تاریخ عرضه بازی ایرانی "مبارزه در خلیج عدن"

Dinosaur

Loyal Member
سلام !

08467917907651503699.jpg


تاریخ عرضه بازی "مبارزه در خلیج عدن" اعلام شد.
این بازی ایرانی ساخت شرکت آمیتیس بازی رایان در تاریخ 16 خرداد عرضه می شود.
داستان بازی در مورد نبردهای تکاوران نیروی دریایی با دزدان دریایی این منطقه بوده و در طول چندین مرحله متنوع صورت می گیرد.
بازی "مبارزه در خلیج عدن" طبق تصاویر و تریلرهای پخش شده ، از نظر بصری و گرافیکی در وضعیت بسیار خوبی بوده و جزو زیباترین عناوین ساخته شده داخلی می باشد. همچنین صداگذاری و موسیقی زیبایی را در تریلر آن شاهد هستیم.
برای تماشای تریلر بازی می توانید از لینک های زیر استفاده کنید :

تریلر اول :
SD
HD

تریلر دوم :
SD
HD






موفق باشین !
 
یک مثالی می زنم.

شما تکنولوژی و امکانات ساخت ساعت های امروزی رو نداری.
پس کاری که می کنی اینه که از کشور هایی که این تکنولوژی و امکانات رو دارن ساعت می خری.

نمیای بگی چون نه امکانات تولید ساعت رو به ما می دن نه تکنولوژیش رو پس ما به مردم ساعت شنی می دیم به جای ساعت های امروزی :)

خب اين يعني اينكه ديگه ساخت داخلي تعطيل و بچسبيم به همون واردات و مفت خوري .........

اينا وقت ميخوان تا اشنا شند . با سليقه ها اشنا بشند ، با بازار اشنا بشند با مشتري هاشون اشنا بشند . اون خارجي ها الان بيش از 3 دهه هست كه شروع كردن و الان به حد كمال اين اشنايي ها رسيدن ولي ما هنوز 3 سال هم نيست !!!!
 
یک مثالی می زنم.

شما تکنولوژی و امکانات ساخت ساعت های امروزی رو نداری.
پس کاری که می کنی اینه که از کشور هایی که این تکنولوژی و امکانات رو دارن ساعت می خری.

نمیای بگی چون نه امکانات تولید ساعت رو به ما می دن نه تکنولوژیش رو پس ما به مردم ساعت شنی می دیم به جای ساعت های امروزی :)

مثالت درست نیست، فرقش اینه که در مورد ایران، کشورهای دیگه تکنولوژی ساعت سازی رو بهت نمیفروشن، به هزار و یک دلیل، از تحریم شروع میشه تا نبود Copyright و بقیه موارد که بقیه گفتن.
 
خب اين يعني اينكه ديگه ساخت داخلي تعطيل و بچسبيم به همون واردات و مفت خوري .........

اينا وقت ميخوان تا اشنا شند . با سليقه ها اشنا بشند ، با بازار اشنا بشند با مشتري هاشون اشنا بشند . اون خارجي ها الان بيش از 3 دهه هست كه شروع كردن و الان به حد كمال اين اشنايي ها رسيدن ولي ما هنوز 3 سال هم نيست !!!!

قرار نیست هر کاری رو از صفر شروع کرد عزیز.

اول این که ایران می خواد توی همه زمینه ها حرف برای گفن داشته باشه که در هیچ کدوم هم حرف برای گفتن نداره که بازی سازی هم از این قاعده جدا نیست.

دوم این که وقتی امکانات ندارید، علمش رو ندارید و ... نسازید.
هروقت پیدا کردید بسازید.
الان شرکتی شروع به کار می کنه نمیاد اول با سلیقه آشنا شه بعد با بازار آشنا شه و .... اگه بخواد این کارو بکنه گور خودشو کنده میاد از تجربیات دیگر شرکت ها استفاده می کنه.

مثالت درست نیست، فرقش اینه که در مورد ایران، کشورهای دیگه تکنولوژی ساعت سازی رو بهت نمیفروشن، به هزار و یک دلیل، از تحریم شروع میشه تا نبود Copyright و بقیه موارد که بقیه گفتن.

در نتیجه ساعت می خری :)



چه خوشتون بیاد چه نیاد ما توی بازی سازی هیچی نیستیم و با این اوضاع هیچی نمی شیم.
حالا شما برید حمایت از تولید داخل بکنید ببینید اوضاع چی می شه.
داستان داستانه 206 صندوق دار است و انواع پراید و ... است :)
 
نه ديگه اينا انتظار دارند اين بدبختا همون اول Killzone و Crysis تحويلشون بدن ! اون وقت صنعت بازيسازي ايران پيشرفت كرده !!! مثلا امريكا 20 سال پيش بازي crysis داد دست مردم و از همن اول بحث در مورد افكت ها و تكسچر ها ميكردن !!!
اره ديگه يك جوايزي كه unity امسال گرفته رو سرچ كنيد ميفهميد اين موتوري كه ميگيد بد و اينا چقدر جايزه گرفته و مورد استفاده قرار گرفته .همين Wasteland 2 موتور گرافيكيش Unity 3d هست .بابا پيشرفت زمان ميخواد تجربه ميخواد پيشنهاد ميخواد
 
قرار نیست هر کاری رو از صفر شروع کرد عزیز.

اول این که ایران می خواد توی همه زمینه ها حرف برای گفن داشته باشه که در هیچ کدوم هم حرف برای گفتن نداره که بازی سازی هم از این قاعده جدا نیست.

دوم این که وقتی امکانات ندارید، علمش رو ندارید و ... نسازید.
هروقت پیدا کردید بسازید.
الان شرکتی شروع به کار می کنه نمیاد اول با سلیقه آشنا شه بعد با بازار آشنا شه و .... اگه بخواد این کارو بکنه گور خودشو کنده میاد از تجربیات دیگر شرکت ها استفاده می کنه.



در نتیجه ساعت می خری :)



چه خوشتون بیاد چه نیاد ما توی بازی سازی هیچی نیستیم و با این اوضاع هیچی نمی شیم.
حالا شما برید حمایت از تولید داخل بکنید ببینید اوضاع چی می شه.
داستان داستان 206 صندوق دار است و انواع پراید :)
خب اخه اين بدبختا هم صفر شروع نكردند ديگه ! ما انتظاراتمون سر كشيده به اورست وگرنه اين بازي الان با بازي هاي 1 سال پيش يا 2 سال پيش شركت هاي معروف اختلاف كمي داره !

كاري به اون ندارم ولي خب بايد تست كنه ببينه تو كودمش يه مالي ميشه يا نه ! نميشه كه مثل عربا فقط متكي به نفتمون باشيم !!:d

اون تجربه رو هم قبول دارم ولي كشوري كه تحريم هست نميتونه از اين امكانات استفاده كنه و فقط زمان نياز داره !1
 
در نتیجه ساعت می خری :)

د نمیفروشن برادر من. مساله اینه که فروختن یه موتور بازی پروسه ساده ای نیست. فروشنده باید اعتماد داشته باشه که محصولی که میفروشه مثلا کپی نمیشه یا خریدار محصول با کیفیتی با موتورش تولید میکنه که اسم فروشنده هم خراب نشه به همراه چند کار دیگه که اینا رو publisher انجام میده که ما چون نه پابلیشر داریم تو ایران، نه کپی رایت هیچکس با ما حتی وارد مذاکره هم نمیشه.

همه اینا رو هم درست کنیم اصلی ترین مساله میمونه که مساله تحریمه. من بازی قبلیم رو خواستم روی XBLA ببرم، با مایکروسافت که صحبت کردم گفتن "بخاطر تحریم ما نه با شما به طور مستقیم و نه حتی به طور غیر مستقیم (یعنی از طرف یه شرکت سوری) نمیتونیم هیچ ارتباطی داشته باشیم". یعنی مشکل طرف اصلا انتقال پول نبود، مشکل این بود که جلوشو گرفتن اصلا با ما تعاملی انجام بده، حالا چه مالی چه نرم افزاری.

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

اون مطلبی که بچه ها میگن "فلان بازی کپی از فلان بازیه پس بده" واقعا اشتباهه. این کار نه تنها تو بازی سازی بلکه تو نویسندگی، فیلم سازی، گروه های موسیقی و غیره یه اصله. مثلا خیلی از گروه های موسیقی اول کارشون سعی میکنن آهنگ های گروه های مورد علاقشون رو بازنوازی کنن (Cover کردن) مثلا Metallica که اون اوایل کارای Diamond Head رو حتی به اسم خودشون جا میزدن و کم کم تونستن زبون خودشون رو تو موسیقی پیدا کنن. بحث منحرف نشه ولی خیلی از بازی سازای خارجی رو (بواسطه تجربه، مطالعه کتب و مجلات بازی سازی) میشناسم که میشینن و مثلا GoW رو "مطالعه" میکنن و آرزوشونه بتونن اونو کپی کنن که همین کپی کردن اونقدر پیچیده است که آخر سر یه کپی نافص هم تولید کنن خوشحال میشن، مثلا Darksiders رو که دقیقا میدونم همینطوره یا چند بازی دیگه.

پس این کار بد نیست. کار بد این مسخره کردنه. به نظر من هر کس که کاری انجام میده، قابل ستایشه. ( حالا کاری ندارم تو ایران طرف میتونه با همون سرمایه بازی سازیش بره دلالی کنه که سودش تضمین شدست و جدای از اون کار فرهنگی کردن تو ایرانی که سرمایه داری توش بیداد میکنه چه ارزش والایی داره، همه اینا به کنار) پس به نظر من یا حمایتشون کنید یا اگه نمیکنید نکوبید. این کوبیدن شما زدن ریشه به تیشه خودمونه.

یه نقد سازنده داریم که طرف میاد درست و با مطالعه میگه فلان چیز رو فلان کار بکنید بهتر میشه به نظر من که سازنده هم ترغیب میشه کار کنه و محصولش رو بهتر کنه، یکی هم فقط رد میشه مسخره میکنه، خوب این کار شما چه فایده ای داره؟ به Blizzard نزدیک میشی با این کار؟ فقط یه انرژی کوچیک رو با این کارت از بین بردی.

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

من واقعا حوصله و انرژی بحث کردن رو ندارم ولی واقعا ناراحت میشم وقتی اینطوری میخونم در مورد یه بازی ایرانی. من نمیگم "ما خوبیم" یا "هنر نزد ایرانیان است و بس"، نه. ولی یه سری فکر میکنن بازی درست کردن فقط مخصوص یه سری شرکت خاص که دوستان بهشون علاقه شدید دارن هستش و هرکس سعی کنه بازی بسازه کار بدی میکنه. اینطور نیست. من نمیگم بازی های ما عالیه، نه، نیست و نباید هم باشه چون این داستان بازی سازی دو-سه ساله که تازه مطرح شده و تقریبا دوساله که داره کم کم جا میفته. حالا این جریان، که حتی صنعت هم نیست که بخوام بگم صنعت بازی سازی، ازش انتظار خروجی در مقیاس جهانی میشه، که طبعا اشتباهه. بحث خیلی مفصله و فکر میکنم به اندازه ای که لازم بود نوشتم.
 
من خودم به عنوان کسی که دارم تو ایران و تو همین شرایط بازی میسازم یک نظری دارم که از نظر خودم درسته و دقیقا مشکل همه دوستان هم در عدم درک ان هست. ایراد بزرگ بازی های ایرانی ضعف فنی انها نیست، بلکه ضعف ایده و نبود خلاقیت هست که تا حدود بسیار زیادی ربطی به توانایی فنی سازندگان نداره.

خوشبختانه بازی های کوچیک زیادی تو این نسل امدن و هممون هم میشناسیم که میتونن شاهدی بر این مدعا من باشن. مگه بازی Super Meat Boy به لحاظ گرافیکی چیه؟ یا World of Goo؟ و یا ده ها بازی دیگه از جمله برید و ...! اما پشت همه این بازی ها ایده ای هست که متاسفانه فاصلخ ما تا رسیدن به ان خیلی بیشتر از فاصلمون نصبت به سطح گرافیکی بازیهاس روزه!

وقتی با همه بازیسازهای ایرانی صحبت میکنی تمام تمرکز کلامشون روی پیشرفا گرافیک و انجین ها و ... هست! هیچ کدومشون نمیگن برای پیشرفت ایده پردازی و خلاقیت تو بازی هاشون برنامه ای دارن! شما هنوزم از بازی کردن "شورش" سگا لذت میبرید اما وقتی چند دقیقه بازی هایی مثل ... رو تجربه میکنی حالتون بهم میخوره! یک کتابی هست به اسم تئوری آو فان. تو این کتاب چندین صفحه توضیح و توضیح داده میشه تا در نهایت باز هم به این نتیجه برسیم که در درجه اول و آخر هدف از یک بازی کامپیوتری سرگرم کردن و یا اینترتین کردن هست که متاسفانه ما تو ایران در کمال شلختگی از کنارش رد میشیم!

من فکر میکنم ما اگه مشکل ایده پردازی رو تو بازی هامون حل کنیم نصف راه رو طی کردیم!

اون مطلبی که بچه ها میگن "فلان بازی کپی از فلان بازیه پس بده" واقعا اشتباهه. این کار نه تنها تو بازی سازی بلکه تو نویسندگی، فیلم سازی، گروه های موسیقی و غیره یه اصله. مثلا خیلی از گروه های موسیقی اول کارشون سعی میکنن آهنگ های گروه های مورد علاقشون رو بازنوازی کنن (Cover کردن) مثلا Metallica که اون اوایل کارای Diamond Head رو حتی به اسم خودشون جا میزدن و کم کم تونستن زبون خودشون رو تو موسیقی پیدا کنن. بحث منحرف نشه ولی خیلی از بازی سازای خارجی رو (بواسطه تجربه، مطالعه کتب و مجلات بازی سازی) میشناسم که میشینن و مثلا GoW رو "مطالعه" میکنن و آرزوشونه بتونن اونو کپی کنن که همین کپی کردن اونقدر پیچیده است که آخر سر یه کپی نافص هم تولید کنن خوشحال میشن، مثلا Darksiders رو که دقیقا میدونم همینطوره یا چند بازی دیگه.

ببین آیدین متاسفانه توی فاvسی به دلیل فقر واژه نمیشه چندان تفاوتی رو بین Imitation و Inspiration قایل شد و این ضعف زبانی باعث میشه غالبا در این مقوله دچار سوتفاهم شده و به اشتباه بیفتیم.

تقلید خوبه، اما زمانی که بتونیم ایده ای رو که از کسی وام میگیریم با جهان بینی خودمون ارایه بدیم، یعنی درست همونطور که ارنست همینگوی میگه: "تقلید زمانی مقبول و قابل پذیرش شده و حتی کاری خوب و مثبت نیز به شمار میرود که بتوان آن را مال خود کرد". یعنی اینکه ما یه ایده و یا تمی رو الهام بگیریم و ان رو از منظر و نگاه شخصی خودمون ارایه بدیم. این میشه یک تقلید خوب. اما ایراد تقلید از جایی شروع میشه که ما میاییم بجای ایده گرفتن کلا یک موضوع را عینن کپی پیست میکنیم. متاسفانه ما تو بازی های ایرانی غالبا به جای الهام تقلید رو میبینیم که این بد و مخرب هست.

ایراد تقلید این هست که در بهترین شرایط هم چیزی بیشتر از اثر اصلی نمیره. به عنوان مثال اگه یک شبه معجزه رخ بده و گرشاسپ گرافیکش بشه GoWIII باز هم هیچ حرفی برای گفتن نداره و فقط میتونه مثل DI یک تقلید معقول (حالا یاد خوب یا بد) باشه و به هیچ عنوان از چیزی بیشتر از یک بازی معمولی و فراموشی پذیر بیشتر نمیره!

من البته بخشی از حرفت رو قبول دارم و منم باتو معتقدم که ما در مقام آموزش باید، تاکید میکنم باید، بازی های بزرگ رو مورد مطالعه قرار بدیم و ر این پروسه اصول رو یاد بگیریم. من خودم اولین سناریوم رو که برای پروژم نوشتم غیر تعمدانه شده بود Monster Inc در شکلی جدید و البته که من خیلی اصول کنش سازی تو داستان و شخصیت هارو با تقلید از این انیمیشن تمرین کرده و یاد گرفته بودم اما بعدا انقدر کار رو ویرایش کردم و شخصیت بهش اضافه کردم که هرچند ان بیس و ساختار توش مونده بود اما دیگه سخت گیر ترین افراد هم نمیتونستن هیچ شباهتی رو بین این دوتا اثر پیدا کنن. به همین ترتیب همونطور که به بعضی از بچه ها که کارو دیدن کامل توضیح دادم منبع الهام دیگه من برای ساخت این بازی SotC و کلا شخصیت فامیتو اودا بود اما الان گیم پلی بازی انقدر خود به خود در هم پیچیده که دیگه بازی ربطی به SotC نداره. حالا هرچند که بیس ایده گیم پلی از همین بازی وام گرفته شده.
 
مهدی این جمله رو نمودنم با چه حالتی گفتی؟ طنز بوده یا جدی؟ خوب ak-47 رو شبیه چه سلاح دیگه میشه در آورد؟

پ.ن: پشت سر هیچ کسی کُلت گذاشته نشده برای خرید بازی.
حالت خاصي نبود. منظورم اينه كه خوب در آوردن. آخه بعضي از بازي هاي ايراني اول شخص رو كه تو نمايشگاه ديدم طرز گرفتن اسلحشون خوب نبود. بهترين طرز گرفتن اسلحه خدايي BF :BC2 بود كه با دويدن كاركتر اسلحه كاملا طبيعي تكون ميخورد. COD هم به اندازه BC خوب نبود از اين نظر و خيلي نظر هاي ديگه :d .
اما اينجا خوب در آورده، راضي كنندس. من از نوع اسله گرفتن Farcry2 خوشم نميومد:d . اينجا خيلي شبيه اونه.
 
خب حالا اومدیمو ساختیم کی بازی 100 مگی رو میخره تو ایران! بعد تو مغازه ها پخش میکنه! اصلا کی ناشرش میشه! کی پول میده واسش! کی منتشر میکنه! به زور بازی بزرگ رو حمایت میکنند! دیگه چه برسه مینی گیم رو!! و هزاران مشکل دیگه که تو ایران وجود داره!!! حالا اومدیمو میگیم برای بازار ایران نمیسازیم! فکر نمیکنید برای اونور که بخوایم بسازیم باید لایسنس داشته باشیم!!! باید برای تک تک پیکسل های بازی لایسنس داشته باشید!! ایران تحریم! اقتصاد به شدت ضعیف! تو ایران هر کاری کنی بازیسازی سخته!! و هزاران دردسر داره!!
اولا اینکه هیچ کدوم از این بازی ها نسخه فیزیکی نداشتن.بعدش هم اگه بازی خوب باشه به راحتی می تونه تو جهان مطرح بشه.حتی می تونن توی steam یا سرویس های دیگه قرارش بدن.مگه همه این مینی گیم های سازنده های آمریکایی یا اروپایی داشتن؟
بازی که خلاقیت داشته باشه فرق نمی کنه کجا ساخته بشه به راحتی می تونه فروش کنه
 
انیمیشن در بازیها!!!!! (یک توضیح ابتدایی برای اینکه احساس کردم نیاز است!)

در نرم افزارهای مدلسازی همانند 3DSMax ,Maya,Softimage و ... باید مدل کاراکترها ریگ شوند سپس انیمیت شوند بعد با یک فرمت خاص که با موتور بازی هماهنگی کامل دارد اکسپورت شود سپس وارد موتور میشه، و در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد. در بازیهای موجود خارجی هیج راهی وجود ندارد که شما بتوانید انیمیشن های درون آنها رو بدزدید و برای بازیهای خود مورد استفاده قرار دهید! مگر اینکه از انیمیشن های آنها الگو بگیرید! با مشاهده کردن حرکات و سپس شروع به انیمیت کردن. الگو گرفتن کار بسیار خوبی است و باعث پیشرفت میشه و اصلا هم کار بدی نیست.

تنها اینکه شما یک مهندس فوق برنامه نویسی باشید کافی نیست اصلا هم کافی نیست!!!;)

چقدر تو باهوشی پسر
i350776_so-cute-meme-face-i3.png


یعنی با این همه اطلاعات که میگی داری فکر کردی ما داریم میگیم طرف رفته انیمیشن طرف رو کنده چشبونده به بازی خودش ؟ عاشق درکت از حرفهایی که زدم هستم حالا خوبه منو اقا کسری این همه پست دادیم یکی رو هم کامل نخوندی طرف ورداشته انیمیشن های cod رو ساخته برای بازی خودش دوباره همون رو قشنگ cover کرده بدون کوچکترین تغییری که میشه همون کپی برداری و دزدی که من ازش حرف میزنم.
====================
خیلی خوشحالم که 4 نفر بعد از این مقاومت من فهمیدن من چی دارم میگم و دارن حرف دل من رو میزنن:x اقا ماکان دستت درد نکنه.

خیلی جالب هست همه این حرفها رو من از اول تاپیک دارم میزنم پست ها هم هنوز هست فقط نمیدونم دوستانی که نه اطلاعات بودن و ته منطق و درک بودن یهو چی شدن.
 
آخرین ویرایش:
بدون کوچکترین تغییری که میشه همون کپی برداری و دزدی که من ازش حرف میزنم.

اصلا میدونی دزدی یعنی چی !؟ من داشتم این قضیه دزدی رو برات شرح میدادم که شما اصلا فقط حرف خودتو قبول داری!
فکر کنم من تو یه سایت مریخی اومدم! که کلماتی که بکار میبرند من زمینی درک نمیکنم(البته غیر از شما همه واضح توضیح دادن)، فکر کنم کلا این کلمه "دزد" همون کلمه ما زمینی ها "الگو"(دوستان حتی گفتن الهام گرفتن که کلمه بهتری هستش) باشه! نمیدونم والا! کمی بیشتر توضیح بده تا من زمینی متوجه بشم!
 
آخرین ویرایش:
اصلا میدونی دزدی یعنی چی !؟ من داشتم این قضیه دزدی رو برات شرح میدادم که شما اصلا فقط حرف خودتو قبول داری!
فکر کنم من تو یه سایت مریخی اومدم! که کلماتی که بکار میبرند من زمینی درک نمیکنم(البته غیر از شما همه واضح توضیح دادن)، فکر کنم کلا این کلمه "دزد" همون کلمه ما زمینی ها "الگو"(دوستان حتی گفتن الهام گرفتن که کلمه بهتری هستش) باشه! نمیدونم والا! کمی بیشتر توضیح بده تا من زمینی متوجه بشم!



i350799_face-palm.jpg



فکر کنم تنها کسایی که نفهمیدین تو با رفیقت jaki بودین که ادعای منطق و اطلاعات بودین حالا زدین به کوچه علی چپو این حرف ها راستی پشت اقا ماکان رو بخون برات کافیه
 
البته بگم دوستانی که در پستهای بالاتر توضیحات و بحث های قشنگی رو گفتند هیچ کدوم به بحث ها و گیرهای شما نزدیک نبودند!! نمیدون چرا قبول داریدشون!! پس باید حرفای من رو هم قبول داشته باشی! و فکر کنم دوست داری کمی بحث ها رو طولانی کنی و سر همه رو درد بیاری! و با دو تا عکس مثلا رو کم کنی:-b

ختم جلسه b-)
 
البته بگم دوستانی که در پستهای بالاتر توضیحات و بحث های قشنگی رو گفتند هیچ کدوم به بحث ها و گیرهای شما نزدیک نبودند!! نمیدون چرا قبول داریدشون!! پس باید حرفای من رو هم قبول داشته باشی! و فکر کنم دوست داری کمی بحث ها رو طولانی کنی و سر همه رو درد بیاری! و با دو تا عکس مثلا رو کم کنی:-b

ختم جلسه b-)

پست های منو اقا کسری رو بخونی همینا رو گفتیم میگم این کوچه علی چپ و جیم شدن هنگام کم اوردن هم خوب جواب میده ها. یهو همه کسایی که ادعای اطلاعات داشتن ناگهانی اطلاعاتشون میپره ادعا های منطق هم جیم میشن.
 
اولا اینکه هیچ کدوم از این بازی ها نسخه فیزیکی نداشتن.بعدش هم اگه بازی خوب باشه به راحتی می تونه تو جهان مطرح بشه.حتی می تونن توی steam یا سرویس های دیگه قرارش بدن.مگه همه این مینی گیم های سازنده های آمریکایی یا اروپایی داشتن؟
بازی که خلاقیت داشته باشه فرق نمی کنه کجا ساخته بشه به راحتی می تونه فروش کنه

خب حالا اومدیم خلاقیت، ایده، new feature و ... داشت!! دلار 1600 تومن هستش اگه بخوای موتوری رو که باهاش این بازی رو ساختی و تمام ابزاری رو که برای ساخت این بازی کمک گرفتی رو لایسنس کنی هزینه شما چقدر میشه! و آیا کسی کمک میکنه!؟ آیا کسی این ریسکو میکنه تو ایران!؟
من فقط اومدم بهتون آگاهی بدم که این جوریه کشور ما! شما بساز بقیش با خودت!

---------- نوشته در 01:43 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 01:37 AM ارسال شده بود ----------

پست های منو اقا کسری رو بخونی همینا رو گفتیم میگم این کوچه علی چپ و جیم شدن هنگام کم اوردن هم خوب جواب میده ها. یهو همه کسایی که ادعای اطلاعات داشتن ناگهانی اطلاعاتشون میپره ادعا های منطق هم جیم میشن.

من اصلا هیچ ادعایی ندارم و نمی خوام هم داشته باشم ولی با جمله بندی شما و همچنین خورد کردن بازیسازی داخلی مخالفم! و از اینکه نشستید هیچ تکونی به خودتون نمیدید و فقط اظهار نظر میکنید! اگه میدونستید تو این بنیاد ملی چه خبره و چه بلایی سر این بازیسازا میارند واقعا دلتون برای آنها می سوخت! و مطمعنم حمایت میکردید!! ولی چه فایده!

--------

حرف باد و هواست! عمل کنید!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or