در ماه‌های آینده 8%درصد به GPU کنسول Xbox one اضافه خواهد شد

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
xbox-one-amd.jpg

درود.

آقای Pete Dodd که یک شخص از داخل صنعت گیم می‌باشد، در صفحه توییتر خود اذعان کرد به احتمال قوی کنسول Xbox one در ماه‌های آینده درصد بیشتری از GPU خود بهره خواهد برد. این در حالی است که این دستگاه %10درصد از قدرت GPU خود را محفوظ نگاه داشته و طبق گفته Dodd این 10% درصد قرار است به 2% درصد کاهش یابد. وی در صفحه Twitter خود راجب این امر چنین گفت:

"به زودی آن 10% محفوظ نگاه داشته شده به 2%درصد کاهش میابد. از این 10% درصد، 8%درصدش برای بخش ویدئو و 2% دیگر نیز برای بخش صدا نگه داشته شده بود که قرار است آن %2درصد بخش صدا باقی بماند و %8درصد بخش ویدئو آزاد گردد و در اختیاز سازندگان قرار گیرد."

هنوز معلوم نیست این امر کی قرار است صورت گیرد و اینکه این 8%درصد چقدر می‌تواند تاثیر داشته باشد.
 
بعد دقیقاً این استاندارد جدید کاربردش چیه !؟ :-/ یه جوری میگی استاندارد کنسول کردن و همرده ی دسته اش کردی انگار تو همه ی بازی ها 80% کنترل با کینکته :دی
حالا قیمت بالاتر رفته اشکالی نداره !؟ :| :-o دافاک !؟!؟ پس چی میتونه اشکال داشته باشه !؟ بعد یه قیمت هست که میدن دست مشتری یه قیمت هست که به پاشون تموم میشه ، متاسفانه این وسیله ی بی مصرف باعث شد جفت این قیمت ها بالا بره ، ولی اشکالی نداره :bighug:

به خدا بعضی وقت ها هیچی نگیم خیلی بهتره :دی

شما و افراد لایک کننده اینجوری فکر کنید
 
با این 8% فکر کنم رزولوشن بازیهای مولتی روی X1 بیاد روی 800P و فریم هم بیاد روی نهایت 35!!

ماکرو که هنوز نسل شروع نشده هم رمشو کلاک کرد هم پردازنده اصلی و تا چند روز دیگه همین مقدار باقی مونده از ظریفت GPUاش رو هم به اورکلاک می رسونه:d

من دارم اون روزی رو می بینم که سونی PS4 رو کلاک کنه:d یعنی ماکروسافت رسمن میره فضا:d

فکر کنم X1 باید بره با Wii U از نظر قدرت رقابت کنه چون هر چی فکر می کنم نسبت به X360 جهش زیادی نداشته...:d
 
چنین چیزی ممکن نیست! همینطوریش به خاطر افزایش کلاک هسته پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی کیزان گرمای تولید شده کنسول خیلی بالا رفته و ممکنه به برد دستگاه اسیب برسونه . حالا این 8% هم که مسلما میتونه فشار زیادی به فن کنسول بیاره و به نظر من یه جور بلوف رسانه ای برای جذب هواداره!

همینطوریش کنسول مایکروسافت کلی علامت سوال داره! مثل قضیه 8 گیگابات حافظه مورد استفاده ای که فقط 5 گیگ اش در دسترسه! نه برارد من این کارا فایده نداره ..... ! از سونی و کنسولش عقب میمونید به هرحال! قضیه افزایش کلاک رو هم اینجا توضیح دادم که داستانش چی بود!

افزایش قدرت CPU و بهبود حافظه در Xbox One
اتفاقا این اتفاق 100% خواهد افتاد شک نکن من حاضرم باهات شرط ببندم که کم از اینجور نظرای تخصصی بدی این 8% هم با بهبود سیستم نرم افزاری حاصل میشه چون در حال حاظر همین 10% به جای اینکه به صورت نرم افزاری جبران بشه داره از قدرت سخت افزار کم میکنه . دوست عزیز این 10% همیشه استفاده میشده که شما میگی گرمای زیادی ایجاد میکنه میخوان این 8% رو از ویدیو و کینکت بگیرن بدن به gpu افتادo:-)
 
وقتی یک مایکرو فن کم میاره .(همینه که هست . میخوای بخا نمیخوای نخا . مگه به ضعیف بودنه مگه wii رو ندیدی نسله قبل . ما بازی QBداریم . نیست PS بازی شاخ نداره ووو...)8-}
بعضی ها نمیخوان قبول کنن واقعیت چیه%-(
بعضی هام تز دروغ میدن:^o
 
برخي از دوستان فكر ميكنم اصل خبر براشون سو تفاهم شده ببينيد اين به هيچ وجه اوركلاك محسوب نميشه كه بخواد به گرم شدن كنسول منجر بشه قدرت GPU هم هيچ تغييري نكرده فقط 10 درصد از قدرت GPU قابل استفاده نيست و براي پردازشهاي كينكت استفاده ميشه حالا اينا اومدن اين 10 درصد رو كردن 2 درصد حالا اين مسئله باعث ميشه يه سري از امكانات كينكت كم بشه در جواب اين سوال اساتيد فرمودن كه بازيساز حق انتخاب داره كه از امكانات كينكتي استفاده كنه و گرافيك رو كمي كاهش بده و يا بلعكس گرافيك رو بالا تر ببره و از كينكت استفاده كمتري كنه
 
وقتی یک مایکرو فن کم میاره .(همینه که هست . میخوای بخا نمیخوای نخا . مگه به ضعیف بودنه مگه wii رو ندیدی نسله قبل . ما بازی QBداریم . نیست PS بازی شاخ نداره ووو...)8-}
بعضی ها نمیخوان قبول کنن واقعیت چیه%-(
بعضی هام تز دروغ میدن:^o
بحث با فن های سونی زیر 13 سال فایده نداره به بحث فقط یه گیف خوشکل بهش بده بذار توی خماریش فن سونی های من دیدم ادم لذت میبره
اینم واسه پست نقل و قول شده
22282509158045622586.gif
 
برخي از دوستان فكر ميكنم اصل خبر براشون سو تفاهم شده ببينيد اين به هيچ وجه اوركلاك محسوب نميشه كه بخواد به گرم شدن كنسول منجر بشه قدرت GPU هم هيچ تغييري نكرده فقط 10 درصد از قدرت GPU قابل استفاده نيست و براي پردازشهاي كينكت استفاده ميشه حالا اينا اومدن اين 10 درصد رو كردن 2 درصد حالا اين مسئله باعث ميشه يه سري از امكانات كينكت كم بشه در جواب اين سوال اساتيد فرمودن كه بازيساز حق انتخاب داره كه از امكانات كينكتي استفاده كنه و گرافيك رو كمي كاهش بده و يا بلعكس گرافيك رو بالا تر ببره و از كينكت استفاده كمتري كنه

صحبتت یه مشکل اساسی داره هرچند در مورد اورکلاک درسته اونم اینکه این 10 % برای پردازش کینکت نبوده کینکت نیازی به GPU نداره به CPU نیاز داره خود خبر هم گفته 8 % از GPU برای عملیات ویدیوی کنار گزاشته شده بود که 2 % برای صدا که بازم خود خبر هم برای من سواله اونم اینکه چطور وقتی کل دنیا برای پردازش صدا از CPU استفاده میکنن اینها از GPU برای این کار استفاده کردن .:| یعنی از اون حرکت های احمقانه هستش این وسط .:|

میشه به کنار گزاشتن بخشی از قدرت دستگاه برای آینده گفت منطقی که 8% بوده اما اینکه پردازش صدا با GPU انجام بشه احمقانه هستش .8-|
 
صحبتت یه مشکل اساسی داره هرچند در مورد اورکلاک درسته اونم اینکه این 10 % برای پردازش کینکت نبوده کینکت نیازی به GPU نداره به CPU نیاز داره خود خبر هم گفته 8 % از GPU برای عملیات ویدیوی کنار گزاشته شده بود که 2 % برای صدا که بازم خود خبر هم برای من سواله اونم اینکه چطور وقتی کل دنیا برای پردازش صدا از CPU استفاده میکنن اینها از GPU برای این کار استفاده کردن .:| یعنی از اون حرکت های احمقانه هستش این وسط .:|

میشه به کنار گزاشتن بخشی از قدرت دستگاه برای آینده گفت منطقی که 8% بوده اما اینکه پردازش صدا با GPU انجام بشه احمقانه هستش .8-|
این دیگه نیاز به توضیح نداره که:d
بابا مایکروسافت گفته که 10 درصد قدرت خام ـی که درون Xbox ONE نهفته هستش رو میخوان بیشترش رو که همون 8 درصد است رو در اختیار بازی سازها قرار بده، تا بتونن خروجی بهتری از محصول نهاییشون که همون بازی ها هستش بگیرن!! دیگه کینکت و os و این حرفا نداره که.
 
صحبتت یه مشکل اساسی داره هرچند در مورد اورکلاک درسته اونم اینکه این 10 % برای پردازش کینکت نبوده کینکت نیازی به GPU نداره به CPU نیاز داره خود خبر هم گفته 8 % از GPU برای عملیات ویدیوی کنار گزاشته شده بود که 2 % برای صدا که بازم خود خبر هم برای من سواله اونم اینکه چطور وقتی کل دنیا برای پردازش صدا از CPU استفاده میکنن اینها از GPU برای این کار استفاده کردن .:| یعنی از اون حرکت های احمقانه هستش این وسط .:|

میشه به کنار گزاشتن بخشی از قدرت دستگاه برای آینده گفت منطقی که 8% بوده اما اینکه پردازش صدا با GPU انجام بشه احمقانه هستش .8-|

بر ميگرده به قضيه .GPGPU تو اين نسل طراحي هر سه تا كنسول به نحويه كه هر جا كم ميارن از GPU استفاده ميكنن دقيقا برعكس نسل قبل كه CELL بايد كار GPU و ..... غيره رو انجام ميداد توي اين نسل GPU اين كارو بعهده ميگيره. البته يه مقدار جدا كردن GPU و CPU توي اين نسل غلطه در واقع APU كه AMD ساخته يه مجوعست كه از واحدهاي جداگونه اي تشكيل شده و كارهاي پردازش رو در مجموع بعهده گرفته اينكه كدوميكي از هسته ها چكاري انجام بده برميگرده به كدنويسي كه انجام ميشه. اين 10 درصد هم كه مورد استفاده كينيكته حرف من نيست قبلا هم خبرشو داشتيم
 
این دیگه نیاز به توضیح نداره که:d
بابا مایکروسافت گفته که 10 درصد قدرت خام ـی که درون Xbox ONE نهفته هستش رو میخوان بیشترش رو که همون 8 درصد است رو در اختیار بازی سازها قرار بده، تا بتونن خروجی بهتری از محصول نهاییشون که همون بازی ها هستش بگیرن!! دیگه کینکت و os و این حرفا نداره که.
والا خبر داره چیز دیگه ای میگه .:d

داره میگه این قدرت خام نبوده 2 % برای انجام عملیات صدا بوده 8% هم انجام عملیات ویدیوی به این قدرت خام نمیگن میگن رزرو شده برای عملیات خاص در زمان خاص .;) البته از طرف دیگه این GPU ما داریم در موردش صحبت میکنیم نه CPU به صورت کلی هیچ آدم احمقی نمیاد از GPU برای پردازش کینکت استفاده کنه یا رزرو کنه از اون طرف بیاد از GPU برای انجام عملیات کدینگ صدا و ... استفاده کنه حالا ویدیوش یه چیزی به خاطر مولتی تسک بودن میشه بهش خورده نگرفت چون عملیات ویدیوی هستش اما صدا دیگه مثل فوش میمونه این وسط .;)

بر ميگرده به قضيه .GPGPU تو اين نسل طراحي هر سه تا كنسول به نحويه كه هر جا كم ميارن از GPU استفاده ميكنن دقيقا برعكس نسل قبل كه CELL بايد كار GPU و ..... غيره رو انجام ميداد توي اين نسل GPU اين كارو بعهده ميگيره. البته يه مقدار جدا كردن GPU و CPU توي اين نسل غلطه در واقع APU كه AMD ساخته يه مجوعست كه از واحدهاي جداگونه اي تشكيل شده و كارهاي پردازش رو در مجموع بعهده گرفته اينكه كدوميكي از هسته ها چكاري انجام بده برميگرده به كدنويسي كه انجام ميشه. اين 10 درصد هم كه مورد استفاده كينيكته حرف من نيست قبلا هم خبرشو داشتيم

ببین این صحبت به صورت کلی اشتباهه میدونی چرا به خاطر اینکه CPU به صورت کلی یک طراحی داره GPU یکی شما میتونی اینها رو به هم نزدیک کنی اما نمیتونی بگی این CPU اون GPU نمیدونم چطور ساده بیانش کنم دقیقا شما برای استفاده میتونی کارهای هم دیگه رو به هم محول کنی اما CPU هیچ وقت GPU نمیشه GPU هم هیچ وقت CPU نمیشه این یه قرار داد هرچقدر هم اینها بتونن به هم به عنوان یه مجموعه عمل کنن اما بازم هر کدام کارکرد خاص خودشون دارن همیشه هم یکی از اون یکی قویتره اینجاست که همیشه CPU قویتر از GPU به صورت کلی وقتی شما GPU رو رزو یه کاری میکنید که معمولا توسط CPU انجام میشه شما داری از اون قدرت کلی GPU باز هم کمتر میکنی یه جور خریت .
 
آخرین ویرایش:
والا خبر داره چیز دیگه ای میگه .:d

داره میگه این قدرت خام نبوده 2 % برای انجام عملیات صدا بوده 8% هم انجام عملیات ویدیوی به این قدرت خام نمیگن میگن رزرو شده برای عملیات خاص در زمان خاص .;) البته از طرف دیگه این GPU ما داریم در موردش صحبت میکنیم نه CPU به صورت کلی هیچ آدم احمقی نمیاد از GPU برای پردازش کینکت استفاده کنه یا رزرو کنه از اون طرف بیاد از GPU برای انجام عملیات کدینگ صدا و ... استفاده کنه حالا ویدیوش یه چیزی به خاطر مولتی تسک بودن میشه بهش خورده نگرفت چون عملیات ویدیوی هستش اما صدا دیگه مثل فوش میمونه این وسط .;)
— Ahsan Rasheed (@thuway) January 26, 2014
atPeteDodd is reporting the 10% GPU reserve on X1 is going to 2% very soon. 8% more grunt is welcome@
این خبر مال PeteDodd هستش، همین یارو که این قضیه رو گفته..اینجا میبینیم گفته که 10% از قدرت خامی که در اختیار GPU بوده، رو از این به بعد میشه از 8 درصد دیگه ـشم استفاده کرد که در کل فقط 2 درصد باقی میمونه، یعنی دست سازنده ها رو بیشتر باز میزاره برای ساخت و توسعه بازی، همین.
@vivanred
در مورد اون قسمتی که گفتی خبر داره چیزه دیگه ای میگه..باید بهت عرض کنم که اون قسمت پیش بینی سایت مربوطه نسبت به واکنش این آقایی که بالا گفتم هستش، یعنی فرهاد وقتی خبر رو ترجمه کرده، پیش بینی اون سایت رو هم قرار داده منظورم اینه..وگرنه خود ایشون تنها اطلاعاتی که بیرون دادن همین قسمت بالایی هستش که میبنی.
 
آخرین ویرایش:
والا خبر داره چیز دیگه ای میگه .:d

داره میگه این قدرت خام نبوده 2 % برای انجام عملیات صدا بوده 8% هم انجام عملیات ویدیوی به این قدرت خام نمیگن میگن رزرو شده برای عملیات خاص در زمان خاص .;) البته از طرف دیگه این GPU ما داریم در موردش صحبت میکنیم نه CPU به صورت کلی هیچ آدم احمقی نمیاد از GPU برای پردازش کینکت استفاده کنه یا رزرو کنه از اون طرف بیاد از GPU برای انجام عملیات کدینگ صدا و ... استفاده کنه حالا ویدیوش یه چیزی به خاطر مولتی تسک بودن میشه بهش خورده نگرفت چون عملیات ویدیوی هستش اما صدا دیگه مثل فوش میمونه این وسط .;)

يك نكته رو فكر ميكنم بهش توجه نميكني اونم اينه كه كلمه ويدئو بات سوتفاهم شده منظور از پردازش ويديويي مثلا تماشا كردن بلوري و يا ديكودينگ ويديويي نيست دبلكه دقيقا همون كينكته. كينكت يه جور دوربينه كه تصاويري كه بهش ميرسه رو پردازش ميكنه و تبديل ميكنه به كدهايي كه باي ايكس باكس قابل درك باشه حالا اين پردازش يه بخشيش تو خود كينكت انجام ميشه يه بخشي هم بار پردازشش ميفته رو دوش GPU حالا اينكه واقعا يه همچين طراحي احمقانه اي چرا انجام شده بايد دن متريك و تيمش پاسخگو باشن.
درك من از اين قضيه اينه كه اينا اصلا قصدشون ارائه يه دستگاه قوي نبوده فكر ميكردن اينقدر قابليتهاي TV و .... براي مصرف كننده جذابه كه يه كنسول 6 يا 7 برابر قويتر از نسل قبلي رو با آغوش باز ميپذيره كه ديگه نتيجش رو بايد منتظر بود و ديد

- - -ویرایش - - -

والا خبر داره چیز دیگه ای میگه .:d

داره میگه این قدرت خام نبوده 2 % برای انجام عملیات صدا بوده 8% هم انجام عملیات ویدیوی به این قدرت خام نمیگن میگن رزرو شده برای عملیات خاص در زمان خاص .;) البته از طرف دیگه این GPU ما داریم در موردش صحبت میکنیم نه CPU به صورت کلی هیچ آدم احمقی نمیاد از GPU برای پردازش کینکت استفاده کنه یا رزرو کنه از اون طرف بیاد از GPU برای انجام عملیات کدینگ صدا و ... استفاده کنه حالا ویدیوش یه چیزی به خاطر مولتی تسک بودن میشه بهش خورده نگرفت چون عملیات ویدیوی هستش اما صدا دیگه مثل فوش میمونه این وسط .;)



ببین این صحبت به صورت کلی اشتباهه میدونی چرا به خاطر اینکه CPU به صورت کلی یک طراحی داره GPU یکی شما میتونی اینها رو به هم نزدیک کنی اما نمیتونی بگی این CPU اون GPU نمیدونم چطور ساده بیانش کنم دقیقا شما برای استفاده میتونی کارهای هم دیگه رو به هم محول کنی اما CPU هیچ وقت GPU نمیشه GPU هم هیچ وقت CPU نمیشه این یه قرار داد هرچقدر هم اینها بتونن به هم به عنوان یه مجموعه عمل کنن اما بازم هر کدام کارکرد خاص خودشون دارن همیشه هم یکی از اون یکی قویتره اینجاست که همیشه CPU قویتر از GPU به صورت کلی وقتی شما GPU رو رزو یه کاری میکنید که معمولا توسط CPU انجام میشه شما داری از اون قدرت کلی GPU باز هم کمتر میکنی یه جور خریت .

در اين زمينه حق داري كلا بصورت عمومي CPU كارش پردازش اعداده ولي GPU بردارهاي مختصاتي رو پردازش ميكنه مسلما اينه قرار نيست بصورت كلي جاي همو بگيرن ولي در مواقع لزوم ميتونن بار پردازشي همديگه رو كاهش بدن و به بيان ساده تر به هم كمك كنن. CPU ميتون مثلا يه سري شيدرها را به صورت Software ديكود كنه و بالعكس
 
در اين زمينه حق داري كلا بصورت عمومي CPU كارش پردازش اعداده ولي GPU بردارهاي مختصاتي رو پردازش ميكنه مسلما اينه قرار نيست بصورت كلي جاي همو بگيرن ولي در مواقع لزوم ميتونن بار پردازشي همديگه رو كاهش بدن و به بيان ساده تر به هم كمك كنن. CPU ميتون مثلا يه سري شيدرها را به صورت Software ديكود كنه و بالعكس

اما این عمل پردازش خیلی زیادی میگیره وقتی به صورت نرم افزاری شما بخوای پردازش انجام بدی به صورت عمومی میشه گفت شما داری یک دفعه الگوریتم این کارو پردازش میکنی یک بار هم داری پردازش اطلاعات مورد نظر مربوط به شیدر ها بازم یه جورایی حماقته .:d بهترین کار اینکه هر کدام از این اعمال به صورت سخت افزاری انجام بشه نه نرم فزاری .;) به خاطر اینکه سخت افزار موقع پردازش با 0و1 ها کار داره اما نرم افزاری شما داری 0و1 های اطلاعاتی رو به صورت الگوریتم های استفاده میکنی که این وسط بیان به دلخواه شما 0و1 های جدید تولید کنن با توجه به نوع الگوریتم پردازشی مورد نظر هم زمان بر هستش هم بار پردازشی زیادی میگیره .;)
 
اما این عمل پردازش خیلی زیادی میگیره وقتی به صورت نرم افزاری شما بخوای پردازش انجام بدی به صورت عمومی میشه گفت شما داری یک دفعه الگوریتم این کارو پردازش میکنی یک بار هم داری پردازش اطلاعات مورد نظر مربوط به شیدر ها بازم یه جورایی حماقته .:d بهترین کار اینکه هر کدام از این اعمال به صورت سخت افزاری انجام بشه نه نرم فزاری .;) به خاطر اینکه سخت افزار موقع پردازش با 0و1 ها کار داره اما نرم افزاری شما داری 0و1 های اطلاعاتی رو به صورت الگوریتم های استفاده میکنی که این وسط بیان به دلخواه شما 0و1 های جدید تولید کنن با توجه به نوع الگوریتم پردازشی مورد نظر هم زمان بر هستش هم بار پردازشی زیادی میگیره .;)

صد در صد همينطوره ولي اين بسته بودن معماري كنسولها اين قضيه رو پيچيده ميكنه. حرفي كه شما داري ميزني تو دنياي بدون نقصي كه هركسي بره قويترين CPU و GPU رو بخره كاملا منطقيه. اين دقيقا كاريه كه معماري PC انجام ميده. اما كنسولها هر چقدر هم قوي باشن يه جايي قدرتشون محدود شده در چنين حالتي اگر در بازي خاصي GPU بيشتر درگيره و بار CPU خيلي سنگين نيست بازي ساز مياد و از اين قدرت پردازشي استفاده ميكنه و به كمك GPU مياد. اينجا يه مشكل اساسي وجود داره براي انجام يه همچين كاري شما به الگوريتمهاي خيلي پيچيده و زمانبري نيازي داري كه از عهده ي هر بازيسازي بر نمياد اينجاست كه تفاوت ND و 343 با يه سري بازيساز ديگه معلوم ميشه. يه بخش قضيه كه كنسولها ميتونن با PC هاي قدرتمند تر از خودشون رقابت كنن همينه تو معماري PC خيلي از مواقع CPU و GPU همديگه رو بقولي Bottleneck ميكنن

ويرايش:

همينجور كه در اين رابطه تو نت ميچرخيدم متوجه شدم كه برخي منابع اشاره كردن كه آزاد شدن اين 8 درصد متوجب غير فعال شدن قابليت Snap ميشه حالا تا چه حد واقعيت داره بايد منتظر بود تا مقاله ي DF دربياد ببينيم دنيا دست كيه
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or