با درود؛
من فراموش کردم که دربارهء که دو نکتهء خیلی مهم و حیاتی در مود Europa Barbarorum توضیح بدم. این موارد یکی "فعال کردن اسکریپت بازی" هست و یکی هم توضیح دربارهء "ساختمان های حکومتی". گرچه شاید شما خودتون این موارد رو دریافته باشین ،ضمن اینکه اینها در بخش Features سایت این مود هم توضیح داده شده. اما چون اشاره شد که برخی زبانشون چندان خوب نیست ،بهتر دونستم که برای محکم کاری هم که شده ،خودم هم یک توضیحی بدم.
فعال کردن اسکریپت بازی Activating EB Script :
در همهء مودها و از جمله EB همهء رویدادها مانند رفرم ها توسط اسکریپت Script هائی که مودرها Modders نوشته اند کنترل وانجام می شوند. اما این اسکریپت ها در ابتدای
هر بار اجرای بازی می باید فعال Activate بشوند. چگونگی ین کار بدین شکل می باشد :
1-هنگامی که شما یک
کمپین تازه New Campaign رو آغاز می کنین و یا هنگامی که می خواهید
بازی را Load (
بارگذاری ) کنید ،پس از ورود به بازی ( Campaign map ) تصویر Adviser
معمولا بصورت خودکار در حالی که چشمک می زند پدیدار می شود (در صورتی بشکل خودکار ظاهر نشد ،شما باید بر روی یکی از شهرهاتون Settlements کلیک کنید). حال شما باید بر روی این Adviser چشمک زن کلیک کنید. به شکل زیر توجه کنید :
پس از آن در کنار Adviser پیامی نمایان می شود که توضیحیست بر EB Script و چگونگی فعال کردن آن. حتما این پیام رو با دقت بخونید.
2-اکنون شما باید بر روی دکمهء Show me How که در زیر نمای Adviser قرار دارد کلیک کنید تا Adviser رفته و در نتیجه اسکریپت فعال شود. به شکل زیر توجه کنید :
نکته : چنانچه پس از کلیک کردن بر روی Show me How ، تصویر Adviser نرفت ،آنگاه یک باره دیگر بر روی خود Adviser کلیک کنید.
" یک بار دیگه تاکید می کنم که فعال کردن اسکریپت بسیار بسیار مهم وحیاتی است وشما باید پس از آغاز هر کمپین و یا پس از هر بار Load بازی ،ابتدا مطمئن بشید که این اسکریپ فعال شده "
ساختمان های حکومتی Governmental Buildings :
اینها ساختمانهائی Buildings هستند که تنها در Campaign map تاثیر دارند و ضمنا در سیستم درختی EB این ساختمان ها هستند تائین می کنند که هر شهری Settlement چگونه باید گسترش پیدا کند. از اینرو پس از فتح هر Settlementی ،"شما باید
ساختمان های حکومتی Governmental Buildings پیشین رو ویران کرده و با مال خود جایگزین کنید" تا بتونین ساختمان های Faction خود رو بسازید و Settlement رو بدرستی گسترش بدین. همانطور که اشاره کردم این ها همه در بخش
Features سایت اصلی بازی توضیح داده شده. همچنین چنانکه اشاره شد ،با استفاده از فایل های PDFی که مر بوط به نمودار درختی ساختمان های Buildings هر Faction هست می تونید خط سیر ساختمان ها رو در حالت های گوناگن دنبال کنید.
-Military Occupation Building :
این ساختمان Building که تنها یک turn برای ساختش زمان نیاز هست ،نخستین ساختمانی هست که پس از فتح یک شهر Settlement و ویران کردن ساختمان های حکومتی Governmental Buildings قبلی ،شما باید بسازید. Military Occupation روشن می کنه که شما یک Settlement رو از دید نظامی در دست دارید وحالا آمادهء ساخت ساختمان های حکومتی در آن هستین. در زیر شکل این ساختمان آورده شده.
آیکون Icon این ساختمان برای همهء Factionها به همین شکل هست ،بجز Factionهای چادر نشین ( Nomad ). در EB دو Faction هستن که زندگی چادر نشینی دارند ،یکی سکاها ( Saka Rauka ) و دیگری سارماتها* ( Saromaute ). البته پهلوی ها هم در ابتدا Nomad به حساب می آیند ،اما چون کم کم متمدن و شهر نشین می شن ،از اینرو از آیکون Nomadها استفاده نمی کنند.
شکل زیر Military Occupation Building برای Nomadها رو نشون می ده :
*سارماتها هم یک گروه بزرگ از سکاها هستند که از سکاهای اصلی جدا شده اند. برای آگاهی بیشتر به بخش Factions
سایت EB مراجعه نمائید.
-ساختمان های حکومتی Governmental Buildings :
پس از ساخته شدن "Military Occupation Building" ،ساختمان های حکومتی Governmental Buildings پدیدار می شوند. برای شناخت هر کدام از این ساختمان ها و اینکه هر یک چه ویژگی ای دارد ،باید بر روی آیکون Icon هر یک راست کلیک Right Click نمائید تا پنجرهء مربوط به آن باز شود. سپس شما می توانید با خواندن Description آن ،با آن آشنا بشید.
به هر روی ،بر پایه اینکه خواست شما از هر Settlement چه باشد ،شما باید یکی از این ساختمان ها رو بسازید. در زیر شکل هرکدام از این ساختمان ها آورده شده (این تصاویر از فایلهای PDF مربوط به ساختمانهای هر تمدن گرفته شده) :
Governmental Buildings برای Factionهای یونانی و روم :
Governmental Buildings برای Factionهای خاوری (شرقی) :
Governmental Buildings برای Factionهای بربر :
Governmental Buildings برای Factionهای Nomad : سیستم این Factionها با (که دو تمدن هستن) با بقیه گروهها کمی فرق داره. برای درک بهتر اونها باید فایل PDF مربوط به ساختمانهای اینها رو مطالعه کنید. توجه داشته باشید که ،آیکون هائی که ضربدر قرمز خوردن جزو ساختمان های حکومتی نیستند.
Governmental Buildings برای Faction ایرانیان (پهلویان) : ایرانیان دارای سیستمی کمی پیچیده تر از Nomadها می باشن. ازاینرو برسی نمودار درختی ساختمان هاشون (فایل PDF مربوط به پهلوها) توصیه نمی شه ،بلکه یک باید هست !
-ساختمان های نظامی Military Industrial Complex :
هرجند که اینها ساختمان های حکومتی نیستند ،اما بدلیل اینکه یگان های نظامی در این ساختمان ها ایجاد می شن و طبعا تاثیر بسزائی دارند ،بهتر دیدم که توضیح کوتاه هم برای اینها بدم.
در EB ،همهء یگانهای نظامی که در بازی اصلی روم در سه ساختمان مختلف ،یعنی Archery Range ,Barracks و Stable آموزش داده می شدند ،در یک ساختمان واحد آموزش داده می شوند ،که اصطلاحا به این ساختما ها "تاسیسات صنعتی نظامی ( MIC=Military Industrial Complex )" گفته می شود. البته دو گونه MIC در هر شهر Settlementی وجود داره که خودتون تفاوتشون رو خواهید فهمید. شکل زیر MICهای پهلویان رو نشون می ده.
- حال برای نمونه ،مراحلی که باید بطور کلی پس از فتح یک Settlement انجام بشه رو من اینجا برای شما میآرم.
1- من در اینجا Settlementی رو که ازآن Epeiros بود ،توسط رومی ها فتح کردم. همانطور که گفتم ،نخستین کاری که باید بکنم ،ازمیان بردن ساختمان(های) حکومتی مربوط به Faction پیشین هست. بدین صورت که من بر روی آیکون Icon آن ساختمان راست کلیک میکنم تا پنجرهء توصیف Description آن باز شود. سپس در آن پنجره ،بر روی Destroy Building کلیک می کنم ،تا بدین ترتیب آن سا ختمان ویران شود (شکل زیر)
2-بلافاصله پس از نابودی ساختمان حکومتی دشمن ،Military Occupation Building پدیدار می گردد. شما این ساختمان را برای ساخت سفارش می دهید ! یک turn برای ساخت این ساختمان نیاز هست.
3-پس از گذشت یک turn که Military Occupation Building ساخته شد ،ساختمان های حکومتیGovernmental Buildings پدیدار گشته وشما می توانید یکی را برای ساخت انخاب کنید.
نکته : نیازی نیست که نگران گزینشتون باشید ،چرا که هر زمان که بخواهید می توانید ساختمان کنونی را ویران و یکی دیگر بجای آن بسازید. مثلا اگر شما قبلا ساختمان حکومتی گونهء چهارم Type IV رو ساختین و حالا می خواهید به گونهء اول Type I ارتقاء بدین ،کافیست ساختمان حکومتی کنونی را تخریب ،و همین مراحلی گه اینجا گفته شد را اینبار برای ساختمان حکومتی گونه اول Type I انجام بدید.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
تکاتی که دربارشون توضیح داده شد ،اگر درست بخاطر سپرده بشن البته بسیار ساده هستن ،اما خیلی هم مهم.
یکبار دیگه آدرس سایت و لینک FAQ رو اینجا می گذارم.
بدرود
~Pzt_Kami~