در دسترس بودن تا 5.5 گیگابایت از 8 گیگابایت رم موجود در PS4 برای سازندگان بازی

  • Thread starter Thread starter Evil007
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
  • برچسب ها برچسب ها
    ps4
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Evil007

کاربر سایت
در دسترس بودن تا 5 گیگابایت از 8 گیگابایت رم موجود در PS4 برای سازندگان بازی

[h=1]PlayStation 4 gives up to 5GB of RAM to game developers[/h]​

طبق خبر جدیدی که در سایت یوروگیمر قرار گرفته سازندگان بازی به 4.5 گیگ از 8 گیگ رم قرار داده شده در PS4 برای ساخت بازی دسترسی دارند و مابقی برای OS در نظر گرفته شده البته گفته شده که در صورت نیاز سازنده می تواند از 1 گیگابایت اضافه رم برای ارتقای بازی خود استفاده کند
همچنین گفته شده که سونی سعی بر آن دارد تا مثل آنچه روی PS3 انجام داد مقدار رم نیاز برای OS رو کاهش دهد تا دست سازندگان بیشتر باز باشد
با احتساب وجود CPU های مشابه و این خبر بیش از پیش به نزدیکی قدرت دو کنسوا نسل بعد پی میبریم

Update
Eurogamer یک بروز رسانی روسی سایتش قرار داده به ایصورت که اون یک گیگ رم Flexible Memory (حافظه منعطف) رو به این صورت شرح داده که منظورشون این بوده که فقط 512 مگ از یک گیگ که شامل حافظه واقعی و مجازی!!! میشه در دسترس بازی سازها هست و مابقی رو مشخص نکرده چی میشه؟؟؟
طبق نوشته این سایت به واسطه منابع خبریش : دسترسی به فقط 4.5 گیگ از رم توسط بازیسازها گارانتی شده

UPDATE: A new source familiar with the matter has provided additional information to Digital Foundry that confirms only 4.5GB of the PS4's 8GB GDDR5 memory pool is guaranteed to game developers right now, while also clarifying how the PS4's "flexible memory" works in practice.

In real terms, an additional 512MB of physical RAM may be available in addition to the 4.5GB mentioned in the SDK. Flexible memory consists of physical and virtual spaces, and the latter introduces paging issues which impact performance. In our original story we combined them together.

For practical game applications, the correct figures for this story, as we understand it now, are a guaranteed 4.5GB for development and a further 512MB from the flexible pool. We have updated the headline accordingly.

و در آخر گفته شده که باز آپدیت های خبری دیگه در راهه
منبع
سایت یویروگیمر
PlayStation 4 gives up to 5.5GB of RAM to game developers • News • Eurogamer.net
 
آخرین ویرایش:
وضعیت ما با توجه به کنسول Infinite power of Cloud ـه شما الحق نگران کننده ست.
ما؟ والا من تو مایکروسافت سهام ندارم متاسفانه، ولی کاش داشتم :)) :دی بی خیال.
راستی در مورد اینکه تو Neogaf خبری نیست و اینا، اسم تاپیکشون رو عوض کردن، تا نیم ساعت پیش که من نگاه کردم 70 صفحه (با کامنت 50 تایی) رفته بود جلو.
 
سونی تو cpu ps3 سرش کلاه رفت. هزینه ی تحثیثات رو داد و سل رو اختراع کرد ولی قرارداد ننوشت که کاملا انحصاریه و مایکی رفت و راحت با همون دانایی ها cpu خودش رو ساده تر ساخت. این رو سالها قبل خونده بودم..
 
فقط من هنوز تو کف این هستم که آخه OS چرا باید این همه رم بکنه توی خرخره ـش ! :| نمیشد ادا اصول ها و کارهای جانبی OS رو کم کنن و به جاش رم رو بدن دست بازیسازها ؟! :|
سوئیچ سریع و بدون لگ از گیم به Store !!. من یه هندونه میخوام بخرم 20 تا دونه رو بالا پائین میکنم در واقع برای خریدن یه گیم درهیچ شرایطی به این صورت خرید نخواهم کرد :دی. مولتی تسکینگ و این ژانگولر بازیها حاصل دسترنج ماکروسافته که چیزهای غیر ضروری و خیلی-خارج-از-متن رو وارد چهارچوب OS کرد.
 
تیم رو میدونم. مساله سر این بود که دوستمون گفتن طراح 360 و Ps3 یکی بوده ! دیگه CPU تنها که بماند

منطور من هم1 نفر خواص نبود ...منظورم تیم بود...بعد از پست شما. رفتم پست خودم خوندم. دیدم حق باشماست. من طوری نوشتم که انگار 1 نفر هردو رو طراحی کرده...من از بابت این موضوع عذر می خوام

ولی حرف من این بود که این 360 و پی اس 3 خیلی به هم نزدبکن از لحاظ قدرت.....تونسل بعد که دیگه تفاوت کمتر میشه (بخاطر استفاده هر دو کمپانی از amd)
 
خوب این خبر برای ما میتونه یکم ناراحت کننده باشه ولی نمیدونم کجاش برای XBone فنها میتونه خوشحال کننده باشه ! :دی
گفتم که GDDR5 > DDR3 - 5.5 > 5 :دی
تازه ما در بحثهای گذشته با علما و عقلا به این نتیجه رسیدیم که سخت افزار بهتر مهم نیست مهم بازی و نرم افزار که دیگه اصلا جای ناراحتی نیست ! :دی
 
مهدی جان خود کاربرا از آب گل آلود ماهی میگیرن بعد اسم سونی رو میارن که اینطوری میکنه . هر چی موضوع بی ربطه به هم ربط میدن .

رو PS3 نسخه 3.41 و 55 لینوکس نصب میشد حالا فنای مایکرو تازه با OS آشنا شدن فکر کردن خبریه و چه تکنولوژی ای میخواد .

رو Xbox 360 از ابتدا هم ویندوز اجرا میشد هم لینوکس!(صرفا جهت اطلاع!)

این چیزا واس شما تازست.
 
منم همینطور ..گند زد ..من که این نسل 360 داشتم میخواستم لپی 4 بگیرم . خوب الان می مونه 100دلار ارزونتر بودنش و ظاهر شیکش .که زیاد مهم نیست با وجود کنکت رو کنسول...انتخاب بدجوری سخت شد اصلا نمی شه باید کنسول ها بیاد بیرون ببینیم کدوم بخریم
ادیت . الان ماکرو از رمی که داره چقدرشو میتونه برای سازندگان اختصاص بده اینم ممکنه مثلی پلی 4 باشه ؟ از این زاویه هم می شه بش نگا کرد
ببین به این میگن رزرو ..هم س.نی . هم ماکر. سافت مقداری بشتر از رم مورد نیازشون رو رزرو میکنند تا بازیساطها کدها رو اپتیمایز کنند ...ممکنه از این حافظه رزرو بعدها برای امکاناتی که الان به ذهنشون نرسیده اتفاده کنند ...اگر هم نه بعد دو سال ازادش میکنند...هر چند حتی اگه امکانات جدید هم اضافه کنند با توجه به سیستم جدید سرورشون میتونند بخش زیادی رو سیستم ابری منتقل کنند همینطور مشخصه که با بهینه کردن کدها خود این حافظه کاهش پیدا میکند و تو چند سال اینده رو جفت کنسولها برمیگرده به حدود 1 گیگ
 
سوئیچ سریع و بدون لگ از گیم به Store !!. من یه هندونه میخوام بخرم 20 تا دونه رو بالا پائین میکنم در واقع برای خریدن یه گیم درهیچ شرایطی به این صورت خرید نخواهم کرد :دی. مولتی تسکینگ و این ژانگولر بازیها حاصل دسترنج ماکروسافته که چیزهای غیر ضروری و خیلی-خارج-از-متن رو وارد چهارچوب OS کرد.
فریدون من از شما می پرسم ؟ آیا تو همون فن ــی نبودی که 3 ماه پیش همه ی سیاست های سونی رو زیر سوال برد و همه کارهای مایکروسافت رو می پسندید ؟ آیا تا اون نفری نبودی که به خاطر سیاست های غلط مایکروسافت جبهت عوض شد ! اوکی تا اینجاش درست ! ، حالا چرا تمام زیر و بم و Os و تمام خاندان مایکروسافت رو به چالش می کشی ؟! پس تو همون نبودی که کنسول محبوبت X360 بود ؟ اونم Os و سویچینگ و مولتی تسکینگ و اون ژانگولر بازیها شرکت مایکروسافت رو حمل می کرد و تو ازش خیلی (!) لذت می بردی ؟ وقاحت تا چقدر آیا ؟ :d
 
دوستان تا دیروز به عشق 7 گیگ بالا پایین می پریدن حالا به خودشون دلداری میدن 4.5 گیگ کافیه میخوایم چکار:d
 
تا الان که 7 گیگ رم رو چنان در بوق و کرنا کرده بودید که صداش گوش همه رو کَر میکرد ... حالا دیگه 4.5 گیگ هم زیادیه ؟ اصلا انگار که نه انگار:|... عاشقتونم :bighug:
 
حالا معلوم شد کی از کی داره تقلید می کنه ! One هم داره کم کم کاملا رو سفید میشه ! فکر می کنم کنسولای نسل بعد فقط تو انحصاری ها فرق داشته باشند با هم .
.
35ln0z.jpg
 
یادش بخیر زمانی که بازی رو مینداختیم تو PS2 و روشنش میکردیم و بازی میکردیم !
وقتی هم بدون دیسک کنسولو روشن میکردیم فقط یک صفحه میومد واسه تنظیمات مختصر سیستم عامل ! فکر کنم OS PS2 کلا 1 مگ بود :دی
تازه اون موقع ها میخواستیم بازی بخریم ، عکس رو جلدشو نگاه میکردیم ، حالا تریلر و .. !
اون موقع کسی واسش مهم نبود ، کنسول من 4 تا مثلت بیشتر از کنسول تو میتونه رندر کنه ، پس مال من بهتره :دی

چتون شده ؟! یکم به گذشته برگردید :| :دی
 
یادش بخیر زمانی که بازی رو مینداختیم تو PS2 و روشنش میکردیم و بازی میکردیم !
وقتی هم بدون دیسک کنسولو روشن میکردیم فقط یک صفحه میومد واسه تنظیمات مختصر سیستم عامل ! فکر کنم OS PS2 کلا 1 مگ بود :دی
تازه اون موقع ها میخواستیم بازی بخریم ، عکس رو جلدشو نگاه میکردیم ، حالا تریلر و .. !
اون موقع کسی واسش مهم نبود ، کنسول من 4 تا مثلت بیشتر از کنسول تو میتونه رندر کنه ، پس مال من بهتره :دی

چتون شده ؟! یکم به گذشته برگردید :| :دی

اینا همش بر میگرده به اینکه اسباب بازی من از مال تو بهتر هست !! و متاسفانه این بحث هم تمومی نداره چون این بحث داغ ترین بحث بین بچه های زیر 5 سال هست !!
 
با این توصیفات که داره پیش میره پس فردا سونی بگه 3 گیگ رم به بازی اختصاص داره بازم سونی فن ها میان اینجا میگن خیلی زیاده 3 گیگ ...با 512 tlou ساختن با 3 گیگ چی میسازن و از این توجیهات مسخره :d
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or