در دسترس بودن تا 5.5 گیگابایت از 8 گیگابایت رم موجود در PS4 برای سازندگان بازی

  • Thread starter Thread starter Evil007
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
  • برچسب ها برچسب ها
    ps4
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Evil007

کاربر سایت
در دسترس بودن تا 5 گیگابایت از 8 گیگابایت رم موجود در PS4 برای سازندگان بازی

[h=1]PlayStation 4 gives up to 5GB of RAM to game developers[/h]​

طبق خبر جدیدی که در سایت یوروگیمر قرار گرفته سازندگان بازی به 4.5 گیگ از 8 گیگ رم قرار داده شده در PS4 برای ساخت بازی دسترسی دارند و مابقی برای OS در نظر گرفته شده البته گفته شده که در صورت نیاز سازنده می تواند از 1 گیگابایت اضافه رم برای ارتقای بازی خود استفاده کند
همچنین گفته شده که سونی سعی بر آن دارد تا مثل آنچه روی PS3 انجام داد مقدار رم نیاز برای OS رو کاهش دهد تا دست سازندگان بیشتر باز باشد
با احتساب وجود CPU های مشابه و این خبر بیش از پیش به نزدیکی قدرت دو کنسوا نسل بعد پی میبریم

Update
Eurogamer یک بروز رسانی روسی سایتش قرار داده به ایصورت که اون یک گیگ رم Flexible Memory (حافظه منعطف) رو به این صورت شرح داده که منظورشون این بوده که فقط 512 مگ از یک گیگ که شامل حافظه واقعی و مجازی!!! میشه در دسترس بازی سازها هست و مابقی رو مشخص نکرده چی میشه؟؟؟
طبق نوشته این سایت به واسطه منابع خبریش : دسترسی به فقط 4.5 گیگ از رم توسط بازیسازها گارانتی شده

UPDATE: A new source familiar with the matter has provided additional information to Digital Foundry that confirms only 4.5GB of the PS4's 8GB GDDR5 memory pool is guaranteed to game developers right now, while also clarifying how the PS4's "flexible memory" works in practice.

In real terms, an additional 512MB of physical RAM may be available in addition to the 4.5GB mentioned in the SDK. Flexible memory consists of physical and virtual spaces, and the latter introduces paging issues which impact performance. In our original story we combined them together.

For practical game applications, the correct figures for this story, as we understand it now, are a guaranteed 4.5GB for development and a further 512MB from the flexible pool. We have updated the headline accordingly.

و در آخر گفته شده که باز آپدیت های خبری دیگه در راهه
منبع
سایت یویروگیمر
PlayStation 4 gives up to 5.5GB of RAM to game developers • News • Eurogamer.net
 
آخرین ویرایش:
چون قبل از این خبر PS4 دو برابر از One قوی تر بوده !

قبلاً رو بیخیال، الان که شرایط نزدیک شد دیگه رسماً فقط Infinite Cloud Power ـه XBone که واسه برتری تعیین کنندست ! lol :d
 
از همه‌ی این بحث‌ها بگذریم حالا باز خوبه این نسل بحث سر اعداد هستش و مثلا نهایتا آقای X میگه ۵.۵ گیگ واسه PS4 بیشتر از ۵ گیگ X1 هستش، نسل پیش که کلا توی بحث‌ها همیشه پای یک "سل" در میون بود و هیچ جوره هم نمی‌شد بحث کرد چون اول و آخرش اسم ناسا و تشکیل یک ابرکامپیوتر با اتصال چندتا PS3 وسط میومد. حتی وقتی کنسول اومد و توی 90 درصد مولتی‌پلتفرما X360 بهتر بود و Halo 4 هم با اون گرافیک عرضه شد، بازم توپ رفت تو زمین بازیسازا که "بلد نیستن با سخت‌افزار کار کنن" حتی اگه اسکایریم ساخته باشن :دی حالا با این تفاسیر نمی‌دونم این چه بحثی هستش که سر قدرت فنای مایکروسافت می‌کنن وقتی با یه نگاه ساده به نسل قبل میشه خیلی نتایج(هم در مورد برخورد با فنای سونی و هم عاقبت این اعداد و ارقام) گرفت.
 
از همه‌ی این بحث‌ها بگذریم حالا باز خوبه این نسل بحث سر اعداد هستش و مثلا نهایتا آقای X میگه ۵.۵ گیگ واسه PS4 بیشتر از ۵ گیگ X1 هستش، نسل پیش که کلا توی بحث‌ها همیشه پای یک "سل" در میون بود و هیچ جوره هم نمی‌شد بحث کرد چون اول و آخرش اسم ناسا و تشکیل یک ابرکامپیوتر با اتصال چندتا PS3 وسط میومد. حتی وقتی کنسول اومد و توی 90 درصد مولتی‌پلتفرما X360 بهتر بود و Halo 4 هم با اون گرافیک عرضه شد، بازم توپ رفت تو زمین بازیسازا که "بلد نیستن با سخت‌افزار کار کنن" حتی اگه اسکایریم ساخته باشن :دی حالا با این تفاسیر نمی‌دونم این چه بحثی هستش که سر قدرت فنای مایکروسافت می‌کنن وقتی با یه نگاه ساده به نسل قبل میشه خیلی نتایج(هم در مورد برخورد با فنای سونی و هم عاقبت این اعداد و ارقام) گرفت.
کاری به این بحث های مسخره ندارم...
اما به نظرت بهترین گرافیک این نسل ماله 360 بوده؟!
توهم فانتزی عزیزم :d؟
 
کاری به این بحث های مسخره ندارم...
اما به نظرت بهترین گرافیک این نسل ماله 360 بوده؟!
توهم فانتزی عزیزم :d؟

توی پست من که همچین جمله‌ای نیست و واقعا موندم از کجاش برداشت کردی این حرف رو، اما چرا مثلا گفتن اینکه Halo 4 بهترین گرافیک کنسولی نسل رو داره از نظرت میشه توهم فانتزی اما برای مثال Uncharted 3 خیلی لایق این عنوانه؟ غیر از اینه که تو آخرین فصل جوایز که از قضا آخرین سال قبل از اومدن کنسول‌های نسل جدید هم هست Halo 4 درو کرده جوایز گرافیک رو؟ بازم می‌گم حرف من این نیست که هیلو4 بهترین گرافیک نسل رو داره، صرفا منطورم از پست قبلی اشاره به همین رقابت پایاپای تو زمینه‌ی گرافیک بود که باعث میشه کمه کم 3-4 تا از انحصاری‌های X360 هم تو جمع بهترین گرافیکای نسل باشن.
 
اگه یکی تو خارج فن باشه یه چیزی بالاخره بابت پولی که میده خدمات هم میگیره خدماتی هم که میگیره حس میکنه میشه باهاش فن بود. اینایی که داخلن رو نمیدونم چجوریه که بیشتر از ارزش واقعی خدمات پول میدن بعدشم کمتر از بقیه جاها خدمات میگیرن ، اینجوری هم طرفداری از شرکتای خاص میکنن و روشون غیرت و تعصب هم دارن.
حالا تا اینجاش هیچی بعدش میان با هم دعوا هم میکنن.
من احتمال میدم اون بازیسازی که میخواد یک گیگ اضافه استفاده کنه باید از برخی خدمات و ویژگی های کنسول استفاده نکنه یا استفاده کمتری بکنه تا بتونه یک گیگ اضافه تر داشته باشه.

اونی هم که اومده گفته بازی من از 5 گیگ رم استفاده می کنه آیا گفته که چند درصد از بازی به 5 گیگ نیاز داره؟ شاید تو یکی از مراحل تو یکی از قسمتا به 5 گیگ رم نیاز میشه اونم برای چند ثانیه.
 
هر کی شک داره بیاد در مورد Tech Demo از Dark Sorcerer روی PS4 که به صورت Real Time رندر شده بحث کنیم . کی دموی 10 دقیقه ایشو ندیده ؟؟
 
آخرین ویرایش:
غیر از اینه که تو آخرین فصل جوایز که از قضا آخرین سال قبل از اومدن کنسول‌های نسل جدید هم هست Halo 4 درو کرده جوایز گرافیک رو؟
همچین درو هم نکرد. درصد نسبتا زیادی از سایت ها (نزدیک 30-40 درصد) جوایز گرافیکشون رو به Far Cry 3 دادن و FC 3 به VGA هم نرسید وگرنه اونجا هم شانس زیادی داشت. حالا این مهم نیست ولی نسل هفتم با هیلو 4 تموم نشد. مدعی های اصلی بهترین گرافیک نسل مربوط میشن به همین 2013. از جمله GOW: A - TLOU - GTA V. دو تای اول که اومدن و تعریف تمجید هایی که از گرافیکشون شده رو هم همه دیدن (با توجه به اینکه بعد از هیلو 4 اومدن)
بازم توپ رفت تو زمین بازیسازا که "بلد نیستن با سخت‌افزار کار کنن" حتی اگه اسکایریم ساخته باشن
بلد نیستن با سخت افزار کار کنن چون 2008 متال گیر 4 دیدیم رو این کنسول.
بلد نیستن با سخت افزار کار کنن چون 2009 آنچارتد 2 دیدیم رو این کنسول.
بلد نیستن با سخت افزار کار کنن چون 2010 خدای جنگ 3 دیدیم رو این کنسول.
بلد نیستن کار کنن چون الان داریم GOW: A و TLOU و GTA V میبینیم رو این کنسول. حالا میخوان از اسکایریم گنده تر ساخته باشن. همه میدونن کار کردن با سخت افزار PS3 به نسبت سخت تره ولی نشدنی نیست و اگه لید پلتفرم بشه نه تنها کم نمیاره بلکه بهتر هم میشه ولی چون یه سری شرکتا واسه راحت طلبی 360 رو میکنن لید و نسخه ی PS3 رو هم هر ننه قمری دم دست بود میدن پورتش کنه، دلشون که نسوخته و نتیجه میشه اون مزخرفی که به عنوان نسخه ی PS3 بایونتا دادن دست مردم که اصلا یه استدیو دیگه پورت کرده بود و آخر هم خود سونی برا مشکلاتش پچ داد نه سگا! آخرش هم این میشه که آره سخت افزار PS3 فلانه و رمش بیساره...
پ.ن: راکستار هم GTA IV ساخته با متای 98 و خداد میلیون فروش ولی آخر سر نسخه ی PS3 گند زد، سر نسخه ی PC هم که کلا آب قطع شد... حالا PS3 میگیم سخت افزارش فلان بوده، لابد سخت افزار PC هم داغون بوده و فقط 360 گل های گله !؟ :))
نه آقا جون کم کاری کردن ربطی به این نداره که اسم و رسم طرف رو چند تا کامیون باید یدک بکشه. از هر کسی بر میاد.
 
توی پست من که همچین جمله‌ای نیست و واقعا موندم از کجاش برداشت کردی این حرف رو، اما چرا مثلا گفتن اینکه Halo 4 بهترین گرافیک کنسولی نسل رو داره از نظرت میشه توهم فانتزی اما برای مثال Uncharted 3 خیلی لایق این عنوانه؟ غیر از اینه که تو آخرین فصل جوایز که از قضا آخرین سال قبل از اومدن کنسول‌های نسل جدید هم هست Halo 4 درو کرده جوایز گرافیک رو؟ بازم می‌گم حرف من این نیست که هیلو4 بهترین گرافیک نسل رو داره، صرفا منطورم از پست قبلی اشاره به همین رقابت پایاپای تو زمینه‌ی گرافیک بود که باعث میشه کمه کم 3-4 تا از انحصاری‌های X360 هم تو جمع بهترین گرافیکای نسل باشن.
دوست عزيز اخرين سال اين نسل 2012 نيست بلكه امسال يعني 2013 اخرين سال ابن نسل هست و هر بازيي كه امسال موفق بشه جايزه بهترين گرافيك رو بگيره ميشه به عنوان بهترين گرافيك نسل ازش نام برد.
 
Behnam_Yakuza

دوست عزیز اینا رو گفتی که بگی "سخت افزار PS3 قوی تره ؟" یا این که "ضعیف تر نیست ؟ "کدوم یکی ؟ سامان توضیح داد که به اعداد و ارقام نیست، نمی تونی ثابت کنی کدوم سخت افزار قوی تره ! کدوم یکی شامل اژدها میشه ؟! کدوم یکی شامل هیولا نمیشه ! همش بستگی به خود توسعه دهنده داره ! ناتی داگ فوقالعادست ! شکی درش نیست، کتمان نمی کنم همه فن های ایکس باکس آرزو دارن همچین استودیو با استعدادی رو کنسولشون بازی بسازه ! خوب بحثمون تو هم حیطست اختلاف نظری نیست که بخوام پست ها رو نقل و قول کنیم ! شما اومدید می گید بستگی به سازنده داره ! منم هم نظر با شما هستم! ، خطابمون به فن هایی که از اول نسل پیش از هر بازی انحصاری روی PS3 نطق مشترک " 360 توانایی اجراش رو ندارد ! " سر میدادن، حرفی که ارزشی " بیش تر از باد معده " نداشت و معمولا با سل و اژدهای خفته توجیح می شد ! به نظرت بهترین راه برای مقایسه دو کنسول غیر از بازی های مشترک نبود ؟ یک توسعه دهنده مشترک ، یک بازی مشترک ، حتی بازی هایی که لید اون PS3 بود !
به نظرت این که بازی ساختن برای یه سخت افزار سخت باشه ، ضعف سخت افزاری کنسول نیست ؟ اگه اسمش رو ضعف سخت افزاری نذاریم ، پس چرا سونی تو این نسل هدف اصلیش پوشوندن این ضعف بزرگه ؟
 
چه ذوقی میکنن این مایکرو فن ها :d به نظرم سونی بیاد میزان استفاده از رم رو بازم کم کنه برسونه به 2 گیگ تا این بنده های خدا دلشون بیشتر شاد بشه. واقعا تو این چند وقت خیلی بهشون سخت گذشته.:d
منطقی بخوایم رم ها رو مقایسه کنیم هر دو کنسول 5 گیگ اختصاص دادن به بازی که PS4 از نوع GDDR5 هست و X1 از نوع DDR3 .
بازم برتری با PS4 هست.هر چند باید منتظر واکنش سونی موند.
 
Behnam_Yakuza

دوست عزیز اینا رو گفتی که بگی "سخت افزار PS3 قوی تره ؟" یا این که "ضعیف تر نیست ؟ "کدوم یکی ؟ سامان توضیح داد که به اعداد و ارقام نیست، نمی تونی ثابت کنی کدوم سخت افزار قوی تره ! کدوم یکی شامل اژدها میشه ؟! کدوم یکی شامل هیولا نمیشه ! همش بستگی به خود توسعه دهنده داره ! ناتی داگ فوقالعادست ! شکی درش نیست، کتمان نمی کنم همه فن های ایکس باکس آرزو دارن همچین استودیو با استعدادی رو کنسولشون بازی بسازه ! خوب بحثمون تو هم حیطست اختلاف نظری نیست که بخوام پست ها رو نقل و قول کنیم ! شما اومدید می گید بستگی به سازنده داره ! منم هم نظر با شما هستم! ، خطابمون به فن هایی که از اول نسل پیش از هر بازی انحصاری روی PS3 نطق مشترک " 360 توانایی اجراش رو ندارد ! " سر میدادن، حرفی که ارزشی " بیش تر از باد معده " نداشت و معمولا با سل و اژدهای خفته توجیح می شد ! به نظرت بهترین راه برای مقایسه دو کنسول غیر از بازی های مشترک نبود ؟ یک توسعه دهنده مشترک ، یک بازی مشترک ، حتی بازی هایی که لید اون PS3 بود !
به نظرت این که بازی ساختن برای یه سخت افزار سخت باشه ، ضعف سخت افزاری کنسول نیست ؟ اگه اسمش رو ضعف سخت افزاری نذاریم ، پس چرا سونی تو این نسل هدف اصلیش پوشوندن این ضعف بزرگه ؟
در اكثر بازي هايي كه ps3 ليد پلت فرم قرار گرفته بازي روي ps3 كيفيت بهتري داشته مثل mgr ، Hitman ، tomb raider ، l.a noir و... اناليزاش هم تماماً توي همين df موجود.
 
توی PS3 هم شاهد بودیم که سونی بعد از یه مدتی با اپدیتی که داد اجازه داد که گیمر به صفحه XMB (منوی اصلی کنسول) در حین بازی هم (اونم بازی های سنگین مثل TLOU) دسترسی داشت و این یعنی سبک تر کردن OS.
نگران نباشید این کار فقط برای اینه که تو همین اوایل نسل Dev ها نیان رُس کنسول رو بِکشن و بعد از یه مدت این رم ازاد میشه.
 
جواب این خبر یه جملست.تا اواسط نسل 5.5 گیگ برای 99% بازیسازا خیلی کافی به نظر میرسه.مگه چند تا از معدود بازیسازا.بعد میرسیم به بعد از این برهه زمانی که مثل آب خوردن میتونن تا نزدیک به 7 گیگ رو آزاد کنن.اما سوال اینجاست که اگه کسی 5.5 گیگ بسش نباشه یعنی میخواد فیلم ارباب حلقه ها رو در قالب بازی اونم بصورت real time بسازه.من که فکر نمیکنم توی این نسل هم شاهد آواتار بصورت real time باشیم که اگه این اتفاق بیافته من یکی به بازیسازا تبریک میگم.:d
 
همچین روی 5.5 گیگ هم مانور ندید چون برای دیباگ هست و گفته شده حافظه اصلی همون 4.5 هست ...

The news this morning from Digital Foundry that Sony's PlayStation 4 will require a hefty chunk of its memory to run the console's OS -- 3.5GB of its celebrated 8GB total

3.5 گیگ برای OS هست ... 4.5 هم برای بازیسازها ... ممکنه در صورت نیاز 1 گیگ برای اَپ و دیباگ و اینچیزا استفاده میشه ... معلوم نیست چطور البته این قسمت مبهم هست ...

Sony is saying it will allow developers to use 1GB of flexible memory, which is an ambiguous consolation considering it's completely unclear how much of that can be split up between games and the console OS at any given moment for any given game
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or