جیم رایان از مدیریت پلی‌استیشن کناره‌گیری می‌کند

RED_BEARD39

Ghost of Sparta
کاربر سایت
آخرین ویرایش:
حالا داستان تلو 2 ششصد تا جایزه هم بگیره.. مهم فن بیس بازیه تعداد زیادشون از داستان بازی به خصوص مرگ جول ناراضی بودن...
هی پای جول رو وسط میکشی و ملت رو تحریک میکنی :)
دلیل درجا زدن سینمای هند با وجود اومدن تکنولوژی تو سینماش همین بوده.جول زنده بمونه و الی رو به فرزند خوندگی قبول کنه و آخر بازی هم مشخص بشه که جول پدر واقعیه الی بوده و ابی هم خواهر ناتنی الی
در مورد نظر فن بیس در مورد داستان بازی(که قطعا اون چیزی نیست که شما گفتید)،به نظرم کمترین اهمیت رو داره چون بازی اثر سازنده و کارگردان هستش و نه افکار و انتظارات گیمر جماعت
 
کافی بود تو داستان و روایت پارت۲ هم مثل سایر جنبه هاش (اکشن سوم شخص ماجرایی تک نفره) از قالب همیشگی سونی خارج نمیشدن و به فرمول برنده دست نمیزدن تا با این انتقادها و مشکلات در فروش مواجه نشن
چیزی که سونی رو سونی کرده و طرفدارها بهش میبالن، روایت های لایت فانتزی-سوپر هیرویی هستش که مخاطب از دست پیچیدگی های جهان واقعی به یک محیط امن خیالی و خانوادگی پناه بیاره و اونجا خودش رو قدرت اصلی دنیاش ببینه.
مثلا میشد الی به جای این وحشی بازی، با قدرت های قارچیش ارتباط بگیره و میشد فانگای گرل یا تامبوی یا هر ضمیری که پلیر انتخاب میکرد
با شبکه عصبی قارچها از زیر زمین فست تراول میکرد و یا هر اسکیل سوپر هیروییه دیگه با یه پوشش افکت قارچ میشد جا کرد، عوضش این دودستگی در بازخورد نبود
 
کافی بود تو داستان و روایت پارت۲ هم مثل سایر جنبه هاش (اکشن سوم شخص ماجرایی تک نفره) از قالب همیشگی سونی خارج نمیشدن و به فرمول برنده دست نمیزدن تا با این انتقادها و مشکلات در فروش مواجه نشن
چیزی که سونی رو سونی کرده و طرفدارها بهش میبالن، روایت های لایت فانتزی-سوپر هیرویی هستش که مخاطب از دست پیچیدگی های جهان واقعی به یک محیط امن خیالی و خانوادگی پناه بیاره و اونجا خودش رو قدرت اصلی دنیاش ببینه.
مثلا میشد الی به جای این وحشی بازی، با قدرت های قارچیش ارتباط بگیره و میشد فانگای گرل یا تامبوی یا هر ضمیری که پلیر انتخاب میکرد
با شبکه عصبی قارچها از زیر زمین فست تراول میکرد و یا هر اسکیل سوپر هیروییه دیگه با یه پوشش افکت قارچ میشد جا کرد، عوضش این دودستگی در بازخورد نبود
اسید هم این پست رو نمیشوره.چیزی که پارت ۲ رو برای من و خیلیا خاص کرده خارج شدن از این چارچوب یکنواخت بیشتر گیم هاس.چیزی که الی رو برام محبوب کرده اصلا اون الی پارت ۱ نیست و اون الی که پارت دو دیدم برام یه شخصیت یونیک ساخته.
 
خوب برای اینکه بحث برگرده یه یاداوری دیگه بکنم از حضرت جیمبو

جیم رایان هنگام بحث در مورد تأثیر پلی استیشن 1 و پلی استیشن 2 در سراسر جهان گفت: "یکی از چیزهایی که در آنجا به آن افتخار می کنم این است که ما به نوعی پاکت نامه را فشار دادیم. ما بازارهایی را باز کردیم که هرگز فرهنگ بازی نداشتند. خاورمیانه... مردم هرگز قبل از پلی استیشن در خاورمیانه بازی نکرده بودند.

استاد شومن نبودند البته ، کلا حرف زدن بلد نبودند
 
دیگه خسته شودم ایده هاتون ته کشیده
بیاید ایده پردازی کنیم راجع رییس بعدی SIE
هرمن هالست که نمیشه بهش نمیخوره، یوشیدا هم که بنظر میاد نمخواد، رییس استودیو رو هم که نمیشه قرار داد خارج از پلی استیشن هم آدم حسابی کمه واقعا کی رو میارن آخرش؟
جیمبو مدیر بخش اروپا بود که تعطیل شد ، توتوکی هم که موقته
کی می‌تونه بیاد ...
 
  • Like
Reactions: Sega_genesis
دیگه خسته شودم ایده هاتون ته کشیده
بیاید ایده پردازی کنیم راجع رییس بعدی SIE
هرمن هالست که نمیشه بهش نمیخوره، یوشیدا هم که بنظر میاد نمخواد، رییس استودیو رو هم که نمیشه قرار داد خارج از پلی استیشن هم آدم حسابی کمه واقعا کی رو میارن آخرش؟
جیمبو مدیر بخش اروپا بود که تعطیل شد ، توتوکی هم که موقته
کی می‌تونه بیاد ...
هر کی رو میارن یکی رو بیارن که بتونه وضعیت سونی تو ژاپن رو دوباره باز سازی کنه ... خیلی هم خوشحال میشم دوباره با استعداد های جدید و جوان یه استودیو اونجا دوباره دست و پا کنه ، حداقل سونی سهمی از استعداد بازی ساز های ژاپنی داشته باشه و سبک ها و فرهنگ محبوب شرقی هم روی پلی استیشن داشته باشیم ... وضعیت این استودیو یی هم که از بقایای استودیو ژاپن درست کردن مشخص نیست و دو، سه ساله حتی یه بازی معرفی نکرده ... از وقتی 2 ps vr هم منتشر کردن هنوز یک بازی فرست پارتی درست حسابی براش منتشر نشده

گراویتی راش ۳ رو هم با همکاری استودیو تویاما بسازن😭😑😭
 
تنها ایرادی که به جیمبو میتونم بگیرم اینکه شواف لازم رو نکرد. البته دو سه سال اولش که کرونا بود هیچی.
ولی بعدش بیشتر میتونست رو ایونت ها کار کنه.

ایراد دیگه هم قیمت ۷۰ دلاری تلو پارت ۱ البته نمیدونم این قیمت گذاری خواسته خود استودیوعه یا مثلاً خود رییس SIE میاد قیمت بازیها رو تعیین میکنه ولی این قیمت برای بازی که ریمیک کامل نبود اصلا منطقی نبود.
واقعا ایراد خاص دیگه ای نمیتونم بگیرم.


عملکرد ۴ ساله جیم رایان

• خرید 10 استودیو واقعا عالی:

Insomniac Games
Bluepoint
Bungie
Housemarque
Firespirte
Firewalk
Fabrik games
Haven Studios
Savage Games (Mobile)
Valkyrie Entertainment

• متحول کردن پلاس با بازیهای خیلی خوب

• مجبور کردن استودیوهای فرست پارتی به ساخت دو یا سه پروژه همزمان در هر استودیو

• ریلیز ۹ بازی فرست پارتی با کیفیت در سه سال اول نسل همگی با متای بالا که حتی استارفیلد و فورزا هم به اون نمرات نرسیدن مثل فوربیدن وست ، رچت ، جی تی ۷، ریترنال ، گاد او وار ، دیمن سولز ، مایلز مورالز ،پارت ۱ و..

• تبدیل قراداد ۳ ساله COD با مایکرو به ۱۰ سال و مقاومت حداکثری در برابر این دیل که باعث شد دیل ماکرو خیلی طول بکشه و هزینه زیادی براش داشته باشه.

• فروش ۴۰ و خورده ای میلیون کنسول PS5 و حتی زدن رکورد PS4 در آمریکا در بازه مشابه و به جز چندماه ،PS5 پرفروش ترین کنسول هر ماه تو این نسل بوده.

• فروش بالای خوب بازیهای فرست پارتی :
فوربیدن وست ۹ میلیون نسخه در یکسال و رگناروک ۱۱ میلیون در دوماه و...
ضمن اینکه فروش بازیهای مثل گاد ۲۰۱۸ ، اسپایدرمن ، زیرو داون به همراه سکوئل هاشون به بالای ۲۵ میلیون نسخه میرسه

•خود PS5 و اکسسوری هاش با کیفیت بالا و فروش زیادی همراه بودند مثل PSVR2 و دوال سنس ادج ، انواع هدست و..

• آوردن بازیهای انحصاری خوب توسط استودیوهای ترد پارتی به پلی استیشن بوسیله قرارداد با اسکوئر انیکس و کونامی و کوجیما پروداکشن و Koei Tecmo و دو بازی از بتسدا و...

• سرمایه گذاری بر روی استودیوهای چینی و کره ای و آوردن بازیهای با کیفیت از این دو کشور مثل Lost soul aside و Stellar blade و....

• خرید پلتفرم و حق برگزاری مسابقات بازیهای فایتینگ

• ساخت انواع فیلم و سریال اقتباسی از ای پی های پلی استیشن و کسب درآمد

• تلاش برای آوردن سبک های جدید به پلتفرم پلی استیشن مثل RPG و FPS ، روگ لایک‌ وغیره به انحصاری های پلی استیشن با خرید استودیو های بزرگی مثل بانجی و هوسمارکی و...

•جیم رایان برخلاف چیزی که میگن تمام توجهش رو gaas ها بود تو مصاحبه آخری که ازش اومد رسما تایید کرد اولویت پلی استیشن بازیهای سینگل پلیر داستان محور با گرافیک بالا خواهد بود. خودش اعتراف میکنه بازی gaas خیلی ریسک داره و ممکنه تو همش موفق نشن ولی قبول باید کرد اگر بازی gaas بگیره از نظر درآمد خیلی به مجموعه پلی استیشن کمک میکنه. مثل فورتنایت، GTA Online, COD و ...

و در آخر جیم رایان کاری کرد که فیل اسپنسر و حتی ساتیا نادلا بارها مجبور شدند بگن ما سوم مارکت هستیم و نمی‌تونیم تو کنسول وار سونی و نینتندو ور شکست بدیم .

اونایی هم که از اومدن بازیهای پلی استیشن به PC ناراحتند در جریان باشند این تصمیم به اعتراف رسمی خود شاون لیدن توسط خود ایشون در زمانی که ایشون و تیمش رو کار بودند گرفته شده . دث استرندینگ ای پی سونیه و این اولین ای پی بود که رو PC اومد و در زمان شاون لیدن بود. خودتون مصاحبه رو گوش کنید خودتون متوجه اعتراف رسمی ایشون میشید‌ خیلی با هم با افتخار توضیح میده راجبش 👇👇👇

View attachment VID_20231009_144200_300.mp4


شب و روزگار خوش :D;)
 
تنها ایرادی که به جیمبو میتونم بگیرم اینکه شواف لازم رو نکرد. البته دو سه سال اولش که کرونا بود هیچی.
ولی بعدش بیشتر میتونست رو ایونت ها کار کنه.

ایراد دیگه هم قیمت ۷۰ دلاری تلو پارت ۱ البته نمیدونم این قیمت گذاری خواسته خود استودیوعه یا مثلاً خود رییس SIE میاد قیمت بازیها رو تعیین میکنه ولی این قیمت برای بازی که ریمیک کامل نبود اصلا منطقی نبود.
واقعا ایراد خاص دیگه ای نمیتونم بگیرم.


عملکرد ۴ ساله جیم رایان

• خرید 10 استودیو واقعا عالی:

Insomniac Games
Bluepoint
Bungie
Housemarque
Firespirte
Firewalk
Fabrik games
Haven Studios
Savage Games (Mobile)
Valkyrie Entertainment

• متحول کردن پلاس با بازیهای خیلی خوب

• مجبور کردن استودیوهای فرست پارتی به ساخت دو یا سه پروژه همزمان در هر استودیو

• ریلیز ۹ بازی فرست پارتی با کیفیت در سه سال اول نسل همگی با متای بالا که حتی استارفیلد و فورزا هم به اون نمرات نرسیدن مثل فوربیدن وست ، رچت ، جی تی ۷، ریترنال ، گاد او وار ، دیمن سولز ، مایلز مورالز ،پارت ۱ و..

• تبدیل قراداد ۳ ساله COD با مایکرو به ۱۰ سال و مقاومت حداکثری در برابر این دیل که باعث شد دیل ماکرو خیلی طول بکشه و هزینه زیادی براش داشته باشه.

• فروش ۴۰ و خورده ای میلیون کنسول PS5 و حتی زدن رکورد PS4 در آمریکا در بازه مشابه و به جز چندماه ،PS5 پرفروش ترین کنسول هر ماه تو این نسل بوده.

• فروش بالای خوب بازیهای فرست پارتی :
فوربیدن وست ۹ میلیون نسخه در یکسال و رگناروک ۱۱ میلیون در دوماه و...
ضمن اینکه فروش بازیهای مثل گاد ۲۰۱۸ ، اسپایدرمن ، زیرو داون به همراه سکوئل هاشون به بالای ۲۵ میلیون نسخه میرسه

•خود PS5 و اکسسوری هاش با کیفیت بالا و فروش زیادی همراه بودند مثل PSVR2 و دوال سنس ادج ، انواع هدست و..

• آوردن بازیهای انحصاری خوب توسط استودیوهای ترد پارتی به پلی استیشن بوسیله قرارداد با اسکوئر انیکس و کونامی و کوجیما پروداکشن و Koei Tecmo و دو بازی از بتسدا و...

• سرمایه گذاری بر روی استودیوهای چینی و کره ای و آوردن بازیهای با کیفیت از این دو کشور مثل Lost soul aside و Stellar blade و....

• خرید پلتفرم و حق برگزاری مسابقات بازیهای فایتینگ

• ساخت انواع فیلم و سریال اقتباسی از ای پی های پلی استیشن و کسب درآمد

• تلاش برای آوردن سبک های جدید به پلتفرم پلی استیشن مثل RPG و FPS ، روگ لایک‌ وغیره به انحصاری های پلی استیشن با خرید استودیو های بزرگی مثل بانجی و هوسمارکی و...

•جیم رایان برخلاف چیزی که میگن تمام توجهش رو gaas ها بود تو مصاحبه آخری که ازش اومد رسما تایید کرد اولویت پلی استیشن بازیهای سینگل پلیر داستان محور با گرافیک بالا خواهد بود. خودش اعتراف میکنه بازی gaas خیلی ریسک داره و ممکنه تو همش موفق نشن ولی قبول باید کرد اگر بازی gaas بگیره از نظر درآمد خیلی به مجموعه پلی استیشن کمک میکنه. مثل فورتنایت، GTA Online, COD و ...

و در آخر جیم رایان کاری کرد که فیل اسپنسر و حتی ساتیا نادلا بارها مجبور شدند بگن ما سوم مارکت هستیم و نمی‌تونیم تو کنسول وار سونی و نینتندو ور شکست بدیم .

اونایی هم که از اومدن بازیهای پلی استیشن به PC ناراحتند در جریان باشند این تصمیم به اعتراف رسمی خود شاون لیدن توسط خود ایشون در زمانی که ایشون و تیمش رو کار بودند گرفته شده . دث استرندینگ ای پی سونیه و این اولین ای پی بود که رو PC اومد و در زمان شاون لیدن بود. خودتون مصاحبه رو گوش کنید خودتون متوجه اعتراف رسمی ایشون میشید‌ خیلی با هم با افتخار توضیح میده راجبش 👇👇👇

View attachment 313680


شب و روزگار خوش :D;)
بهترین و مفید ترین پست تاپیک از عملکرد جیم رایان در پلی استیشن. واقعا لذت بردم از خوندنش. حقیقت و فکت ها رو بیان کردی، چیزایی که خیلی ها دوست ندارن ببینین و چشم بسته فحش میدن فقط.

من از عملکرد جیم رایان توی پلی استیشن کاملا راضی بودم و هستم. ترجیح میدم همینجوری دیر به دیر خبری از بازی ها بشه ولی حداقل بازی ها تاریخ بخورن و تریلر ها نزدیک به عرضه باشه (مثل SM2). نه اینکه کلی وقت استودیو رو بگیرن همه رو بسیج کنن تریلر بدن بعد اورهایپ ایجاد بشه، آخر سر هم بازی خراب کنه و همه انتظارات ما از بین بره. فرد مهم و تاثیر گذاری بود توی پلی استیشن، امیدوارم نفر بعدی که میاد راه جیم رایان رو ادامه بده ولی حداقل بخش شومن بودن رو بهتر بازی کنه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or