شایعه جزئیات دقیق CPU ایکس باکس نسل بعدی Microsoft + مشخصات RAM و Graphic

doostanehsoft

کاربر سایت
ادعاهایی از مشخصات کامل از اعماق CPU نسل بعدی ایکس باکس توسط کارگاه سخت افزاری یعنی (VGLeaks) مطرح شده است که در ادامه به بررسی بیشتر موضوع می پردازیم.

818386672_1357022932.jpg


به گزارش سایت VGLeaks، کنسول Xbox720 از ترکیب دو ماژول که هر 4 هسته x64 از یک single thread 1.6 گیگاهرتز تشکیل شده، ساخته شده است.

او می گوید: "توسعه دهندگان آشنا با کارایی CPU با تلاش و تمرکز در ویژگی ها و طراحی ساختمان و اسکلت CPU می توانند آن را بهینه سازی کنند:"

cpu.jpg




"همچنین روند قدرت دهی و موازی سازی در این سخت افزار موجود می باشد. بنابراین یک استراتژی موثر و موفق در محاسبه multi-core (چند هسته ای) از هر چیز دیگری مهم تر است."

Durango از ایکس باکس بعدی خبر از بهره گیری از یک کارت گرافیک D3D11.x 800MHz و 8 گیگ رم DDR3 را می دهد.

طبق گزارش دیگری از دورانگو، این کنسول جدید قابلیت استفاده از 50GB دیسک Blu-ray و ذخیره داده ها روی یک هارد 500GB دارد.


هفته ی پیش سونی رسما از PlayStation 4 در نیویورک پرده برداری کرد؛ که قرار است از یک سی پی یوی 8 هسته ای x86-64 AMD با نام "Jaguar"، همچنین از 1.84 TFLOPS AMD GPU و 8 گیگ رم GDDR5 بهره گیری کند.

براساس خبری از CVG، مایکروسافت قصد دارد از پلتفورم ایکس باکس نسل بعدی در اواخر ماه آوریل رونمایی کند.


تراشه (Caches)

خلاصه ای از نام و نوع تراشه ها

[TABLE="class: grid, width: 500, align: center"]
[TR]
[TD]نام تراشه
[/TD]
[TD]قابلیت
[/TD]
[TD]راه ها
[/TD]
[TD]چیدمان سایز
[/TD]
[TD]اندازه خطی
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]L1 I
[/TD]
[TD]فقط خواندنی (Read-Only)
[/TD]
[TD]2
[/TD]
[TD]256
[/TD]
[TD]64 بایت
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]L1 D
[/TD]
[TD]اختصاص نویسی و قابلیت پشت نویسی
(Write-allocate, write-back)
[/TD]
[TD]8
[/TD]
[TD]64
[/TD]
[TD]64 بایت
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]L2
[/TD]
[TD]اختصاص نویسی، قابلیت پشت نویسی و جامع
(Write-allocate, write-back, inclusive)
[/TD]
[TD]16
[/TD]
[TD]2048
[/TD]
[TD]64 بایت
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]


[TABLE="class: grid, width: 500, align: center"]
[TR]
[TD]دسترسی به حافظه
[/TD]
[TD]چرخه ها (Cycles)
[/TD]
[TD]توضیحات تکمیلی (Notes)
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]L1 hit
[/TD]
[TD]3
[/TD]
[TD]Required line در L1 هسته است
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]L2 hit
[/TD]
[TD]17
[/TD]
[TD]Required line در ماژول L2 است
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]ریموت L2 hit
ریموت L1 miss
[/TD]
[TD]100
[/TD]
[TD]Required line در ماژول L2 دیگر است
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]ریموت L2 hit
ریموت L1 hit
[/TD]
[TD]120
[/TD]
[TD]Required line در ماژول L2 و L1 هسته
دیگر است
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]موقعیت L2 missریموت L2 miss

[/TD]
[TD]144-160
[/TD]
[TD]Required line در هیچ تراشه ای ساکن
نیست، بارگزاری از طریق مموری
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]


دستورالعمل معماری (منظور از معماری طراحی ساختمان یا اسکلت CPU می باشد)

x64 deprecates older instruction sets: x87, Intel MMX®, و AMD 3DNow!®. x64 از دستورالعمل های زیر پشتیبانی می کند:


  • SIMD/vector instructions: SSE up to SSE4.2 (including SSSE3 for packing and SSE4a), and AVX
  • F16C: half-precision float conversion
  • BMI: bit shifting and manipulation
  • AES+CLMULQDQ: cryptographic function support
  • XSAVE: extended processor state save
  • MOVBE: byte swapping/permutation
  • VEX prefixing: Permits use of 256-bit operands in support of AVX instructions
  • LOCK prefix: modifies selected integer instructions to be system-wide atomic



منبع خبری
 
جناب DieDie مقایساتت اشکالاتی داره .
نمونش برای مقدار رم باید بازی هایی که جزییات زیادی دارند و مقدار رم زیادی بکار میگیرند بررسی بشن و روی جزییات بالا ، مثل بازی های open world یا بازی های که فواصل زیادی رو رندر میکنن . کلا بازی هایی که آبجکت و موارد زیادی برای رندر داشته باشن ، توشون مقدار رم اهمیت داره .
شما نمیتونی با این مقایسه این اهمیت رو ناچیز و کوچیک در نظر بگیری .
نه دقت نکردی مهدی جان ایشون دارن میگن که مقدار رم برای جاهایی که تکسچر های بیشتری رو میخواد بارگذاری کنه تاثیر گذار هست اما وقتی GPU توان خوبی نداشته باشه تاثیر چندانی نداره
زمانی تاثیر مقدار رم معلوم میشه که GPU فرکانس و قدرت خوبی داشته باشه
 
جناب DieDie مقایساتت اشکالاتی داره .
نمونش برای مقدار رم باید بازی هایی که جزییات زیادی دارند و مقدار رم زیادی بکار میگیرند بررسی بشن و روی جزییات بالا ، مثل بازی های open world یا بازی های که فواصل زیادی رو رندر میکنن . کلا بازی هایی که آبجکت و موارد زیادی برای رندر داشته باشن ، توشون مقدار رم اهمیت داره .
شما نمیتونی با این مقایسه این اهمیت رو ناچیز و کوچیک در نظر بگیری .

جناب رزونری عزیز اول از همه بنده از طرف ادیتور اون سایت و سایتهای مشابه که این تست رو انجام دادن از شما معذرت خواهی میکنم خوشحال میشم اگر شما تست مشابهی انجام دادین و نتیجه برعکس گرفتین اطلاعاتتون رو با ما به اشتراک بزارید چون اتفاقا یکی از همون تستها بازی Just cause 2 هست که هم Open world هست هم Draw distance وسیعی داره همین اینکه موقع تست روی Highest setting بوده.

دوم من فکر میکنم شما پست بنده رو کامل نخوندین علی الخصوص این قسمتشو:

... که تاثیر افزایش مقدار حافظه بر فریم ریت جزئی هست مقدار حافظه کارت 2 گیگابایتی دو برابر یا به عبارتی 100% بیشتر از کارت 1 گیگابایتی هست ولی تاثیر این مقدار حافظه روی فریم ریت به طور متوسط 1% بوده!
چرا؟
بالا بودن مقدار حافظه عمده ترین مزیتش این هست که کمک میکنه تکسچرهای با رزولوشن بالاتر روی حافظه جا بگیرن و برای رندر قابل دسترس باشن ولی بار گذاشتن تکسچرها فقط یک بخش قضیه هست نکته مهمتر این هست که آیا پردازنده گرافیکی قدرت پردازش و هندل کردن اون تکسچرها رو تو محیط بازی داره؟
شاید شما کارتی داشته باشین که مقدار حافظش طوری باشه که بتونه تکسچرهای فوق العاده با کیفیت رو که حجم خیلی بالایی هم دارن روی حافظه بار گذاری کنه ولی این قابلیت اگر پردازنده شما توانایی یا تایم کافی برای پردازش اون تکسچرها پیدا نکنه بی ارزش میشه.
پس مقدار رم باید متناسب با قدرت پردازشگر گرافیکی انتخاب بشه البته این مسئله در بین بازیهای مختلف میتونه متفاوت باشه رم بالاتر تو بعضی شاخصه های گرافیکی مثل Draw Distance بهتر و یا جریان بارگذاری داده ها (Data streaming) که باعث LOD یا ظاهر و غیب شدن اشیاء دور و نزدیک میشه یا سرعت لود بازیها و یا برای استفاده در رزولوشنهای بالا در تصاویر دو بعدی (که نیاز به قدرت پردازش بالا ندارن) موثر هست ولی تاثیرش روی فریم ریت بازی تا زمانیکه پردازنده به اندازه کافی قدرت نداشته باشه جزئی هست.

نه دقت نکردی مهدی جان ایشون دارن میگن که مقدار رم برای جاهایی که تکسچر های بیشتری رو میخواد بارگذاری کنه تاثیر گذار هست اما وقتی GPU توان خوبی نداشته باشه تاثیر چندانی نداره
زمانی تاثیر مقدار رم معلوم میشه که GPU فرکانس و قدرت خوبی داشته باشه

دقیقا همینطوره!
من خودم در حدود 13-12 سال پیش مسئله رو تست کردم و نتیجه حتی از بعضی از تستهای فعلی عجیبتر بود! دو تا کارت گرافیک با هسته TNT2 داشتم یکی Asus V3800 و اون یکی برندش یادم نیست Asus V3800 هسته TNT2 داشت با کلاک رم بالاتر و رم Low Latency تر ولی مقدار حافظه 32 مگابایت بود کارت دوم هسته TNT2 و رم 64 مگ ولی با کلاک کمتر و تاخیر بیشتر روی 3Dmark 99 کارت V3800 موقع تست تکسچرهای 64 مگی کلا از تست صرف نظر میکرد که دلیلش کاملا مشخص بود چون رم اینستال شده روی کارت 32 مگ بود ولی کارت 64 مگابایتی اون تست رو لود میکرد ولی وسطش یا جامپ میزد بیرون یا اینکه مدت 4-3 ثانیه تصویر فیریز میشد و بعد ادامه میداد چون هسته کارت توان ادامه رندر نداشت البته تو تستهای سرعت بارگذاری و نمایش تصاویر 2 بعدی با رزولوشن بالا کارت 64 مگی کمی سریعتر عمل میکرد اما به غیر از این موارد تو همه تستها فریم ریت پائینتری نسبت به V3800 داشت.
 
دقیقا همینطوره!
من خودم در حدود 13-12 سال پیش مسئله رو تست کردم و نتیجه حتی از بعضی از تستهای فعلی عجیبتر بود! دو تا کارت گرافیک با هسته TNT2 داشتم یکی Asus V3800 و اون یکی برندش یادم نیست Asus V3800 هسته TNT2 داشت با کلاک رم بالاتر و رم Low Latency تر ولی مقدار حافظه 32 مگابایت بود کارت دوم هسته TNT2 و رم 64 مگ ولی با کلاک کمتر و تاخیر بیشتر روی 3Dmark 99 کارت V3800 موقع تست تکسچرهای 64 مگی کلا از تست صرف نظر میکرد که دلیلش کاملا مشخص بود چون رم اینستال شده روی کارت 32 مگ بود ولی کارت 64 مگابایتی اون تست رو لود میکرد ولی وسطش یا جامپ میزد بیرون یا اینکه مدت 4-3 ثانیه تصویر فیریز میشد و بعد ادامه میداد چون هسته کارت توان ادامه رندر نداشت البته تو تستهای سرعت بارگذاری و نمایش تصاویر
2 بعدی با رزولوشن بالا کارت 64 مگی کمی سریعتر عمل میکرد اما به غیر از این موارد تو همه تستها فریم ریت پائینتری نسبت به V3800 داشت.
tnt2 بهش ميگفتيم tnt 32
خدا بيامورز باهاش راحت مکس پين را بازی ميکردم با يه سينک اضافی يه مقداری over clock ميشد
ولی اکثرا هنگ ميکرد
تا gta3 اومد ديگه جواب نداد
 
متاسفانه نداشتن دانش ساده در مورد اينكه سنجش تاثير پهناي باند براي يك GPU رده پايين مثل GT440 يا تاثير حجم رم براي يك گرافيك ديگه باعث تاميم نتيجه گيري هاي عجيب و مزحك نسبت به كنسولي ميشه كه در نهايت قراره از ذره ذره توانايي هاي اون كنسول با قدرت محاسباتي بسيار بالا باشه ميشود .


كنسول PS4 از اونجايي كه كنسول هست و ماهيت اون به شكلي هست كه دولوپر ها در اينده قراره از ذره ذره ظرفيت اون استفاده كنن والاخصوص معماري GPU اون كه دقيقا براي محاسبات و شكل TLP method هست در اينده به ذره ذره پهناي باند اون كنسول و حجم رم اون نياز پيدا ميكنن.


در امور محاسباتي نياز به پهناي باند بالا چون بايد حد occupation limited براي معماري GPU اين كنسول كه GCN هست بسيار بالا باشه - عموما هرچقدر بيشتر باشه در حالاتي كه operand ها نسبت به instruction ها زماني كه نسبت هاي ثابت wave front 64 تايي پيوسته ايجاد كنن حتي ميتونه به بينهايت هم برسه.يعني نياز تراشه براي fully occupied شدن پيوسته به حدي زياد ميشه كه ميتونه خيلي خيلي فراتر از پهناي باند تأمين اي DRAM هاي فعلي باشه . (البته اين هيچوقت اتفاق نميوفته چون ٢ اصل كلي instruction throghput و latency به memmory throghput اضافه ميشن)


مباحث كلي مربوط به نياز بالاي پهناي باند GPU به اصل كلي Limiter theory برميگرده و جاي بحث زيادي داره كه با اين وضع حال من حقير شايد بعد از قطعي شدن مشخصات كنسول نسل بعد مايكرو مفصل روش بحث كرديم.


خلاصه اينكه صرفا نبايد با مقايه اثر پهناي باند روي چند بازي PC اونم روي گرافيك PC و البته گرافيكي كه در رده LOW end هام حتي قرار نميگيره بخواي به كنسول تاميم بدي.




البته اينجا كافيه از يكي از دوستان قديس اين انجمن ايراد بگيري - شمارو زنده زنده ميپزن دوستان - كه اي اقا اينجوري نگو نبايد اينجوري ميگفتي :-|​

موفق باشين​
 
متاسفانه نداشتن دانش ساده در مورد اينكه سنجش تاثير پهناي باند براي يك GPU رده پايين مثل GT440 يا تاثير حجم رم براي يك گرافيك ديگه باعث تاميم نتيجه گيري هاي عجيب و مزحك نسبت به كنسولي ميشه كه در نهايت قراره از ذره ذره توانايي هاي اون كنسول با قدرت محاسباتي بسيار بالا باشه ميشود .


كنسول PS4 از اونجايي كه كنسول هست و ماهيت اون به شكلي هست كه دولوپر ها در اينده قراره از ذره ذره ظرفيت اون استفاده كنن والاخصوص معماري GPU اون كه دقيقا براي محاسبات و شكل TLP method هست در اينده به ذره ذره پهناي باند اون كنسول و حجم رم اون نياز پيدا ميكنن.


در امور محاسباتي نياز به پهناي باند بالا چون بايد حد occupation limited براي معماري GPU اين كنسول كه GCN هست بسيار بالا باشه - عموما هرچقدر بيشتر باشه در حالاتي كه operand ها نسبت به instruction ها زماني كه نسبت هاي ثابت wave front 64 تايي پيوسته ايجاد كنن حتي ميتونه به بينهايت هم برسه.يعني نياز تراشه براي fully occupied شدن پيوسته به حدي زياد ميشه كه ميتونه خيلي خيلي فراتر از پهناي باند تأمين اي DRAM هاي فعلي باشه . (البته اين هيچوقت اتفاق نميوفته چون ٢ اصل كلي instruction throghput و latency به memmory throghput اضافه ميشن)


مباحث كلي مربوط به نياز بالاي پهناي باند GPU به اصل كلي Limiter theory برميگرده و جاي بحث زيادي داره كه با اين وضع حال من حقير شايد بعد از قطعي شدن مشخصات كنسول نسل بعد مايكرو مفصل روش بحث كرديم.


خلاصه اينكه صرفا نبايد با مقايه اثر پهناي باند روي چند بازي PC اونم روي گرافيك PC و البته گرافيكي كه در رده LOW end هام حتي قرار نميگيره بخواي به كنسول تاميم بدي.




البته اينجا كافيه از يكي از دوستان قديس اين انجمن ايراد بگيري - شمارو زنده زنده ميپزن دوستان - كه اي اقا اينجوري نگو نبايد اينجوري ميگفتي :-|

موفق باشين​

g7qhw328vti8kcvx7ok5.gif


کنسول PS4!؟!؟
اینجا کسی داره در مورد PS4 بحث میکنه؟ بحث سر مقایسه دو نوع RAM مختلف هست و مبنای مقایسه هم موقعی هست که این رمها توسط یک GPU واحد مورد استفاده قرار میگیرن نه اینکه یکی با GPU X اون یکی با GPU Y!
چه ربطی به PS4 داشت دیگه نمیدونم!!
نصیحت دوستانه:
به خدا هر چیزی که تو اینترنت به چشمت میخوره و میبری تو گوگل ترنسلیت ترجمش میکنی به این تاپیک ربط پیدا نمیکنه!
ممنون از شما دوست عزیز ولی لطفا از این به بعد در چهارچوب موضوع مورد بحث فعالیت کنید!
 
کنسول PS4!؟!؟
اینجا کسی داره در مورد PS4 بحث میکنه؟ بحث سر مقایسه دو نوع RAM مختلف هست و مبنای مقایسه هم موقعی هست که این رمها توسط یک GPU واحد مورد استفاده قرار میگیرن نه اینکه یکی با GPU X اون یکی با GPU Y!
چه ربطی به PS4 داشت دیگه نمیدونم!!
نصیحت دوستانه:
به خدا هر چیزی که تو اینترنت به چشمت میخوره و میبری تو گوگل ترنسلیت ترجمش میکنی به این تاپیک ربط پیدا نمیکنه!
ممنون از شما دوست عزیز ولی لطفا از این به بعد در چهارچوب موضوع مورد بحث فعالیت کنید!

البته اينكه منظور شما و اسرار شما براي تفاوت اندك ddr3 و GDDR5 با مقايسه روي يك low end GPU چه منظوري ميتونسته داشته باشه ....... بازم به عهده شماست - من روشن سازي لازم رو كردم

از اين بابت كه ميفرماييد نوشته هاي من ترجمه شده جايي هست (بايد بگم هيچ جاي دنياي net اينجوري مسائل limiter theory رو به معماري gpu ها وصل نكرده ) اين مسائل مدتي طول ميكشه شما درموردش مطالعه كني و متوجه بشي اگر قرار باشه از نهايت ظرفيت هاي يك تراشه قدرتمند نه پايين ردهاستفاده بشه چقدر پهناي باند حياطي ميشه و نياي با يك چارت مقايسه اي گيم روي gt440 نتيجه گيري كنيد.

- اتفاقا من عادت به ترجمه هم ندارم كاري كه شما معمولا براي توضيحات مسائل تكنيكي ساده مثل رم و غيرو مستقيم از روي ويكيپديا اغلب انجام ميديد.

در نهايت مشكل بابت ترجمه هاي شما نيست دوست من - مشكل درك مسائلي هست كه شما ميخونيد و به عمقش نميريد مثل عدم درك اين موضوع ساده كه dram chip ها ربطي به حجم اينترفيس يا افزايش اون ندارن يا يه چند مورد ديگه قبلا ديدم و اشاره كردم .

منم
مثل خيلي از دوستان سعي ميكنم اگر موردي ديدم حتما اشاره كنم اما اينجا اگر ايرادي گرفته بشه دوستان پرتعداد بعضي رفقا خيلي ناراحت ميشن . براي همين ديگه سعي ميكنم كم دخالت كنم .

موفق باشي

عجب!!!
عزیز من آدم یا دهنشو باز نمیکنه یا باز میکنه حرفای گنده تر از دهنش نمیزنه تو که مثلا تو پست قبلیت اومدی در مورد عملوند صحبت میکنی Operator هایی که Promotion ایجاد میکنن رو بهشون چی میگن؟ و چندتا Operand میگیرن؟

همين ديگه ادب نزاكت نداشتن متاسفانه موجب اين حتاكي هام ميشه دوست عزيز

الان اومدي يه سوال كاملا بي ربط به صحبت هاي من كه درمورد نحوه محاسبه معماري GCN بود ميكني كه مثلا بچالش كشيده باشي : دي - و همين اين درك ضعيف رو نشون ميده كه نميدونيد در سطح Machine code هر تراشه با معماري متفاوت يگانه عمل ميكنه وصلا هيچ ربطي به هم ندارن.

براي همين سوال غلط نسبت به صحبت من در مورد wave front ها كردي چون دانش اين مسئله سادرو نداري كه هر نوع پردازشي كه در سطح بالا اتفاق ميوفته مثل همين عملگر هاي promotion كه شامل دستورالعمل ها و عملوند ها ميشه از ديد mpl براي پردازش نهايي در هر معماري يونيك هست و شما كه يك يوزري و مياي درموردش از ويكي ترجمه ميكني فكر ميكني روي GCN مثلا اون تعداد عملوند اونجوري ميره توي تراشه پردازش ميشه.

دوست عزيز براي به چالش كشيدن دنبال راه ديگه اي باش كه به موضوع ربط داشته باشه - اگرنه سوال مكانيك كوانتومي هم اينجا ميشه پرسيد به بحثمون ربطي نداره lol

10 دقیقه گذشت و من همچنان منتظرم تا شما از اینترنت جستجو کنی و جواب بدی! برای یک سوالی که دو کلمه جواب داره!!!!!!

---------- نوشته در 05:25 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 05:15 PM ارسال شده بود ----------

20 دقیقه گذشت و همچنان در انتظار یک پاسخ دو کلمه ای از آقایی که تئوری جدید (imiter theory) در مورد GPU ها از خودشون ارائه دادن

پاسخ به سوال بي ربط شما و البته كاملا نادرست نسبت به بحثي كه مطرح شده بود - تمام و كمال داده شده دوست عزيز - خيلي وقت هست - درك درست ميخواد دوست من

البته به خاطر فرهنگ پايين شما و حتاكي و ندونستن جايگاهتون نبايد اصلا نقل ميشد .

LOL جواب سوال چی شد؟
ببین من عادت ندارم کسی رو ضایع کنم هر چند خیلی وقت بود میدیدم چیزای بی ربط مینویسی ولی خوب به من ربطی نداشت قضاوت با اونهایی بود که میخونن اگه همت داشتم میرفتن تحقیق میکردن!
فقط میخواستم بهت بگم که در مورد چیزی که اصلا نمیدونی چی هست صحبت نکن این سوالو اگر از دانشجوی سال اول سخت افزار یا نرم افزار بپرسی بهت جواب میده وقتی نمیدونی در مورد چی داری حرف میزنی طبیعتا اطلاعات کافی نداری و نمیتونی به سوالات ساده هم جواب بدی

دقيقا همين يك سوال نرم افزاري بي ربط به سخت افزار و معماري تراشه رو رفتي اوردي كه بگي من ميدونم عملگر هاي پروموشن چقدر عملوند توليد ميكنه اما تو نميدوني ؟؟ :))

باور كن من عادت ندارم براي سوال هاي بي ربط به بحثي كه روش تخصص ندارم تحقيق كنم و برم ترجمه كنم كه بگم از قبل ميدونستم : دي

اين كارا واسه اينه كه اثبات كنيد من ميدونم اما متاسفانه از چيزهايي كه درموردشون صحبت ميكنيد هيچي نميدونيد.

علت اصلي سوال بيربط پرسيدن هم همين هست ؛) روي حقيقت رو نميشه سرپوش گذاشت
 
آخرین ویرایش:
البته اينكه منظور شما و اسرار شما براي تفاوت اندك ddr3 و GDDR5 با مقايسه روي يك low end GPU چه منظوري ميتونسته داشته باشه ....... بازم به عهده شماست - من روشن سازي لازم رو كردم

از اين بابت كه ميفرماييد نوشته هاي من ترجمه شده جايي هست (بايد بگم هيچ جاي دنياي net اينجوري مسائل limiter theory رو به معماري gpu ها وصل نكرده ) اين مسائل مدتي طول ميكشه شما درموردش مطالعه كني و متوجه بشي اگر قرار باشه از نهايت ظرفيت هاي يك تراشه قدرتمند نه پايين ردهاستفاده بشه چقدر پهناي باند حياطي ميشه و نياي با يك چارت مقايسه اي گيم روي gt440 نتيجه گيري كنيد.

- اتفاقا من عادت به ترجمه هم ندارم كاري كه شما معمولا براي توضيحات مسائل تكنيكي ساده مثل رم و غيرو مستقيم از روي ويكيپديا اغلب انجام ميديد.

مشكل بابت ترجمه ها نيست دوست من - مشكل درك مسائلي هست كه شما ميخونيد و به عمقش نميريد مثل عدم درك اين موضوع ساده كه dram chip ها ربطي به حجم اينترفيس يا افزايش اون ندارن يا يه چند مورد ديگه قبلا ديدم و اشاره كردم .


عجب!!!
عزیز من آدم یا دهنشو باز نمیکنه یا باز میکنه حرفای گنده تر از دهنش نمیزنه تو که مثلا تو پست قبلیت اومدی در مورد عملوند صحبت میکنی Operator هایی که Promotion ایجاد میکنن رو بهشون چی میگن؟ و چندتا Operand میگیرن؟

---------- نوشته در 05:15 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 05:04 PM ارسال شده بود ----------

10 دقیقه گذشت و من همچنان منتظرم تا شما از اینترنت جستجو کنی و جواب بدی! برای یک سوالی که دو کلمه جواب داره!!!!!!

---------- نوشته در 05:25 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 05:15 PM ارسال شده بود ----------

20 دقیقه گذشت و همچنان در انتظار یک پاسخ دو کلمه ای از آقایی که تئوری جدید (imiter theory) در مورد GPU ها از خودشون ارائه دادن!!

---------- نوشته در 05:34 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 05:25 PM ارسال شده بود ----------


همين ديگه ادب نزاكت نداشتن متاسفانه موجب اين حتاكي هام ميشه دوست عزيز

الان اومدي يه سوال كاملا بي ربط به صحبت هاي من كه درمورد نحوه محاسبه معماري GCN بود ميكني كه مثلا بچالش كشيده باشي : دي - و همين اين درك ضعيف رو نشون ميده كه نميدونيد در سطح Machine code هر تراشه با معماري متفاوت يگانه عمل ميكنه وصلا هيچ ربطي به هم ندارن.

براي همين سوال غلط نسبت به صحبت من در مورد wave front ها كردي چون دانش اين مسئله سادرو نداري كه هر نوع پردازشي كه در سطح بالا اتفاق ميوفته مثل همين عملگر هاي promotion كه شامل دستورالعمل ها و عملوند ها ميشه از ديد mpl براي پردازش نهايي در هر معماري يونيك هست و شما كه يك يوزري و مياي درموردش از ويكي ترجمه ميكني فكر ميكني روي GCN مثلا اون تعداد عملوند اونجوري ميره توي تراشه پردازش ميشه.

دوست عزيز براي به چالش كشيدن دنبال راه ديگه اي باش كه به موضوع ربط داشته باشه - اگرنه سوال مكانيك كوانتومي هم اينجا ميشه پرسيد به بحثمون ربطي نداره lol
LOL جواب سوال چی شد؟
ببین من عادت ندارم کسی رو ضایع کنم هر چند خیلی وقت بود میدیدم چیزای بی ربط مینویسی ولی خوب به من ربطی نداشت قضاوت با اونهایی بود که میخونن اگه همت داشتم میرفتن تحقیق میکردن!
فقط میخواستم بهت بگم که در مورد چیزی که اصلا نمیدونی چی هست صحبت نکن این سوالو اگر از دانشجوی سال اول سخت افزار یا نرم افزار بپرسی بهت جواب میده وقتی نمیدونی در مورد چی داری حرف میزنی طبیعتا اطلاعات کافی نداری و نمیتونی به سوالات ساده هم جواب بدی.
 
ب نظرم بهتره وقتی بحث سخت افزار کنسول نسل بعد می شه با سخت افزار کنسول فعلی مقایسه بشه تا بشه مثلا مقایسه کنیم بازی هایی ک می یاد براش چقدر از نظر گرافیکی بهتره این نسله درست نیست با پی سی مقایسه بشه .
راجب رم هم بازم نظر شخصی من هست طبق تجربه ای ک داشتم تو بازی های استراتژیک خیلی کاربرد داره دقت کرده باشید کلا کنسول چندتا بازی استراتژیک بیشتر نداشت ک نمونه بهترینش هیلو وارز بود ک اونم نتونست امیدی برای اومدن سبک های بیشتر ی برای کنسول بشه تنها دلیلشم رم پایین دستگاه بود حالا امیدوارم نسل بعدی ی فکری ب حال این قضیه بکنن ک بازی های استراتژیک هم کم کم تو کنسول فراگیر بشه مخصوصا با کنکت دیگه مشکل موس و ... هم احساس نمی شه.
با همدیگه هم دوست باشین عید همگی پیشاپیش مبارک
 

پاسخ به سوال بي ربط شما و البته كاملا نادرست نسبت به بحثي كه مطرح شده بود - تمام و كمال داده شده دوست عزيز - خيلي وقت هست - درك درست ميخواد دوست من

البته به خاطر فرهنگ پايين شما و حتاكي و ندونستن جايگاهتون نبايد اصلا نقل ميشد .

ببینم مگه شما تو این پست در مورد Opreand یا عملوند صحبت نمیکنی؟

متاسفانه نداشتن دانش ساده در مورد اينكه سنجش تاثير پهناي باند براي يك GPU رده پايين مثل GT440 يا تاثير حجم رم براي يك گرافيك ديگه باعث تاميم نتيجه گيري هاي عجيب و مزحك نسبت به كنسولي ميشه كه در نهايت قراره از ذره ذره توانايي هاي اون كنسول با قدرت محاسباتي بسيار بالا باشه ميشود .


كنسول PS4 از اونجايي كه كنسول هست و ماهيت اون به شكلي هست كه دولوپر ها در اينده قراره از ذره ذره ظرفيت اون استفاده كنن والاخصوص معماري GPU اون كه دقيقا براي محاسبات و شكل TLP method هست در اينده به ذره ذره پهناي باند اون كنسول و حجم رم اون نياز پيدا ميكنن.


در امور محاسباتي نياز به پهناي باند بالا چون بايد حد occupation limited براي معماري GPU اين كنسول كه GCN هست بسيار بالا باشه - عموما هرچقدر بيشتر باشه در حالاتي كه operand ها نسبت به instruction ها زماني كه نسبت هاي ثابت wave front 64 تايي پيوسته ايجاد كنن حتي ميتونه به بينهايت هم برسه.يعني نياز تراشه براي fully occupied شدن پيوسته به حدي زياد ميشه كه ميتونه خيلي خيلي فراتر از پهناي باند تأمين اي DRAM هاي فعلي باشه . (البته اين هيچوقت اتفاق نميوفته چون ٢ اصل كلي instruction throghput و latency به memmory throghput اضافه ميشن)


مباحث كلي مربوط به نياز بالاي پهناي باند GPU به اصل كلي Limiter theory برميگرده و جاي بحث زيادي داره كه با اين وضع حال من حقير شايد بعد از قطعي شدن مشخصات كنسول نسل بعد مايكرو مفصل روش بحث كرديم.


خلاصه اينكه صرفا نبايد با مقايه اثر پهناي باند روي چند بازي PC اونم روي گرافيك PC و البته گرافيكي كه در رده LOW end هام حتي قرار نميگيره بخواي به كنسول تاميم بدي.




البته اينجا كافيه از يكي از دوستان قديس اين انجمن ايراد بگيري - شمارو زنده زنده ميپزن دوستان - كه اي اقا اينجوري نگو نبايد اينجوري ميگفتي :-|

موفق باشين​

من میخوام بدونم تو اصلا میدونی در مورد چی داری حرف میزنی؟ اتفاقا عملگر (نه عملگرها! چون یکجا تو پستت نوشتی عملگرها) مورد نظر بنده برای تبدیل مقادیر به میزان زیاد تو برنامه نویسی ها مورد استفاده قرار میگیرن وگرنه تنها با رسم یک دایره کامل یا یک منحنی دقیق به دلیل ایجاد Floating Point بالا تمام قدرت محاسباتی GPU از بین میره! یعنی واقعا هنوز نمیدونی؟
 
آخرین ویرایش:
ببینم مگه شما تو این پست در مورد Opreand یا عملگر صحبت نمیکنی؟


من میخوام بدونم تو اصلا میدونی در مورد چی داری حرف میزنی؟ اتفاقا عملگرهای مورد نظر بنده برای تبدیل مقادیر به میزان زیاد تو برنامه نویسی برای GPU ها مورد استفاده قرار میگیرن وگرنه تنها با رسم یک دایره کامل تمام قدرت محاسباتی GPU از بین میره! یعنی واقعا هنوز نمیدونی؟


همين ديگه دوست من وقتي از چيزي كه داري درموردش صحبت ميكني هيچ اطلاعي ( واقعا هيچ اطلاعي چون استباهات فاحش شما نشون دهنده موضوع هست ) حتي اطلاعات سطحي هم نداريد متاسفانه نتيجش ميشه اين


اين سوالت به بحث مربوطه پس پاسخ داده ميشه:


بینم مگه شما تو این پست در مورد Opreand یا عملگر صحبت نمیکنی؟

دوست عزيز operand عملوند هست نه عملگر (ابتدايي ترين مبحث دنياي پردازشي هست ) پاسخ به اين سوال نشون ميده شما حتي ابتدايي ترين مباحث محاسبات كامپيوتري هم نميدونيد


اين ساده ترين بخش هست : عملوند ها - مقاديري هستن كه روي اونها قراره operation اعمال رياضي يا ..... انجام بشود.


براي اطلاع بيشتر لاقل يه مطالعه ابتدايي از اينجا بفرماييد فرق عملوند و عملگر رو متوجه باشد​

Operand - Wikipedia, the free encyclopedia



من میخوام بدونم تو اصلا میدونی در مورد چی داری حرف میزنی؟ اتفاقا عملگرهای مورد نظر بنده برای تبدیل مقادیر به میزان زیاد تو برنامه نویسی برای GPU ها مورد استفاده قرار میگیرن وگرنه تنها با رسم یک دایره کامل تمام قدرت محاسباتی GPU از بین میره! یعنی واقعا هنوز نمیدونی



دقيقا همين مورد هست - اطلاعات ناكافي و غلط شما باعث نتيجه گيري هاي اشتباه ميشود.


سوال شما نرم افزاري بود و ربطي به مباحث پردازش سطح پايين سخت افزاري GPU نداشت براي همين پاسخ ندادم.


درك مطالبي كه گفتم دانش سطحي از اختلاف معماري هاي 1d با 4d يا تفاوت ILP و TLP هست كه بحث بسيار طولاني هست.بعدا درموردش مفصل بحث ميكنيم : (فعلا دوست من تفاوت عملوند و عملگر رو مطالعه كنيد كه ابتداي راه هست درمورد اونها مفصل بحث ميكنيم.)


موفق باشي

 
Last edited by a moderator:
دوستان ببخشید من وارد بحث میشم به عنوان یه کاربر که اطلاعات نسبی دارم چون دانشجوی کامپیوترم نظر میدم البته در سطح ترم دوم.حرفای diedie به نظر بنده نزدیکتره :d البته دوستمون آقا رامینم اطلاعات خوب در اختیارمون قرار دادن ولی بعضی جاها پستای ایشونو فقط خودش میفهمه.ولی فکر کنم دیگه این بحث تموم بشه بهتره در مورد همین xb بعدی پست بدین.
 
دوستان ببخشید من وارد بحث میشم به عنوان یه کاربر که اطلاعات نسبی دارم چون دانشجوی کامپیوترم نظر میدم البته در سطح ترم دوم.حرفای diedie به نظر بنده نزدیکتره :d البته دوستمون آقا رامینم اطلاعات خوب در اختیارمون قرار دادن ولی بعضی جاها پستای ایشونو فقط خودش میفهمه.ولی فکر کنم دیگه این بحث تموم بشه بهتره در مورد همین xb بعدی پست بدین.

اينجا فروم هست دوست من و فروم براي بحث كردن ديگه

من اگر ايرادي از دوستي ميگيرم دلم ميخواد اطلاعات اشتباه يا نتيجه گيري هاي غلط توي فروم باعث گمراهي دوستان نشه.

مثلا بحث ما سر لزوم مهم بودن پهناي باند بالا براي كنسول بود دوستمون با نشون دادن چندتا بنچمارك كه مربوط به low end GPU ميشد ميخواست از PC به كنسول تاميم بده - كه من سعي كردم اين نتيجه گيري غلط رو تصصيح كنم.

متاسفانه دوستمون هرچي از دهنش رسيد به ما گفت و الكي بحث رو به حاشيه كشيد

درمورد نامفهوم بودن اكثر صحبت هاي بنده اين هست كه توضيح هريك از ونها زمان و وقت بسيار زيادي ميطلبه كه كلا يه مقاله جداگانه ميخواد. اما اگر سوال پرسيده بشه با كمال ميل توضيح ميدم

در امضاي بنده لينك ٢ مقاله هست ميتونيد براي اطلاعات بيشتر اونهارو مطالعه بفرماييد
 
آخرین ویرایش:
منکه نمیدونم بحث شما دو نفر از کجا شروع شده فقط دیدم یه چند وقتیه با هم درگیرین ولی من خودم یه بار به diedie اعتراض کردم که میخواد نتیجه بگیره رم ps4 از xbox720 ضعیفتره که جواب داد نه فقط هدفش این بوده که بگه اگه تو xbox720 رم ddr3 استفاده شده باشه باید صبر کرد دید که چه کانفیگی داره و بقیه قطعه ها چه مشخصاتی دارن فقط چون نوشته ddr3 نمیشه از الان گفت کار تمومه که حرفش به نظرم با خوندن بقیه حرفاش منطقی اومد الانم اینجا تاپیکه این بحثای شمارو از هر 10 نفر یه نفر به زور متوجه میشه از هر 10 نفری که متوجه بشه یه نفر به زور میخونه واسه همین بحث الکی میکنید که نتیجه نداره.بهتره در باره خود xbox720 بحث کنید که جذابتره به تاپیکم میخوره.بازم شرمنده من دخالت کردم.پیغام خصوصی میدم
 
از اين بابت كه ميفرماييد نوشته هاي من ترجمه شده جايي هست (بايد بگم هيچ جاي دنياي net اينجوري مسائل limiter theory رو به معماري gpu ها وصل نكرده ) اين مسائل مدتي طول ميكشه شما درموردش مطالعه كني و متوجه بشي اگر قرار باشه از نهايت ظرفيت هاي يك تراشه قدرتمند نه پايين ردهاستفاده بشه چقدر پهناي باند حياطي ميشه و نياي با يك چارت مقايسه اي گيم روي gt440 نتيجه گيري كنيد.

الله اکبر ما تاحالا فکر میکردیم تو بازیسنتر داریم با گیمرا بحث میکنیم نگو داشتیم با تئورسینای دنیای کامپیوتر بحث میکردم!

---------- نوشته در 12:51 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 12:46 AM ارسال شده بود ----------

همين ديگه دوست من وقتي از چيزي كه داري درموردش صحبت ميكني هيچ اطلاعي ( واقعا هيچ اطلاعي چون استباهات فاحش شما نشون دهنده موضوع هست ) حتي اطلاعات سطحي هم نداريد متاسفانه نتيجش ميشه اين


اين سوالت به بحث مربوطه پس پاسخ داده ميشه:




دوست عزيز operand عملوند هست نه عملگر (ابتدايي ترين مبحث دنياي پردازشي هست ) پاسخ به اين سوال نشون ميده شما حتي ابتدايي ترين مباحث محاسبات كامپيوتري هم نميدونيد


اين ساده ترين بخش هست : عملوند ها - مقاديري هستن كه روي اونها قراره operation اعمال رياضي يا ..... انجام بشود.


براي اطلاع بيشتر لاقل يه مطالعه ابتدايي از اينجا بفرماييد فرق عملوند و عملگر رو متوجه باشد
Operand - Wikipedia, the free encyclopedia




دقيقا همين مورد هست - اطلاعات ناكافي و غلط شما باعث نتيجه گيري هاي اشتباه ميشود.


سوال شما نرم افزاري بود و ربطي به مباحث پردازش سطح پايين سخت افزاري GPU نداشت براي همين پاسخ ندادم.


درك مطالبي كه گفتم دانش سطحي از اختلاف معماري هاي 1d با 4d يا تفاوت ILP و TLP هست كه بحث بسيار طولاني هست.بعدا درموردش مفصل بحث ميكنيم : (فعلا دوست من تفاوت عملوند و عملگر رو مطالعه كنيد كه ابتداي راه هست درمورد اونها مفصل بحث ميكنيم.)


موفق باشي

خوبه همین الان تو 4 تا پست بالاتر جلوی چشم همه خودت نمیدونستی معنی operand میشه عملوند ایشون بهت گفت داری در مورد عملوند صحبت میکنی....
تازه فهمیدی اصن چی داشتی میگفتی الان یه اشتباه تایپی پیدا کردی ذوق کردی کلا زدی زیر همه چی طلب کار شدی بابا تو دیگه کی هستی دست شیطونو بستی.
ولی جدا از این حرفا پستات که نصفش فینگلیشه دلیلش مشخصه واسه اینکه لامصب این گوگل ترنسلیت هنوز به جایی نرسیده زبان تخصصی کامپیوتر ترجمه کنه همینجوری هر جاشو که معنی میکنه مینویسی هرجاشم که معنیشو نمیدونی انگلیسیشو مینویسی.
 
@ رامین

دوست عزیز فکر میکنم یه مقدار از رو اعتماد بنفس زیادی یا کاذب داری نظر میدی. همین کامنت آخرت اون تیکه که bold کردم نگاه !
اينجا فروم هست دوست من و فروم براي بحث كردن ديگه

من اگر ايرادي از دوستي ميگيرم دلم ميخواد اطلاعات اشتباه يا نتيجه گيري هاي غلط توي فروم باعث گمراهي دوستان نشه.

مثلا بحث ما سر لزوم مهم بودن پهناي باند بالا براي كنسول بود دوستمون با نشون دادن چندتا بنچمارك كه مربوط به low end GPU ميشد ميخواست از PC به كنسول تاميم بده - كه من سعي كردم اين نتيجه گيري غلط رو تصصيح كنم.

متاسفانه دوستمون هرچي از دهنش رسيد به ما گفت و الكي بحث رو به حاشيه كشيد

درمورد نامفهوم بودن اكثر صحبت هاي بنده اين هست كه توضيح هريك از ونها زمان و وقت بسيار زيادي ميطلبه كه كلا يه مقاله جداگانه ميخواد. اما اگر سوال پرسيده بشه با كمال ميل توضيح ميدم

در امضاي بنده لينك ٢ مقاله هست ميتونيد براي اطلاعات بيشتر اونهارو مطالعه بفرماييد
الان این پستت چه معنی میده؟ خودت قضاوت کن !

یا باز اینجا نگاه چطوری پست دادی:


دوست من با همه احترام بايد بگم شما اصلا درك درستي از ساختار گرافيك ها چون اتفاقا اينجا بحث روي GDDR ها هم كرديد نداريد

دوست من رقم اينترفيس رو ماژول هاي رم تعيين نميكنن كه بلكه خود تراشه اي كه قرار هست براي اون استفاده شود تعيين ميكنه . شما ميفرماييد رم هايي طراحي كنن با اينترفيس بالاتر (يا امام غريب) - اصلا وجود اينترفيس هاي 256bit اي يا 384bit اي چه ربطي به طراحي ماژول هاي رم يا حالا به قول كاستوم شده هاي كنسول داره ؟؟

خدمتتون عرض شود هر gddr5 chip شامل اينترفيس 32bit اي هست كه البته استاندارد هم هست و براي يك تراشه اي مثل GK104 كه با 4 مموري اينترفيس 64 بيتي مجتمع (هركدوم متشكل از دوlane كنترلر 32 بيتي مجتمع براي ارتباط با ماژول هاي ٣٢ بيتي GDDR5 ) هست كه قابليت ارتباط با 8 ماژول gddr5 داره .() ميشود 8*32 كه همون 256 بيت براي تراشه GK104 كه در gtx680 هست

دقت كنيد اينجا خود GDDR5 chip نيست كه تعيين كننده 256bit اي يا 384 بيتي interface تراشه حالا ميخواد orbis APU باشه يا HD7970 GPU باشه بلكه خود تراشه hd7970 (tahiti)i. يا gk104 هست كه تعداد memory interface هاي اون تعيين كننده هست.

به طورمثال به 6 memory interface تراشه GK110 نگا كنيد :

هر مموري اينترفيس ٦٤ بيتي هست كه با دو ماژول ٣٢ بيتي رم ارتباط برقرار ميكنه و اينترفيس كلي ٣٨٤ بيتي رو براي تراشه gk110 فراهم ميكنه

nvidia-gk110-die-shot-1.jpg


كه هركدام لازم هست با 2 ماژول 512MB اي ارتباط براقرار كنه كه در نهايت روي pcb كارت تايتان ما 12 تراشه 512 مگابايتي ب32 بيتي ميبينيم
گرچه من به خود مهدی هم گفتم کمی تند برخورد میکنه ولی شما هم رسماً داری جوری وانمود میکنی که طرف مقابلت انگار چیزی بارش نیست !

پ.ن : اون بحث عملوند قبول داری خیلی تابلو پیچوندی؟:d
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or