




















آخرین ویرایش:
معادل حقوق 5-10 نفر و حدودا بین 2 تا 6 ماه کار بسته به کیفیت ریمستر. قاعدتا هزینه ارتقا انجین داخلش نیست چون اون رو در هر صورت برای بازی های جدیدترشون ارتقا داده بودن از قبل. افکت های گرافیکی و یا فیزیکی جدید تر من جمله نورپردازی و غیره هم وابستگی خاصی به گیم نداره و رو خود انجین پیاده می شه معمولا و با ارتقاعش اکثرش رو با چند تا کلیک می شه آورد رو بازی های قدیمی ( استثنا هم داره ولی بعیده برا ریمستر زپرتکی از اون استثناعات استفاده بشه).بنظرتون هزینه ساخت همچین ریمستری چقدره؟
میخوام ببینم چجوریه این ریمسترا میصرفه براشون
حتما دیدن میصرفه که هی میسازن، اعتبار برند هم به چیز سگ
مزاحی در کار نبوداتفاقا من این ریمستر را نمیخوام و بصورت کلی فنی حرف زدم. حالا اینایی هم که توضیح دادی قطعا مزاح بود ولی بازی از نظر فنی هیچ مشکلی نداره و ریمستر خوبیه. اینکه سونی ارزش داشته اینو ریمستر کنه یا نه اونش دیگه بحث من نیست و من هم دوست دارم ای پی های دیگه ای رو ریمستر میکرد.
سگا هم از اوناییه که خوب ریمستر کردن بلده و با چند تا ریمستر و ریمیک به موقع تونست سری یاکوزا خارج از ژاپن محبوب بکنه
منم واقعا 90 درصد مشکلم با سونی همین سازوکار جدید بازاریابیشه. قشنگ این حسو بهم میده که حال و حوصله فعالیت تو زمینه گیمینگ رو از دست دادن و همینطوری میگن یه چیزی ساختیم دیگه یه کاریش بکنیم.من با کلیت حرفت موافقم. منم دوست داشتم شوترهای قدیمیش ریمستر میشد. ولی سونیه دیگه.
در مورد مارکتینگ سونی اتفاقا دو روز پیش صحبتش با یکی از دوستان بود گفتم راه سونی درسته تو محتوا و سخت افزار و خیلی قوی و درست دارن پیش میرن ولی نحوه بازاريابي افتضاح به تمام معنا هستند. نمیدونم چرا اینطور شدند ولی به نظر میاد شرایط مایکروسافت قطعا تو این روش سونی تاثیر داشته. وقتی مایکروسافت بازیهاش برای سونی میاد دیگه اون جنبه جنگ کنسولی که همیشه از سونی میدیدیم حذف شده چرا که سونی از سیاست جدید مایکروسافت کاملا راضی هست که بازیهاشو میاره تو استور پلی استیشن. حالا ممکنه بگی چه ارتباطی دارن اینها ولی اگر به نسلهای قبل دقت کنیم اون مراسمهایی که تو ذهن ما موند اون هایپی که درست میکردن هر دو طرف بخاطر همون جنگ بین شون بود. حالا که دیگه این جنگ وجود نداره سونی با خیال راحت خودش (نه ما) بازیاشو معرفی میکنه و نمیاد برگهای برنده شو زود رو کنه. از طرفی اون سیاست تحت فشار قرار ندادن استودیو و معرفی دیر هنگام بازیها هم دارن اجرا میکنند که باب میل سازنده ها ولی زجرآور برای گیمرهاست. همین استرو که احتمالا گوتی هم میشه سرجمع تو سه چهارماه معرفی و ریلیز شده . این چجور مارکتینگ هست واقعا. جا داشت بیشتر بهش بها میدادن تو مارکتینگ.الام هم که دو سه ماه دیگه ۲۰۲۵ میشه گاست جدید معرفی کردن برای ۲۰۲۵ (:
این تریلر گاست جدید مشخص بود مال چندین ماه یا شاید یکسال قبل بود و اینها حتی زحمت ندادند تریلر رو روی فایو پرو کپچر کنند. از طرفی میبینی انگار تبلیغات فایو پرو بد بود ولی از طرفی میبینی تمام پری اردرهای پرو تو چند ساعت فروش رفت . خلاصه سونی کارهای عجیب زیاد کرده و میکنه این اولیش نیست آخریش هم نیست .
مثلا همین امسال اگر از ابتدای سال نگاه کنی خیلی زیاد بازی انحصاری دادند حالا چه فرست پارتی چه سکندپارتی ولی میبینی یکجوری تو مارکتینگ تر زدن که انگار بازی ندادند وگرنه فایو از سالهای قبل بیشتر بازی انحصاری داشت .
خب هزینه و وقت کمتری میطلبیده.ریمیک و ریمستر به شدت حوصله سر بر هستن ٬ مگه اینکه یه عنوان واقعا قدیمی باشه و ارزش بازی داشته باشه در کنارش ٬ حالا اصرار به ریمستر و ریمیک داری ٬ اینهمه IP تاپ! چرا این آخه؟
این ارتباط رو چطور درآوردی؟مگه اینکه خودشون بیان بازی قبلی خودشونو روی انجین جدید استودیو ریمستر کنن وگرنه هیچکی سمت انجین تک-بعدی و خشک اینا نمیاد.
به بازیهایی که تحت انجین دسیما ساخته شدن دقت کنید... همشون فوکوسشون روی گرافیک و روایت داستان بوده و گیمپلی تعطیلی داشتن مثل death stranding و until dawn.
همه میدونن مجله Edge گیمپلی براش خیلی مهمه و به بازیهای سینمایی امتیاز کمی داده همیشه.این ارتباط رو چطور درآوردی؟
انجین یک ابزاره فقط ، تعیین کننده گیم پلی و... که نیست.
اینها مسئولیتش با طراح گیم پلی و بازیه.
انجین مگه خودش هم گیم پلی طراحی میکنه ؟
از طرفی DS که کلا گیم پلی خالصه!
اگه DS یا هورایزنها به نظرت گیم پلی نداشتن خب مسئولیتش حتما با انجین بی زبون نمیتونه باشه![]()
حالا که نیاز نیست لطفا دیگه چیزی نگو. مرسی اَهنیازی نیست من چیزی بگم.
دسیما یه انجین داخلیه برای چی بقیه باید بیان سمتش؟مگه اینکه خودشون بیان بازی قبلی خودشونو روی انجین جدید استودیو ریمستر کنن وگرنه هیچکی سمت انجین تک-بعدی و خشک اینا نمیاد.
به بازیهایی که تحت انجین دسیما ساخته شدن دقت کنید... همشون فوکوسشون روی گرافیک و روایت داستان بوده و گیمپلی تعطیلی داشتن مثل death stranding و until dawn.