تجدید نظر کاواتا در مورد اکشن گرا شدن رزیدنت اویل

hmd2009

کاربر سایت
Oct 3, 2008
4,585
نام
حمید
resident_evil_ps_vita.jpg


درود


"با نگاهی با بازخورد های کاربران در رابطه با دو بازی اخیر من تصمیم گرفتم که کمی در مورد دیدگاهم در مورد آن مسئله تجدید نظر کنم"

کاواتا در ضمن مصاحبه ای با Videogamer گفت : "اگه شما به برگردید و به رزیدنت اویل که سال گذشته عرضه شد نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که ما ایده های متنوعی را در آن عنوان داشتیم."
"من هنوز بر این باورم که به چالش کشیدن خودمان با آوردن عناصر جدید در بازی برای ما مهم است، تا بتوانیم آنها را تازه و در ارتباط با هم نگاه داریم."
در مورد تجدید نظر در خصوص اکشن شدن رزیدنت اویل پس از نتایج بدست آمده از رزیدنت اویل :عملیات راکون سیتی و رزیدنت اویل 6 آقای کاواتا گفت :
"با نگاهی با بازخورد های کاربران در رابطه با دو بازی اخیر من تصمیم گرفتم که کمی در مورد دیدگاهم در مورد آن مسئله تجدید نظر کنم هنوز فکر میکنم در مورد آوردن رزیدنت اویل رولیشنز بر روی کنسولها این در همان مقوله ای که در باره اش صحبت میکردم قرار میگیرد. بازی هم شامل المانهای رزیدنت اویل کلاسیک است و هم بعضی از عناصری که در بازیهای مدرن امروزی از آنها استفاده میشود. امیدوارم که این بازی هر دو طرف را راضی کند."
کاواتا معتقد است که تمرکز بیشتر بر روی وحشت و ترس راه حل مسئله است. او ادامه داد" رفتن به جلو مهمترین مورد برای من و آینده سری است.

"مهم نیست چه چیزی. ما همیشه بر روی ترس و وحشت به عنوان یک یاز ارکان مهم در سری تمرکز خواهیم کرد. این چیزی اسنت که من فکر میکنم تغییر ناپذیر است.
بازی رزیدنت اویل عملیات راکون سیتی اساسا به عنوام یک شوتر خالص در دنیای رزیدنت اویل ساخته شد .
من فکر میکنم که یک پتانسیل در بنیان بازی میتواند وجود داشته باشد فرضا اگه یک دنباله برای این بازی ساخته شود میتواند ترس و وحشتی که ما رزیدنت اویل را با آن شروع کردیم به درون بازی بازگرداند.این میتواند به عنوان راهی باشد که آن المانها را که ما تصور میکنیم باید در یک بازی کنار هم باشد را به بازی برگرداند."

در ماه مارج سال گذشته کاواتا به Gamasutra گفت "که احساس میکند رزیدنت اویل به تمرکز بر روی اکشن بیشتر در بازی نیاز دارد و رزیدنت اویل های اولیه نیاز دارند تا با اضافه کردن تغییراتی که در رزیدنت اویل های 4و 5 اعمال شد توسعه پیدا کنند.
رزیدنت اویل سرآغاز ماجرا بود و رزیدنت اویل 5 آن راه را ادامه داد و من فکر میکنم آن ایده آل بازارهای آمریکای شمالییست و ما نیاز داریم تا حرکتمان را دز آن جهت ادامه دهیم یک گام به جلو برداریم و در واقع یکی از دلایل ساخت رزیدنت اویل رولیشنز هم همین مورد است."

رزیدنت اویل 6 و عملیات راکون سیتی که به عنوان بازیهای که نسبت به عناوین اولیه بیشتر اکشن گرا بودند در نظر گرفته شده بودند در نزد هواداران بسیار ناچیز محسوب شدند و مورد انتقاد قرار گرفتند. پس از ناکامی در برآورده ساختن میزان فروش نزدیک به چیزی که کپکام پیش بینی آن را کرده بود ناشران مجبور شدند تا در مورد پیش بینی های مالی خود پس از عرضه تجدید نظر کنند.
کاواتا گفت ا"گر مردم محصولات ما را میخرند و بازی میکنند در نظر گرفتن خواسته های گیمر ها برای ما اهمیت دارد.
من فکر میکنم برای بازیهایمان ما همیشه باید در جایی که پتانسیل بازار به سمت آن کشش دارد تمرکز کنیم بنابراین بله از آوردن رزیدنت اویل رولیشنز بر روز کنسولها هدف ما اینست که این بازی در مقیاس بزرگتری ظاهر شود زیرا این بازی از 3DS به روی چهار پلتفرم می آید. هدف ما آن دسته از گیمر هایی است که هنوز این بازی را تجربه نکرده اند و این کاری است که ما نیاز داریم تا همواره به آن ادامه دهیم. "


☣Halvlid

 
آخرین ویرایش:

Miesam

کاربر سایت
Sep 23, 2005
6,142
نام
Miesam Sh
این یارو رو جمع کنید از کپکام، فکر کنم هیچکس دیگه تو کپکام نیست این زارت زارت میاد نظر میده . . .
من نوشته هاشو حتا نمیخونم (نظراتشو) اینقدر دری ورین! طرف فکر کرده یه RE6 ساخته الان ترکونده دیگه، اونم چی RE که حتا در اکشن بودنم هم گند زده بود.
همون Max Payne 3 از پایه گند زد به این سری رفت، گند زد به داستان، به جو، به فضا، به آهنگ، به گیم پلی، ولی هرچی که ازش در اومد تو حال و هوای جدیدی که داشت عالی بود . . .
این RE همینم نشد :|.
 

TCSCELL

8
کاربر سایت
Dec 5, 2007
17,779
نام
سینا
تقریبا (رسما!) به چیز خوردن افتاده:D
چیزی که یه گیمر تازه وارد هم میتونست پیش بینی کنه رو اینا به روش سختش یاد گرفتن. مبارکه.
 

hmd2009

کاربر سایت
Oct 3, 2008
4,585
نام
حمید

CAP\MortezA63

کاربر سایت
Mar 13, 2009
1,653
نام
MortezA
.


کاواتا معتقد است که تمرکز بیشتر بر روی وحشت و ترس راه حل مسئله است.

احسنت مرسی واقعا با این قسمت خیلی حال کردم.دقیقا عنصری هست که خیلی وقته از سری رزیدنت اویل محو شده و از بین رفته...!!!عنصری که اویل رو اویل کرد از بین رفت و حالا باید به این سری برگرده امیدوارم هرچه زودتر این اتفاق بیافته..!!
 

Darkside Fury

کاربر سایت
Nov 23, 2007
2,606
نام
Sadegh
من الان ذوق زدم واسه رزیدنت اویل 6 کاش رو رولیشنز 3 سال کار میکردن و جزو رزیدنت اویل های اصلی سری میشد ):

درسته که بازی مشکلاتی داره ولی اگه بری تو تاپیک 360 بازی میبینی خیلی ها هم خوششون اومده ، من خودم فقط از بخش کریسش خوشم نیومد ، و از باقی قسمت هاش راضی بودم ، نمره 8 هم بهش میدم (به بخش کریس 6 ) ، خلاصه سلیقه ایی هست و خودت باید بازی کنی تا ببینی خوبه برات یا بد ، از نظرات و خبر هایی که میشنوی دلسرد نشو .
 

pcgamer

کاربر سایت
Aug 28, 2006
1,748
نام
سیاوش
موضوع اینجاست که پدیده ای ب اسم زامبی واقعا دیگه ترسناک نیست.خیلی کلیشه ای شده 100 ها فیلم راجبش ساخته شده حتی فیلم کمدی ! تو بازی ها هم که کم نبوده تو این نسل ب نظرم ای پی جدید مثل alan wake خیلی موفق تر می تونه باشه چون ایدشون جدید بوده که با سایه ها تو جنگل ترس رو ایجاد می کردن .این ای پی هم اگه واقعا رو ب اکشن نمی رفت ب نظرم دیگه واقعا منقضی شده اخه زامبی تا کی!
 

hmd2009

کاربر سایت
Oct 3, 2008
4,585
نام
حمید
موضوع اینجاست که پدیده ای ب اسم زامبی واقعا دیگه ترسناک نیست.خیلی کلیشه ای شده 100 ها فیلم راجبش ساخته شده حتی فیلم کمدی ! تو بازی ها هم که کم نبوده تو این نسل ب نظرم ای پی جدید مثل alan wake خیلی موفق تر می تونه باشه چون ایدشون جدید بوده که با سایه ها تو جنگل ترس رو ایجاد می کردن .این ای پی هم اگه واقعا رو ب اکشن نمی رفت ب نظرم دیگه واقعا منقضی شده اخه زامبی تا کی!

میدونی اینا باید چیکار کنن؟ کاری که تو رزیدنت اویل رولیشنز کردن یعنی با آوردن یک داستان کاملا جدید در یک محیط کاملا جدید به خاطر اون ویرروس آبی T-Abyss که اطلاعات کاملشو تو اسپویلر میزارم باعث شدن تا به جای زامبی ها دشمنای جدیدی خلق بشن. و این خودش یک نو آوری بود! دشمنایی که ماهیتشون ماهی بود نمیه انسان نیمه ماهی! و این خودش یک ابتکار بود. البته محیط ها کاملا محدود هستن دریا خشکی فضا یخبندان دیگه اون خلاقیت اونا رو میطلبه که چطور با استفاده از محیط های جدید یک داستان جدید با ظاهری تازه مثل رزیدنت اویل رولیشنز بسازند. خب رزیدنت اویل رولیشنز HD کاملا ثابت میکنه که کپکام داشته راه رو اشتباه میرفته شاید بتونن دنباله ای برای اون بسازن اما به نظر من زامبی چیزی نیست که قدیمی بشه درشته بهشون عادت کردیم مخصوصا ما فن های Survivor- Horror اما بازم میتونن همون زامبی ها رو طوری بسازن که بازیکن بیشتر از قبل بترسه من هنوز یک رزیدنت اویل واقعی بعد از رزیدنت اویل ریمیک ندیدم. درسته رزیدنت اویل های زیادی ساخته شد اما هیچکدوم به قشنگی ریمیک نبود!

داستان بازی بین رزیدنت اویل4 و 5 اتفاق می افتد و در همه ی قسمت های داستان بازی طرفداران چهره های مورد علاقه شان را میبینند. در این بازی جیل ولنتاین و کرس ردفیلد با پرتنر های خود Parker Lucian و Jessica Sherawat در جستجوی کشف حقیقت در مورد سازمان تروریستی Veltro و ویروس T-Abyys هستند.
بازی شامل معما ها و محیط های کاملا جدید است و شما بعضی مواقع در بازی نیاز دارید تا برای پیدا کردن آیتم ها و شناسایی دشمنان از Genesis Scanner استفاده کنید.


داستان اینگونه آغاز میشود که که جیل و پارتنرش پارکر به جایی که قبلا کرس و همکارش جسیکا رفته و ناپدید شده بودند بودن اعزام میشوند تا از آنها خبری پیدا کنند اما چیزی که آنها با آن مواجه میشوند یک کشتی دریایی بزرگ متروکه است که "Queen Zenobia" نامیده میشود بعد از مدتی جستجو یک گروه تروریستی که ماسک ضد گاز به صورتشان دارند آنها را غافلگیر میکنند و ...

اسم سازمان تروریستی در این بازی "Veltro " است که با سلاح های بایولوژیکی به شهر Terragrigia که یک شهر شناور روی آب است و انرژی آن با نور خورشید تامین میشود حمله میکنند و شهر نابود میشود.
ویروس جدیدی که محور داستان بازی را تشکیل میدهد T- Abyss نام دارد که یک ویروس جهش زاست و از ترکیب مقادیر کمی از ویروس T با ویروس Abyss بدست اومده!
Abyss اسم یک نوع ویروس هست که در بدن یک ماهی که در آبهای اقیانوس Kermadec Trench در عمق 30000 فوتی شرق نیوزلد زندگی میکند کشف شده است.
پژوهشگران زیست شناسی دریایی دانشگاه Montpellier در طی انجام آزمایشاتشان در اعماق آبهای Kermadec Trench در عمق 9000 متری این اقیانوس به وجود گونه ی جدید از ماهیها پی بردند که سیستم بدنی خاصشان به آنها این اجازه را میدهد تا در مقابل فشار بسیار زیادی که ناشی میلیونها گالن آب اطراف آنها بوجود آمده است مقاومت کند. یکی از محققان در آنجا پی میبرد که این خاصیت خارق العاده این ماهی ها بر اثر تحولات زیست محیطی بوجود نیامده است بلکه عامل آن وجود یک نوع ویروس در بدن این نوع ماهی خاص است.
توانایی این ویروس در وفق دادن بدن این ماهی در برابر محیط باعث شد تا آنها نام این ویروس را "Abyss" بنامند. پس از این کشف بزرگ این محققان تصمیم گرفتند تا یک سفر دریایی دیگر را برای صید ماهی های بیشتر و بدست آوردن مقادیر بیشتر از ویروس انجام دهند.
این ویروس به تنهایی توانسته بود منجر به تولید B.O.W شود این باعث میشد که میزبانش در مقابل فشار کم مقاومت کند و به اکسیژن کمتری برای ادامه بقا و مقاومت در برابر حرارت نیاز داشته باشد.
ساخت T- Abyss نشان میداد که چقدر آسان این ویروس میتواند توسعه پیدا کنه و با توجه به گونه ی خود تغییر شکل دهد. این ویروس میتواند حتی منجر به تولید B.O.W هایی مبتنی بر ژن ماهی در بدن میزبان شود. پس از نابود شدن این B.O.W ها به سبب ژنتیک بدنی خاص آنها تبدیل به محلولی از آب و استخوان میشوند.
تنها چند مورد از مواردی که T- Abyss باعث حمله شده بود وجود داشت اما اکنون حتی انواع جدیدی از B.O.W ها بوسیله آن ساخته میشوند.
در سال 2005 گروه تروریستی Veltro تهدید گرد که مقادیر کمی از این ویروس را در آبها آزاد خواهد کرد هدف شیطانی آنها آلوده کردن یک پنجم از آب اقیانوس های روی زمین بود.
 

19Rodar

کاربر سایت
Dec 28, 2011
2,876
نام
فرشاد
به نظر من که RE6 واقعا شکست خورد.یک بازی که حتی اکشن قابل قبولی هم نداشت و پر بود از باگهای ریز و درشت و هوش مصنوعی بسیار ضعیفی داشت که اعصاب آدم رو خراب می کرد.کپکام متاسفانه نتونست حتی یک رزیدنت اویل اکشن در حد خوب هم بسازه! من نمی دونم کپکام داره به چی فکر میکنه چرا میاد یه آی پی بینظیر مثل رزیدنت ایول رو به گند می کشه تا باهاش پول بیشتری در بیاره؟! خب بازی اکشن میخوای بسازی یه آی پی جدید بده بیرون چرا گند میزنی به ایول؟؟!! در این مورد دیگه ادامه نمیدم چون اینقدر در این موارد بحث کردیم که خودم هم دیگه خسته شدم فقط میخوام اینو بگم که دوران رزیدنت ایول تموم نشده و هنوز هم میشه با ساختن یک جو و اتمسفر قوی به مانند رزیدنت های کلاسیک و حتی با همون زامبی های قدیمی ترس رو به دنیای گیم بازگرداند.اگر یه سری بازیهای اکشن از زامبی در بازیهاشون استفاده کردند و یا فیلمهای زیادی در مورد بازی ساخته شده دلیلی بر این نیست که دیگه زامبی ترسش رو از دست داده! ما در رزیدنت اویل های کلاسیک بیشتر از خود زامبی ترس نداشتیم بلکه اون جو و فضای دلهره آور بازی بود که ما رو در اغما قرار میداد!

یه چیزی میگم به کسی بر نخوره چون واقعا یک حقیقته

متاسفانه اگر این گیمرهای کم سن و سال نبودند کپکام هیچوقت به این سمت نمیرفت.گیمرهای جدید خیلی کم هوش و آبکی و ضعیف هستند و بیشتر اکشن پسند هستند تا اینکه طرفدار سبک مرموز فکری و ترسناکی به مانند رزیدنت ایول های کلاسیک باشند.98 درصد کسانی هم که از RE6 خوششون اومده همه بیشتر از 16 هفده سال ندارند و اصلا نمی تونند درک صحیحی از این بازی داشته باشند.یه پیغام واسه این افراد دارم خواهش میکنم گوش کنید تا کپکام دوباره واسه ما طرفداران واقعی و قدیمی رزیدنت ایول کلاسیک بازی محبوبمون رو با ترس کامل بسازه.

"دیگه سراغ بازی محبوب ما نرید و برین سراغ همون بازیهای اکشن خودتون که
مناسب سنتونه آخه شما رو چه به یک بازی اسم و رسم دار که با بازی کردنتون دارین گند میزنین به این سری و سایر بازیهای این سبک! "


به امید روزی که گیمرهای جدید امروزی هم به مانند قبل باهوش و با فکر باشند و به جای رفتن به سمت بازیهای شوتر به مانند ما عاشق سبک ترس واقعی با طعم رزیدنت ایولی باشند.

یا حق
 

CriRo7

کاربر سایت
Sep 10, 2010
10,517
نام
حسین
درسته زامبی دیگه خز شده اما هنوز هم میشه از اون استفاده کرد برای ترسوندن مردم نمونش تریلر های last of us رو حتما ببینید
کار بلد اونیه که از همین چیز های کلیشه ایی شاهکار بسازه
 

T-078 TYRANT

کاربر سایت
May 16, 2012
395
نام
mohammad
به نظر من که RE6 واقعا شکست خورد.یک بازی که حتی اکشن قابل قبولی هم نداشت و پر بود از باگهای ریز و درشت و هوش مصنوعی بسیار ضعیفی داشت که اعصاب آدم رو خراب می کرد.کپکام متاسفانه نتونست حتی یک رزیدنت اویل اکشن در حد خوب هم بسازه! من نمی دونم کپکام داره به چی فکر میکنه چرا میاد یه آی پی بینظیر مثل رزیدنت ایول رو به گند می کشه تا باهاش پول بیشتری در بیاره؟! خب بازی اکشن میخوای بسازی یه آی پی جدید بده بیرون چرا گند میزنی به ایول؟؟!! در این مورد دیگه ادامه نمیدم چون اینقدر در این موارد بحث کردیم که خودم هم دیگه خسته شدم فقط میخوام اینو بگم که دوران رزیدنت ایول تموم نشده و هنوز هم میشه با ساختن یک جو و اتمسفر قوی به مانند رزیدنت های کلاسیک و حتی با همون زامبی های قدیمی ترس رو به دنیای گیم بازگرداند.اگر یه سری بازیهای اکشن از زامبی در بازیهاشون استفاده کردند و یا فیلمهای زیادی در مورد بازی ساخته شده دلیلی بر این نیست که دیگه زامبی ترسش رو از دست داده! ما در رزیدنت اویل های کلاسیک بیشتر از خود زامبی ترس نداشتیم بلکه اون جو و فضای دلهره آور بازی بود که ما رو در اغما قرار میداد!

یه چیزی میگم به کسی بر نخوره چون واقعا یک حقیقته

متاسفانه اگر این گیمرهای کم سن و سال نبودند کپکام هیچوقت به این سمت نمیرفت.گیمرهای جدید خیلی کم هوش و آبکی و ضعیف هستند و بیشتر اکشن پسند هستند تا اینکه طرفدار سبک مرموز فکری و ترسناکی به مانند رزیدنت ایول های کلاسیک باشند.98 درصد کسانی هم که از RE6 خوششون اومده همه بیشتر از 16 هفده سال ندارند و اصلا نمی تونند درک صحیحی از این بازی داشته باشند.یه پیغام واسه این افراد دارم خواهش میکنم گوش کنید تا کپکام دوباره واسه ما طرفداران واقعی و قدیمی رزیدنت ایول کلاسیک بازی محبوبمون رو با ترس کامل بسازه.

"دیگه سراغ بازی محبوب ما نرید و برین سراغ همون بازیهای اکشن خودتون که
مناسب سنتونه آخه شما رو چه به یک بازی اسم و رسم دار که با بازی کردنتون دارین گند میزنین به این سری و سایر بازیهای این سبک! "


به امید روزی که گیمرهای جدید امروزی هم به مانند قبل باهوش و با فکر باشند و به جای رفتن به سمت بازیهای شوتر به مانند ما عاشق سبک ترس واقعی با طعم رزیدنت ایولی باشند.

یا حق
ناز نفست گل گفتی حرف دل مارو زدی .@};-:-bd
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر