10 ویژگی مهم که در رزیدنت ایول 6 باید رعایت شود یا افشین رزیدنت ایول 6 رو چه جوری می خواد
1- ترس جاری
به نظرم رزیدنت ایول بعدی جدا از اینکه باید حسابی ترسناک باشه باید ترس در طول بازی در جریان باشه و تنها به صورت آنی و لحظه ای مثل رو به رو شدن یک دفعه ای با موجود خاصی نباشه
فضای مخوف بازی به همراه مه و زامبی های پشت پنجره مو به تن آدم سیخ می کرد
2- بازگشت به حالت سینمایی
رزیدنت ایول های کلاسیک در زمان خودشون به شدت سینمایی بودن دوربین ایزومتریک بازی روایت بازی رو مثل یک فیلم جلوه میداد که هر لحظه داستانی زیبا رو براتون روایت می کرد البته هنوزم هم میشه کات سین های خیلی جذابی رو در سری مدرن رزیدنت ایول دید مخصوصا شماره پنج ولی بازی حالت سینمایی خودش رو از دست داده
یکی از بهترین و سینمایی ترین لانگ شات های بازی
3- منطقی بودن بازی یا توجیح علمی
شماره های جدید رزیدنت ایول با اغراق های زیادی همراه شده و اون حس لاجیکال بودن خودش رو از دست داده گرچه اکثرا این موضوع رو از شماره 4 حساب می کنن ولی به نظر من این تغییرات از کد ورونیکا شروع شد
انتظار دارم شماره 6 بتونه با منطق گیمر های عادی جور در بیاد
تبدیل شدن اروین در چند ثانیه به این هیولای غول پیکر به نظرم غیر منطقی بود
4-مرحله ای نبودن بازی
متاسفانه مرحله ای شدن بازی باعث شده بازی حس بازی هایی مث سونیک یا کنترا رو بهم بده و دیگه نتونیم برای حل کردن معما ها توی یک مارپیچ جستجو کنیم به نظرم هرچه زودتر باید رزیدنت ایول از مرحله ای شدن فاصله بگیره
5- حذف سیستم پول و مرکانت (خرید و فروش )
این قسمت کاملا برای من غیر قابل هضم جدا چرا بازی مث رزیدنت ایول باید همچین بخشی داشته باشه ینی واقعا منطقی که یه سری موجوداتو بکشیم و بعد ازشون پول یا دارو یا الماس !!! برداریم ؟؟؟؟؟؟ و بعد با پول ها خرید و فروش کنیم
من نمی دونم چطور یکسری عاشق رزیدنت ایول 4 هستن وقتی که با این کارا های احمقانه سری رو به قعر یه چاه برد صد در صد مطمئنم که شماره 4 اولین شماره بوده که خودشون بازی می کردن
6- بازگشت تایپ رایتر و باکس و در کل safe rooms
به نظرم حداقل باید به صورت یه آپشن توی بازی قرار بگیرن البته اگر بازی به صورت کاملا کلاسیک ساخته بشه ( بعید می دونم ) حتما باید باشن یکی از بزرگترین لذت های بازی ورود به این اتاق ها به همراه موزیک اتمسفریک و دلنشینش بود که برای هممون حس نوستالژیک غریبی رو به وجود میاره همین فضا ها باعث شده که من زنگ ساعت گوشیم این آهنگ ها باشه و هر روز با صدای free from fear از خواب بیدار بشم
آرامشی که تو این اتاق ها بود توی اتاق خواب هامون نبود!!!!
7 - حذف مالتی پلیر و co -op
جدا رزیدنت ایول بازی نیست که بشه مالتی رو توش گنجوند و اگر بخوان این کار ور بکنن باید اصل بازی رو تغییر بدن
به نظرم بهتره مالتی پلیر به صورت اسپین آف های مجزا از داستان مث سری اوت برک ساخته بشه و در طول جریان بازی تاثیر نداشته باشه
مالتی پلیر و co -op ترس رو کاملا از بین می بره و حتی باعث مسخره شدن بازی هم میشه
8 - حضور تنها یک تایرانت وحشتناک در طول بازی
چیزی که منو خیلی آزار داد تو شماره های جدید کشتن غول های متعدد و مزخرف بود که هیچ ترسی القا نمی کرد و اکثر اوقات حس بزن بهادری رو داشت ولی در شماره های کلاسیک یک بریکین بود یک نمیسیس بود یک لیزا بود یک دکتر مارکوس بود که حسابی مو به تنتون سیخ می کردن
کدوم ترسناک تر بود ؟؟؟!!!!
9- بازگشت معما های سخت
بزرگترین تفاوت شماره های کلاسیک با شماره های جدید همین معما ها بود
شما در شماره های کلاسیک زامبی می کشتین تا جایی رو پاک سازی کنین ولی معما ها رو حل می کردین که مراحل رو پیش ببرین ولی تو شماره های جدید کافیه که تنها یه سری موجود احمق رو بکشین تا به مرحله بعد برین که اینم باز سونیک رو برای من تداعی می کنه
معما های سخت رزیدنت ایول همیشه زبان زد بود
10- disaster
شاید این رو چندین بار تکرار کرده باشم ولی اگه لازم باشه هزار بار دیگم می گم
رزیدنت ایول باید حس فاجعه رو بهم القا کنه نباید از کشتن یه مش ماجینی و گانادو حال کنم باید باید خشونت و وضع اسف بار برام تداعی بشه مهترین چیزی که می تونه این حالت رو پیش بیاره اینه که بازی توی یک شهر به همراه سکنه اش اتفاق بیفته
این عکس ها حس فاجعه و خشونت رو بهتون القا نمی کنه ؟؟؟؟؟
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
امیدوارم از خوندن این مطلب خوشتون بیاد اگر موافق و مخالفین نظرتون رو اعلام کنین
مرسی