برترین شوترهای اول شخص تاریخ از نگاه IGN

سه بازی برتر لیست از دید شما کدام هستند؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    203

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,100
200234

سایت IGN به تازگی 10 شوتر اول شخص برتر تاریخ از نگاه تیم تحریریه خودش رو منتشر کرده.

با وجود اینکه به اهمیت بالای مولتی پلیر در این سبک اشاره کرده، اما لازم به ذکره که این لیست رو صرفا براساس بخش داستانی (Campaign) دسته بندی کرده.

این ده عنوان رو در نظرسنجی تاپیک قرار دادم و میتونید انتخاب کنید که با کدوم یکی از این انتخاب ها بیشتر موافقید (تا سه بازی رو میتونید انتخاب کنید).

10.
CoD4: Modern Warfare
9.
Halo 3
8.
Doom Eternal
7.
Bioshock
6.
Halo: Combat Evolved
5.
Wolfenstein II: The New Colossus
4.
Doom 1993
3.
Half-Life: Alyx
2.
Titanfall 2
1.
Half-Life 2
 

.::PUИK::.

کاربر سایت
Mar 28, 2014
8,549
هیچ کدوم از بازیای که من میپسندم توش نبود
از نظر کلی نه فقط بخش داستانی:
halo (نمیدونم کدوم شماره بود ولی سال 2004/5 بازی میکردم)
black
doom 3
mw
killzone2
crysis
bf3
r6:s
اینا بهترین fps های عمرم بود (فرراتر از 3 انتخاب)
چیز دیگه ی به یادم نمیاد ولی بدترینش قطعا
resistance بود
 

( Layken )

عضو تحریریه
Nov 29, 2009
3,132
نام
حامد
توی این لیست من Half-Life: Alyx رو بازی نکردم و اون به کنار :D

ولی اگه بخوام از داخل این لیست انتخاب کنم که از نظر من 3 Halo بهترین هستش و مقام دوم میدم به هف لایف 2 و سوم میرسه به MW :D

خارج از لیست هم بخوام انتخاب کنم به نظرم هیلو ریچ بهترین شوتر تاریخ بید.
 

drdoremi

کاربر سایت
Jan 31, 2020
280
اووووف دمت گرم. دلم خواست. احساس میکنم فیزیکش از بازی های الان جلوتر بود.افکت هارو نگاه :x
نارنجک رو میشد تو هوا بولت تایم بزنی جلو صورتشون موج کروی انفجار از خرترین صحنه های اکشن در سینما و تلویزیون
 

sopranus

کاربر سایت
Jan 17, 2009
1,407
نام
aliakbar
نارنجک رو میشد تو هوا بولت تایم بزنی جلو صورتشون موج کروی انفجار از خرترین صحنه های اکشن در سینما و تلویزیون
ببین هوش مصنوعی بازی تو چه سطحی بوده که اون موقع ها اکثرا از هوش مصنوعی بازی صحبت می‌کردند و گرافیک و فیزیک کرک ریزونش زیر هوش مصنوعی قرار گرفته بود
 

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,365
نام
Majid
تایتان فال 2 واقعا آندرریتد هست :D با اینکه کمپینش خیلی کوتاه بود اما ارزش تکرار بشدت بالایی داشت بنظرم بخاطر گیم پلی و لول دیزاین فوق العادش دیگه مولتیش بماند. (4 باری تموم کردم بازم جا داره :D) Apex Legends ـم که یکی از موفق ترین شوترای آنلاینه همش مدیون گیم پلی و دنیای تایتان فاله.
 
آخرین ویرایش:

Price_One

کاربر سایت
Feb 28, 2015
519
تایتان فال 2 واقعا آندرریتد هست :D با اینکه کمپینش خیلی کوتاه بود اما ارزش تکرار بشدت بالایی داشت بنظرم بخاطر گیم پلی و لول دیزاین فوق العادش دیگه مولتیش بماند. (4 باری تموم کردم بازم جا داره :D) Apex Legends ـم که یکی از موفق ترین شوترای آنلاینه همش مدیون گیم پلی و دنیای تایتان فاله.
کلا این سازنده هاش همه FPS هایی که ساختن شاهکار بوده نمونش سری Medal of Honor و Cod4: modern warfare و mw2 و همین سری titanfall و apex legends.
 

PAUSE

کاربر سایت
Jun 9, 2008
3,631
نام
سعید
خیلی انتخاب سختیه! :D
به جز Half-Life: Alyx که بازیش نکردم، بقیه بازی‌های لیست به شدت خفن هستن.
Modern Warfare که واقعاً چیز محشری بود و یکی از تأثیرگذارترین FPSهای نسل هفتم و از اون بازی‌هایی که این سبک رو ارتقا دادن.
Halo 3 در حد بقیه نسخه‌های این سری به دلم ننشست، ولی باز هم نمیشه انکار کرد که بازی خیلی بزرگی بوده.
Doom Eternal برای یکی مثل من که از قدیم عاشق Doom بودم، واقعاً چیز درجه یکی بود! حالا خود گیم‌پلی و جک جونورها و سلاح‌ها به کنار، از نظر داستان هم فراتر از انتظار بود و خیلی قشنگ ماجراهای نسخه‌های کلاسیک رو آورد وسط نسخه جدید.
BioShock از اون بازی‌هایی هست که نیاز به تعریف نداره و در تاریخ جاودانه شده. من برعکس خیلی‌ها، از BioShock Infinite هم به شدت لذت بردم و حتی شاید بیشتر از نسخه اصلی! :D
Halo: Combat Evolved هم که... در همین حد باید بگم که انقدر اون زمان تو کف این بازی بودم و دیدن بخش‌هایی از بازی توی مجتمع پایتخت (اون فروشگاه بزرگه توی طبقه دوم یا سوم) مغزم رو منهدم کرد که تبدیل شد به دلیل اصلی برای سفارش Xbox به عموی گرامی از آمریکا! :D واقعاً این بازی تعریف جدیدی از یه FPS حماسی و عظیم بود.
Wolfenstein II: The New Colossus رو هم خیلی دوست داشتم و کمتر بازی‌ای توی این سال‌ها یادم میاد که انقدر پشت سر هم آدم رو سورپرایز کنه. یعنی تا می‌اومدی نفس بکشی و از اتفاق عجیب قبلی دور بشی، یه اتفاق عجیب‌تر می‌افتاد و ترکیب این قضیه با گیم‌پلی باکیفیتش باعث می‌شد کلی صفا کنیم.
Titanfall 2 رو با تأخیر زیاد نسبت به زمان انتشارش بازی کردم، چون فکر نمی‌کردم خیلی باهاش حال کنم. ولی وقتی رفتم سراغش، تازه دیدم الله اکبر! عجب گیم‌پلی روون و محشری! به قدری بازی خوش‌ساخت و جذابه که به یکی از معدود بازی‌های آنلاین بنده توی نسل هشتم تبدیل شد و نشستم یه مدت آنلاین زدم و اتفاقاً خوب هم بازی می‌کردم جلوی حریفان! :D
Half-Life 2 هم یکی دیگه از بازی‌هایی هست که یاد و خاطره‌شون هیچ وقت از ذهنم پاک نمیشه. یادش بخیر چه دورانی بود رقابت Half-Life 2 و Doom 3، و هر دو رو هم به شدت دوست داشتم. جای Half-Life 1 هم توی لیست خالیه. خودم زمان انتشارش درست حسابی بازیش نکرده بودم و تازه همین چند سال پیش رفتم سراغش و منهدم شدم وقتی دیدم نسبت به زمان خودش چقدر جلوتر بوده! یه جورایی میشه گفت زمانی که بازی‌های سینمایی خیلی مُد نبودن، HL1 به شدت سینمایی بوده و الهام‌بخش بقیه.
و اما Doom که به عنوان بهترین FPS انتخابش کردم. می‌شد انتخاب‌های دیگه‌ای هم داشته باشم، ولی گذشته از بحث حس نوستالژی که به Doom دارم، به این دلیل انتخابش کردم که به طرز عجیبی بعد از حدود سه دهه هنوز مثل روز اول لذت‌بخشه و بازی FPS این مدلی خیلی کم داریم. Doom I,II رو میشه همیشه و هر لحظه بازی کرد و لذت دنیا و آخرت رو برد! یعنی بازی‌هایی هستن که اصلاً تاریخ مصرف ندارن و به خاطر نوع گرافیک و گیم‌پلی و طراحی مرحله، میشه هر وقت بخوایم بریم سراغشون و یکی دو مرحله جلو بریم و کیف کنیم و بیایم بیرون. نیازی به هیچ پیش‌زمینه و دنگ و فنگ داستانی و پیچیدگی‌های گیم‌پلی و... نیست و کیفیتشون هم به قدری بالاست که سال ۲۰۵۰ هم که برسه، بچه‌های اون دوران می‌تونن راحت باهاشون ارتباط برقرار کنن.

فکر کردم می‌خوای بگی برعکس خیلیا از Infinite لذت نبردی! اصلا مگه میشه کسی از Infinite لذت نبرده باشه یا توی تاپ‌ترین بازیای شوتری که بازی کرده نباشه. وا حیرتا, وا عجبا :D
 

Rohshen

کاربر سایت
Jun 30, 2016
1,624
فکر کردم می‌خوای بگی برعکس خیلیا از Infinite لذت نبردی! اصلا مگه میشه کسی از Infinite لذت نبرده باشه یا توی تاپ‌ترین بازیای شوتری که بازی کرده نباشه. وا حیرتا, وا عجبا :D
Infinite شاهکار بود ولی نظر خودم Bioshock 1&2 لذت بخشتر و قابل تکرار تر از Infinite بودن.تا الان فکر میکردم نظر بقیه هم همینه:|
 

B-King

کاربر سایت
Mar 6, 2019
2,135
شوتر در چه سبکی ؟

شوتری که در چند عنوان کالاف و سی اس و.... 0تا100 اسلحه رو شبیه سازی کرده از صدا تا رفتار اسلحه قابل قیاس نیست با اسلحه های فضایی چیزی مثل دووم و بایوشاک . پروسه شبیه سازی اسلحه خیلی سخت تره از صرفا گان پلی ساختن در بایوشاک و امثال اعهم
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
من نمیدونم چرا هیچ وقت با هالف لایف کنار نیومدم و بنظرم بازی اورریتی هست :D من حیص المجموع بازی خیلی خوبیه ولی درمقابل هم سبک هاش دلیل اینهمه بولد شدنش رو نمیدونم و بین بازیهای والو بنظرم پرتال بشدت خفن تره ولی کمتر از هالف لایف بهش توجه میشه. اما جالبه بدونید مثل اینکه یکی از نواوری های خیلی خفنی که تو بازی hl2 بکار رفته و مثل اینکه قبل از اون تو بازی ای به این صورت وجود نداشته این بوده که npc ها موقعی که تو گیم پلی با شما مکالمه میکنن با تغییر موقعیت شما تو محیط اونها هم سرشون رو میچرخونن و نگاهشون رو از شما بر نمیدارن! الان شاید خنده دار باشه ولی مثل اینکه این قضیه برای یه بازی که تو سال 2004 منتشر شده چیز خفنی بوده! درکل از نظرم هالف لایف ٢ طراحی مراحل و فیزیک خیلی خوبی داره ولی گان پلی اش خیلی متوسطه.
نه‌ این‌ قابلیت‌ توی Doom 3 هم‌ بود،‌ حتی‌ اگر‌ پشت‌ npc هم‌ میرفتی‌ قشنگ‌ برمیگشت‌ و‌ باهات‌ صحبت‌ میکرد.
راجب‌ باقی‌ صحبت‌ ها، البته‌ خب‌ شما‌ نظر‌ خودتون‌ رو‌ گفتین‌ و‌ کاملا‌ محترم‌ هست،‌ ولی‌ به‌ نظرم‌ یکبار‌ دیگه‌ اگر‌ فرصت‌ کردید‌ بازی‌ امتحان‌ کنید،‌ احتمال‌ تغییر‌ عقیدتون‌ خیلی‌ بالا‌ میره:).
Half life 2 از‌ اون‌ بازیاس‌ که استاندارهاش‌ انگار‌ هیچ‌ وقت‌ کهنه‌ نمیشه‌ و‌ انگار‌ بازی‌ همین‌ یکی‌ دو‌ سال‌ پیش‌ ساخته‌ شده. حتی‌ گرافیکش‌ هم‌ یه‌ حالتیه‌ که‌ هیچ‌ وقت‌ کهنه نمیشه،‌‌ انگار‌ یک‌ جادویی‌ داخلش‌ وجود‌ داره‌ واقعا.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر