسم خدای جنگ که معلومه هیچ ربطی به مذهب نداره!! مولی سرباز خدا یعنی سربازی که مال خداست و خیلی ساده می شه مثالش رو زد. مثلا سرباز جهنمی!!:biggrin1: خب اینو هرکی بشنوه به نظرتون از بازی چه توقعی پیدا می کنه؟ تازه بهتره اسم ایران باشه تا خارجی ها بازی کردند خیلی راحت بفهمند بازی ایرانیه!!
کسی نگفته نمی شه داستان داد. مشکل اینجاست اگه بخوای داستان بدی یه آدم حرفه ای از همه نظر می طلبه و همچنین کلی مسائل تکنیکی میان پرده ها و یک انیماتور خیلی حرفه ای تر از این ایرانی ها. و یه کارگردان مثل من که اصلا حوصله ش رو ندارم!!(فکر نکنید از خود راضیم چون شرایط روحیش رو ندارم می گم:smile
فعلا تو تب خدمت به سر می برم و منتظر این واقعه ی عظیم ام!!
تازه شما برو نقد شمشیر نادر رو تو مجله ی دنیای بازی بخون. ببین چطوری به خاطر داستان بازی رو از بین بده!! داستان ساختن برای بازی های ایرانی جرات می خواد و اگه نتونی خوب در بیاری اونقدر این نقد کننده ها از داستان ایراد می گیرند که فقط آخر نقد یه خط در مورد مسائل تکنیکیش که بابای آدم در میاد تا درست کنه رو می گن خوبه!! همین!!
طرف هم وقتی می خونه می گه بابا بیخیال این که داستان نداره( حالا تو عمرش یه بازی رو داستانش رو نفهمیده!!). لابد بقیش هم مثل داستانش آشغاله!!
در ضمن من قبل شروع پروژه تو جلسه ای که با سازنده ها داشتیم بهشون گفتم هدفتون رو مشخص کنید. یا بازی داستان داشته باشه و هسته اش داستان باشه و یا هسته ش گیم پلی باشه و داستان خیلی ساده باشه. اونها گفتن نمی دونیم. من هم دو تا بازی طراحی کردم و چند ساعت در موردشون توضیح دادم. یکی در مورد بازی با داستان خیلی خفن و احساساتی!! و یکی هم شوتر خیلی خفن با داستانی سطحی. که اونها گفتن چون می خوان به جنگ ربط داشته باشه دومی رو انتخاب کردند. ناگفته نماند که تو اون جلسه به بن بست رسیدم و اونها چون به طرحم شک داشتند تصمیم گرفتند که یکی از مراحل IGI 2 رو کپی برداری کنند که من به شدت مخالفت کردم و فردای اون روز این نقشه ای که الان براتون گزاشتم رو ساختم و بهشون نشون دادم تا به طرحم اعتماد کردند و امید وار شدند و حالا دارند اون رو می سازند!! البته به شک کردنشون حق می دم چون با حرف نمی شه فهمون چی تو ذهنته و من تو این محیطی که ساختم جزعیات رو بهشون توضیح دادم که بعدش کلی ذوق زده شدند!! حالا خوشحالند که از بن بست در اومدن و می دونند که چی می خوان بسازند. بازی ای که هم بشه در مورد ایران باشه و هم عالی در بیاد.
این ها رو گفتم تا بدونی که چرا داستان نمی زاریم!! بازی ای که بخواد داستان داشته باشه باید 4-5 سال روش کار کرد!! ولی راحت می تونی یه بازی با گیم پلی خوب بسازی و زود هم ساخت پروژه تموم بشه. مثلا اگه سازنده های شمشیر نادر به جای اون پایان معصومیت رو با یه موتور قویتر می ساختن و کسترش می دادندف خدا می دونست که با اون توانایی هایی که سازنده هاش مخصوصا برنامه نویسش داشت، الان بهترین بازی شوتر ایرانی بود!!
خب زیاد حرف زدم(تایپیدم:biggrin1
و دستم خسته شد و تشنه لب شدم!!:biggrin1: بای