تصاویر مقایسه نسخه اورجینال با ریمستر بازی Horizon Zero Dawn منتشر شدند

dantemaximum

کاربر سایت
🟧 در طی مراسم State of Play از نسخه ریمستر Horizon Zero Dawn رونمایی شده که در تاریخ 10 آبان ماه 1403 برای پلتفرم PC و PS5 منتشر میشه

🔸برای کسانی که نسخه اورجینال دارن با پرداخت 10 دلار میتونن به نسخه ریمستر ارتقا بدن و خود بازی ریمستر هم 50 دلار قیمت داره


🔸در ادامه میتونید تصاویر مقایسه نسخه اورجینال با ریمستر بازی Horizon Zero Dawn رو ببینید

sshot-407.jpg
sshot-411.jpg
sshot-410.jpg
sshot-409.jpg
sshot-408.jpg
sshot-406.jpg
sshot-404.jpg
sshot-403.jpg
sshot-405.jpg
sshot-412.jpg
sshot-413.jpg sshot-415.jpg sshot-416.jpg sshot-419.jpg sshot-420.jpg sshot-421.jpg sshot-422.jpg sshot-423.jpg
 
آخرین ویرایش:
بنظرتون هزینه ساخت همچین ریمستری چقدره؟
میخوام ببینم چجوریه این ریمسترا میصرفه براشون

حتما دیدن میصرفه که هی میسازن، اعتبار برند هم به چیز سگ
معادل حقوق 5-10 نفر و حدودا بین 2 تا 6 ماه کار بسته به کیفیت ریمستر. قاعدتا هزینه ارتقا انجین داخلش نیست چون اون رو در هر صورت برای بازی های جدیدترشون ارتقا داده بودن از قبل. افکت های گرافیکی و یا فیزیکی جدید تر من جمله نورپردازی و غیره هم وابستگی خاصی به گیم نداره و رو خود انجین پیاده می شه معمولا و با ارتقاعش اکثرش رو با چند تا کلیک می شه آورد رو بازی های قدیمی ( استثنا هم داره ولی بعیده برا ریمستر زپرتکی از اون استثناعات استفاده بشه).
اگه تکسچر یا مدل جدید هم داشته باشه هزینه ساخت اونا هم میاد روش.
در مجموع فرض بگیری 10 نفر، 6 ماه با حقوق 100 هزار می شه حدود 500 هزار دلار هزینه...
البته لازمه که اشاره کنم این برآورد برای وقتی هست که شما موقع ساخت گیم اصلی فکر maintainability و forward compatible بودن گیم و انجینش رو کرده باشی. اگه نه مثلا یه گیم PS2 رو شما بدون emulator بخوای ریمسترش کنی رسما فرق خاصی با ریمیک کردنش نداره...
اتفاقا من این ریمستر را نمیخوام و بصورت کلی فنی حرف زدم. حالا اینایی هم که توضیح دادی قطعا مزاح بود ولی بازی از نظر فنی هیچ مشکلی نداره و ریمستر خوبیه. اینکه سونی ارزش داشته اینو ریمستر کنه یا نه اونش دیگه بحث من نیست و من هم دوست دارم ای پی های دیگه ای رو ریمستر میکرد.
مزاحی در کار نبود :D :-" این ریمستری که من میبینم در حد همین که گفتم بیشتر روش خیلی بعیده کار شده باشه. در ضمن مشکل نداشتن بازی از نظر فنی و خوب بودن ریمستر دو مقوله جداست. بازی از اولش و بدون ریمستر تو زمینه فنی از بهترین های زمان خودش بود و همین الانش هم از متوسط بازی هایی که میان می شه گفت بالاتره. خوب بودن ریمستر یعنی تفاوت فنی قابل توجه بین ریمستر و نسخه اصلی که اینجا تقریبا وجود نداره...
 
سگا هم از اوناییه که خوب ریمستر کردن بلده و با چند تا ریمستر و ریمیک به موقع تونست سری یاکوزا خارج از ژاپن محبوب بکنه

البته که سگا هم یه سری نقص ها داشته
مثلا اینا واقعا نتونستن سری Super Monkey Ball رو اون جور که باید زنده کنن ولی خب تلاش شون قابل تقدیر بود
هنوز که هنوزه هیچ غلطی با آیپی Nights نمی کنن
ریمستر های The House of the Dead و Panzer Dragoon واقعا خیلی ضعیف بودن
و خب معلوم نیست این ابر پروژه ای که واسه زنده کردن شینوبی و تاکسی دیوونه و گلدن اکس و اینا دارن جواب بده یا نه. خارج از یه تیزر چیزی ازشون ندیدیم

ولی
ولی
ولی با این وجود بازم درست میگی
کاری که اینا با سری Yakuza کردن واقعا نبوغ آمیزنه
به شدت با کاری که با سری Wonder Boy کردن عشق کردم
و جوری که Streets of Rage رو زنده کردن یه چیز افسانه ای ایه

ولی به نظرم اوج نبوغ سگا تو ریمستر کردن و زنده کردن آیپی هاش رو داریم امسال و همین ماه بعد با Sonic x Shadow Generations می بینیم
یعنی کاری که نینتندو نتونست سال 2013 با Year of Luigi انجام بده (و به طرز شگفت آوری به اولین سال تاریخ نینتندو بعد از تبدیل شدنش به عول صنعت ویدیو گیم شد که توش ضرر مالی دید :دی)
اینا دارن تو سگا با Year of Shadow تو سال 2024 بهش کامل میرسن. نه تنها ستاره اصلی فیلم سوم سونیک شدو شده
بلکه مینی انیمیشن Dark Beginnings به شدت فوق العاده از آب دراومده و بهتر از همه هم همین ریمستر جدید Sonic x Shadow Generations ـه که حقیقتا همون Shadow the Hedgehog 2 ـه. فقط باندلش کردن با ریمستر سونیک جنریشنز که راحت تر فروش بره و بتونه از فرمول گیم پلی موفق همون بازی پیروی کنه.
Like Bro, That's GENIUS :دی
 
من با کلیت حرفت موافقم. منم دوست داشتم شوترهای قدیمیش ریمستر میشد. ولی سونیه دیگه‌.
در مورد مارکتینگ سونی اتفاقا دو روز پیش صحبتش با یکی از دوستان بود گفتم راه سونی درسته تو محتوا و سخت افزار و خیلی قوی و درست دارن پیش میرن ولی نحوه بازاريابي افتضاح به تمام معنا هستند. نمیدونم چرا اینطور شدند ولی به نظر میاد شرایط مایکروسافت قطعا تو این روش سونی تاثیر داشته. وقتی مایکروسافت بازیهاش برای سونی میاد دیگه اون جنبه جنگ کنسولی که همیشه از سونی میدیدیم حذف شده چرا که سونی از سیاست جدید مایکروسافت کاملا راضی هست که بازیهاشو میاره تو استور پلی استیشن. حالا ممکنه بگی چه ارتباطی دارن اینها ولی اگر به نسلهای قبل دقت کنیم اون مراسمهایی که تو ذهن ما موند اون هایپی که درست میکردن هر دو طرف بخاطر همون جنگ بین شون بود. حالا که دیگه این جنگ وجود نداره سونی با خیال راحت خودش (نه ما) بازیاشو معرفی میکنه و نمیاد برگهای برنده شو زود رو کنه. از طرفی اون سیاست تحت فشار قرار ندادن استودیو و معرفی دیر هنگام بازیها هم دارن اجرا میکنند که باب میل سازنده ها ولی زجرآور برای گیمرهاست. همین استرو که احتمالا گوتی هم میشه سرجمع تو سه چهارماه معرفی و ریلیز شده‌ . این چجور مارکتینگ هست واقعا. جا داشت بیشتر بهش بها میدادن تو مارکتینگ.الام هم که دو سه ماه دیگه ۲۰۲۵ میشه گاست جدید معرفی کردن برای ۲۰۲۵ (:
این تریلر گاست جدید مشخص بود مال چندین ماه یا شاید یکسال قبل بود و اینها حتی زحمت ندادند تریلر رو روی فایو پرو کپچر کنند. از طرفی میبینی انگار تبلیغات فایو پرو بد بود ولی از طرفی میبینی تمام پری اردرهای پرو تو چند ساعت فروش رفت . خلاصه سونی کارهای عجیب زیاد کرده و میکنه این اولیش نیست آخریش هم نیست .
مثلا همین امسال اگر از ابتدای سال نگاه کنی خیلی زیاد بازی انحصاری دادند حالا چه فرست پارتی چه سکندپارتی ولی میبینی یکجوری تو مارکتینگ تر زدن که انگار بازی ندادند وگرنه فایو از سالهای قبل بیشتر بازی انحصاری داشت .
منم واقعا 90 درصد مشکلم با سونی همین سازوکار جدید بازاریابیشه. قشنگ این حسو بهم میده که حال و حوصله فعالیت تو زمینه گیمینگ رو از دست دادن و همینطوری میگن یه چیزی ساختیم دیگه یه کاریش بکنیم.
اینکه مایکرو کشیده کنار مسلما یه تاثیری تو رفتار سونی داشته مثل همین کنفرانس نذاشتن یا نزدیک عرضه معرفی کردن. منتها همون 4 تا کاری که انجام میده هم درست انجامشون نمیده. مثلا معرفی نزدیک عرضه خوبه ولی منظور 1 سال تا 1 سال و نیم قبل عرضس نه 3 ماه! کمپانی های دیگه ریمسترای درپیتیشونم سه ماه قبل انتشار معرفی نمیکنن اون وقت سونی یکی از بزرگترین پروژه های گس ـش رو 3 ماه قبل انتشار معرفی میکنه (اون تیزر چرت یه سال قبلش به نظرم معرفی به حساب نمیومد). یا همین گاد آف وار رگناروک رو من انصافا یه فوتیج درست حسابی از گیم پلیش تا قبل اینکه بازی کنم گیرم نیومد! جدا اصلا سونی گیم پلی خاصی ازش نشون داد؟ یا اون آنونس افتضاحش که بیشتر حس DLC جدید GOW رو میداد تا سیکوئل.
یا برای مثال اومدن مثل نینتندو ایونت هاشونو آنلاین برگذار کنن ولی هنوز بعد از 5 سال تجربه دایرکت پخش کردن هنوز نفهمیدن این سیستمی که زنجیر وار همینطوری یه سری تریلر رندوم پخش میکنن یه شیوه قدیمی و بی تاثیره اگه تاثیر منفی نداشته باشه. همین معرفی لگو هورایزن رو تو مثلا نگاه کن چقدر ورژنی که نینتندو روش کار کرده بهتر و جذاب تر از معرفیش تو کانال پلی استیشن:


معرفی پلی استیشن دقیقا منو یاد تریلرای بازیای شخمی اقتباسی 15-20 سال پیش که از رو شرک و توی استوری و اینا میساختن میندازه. به جاش نینتندو قشنگ مکانیزم هارو توضیح میده راویه هر از گاهی یه بامزه بازی ای درمیاره قشنگ معلومه نینتندو یه درک درستی پیدا کرده که ایونت آنلاین باید چطوری تریلر توش پخش شه. اینجوری که سونی تریلر پخش میکنه چه فرقی با روزای عادی داره که تریلر تو کانالش میذاره؟ اصلا چرا ایونت میذاره وقتی هیچ ارزش افزوده ای رو نمایشش نداره؟ :D

پلی استیشن خیلی بزرگ تر از چیزیه که سونی داره باهاش رفتار میکنه. فروش بازیاش میتونه در حد فرست پارتیای نینتندو باشه ولی متاسفانه با بازاریابی افتضاحی که دارن و مخصوصا این هویت زدایی ای که داره از پلی استیشن میشه در آینده اوضاع به مرور بدتر میشه به نظرم.
نینتندو میاد یه چیزی مثل اون موزه درست میکنه که هویتشو واسه نسل های آینده مدیریتی کارمندی حفظ کنه ازونور سونی چند ساله اصلا معلوم نیست چیه دیگه چهار تا ای پی داره یه پولی میریزه پاشون میسازه با دو تا تریلر میده بیرون.
 
در مورد قیمت بازی!
جدا از اینکه بازی بارها تو پلاس بود یا حتی بازیو رایگان کردن! یا تخفیف های عجیب خورده! کار ندارم، هرکی فن این سری بوده بازیو خریده! خوشش نیومده که الزامی نداشته ده دلار برا ریمستر بده! اونی هم که رایگان بازیو اد کرد، نوش جونش کلا با ده دلار اپگرید کنه! نخواستم هیچی

ولی خیلی عجیبه می گن سونی چرا قیمت بازی رو دو برابر کرده!
بازی به تنهایی قراره برا کسایی که تا به امروز بازیو نداشتن پنجاه دلار باشه
و هرکی داشته کلا ده دلار بده(کاری با فلسفه اینکه بازی ریمستر لازم نداشت ندارم)

ولی ببخشید، مگه دیوانه ان, بازیو همچنان 20 دلار بفروشن! و هرکی بیست دلار رو الان بده، بره با ده دلار، و با 30 دلار، بیست دلار به نفعش بشه
خوب اصلا چرا براش50 دلار انتخاب کردن! قطعا فکر اینجاشو کرده بودن دیگه وگرنه، یکدفعه می کردش 30 دلار دیگه:دی
باز می گم ریمستر لازم نبود
ولی گرون کردن و رسوندنش به 40 دلار، در راستای اون هست که پلیر های جدید اون 50 دلار رو بدن!
 
آخرین ویرایش:
ریمیک و ریمستر به شدت حوصله سر بر هستن ٬ مگه اینکه یه عنوان واقعا قدیمی باشه و ارزش بازی داشته باشه در کنارش ٬ حالا اصرار به ریمستر و ریمیک داری ٬ اینهمه IP تاپ! چرا این آخه؟
 
  • Like
Reactions: noctis-sm3
مشکل از جند جاس
این IPبین خود سونی فن ها انجنان محبوب نیست ولی برا سونی فروش خیلی خوبی داشته

نسخه اصلی بازی اصلا نیاز به ریمستر ندازه همینجوری خیلی خوبه

بازی های بهتری برای ریمستر داره
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Destro
ریمیک و ریمستر به شدت حوصله سر بر هستن ٬ مگه اینکه یه عنوان واقعا قدیمی باشه و ارزش بازی داشته باشه در کنارش ٬ حالا اصرار به ریمستر و ریمیک داری ٬ اینهمه IP تاپ! چرا این آخه؟
خب هزینه و وقت کمتری میطلبیده.
و هم بهانه ای شد که قیمت بازی چندبرابر بشه.

آره بازیهای قدیمیتری مثل معدن طلا داره ولی خیلیهاشون ریمستری که پلیر جدید بتونه بازی کنه براشون پاسخگو نیست و باید حتما ریمیک بشن، مثل دیمن سولز که شد.
اونهایی هم که با ریسمتر همچنان میتونن مدرن باشن خب هزینه و وقت بیشتری به نسبت بازیهای نسل هشتی میطلبن.
حتی بخشی از بازیهای نسل هشتی هم از دید سونی امکان ریمستر شدن ندارن مثل درایوکلاب که باید کلی پول لایسنس ماشین و موتور براش بدن که اصلا برای ریمستر توجیه نداره.

بحث فقط پوله و استفاده حداکثری از عناوین موجود که این پتانسیل رو دارن وگرنه این ریمستری نبود که هیچ کس بخواد جز خود سونی.
 
  • Like
Reactions: m.a.t and Destro
مگه اینکه خودشون بیان بازی قبلی خودشونو روی انجین جدید استودیو ریمستر کنن وگرنه هیچکی سمت انجین تک-بعدی و خشک اینا نمیاد.

به بازیهایی که تحت انجین دسیما ساخته شدن دقت کنید... همشون فوکوسشون روی گرافیک و روایت داستان بوده و گیمپلی تعطیلی داشتن مثل death stranding و until dawn.
 
  • Smile
Reactions: milad2mars
مگه اینکه خودشون بیان بازی قبلی خودشونو روی انجین جدید استودیو ریمستر کنن وگرنه هیچکی سمت انجین تک-بعدی و خشک اینا نمیاد.

به بازیهایی که تحت انجین دسیما ساخته شدن دقت کنید... همشون فوکوسشون روی گرافیک و روایت داستان بوده و گیمپلی تعطیلی داشتن مثل death stranding و until dawn.
این ارتباط رو چطور درآوردی؟ :D
انجین یک ابزاره فقط ، تعیین کننده گیم پلی و... که نیست.


اینها مسئولیتش با طراح گیم پلی و بازیه.
انجین مگه خودش هم گیم پلی طراحی میکنه ؟

از طرفی DS که کلا گیم پلی خالصه!

اگه DS یا هورایزنها به نظرت گیم پلی نداشتن خب مسئولیتش حتما با انجین بی زبون نمیتونه باشه:))
 
معمولا این ریمسترها رو میدن اون تازه واردهای استودیو انجام بدن ولی گویا این تازه واردها از اونهای بودن که با سهمیه 30 درصدی وارد استودیو شدن
 
  • Smile
Reactions: XsmokeX
این ارتباط رو چطور درآوردی؟ :D
انجین یک ابزاره فقط ، تعیین کننده گیم پلی و... که نیست.


اینها مسئولیتش با طراح گیم پلی و بازیه.
انجین مگه خودش هم گیم پلی طراحی میکنه ؟

از طرفی DS که کلا گیم پلی خالصه!

اگه DS یا هورایزنها به نظرت گیم پلی نداشتن خب مسئولیتش حتما با انجین بی زبون نمیتونه باشه:))
همه میدونن مجله Edge گیمپلی براش خیلی مهمه و به بازیهای سینمایی امتیاز کمی داده همیشه.
همین 6 و 7 هایی که بار بازیهایی که نام بردم از جمله هورایزن کرده خودش گویای همه چیزه. نیازی نیست من چیزی بگم.
 
  • Smile
Reactions: milad2mars
مگه اینکه خودشون بیان بازی قبلی خودشونو روی انجین جدید استودیو ریمستر کنن وگرنه هیچکی سمت انجین تک-بعدی و خشک اینا نمیاد.

به بازیهایی که تحت انجین دسیما ساخته شدن دقت کنید... همشون فوکوسشون روی گرافیک و روایت داستان بوده و گیمپلی تعطیلی داشتن مثل death stranding و until dawn.
دسیما یه انجین داخلیه برای چی بقیه باید بیان سمتش؟

روایت داستان که کاری به انجین نداره. گیم پلی بازی‌هایی که روی این انجین ساخته شدن هم که به شدت متنوع بودن. DS گیم پلی خالص و به شدت متنوع و هورایزن هم با مکانیک‌های گیم بسیار زیاد.

بعد به صورت کلی انجین به گیم‌پلی چه کار داره؟ انجین فراست‌بایت که خبرهای زیادی از بد قلق بودنش متنشر شده توی گستره زیادی از بازی‌های EA از شوتر نظامی تا ورزشی و ریسینگ استفاده شده.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or