جیم رایان از مدیریت پلی‌استیشن کناره‌گیری می‌کند

RED_BEARD39

Ghost of Sparta
کاربر سایت
آخرین ویرایش:
به عنوان یه ماکروفن/پی سی فن این حرفا راجع به ND خیلی ضایع است خدایی. چطور یکی میتونه اینارو ترول کنه؟
این کوروش کبیر یا مارو گیرآورده یا واقعا نمیدونه داره چی میگه.

نکنه جیمبو ایرانیه و تو بازیسنتر اکانت داره؟
 
کاملاً بر عکس :-؟؟همین لیک ها حس کنجکاوی ملت حرکت و عامل اصلی لانچ موفق بازی :-؟؟چیزی بودن که فروش بازی نابود کرد خود بازی بود.:-؟؟
بازی با کمک لیک ها 4 ملیون نسخه در 3 روز ابتدایی لانچ فروخت / در طول دو سال بعد از عرضه و تخفیف های مختلف کلا 6 میلیون نسخه فروخت
دمتون گرم که به فروش بازی کردید ... یعنی ملت به خاطر سابقه ناتی داگ، تجربه به یاد ماندنی نسخه اول ... و کنجکاوی برای دنباله داستان، مارکتینگ و تریلرهای خفن بازی نرفتن بازی کن، به خاطر اطلاعات نصفه و نیمه. و دروغ های شما و اینکه اسرار کرده بودید بازی است رفتن ؟ چرا خودتون به این کنجکاوی لبیک نگفت که بازی یه نسخه بیشتر فروخته باشه؟
اگر تاپیک اسپویل لست ۲ بایگانی نشده، می تونید برید ببینید که کوروش جان در قامت رهبر یک انقلاب ملت رو به نخریدن بازی تشویق می کنه تا بازی شکست بخوره و اون جهود رو به زیر بکشن.

اما محتوی خود بازی ؟ :::::

بارگیری (1).jpeg

w3k571fpba161.jpg

۲۰۲۳۱۰۰۲_۰۶۵۴۲۰.jpg
🤔🤔🤔🤔🤣🤣🤣🤣


وقتی نقدای بازی اومد گفتید سونی برای حفظ آبروی برندش پول به سایت ها و مجلات...
وقتی تو گلدن جوئستیک با چند میلیون رای بهترین بازی از نظر مخاطبین گفتید دروغ و این مراسم شفافیت ندارد ...
وقتی تو گیم اواردز جوایز رو درو کرد در حالی که اشک میریختید گفت به خاطر اینکه جیب مجریش رو پر کردن و به خاطر مسائل lgbt بهش جایزه دادن ...

af313881-d6c4-443a-8779-a1254edec137.__CR0,0,600,450_PT0_SX600_V1___.jpg

رکورد شکوندن بیشتر جوایز تا اون زمان، با بیشترین تعداد انتخاب از نظر مخاطبین و گیمرها که حتی الدن رینگ با 400 و خورده ای جایزه و شکوندن رکوردها هم نتونست از این نظر به لست 2 برسه...

این مورد باعث شد دیگر مدتی برید تو غار و هر چندگاهی در لفافه و مسائل متفرقه بازی و کارگردانش رو ترول کنید.

نمیدونم چرا چیزی که می نویسم با چیزی که ارسال میشه تغییر میکنه ، بعضی کلمات حذف میشه ، بعضی تغییر میکنه
 

Attachments

  • af313881-d6c4-443a-8779-a1254edec137.__CR0,0,600,450_PT0_SX600_V1___.jpg
    af313881-d6c4-443a-8779-a1254edec137.__CR0,0,600,450_PT0_SX600_V1___.jpg
    114 KB · مشاهده: 3
آخرین ویرایش:
بانجی که هیچی بابای بانجی هم تو ویدیوگیم در حدی نیست که بیاد از ناتی داگ ایراد بگیره. اینایی که تو نصف اکسپنشن ها ترمال کردن اصا در حدی نیستن که بیان از یکی از بهترین استودیوهای ویدیوگیم ایراد بگیرن.

یعنی حتی توی سبک GaaS ؟! اینکه ناتی الان جزو بهترین های این صنعت یا حتی بهترین اکشن سینماتیک ساز هست شکی نیست ، ولی در اینکه کلی بخواین بگین "همه سبک ها" این نمیتونه درست باشه.
 
یعنی حتی توی سبک GaaS ؟! اینکه ناتی الان جزو بهترین های این صنعت یا حتی بهترین اکشن سینماتیک ساز هست شکی نیست ، ولی در اینکه کلی بخواین بگین "همه سبک ها" این نمیتونه درست باشه.
به نظرم بحثی که فقط و فقط مطرح بوده سر تغییر ساختار اون بازی این بوده که آیا پلیر به اندازه کافی پول خرج می‌کنه؟ و بر اساس این پول کمی که پلیر خرج میکرد داخل فکشن احتمالا بانجی خوشش نیومده. اینا توی بازی گس ساختن توی یه چیزایی مهارت و تجربه دارن که قطعا ناتی نداره ولی خب اون موارد لااقل برای من جز چیزای منفی محسوب میشن و شاید اصا جز بحث‌های کیفی بازی محسوب نشن مگر فان بودن و معتادکننده بودن کور گیم پلی.
نهایتا شما یه بازی میسازی شاید خیلی چیز فاخری باشه ولی چون پلیر همیشه داخلش نمیمونه یهو یه استودیوی دیگه که هنرش همون نگه داشتن پلیر هست میاد بهت میگه عوضش کن و اصا احتمالا دیدگاه ناتی نسبت به اون بازی داستان‌گویی تو بازی مولتی بوده نه نگه داشتن و پول کشیدن تا سال‌ها.
 
ولی خب اون موارد لااقل برای من جز چیزای منفی محسوب میشن و شاید اصا جز بحث‌های کیفی بازی محسوب نشن مگر فان بودن و معتادکننده بودن کور گیم پلی.
نهایتا شما یه بازی میسازی شاید خیلی چیز فاخری باشه ولی چون پلیر همیشه داخلش نمیمونه یهو یه استودیوی دیگه که هنرش همون نگه داشتن پلیر هست میاد بهت میگه عوضش کن و اصا احتمالا دیدگاه ناتی نسبت به اون بازی داستان‌گویی تو بازی مولتی بوده نه نگه داشتن و پول کشیدن تا سال‌ها.
احتمال زیاد همین اتفاقی که میگی افتاده سر اون قضیه، اما بحث این نیست که ما چی دوس داریم، در نهایت تو بازی آنلاین محور موندن پلیر از همه چی مهم تره.

یه بازی سینگل پلیر قوی مثل TlouP2 تا چندین و چند سال میفروشه و مردم تا ابد میتونن بازیش کنن.
اما اگه یه بازی آنلاین محور متای 99 بگیره و یک اثر شاهکار باشه ولی بعد چند ماه پلیراش بریزه و بمیره دیگه رسما کیفیت فنیش خاصیتی نداره چون احتمالا تا اون موقع در سروراش بخاطر ناصرف بودن بسته شده، یا هم اگه بسته نشده باشه اینقد پلیر کم داره که اصلا نمیشه توش مچ پیدا کرد که بشه درست بازیش کرد، یعنی سازنده با اینکه تلاششو کرده اما انگار کل بودجه رو ریخته بیرون.

حالا این موضوع واسه اون استودیو های متفرقه اتفاق بیوفته مهم نیست میرن سراغ عنوان Gaas بعدی تا وقتی یکیش بگیره، اما فرض کن ناتی داگ بیاد یه بازی آنلاین بده که فیل شه رسما آینده استودیو رو به خطر میندازه و ممکنه دیگه نتونن بودجه های کلفت بگیرن.
بنظرم سونی هم بخاطر همین خیلی روی Factions حساس شده و بانجی رو انداخته به جونش، احتمالا تا وقتی مطمئن نشن که عنوان موندگاری میشه ریلیزش نکنن.
 
آخرین ویرایش:
احتمال زیاد همین اتفاقی که میگی افتاده سر اون قضیه، اما بحث این نیست که ما چی دوس داریم، در نهایت تو بازی آنلاین محور موندن پلیر از همه چی مهم تره.

یه بازی سینگل پلیر قوی مثل TlouP2 تا چندین و چند سال میفروشه و مردم تا ابد بازیش میکنن.
اما اگه یه بازی آنلاین محور متای 99 بگیره و یک اثر شاهکار باشه ولی بعد چند ماه پلیراش بریزه و بمیره دیگه رسما کیفیت فنیش خاصیتی نداره چون احتمالا تا اون موقع در سروراش بخاطر ناصرف بودن بسته شده، یا هم اگه بسته نشده باشه اینقد پلیر کم داره که اصلا نمیشه توش مچ پیدا کرد که بشه درست بازیش کرد، یعنی سازنده با اینکه تلاششو کرده اما انگار کل بودجه رو ریخته بیرون.

حالا این موضوع واسه اون استودیو های متفرقه اتفاق بیوفته مهم نیست میرن سراغ عنوان Gaas بعدی تا وقتی یکیش بگیره، اما فرض کن ناتی داگ بیاد یه بازی آنلاین بده که فیل شه رسما آینده استودیو رو به خطر میندازه و ممکنه دیگه نتونن بودجه های کلفت بگیرن.
بنظرم سونی هم بخاطر همین خیلی روی Factions حساس شده و بانجی رو انداخته به جونش، احتمالا تا وقتی مطمئن نشن که عنوان موندگاری میشه ریلیزش نکنن.
حرف شما درسته درکل. ولی سوالی که پیش میاد اینه که اصلا چرا باید یه استودیو که از سینگل پلیر سازترین استودیوهای ویدیوگیم هست یهو بره سمت همچین چیزی؟ حقیقتا به نظر من ناتی داگ نباید از اول میرفت سراغ یه بازی آنلاین استندالون و نهایتا باید فکشن 2 رو بعد یه مدت با اپدیت به تلو 2 اضافه می‌کرد. حتی من به نظرم بهتره این فکشن 2 رو که تا اینجا ساختن رو کامل‌تر بکنن و به عنوان مولتی تلو 3 عرضه کنن. اگه فقط بحث ساختن این گس ها بود میشد نظر مثبت داد ولی بعد انتشار این گس ها دو حالت بوجود میاد یا اینکه بازی شکست میخوره که باعث میشه آینده استودیو به خطر بیوفته یا اینکه موفق میشه و در اون حالت هم بخش زیادی از استودیو باید بازی رو پشتیبانی کنن تا به یه جایی برسه. در هرحالتی به نظرم این گس سازی ها برای یه استودیویی مثل ناتی داگ عین سم مطلق میمونه.
 
حرف شما درسته درکل. ولی سوالی که پیش میاد اینه که اصلا چرا باید یه استودیو که از سینگل پلیر سازترین استودیوهای ویدیوگیم هست یهو بره سمت همچین چیزی؟ حقیقتا به نظر من ناتی داگ نباید از اول میرفت سراغ یه بازی آنلاین استندالون و نهایتا باید فکشن 2 رو بعد یه مدت با اپدیت به تلو 2 اضافه می‌کرد. حتی من به نظرم بهتره این فکشن 2 رو که تا اینجا ساختن رو کامل‌تر بکنن و به عنوان مولتی تلو 3 عرضه کنن. اگه فقط بحث ساختن این گس ها بود میشد نظر مثبت داد ولی بعد انتشار این گس ها دو حالت بوجود میاد یا اینکه بازی شکست میخوره که باعث میشه آینده استودیو به خطر بیوفته یا اینکه موفق میشه و در اون حالت هم بخش زیادی از استودیو باید بازی رو پشتیبانی کنن تا به یه جایی برسه. در هرحالتی به نظرم این گس سازی ها برای یه استودیویی مثل ناتی داگ عین سم مطلق میمونه.
یک مسئله ایی که هست اصلا فضا و اتمسفر این بازی جوری نیست که بشه ازش گس ساخت که چند سال پول در بیاره
گس نیاز داره مرتبا محتوا اضافه کنه مثلا gta online ببین اندازه 2 تا بازی AAA محتوا داده که تونسته 10 سال پلیرهارو نگه داره (بحث جادوی راک استار هم به کنار)
دنیای آخرالزمانی تلو چطور میشه اینقدر محتوا داشته باشه که پلیر ولش نکنه؟ گس ساختن از تلو واقعا حماقته گس از اولش باید با تفکر گس ساخته بشه نه اینکه وسط کار معکوس بدن
همون تریلر اول gtao رو ببین قشنگ از همون تریلر اول مشخص بود راک استار برنامه سنگینی برای آنلاینش داره
 
یک مسئله ایی که هست اصلا فضا و اتمسفر این بازی جوری نیست که بشه ازش گس ساخت که چند سال پول در بیاره
گس نیاز داره مرتبا محتوا اضافه کنه مثلا gta online ببین اندازه 2 تا بازی AAA محتوا داده که تونسته 10 سال پلیرهارو نگه داره (بحث جادوی راک استار هم به کنار)
دنیای آخرالزمانی تلو چطور میشه اینقدر محتوا داشته باشه که پلیر ولش نکنه؟ گس ساختن از تلو واقعا حماقته گس از اولش باید با تفکر گس ساخته بشه نه اینکه وسط کار معکوس بدن
همون تریلر اول gtao رو ببین قشنگ از همون تریلر اول مشخص بود راک استار برنامه سنگینی برای آنلاینش داره
بله و متاسفانه وقت زیادی هم پاش گذاشته شده و به همین دلیل اصلا دوس ندارم کنسل بشه اصا. همونطور که گفتم کاش این مولتی پلیر رو مثلا توی دایرکترز کات به تلو 2 اضافه کنن یا به عنوان مولتی تلو 3 عرضه کنن چون خیلی حیفه این همه وقت و سرمایه هدر بره الکی. به دایرکترز کات معرفی کنن و کل تمرکز مارکتینگ رو بزارن روی این مولتی پلیر و درکنارش قابلیت دوال سنس و صدای سه بعدی و... رو هم به تلو 2 اضافه کنن و با همون قیمت 70 دلار بدن بیرون. بعدش هم کل ریسورس ها رو بزارن روی بازی جدید و تلو 3.
 
جامعه گیمری فقط بازیسنتر نیست.فکر نمیکنم تو بازیسنتر زیاد پلیر بازیهایی مثل فورتنایت داشته باشیم.نداریم که هیچ بلکه یه تنفری هم از این بازیا داریم ولی نسل جدید و دهه هشتاد،نود اکثرا پسندشون همچین بازیهایی هستش و زیاد مثل نسل های قبل درگیر بازیهای داستان محور نیستن.بالا بیاید پایین بیاید،سیاست کلی و اصلی همینه و ماها باید به ۲-۳ سالی یه بازی داستان محور و شاخ راضی باشیم.جیم رایان هم فکر کنم دلیل کناره گیریش همونیه که خودش گفته و سیاست سونی همینه و جیم رایان مسیر رو درست رفته بود
 
جامعه گیمری فقط بازیسنتر نیست.فکر نمیکنم تو بازیسنتر زیاد پلیر بازیهایی مثل فورتنایت داشته باشیم.نداریم که هیچ بلکه یه تنفری هم از این بازیا داریم ولی نسل جدید و دهه هشتاد،نود اکثرا پسندشون همچین بازیهایی هستش و زیاد مثل نسل های قبل درگیر بازیهای داستان محور نیستن.بالا بیاید پایین بیاید،سیاست کلی و اصلی همینه و ماها باید به ۲-۳ سالی یه بازی داستان محور و شاخ راضی باشیم.جیم رایان هم فکر کنم دلیل کناره گیریش همونیه که خودش گفته و سیاست سونی همینه و جیم رایان مسیر رو درست رفته بود
کاملا درست میگی. متاسفانه سلیقه جوامع بشری به سرعت در حال عوض شدنه.بازی های گس و انلاین به شدت محبوب شدند و همین باعث شده اکثر سازنده ها هم بخوان به این سمت برند و سهم خودشون از بازار رو بگیرن که این میتونخ منجر به مرگ بازی های داستان محوری که همه ما گیمر های قدیمی تر بخاطرشون گیمر شدیم بشه و این سبک بازی ها برن تو حاشیه. البته هزینه ساخت بازی ها هم سرسام اور شده همین هم کمک کرده به این سریع تر شدن این روند
 
جامعه گیمری فقط بازیسنتر نیست.فکر نمیکنم تو بازیسنتر زیاد پلیر بازیهایی مثل فورتنایت داشته باشیم.نداریم که هیچ بلکه یه تنفری هم از این بازیا داریم ولی نسل جدید و دهه هشتاد،نود اکثرا پسندشون همچین بازیهایی هستش و زیاد مثل نسل های قبل درگیر بازیهای داستان محور نیستن.بالا بیاید پایین بیاید،سیاست کلی و اصلی همینه و ماها باید به ۲-۳ سالی یه بازی داستان محور و شاخ راضی باشیم.جیم رایان هم فکر کنم دلیل کناره گیریش همونیه که خودش گفته و سیاست سونی همینه و جیم رایان مسیر رو درست رفته بود
حالا چیزی که فعلا هست هر سال کلی گیم سرویس محور میاد و ۹۰ درصدش بعد از ۲ هفته میمیرن.
یعنی درسته که سلیقه نسل جدید عوض شده ولی اونا هم دیگه هر اشغالی پلی نمیدن، من حالا در جریان اخبار این گیما اصلا نیستم ولی همین از دور هم که میبینم یوبی سافت ۳-۴ تا گیم اینجوری داد نیومده فیل شدن، همین مایکروسافت Halo Infinite رو فکر نکنم از لحاظ تجاری موفق حساب کنن، این گیمای سرویس محور ساختنش کار هر کسی نیست، ولی خب این شرکتی ها هیچی از گیم حالی‌شون نیست، به خیال اینکه میشن فورتنایت بعدی، همش میرن دنبال اینا، فعلا که همشون با صورت اومدن زمین، من احساس میکنم شرکت بعدی که قراره تو این زمینه بخوره زمین سونیه.
 
مثل اینکه اپیک چقدر از کارمنداشو سر اینکه فورتنایت مثل قبل پلیر نداره اخراج کرده و قرار پرداخت های درون برنامه ایشم گرون تر کنه
بنظرم این گس یه تبی بود که یکی دوسالی خیلی داغ بود ولی الان کم کم داره سرد میشه
 
واقعا که کوروش کبیری
هم‌زمان به جنگ هیترای جیمبو و عاشقان ناتی‌داگ رفتی :D
ولی در کل قیمه رو ریختی تو ماستا. ناتی‌داگ رو نمیکشیدی وسط بیشتر لذت میبردیم :D
متاسفانه دوستان صرفا فحش میدن :D حتی یک لحظه فک نمی کنن ( دوست ندارن فک کنن ) چه اتفاقی افتاد که سونی ( عملا مجبور شد ) به سمت ساخت GaaS کشیده بشه ؟
ماجرا های تلو پارت 2 یکی از مهم ترین دلایل سیاست های امروز سونیه
سونی 220 میلیون دلار برای ساخت بازی هزینه کرده ( با تورم امروز امریکا معادل 250 میلیون دلار ) / پنج امین بازی پرخرج تاریخ گیم
Animal Crossing: New Horizons یکماه قبل از ماجرا های تلو پارت 2 منتشر شد
روزی که پارت 2 لیک شد همزمان خبر اومد که Animal Crossing: New Horizons در یکماه 3,895,159 نسخه فیزیکی در ژاپن فروخته
Animal Crossing: New Horizons در 12 روز 11.7 میلیون نسخه فروخت / در 6 هفته 13.41 میلیون نسخه / در 6 ماه 26 میلیون نسخه / تا امروز هم 42.79 میلیون نسخه فروخته
همزمانی اخبار فروش Animal Crossing: New Horizons و لیک پارت ( اون موج عظیمی که ایجاد کرد ) قطعا یه شوک بزرگ برای مدیران سونی بوده , از خودشون پرسیدن
ما 4 برابر نینتندو در صنعت گیم هزینه می کنیم
بودجه بازی های فرست پارتی های ما 3 تا 10 برابر فرست پارتی های نینتندو
ما گران ترین / بروز ترین تکنولوژی های دنیا رو استفاده می کنیم
ما به استودیو ها ازادی عمل کامل میدیم
هر بودجه ای که خواستن در اختیار استودیو ها قرار دادیم

چرا نینتندو رکورد سود دهی تاریخ گیم می زنه ؟
چرا فروش یه بازی نینتندو به اندازه کل فرست پارتی های ما در 2 سال ؟
ما که هر چه در توان داشتیم برای رضایت گیمر ها دادیم :-?? چرا باز هم فحش میدن ؟
ما 220 میلیون دلار هزینه کردیم بعد نینتندو در 12 روز 11.7 میلوین نسخه می فروشه ؟


بودجه بازی بعدی ناتی داگ چقد ؟ 300 میلیون دلار
بازی بعدی سانتا مونیکا ؟ 300 میلیون دلار
بازی بعدی گوریلا ؟ 300 میلوین دلار
نسخه بعدی اسپایدر من ؟ 350 میلیون دلار
بقیه استودیو ها ؟ 200 میلیون دلار ؟ 150 میلیون دلار ؟
( این اعداد شوخی نیست :| بودجه بازی های AAA اینده سونی در همین حد )

با این بودجه های عجیب و غریب چه تضمینی هست که دوباره ماجرا های تلو پارت 2 تکرار نشه ؟
با این روند بخش PS تا چند سال دیگه دوام میاره ؟
باید یه راه حل برای تضمین سود دهی بخش PS پیدا کنیم

فقط یه راه حل وجود داشت :-?? ساخت بازی های GaaS بود

دمتون گرم که به فروش بازی کردید ... یعنی ملت به خاطر سابقه ناتی داگ، تجربه به یاد ماندنی نسخه اول ... و کنجکاوی برای دنباله داستان، مارکتینگ و تریلرهای خفن بازی نرفتن بازی کن، به خاطر اطلاعات نصفه و نیمه. و دروغ های شما و اینکه اسرار کرده بودید بازی است رفتن ؟ چرا خودتون به این کنجکاوی لبیک نگفت که بازی یه نسخه بیشتر فروخته باشه؟
اگر تاپیک اسپویل لست ۲ بایگانی نشده، می تونید برید ببینید که کوروش جان در قامت رهبر یک انقلاب ملت رو به نخریدن بازی تشویق می کنه تا بازی شکست بخوره و اون جهود رو به زیر بکشن.

اما محتوی خود بازی ؟ :::::

View attachment 312247

View attachment 312249

View attachment 312250
🤔🤔🤔🤔🤣🤣🤣🤣


وقتی نقدای بازی اومد گفتید سونی برای حفظ آبروی برندش پول به سایت ها و مجلات...
وقتی تو گلدن جوئستیک با چند میلیون رای بهترین بازی از نظر مخاطبین گفتید دروغ و این مراسم شفافیت ندارد ...
وقتی تو گیم اواردز جوایز رو درو کرد در حالی که اشک میریختید گفت به خاطر اینکه جیب مجریش رو پر کردن و به خاطر مسائل lgbt بهش جایزه دادن ...

View attachment 312251

رکورد شکوندن بیشتر جوایز تا اون زمان، با بیشترین تعداد انتخاب از نظر مخاطبین و گیمرها که حتی الدن رینگ با 400 و خورده ای جایزه و شکوندن رکوردها هم نتونست از این نظر به لست 2 برسه...

این مورد باعث شد دیگر مدتی برید تو غار و هر چندگاهی در لفافه و مسائل متفرقه بازی و کارگردانش رو ترول کنید.

نمیدونم چرا چیزی که می نویسم با چیزی که ارسال میشه تغییر میکنه ، بعضی کلمات حذف میشه ، بعضی تغییر میکنه

من یک تنه فروش بازی نابود کردم ؟ :-??:-??:-??یا دراکمن ؟ با داستان و انتخاب های عجیب و غریب اش ؟
500 نفر شبانه روزی ( با استودیو های پشتیبان 2100 نفر ) روی بازی کار کردن و بهترین گرافیک نسل / بهترین انیمیشن ها صنعت گیم / گیم پلی فوق العاده رو ساختن بعد به خاطر تصمیم یک نفر فروش بازی نابود شد
تلو محبوب ترین IP سونی بود / GOT یه IP جدید از استودیو Sucker Punch Productions که فن بیس خاصی نداشت و بودجه اش هم یک دوم تلو بود
تلو پارت 2 در 2 سال 6 میلیون نسخه فروخت / GOT در 2 سال 7.3 میلیون نسخه
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or