در دسترس بودن تا 5.5 گیگابایت از 8 گیگابایت رم موجود در PS4 برای سازندگان بازی

  • Thread starter Thread starter Evil007
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
  • برچسب ها برچسب ها
    ps4
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Evil007

کاربر سایت
در دسترس بودن تا 5 گیگابایت از 8 گیگابایت رم موجود در PS4 برای سازندگان بازی

[h=1]PlayStation 4 gives up to 5GB of RAM to game developers[/h]​

طبق خبر جدیدی که در سایت یوروگیمر قرار گرفته سازندگان بازی به 4.5 گیگ از 8 گیگ رم قرار داده شده در PS4 برای ساخت بازی دسترسی دارند و مابقی برای OS در نظر گرفته شده البته گفته شده که در صورت نیاز سازنده می تواند از 1 گیگابایت اضافه رم برای ارتقای بازی خود استفاده کند
همچنین گفته شده که سونی سعی بر آن دارد تا مثل آنچه روی PS3 انجام داد مقدار رم نیاز برای OS رو کاهش دهد تا دست سازندگان بیشتر باز باشد
با احتساب وجود CPU های مشابه و این خبر بیش از پیش به نزدیکی قدرت دو کنسوا نسل بعد پی میبریم

Update
Eurogamer یک بروز رسانی روسی سایتش قرار داده به ایصورت که اون یک گیگ رم Flexible Memory (حافظه منعطف) رو به این صورت شرح داده که منظورشون این بوده که فقط 512 مگ از یک گیگ که شامل حافظه واقعی و مجازی!!! میشه در دسترس بازی سازها هست و مابقی رو مشخص نکرده چی میشه؟؟؟
طبق نوشته این سایت به واسطه منابع خبریش : دسترسی به فقط 4.5 گیگ از رم توسط بازیسازها گارانتی شده

UPDATE: A new source familiar with the matter has provided additional information to Digital Foundry that confirms only 4.5GB of the PS4's 8GB GDDR5 memory pool is guaranteed to game developers right now, while also clarifying how the PS4's "flexible memory" works in practice.

In real terms, an additional 512MB of physical RAM may be available in addition to the 4.5GB mentioned in the SDK. Flexible memory consists of physical and virtual spaces, and the latter introduces paging issues which impact performance. In our original story we combined them together.

For practical game applications, the correct figures for this story, as we understand it now, are a guaranteed 4.5GB for development and a further 512MB from the flexible pool. We have updated the headline accordingly.

و در آخر گفته شده که باز آپدیت های خبری دیگه در راهه
منبع
سایت یویروگیمر
PlayStation 4 gives up to 5.5GB of RAM to game developers • News • Eurogamer.net
 
آخرین ویرایش:
چالش نه ، اسمش چالست . یورو گیمر کم خبرگذاری ای نیست . میدونه اگه دروغ بگه چه بلایی سرش میاد .

من از واقعیت متاسفانه نمیتونم فرار کنم چون عقیده قوی دارم خودمو گول نمبزنم . پاشم هستم . از سونی هم نمیگذرم سر این حرکت .
شما که ادعای فن سونی بودن میکردید حداقل صبر نکردید خبر تایید شه دارید اینطور میکنید چه انتظاری از بقیه میره؟
اونوقت چی کرده که ازش نمیگزرید PS4 رو پیش خرید کردید ؟! میتونید خیلی راحت پولتون رو بدید XBONE
 
شما کجا دیدی؟؟ نکنه خودت تو خونه مقایسه کردی :d پهنای باند ddr3 + esram = ۱۹۲ گیگابایت برثانیه ......... پهنای باند gddr5 = 170
داری اشتباه میکنی!
خبرش هم تو بازی سنتر اومده بود!
gddr5=186
ddr3=170
حالا یکی دو تا اینور و اونور دقیقا یادم نی! بگردی خبر و اون جدول مقایسه رو پیدا میکنی!
اون 192 رو سازنگان کنسول تو حالت اورکلاک بهش رسیده بودن و تو خود کنسول نخواهیم دید اون مقدار رو!
 
وقتی هنوز نه به دار بود نه به بار می آید طرفداری جدی خودتون رو از یه کنسول که تا 6 ماه دیگه هم نمیاد شروع می کنید همین میشه دیگه ! من هنوزم توی این قضیه فن بوی و این چرتو پرتا موندم واقعا بر چه اصولی آدم چشماشو رو بازی های خوب کنسول دیگه می بنده و از یک کنسول طرفداری میکنه !!!! واقعا چرا ؟
 
چالش نه ، اسمش چالست . یورو گیمر کم خبرگذاری ای نیست . میدونه اگه دروغ بگه چه بلایی سرش میاد .

من از واقعیت متاسفانه نمیتونم فرار کنم چون عقیده قوی دارم خودمو گول نمبزنم . پاشم هستم . از سونی هم نمیگذرم سر این حرکت .
نمی گیم که یورو دورغ گفته!
یورو هم به عنوان شایعه یا نقل قول بیان کرده!
 
داری اشتباه میکنی!
خبرش هم تو بازی سنتر اومده بود!
gddr5=186
ddr3=170
حالا یکی دو تا اینور و اونور دقیقا یادم نی! بگردی خبر و اون جدول مقایسه رو پیدا میکنی!
اون 192 رو سازنگان کنسول تو حالت اورکلاک بهش رسیده بودن و تو خود کنسول نخواهیم دید اون مقدار رو!
دوست عزیز یه بار دیگه برو بخون. چون کلا این پستی که دادی تک تک کلمات و اعدادش اشتباه بود

=====================
"کپی شده از Neogaf"
Brad (جزء تیم Giant Bomb) هم ظاهرا خبر رو یه جواریی تایید کرده:

ov74zrd8ebs1fwfn92zj.png
 
شما که ادعای فن سونی بودن میکردید حداقل صبر نکردید خبر تایید شه دارید اینطور میکنید چه انتظاری از بقیه میره؟
اونوقت چی کرده که ازش نمیگزرید PS4 رو پیش خرید کردید ؟! میتونید خیلی راحت پولتون رو بدید XBONE

حرفمو میزنم میخواد کسی خوشش بیاد یا نیاد . شما مشکلتون با کاربرای اینجاست ولی من هیچکاری با فنای مایکرو ندارم .

چرا هر چی میشه اسم ایکس باکسو میارید ؟ بخاطر فناش . تاپیک سونیه بحثو به انحراف نکشید .

یک کلام : قابل هضم نیست .
 
1 گیگ رو از توی لیک های vgleaks در آورده بودن. سونی هیچوقت رسمی همچین چیزی رو اعلام نکرده بود.

زیاد ذوق زدگی نداره این خبر البته. اول که گفتن این پهنای باند در تئوری میتونه 192 برسه که همیشه در عمل و استفاده کمتر هست. چه مال PS4 چه مال Xbone
اما مساله بعدی اینه که این پهنای باند فقط برای اون 32MB که ESRAM ـه قابل دسترسی ـه. یعنی اینکه اینکه بازیساز اگه میخواد از این پهنای باند استفاده کنه اول باید از توی RAM کدهایی رو که میخواد توی ESRAM بارگذاری کنه بعد انتقال بده به CPU. دوتا مشکل اینجا هست یکی overhead این انتقال، یکی هم حافظه کم ESRAM در قیاس با GDDR 5 کنسول PS4.

اما 176GB پهنای باند برای کل 7GB رم PS4 هست، بنابراین:

32MB @ 196GB
7GB @ 176GB

بقیه ـش رو دیگه خودتون حساب کنید. ضمن اینکه PS4 حافظه رمش unified pool ـه که هم GPU میتونه با latency پایین ازش استفاده کنه هم CPU با پهنای باند بالا...

اون موقع تایید شده بود، الان یه دفعه تایید نشد ؟ :-/:-/
 
البته RAM مهم نیست و در کیفیت بازیها تاثیر نداره.چیزی که مهمه CPU , Gpu ــه و تاچ پد روی دسته.
 
خوب خبر شکه کننده ای نبود من از قبل از این حرف ها منتظر این خبر بودم مشخص بود:d . از روز اول همچی در دسترس نیست تازه اینها خیلی زور بزنن بتونن از 2-3 گیگ استفاده کنن تازه نه به صورت مفید .;)

نسل پیش اینها با 512 گیگ کار میکردن الان 4 گیگ حتی بخوان هم به صورت مفید نمیتونن استفاده کنن .

اما دوستانی که دارن پست میدن یکم به فکر اون قلب خودشون باشن یعنی این چند وقته سونی با شما چیکار کرده ./:)

بابا بزارین قشنگ کنسول ها میان مشخص میشه هر کدام چی در چنته دارن . ;)
 
کلا سونی دست بلندی تو امار ارقام فیک داره یکی از دوستان لطف کنه لینک اپارات E3 2005 که سونی PS3 معرفی کرد رو بزاره تا حقایق روشن بشه . من خودم هر دو کنسول رو دارم ر از بازی های هر دو خیلی لذت بردم و فن هیچ کدوم هم نیستم کلا دیگه از ما گذشته :d

ولی این حرکت سونی که کلا عادت داره از اب گلالود ماهی بگیره اصلا درست نیس دقیقا E3 2005 موقع معرفی ps3 همین کارو کرد و با بازی با امار توجه بقیه رو ب خودش جلب کرد طبق امار

خودشون Floating Poin Calculation پی اس 3 حدود 218 بود در حالی که با افتخار در کنار floating اکس باکس 360 که رقمی حدود 115 بود مقایسه شده بود !

یا موقع معرفی پروسسور گرافیکی انویدیا 300 میلیون ترانزیستور GPU پلی استیشن 3 رو با مجموع ترانزیستور های Xbox360 GPU + PS2 GPU & CPU + Game Cube Gekko & flipper مقایسه کرده بود که مجموع همه اینا تقریبا با GPU پی اس 3 برابر بود:d

نمیخوام بگم فلان کنسول از اون یکی قوی تر یا ضعیف تره من میگم این امار ارقام دقیقا مثل امار ارقام سازمان امار ایرانه که 180 درجه تو واقعیت تفاوت داره

من ب شخصه به ابتکار و تکنولجیه :dامریکا جهان خوار ! ایمان دارم نمونش Apple , Google و حتی خود ماکروسافت.
موفق باشید
 
اشتباه مایکروسافت اینه که راست و حسینی میاد همون اول کار همه چی رو عین حقیقت می گه به ملت، باید یک مشت دروغ سر هم کنه که بعدا گندش در بیاد، اینحوری احتمالا کل fan base بازیسنتر رو می گیره

چقدر بیمار ریخته تو این تاپیک آدم حالش بهم میخوره

من توصیه می کنم فقط گزارش کنید :) از ما که گذشت ;)

@DieDie

حالا fact و غیر fact بودنش به کنار، شما یک نکته رو مد نظر داشته باش که ram در هر دو کنسول بین cpu و gpu شیر اه، شما فقط از بعد gpu داری به قضیه نگاه می کنی
 
آخرین ویرایش:
Xbox 360 طبق گفته مایکروسافت 500 میلیون پالیگون در ثانیه رندر میکرده هر پالیگن 40 بایت از رم رو اشغال میکنه.

توجه کنید که این محاسبه فقط برای زمانی هست که همه GPU Performance سیستم رو فقط صرف نمایش پالیگن ها کنه و از تکسچر و نورپردازی و ... صرف نظر بشه به قول معروف حداکثر توانایی به صورت تئوریک هست.

بازی ای که 60 فریم بر ثانیه باشه
500,000,000/60=8,333,333

به عبارتی در هر فریم 8.34 میلیون پالیگن رندر میکرده
40 بایت به ازای هر پالیگن = 318 مگابایت از حافظه رو اشغال میکرده یعنی GPU در Xbox 360 از نظر تئوریک تو بالاترین بهره وری توانایی اشغال حافظه ای بالاتر 318 مگابایت رو نداره تازه این فقط برای پالیگن ها هست بدون احتساب تکسچرها و ... پس اگر Xbox 360 بالاتر از 512 مگابایت حافظه داشت عملا تو بالا بردن گرافیک بازی بی تاثیر بود تو واقعیت GPU تو Xbox 360 بالاتر از 4 میلیون پالیگن در هر فریم رو نمیتونست رندر کنه چون باید تکسچرها و نور پردازی و ... هم هندل کنه در مورد xbox one یا PS4 یا هر کنسول دیگه ای هم این مسئله صادقه توان GPU محدودیت داره بالا بردن مقدار حافظه فقط کار سازنده بازی رو راحت تر میکنه برای همین قرار دادن حافظه از یه حدی بیشتر فقط قیمت کنسول رو بالا میبره هیچ کمپانی ای برای سازنده های گشاد نمیاد قیمت کنسولش رو بالا ببره.
مقدار حافظه در دسترس برای GPU تو PS4 یا X1 یا هر کنسول دیگه ای مطمئنا محاسبه شده و در تناسب با توان GPU هست .
البته این حرفایی که زدم Fact نیست ولی دیدم اکثر جاها مبنای محاسبه قرار گرفته.
 
آخرین ویرایش:
چالش نه ، اسمش چالست . یورو گیمر کم خبرگذاری ای نیست . میدونه اگه دروغ بگه چه بلایی سرش میاد .

من از واقعیت متاسفانه نمیتونم فرار کنم چون عقیده قوی دارم خودمو گول نمبزنم . پاشم هستم . از سونی هم نمیگذرم سر این حرکت .
من نگفتم چنين چيزي يه چالش براي سونيه ميگم وقتي برخي از دوستان نمي تونن چنين چيز ساده اي رو هضم كنن چطوري مي خوان با چالشاي پيچيده تر ( اونم نه تو زمينه بازي بلكه تو هر زمينه اي [2] ) رو به رو بشن!

در مورد يوروگيمر هم بنده نمي تونم چيز زيادي بگم ولي ميدونم كه چيز خارق العاده ايم نيست اونم يه سايته مثل بقيه سايت ها و ايجاد و شيوع شايعه هم در هر سايتي يه امر طبيعيه. حالا من نميگم اين خبر يقينا شايعس اما الان اين مسائلو متذكر شدم كه اگه فرداي روزگار تكذيب شد جنابعالي يه موقع شوكه نشي و دوباره به سمت سوني گرايش پيدا نكني!

به علاوه همون طور كه شما نمي تونيد خودتون رو گول بزنيد بنده هم نمي تونم سرمو بكنم زير برف و نديده حرف بزنم بنابراين از همون اول احتمالات رو در نظر گرفتم و حداقلش پيش خودم به اين نتيجه رسيدم كه اين خبر يه شايعس. حالا اينكه شما به خاطر يه خبري كه هنوز تاييدم نشده از سوني نميگذري و قصد تخريبش رو داري عقيده شخصي شماست و محترم.
 
از روز اول همچی در دسترس نیست تازه اینها خیلی زور بزنن بتونن از 2-3 گیگ استفاده کنن تازه نه به صورت مفید .
;)
eight gigs is not that much. the witness is 5 GB so far and its an indie game
نسل پیش اینها با 512 گیگ کار میکردن الان 4 گیگ حتی بخوان هم به صورت مفید نمیتونن استفاده کنن .
for those asking 8GB seems like a lot if youre used to 512 but it really isnt that much for a modern pc
جاناتان بلو(ع)
 
اون موقع تایید شده بود، الان یه دفعه تایید نشد ؟ :-/:-/

اون موقع یه باور عمومی بود که به این صورته ولی تایید شده نبود، درکش خیلی سخته؟
5 میلیارد ترانزیستور ولی تایید شده ـست. مایکروسافت هم خیلی راست و حسینی همه چیز رو توضیح میده، فقط موندم چرا نمیاد سخت افزار کنسول رو رسما اعلام کنه.
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or