بهترین گرافیک کنسولی در اینده؟

بهترین گرافیک کنسولی در اینده؟

  • Rage

    رای‌ها: 23 7.7%
  • GT5

    رای‌ها: 90 30.2%
  • Gears of War 3

    رای‌ها: 52 17.4%
  • Killzone3

    رای‌ها: 64 21.5%
  • Crisis2

    رای‌ها: 69 23.2%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    298
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.
تازه این عکس برای GT5 Prologue هستش
میگم چرا انقدر گرافیکش پایینه

000203FB.gif
 
من خودم عشق ماشینم واسه همین gt5 هم شده یه ps3 می گیرم !!!!!!ولی واقا فلزات انقدر واقعی هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من که عکسارو دیدم یه لحظه به این حالت تغییر شکل دادم:shocked:
فقط gt5:x
 
چه ربطی به وسعت محیط داره عزیز برادر
ما داریم در مورد گرافیک صحبت میکنیم
عنوان تاپیک "بهترین گرافیک کنسولی در اینده" هست نه "عظیم ترین بازی کنسولی در اینده"


چی ؟ داداش مگه تا حالا هیچ تیزری از بازی رو دانلود نکردی ؟
مگه خبر نداری به عنوان بهتری گرافیک تو E3 انتخاب شد ؟
مگه خبر نداری یه تکنولوژی جدید در موتور بازی استفاده شده که فلزات رو مانند واقعیت شبیه سازی میکنه
که حتی CRYSIS2 نسخه PC جلوش کم میاره
GT5 هم که همش ماشین و فلزه ، پس خیلی عجیب نیست که GT5 بهترین باشه
همین الان که من دارم این پست رو میدم 34 نفر از اعضا به GT5 رای دادن ( یعنی دو برابر CRYSIS )
شما برو تو این لینک عکس ها رو ببین
فدای چشات!حرف شما درست ولی شما فکر نکنی با قرار دادن یه بازی ریسینگ تو این نظرسنجی حق بازیهای دیگه ضایع میشه.تو بازیهای ریسینگ تنها چیزهای که بصورت real time (همزمان)رندر میشه ماشینها و تماشاگرانن.پس ایا بازیهای بخصوص اکشن که در هر صحنه میلیونها چند ضلعی بصورت همزمان رندر میشه رو میشه با بازیهای ریسینگ یا فایتینگ مقایسه کرد؟ولی اگه به رای به گرافیکیترین باشه حق با شماس مسلما GT5ه فذات شم!
 
چه ربطی به وسعت محیط داره عزیز برادر
ما داریم در مورد گرافیک صحبت میکنیم
عنوان تاپیک "بهترین گرافیک کنسولی در اینده" هست نه "عظیم ترین بازی کنسولی در اینده"


چی ؟ داداش مگه تا حالا هیچ تیزری از بازی رو دانلود نکردی ؟
مگه خبر نداری به عنوان بهتری گرافیک تو E3 انتخاب شد ؟
مگه خبر نداری یه تکنولوژی جدید در موتور بازی استفاده شده که فلزات رو مانند واقعیت شبیه سازی میکنه
که حتی CRYSIS2 نسخه PC جلوش کم میاره
GT5 هم که همش ماشین و فلزه ، پس خیلی عجیب نیست که GT5 بهترین باشه
همین الان که من دارم این پست رو میدم 34 نفر از اعضا به GT5 رای دادن ( یعنی دو برابر CRYSIS )
شما برو تو این لینک عکس ها رو ببین
فدای چشات!حرف شما درست ولی شما فکر نمی کنی با قرار دادن یه بازی ریسینگ تو این نظرسنجی حق بازیهای دیگه ضایع میشه.تو بازیهای ریسینگ تنها چیزهای که بصورت real time (همزمان)رندر میشه ماشینها و تماشاگرانن.پس ایا بازیهای بخصوص اکشن که در هر صحنه میلیونها چند ضلعی بصورت همزمان رندر میشه رو میشه با بازیهای ریسینگ یا فایتینگ مقایسه کرد؟ولی اگه رای به گرافیکیترین باشه حق با شماس مسلما GT5ه فذات شم!
 
بدون هیچ تاخیر و شکی GT5 بهترین گرافیک کنسولی و در مواردی بهترین گرافیک این نصل هست

سه تا بحث وجود داره که مهم هست :
1- بهینه سازی Engin برای یک CPU و GPU خاص
2- توجه فوق العاده به جزییات و detail و مدلینگ بی نظیر
3- وجود یک استدیوی تخصصی در زمینه شبیه سازی رانندگی و Racing و سابقه درخشان ایم استدیو در ارائه گرافیک های فک بر انداز مثل GT4 و 2 در نسل های قبلی

1- بهینه سازی Engin برای یک CPU و GPU خاص
----
تیم پلی فونی حدود 5 سال هست که روی سخت افزار PS3 کار می کنن و تمام تکنولوژی مورد نیازشون روی این سیستم ساخته و به میزان غیر قابل باوری بهینه کرد تا این امکان به وجود بیاد که بهترین performance ممکن رو از سخت افزار دریافت کنن

2- توجه فوق العاده به جزییات و detail و مدلینگ بی نظیر
----
مدلینگ ها و جزییاتی که در اتومبیل های GT5 اجرا شده زبان زد خاص و و عام هست

3- وجود یک استدیوی تخصصی در زمینه شبیه سازی رانندگی و Racing و سابقه درخشان این استدیو در ارائه گرافیک های فک بر انداز !! مثل GT4 و 2 در نسل های قبلی
----
این دیگه توضیح لازم نداره تاریخچه درخشان استدیو پلی فونی برای همه روشن هست
 
خوب خندیدیم به جکت!شما برو خوش باش! کار تیم سازنده راحته؟؟؟؟؟عمه من بود لابد که هی لفتش میداد تا بازی عرضه بشه.
شما جزئیات آب و هوا رو دیدی؟؟؟به اجزای ماشینا دقت کردی؟ آخه چرا از روی اون معده مبارکت اظهار نظر میکنی؟؟؟
داداش شما ميشه بگي جزيات اب و هوا چيه ؟ ما كه نفهميديم مگه هوا هم جزيات داره؟ نكنه سازنده ها اين هوا رو از مريخ اوردن ؟
جزييات اب ؟ مثلا يه بازي ريس چه جزياتي از اب رو ميخواد نمايش بده؟ ماشين دوزيست هم نكنه داره! يا شايد ما سواد كافي نداريم و اززززززگل شديم !
در مورد اجزاي ماشين و مدلسازي من واقعا كار تيم سازنده رو تحسين ميكنم ولي فراموش نشه كه اين بازي فاقد افكت خاص هست
مثلا جان كارمك گفته موتور ساخت id ميتونه تكسچر هاي با كيفيت و حجم بالا رو رندر بكنه
يا كيلزون 300 منبع نور رو ميتونه به صورت پويا رندر بكنه و Deferred shading با كيفيت داره
كراي انجين هم كه سلطان همه موتور ها هست
چه ربطی به وسعت محیط داره عزیز برادر
ما داریم در مورد گرافیک صحبت میکنیم
داداش خيلي ربط داره
ا
ولا من شما پیشنهاد میکنم قبل از صادر کردن این اظهار نظر های فرا خوشحالانه یک لیوان آب خنک میل کنید تا بلکه سوزشتون رفع بشه
والا ما كه سوزشي نداريم برادر نكنه بايد بعد از 6 سال كه تيم سازنده خودش رو اسكل كرده ( ديگه كم مونده پيكان ار دي با شلنگ توالت به جاي شلنگ بنزين و بروز اتش سوزي هاش رو شبيه سازي كنه) بسوزيم!
بعد از 6 سال كار كردن تو تصوير ديديد كه درختان و ابجكت هاي كنار جاده 2 بعدي هستن
من با سند صحبت ميكنم
اگه اين صحنه رو تو كرايسيس ديدي يه وقت نسوزي
Integrated%20Vegetation%20and%20Terrain%20Cover%20Generation%20System.jpg

حالا تعداد ابجكت ها و پليگن هاش رو مقايسه كن
دوما شما تا حالا نمایش های اخیر این ابر عنوان رو دیدین ؟
ياد ابر كامپيوتري كه سوني تو E3 05 ميگفت افتادم :d

سوما سوادتون میکشه و می تونید بفهمید که دود های Dynamic یعنی چی ؟
می تونید درک کنید که اثر وزش باد بر افکت های دود و بارون و برف چیه ؟
منظورتون همون دود 2 بعدي هست؟ نگو كه خندم مي گيره
به فرض كه باشه افكت بهتري نبود اسم ببري ؟

خب در پايان بايد بگم كه كار تيم خيلي خوبه و من هم قبول دارم ولي بايد گفت گرافيك هنري بازي خوبه
واين بازي رو نبايد با ساير عناوين نام برده مقايسه كرد دليلش رو هم گفتم بازم ميگم
چون در يك عنوان ريس 90 درصد توان تيم سازنده روي طراحيه ماشين هست و محيط بازي اصلا درجه بالايي از اهميت رو نداره و اكثرا ابجكت ها 2 بعدي هست
تكسچر هاي محيط عموما كيفيت بالايي نداره چون روي همشون در حين رندرينگ موشن بلور مي خوره و ديگه هيچي معلوم نيست!
هوش مصنوعي و AI نداره
 
خیلی از دوستان از روی تعصب حرف میزنن بهترین گرافیک کنسولی رو کریسیس به نظر من داره البته از روی عکسهایی که از روی هر دو بازی دیدم البته توی بازیهای ماشینی جی تی 5 بهترین گراف رو داره اما در کل هیچ بازیی به پایه کریسیس نمیرسه
 
من خودم عشق ماشینم واسه همین gt5 هم شده یه ps3 می گیرم !!!!!!ولی واقا فلزات انقدر واقعی هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من که عکسارو دیدم یه لحظه به این حالت تغییر شکل دادم:shocked:
فقط gt5:x
هر چیزی رو که دیدی نباید باور کنی.
 
هر چیزی رو که دیدی نباید باور کنی.
خوشبختانه 100 ها ویدئو از گیم پلی بازی توی نت موجوده و خودم از E3 به بعد حدود 3 گیگ فقط گیم پلی دانلود کردم !
البته GT5 هم بی مشکل نیست ولی توی سبکش کیلومترها از رقبا فاصله داره. در مجموع هم حتمآ چیزی داشته که سایتی مثل Gamespot میاد در کنار اون همه بازی , GT5 رو به عنوان بهترین گرافیک E3 انتخاب میکنه و مردم هم توی همون سایت بعد از Crysis به GT5 رتبه دوم گرافیک رو میدن.
فقط امیدوارم گرافیک بازی زیادی هم هایپ نشه تا بعدآ دوستان موقع بازی ناامید نشن و انتظار گرافیکی در حد نسل بعد رو نداشته باشن ! بهترین کار اینه که بچه ها چند تا گیم پلی از مپ های مختلف GT5 ببینن تا انتظاراتون در حد معقول باشه !
 
آخرین ویرایش:
الا ما كه سوزشي نداريم برادر نكنه بايد بعد از 6 سال كه تيم سازنده خودش رو اسكل كرده ( ديگه كم مونده پيكان ار دي با شلنگ توالت به جاي شلنگ بنزين و بروز اتش سوزي هاش رو شبيه سازي كنه) بسوزيم!
بعد از 6 سال كار كردن تو تصوير ديديد كه درختان و ابجكت هاي كنار جاده 2 بعدي هستن
من با سند صحبت ميكنم
اگه اين صحنه رو تو كرايسيس ديدي يه وقت نسوزي
اگه دانش کافی داری بحث می کنیم .. اگه نداری پس بحثی نیست
اولا بازی شبیه ساز چمن و درخت نیست با این حال شما می تونی در باب مقایسه محیط تصاویر Landon Track توی GT5 نگاه کنی که توی اکثر سایت ها مثل Gamespot و غیره ... در دسترس هست

دوما شما اگه بدونید پس متوجه می شید که یک واحد GPU نهایت به میزان مشخصی می تونه Polygon رسم و Render کنه البته میزان Polygon بستگی به قدرت GPU و استفاده از اون قدرت برای پردازش جزییات و موارد مختلف گرافیکی هست مثل نور سایه و شیدر و افکت های گوناگون مثل Blur و همچنین AA داره

Integrated%20Vegetation%20and%20Terrain%20Cover%20Generation%20System.jpg


این عکس حتی از در سمت راننده Ferrari در GT کمتر Polygon داره ( البته با کمی شوخی )
ولی به طور مشخص اگه یک مدل اتومبیل در GT5 حدود 400000 Polygon داشته باشه این تصویر به وضوح خیلی کمتر از 200000 Polygon داره
تازه توجه داشته باشید که در GT5 حدود 12 تا 16 اتومبیل در هر Track وجود خواهند داشت
و همچنین AA 2X و شیدر ها و پردازش نور و بازتابش نور و تصویر بسیار پیشرفته روی بدنه اتومبیل ها رو به این مورد اضافه کنید
و از همه مهمتر اجرا شدن تمام اینها در 60 فریم و رزولوشن 1080i/p و با AA2X من فکر می کنم درخت های 2D در برابر تمام این ها مثل مقایسه فنجون با فیل هست
 
ولی توی سبکش کیلومترها از رقبا فاصله داره.
درسته بهترین ریسینگ شبیه ساز هست ولی دیگه کیلومتر ها از روی تعصب هست. الان گیم اسپات به FM3 داده 9.5 یعنی باید به GT5 10 داد دیگه تا این کیلومتر ها معلوم بشه؟ این حرف اشتباهی اگه نسلای پیش زمان GT3 میگفتی درست بود
خودت داری میگی واسه بازی هایپ درست نکنید ولی با این حرفت داری هایپ میکنی یعنی من به این نتیجه رسیدم که این بازی میانگینش حداقل باید 95 بشه با حرفای دوستان اگرم نشه مشکل از مخه منتقدان عزیزه
 
آخرین ویرایش:
درسته بهترین ریسینگ شبیه ساز هست ولی دیگه کیلومتر ها از روی تعصب هست. الان گیم اسپات به FM3 داده 9.5 یعنی باید به GT5 10 داد دیگه تا این کیلومتر ها معلوم بشه؟ این حرف اشتباهی اگه نسلای پیش زمان GT3 میگفتی درست بود
خودت داری میگی واسه بازی هایپ درست نکنید ولی با این حرفت داری هایپ میکنی یعنی من به این نتیجه رسیدم که این بازی میانگینش حداقل باید 95 بشه با حرفای دوستان اگرم نشه مشکل از مخه منتقدان عزیزه
موضوع تاپیک گرافیک هست و منم فقط از نظر گرافیکی گفتم ! وگرنه از نظر گیم پلی و صداگذاری و ... سایر بازیها میتونن با GT5 برابر باشن یا حتی توی مواردی ازش جلوتر ! (بازی نکردیم هنوز نمیدونیم :دی)
خیلی راحت میشه چند تا گیم پلی از بازی دانلود کرد و با سایر بازیها مقایسه کرد. اگه منتقدی بخواد از روی منطق امتیاز بده , مشخصه که به بخش گرافیک چه امتیازی میده ولی اگه بخواد مدلینگ بی نظیر ماشینها , نورپردازی فوق العاده , دودهای حجم دار , طراحی کاکپیت بی نظیر , چرخه دینامیک شب و روز که روی نورپردازی تآثیر میذاره , افکت برف و بارون , انیمیشن های فوق العاده راننده و حتی طراحی صورتش و ... رو نادیده بگیره و گیر بده به یه درخت 2 بعدی یا مدلهای استاندارد , بله امتیاز گرافیک رو میتونه پایین بیاره و باعث خنده همه بشه !
کلآ یامائوچی در زمینه زجر دادن سخت افزار کنسولها توانایی خاصی داره. ایشون تونست روی سخت افزار PS2 که همه میدونیم قدرتش چقدر جلوی رقبا کم بود , بازی با رزولوشن 1080i و 60fps بسازه !
اینجا هم میتونی حرف IGN در مورد مقایسه گرافیکی Gran Turismo 4 و Forza 1 رو ببینی. دو تا بازی ای که یکیشون روی کنسولی با قدرت دو برابر PS2 عرضه شده :
So far, the graphics in Forza in no way supplant the astonishing visuals in GT4. The car models are precise and detailed, the lighting is excellent, and the roads are slick and pretty, but overall, Forza is an easy second place in the graphics department when it comes to textures, backgrounds, and car details.
در مورد میانگین بازی هم اینجا کامل توضیح دادم و اگه تا 85 هم پایین بیاد تعجب نمیکنم ! اگه بقیه بازی رو برای خودشون زیادی بزرگ کردن مشکل من نیست ! من اکثر پستهایی که توی تاپیک بازی دادم , خودم رفتم شخصآ از گیم پلی عکس گرفتم و اونجا گذاشتم تا بعدآ حرفی در مورد Photomode بودن عکسها و ... پیش نیاد !
 
آخرین ویرایش:
داداش شما ميشه بگي جزيات اب و هوا چيه ؟ ما كه نفهميديم مگه هوا هم جزيات داره؟ نكنه سازنده ها اين هوا رو از مريخ اوردن ؟
جزييات اب ؟ مثلا يه بازي ريس چه جزياتي از اب رو ميخواد نمايش بده؟ ماشين دوزيست هم نكنه داره! يا شايد ما سواد كافي نداريم و اززززززگل شديم !

در مورد اجزاي ماشين و مدلسازي من واقعا كار تيم سازنده رو تحسين ميكنم ولي فراموش نشه كه اين بازي فاقد افكت خاص هست
مثلا جان كارمك گفته موتور ساخت id ميتونه تكسچر هاي با كيفيت و حجم بالا رو رندر بكنه
يا كيلزون 300 منبع نور رو ميتونه به صورت پويا رندر بكنه و Deferred shading با كيفيت داره
كراي انجين هم كه سلطان همه موتور ها هست





کافیه یا چیز دیگه ای مد نظرتونه ؟ مثلا عبور حیوانات اهلی با چوپان از وسط پیست ؟!
منظورتون همون دود 2 بعدي هست؟ نگو كه خندم مي گيره
به فرض كه باشه افكت بهتري نبود اسم ببري ؟


خب در پايان بايد بگم كه كار تيم خيلي خوبه و من هم قبول دارم ولي بايد گفت گرافيك هنري بازي خوبه
واين بازي رو نبايد با ساير عناوين نام برده مقايسه كرد دليلش رو هم گفتم بازم ميگم
چون در يك عنوان ريس 90 درصد توان تيم سازنده روي طراحيه ماشين هست و محيط بازي اصلا درجه بالايي از اهميت رو نداره و اكثرا ابجكت ها 2 بعدي هست
تكسچر هاي محيط عموما كيفيت بالايي نداره چون روي همشون در حين رندرينگ موشن بلور مي خوره و ديگه هيچي معلوم نيست!
هوش مصنوعي و AI نداره
اینا رو هم نمی شه با عکس نشون داد وگرنه حتما این کار رو می کردم !
..................................
ویرایش:
این چند تا gif رو هم ببین و از محیط 2 بعدیش و نداشتن افکت و ... بیشتر برامون تعریف کن !(سه تا آخریا چیز می خوان !)
http://aks98.com/images/pprns1he0i1s7g41hyh.gif
http://aks98.com/images/xyzu7hd8fwfn5230p36q.gif
http://i55.tinypic.com/t9w6l5.gif
http://i54.tinypic.com/308b28p.gif
http://i55.tinypic.com/e9c4k0.jpg
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: S0HEIL
اگه دانش کافی داری بحث می کنیم .. اگه نداری پس بحثی نیست
اولا بازی شبیه ساز چمن و درخت نیست با این حال شما می تونی در باب مقایسه محیط تصاویر Landon Track توی GT5 نگاه کنی که توی اکثر سایت ها مثل Gamespot و غیره ... در دسترس هست

دوما شما اگه بدونید پس متوجه می شید که یک واحد GPU نهایت به میزان مشخصی می تونه Polygon رسم و Render کنه البته میزان Polygon بستگی به قدرت GPU و استفاده از اون قدرت برای پردازش جزییات و موارد مختلف گرافیکی هست مثل نور سایه و شیدر و افکت های گوناگون مثل Blur و همچنین AA داره

Integrated%20Vegetation%20and%20Terrain%20Cover%20Generation%20System.jpg


این عکس حتی از در سمت راننده Ferrari در GT کمتر Polygon داره ( البته با کمی شوخی )
ولی به طور مشخص اگه یک مدل اتومبیل در GT5 حدود 400000 Polygon داشته باشه این تصویر به وضوح خیلی کمتر از 200000 Polygon داره
تازه توجه داشته باشید که در GT5 حدود 12 تا 16 اتومبیل در هر Track وجود خواهند داشت
و همچنین AA 2X و شیدر ها و پردازش نور و بازتابش نور و تصویر بسیار پیشرفته روی بدنه اتومبیل ها رو به این مورد اضافه کنید
و از همه مهمتر اجرا شدن تمام اینها در 60 فریم و رزولوشن 1080i/p و با AA2X من فکر می کنم درخت های 2D در برابر تمام این ها مثل مقایسه فنجون با فیل هست
شما همچین صحبت میکنی که انگار گرافیکی رو دست GT5 وجود نداره.عزیزم شما داری سبک ریسینگ با شوتر مقایسه میکنی.جزئیات محیط Crysis با GT5 مقایسه میکنی.عجب بابا.:dوسعت محیط GT5 با Crysis که اصلا قابل مقایسه نیست.حالا چه برسه به جزئیات.فقط امیدوارم این 6 سال ارزش انتظار داشته باشه.
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or