بررسی بازی The Last Of Us Part II از نظر گرافیک، انیمیشن و مسائل فنی

به نظر شما با توجه به نمایش ۲۰۱۸ ناتی داگ توانست انتظارات شما رو برآورده کند!

  • بله ، انتظارات را برآورده کرد!

  • بله ، حتی بهتر از ۲۰۱۸ بود!

  • خیر ، گرافیک و نورپردازی افت کرده بود

  • خیر ، انیمیشن های ۲۰۱۸ در نمایش های جدید وجود نداشت.


Results are only viewable after voting.
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
دقیقا درست متوجه شدی، با این تکنولوژی motion matching برای مثال دکمه پرش هربار یک انیمیشن متفاوت اجرا میکنه و باعث میشه مسیر حرکتی کارکتر، هیت باکس و ... برای گیمر غیرقابل پیش بینی باشه و نتونه با کنترل کامل در مولتی پلیر رقابت کنه چون یکسری واکنشها خارج از محدوده کنترلت هست. برای مثال با ماریو و کانتر مقایسه کن که هر دفعه میپری نتونی پیش بینی کنی که کجا فرود میای



همیشه یاد گرفتم با کسی که تو بحث مفصل از متا استفاده میکنه دوری کنم! ولی خب چون ادعات فلک رو کور کرده ریپلی میکنم
شما به تکرار و بلندنامه نویسی عادت کردی و فکرکردی از این طریق حرفات سندیت پیدا خواهند کرد.

من خیلی واضح گفتم سابقه ناتی داگ در مولتی پلیر انچارتد 4 در نسل هشتم نشون میده چیکاره هستند و قابل پیش بینی که سر مولتی پلیر دلست2 و motion matching کاره شون گره خورده و استفاده از این تکنولوژی در سطح هر استدیویی نیست و خب شما خیلی سطحی نگرانه از متای انچارتد 4 که به گواه خودتون به لطف بخش سینگل پلیر هست استفاده میکنید و انتظار دارید ملت این مسله رو از شما قبول کنند؟!

دوم بازهم اشاره کردم باتوجه به حضور داج در گیمپلی دلست 2 درکنار تکنولوژی motion matching وضعیت خیلی پیچیده تر از اونی هست که یکسری انیمیشن ها رو خاموش و روشن کنند و عملا باید یک بازی متفاوت نسبت به سینگل پلیر طراحی کنند! و نمیدونم باز شما چرا همش به فرد حمله میکنی و میگی نمیدونی انیمیشن خاموش و روشن کردن و چیه غیره! بیا جواب وجود داج در مولتی پلیر دلست رو به من بده که ناتی داگ چه طوری میخواد با وجود motion matching ارائه اش کنه! همین

درباره فن بودن هم واضح هست شما فن هستی و انکار بیشتر منزجر کننده است

پ ن: تمام جواب های شما تو همون کامنت اول من هست، شما هروقت جواب تازه داشتی ریپلی کن عزیز تا چهارتا مورد جدید به تاپیک اضافه بشه نه اینکه ناتی داگ خدا هست و غیره و ضالع و شما خرین و نمیفهمید و ...
باشه ، متا الان مهم نیست و دوری کن از متا ! :joycat: ( متای بازی های ایکس باکس بالا میرفت اون وقت نزدیک میشدی به متا :joycat: )

ادعای من گوش فلک رو پر کرده و شما هم مظلوم و اصلا هم ترول نمیکنی و پست های فنی قدرتمندی رو هم میذاری لامصب !!! ( که یوبیسافت میتونه و ناتی داگ نمیتونه !!!!!؟؟ :lol: این اصلا ترول نیستا ! این یک پست فنی هستش ! چی شد ؟! فنی !! ) و من بهت حمله نکردم و این طوری برداشت میکنی مشکل خودت هستش ! ولی با سطح پستی که گذاشتی منم تقریبا در همون سطح پست گذاشتم چون جواب پست ترول رو میخوای چه جوری بدم !!؟؟

چیزایی که درباره انیمیشن ها میگی از پایه و اساس اشتباه هستش و برای خودت اصلا چیزایی که هیچ ربطی به هم نداره داری تو تخیلات خودت میبری و میدوزی و اصلا عالیه این پستت ! عالی !!! :joycat: پس نتیجه میگیریم : ناتی داگ به خاطر motion matching بخش مولتی رو بیخیالش شده و خیلی پیچیده تر از اونیه که بشه باهاش بخش مولتی رو ساخت و استدیوی های یوبیسافت میتنونن :joycat:و ناتی داگ نمیتونه :joycat: . فقط میگم همین رو هم برو تو بخش اخبار بذار و تا استفاده لازم رو ببریم !!! :joycat: میتونی بری این پست رو برای DF هم بذاری و اونا هم متوجه بشن دلیل نساختن بخش مولتی motion matching هستش و بعد از این که DF مقاله داد و از انیمیشن ها و ... بازی تعریف کرد و دیگه ترول هات درباره بخش دانگرد فایده و کاربردی نداره رفتی به مرحله بعد !!!

درباره جواب هم بهت هم توضیح دادم و ویدئو هم گذاشتم و مثال هم زدم و پست قبلی رو خوندی یا بازم ..... ولی خب فایده نداره درباره همون GTA V و RDR 2 و همین بازی هم گفتم این انیمیشن ها رو به راحتی میتونن با بخش مولتی سازگار تر کنن و این رو همون بازی هایی که مثال زدم به راحتی نشون دادن چنین کاری رو کردن .

و وقتی هم بهت میگم اطلاعاتت سر این موضوع فاجعه هستش ناراحت هم میشی ! باور کن اصلا ویدئو هایی رو که برات گذاشتم ندیدی و صحبت های گوینده رو متوجه نشدی . این سیستم باعث آسون شدن کار با تکنولوژی مربوط به موشن کپچر میشه و نه این که بیاد همه چیز رو سخت تر کنه . برای خودت یه چیزی اومدی گفتی توش گیر کردی :lol:

و این فقط بخشیش هستش و این تکنولوژی با موتور های گرافیکی مختلف بهترین سازگاری رو داره و به شدت کاراییش بالا هستش و این پست رو بخون :lol::Arrowd:و قشنگ داره میگه چقدر کار باهاش راحته و کاربردی تر هستش و یه تکنولوژی پیشرفته عموما این معنی رو نداره که کار باهاش سخت تر باشه و میگم اطلاعاتت سر این چیزا به شدت ضعیفه . هر چی موتور های گرافیکی و فیزیک به روز تر میشن کار رو برای سازنده ها راحت تر و بهتر میکنن و مثلا مثل موتور انریل 4 با این که بسیار پیشرفته هستش ولی اصلا موتور پیچیده ای نیست و همین طور بخش ادیتور وحشتناک قوی و کاربردی و راحتی داره . البته این توضیحات درباره کاراییش با موتور یونینی هستش . :Arrowd:

Motion matching for Unity is not just a locomotion machine. It supports a number of features that allow the user to create almost any kind of animation. Features include:
- No animation state machine
- Fluid and responsive animation output**
- Support for cut clips as well as un-cut mocap
- Powerful event system for dynamic actions (e.g. vaults, sword attacks, pacour)
- Powerful tagging system to allow control over animations (e.g. stances etc.)
- Motion timing editor (change animation timing to match gameplay)
- Animation warping for event (precise environment contacts
- Layer system
- Use alongside mecanim (switch at any time)
- Compatible with custom animation playable graphs
- Compatible with IK systems

و کارایی کار با این تکنولوژی که به شدت کار رو برای سازنده آسون میکنه

Motion Matching is an alternative animation system to mecanim for characters. With motion matching you can achieve advanced, organic and fluid animation without the need for an animation state machine. You don't have to define transitions or set up conditions. Provided you have decent animations with enough coverage you can create a fully working character in about 15 minutes with starts, stops, plants and turns. With a little more effort and coding ability, its not hard to make very complex animation such as parkour, fighting and sports.

Motion Matching یک سیستم انیمیشن جایگزین برای شخصت ها و کاراکتر های مختلف است. با motion matching می توانید بدون نیاز به داشتن state machine انیمیشن به یک انیمیشن پیشرفته به حالت ، ارگانیک و روان دست پیدا کنید. لازم نیست که انتقال از انیمیشن به انیمیشن دیگری را تعیین کنید. به شرط داشتن انیمیشن های مناسب و با جایگزینی کافی ، می توانید در مدت زمان 15 دقیقه یک شخصیت کاملاً کارآمد ایجاد کنید. با کمی تلاش بیشتر و قابلیت برنامه نویسی ، ساخت انیمیشن بسیار پیچیده مانند پارکور ، بازی های فایتینگ و بازی های ورزشی کار سختی نیست.

یعنی این تکنولوژی در عین پیشرفته بودن کار رو برای تیم سازنده راحت تر میکنه ( حتی داره میگه برای بازی های ورزشی که انیمیشن سازی بسیار کار پیچیده ای هستش این تکنولوژی کار رو راحت تر میکنه )

وقتی تیم سازنده اومده برای یه بخش داستانی چنین انیمیشن های خفنی رو طراحی کرده دیگ برای بخش مولتی کاری براش نداره که همین انیمیشن ها رو بیاد سازگار تر با بخش مولتی کنی و اتفاقا این تکنولوژی کار رو برای تیم سازنده راحت تر میکنه و نه این که سخت تر بکنه !!!

دقیقا مثل تکنولوژی نور پردازی که کونامی برای بازی PES خریده به جای این که کار رو براشون سخت تر بکنه اتفاقا کار رو براشون راحت تر هم کرده !

به طور مثال تکنولوژی نور پردازی نورپردازی بسیار پیشرفته استودیوی ژاپنی Silicon به نام Enlighten رو که برای بازی PES خریداری کرده و به جای این که کار رو براشون سخت تر کنه ولی دقیقا برعکس و کار رو براشون به شدت راحت تر کرده . یعنی در عین پیشرفته بودن کار باهاش آسون و راحت تر هستش و با سخت افزار اپتیمایز تر هستش و دوست داشتن دوستان میتونن برن ترجمه این مقاله رو بخونن و واقعا به دردتون میخوره . :Arrowd:

PES 2019

وقت هم کردم همین motion matching رو هم مقالاتش رو برای دوستان بازیسنتر میرم ترجمه میکنم و میذارم این جا که امثال شما نیای اطلاعت اشتباه ندی اونم فقط برای ترول کردن !!! ( مقالاتش ررو خوندم که دارم دربارش نظر میدم و نه از روی هوا که بیام بگم به خاطر این موضوع بخش مولتی رو بیخیالش شدن !!!!!!!!!! ) وگرنه من کاری به TLOU 2 و کلا بازی انحصاری ندارم . همون بازی Forza Horizon 4 خدای تکنولوژی و مهارت تیم سازندش هست و شاهکاری در سبک خودش و اونم هر کسی میومد ترولش میکرد من با توجه به سواد کمم میومدم باهاش بحث میکردم و بیخیال فن بازی من شو که کارت به جایی نمیرسه و فن متعصب مایکرو دقیقا خود شمایی که پست هات هست و نیازی به گفتن من نیست ...

وقت شد مقالات و ویدئو های بسیار بیشتر این تکنولوژی رو ترجمه میکنم و برای دوستان بازیسنتر میذارم و بعد با هم میبینم که اصلا کار با این تکنولوژی تعامل حرکتی در بخش انیمیشن چی هستش و دقیقا چی کار میکنه و چه کارایی هایی داره !!!
 

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
عزیز همونطور که من گفتم یوبیسافت خیلی سال پیش از تکنولوژی motion matching استفاده کرده و اتفاقا تو یک بازی مولتی پلیر هم اینکارو کرده که بازهم اشاره کردم کار هر استدیویی نیست که این تکنولوژی رو تو یک بازی مولتی پلیر به کار ببره! ;) (فکرکردم این بخش واضح بود)

درباره بخش مولتی پلیر هم اشاره کردم گیمر میخواد بدونه زمانی که دکمه X رو میزنه کارکترش چه حرکتی میکنه (هیت باکسش کجا قراره میگیره، حرکت بعد از X باید چی باشه و ...) استفاده گسترده از این تکنولوژی عملا این دانش فرضی رو از گیمر میگیره و صرفا یکسری خاموش و روشن کردن انیمیشن ها نیست! بلکه کل لول دیزاین بازی عوض میشه (مخصوصا با وجود داج و اهمیتی که داره) و عملا مولتی پلیر و سینگل پلیر بازی از لحاظ گان پلی و موومنت تقریبا دوتا بازی متفاوت خواهند شد!

بازهم اشاره کردم برای همینه خیلی از بازیها هنوز از انیمیشن های ایستاتیک استفاده میکنند مثل فورتنایت و حتی بازیهای نینتندو که گیمپلی محور هستند مثل ماریو و ... (و جا داره به MGSV هم اشاره کنم که اون بازیهم از انیمیشن های ایستاتیک استفاده میکرد و یکی از تاکتیکال ترین گیمپلی های سینگل و مولتی نسل هشتم رو داشت)

اون بازی هم که خواستی زیرپوستی بهش تیکه بندازی دقیقا سر همین مورد همچنان از انیمیشن های ایستاتیک استفاده میکنه. شخصا خاطرم نمیاد یک بازی بوده باشه با انیمیشن های داینامیک و مولتی پلیر موفق داشته باشه
جدیدا این تیکه های زیر پوستیت خیلی عجیب غریب شده ! این انیمیشن های راه رفتن تو Tlou2 و حرکات آلی به اطراف اینا خیلی روش کار کردن و عالی شده تکنولوژی جدیدی تاتی داگ استفاده کرده
 

Tommy Vercetty

Remember the Name!
کاربر سایت
Nov 18, 2010
5,290
نام
ROULY
همه چیز داشت خوب پیش میرفت تا اینکه این ویدیو اومد

چرا باید نورپردازی حجمی (به نور چراغ قوه الی توجه شود) و ذرات معلق توی تریلر تاریخ عرضه از تریلر گیم پلی دمو بهتر باشه؟
امیدوارم بخاطر این باشه که نسخه دمو بیلد قدیمی تری از بازیه
 
  • Like
Reactions: samijavid

samijavid

کاربر سایت
May 15, 2010
4,187
نام
سامان
همه چیز داشت خوب پیش میرفت تا اینکه این ویدیو اومد

چرا باید نورپردازی حجمی (به نور چراغ قوه الی توجه شود) و ذرات معلق توی تریلر تاریخ عرضه از تریلر گیم پلی دمو بهتر باشه؟
امیدوارم بخاطر این باشه که نسخه دمو بیلد قدیمی تری از بازیه
تا جایی که یادمه گفته بودن بیلد دمو قدیمیه ! بعید میدونم دانگرید داشته باشه

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
همه چیز داشت خوب پیش میرفت تا اینکه این ویدیو اومد

چرا باید نورپردازی حجمی (به نور چراغ قوه الی توجه شود) و ذرات معلق توی تریلر تاریخ عرضه از تریلر گیم پلی دمو بهتر باشه؟
امیدوارم بخاطر این باشه که نسخه دمو بیلد قدیمی تری از بازیه
من الان متوجه نشدم میگی کدوم بهتره ، از نظر من که نور پردازی تو دمو که خیلی بهتر بود!
 

Tommy Vercetty

Remember the Name!
کاربر سایت
Nov 18, 2010
5,290
نام
ROULY
من الان متوجه نشدم میگی کدوم بهتره ، از نظر من که نور پردازی تو دمو که خیلی بهتر بود!
نورپردازی تو نسخه تریلر یک مقدار بهتره
ذرات معلق بیشتره
تکسچرها یه کوچولو بهتره با نگاه به بدن اون کلیکر
ولی خب بیلد دمو هم قدیمی تره و توجیه درستی هست و تو نسخه نهایی درست میشه
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
نورپردازی تو نسخه تریلر یک مقدار بهتره
ذرات معلق بیشتره
تکسچرها یه کوچولو بهتره با نگاه به بدن اون کلیکر
ولی خب بیلد دمو هم قدیمی تره و توجیه درستی هست و تو نسخه نهایی درست میشه
والا ذرات معلق دمو که بیشتر بود! سایه زنیش خیلی بهتر بود و فقط نور چراغ قوه تو صحنه بود ، تو تریلر انگار یه پروژکتور گوشه راهرو روشن کردن آنقدر الی نورانیه!! تو دمو وقتی زمین میخوره ، کاملا خاک ملموسی بلند میشه!
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
نورپردازی تو نسخه تریلر یک مقدار بهتره
ذرات معلق بیشتره
تکسچرها یه کوچولو بهتره با نگاه به بدن اون کلیکر
ولی خب بیلد دمو هم قدیمی تره و توجیه درستی هست و تو نسخه نهایی درست میشه
اتفاقا ویدئوی DF رو اگه ببینی در مورد همین ذرات هم صحبت میکنه و نورپردازی و غیره. بشدت تمجید کرده بودن
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,024
نام
نیما
من هرچی فکر میکنم هیچ دلیل منطقی نداره که برای این بحث ها یه تاپیک جدا از تاپیک بازی داشته باشیم !!! لطفا هر بحثی هست در هر زمینه ای که مربوط به TLOU میشه توی تاپیک خود بازی باشه
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر