تاریخ عرضه بازی ایرانی "مبارزه در خلیج عدن"

Dinosaur

Loyal Member
سلام !

08467917907651503699.jpg


تاریخ عرضه بازی "مبارزه در خلیج عدن" اعلام شد.
این بازی ایرانی ساخت شرکت آمیتیس بازی رایان در تاریخ 16 خرداد عرضه می شود.
داستان بازی در مورد نبردهای تکاوران نیروی دریایی با دزدان دریایی این منطقه بوده و در طول چندین مرحله متنوع صورت می گیرد.
بازی "مبارزه در خلیج عدن" طبق تصاویر و تریلرهای پخش شده ، از نظر بصری و گرافیکی در وضعیت بسیار خوبی بوده و جزو زیباترین عناوین ساخته شده داخلی می باشد. همچنین صداگذاری و موسیقی زیبایی را در تریلر آن شاهد هستیم.
برای تماشای تریلر بازی می توانید از لینک های زیر استفاده کنید :

تریلر اول :
SD
HD

تریلر دوم :
SD
HD






موفق باشین !
 
انقدر لقمه گنده تر از دهنمون ور داریم که مزخرفی به عنوان خلیج عدن تحویل بدیم چرا از پایه تر کار نکنیم

اتفاقا لقمه به اندازه برداشته شما لطف بفرمایید برید به مدیریت شرکت یک زنگ بزنید و برای تست بازی برید اونوقت متوجه میشوید! یکی از دوستان من مثل شما داغ بودند و نتونستند جلوی خودشونو بگیرند برای همین زنگ زدند به شرکت سازنده و آنها او رو برای تست بازی دعوت کردند بعد از چند ساعت که برگشت. فقط تعریف میکرد من هم شاخ دراوردم!! به نظرم شما هم همین کارو بکن آروم میشی! دوای دردت یه زنگه! بهت پیشنهاد میکنم سریع این کارو بکنی!!!!! :-*:x
 
چون پات بیرون سایت نرفته فکر میکنی فقط تو بازی سنتر دربارش صحبت شده ؟
مطمئنی :))) ؟
تو کل ایران اره تو کل ایران این بازی مثل چی ترکونده بود واقعا همه منتظر این بازی بودن. بعد ببخشید این مشکل من نیست اینجا ناشر نداره اینا پول ندارن اینا مشکل من نیست من نمیتونم بگم چون اینا نیست پس هر اشغالی که من کار کردم خداست پس باید حمایت بشه ازم و تو این کشور هی بشینین خودتون رو گول بزنین بگین ما پیشرف کردیم اره بشینیم صدا گزاری و انیمیشن یه بازی دیگه رو بدزدیم بعد بگیم ما پیشرفت کردیم اره خیلی پیشرفت کردیم.
حداقل می رفتی 4 تا استودیو بازیسازی با دو نفر حرف می زدی بعد می اومدی اینها رو می گفتی. انیمیشن دزدی ؟ چه طوری دزدیدند حالا ؟ یه دقیقه برو اوینی بیشتر بازی ها اونجا موشن کپچر میشند. بعد کاشکی انیمیشن میر مهنا دزدی بود به قول تو اما داد می زنه کار خخودشونه.
خوبه میگی از المان های هیلو و cod استفاده کردن و تونستن ازش یه چیز خوب در بیارن نه این که همون رو بدون هیچ کاری بچپونن توی بازیشون نمونه ساده بگم یه بازی به نام tribes of ascend کاملا از halo الهام گرفته و تا الان 2 میلیون یوزر رو رد کرده چون از بازی درست الهم گرفته و تونسته ازش ایده بگیره و یه شاهکار تحویل بده ور نداشته همون halo رو همه چیزش رو بچپونه بده به خورد ملت.
اولا اسمش Tribes: Ascend بعدشم ربطی به هیلو نداره جانم بلکه بیشتر از همه شبیه به Tribes 2 هست که فکر نکنم بازی کرده باشی. اون هم قبل از هیلو اومده بود.
از اون پای سری بازی های quest of Persia رو کشیدی وسط که یکی از اون یکی بد تر بودن و داری یه چیزایی داری میگی که همه اینو میدونن ولی چرا هر سال و سر هر بازی که میاد باید همین حرف ها رو من و شما به هم بزنیم چه مخالف چه موافق این خودش نشون میده که هیچ پیشرفتی نبوده و باید متذکر بشم همه اینایی که گفتی رو میدونستم چون با سازنده بازی صحبت کوتاهی داشتم بعد درباره این که اینجا این صنعت وجود نداره یه چیزی رو یادم انداختی اره این صنعت وجو نداره حرفت 100 % قبول ولی حالا چرا که وجو نداره انقدر لقمه گنده تر از دهنمون ور داریم که مزخرفی به عنوان خلیج عدن تحویل بدیم
اونو مثال زدم چون تقریبا اولین بازی رسمی ایرانی شناخته می شد. باید پیشرفت نسبت به اون ببینم. اره ساخت بازی دو بعدی و کم هزینه خیلی خوبه منتها فکر کردی کی اصلا اون بازی رو می خره ؟ بازی دو بعدی ، بازی اندروید و این جور چیزها طرفدار داخلی نداره. این دقیقا حرفهایی که از دهن خیلی از سازنده های داخلی شنیدم و راست هم میگند موفقیت گرشاسب هم به خاطر محبوبیت وحشتناک GOW. هر سازنده باید اول نیاز داخلی برطرف کنه.
چرا از پایه تر کار نکنیم یه شاهکاری مثل کوهنورد نسازیم ؟ این نکته رو هم بگم خیلی حرفات درسته ولی بازم تو بازی بعدی ایرانی که معرفی باشم توی همین نقطه هستیم بازم همین حرف ها رو به هم میزنیم چون فکر میکنیم پیش رفت کردیم ولی همون جا که بودیم هستیم. چه بخوایم چه نخوایم کارت جهانی دیده میشه کسی نمیاد بگه اخی نسبت به خودتون بد نیستین 2 تا ماچمون هم بکنن.
اره این لقمه بزرگ تر از دهن من هم قبول دارم اما باید توی بازار داخلی مشتری داشته باشه. کوهنور کجاش پرفروش بود ؟ اصلا برگدوند چیزی ؟ اینی که میگی پیشرفت نکردیم تصور خودتو. همون گرشاسب با لطفعلی خان زند مقایسه کن. می بینی که خیلی پیشرفت کردیم شاید نسبت به بازار جهانی راضی کننده نباشه اما پیشرفته بزرگی برای ایران. ما باید با امکانات خودمون بسنجیم نه با تخیلات.
 
آخرین ویرایش:
من نمی فهمم چه اصراری به ساختن بازی های اینجوری هست.مگه World of goo یا braid یا super meat boy با بودجه زیاد و ناشر های خفن ساخته شدن؟این مشکل تو کشور های دیگه هم که بازی می سازن هست و اون هم کمبود خلاقیت هست
 
من نمی فهمم چه اصراری به ساختن بازی های اینجوری هست.مگه World of goo یا braid یا super meat boy با بودجه زیاد و ناشر های خفن ساخته شدن؟این مشکل تو کشور های دیگه هم که بازی می سازن هست و اون هم کمبود خلاقیت هست

خب حالا اومدیمو ساختیم کی بازی 100 مگی رو میخره تو ایران! بعد تو مغازه ها پخش میکنه! اصلا کی ناشرش میشه! کی پول میده واسش! کی منتشر میکنه! به زور بازی بزرگ رو حمایت میکنند! دیگه چه برسه مینی گیم رو!! و هزاران مشکل دیگه که تو ایران وجود داره!!! حالا اومدیمو میگیم برای بازار ایران نمیسازیم! فکر نمیکنید برای اونور که بخوایم بسازیم باید لایسنس داشته باشیم!!! باید برای تک تک پیکسل های بازی لایسنس داشته باشید!! ایران تحریم! اقتصاد به شدت ضعیف! تو ایران هر کاری کنی بازیسازی سخته!! و هزاران دردسر داره!!
 
مطمئنی :))) ؟

حداقل می رفتی 4 تا استودیو بازیسازی با دو نفر حرف می زدی بعد می اومدی اینها رو می گفتی. انیمیشن دزدی ؟ چه طوری دزدیدند حالا ؟ یه دقیقه برو اوینی بیشتر بازی ها اونجا موشن کپچر میشند. بعد کاشکی انیمیشن میر مهنا دزدی بود به قول تو اما داد می زنه کار خخودشونه.

اولا اسمش Tribes: Ascend بعدشم ربطی به هیلو نداره جانم بلکه بیشتر از همه شبیه به Tribes 2 هست که فکر نکنم بازی کرده باشی. اون هم قبل از هیلو اومده بود.

اونو مثال زدم چون تقریبا اولین بازی رسمی ایرانی شناخته می شد. باید پیشرفت نسبت به اون ببینم. اره ساخت بازی دو بعدی و کم هزینه خیلی خوبه منتها فکر کردی کی اصلا اون بازی رو می خره ؟ بازی دو بعدی ، بازی اندروید و این جور چیزها طرفدار داخلی نداره. این دقیقا حرفهایی که از دهن خیلی از سازنده های داخلی شنیدم و راست هم میگند موفقیت گرشاسب هم به خاطر محبوبیت وحشتناک GOW. هر سازنده باید اول نیاز داخلی برطرف کنه.

اره این لقمه بزرگ تر از دهن من هم قبول دارم اما باید توی بازار داخلی مشتری داشته باشه. کوهنور کجاش پرفروش بود ؟ اصلا برگدوند چیزی ؟ اینی که میگی پیشرفت نکردیم تصور خودتو. همون گرشاسب با نادر خان زند مقایسه کن. می بینی که خیلی پیشرفت کردیم شاید نسبت به بازار جهانی راضی کننده نباشه اما پیشرفته بزرگی برای ایران. ما باید با امکانات خودمون بسنجیم نه با تخیلات.

1-در مورد انیمیش های میرمهنا به همه ثابت شده هست و لازمم نیست که چیزی رو ثابت کنم دقیقا انیمیش های مردن مو نمیزد
2- tribes :acsend دقیقا میکسی از ut و halo هست میتونم بگم اره خیلی شبیه tribes 2 هست که توی 2001 امد و چیز خیلی جالبی که داشت این بود که اون موقع هیچ بازی 128 اسلات برای سرور هاش نداشت اما tribes :acsend دوباره با ایده هایی که از halo و ut گرفت میبینیم چی تحویل داده حالا بحث سر خور این بازی نیست من دارم میگم ایده گیری یعنی این. نه دزدی رو اسمش رو بزاریم پشرفت البته tribes 2 رو خوب یادم هست بازی میکردیم چون از نظر گیم پلی قشنگ یه تکونی بهش دادن الان توی tribes :acsend
3- بعد در این مورد که بازی 2 بعدی رو کی میخره به نظرت بازی مثل super meat boy یا issac ساخته میشد ؟ 2 بازی که خود من خریدم و این 2 بازی جفتشون خوب فروختن مشکل فقط بودن نیاز نیست نیاز داخلی رو فعلا بازی های خارجی بر طرف میکنه لازم نیست یه شرکت تازه کار ایرانی که هیچی نداره بخواد نیاز داخلی رو برطرف کنی بهتره بره از پایه کار کنه بعد از چند سال به یه جایی برسه بعد به این فکر ها بیفته نمیتونی وقتی توان این کار رو هیچ کس توی کشور نداره بییام همین لقمه رو برداریم الان بازار game لنگ این خلیج عدن هست ؟ این خلیج عدن نیاد بچه های ایرانی بدون بازی میمونن ؟ خوب نه پس بجای این که بریم این لقمه گنده رو ورداریم روی توسعه سازی توی این زمینه کار کنه و این کار هم بغیر از این که از پایه شروع کردن نمیشه این مثال معروف هم هست نمیشه راه 100 ساله رو 1 شبه رفت همین دلیل هست که الان وضع اینه
4- در مورد کوهنورد اره خوب فروش اصلا خوبی نداشت ولی طرف نشون داد که من با یه بازی 2 بعدی چیکار کردم نشون داد میشه واقعا امیدوار بود.
5- در مورد این که سازنده میگه کی اصلا بازی 2 بعدی میخره اره درست مثل بقیه بازی ها فروش نمیرن ولی همین خلیج عدن اصلا سود دهی میرسه ؟ پس بازم نمیشه این حرف رو قبول کرد پس چجوری هست که بازی های indie انقدر طرف دار دارن ؟ که تازه تو خود همین ایران طرفداراش خیلی زیاد هستن.
6-در مورد نادر خان زند و لطف علی خان زند و گرشاسب با ایی همه فاصله که بینشون بوده نهایت پیشرفت این بوده ؟ نمیگم نبوده ولی این هم به نظر من چیزی نیست گرافیک کمی پیشرفت کرده ولی واقعا پیشرفت واقعا چشم گیری نبوده
 
آخرین ویرایش:
الان بازار game لنگ این خلیج عدن هست ؟ این خلیج عدن نیاد بچه های ایرانی بدون بازی میمونن ؟

فکر کنم شما بدون بازی موندید که کل وقتتون رو در انتظار منتشر شدن بازی سپری میکنید دوست من!! من هم بینهایت منتظرم! در کنار mp3 عدن هم بازی میکنم البته برای حمایت از هر دو! :d
 
1-در مورد انیمیش های میرمهنا به همه ثابت شده هست و لازمم نیست که چیزی رو ثابت کنم دقیقا انیمیش های مردن مو نمیزد
خب درسته منتها تو گفتی کپی کردن انیمیشن یعنی اینکه من برم انیمیشن یه بازی دیگه رو بدزدم بذارم رو بازیم وگرنه خودم هم گفتم مشخصه همش داخلیه.
3- بعد در این مورد که بازی 2 بعدی رو کی میخره به نظرت بازی مثل super meat boy یا issac ساخته میشد ؟ 2 بازی که خود من خریدم و این 2 بازی جفتشون خوب فروختن مشکل فقط بودن نیاز نیست نیاز داخلی رو فعلا بازی های خارجی بر طرف میکنه لازم نیست یه شرکت تازه کار ایرانی که هیچی نداره بخواد نیاز داخلی رو برطرف کنی بهتره بره از پایه کار کنه بعد از چند سال به یه جایی برسه بعد به این فکر ها بیفته نمیتونی وقتی توان این کار رو هیچ کس توی کشور نداره بییام همین لقمه رو برداریم الان بازار game لنگ این خلیج عدن هست ؟ این خلیج عدن نیاد بچه های ایرانی بدون بازی میمونن ؟ خوب نه پس بجای این که بریم این لقمه گنده رو ورداریم روی توسعه سازی توی این زمینه کار کنه و این کار هم بغیر از این که از پایه شروع کردن نمیشه این مثال معروف هم هست نمیشه راه 100 ساله رو 1 شبه رفت همین دلیل هست که الان وضع اینه
خب این دو تایی که گفتی بازی های بزرگی هستند منتها من گفتم بازار داخلی. بله گفتم قبول دارم ساخت بازی دو بعدی خیلی برای ما بهتره اما مشکل اینه که همه اینها بر می گرده به سیستم هزینه و سود. تو باید یک چیزی بسازی که مشتری داشته باشی و بتونی به سود دهی برسی. چرا این همه استودیو تو خارج بی خیال بازی های کنسول شدند رفتند سراغ سیستم عامل های گوشی ؟ چون هزینه کم تره و بازارش برای اونها ( باز هم تاکید می کنم اونها ) مطمئن تره. خلیج عدن خیلی خیلی بهتر از میر مهنا و بازی FPS دیگه ای که ساخته شدند. شاید جلوی بازی های خارجی چیزی نباشند اما پیشرفت بزرگیه نسبت با بازی های داخلی
5- در مورد این که سازنده میگه کی اصلا بازی 2 بعدی میخره اره درست مثل بقیه بازی ها فروش نمیرن ولی همین خلیج عدن اصلا سود دهی میرسه ؟ پس بازم نمیشه این حرف رو قبول کرد پس چجوری هست که بازی های indie انقدر طرف دار دارن ؟ که تازه تو خود همین ایران طرفداراش خیلی زیاد هستن.
گرشاسب تونست جبران کنه. حداقل الان سازندنش برای دنباله به سود دهی رسیده و فروشش از هزینه اش بیشتر بوده. میر مهنا هم تقریبا برابر بوده. اینکه به سود دهی میرسه زمان عرضه مشخص میشه اما پتانسیلش داره چیزی که کوهنورد از همون اول هم نداشت چون بازار داخلی علاقه ای به این بازی ها نداره.
6-در مورد نادر خان زند و لطف علی خان زند و گرشاسب با ایی همه فاصله که بینشون بوده نهایت پیشرفت این بوده ؟ نمیگم نبوده ولی این هم به نظر من چیزی نیست گرافیک کمی پیشرفت کرده ولی واقعا پیشرفت واقعا چشم گیری نبوده
وقتی موتور گرافیکی قوی نباشه خب چه انتظاری داری ؟ بیشتر بازی های ایرانی با موتور مجانی یا خیلی ارزون ساخته میشه که اصلا با موتورهای مشهور قابل مقایسه نیست. حالا باز خدا پدر و مادر اپیک بیامرزه با UDK اما این چیزها زمان میبره. همون طوری که گفتی ماها نمی تونیم راه صد ساله رو یه شبه بریم.
 
چرا بعضيها نميگريد وقتي كشور ما تو يك وضعيه كه نميشه از U3 Engine استفاده كنه يا از موتورهاي ديگه كه اجازه سازنده لازمه بايد بگيد اينا چقدر به صنعت گيم ايران علاقه دارند كه با موتور unity‌كه موتور متوسطي ولي تو خيلي از بازيهاي هم استفاده شده و حتي خودتون بازي كرديد همچين پيشرفتهاي چشم گيري ايجاد كردند يا حتي موتور بازيسازي ساختند اينا همش پيشرفته حتي اگر چيزهايي كه ميگيد تقليدي تو بازيهاشون باشه
 
خب درسته منتها تو گفتی کپی کردن انیمیشن یعنی اینکه من برم انیمیشن یه بازی دیگه رو بدزدم بذارم رو بازیم وگرنه خودم هم گفتم مشخصه همش داخلیه.

خب این دو تایی که گفتی بازی های بزرگی هستند منتها من گفتم بازار داخلی. بله گفتم قبول دارم ساخت بازی دو بعدی خیلی برای ما بهتره اما مشکل اینه که همه اینها بر می گرده به سیستم هزینه و سود. تو باید یک چیزی بسازی که مشتری داشته باشی و بتونی به سود دهی برسی. چرا این همه استودیو تو خارج بی خیال بازی های کنسول شدند رفتند سراغ سیستم عامل های گوشی ؟ چون هزینه کم تره و بازارش برای اونها ( باز هم تاکید می کنم اونها ) مطمئن تره. خلیج عدن خیلی خیلی بهتر از میر مهنا و بازی FPS دیگه ای که ساخته شدند. شاید جلوی بازی های خارجی چیزی نباشند اما پیشرفت بزرگیه نسبت با بازی های داخلی

گرشاسب تونست جبران کنه. حداقل الان سازندنش برای دنباله به سود دهی رسیده و فروشش از هزینه اش بیشتر بوده. میر مهنا هم تقریبا برابر بوده. اینکه به سود دهی میرسه زمان عرضه مشخص میشه اما پتانسیلش داره چیزی که کوهنورد از همون اول هم نداشت چون بازار داخلی علاقه ای به این بازی ها نداره.

وقتی موتور گرافیکی قوی نباشه خب چه انتظاری داری ؟ بیشتر بازی های ایرانی با موتور مجانی یا خیلی ارزون ساخته میشه که اصلا با موتورهای مشهور قابل مقایسه نیست. حالا باز خدا پدر و مادر اپیک بیامرزه با UDK اما این چیزها زمان میبره. همون طوری که گفتی ماها نمی تونیم راه صد ساله رو یه شبه بریم.

خوب دیگه حالا میشه گفت جفتمون الان با هم کنار امدیم تو منو قانع کردی نمیدونم من تونستم منظورم رو بهت برسونم یا نه و در اخر جفتمون داریم حرف های هم دیگه رو accept میکنیم :d من دیگه چیزی ندارم بگم این حرف هایی رو هم گفتی قبول دارم o:-) بحث خوبی بود :x
 
انیمیشن در بازیها!!!!! (یک توضیح ابتدایی برای اینکه احساس کردم نیاز است!)

در نرم افزارهای مدلسازی همانند 3DSMax ,Maya,Softimage و ... باید مدل کاراکترها ریگ شوند سپس انیمیت شوند بعد با یک فرمت خاص که با موتور بازی هماهنگی کامل دارد اکسپورت شود سپس وارد موتور میشه، و در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد. در بازیهای موجود خارجی هیج راهی وجود ندارد که شما بتوانید انیمیشن های درون آنها رو بدزدید و برای بازیهای خود مورد استفاده قرار دهید! مگر اینکه از انیمیشن های آنها الگو بگیرید! با مشاهده کردن حرکات و سپس شروع به انیمیت کردن. الگو گرفتن کار بسیار خوبی است و باعث پیشرفت میشه و اصلا هم کار بدی نیست.

تنها اینکه شما یک مهندس فوق برنامه نویسی باشید کافی نیست اصلا هم کافی نیست!!!;)
 
آخرین ویرایش:
چرا بعضيها نميگريد وقتي كشور ما تو يك وضعيه كه نميشه از U3 Engine استفاده كنه يا از موتورهاي ديگه كه اجازه سازنده لازمه بايد بگيد اينا چقدر به صنعت گيم ايران علاقه دارند كه با موتور unity‌كه موتور متوسطي ولي تو خيلي از بازيهاي هم استفاده شده و حتي خودتون بازي كرديد همچين پيشرفتهاي چشم گيري ايجاد كردند يا حتي موتور بازيسازي ساختند اينا همش پيشرفته حتي اگر چيزهايي كه ميگيد تقليدي تو بازيهاشون باشه
نه ديگه اينا انتظار دارند اين بدبختا همون اول Killzone و Crysis تحويلشون بدن ! اون وقت صنعت بازيسازي ايران پيشرفت كرده !!! مثلا امريكا 20 سال پيش بازي crysis داد دست مردم و از همن اول بحث در مورد افكت ها و تكسچر ها ميكردن !!!
 
یک مثالی می زنم.

شما تکنولوژی و امکانات ساخت ساعت های امروزی رو نداری.
پس کاری که می کنی اینه که از کشور هایی که این تکنولوژی و امکانات رو دارن ساعت می خری.

نمیای بگی چون نه امکانات تولید ساعت رو به ما می دن نه تکنولوژیش رو پس ما به مردم ساعت شنی می دیم به جای ساعت های امروزی :)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or