آقایون من دیر رسیدم. منم یه چی بپرونم شب عیدی دور هم بخندیم:d
ببینین H&S رو به 3 دسته تقسیم میکنیم. Ultra, High و Normal. حالا چی هستن؟
این دسته بندی رو به انعطاف پذیری گیم پلی یه بازی نسبت میدیم. وقتی حرف هک اند اسلش میاد داستان و گرافیک و این موارد در درجه دوم قرار میگیرن چون حفظ سرعت بالای بازی چیزیه که این سبک رو معنی میکنه.
منظور از Ultra تنها و فقط DMC و BAYONETTA
منظور از HIGH یعنی GOW و Castlevania LOS
منظور Normal هم یعنی Diablo!
سری DMC و Bayonetta نشون دادن گیم پلی بازی میتونه نامحدود باشه. بستگی به حرفه ای بودن شما، میتونین دشمن رو تا n ساعت رو هوا نگه دارین و n کمبو اجرا کنین. به طور خلاصه این 2 عنوان از قابلیتی به نام کنسلینگ بهره میبرن که باعث میشه N+1 کمبوی مختلف پیاده کرد و هر کسی کمبوی مخصوص خودش رو داشته باشه. این درجه معمولا داستان درست و حسابی نداره و معمولا فان هست و هیچ جدیتی درش نیست. تمام قوت بازی روی گیم پلی متمرکز شده.
سری GOW و Castlevania LOS اینجوری نیستن. گیم پلی همچنان سطح بالاست اما اون انعطاف پذیری ذکر شده رو نداره. تعداد کمبوها محدود هستن و هر کسی نمیتونه کمبوی خودش رو داشته باشه. معمولا داستان بازی جدی هست و المان های دیگه هم سطح گیم پلی بازی جلب توجه میکنن، از جمله محیط بازی، داستان حماسی و ... اینا المان های Action-Adventure درشون تنیده شده و با اونا معنی پیدا میکنن.
سری Diablo هم یه H&S به حساب میاد! بله اونایی که بازی کردن حتما میدونن که کلاس بربر با خشونت هر چه تمام تر دشمنا رو تیکه پاره میکنه و حتی میشه گفت خیلی هم لذت بخشه! اما تمرکز بازی شاید 20% بر روی گیم پلی باشه و بیشتر در لوت کردن و سیستم RPG بازی انجام میپذیره.
شاید به خاطر همین دلایلی که گفتم هست که دانته و آلبالو (:d) توی این عکس دیده نمیشن (:d) چون اونا مدتهاست اینجا رو ترک کردن و از قضا اونایی که توی کلاس هستن همشون جدی هستن و با شوخی میونه خوبی ندارن:d:
به همین دلیله ما که معمولا این سبک رو جز 3 سبک برترمون میدونیم، وقتی اسم هک اند اسلش میاد ناخودآگاه به 2 عنوان اول فکر میکنیم.
کلا از سبک H&S خیلی خوشم میاد.تو بازار اگه بازی ای تو این سبک ببینم نمیتونم جلوی خودمو بگیرمو حتما باید بخرمش:d
DmC بنظر من بهترین بازی تواین سبک هست والبته بهترین بازی چند ضربه ای.
بعد اون هم GOW بازی زیباییه