اخبار مرتبط به PC (سخت افزار و نرم افزار) اینجا قرار گرفته میشه . مباحث متفرقه از جمله vs ، سیاسی و .... ممنوع ـه در صورت تخطی برخورد میشه.
با تشکر
با تشکر
انویدیا از 1440P با کمک AI به شکل سخت افزاری تا 3 برابر اون رزلوشن یعنی 1440P تا بیش از 4K می سازه برای همین اگه درست کار شده باشه از 1080P تا 4K هر چی بذارید هم انتی بهتری هم شفافیت بیشتری می گیرید این برای همه ی بازی ها صادق نیستاون مود dlss Quality که در بعضی بازی مشابه 4k
مود Quality هم معادل 66.6 درصد 4k ( حدود 1440p)
چیزی که اینتل نمایش داده ,XeSS با رزولوشن 1080 خروجی نزدیک 4k داشته
View attachment 221233
3090 به تنهایی از تمام سری 6000 اه AMD سهم بیشتری داره.Steam: Nvidia sold 11 GeForce RTX 3000 cards for every Radeon RX 6000 card that AMD sold
گزارش استیم حاکی از فروش 11 برابری سری 3000 در مقابل 6000 داره
شما ادم دانا و باهوشی هستید و اطلاعات درست و مفید و خوبی هم می دید تیکه جالبی هم به سونی انداختید اتفاقا برخی ها سر همین مسئله در این سایت بن شدن داشتم نگاه می کردم که البته بعدا دیجیتال فاندری حرف کسایی که بن شده بود رو تایید کرد حالا منم در تکمیل حرفتون اعلام می کنم که برای لود بازی ها بین ssd های pcie 3.0 با 4.0 فرقی نیست و اتفاقا خیلی از 3 ها بهترم عمل می کنن اما احتمالا سونی چون می ترسیده از نسخه های 3 سرعت پایین یک عده استفاده کنن به ناچار نسخه 3 رو ناسازگار کردهDLSS را هنوز اشتباها با بقیه تکنیک ها مقایسه میکنند در صورتی که بنیان DLSS بر اساس AI-based Deep Learning image reconstruction هستش ( کاملترین اسمی که توضیح بیشتری نیاز نداشته باشه )
خیلی خلاصه DLSS چیزی را وسط ماجرا به وجود میاره که درتصویر نهایی وجود نداره !
تصویر پایین فقط حالت Performance هستش ! و نه Quality یا .... (میزان شارپنس 0.8 )
View attachment 221613View attachment 221614
توضیح : در تصویر اصلی به خاطر فاصله زیاد از دوربین پیکسل های فنس ها به شکلی از بین رفتند که دیگه شباهتی به فنس ندارند .
و از طرفی در تصویر اصلی قسمتی که فلش قرمز زده شده فاصله را به اشتباه پر کرده
در صورتی که DLSS نه تنها تشخیص داده این فاصله را بلکه تصویر سازه پشتی را هم در این قسمت بازسازی کرده !
تصویر اصلی هم از نزدیک میتونید ببینید که فاصله در واقع وجود داشته ( یادآوری میکنم این حالت Performance هستش )
View attachment 221615
البته در مورد تکنولوژی اینتل هنوز هیچ چیزی نمیدونم . و باید صبر کرد .
AMD هم بدون اختصاص بخش از سیلیکونش به این مساله نمیتونه هیچ وقت با DLSS مقابله کنه !
مثل قضیه SSD سونی و پردازش و ... و اینکه نمیدونم چرا لودینگ ها هنوز حذف نشده ؟ یا PBR ها ...
لطف دارید !شما ادم دانا و باهوشی هستید و اطلاعات درست و مفید و خوبی هم می دید تیکه جالبی هم به سونی انداختید اتفاقا برخی ها سر همین مسئله در این سایت بن شدن داشتم نگاه می کردم که البته بعدا دیجیتال فاندری حرف کسایی که بن شده بود رو تایید کرد حالا منم در تکمیل حرفتون اعلام می کنم که برای لود بازی ها بین ssd های pcie 3.0 با 4.0 فرقی نیست و اتفاقا خیلی از 3 ها بهترم عمل می کنن اما احتمالا سونی چون می ترسیده از نسخه های 3 سرعت پایین یک عده استفاده کنن به ناچار نسخه 3 رو ناسازگار کرده
در نهایت تریلر جدید از بازی تک نفره چینی bright memory منتشر شده که نه تنها بازی بدی نیست بلکه در سبک خودش جز بهترین ها هم ظاهر شده
در این تریلر نسخه نهایی ray tracing بازی نشون داده می شه که فوق العادس ثانیه 47 ویدیو حقیقتا هوش از سرم برد قشنگ یکی دو نسل کیفیت ارتقا پیدا می کنه
قند شکن لازمه
Bright Memory: Infinite launches late 2021 with NVIDIA DLSS and ray traced reflections, shadows, caustics, and RTX Global Illumination. See all the tech in the new gameplay trailer.
صرفا برای اطلاعات بیشترتون درباره ی قسمت اخر حرفتون میگمDLSS را هنوز اشتباها با بقیه تکنیک ها مقایسه میکنند در صورتی که بنیان DLSS بر اساس AI-based Deep Learning image reconstruction هستش ( کاملترین اسمی که توضیح بیشتری نیاز نداشته باشه )
خیلی خلاصه DLSS چیزی را وسط ماجرا به وجود میاره که درتصویر نهایی وجود نداره !
تصویر پایین فقط حالت Performance هستش ! و نه Quality یا .... (میزان شارپنس 0.8 )
View attachment 221613View attachment 221614
توضیح : در تصویر اصلی به خاطر فاصله زیاد از دوربین پیکسل های فنس ها به شکلی از بین رفتند که دیگه شباهتی به فنس ندارند .
و از طرفی در تصویر اصلی قسمتی که فلش قرمز زده شده فاصله را به اشتباه پر کرده
در صورتی که DLSS نه تنها تشخیص داده این فاصله را بلکه تصویر سازه پشتی را هم در این قسمت بازسازی کرده !
تصویر اصلی هم از نزدیک میتونید ببینید که فاصله در واقع وجود داشته ( یادآوری میکنم این حالت Performance هستش )
View attachment 221615
البته در مورد تکنولوژی اینتل هنوز هیچ چیزی نمیدونم . و باید صبر کرد .
AMD هم بدون اختصاص بخش از سیلیکونش به این مساله نمیتونه هیچ وقت با DLSS مقابله کنه !
مثل قضیه SSD سونی و پردازش و ... و اینکه نمیدونم چرا لودینگ ها هنوز حذف نشده ؟ یا PBR ها ...
من اطلاعی ندارم ولی مثلا این ویدیو را الان دیدم ... لودینگ کم شده ولی حذف نشده !صرفا برای اطلاعات بیشترتون درباره ی قسمت اخر حرفتون میگم
نمیدونم چقدر تجربه داشتید با کنسول جدید سونی ولی عملا تمام بازی های نسل نهی فرست پارتی و بعضی از ترد پارتی ها بدون لودینگ هستند
برای مثال هم میتونم از عناوین : Spider man , Demon souls , returnal , ratchet and clank , ReVillage و حتی فیفا و NBA 2k ! نام ببرم ، همین اواخر هم GOT اضافه شده به این عناوین
تبلیغات اول و منوی اول بازی که نمیشه حذف بشه آخه!!!من اطلاعی ندارم ولی مثلا این ویدیو را الان دیدم ... لودینگ کم شده ولی حذف نشده !
صحبت از حذف کامل لودینگ بود
نمیدونم میشه یا نه.... ولی لودینگ حذف نشده پس !تبلیغات اول و منوی اول بازی که نمیشه حذف بشه آخه!!!
از اونجایی که روی سیو بازی کلیک میکنه باید حساب کنی که یکی دو ثانیه هست تقریبا
این ویدئو زیاد هم دقیق نیست. مثل برای مردن تایم 3.5 ثانیه نوشته که 2.5 ثانیه اش عملا خود انیمیشن افتادن کرکتر هست. میمونه 1 ثانیه لودینگ برای ریسپان. حالا برای بازی که بخواد 5 10 20 گیگ asset رو دوباره لود کنه با توجه به سرعتی که گفتن طبیعیه.من اطلاعی ندارم ولی مثلا این ویدیو را الان دیدم ... لودینگ کم شده ولی حذف نشده !
صحبت از حذف کامل لودینگ بود
این ویدئو زیاد هم دقیق نیست. مثل برای مردن تایم 3.5 ثانیه نوشته که 2.5 ثانیه اش عملا خود انیمیشن افتادن کرکتر هست. میمونه 1 ثانیه لودینگ برای ریسپان. حالا برای بازی که بخواد 5 10 20 گیگ asset رو دوباره لود کنه با توجه به سرعتی که گفتن طبیعیه.
اگر شما در حد 0:00:00 ثانیه انتظار داشتین دیگه برمیگرده به اینکه انتظار اشتباهی داشتین وگرنه برای لود 20 گیگ asset اگر cpu و gpu هم گلوگاه نشه و ssd با سرعت 100 گیگ هم داشته باشین بازم 1/5 ثانیه زمان میبره.
تا جایی که یادمه هم صحبت سر حذف شدن لودینگ اسکرین بود که تو بازی های نسل 9 حذف شده چون لودینگ های 1 و 2 ثانیه ای دیگه لزومی براش ایجاد نمیکنه