با سلام
چند تا نکته دارم که بگم بهتره .
رم گرافیکی هر دو کنسول 512 مگ هستش.یعنی هم زنوس و هم rsx هر دو 512 هستند.رم کلی سیستم هم در هر دو کنسول 512 مگ هستش.ولی در ایکس 360 به صورت یک رم واحد 512 مگابایت هستش که به صورت اشتراکی مابین سی پی یو و جی پی یو مورد استفاده قرار میگیره اما در پلی استیشن 3 این 512 مگابایت رم به صورت دو رم 256 مگابایت جدا گانه قرار گرفته که یکیش به سی پی یو میرسه یکیش به جی پی یو.پس در کل رم های دو سیستم برابره اما چون برای ایکس 360 share هستش میگن اگه کارت گرافیکی به رم بیشتری احتیاج داشت در یک بازی میتونه سهم بیشتری رو به خودش اختصاص بده و این یک مزیت هستش اما در پلی 3 کارت گرافیکی از همون 256 تا استفاده میکنه که تازه من در بعضی از جاها خوندم که rsx میتونه از طریق سل به اون 256 مگ رم دیگه هم دسترسی پیدا کنه که احتمالا برنامه نویسی پیچیده تری میخواد.در ایکس 360 هم که اینقدر میگن رم بیشتری داره در واقع همه اون 512 مگ رم که نمیتونه به کارت گرافیکی برسه .چون یه مقدارش به os (سیستم عامل) و بخشی هم به سی پی یو میرسه .ولی همونطور که دوستمون گفتن در پی اس 3 os بخش بیشتری رو از رم گرفته .کلاک داخلی رم کلی ایکس 360 (رم 512 مگ)حدود 700 مگاهرتز هستش و کلاک داخلی اون رم 256 مگابایتی در پی اس 3 هم که به کارت گرافیکی مربوط میشه همون هستش.اما کلاک رمی که در پی اس 3 (اون یکی 256) به سل مربوط میشه 3200 مگاهرتز هستش که اینم یکی از دلایل قدرتمند بودن سل هستش که باید همچین رمی با این کلاک بالا ساپورتش کنه .حالا به قول بعضی از مجلات و سایتها اگه rsx از طریق سل بتونه به این رم پر سرعت دست پیدا کنه که خیلی خفن میشه.
در مورد حرف حاج آقا کلیفی بی.مسلما مزاح فرمودند که پی اس 3 gears of war رو نمیتونه رندر کنه.geras of wra ی که به قول خود شرکت سازندش از همه قدرت ایکس باکس 360 استفاده نمیکنه و هنوز 360 خیلی راه داره تا نهایت قدرت . حالا با این حساب پلی استیشن 3 با تمام قدرتش نمیتونه بازیی رو که 360 شاید با 70% قدرتش اجرا کرده ،رندر کنه .:laughing:
پلی استیشن 3 ای که در نمایشگاه e3 2005 جایزه بهترین سخت افزار رو گرفت.تو اون نمایشگاه 360 و wii هم بودن.این حرف کلیفی بی بیشتر شبیه جک هستش.معلومه که تحت فشار مایکرو سافت این دروغ رو گفته.از این حرفا زیاد زده میشه،مثل حرف factor 5 که سازنده lair هستش وگفته این بازیرو روی دیگر کنسولهاتست کردن و دیدن که کنسولهای دیگه نتونستن رندرش کنن. تنها قاضی معتبر چشمهای ماست.من که دموی ریل تایم uncharted draks fortune رو دیدم حرفای سونی باورم شد.یه جورایی اطمینان قلبی دارم که eight days همون چیزی میشه که نشون داده بودن.متال گیر هم اگه این گرافیک نهاییش باشه که نشون دادن، روی 360 راحت اجرا میشه .
من بحث گرافیک دو کنسول برام تموم شده هستش وقتی که دموی ریل تایم final fantasy 13 رو دیدم.برو نگاهش کن.بازیهای 360 حتی تا حالابه این بازی نزدیک هم نشدن .البته بازی alan wake خیلی قشنگه اما باز به اون نمیرسه.تازه سازنده ها گفتن که محیط بازی در ff13 کاملا تاثیر پذیره.دیگه همه میدونن پی اس 3 قویتره بحث الکی نکنیم .فقط یه کم دیر اومده و سخت افزارش هم پیچیده هستش و باعث این مشکلات شده.به نظر شخصی من مابین سالهای اوایل 2009 تا اواسط 2012 قدرت و گرافیک پلی استیشن 3 کاملا 360رو شکست خواهد داد و طرفداران پلی 3 حدو سه سال و نیم از قدرت فوق العاده این کنسول لذت خواهند برد .چون اواسط 2012 دیگه باید یه تاپیک جدید به اسم ps4 vs xbox x بزنیم. انگشتام کف کرد.:biggrin1:
خدا حافظ.