تعرفه هاى وايمکس ايرانسل

به نظرشماآیااپراتورهای وایمکس موفق خواهندبودیاخیر؟

  • بله

    رای‌ها: 27 44.3%
  • خیر

    رای‌ها: 34 55.7%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    61
یه قدم به سوی جلو:
بهره برداري آزمایشی از اينترنت بي سيم پرسرعت بر روی بستر WiMAX مبین نت با موفقيت در کيش آغاز شد.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) مشاور دبير شورايعالي مناطق آزاد در امور IT گفت :تمامي مناطق آزاد کشور تا 9 ماه اينده به اينترنت پرسرعت مجهز مي شوند.
انصافي افزود:قرار داد همکاري با شرکت خصوصي مجري طرح منعقد شده وتکميل آن نياز به صدور مجوزهاي مربوطه و همکاري مناطق آزاد براي تکميل زير ساختهاي لازم خواهد داشت که تا 9 ماه اينده تمام اين مراحل تکميل خواهد شد.
مشاور دبير شورايعالي مناطق آزاد در امور آي تي خاطرنشان کرد: برخي ازمناطق آزاد از جمله کيش آمادگي بيشتري براي تجهيز به فناوري وي مکس و استفاده از اينترنت بي سيم پرسرعت دارند و به همين علت کيش بعنوان نخستين منطقه آزاد کشور براي اجراي اين طرح انتخاب شد.

در جلسه اي که روز گذشته در برج IT کيش برگزار شد،مديران آي تي مناطق ازاد کشور با امکانات مختلف سيستم هاي اينترنت پرسرعت آشنا شدند.

فریبرز نژاد دادگر قائم مقام مديرعامل شرکت مبين نت بعنوان جري طرح گفت : امکانات اوليه اجراي اين طرح در کيش فراهم شده که پس از کسب مجوز از سازمان تنظيم مقررات کشور و گذراندن مراحل ازمايشي امکان استفاده از اين فناوري فراهم خواهد شد.

پور مهديان مدير عامل شرکت توسعه ارتباطات و فناوري اطلاعات کيش گفت : تا پايان امسال همه مردم جزيره کيش مي توانند از اينترنت پرسرعت بي سيم استفاده کنند.




منبع

آقا خبر قطعی ندارین که برا وایمکسم محدودیت 128 برای مصرف خونگی هست یا نه ؟


100 در صد با حرف ایشون موافقم . خدا باباشونو بیامرزه :smile:
بله براوایمکس هم این محدودیت وجودداره.این توپست اول هم گفته شده است:laughing:

راستي حتما بايد مودم رو از خودشون بخري؟!ماله خود لبتاب ميشه؟
بله فعلابایدمودم هایی خودشون میدن بخری.واسه بعضی از لب تاب هم خودشون مودمشودارن اگه ندارن هم خودت بایدزحمتشو بکشی
 
Last edited by a moderator:
دوستان یک سوال
سمت خونه یکی از رفیقام دوتا شرکت ADSL میدن 128 با 10 گیگ محدودیت ماهی 30 تومن!!!!
میگم از اینا بگیره به صرفه تر نیست؟؟؟128 با 12 گیگ خیلی عالیه!یکبار همو که بیشتر پول مودم رو نمیدی!

من اطلاع زیادی از wi max ندارم :
-یک سوال دیگه- با wimax هرجا که بتونی مودمت رو روشن کنی و به لپ تاپت وصل کنی تو تهران، میشه به نت وصل شد؟؟؟؟
 
سلام.
درموردسوالت فکرکنم قبلاشرکت داتک سرویس وایمکس روتوی برخی ازجاهای تهران عرضه میکرده وبرای عرضه توکل تهران باسامسونگ هم قراردادخریدتجهیزات امضاکرده ولی نمیدونم به کجارسیده. ایرانسلم که قراره به هفت تاشهر سرویس بده زمان عرضه اول توتهران وکرج یاتوتهران وتبریزوایمکسشوراه می اندازه.درادامه سوال هم اگه راه بیوفته بله!حتی اگه باسرعت 60کلیومتربرساعت هم درحال حرکتی میتونی ازش استفاده کنی!!!فککنم محدوده تحت پوشش این سرویس تا شعاع 50 کیلومتر است.
َ درموردADSLهم هرجورکه میلتونه:blushing:ولی به نظرم وایمکس بهتره.برای آشنایی باوایمکس هم یه سرچ کنی تمومه.
 
آخرین ویرایش:
من فکر میکردم هر جا که ایرانسل آنتن بده وایمکس هست . تو خود سایتش نوشته 7 تا شهر فقط اینطوری میشه . خدا کنه تا 2 سال دیگه کل ایران رو پوشش بده ...
 
گفت‌وگو با فريبرز نژاددادگر، معاون عمليات شرکت مبين نت

گفت‌وگو با فريبرز نژاددادگر، معاون عمليات شرکت مبين نت

نمي‌خواهيم سر مردم را کلاه بگذاريم

فاطمه ملکي

فريبرز نژاددادگر همان کسي است که وقتي در شرکت داتک فعاليت مي‌کرد، براي نخستين بار در کشور مودم‌هاي بي‌ سيم IP wireless را وارد کرد و طعم صنعت اينترنت بي‌سيم را به کاربران ايراني چشاند.

او اين روزها در شرکت مبين نت - اپراتور سراسري وايمکس کشور- مشغول آماده‌سازي بستر وايمکس است، همان اپراتوري که با قيمت‌هاي عجيب و غريبش براي دريافت پروانه‌هاي وايمکس قرار است نبض بازار وايمکس را در دست بگيرد. اما اين اتفاق اکنون به کابوس اين روزهاي او نيز مبدل شده است و خودش مي‌گويد: باتوجه به اين‌که هيات مديره را براي اين حجم از سرمايه‌گذاري قانع کردم، من از همه بيشتر نگرانم که کي اين سرمايه برمي‌گردد.

ماحصل گفت‌وگوي ما با او که قبل از 11 آذر ماه و پايان مهلت 9 ماهه اپراتورهاي وايمکس براي سرويس‌دهي انجام شد، را در زير مي‌خوانيد.



براساس پروانه شما بايد 9 ماه بعد از دريافت پروانه سرويس وايمکس بدهيد. چرا اين اتفاق نيافتاد؟

براساس پروانه بايد براي 80 درصد مراکز استان را پوشش ايجاد کنيم. مي‌تواند لزوما سرويس نباشد.

يعني شما از ابهام پروانه داريد استفاده مي‌کنيد؟

نه از ابهام پروانه استفاده نمي‌کنيم. ما به‌عنوان اپراتور مجبوريم سرويس‌هايي را که واگذار مي‌کنيم با کيفيت مناسب باشد. از زماني‌که شبکه ما روشن و آماده واگذاري مي‌شود، ما اول بايد بتوانيم مسير تست و کيفيت سنجي‌مان را طي کنيم و بعد سرويس بدهيم.

اما اين‌که پروانه گفته شما بايد پوشش داشته باشيد، براي ارايه سرويس است ديگر. پوشش تنها که معني ندارد. يعني اگر پروانه گفته بايد 80 درصد پوشش داشته باشيد، يعني خدمات بدهيد.

اگر سازمان تنظيم مقررات به من تکليف کند که حتما مجبوري در اين ماه سرويس را هم واگذار کني، بديهي است که براساس دستور سازمان، ارايه سرويس را هم شروع مي‌کنيم. من به‌عنوان کسي که مي‌خواهد سرويس واگذار کند، خيلي راغب نيستم تا زماني‌که کيفيت تضمين نشده، آن را ارايه کنم.

شما هم به‌عنوان رسانه‌اي که ارتباط مستقيم با مردم داريد، اين حق را براي اپراتور قايل هستيد که ما بايد به مردمي ‌که استفاده‌کنندگان سرويس‌هاي ما هستند، يک سرويس مطمئن و قابل قبول بدهيم يا نه؟

اين‌که دقيقا همان کاري است که بايد انجام بدهيد.

ما تعهدمان راه‌اندازي سرويس در 80 درصد مراکز استان‌ها تا 11 آذر ماه است. ما سرويس‌مان روشن است. سرويس‌مان را به گروه‌هاي مخاطب و مرجع و گروه‌هاي تست‌کننده مي‌دهيم و زماني را مي‌گذاريم برايشان که به ما بگويند نقص‌هاي سيستم‌مان چيست. با توجه به اين‌که اين سيستم در ايران يک اتفاق جديد و نو است، ما اين حق را به تمام استفاده‌کنندگان مي‌دهيم که يک سرويس خوب داشته باشند. بابت چيزي پول بدهند که ارزشش را داشته باشد و اين موضوع اول بايد براي خودمان محرز شود.

من فکر مي‌کنم شما بايد تست‌هايتان را زودتر شروع مي‌کرديد.

يک مقدار مسير را داريم بي‌راهه مي‌رويم. شرکت‌هايي که پروانه وايمکس را گرفتند، جزو شرکت‌هايي نبودند که يک کاغذي را مجاني از دولت دريافت کرده باشند و بگويند يک زماني سرويس مي‌دهيم. به هر حال وقتي ما يک سرمايه‌گذاري به اين سنگيني را در کشور تقبل کرده‌ايم و انجام مي‌دهيم، بديهي است که از همه بيشتر علاقه داريم که سرويس‌مان زودتر راه بيفتد. ولي به هرحال سياست‌هاي بازاريابي و فروش‌مان هم در شرکت مطرح است. مشاور خارجي که داريم، پيشنهادش به ما اين است که حتما اول از کيفيت سرويس‌تان مطمئن شويد و بعد آن را واگذار کنيد. بنابراين اين‌ها نه ربطي به تعهدات پروانه دارد و نه ربطي به تعهدات دولتي‌مان. تا وقتي کيفيت سرويس‌مان به حدي نرسد که بتوانيم واگذار کنيم، سرويس را واگذار نخواهيم کرد. هيچ نگران رقابت با ساير اپراتورها و اپراتور نسل3 و بقيه اتفاقاتي که دارد در مملکت مي‌افتد هم نيستيم. معتقديم اول سرويس‌مان به کيفيت مطلوب برسد، بعد واگذار کنيم.

مشاور خارجي‌تان کيست؟

ترجيح مي‌دهم اسم نبرم يک شرکت ...

آسيايي.

نه آسيايي نيست. يک شرکت کاملا اروپايي است.

چيزي که از اول مطرح مي‌شد، اين بود که آيا اصلا به صرفه است در استان‌هاي محروم خدمات وايمکس ارايه کنيم؟

به همين علت است که من شرکت را يک مقدار از بقيه اپراتورها جدا مي‌کنم. برنامه اول ما اين نبوده که اينترنت بدهيم. ما خود را در جايگاه يک اپراتور بي‌سيم ديديم که در کشور مي‌خواهد يک شبکه بي‌سيم راه بيندازد. بنابراين نقاط محروم و غير محروم نداريم. چون واقعيتش اين است که ممکن است در کهکيلويه و بويراحمد طرح تجاري ما روي اينترنت جواب ندهد و مثلا در اصفهان خيلي خوب باشد؛ ولي ما اگر اين شبکه را به اندازه کل کشور ببينيم، شبکه VPN، ديتا و ساير خدمات... سرويس‌هاي ديگري هم وجود دارد که در مناطق محروم کاربردشان زياد است.

مثلا؟

VPNو VoIP.

الان در برخي از استان‌ها ضريب نفوذ تلفن ثابت بسيار پايين است و در همين حال گاهي ضريب رشد مشترکان منفي مي‌شود. يعني مردم تلفن‌هايشان را پس مي‌دهند. آن‌وقت شما چطور مي‌خواهيد خدمات VoIP بدهيد؟

روي voice وقتي هزينه تمام شده را به 40 يا 50درصد قيمت کنوني برسانيد، بديهي است آن‌هايي که پس مي‌دهند،‌ مي‌آيند از شما مي‌خرند. يعني لازم هم نيست آن صد هزار تومان آبونمان اوليه را بپردازند و مي‌توانند با قيمت کم‌تر، از شما سرويس را دريافت کنند. مضاف بر اين‌که شما وقتي در کل 30 استان اين طرح تجاري را توزيع مي‌کنيد، نرمالايز مي‌شود. يعني در استاني که ترافيک فروش بالا است و مي‌توانيد فروش بالايي داشته باشيد، يک بخشي از درآمدش مي‌آيد روي استان‌هاي ديگر و آن‌ها را پوشش مي‌دهد و کل طرح تجاري سودده مي‌شود.

ولي مجوزها را شما استان به استان گرفتيد. يعني 30 استان گرفتيد. مي‌توانستيد 25 استان بگيريد.

به هر حال ما با اين فلسفه گرفتيم که در همه استان‌ها بتوانيم پوشش ايجاد کنيم. بله ما مي‌توانستيم 25 استان بگيريم اما شبکه ما يک بخشش ناقص مي‌شد. آن اثري که در کشور توقع داشتيم، بايد ايجادش مي‌کرديم. به هر حال تفکر مديريت در شرکت ما به دليل عقبه تفکر خدمات ملي که دارد، اهداف تجاري برايشان خيلي مهم است اما يک رسالتي هم وجود دارد که ايجاد زيرساخت مناسب است براي آن‌که بتواند هر سرويسي را ارايه بدهد و خب اين ممکن است يک مقدار اهداف تجاري را تحت الشعاع قرار دهد.

اين 50-40 درصدي که گفتيد، يعني واقعا مي‌خواهيد اين‌قدر قيمت را بشکنيد؟

مي‌خواهيم آن‌قدر قيمت را پايين بياوريم که آن کسي که در ايلام مي‌خواهد تلفن کند و برايش اقتصادي نيست از شبکه فعلي استفاده کند و بيايد از شبکه ما استفاده کند.

نظم بازار را به هم مي‌زنيد.

نظم بازار را به هم زدن نيست. رسيدن به يک رسالت است.

ولي يک جور دامپ است.

نه دامپ نيست. تکنولوژي باعث يک چنين اتفاقي مي‌شود. من که اپراتور تلفن ثابت نيستم که پالس را روي خطوط E1 منتقل کنم و بگويم حتما بايد به قيمت تمام شده بفروشم. من IP‌ هستم. وقتي IP هستم، مي‌توانم قيمت تمام شده را پايين بياورم. به همه هم مي‌توانم اين را ثابت کنم. چون قيمت تمام شده‌ام پايين است، سر مردم را که نمي‌خواهيم کلاه بگذاريم، با قيمت پايين هم مي‌فروشيم.

تلفن ثابت را کي عرضه مي‌کنيد؟ يعني اصلا مي‌خواهيد در تمام استان‌ها تلفن ثابت عرضه کنيد؟

قطعا بحث پروانه تلفن ثابت‌مان را در ابتداي سال آينده کار اجرايي‌اش را تمام و فروشش را آغاز مي‌کنيم.

در تمام استان‌ها؟

ما مجبوريم در تمام استان‌ها يک‌جا خدمات بدهيم.

چرا؟

به خاطر اين‌که بايد اينترکانکشن (اتصال متقابل) حتما وجود داشته باشد. وقتي شما در استان ايلام به کسي تلفن واگذار مي‌کنيد، بايد بتواند با کل کشور صحبت کند تا اين‌که ارزش داشته باشد. نمي‌توانيم به مشترک بگوييم تو فقط با اصفهان و شيراز صحبت کن. بايد بتواند با همه جا صحبت کند.

پيش‌شماره‌تان چند است؟

09444

چقدر ظرفيت داريد؟

يک ميليون شماره.

قبلا چند شرکت خصوصي مجوز واگذاري تلفن ثابت در کشور را دريافت کردند که بعد از اين همه سال، حتي به هزار شماره هم نرسيده‌اند و کل طرح شکست خورد. فکر نمي‌کنيد شما هم دچار چنين مشکلي شويد؟

تفکري که در آن شرکت‌ها وجود داشت يک مقدار با تفکري که الان داريم، متفاوت است. آن‌ها همان سرويسي که شرکت مخابرات داشت واگذار مي‌کرد را مي‌خواستند به نوع ديگري روي همان بستر ارايه کنند. ما اساسا بسترمان دارد از هم جدا مي‌شود و فقط يک اينترکانکشن با شرکت‌هاي مخابرات استاني خواهيم داشت. هم ارتباط بين شهري‌مان و هم بک‌هال داخل شهري‌مان دست خودمان است. يعني هزينه‌هايي که ما داريم پايين‌تر است و لست‌مايل (Last mile) ما دست خودمان است. ولي آن‌ها مجبور بودند روي شبکه سيمي‌ مخابرات آن لست‌مايل را بدهند. براي همين آن پروژه شکست خورده‌اي بود. اصلا نگاه به تلفن در سيستم ما با آن‌ها متفاوت است.

براي تلفن ثابت به اينترکانکشن با مخابرات فکر کرده‌ايد؟

به اينترکانکشن فکر کرده‌ايم اما بهتر است الان راجع به جزيياتش بحث نکنيم چون به هر حال آن خودش يک بحثي است که با مخابرات داريم ...

اما الان کل اپراتورهاي کوچک و بزرگ تلفن همراه با مخابرات مشکل اينترکانکشن دارند.

حل مي‌شود. به هر حال الان مخابرات خصوصي شده است ...

البته الان يک جورهايي پسرعموزاده هستيد.

به هر حال قرابت‌مان بيشتر شده شايد بتوانيم بين همديگر يک ارزش افزوده‌اي را ايجاد کنيم. به نظر من همان‌طور که وزير قبلي ارتباطات و آقاي خسروي به‌عنوان رگولاتور، تفکرشان اين بوده که ما به‌عنوان اپراتور ديتا در کل کشور بياييم و بتوانيم قيمت‌ها را پايين بياوريم و سرويس را با قيمت مناسب‌تري بدهيم، اين تفکر هنوز هم در مخابرات ادامه دارد و مي‌شود يک کارهايي کرد.

بعضي‌ها در زمان گرفتن لايسنس اصرار داشتند اگر مجوز کشوري نباشد، نمي‌صرفد. پس تکليف اين شرکت‌هايي که مجوز ارايه سرويس در يک استان را دارند يا آن‌که شش استان را دارد چه مي‌شود؟

حالا در مورد آن‌که شش تا دارد، من خيلي نمي‌توانم اظهارنظر کنم. براي اين‌که يک اپراتور موبايل است و نحوه حرکتش در بازار و رقابتش با اپراتور نسل سوم، مي‌تواند عاملي باشد براي اين‌که در استان‌هاي پرمشتري پروانه را گرفته باشد. دوتاي ديگر که استاني گرفتند هم نمي‌دانم با اين حق پروانه‌اي که پرداخت کردند، چطور مي‌توانند طرح تجاري‌شان را توجيه کنند. من هرطور محاسبه کردم و بخشي را که مشاورمان داشت اين کار را مي‌کرد، به اين نتيجه رسيديم که اگر نمي‌توانستيم طرح تجاري‌مان را نرمالايز کنيم، در يک استان، اقتصادي نيست.

در زمان پرداخت حق پروانه چرا اين‌قدر قيمت را بالا برديد؟ همه اين گله را داشتند که بازار را خراب کرديد.

اين‌جوري نيست. براي اين‌که رگولاتور در کل کشور 84 ميليارد قيمت کف گذاشته بود که ما 106 ميليارد داديم. خيلي با قيمتي که رگولاتوري داده اختلاف ندارد.

22 ميليارد تومان اختلاف زيادي نيست؟

در آن عدد مي‌شود 10 درصد. ارزش اين پروانه در کل کشور و سودآوري آن به اين است که يک اپراتور بتواند در کل کشور تنها باشد. اگر چند اپراتور باشند، به سرنوشت شرکت‌هاي PAP دچار مي‌شوند.

يک‌جورهايي مي‌خواستيد بازار را انحصاري در اختيار خودتان بگيريد.

به هر حال بازار است. البته ما هم از رقابت بدمان نمي‌آيد. به هر حال ما از همه ابزارهايمان مي‌توانيم استفاده کنيم که رقيب‌هايمان را جا بگذاريم.

اما اين قيمت تمام شده را برايتان بالا مي‌برد.

قيمت تمام شده روي سرويس، بستگي به ارزش افزوده‌اي دارد که روي سرويس مي‌گذاريد. يعني سرويس‌هاي ارزش افزوده‌اي که ما پيش‌بيني کرديم مي‌توانيم روي شبکه با گستره کشوري بدهيم، نگراني‌مان را برطرف مي‌کند.

کف و سقف قيمتي که شما مي‌خواهيد به مشترکانتان پهناي باند بدهيد چقدر است؟

ما با توجه به محدوديتي که در 128k داريم، بديهي است که مجبوريم آن را رعايت کنيم.

يعني 64 نمي‌دهيد.

نه اصلا در بسته‌مان نداريم. به نظرم 128k هم غلط است و ما بايد از حداقل 256k شروع مي‌کرديم. براساس نرم دنيا که الان رفته روي 1MG و 2MG، ما به هر صورت بايد از 256 شروع مي‌کرديم اما 128 را مجبور شديم. سقف‌مان را هم فعلا در بسته‌هاي موجودمان با توجه به وضعيتي که روي پهناي باند و ظرفيت اينترنت کشور داريم، گذاشته‌ايم روي 1MG، ولي رگولاتور به ما قول داده که راجع به اين موضوع دارند يک کارهايي مي‌کنند و اميدواريم که کف را بردارند.

براي چقدر مشتري پيش‌بيني کرده‌ايد؟

پيش‌بيني کرده‌ايم که در فاز اول 500 هزار مشترک داشته باشيم.

فاز اول در چه بازه زماني است؟

در سه سال اول به 500 هزار مشترک بسته اشتراک مي‌رسيم.

با چقدر پهناي باند؟

ما پهناي باندي که من در طرح‌مان داريم در فاز اول 16 STM1 بوده است.

پهناي باند اشتراکي هم داريد يا همه را مي‌خواهيد اختصاصي بدهيد؟

اين تکنولوژي به ما اجازه مي‌دهد کيفيت سرويس را واقعا احساس و لمس کنيم. يعني ما مي‌توانيم اشتراک‌گذاري پهناي باند را از يک به يک اختصاصي تا يک به شانزده ISP کنترل شده واگذار کنيم و به مشتري بگوييم که شما مي‌توانيد پهناي باند يک به يک از من بگيريد. مي‌توانيد يک به چهار و يک به هشت بگيريد. واقعيتش اين است که تصميم داريم با هر کيفيتي که مي‌توانيم سرويس بدهيم و به مشتري هم بگوييم و مشتري با علم به اين‌که مي‌داند و مي‌شناسد چه سرويسي دارد مي‌گيرد، از آن استفاده کند.

شما که سابقه من را مي‌دانيد. در 6-5 سال گذشته جزو آدم‌هاي معدودي هستم که در باند پهن سابقه دارم و واقعيتش اين است که الان مي‌دانم مردم چه مي‌خواهند. اگر به مشتري بگويي که واقعا داري چه مي‌فرشي، شايد بيايد سرويس يک به هشت بخرد. ولي بايد بگويي اين يک سرويس يک به هشت است کف دانلودت مي‌تواند از دايل‌آپ هم کم‌تر باشد، ولي مي‌تواني صفحات را بازکني و سايت‌هاي مختلف را ببيني.

تعرفه چطور است؟

تمام اصرار و فشارمان در شرکت بر اين است که با همين نرمي ‌که الان ADSL در بازار وجود دارد، عرضه کنيم. البته اين 8 تومان و 9 تومان که خنده‌دار است و هيچ‌کس هم با اين قيمت نمي‌فروشد. هرکس سراغ شرکت‌هاي PAP برود، مي‌بيند که قيمتش بالاتر از اين است. تصميم داريم در همان رنج سرويس‌هاي DSL واگذار کنيم. مودم‌هاي‌مان را هم تا آن‌جا که بتوانيم، به‌طور اماني در اختيار مردم قرار مي‌دهيم.

مودم‌هاي indoor (داخلي) يا outdoor (بيروني)؟

indoor .

اماني يعني چطوري؟ چک مي‌گيريد؟

نه. سعي مي‌کنيم اصلا اين اتفاق‌ها نيفتد. حالا بخش مالي و حقوقي‌مان زماني که برنامه فروش اعلام شد، مشخص مي‌کند.

چون الان يک نگراني در مردم وجود دارد که براي وايمکس بايد کلي پول مودم داد و يکي از شرکت‌ها الان مودم‌هاي 300 هزار توماني ارايه مي‌کند.

آن شرکت، مودم‌هايي که روي تکنولوژي‌هاي قبلي‌اش خريده بود را با اين قيمت عرضه مي‌کند. روي سرويس‌هاي جديدش مطمئن باشيد قيمت‌هاي پايين‌تري عرضه مي‌کند. براي اين‌که ما داريم راجع به بازار جهاني صحبت مي‌کنيم. آن هم از بازار جهاني مي‌خرد و ما هم از بازار جهاني مي‌خريم. آن هم حتما در آينده نزديک، اگر پروانه را بگيرد و بماند، حتي اگر سياست فروش مودم را هم داشته باشد با قيمت‌هاي پايين عرضه مي‌کند. البته حجم خريد ما فرق مي‌کند و ما مي‌توانيم يک حجم بالا بخريم.

اين دو شرکتي که الان دارند وايمکس ارايه مي‌دهند، بازار شما را به هم نمي‌زنند؟

نه. اين بازار خيلي بزرگ است. اتفاقا داشتيم با همکاران ايرانسل صحبت مي‌کرديم، گفتيم ما اصلا بحث رقابت با هم نداريم. بازار هنوز خيلي بازار بزرگي است. اصلا عدد 500 هزار و يک ميليون در بازار ما واقعا عدد دست نيافتني نيست. بنابراين اصلا رقابتي با هم نداريم. فقط اگر بتوانيم بازار را مثل DSLاي‌ها يا ISPها خراب نکنيم و واقعا مردم را مجاب کنيم که بابت پولي که مي‌دهند، سرويس خوبي مي‌گيرند. در اين صورت، همه‌مان جا داريم که در اين بازار کار کنيم.

اشکال PAPها کجا بوده که شما الان انتقاد مي‌کنيد؟

بزرگ‌ترين اشکال PAPها اين بود که همه اول روي استان‌هاي پردرآمد و مخصوصا تهران تمرکز کردند. و ناگهان 9-8 شرکت شروع کردند يک‌جا سرويس دادن. بديهي است که بازار خراب مي‌شود. بحث بعدي اين‌که شما وقتي اپراتوري مي‌کنيد، بايد فکر کني که مثلا 200 ميليون دلار سرمايه‌گذاري مي‌کني و بعد سود در مي‌آوري. نمي‌تواني بگويي من يک شهر را با 20 مرکز راه مي‌اندازم، از آن پول در مي‌آورم، بعد مي‌روم در چهار شهر ديگر سرمايه‌گذاري مي‌کنم. عملا آن اتفاق نمي‌تواند بيفتد. بازار باندپهن هم يک بازار بکر و نويي بود. ناگهان 8 شرکت با هم آمدند در اين بازار- حالا هشت تا فعال را مي‌گويم وگرنه کلا 11 تا بودند- بديهي بود که بازار کشش لازم را نداشت و اين‌ها نتوانستند کار کنند و همه‌شان متضرر شدند.

شما قرار نيست از شهرهاي بزرگ شروع کنيد؟ مشتريان اصلي‌تان در اين شهرها هستند.

ما اگر شروع مي‌کنيم، 30 مرکز استان را از همان ابتدا هم‌زمان شروع مي‌کنيم. به رگولاتور هم که پيشنهاد قيمت داديم، در مناطق محروم يک مقداري قيمت‌هايمان را تعديل خواهيم کرد، ولي درصدد هستيم در همه‌جا يکسان شروع کنيم.

اين احتمال وجود دارد که مثل مخابرات در بعضي استان‌ها شما در ابتدا زيان‌ده باشيد.

اولش حتما اين اتفاق مي‌افتد. ما هم اين را مي‌دانيم.

تا چند سال اين را پيش‌بيني کرده‌ايد؟

دو سال اول ممکن است در يکسري استان‌ها طرح تجاري‌مان زيان‌ده باشد، اما از سال سوم نه.

الان تعرفه‌ها را به رگولاتوري داده‌ايد؟

بله.

و هنوز جواب نيامده؟

البته ما دير داديم. يک مقدار با تاخير تعرفه‌هايمان را داديم. ايرانسل قبل از ما اعلام کرده و هنوز جوابي نگرفتيم.

شما از سايت‌هاي اپراتورها در تهران يا شهرستان‌ها استفاده کرده‌ايد؟

ما با يکي از اپراتورها يک پايلوت سايت‌شرينگ داريم؛ اما هنوز به جمع‌بندي قراردادي نرسيديم.

با کدام اپراتور؟

تاليا. با شرکت ارتباط مشترک شهر هم مذاکره‌اي داشتم که آن‌ها دارند اين هماهنگي را ايجاد مي‌کنند که به خصوص در تهران بتوانيم اين کار را انجام بدهيم.

الان چند سايت نصب کرده‌ايد؟

اجازه بدهيد آمارمان را ندهم.

اين‌طور بگوييم که براي شهري مثل تهران چند آنتن لازم است؟ يا هر آنتن چقدر پوشش مي‌دهد؟

تکنولوژي مي‌گويد براي پوشش indoor هر آنتن به طور متوسط 300 متر و outdoor تا 10 کيلومتر است. ولي حالا اين‌که indoor را طوري طراحي کنيد که در طبقه اول يک ساختمان هشت طبقه، حتما آنتن بدهد، آن هم در شهري مثل تهران که توپولوژي خاص خودش را دارد، خيلي متفاوت است. ولي ما داريم به اين سمت مي‌رويم که پوشش indoor خوبي داشته باشيم.

از اول indoor مي‌دهيد؟

بله. البته در فاز اول ضريب indoor کم‌تر است و outdoor بيشتر ولي در فاز دوم دقيقا برعکس مي‌کنيم و indoor ناگهان افزايش پيدا مي‌کند.

فاز دوم که مي‌گوييد يعني بعد از سه سال؟

نه. فاز دوم بعد از شش ماه آغاز مي‌شود، آن هم تقريبا 9 ماه طول مي‌کشد.

اساس کارتان B2B است يا B2C؟

B2B است.

3G يک رقيب خيلي بزرگ براي وايمکس است. براي آن چه فکري کرده‌ايد؟

يکي از دلايلي که ما خواستيم در کل کشور شبکه‌مان را درست کنيم، اين است که بايد پيش‌بيني 3G را مي‌کرديم و من وقتي مي‌گويم اساس کار ما روي B2B است، به خاطر اين است ‌که خوب بازار هدف ما آن وقت يک مقدار با 3G متفاوت است. ما اول مي‌رويم سراغ مشتري که امکاناتش را نگرفته و نتوانسته سرويس بگيرد، بعد مي‌آييم با بقيه اپراتورها در B2C رقابت مي‌کنيم. همه جاي دنيا هست و ما هم هستيم. مي‌توانيم رقابت کنيم در نوع سرويس، نحوه سرويس، بازار هدف، قيمت.

شما به مشتريانتان SLA هم مي‌دهيد؟

من از اول هم مي‌گويم که مي‌خواهم کيفيت را به مشتري بگويم و سرويس خوب بدهم و SLA گارانتي اين موضوع است. يعني بدون SLA سرويس دست مشتري نخواهيم داد. برنامه‌مان اين است که به مشترک‌مان بگوييم چه مي‌فروشيم و بابت چه چيزي، چه مقدار پول مي‌دهيد و اگر نتوانيم SLAمان را بدهيم، چه خسارتي خواهيم داد. در نرم‌افزارهايي که الان در شرکت داريم رويش کار مي‌کنيم، براي شروع سرويس، همه اين‌ها را پيش‌بيني کرده‌ايم که بتوانيم خسارت برگردانيم.

اپراتورهاي ديگر به دنبال خريد بک‌هال از وايمکسي‌ها هستند. با شما مذاکره کرده‌اند؟

نه هنوز مذاکره جدي نداشته‌ايم. يک مقدار غير عملي است.

چرا؟

شما در شبکه‌اي که داريد مشتري مي‌گيريد و به مشترک نهايي سرويس مي‌دهيد، بک‌هال گرفتن تبعات خودش را دارد. ولي ما با اپراتورهاي ديگر وارد يک مذاکراتي خواهيم شد که ما در لايه بالا امکان ديگري ايجاد کنيم که بتواند روي همان فرکانسي که گرفتيم، با يک تکنولوژي ديگر، سرويس بک‌هال بدهيم.
ببخشیداگه زیادبود.
منبع
 
سلام.
درموردسوالت فکرکنم قبلاشرکت داتک سرویس وایمکس روتوی برخی ازجاهای تهران عرضه میکرده وبرای عرضه توکل تهران باسامسونگ هم قراردادخریدتجهیزات امضاکرده ولی نمیدونم به کجارسیده. ایرانسلم که قراره به هفت تاشهر سرویس بده زمان عرضه اول توتهران وکرج یاتوتهران وتبریزوایمکسشوراه می اندازه.درادامه سوال هم اگه راه بیوفته بله!حتی اگه باسرعت 60کلیومتربرساعت هم درحال حرکتی میتونی ازش استفاده کنی!!!فککنم محدوده تحت پوشش این سرویس تا شعاع 50 کیلومتر است.
َ درموردADSLهم هرجورکه میلتونه:blushing:ولی به نظرم وایمکس بهتره.برای آشنایی باوایمکس هم یه سرچ کنی تمومه.

ممنون دوست عزیز- رفتم بررسی کردم- واقعا wimax خوراک این بنده خداست!
چون هم لپتاپ داره ،وضعشم خوبه-و محل کارش هم تو همون شعاع ها هست!پس میتونه لذت رو ببره-بجای اینکه 2 باز برای انترنت پول بده(هم خونه-هم محل کار)میره اونو میگیره:biggrin1::love:
 
همنا- مدیر پروژه وایمکس مبین نت گفت: طبق برنامه در فاز نخست 11 شهر بزرگ کشور در مدت شش ماه تحت پوشش سرویس تجاری وایمکس قرار خواهند گرفت.
به گزارش آژانس خبری تلفن همراه (همنا)، "آبلو" در همایش تخصصی وایمکس که توسط گروه علمی- تحلیلی طیف برگزار شد، افزود: بقیه استان ها نیز بعد از 9 ماه عرضه تجاری وایمکس در آنها آغاز خوهد شد.
وی اظهار داشت: کل شبکه وایمکس کنسرسیوم پایا-مبین برای 31 شهر بزرگ کشور شامل 30 مرکز استان و یک شهر کرج راه اندازی خواهد شد.
آبلو افزود: 60 تا 70 درصد پوشش وایمکس indoor و 30 تا 40 درصد آن outdoor خواهد بود و به دلیل حجم بزرگ ابعاد اجرایی پروژه، برای پوشش کامل کشور به 1500 آنتن bts نیاز خواهیم داشت.
وی همچنین ابزار امیدواری کرد تا با آغاز عرضه سرویس های وایمکس در کشور محدودیت عرضه اینترنت بیش از 128k برداشته شود.
آبلو اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم فرکانس 2.5 گیگاهرتز را با موافقت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای عرضه وایمکس در شهرها و روستاهای کوچک نیز دریافت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: از تجربه اپراتور دوم تلفن همراه برای سایت شیرینگ استفاده خواهیم کرد و به جز تجهیزات core شبکه که اصل فناوری است، مابقی تجهیزات از تولیدات داخل تامین خواهد شد.
به گفته آبلو، مبین نت، شرکت ثبت شده کنسرسیوم برنده پایا-مبین در مزایده وایمکس است که موفق شد مجوز اپراتوری وایمکس در تمامی استان های کشور را دریافت کند.
وی گفت: 10 درصد تضمین بانک برای انعقاد قرارداد و 40 درصد حق لیسانس را پرداخت کرده ایم و مابقی آن نیز طی دو روز آینده پرداخت خواهد شد.
آبلو، تاخیر پیش آمده در تحویل ضمانتنامه های این کنسرسیوم را ناشی از اتفاقات رخ داده در سیستم بانکی کشور دانست و اضافه کرد: این امر موجب بروز پیچیدگی هایی در روند کار و در نهایت تاخیر در صدور ضنانتنامه شد.
 
با این محدودیت ها و قیمت های فضایی که برادرا گذاشتن چه فرقیه حالا ADSL باشه یا Wimax هدف اینه که ملت طعم اینترنت با کیفیت با سرعت بالا و قیمت مناسب رو نچشن :mad:
 
با این محدودیت ها و قیمت های فضایی که برادرا گذاشتن چه فرقیه حالا ADSL باشه یا Wimax هدف اینه که ملت طعم اینترنت با کیفیت با سرعت بالا و قیمت مناسب رو نچشن :mad:

دقیقا تایید میشه
مثلا wimax به چه درد میخوره با این قیمت تازه هرچی هم میشه سرعت رو میارن پایین
تا همه چیز
shy.gif
این رنگی نشه باید بیخیال اینترنت شد
 
با این محدودیت ها و قیمت های فضایی که برادرا گذاشتن چه فرقیه حالا ADSL باشه یا Wimax هدف اینه که ملت طعم اینترنت با کیفیت با سرعت بالا و قیمت مناسب رو نچشن :mad:


خب یکی از چیزای خوبش اینه که وسط بیابون هم میتونی وصل شی اینترنت ! این یه چیز معمولی نیست و من سالهاست آرزوی همچین چیزی رو داشتم ... دیگه دسترسی به اینترنت محدودیت مکانی نداره و همه جا میشه با سرعت بالا استفاده کرد !
 
wimaxهم مثلADSLمحدودیت سرعت برای کاربران خانگی داره 128KB/Sامیدوارم این قانون مسخره :laughing:هم هرچه سریعترلغو بشه هرکی باتوان مالی اش ازاینترنت بهره مندشه.(تعرفه های ایرانسل توپست اول هست)والااون طورکه مسئول های شرکت مبین نت(که قرارتوهمهی استان ها واییمکس روعرضه کنه)گفته اول کیفیت سرویس براشون اهمیت داره بقیشوخودشون میدونندماهم امیدواریم این طوربشه
 
آخرین ویرایش:
هم مثلADSLمحدودیت سرعت برای کاربران خانگی داره 128KB/Sامیدوارم این قانون مسخره هم هرچه سریعترلغو بشه هرکی باتوان مالی اش ازاینترنت بهره مندشه.(تعرفه های ایرانسل توپست اول هست)والااون طورکه مسئول های شرکت مبین نت(که قرارتوهمهی استان ها واییمکس روعرضه کنه)گفته اول کیفیت سرویس براشون اهمیت داره بقیشوخودشون میدونندماهم امیدواریم این طوربشه
این قانون ها مثل نظام رده بندی بازی ها و اون وعده های اولیه فقط ظاهر قضیه هست.من هر خطی میخواستم بگیرم خود فروشنده میگفت که تو هر چی میخوای بگو من برات درست میکنم.کلا اگه یه آدم باحال پیدا کنید مشکل حله
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or