بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

این دیگه خیلی عجیب بود که RE3 Nemesis رو اینجور بترکونی. چیزی به اسم رزیذنت اویل که به واسظش اینجا جمع شدید اونی هست که به واسطه ی رزیدنت 1 و 2 و3 ساخته شد. بقیه ی رزیدنت ها فرعی هستن. کد ورونیکا هم خیلی قشنگ بود اما نسبت به 1 و2 و3 فرعیه. بقیه رزیدنت ها هم از دور خارجند و به قول خودتون میشه گفت IP های جدا بودند بهتر بود. رزیدنت اویل هایی که از این به بعد میاد جوک هستند و این که شخصیت های حدبد و قدیم رو تو فرمول تکراری قدیم قرار بدی و بیان قهرمان بازی راه بندازن و کل کره زمینو بچرخن یا تو یه جزیره مخوف قدیمی که سازمان توشه راه پیدا کننو ... خیلی لوسه قضیه! یه شرکت بازی سازی هست که داره بازیشو هی کش میده واسه پول بیشتر. رزیدنت یعنی 1 . 2 .3 و داستان هایی که در کنارش بودن مثل کد ورونیکا. این که الان دیگه اکشن شده و موتورسواری میکننو اینا مسخرس.اگه 4 کمی ترس داشت 5 دیگه اصلا نداشت. کلا از 4 و بعدیاش اکشن کردن قضیه رو که گند زد به survival horror! کال اف دیوتی شده. رزیدنت تو همون 3 تموم شد رفت. تو اون داستانا شخصیه های بازی فقط میخئاستن دربرن و نجات پیدا کنن (survive) این که بعدش سوپرمن بشنو راه بیفتن دنبال یه سازمان بزرگ و غول بکشن مسخرس.
resident evil is done ... with an amazing and romantic end ...
Blowing up the Racoon city by a nuclear bomb!

دوست عزیز،من کجا 3 رو ترکوندم؟من فقط گفتم داستانش فرعیه.از بازیش که ایرادی نگرفتم.داستان و گیم پلی،دو مقوله ی کاملا مجزا هستند.اتفاقا 3 جزو بهترین بازی های عمرم بوده و هست.من دارم از لحاظ داستانی میگم.ولی شما فقط داری شماره دار بودن یک بازی رو ملاک قرار میدی که میگی کد ورونیکا فرعی بود.از لحاظ آتمسفر و گیم پلی،قطعا حرف شما درسته و 3 از کد ورونیکا ترسناکتر و جذابتر یوده.ولی از لحاظ داستانی،مقایسه ی 3 و کد ورونیکا واقعا خنده داره.بیش از نیمی از مسائل مهم داستان،توی کد ورونیکا مطرح شدن.داستان 3 فقط و فقط به خاطر بستن پرونده ی راکون سیتی ساخته شد و بس.نه توش با ویروس جدیدی آشنا شدیم،نه با هیچکدوم از بانیان آمبرلا و نه حتی وارد یکی از شعب آمبرلا شدیم (اون ساختمون آخر بازی،فقط یک کارخانه ی متروکه بود و ربطی به آمبرلا نداشت).در واقع اگه راکون سیتی توی همون 2 نابود میشد،دیگه هیچ نیازی به ساخت 3 نبود.علاوه بر اینکه کد ورونیکا هم سناریوش قبل از 3 نوشته شد و هم استارتش قبل از اون خورده شد.در واقع باید اون رو به عنوان شماره ی سوم حساب کنیم!

در ضمن،اینطور نیست که بگیم فقط 3 شماره ی اول،از لحاظ داستانی مهم بودن و بقیه فقط داستان های فرعی و اضافی داشتن که یک نفر میخواسته از فلان جا فرار کنه.بحث من اصلا ترس و اینجور چیزا نیست.من دارم داستان رو میگم.اتفاقا سه نسخه ی 1 و کد ورونیکا و 5،مهمترین داستان های کل سری رو داشتن.خیلی مهمتر از 2 و 3.اینکه شما میگی نسخه های جدید اضافی بودن و بدرد نمیخوردن،از لحاظ بازی و آتمسفر کاملا درسته.ولی از لحاظ داستان نه.دلیل نمیشه وقتی یک نسخه مثل 5 خوب کار نشده و اصلا حال و هوای رزیدنت اویل رو داستانش هم مهم نباشه یا برعکس اگه یک بازی مثل 3 شاهکاره،داستانش هم حتما مهم باشه.نه.اینا ربطی بهم ندارن.میشه یک داستان به شدت مهم رو در یک بازی ضعیف روایت کرد مثل 5 و برعکس میشه یک داستان ضعیف رو در غالب یک بازی شافکار به تصویر کشید مثل 3.داستان و گیم پلی ربطی بهم ندارن!

به علاوه اینطور نیست که بگیم داستان رولیشنز 2 بی ارزش و تجاریه و فقط خواستن فعالیت سازمان رو در یک جزیره نشون بدن و....باید از لحاظ داستانی نگاه کرد.تا الآن همین سازمان و همچنین سرنوشت استیو،جزو بزرگترین ابهامات سری بودن.حتی قبل از اینکه اصلا این بازی تایید بشه،عده ی زیادی در سایت های مختلف از جمله همین سایت،درباره ی این مسائل و اینکه بالاخره کجا بهشون پرداخته میشه بحث میکردن.در واقع بزرگترین ابهامات داستان تا الآن همینا هستن.سازمان اصلا مسئله ی جدیدی نیست و بخش قابل توجهی از گذشته ی سری از جمله داستان 1 و 2 و کد ورونیکا و 4 رو همین سازمان شکل داده و هنوز هم هویت واقعیش نامعلومه و داستانش تموم نشده.پس داستان رولیشنز 2 کاملا مهم و ضروری هست و اتفاقا اگه ساخته نمیشد باید ایراد میگرفتیم.فرعی یعنی ماجرای سدلر و فرقه ی لوس آیلومینادوس یا ماجرای جیک و نیو آمبرلا و....که هیچکس منتظرشون نبود و اگر هم ساخته نمیشدن هیچ فرقی نمیکرد.تازه به قول خودت بهتر هم بود.ولی ما نباید داستان 4 و 6 رو با 5 و رولیشنز 2 قاطی کنیم،فقط به صرف اینکه از لحاظ گیم پلی شبیه هستن یا مثلا ترسناک نیستن.شاید از لحاظ آتمسفر و به عنوان یک رزیدنت اویل همشون مزخرف باشن،ولی از لحاظ داستانی زمین تا آسمون با هم فرق دارن.در واقع همونطور که قبلا هم گفتم،بازی و داستان دو مقوله ی کاملا مجزا هستند!

خواهشا مطالعه ی بیشتری روی داستان داشته باشید تا داستان های اصلی و فرعی و ابهامات سری و تفاوت بین داستان و گیم پلی رو متوجه بشید.این رو خطاب به شخص خاصی نگفتم.یک فن واقعی رزیدنت اویل باید همینطوری باشه.نه اینکه فقط عناوین رزیدنت اویل رو بازی کرده باشه و مجذوب ترس و جذابیت و اینجور چیزا شده باشه.من کلا هدفم گسترش همین طرز فکره.تا جایی هم که در توانم باشه،به دوستان عزیزم کمک میکنم!;)
 
آخرین ویرایش:
داستان راکون سیتی و امبرلا تو 3 تموم شد! کجا فرعی بود؟! داستان اصلی داستان فرعی! بعد تو مگه سناریو نویس بازی بودی که اصلی و فرعی میکنی نیما ردفیلد؟!

جالب این قسمت 5 که این اقا سنگشو از لحاظ داستان به سینه میزنه به جز تکرار شخصیت ها از بعد تم اصلا ربطی به گذشته نداره! اخه من نمیدونم اوروبورس چه ارتباطی به سری کلاسیک داره؟ ترایسل و اکزلا چه ارتباطی به گذشته دارند! 5 دقیقا راه 4 را رفت و اصلا یک بخشی از داستان 5 با 4 شکل میگیره! اصلا وسکر تو کدورونیکا دیگه از امبرلا جدا شده بو و مستقل کار میکرد!

منتهی تو قسمت 5 زیرکی سازنده این بود که امد بزرگترین شخصیت منفی سری را گذاشت تو کانون داستان و اگه وسکر را حذف کنیم هیچی نداره!

حالا نکته جالب این هست که تو قسمت 4 میکامی به طرز شایسته ای وسکر را تو داستان میگذاره و بعد هم مشخص میشه هم ایدا و هم جک کراوزر برای وسکر کار میکنند! حالا بماند که ایدا نسخه کپی را میده و..

داستان رزیدنت 3 یک پایان دراماتیک و عالی برای سری بود و من راکون سیتی و داستان کلاسیک را تو همون نسخه تموم شده میدونم.
 
داستان RE3 خیلی ساده-ست: جیل میخواد از شهر فرار کنه. نه گره داستانی داره، نه ابهام و نه هیچی. تا جایی که سناریو نویس RE3 میگه:
Resident Evil 3 originally entered production as a spin-off title codenamed 'Biohazard 1.5', Kawamura adds, but was re-scoped as a core entry in the series following the announcement of PlayStation 2.
"Our project was at that time called Biohazard 1.5, because it was set between 1 and 2," he said. "Out of all of the current projects, Kamiya's Biohazard 3 was the major one and it was presumed that more time would be needed to complete it. Eventually, Biohazard 3 was renamed Biohazard 4 - intended for the PlayStation 2 - while our spin-off Biohazard 1.5 project effectively filled the gap as the new Biohazard 3. However, we did not get to lengthen our schedule."
میگه اول اسمش 1.5 بود و اون چیزی که کامیا داشت روش کار میکرد، اسمش RE3 بود (که بعدها پروسه ساخت بازی به شکلی پیش میره که DMC متولد میشه) اما وقت بیشتری برای کامل کردن بازی لازم بود و در نهایت RE3 اسمش شد RE4 (و میکامی ادامه ساخت بازی رو در دست گرفت) و اون RE1.5 هم شد RE3.
جذابیت RE3 بیشتر (یا میتونیم بگیم کلا) به خاطر اتمسفر یونیک و طراحی منحصر به فرد و در نهایت وجود چیزی به اسم Nemesis بود که بازی رو جذاب کرده بود.
 
آخرین ویرایش:
اون دوست عزیزی که میگه رزیدنت ایول یعنی 1و2و3 معلوم میشه داستان رو تنها منحصر به راکون سیتی میدونه و یا صرفا چون این سه شماره از نظر SH بودن از بقیه بهتر و قشنگتر بودن .چنین حرفی میزنه
البته نظر ایشون هم محترمه و قصد ندارم نظر کسی رو بکوبونم
اما باید توجه داشته باشیم اگه بخوایم داستان رو تنها در سه نسخه شماره دار که در شهر راکون جریان داشتن خلاصه کنیم از بسیاری از نکات داستانی مهم چشم پوشی کردیم.تازه با نسخه 5 هم کپکام نشون داد که شروع داستان در اصل بر میگرده به شعبه افریقایی امبرلا در حالیکه قبلا فکر میکردیم شروع داستان همون راکون سیتیه.در هر صورت خیلی از نکات داستانی هنوز با نابودی راکون سیتی ناتموم بودن.و نمیشه گفت نابودی راکون سیتی پایان اصلی داستان بوده.البته من به شخصه قبول میکنم که بعد از شماره 5 کپکام داستان رو تنها به دلیل فروش بیشتر و محبوبیت این فرنچایز ادامه داد.اما همین نسخه ها هم خواه ناخواه جزو سری حساب میشن . مشکل اصلی ما با سری جدید نبود حس Survival Horror و دروری از بعضی المانها که واقعا بازی رو قشنگتر میکردن هست.
 
آخرین ویرایش:
**************پست بسیار مهم****************


داستان راکون سیتی و امبرلا تو 3 تموم شد! کجا فرعی بود؟! داستان اصلی داستان فرعی! بعد تو مگه سناریو نویس بازی بودی که اصلی و فرعی میکنی نیما ردفیلد؟!

جالب این قسمت 5 که این اقا سنگشو از لحاظ داستان به سینه میزنه به جز تکرار شخصیت ها از بعد تم اصلا ربطی به گذشته نداره! اخه من نمیدونم اوروبورس چه ارتباطی به سری کلاسیک داره؟ ترایسل و اکزلا چه ارتباطی به گذشته دارند! 5 دقیقا راه 4 را رفت و اصلا یک بخشی از داستان 5 با 4 شکل میگیره! اصلا وسکر تو کدورونیکا دیگه از امبرلا جدا شده بو و مستقل کار میکرد!

منتهی تو قسمت 5 زیرکی سازنده این بود که امد بزرگترین شخصیت منفی سری را گذاشت تو کانون داستان و اگه وسکر را حذف کنیم هیچی نداره!

حالا نکته جالب این هست که تو قسمت 4 میکامی به طرز شایسته ای وسکر را تو داستان میگذاره و بعد هم مشخص میشه هم ایدا و هم جک کراوزر برای وسکر کار میکنند! حالا بماند که ایدا نسخه کپی را میده و..

داستان رزیدنت 3 یک پایان دراماتیک و عالی برای سری بود و من راکون سیتی و داستان کلاسیک را تو همون نسخه تموم شده میدونم.

[FONT=&amp]آقا بهزاد،لازم نیست آدم حتما نویسنده ی یک بازی باشه تا درست و غلط یا اصلی و فرعیش رو درک کنه.متاسفانه شما فکر میکنی همین که ما توی همه ی نسخه ها ویروس و انگل و سوءاستفاده از علم داریم،پس همشون در حد هم هستن[/FONT]!

[FONT=&amp]آمبرلا حتی آخر 3 محکوم هم نشد،چه برسه به نابود.آمبرلا در سال 2003 و در روسیه نابود شد.خیلی عجیبه که این رو نمیدونستی.حتی آخر خود 3 هم توی اپیلوگها صراحتا بیان شد که 3 میره پاریس تا با کمک کریس،به مبارزه با آمبرلا ادامه بده و کلیر هم به پاریس میره تا برادرش رو پیدا کنه.اینها هم مسائلی نبودن که بعدا مطرح بشن تا بتونیم بگیم بعد از 3 الکی خواستن داستان رو کش بدن.اینا توی اپیلوگ های خود 3 مطرح شدن.در واقع سازندگان بازی از همون زمان 3 قصد داشتن داستان رو ادامه بدن و خودشون هم صراحتا توی اپیلوگ ها گفتن که این پایان داستان نیست.وقتی خودشون توی اپیلوگ های 3 رسما دارن میگن آمبرلا نابود نشده و کریس و جیل میرن باهش مبارزه میکنن،شما چی داری میگی؟الآن نظر کی براساس دلیل و منطقه و نظر کی براساس عقاید شخصی و آگاهی ناقص از داستان؟در ضمن،شما چطور با این همه ادعا هنوز نمیدونی که اول استارت کد ورونیکا خورده شد و قرار بود اسمش 3 باشه و اسم 3 هم فقط نمسیس بود؟تازه همون نسخه ی بی شماره هم فقط و فقط برای پایان دادن به ماجرای ناتمام راکون سیتی که در 2 تموم نشده بود ساخته شد.وگرنه هیچ مسئله ی مهم داستانی دیگه ای در اون مطرح نشد.ولی به خاطر انحصاری شدن کد ورونیکا برای دریم کست و همچنین به خاطر اینکه نمسیس قرار بود آخرین نسخه برای کنسول[/FONT] PS1 [FONT=&amp]باشه،شماره ی کد ورونیکا حذف شد و نمسیس شماره گرفت.ولی اینا چه ربطی به داستان دارن؟اسمشون عوض شد،داستانشون که عوض نشد.متاسفانه شما فقط داری براساس شماره دار بودن یا نبودن یک بازی قضاوت میکنی.بدون اینکه حتی اصل قضیه رو بدونی![/FONT]

[FONT=&amp]پس داستان 5 به جز چند تا شخصیت،ربطی به گذشته نداره و به 4 ربط داره.عجب.اتفاقا کاملترین و ریشه ای ترین داستان سری رو همین 5 داره و بی ربط ترین و سطحی ترین داستان رو 4[/FONT]!

[FONT=&amp][FONT=&amp]
[FONT=&quot]اینکه شما میگی داستان 5 به جز چند تا شخصیت هیچ ربطی به گذشته ی سری نداشته با میگید داستان 5 مثل یک فیلم سینمایی هست که فقط از اسم چند تا بازیگر معروف استفاده کرده،نشون میده که اصلا هدف داستان 5 و میزان وابستگی اون به ریشه های سری رو نمیدونید.هدف 5 پایان دادن به داستانی بود که از اولین نسخه ی سری شروع شده بود و همچنین پایان دادن به ماجرای تقابل مهمترین قهرمان سری با مهمترین شخصیت منفی سری.در واقع داستان اصلی سری،توی 5 به بهترین و کامل ترین شکل ممکن تموم شد و نسخه های بعدی مثل رولیشنز و 6،کاملا فرعی و اضافی بودند.از دیگر اهداف 5 هم میشه به رفع ابهام از بنیانگذار داستان یعنی اسپنسر و همچنین بیان کردن ناگفته هایی از گذشته ی آمبرلا و اقدامات اسپنسر اشاره کرد.مسائلی که کاملا به ریشه های داستان مرتبط بودند.احتمالا شما این چیزها رو نمیدونید و فقط اصل داستان 5 رو درباره ی انگل لاس پلاگا می بینید.برای همین هم داستان 5 رو جدید فرض میکنی و فکر میکنی اگه وسکر رو از توش برداریم هیچی ازش نمیمونه.اتفاقا اگه قرار باشه پس از نسخه های کلاسیک،فقط یک نسخه برای پایان دادن به داستان سری ساخته بشه اون 5 هست.نسخه ای که نا تنها ساخته شدنش کاملا واجب و ضروری هست،بلکه بیشترین ارتباط رو با ریشه های سری داره![/FONT]
اکسلا و ترایسل و اوروبوروس ربطی به گذشته ی سری نداشتن؟اکسلا نوه ی خواهر هنری تراویس بوده.کسی که گلهای حاوی ویروس پروجنیتور رو کشف کرد و اسپنسر تمام افکارش رو از اون داشت.ترایسل دقیقا در ساختمان متروکه ی نخستین شعبه ی آفریقا دایر شد و در واقع،یک نسخه ی احیا شده از آمبرلا بود.حتی ترایسل مستقیما روی همون گلهایی کار میکرد که اسپنسر،آشفورد و مارکوس روشون آزمایش میکردن.اوروبوروس نه تنها به وسیله ی ویروس پروجنیتور ساخته شده بود که کاملا به گذشته ی سری مرتبط بود،بلکه نتیجه ی تمام اقدامات و تحقیقات وسکر در این سالها بود.از اول هم مشخص بود که وسکر بالاخره تمام اقداماتی که کرده رو جمع بندی میکنه و یک چیز جدید میسازه.منتها یک چیزی که کاملا به گذشته ی داستان و ویروس های قبلی ربط داره.متاسفانه شما فقط به ظاهر یک بازی نگاه میکنی و فقط به صرف اینکه یک شخصیت یا ویروس یا شرکت حضور فیزیکی در نسخه های قبلی نداشته،فکر میکنی کاملا جدیده و هیچ ربطی به ریشه های داستان نداره.حتی به خودت زحمت نمیدی که بری سراغ فایل های بازی.فقط میای اینجا اظهار نظر میکنی و الکی داستان بازی رو می کوبونی![/FONT][/FONT]

در ضمن،خواهشا بحث عجولانه تموم شدن 5 و این چیزا رو پیش نکش.تو معمولا وقتی جوابی نداری،بحث رو منحرف میکنی.الآن بحث ما سر ریشه ای بودن یا جدید بودن داستان 5 بود که جوابت رو دادم.گرچه داستان 5 اصلا عجولانه تموم نشد.اتفاقا به شدت هم کامل و دقیق کار شده بود.بهترین جایی که هم میتونست داستان وسکر جمع بشه همونجا بود.وسکر در داستانی کشته شد که کریس،جیل و اسپنسر در اون بازی حضور داشتند.یعنی دقیقا کسانی که از همون نخستین نسخه ی سری و حتی قبلش،با وسکر گره داستانی داشتن.توی 5 اونا دوباره بعد از یک دهه در یک داستان دیگه دور هم جمع شدن تا ماجرایی که 10 سال پیش شروع کرده بودن رو به پایان ببرند.اون هم یک پایان کاملا منطقی و کار شده.این کجاش عجولانه است؟دیگه باید چطوری میبود که اسمش رو عجولانه نذاریم؟واقعا از این کامل تر و زیباتر هم امکان داشت؟توقع داشتی ماجرای وسکر رو تا روز قیامت ادامه بدن؟اتفاقا بهترین جایی که وسکر میتونست بمیره همینجا بود.در حضور کریس،جیل و اسپنسر و در طی داستانی که کاملا به ریشه های سری وابسته بود و دقیقا وقتی که وسکر نتیجه ی تمام اقداماتش یعنی اوروبوروس رو به ثمر رسونده بود و فقط 5 دقیقه تا رسیدن به هدف اصلیش فاصله داشت.اتفاقا خدا رو شکر که وسکر توی 5 مرد و به داستان گند 6 کشیده نشد!

این مسئله رو فقط برای این مطرح کردم که باز بحث رو منحرف کنی.وگرنه بحث ما در مورد چیز دیگه ای بود.خواهشا این بحث رو وسط نکش!

[FONT=&amp]میشه بگید بازی مورد علاقه ی شما یعنی 4،دقیقا چه ربطی به گذشته ی سری داشته؟متاسفانه شما حتی از همون بازی مورد علاقت هم اطلاعات کاملی نداری.حداقل توی 5 برای اکسلا و ترایسل و اوروبوروس اطلاعات و تاریخچه ی کافی رو ذکر کردن و خیلی قشنگ به ریشه های داستان ربطشون دادن.اونوقت توی 4 سدلر و لاس پلاگا و لوس آیلومینادوس دقیقا چه ربطی به گذشته ی داستان سری داره؟حداقل کاش به گذشته ربطی نداشتن،ولی حداقل اطلاعات کاملی ازشون بود.در حالی که حتی یک خط اطلاعات هم از گذشته ی سدلر،تاریخچه ی لوس آیلومینادوس و تاریخچه و چگونگی کشف لاس پلاگا وجود نداره.یک داستان کاملا سطحی و ماست مالی شده که فقط اسم چند تا از شخصیت های قدیمی سری رو یدک میکشید.حتی خود سازنده های بازی هم جوابی برای مسائلی که بیان کردم نداشتن.همه چیز فقط در حد اسمشون بود.چون اصلا قرار نبود داستان 4 مهم باشه.هدفشون کلا تحول در گیم پلی و دوربین جدید و....بود.شما میگی اکسلا و اوروبوروس و ترایسل به گذشته ی سری ربطی نداشتن،اونوقت سدلر و لاس پلاگا و لوس آیلومینادوس ربط داشتن و عالی بودن.واقعا جالبه.این جمله میزان درک و اطلاعات شما از داستان این سری رو نشون میده.مسلما شرکتی مثل ترایسل که دقیقا به جای آمبرلا بنا شده و ویروسی مثل اوروبوروس که به وسیله ی قدیمی ترین ویروس سری ساخته شده و اطلاعات دقیقی هم از چونگی ساختش داریم و شخصیتی مثل اکسلا که به ریشه ای ترین شخصیت های سری ربط داره و بیوگرافی کاملی ازش داریم،خیلی بهتر از یک فرقه ی مذهبی بی ربط به گذشته ی سری هست یا خیلی بهتر از شخصیتی مثل سدلر که هیچی ازش نمیدونیم و همچنین خیلی بهتر انگلی مثل لاس پلاگاست که نه تنها هیچ اطلاعاتی ازش نداشتیم و فقط در حد یک اسم بود،بلکه هیچ ربطی هم به گذشته ی داستان نداشت.بعد شما میگی داستان 5 به جز شچند تا شخصیت،هیچ ربطی به گذشته ی سری نداشت و داستان 4 ریشه ای بود.این دیگه از اون حرفاست.بعدش هم حداقل داستان 5،مسائل ناگفته ی مهمی رو از گذشته ی آمبرلا و اولین اقدامات اسپنسر و چگونگی کشف ویروس پروجنیتور مطرح کرد که برای گذشته ی سری،به شدت مهم بودند.اونوقت 4 چه مسئله ی مهمی رو از ریشه های داستان مطرح کرد و چه ابهامی رو از گذشته ی سری رفع کرد؟حداقل داستان 5 اطلاعات کامل و دقیقی رو درباره ی تمام مسائل داستان،در فایل های بازی گنجونده بود.اونوقت فایل های 4 چه حرفی برای گفتن داشتن و چه توضیحی درباره ی مسائل مختلف داستان داخلشون نهفته بود؟حالا داستان 5 فرعی و آبکیه یا 4؟[/FONT]بذارمردم خودشون قضاوت کنند!

[FONT=&amp]بعدش هم دقیقا چطوری داستان 5،برگرفته از داستان 4 بوده؟شما داری گیم پلی رو با داستان قاطی میکنی.اینکه دوربین و گیم پلی 5 از روی 4 برداشته شده غیر قابل انکاره.ولی اینا چه ربطی به داستان دارن؟شما اینقدر سطحی نگاه میکنی که اصل داستان 5 و درباره ی لاس پلاگا میدونی.برای همین هم میگی مدیون 4 هست.نسخه ی 5 به خاطر پایان دادن به مهمترین و قدیمی ترین خط داستانی سری و بیان کردن مسائل مهمی از ریشه های داستان ساخته شد،نه ادامه دادن داستان لاس پلاگا.در واقع چون ماهیت و قدرت اوروبوروس مثل ویروس[/FONT] G [FONT=&amp]طوری بود که نمیشد برای طراحی دشمنان معمولی بازی ازش استفاده بشه،اومدن در کنارش از لاس پلاگا استفاده کردن تا بازی بدون دشمن نمونه و گیم پلی بازی شکل بگیره.در واقع در 5 لاس پلاگا فقط وسیله ای بود برای طراحی دشمنان بازی و پوشش دادن گیم پلی و همچنین اکشن تر شدن بازی.حتی در ساخت اوروبوروس هم نقشی نداشته.یعنی مثل 4 نبود که اصل داستان،درباره ی این انگل باشه.در واقع اگه لاس پلاگا رو از داستان 5 حذف کنیم،فقط طرفداران سبک اکشن از بازی فاصله میگیرن[/FONT]!

تو کلا داری تمام محاسن داستان 5 رو به 4 نسبت میدی و تمام معایب داستان 4 رو به 5.نسخه ی 4 فقط به صرف اینکه میکامی ساختش،باید حتما داستانش هم بهتر باشه.بازم میگم.بذار بقیه خودشون قضاوت کنند!
 
آخرین ویرایش:
من از گذشته و داستان رزیدنت باخبرم دوستان. فقط آدم متعصبی نیستم. نظرات همه محترم . نظر بنده هم اینه که چیزی که رزیدنت اویل رو رزیدنت کرد شماره های اولبه بود. 1 2 3 . رزیدنت با این عناوین آقایی کرد و صدر بازی ها رو ر اختیار داشت! واسه همینم این ها برتریئ بازی ها و مهمترین بازی های سری هستند. بازی هایی که بغدها اومدند وامدار اینا هستند و اگه این پیشینه نبود یه مشت بازی عادی بودند که بین صدها بازی هم سطخ خودشوم گم شده بودند و حتی شایذ هیجکس یکیشونم بازی نکرده بود! به جز شماره 4 که واقغا مطرخ شد و یه بازی عالی بود اما همونم رزیدنت اویل نبود! بازی های الان رزیدنت بازی هایی هستند که برخلاف احدادشون که اسمشون ابهت داشت، در برابر بازی های هم عصر خودشون یه مشت بازی درجه دو هستند. نقل قول هایی هم که دوستمون درمورد نظرات سازندکان کرد مربوط به چیزی که اول قرار بود ه بشه هست. ولی چیزی که قرار بوده بشه رو ول کن، چیزی که شده رو بچسب. حتما اینطور بهتر بوده که اومدن 3 رو شماره اصلی کردن و واقعانم نتیجه گرفتن در حد لالیگا!
حالا این که بازی بسازند و واسه سرنوشت اینو اون بازی بسارنذ و به قول شما ابهاماتو رفع کنن بازی رو بزرگ نمی کنه. سه شماره ی اول به معتای واقعی رزیدنت اویل بودند بازی هایی مه به معنی وافهی ORIGINAL بودند و آقای سبک sURVIVAL HORROR. بقیه این بازیام دارن سر سقره ای که این اسطوره ها پهن کردن نون میخورن. خالا شخصستش چه کریس باشه چه لیان چه جیل چه جیک چه وسکر و سایر خورده ریزا!
 
من از گذشته و داستان رزیدنت باخبرم دوستان. فقط آدم متعصبی نیستم. نظرات همه محترم . نظر بنده هم اینه که چیزی که رزیدنت اویل رو رزیدنت کرد شماره های اولبه بود. 1 2 3 . رزیدنت با این عناوین آقایی کرد و صدر بازی ها رو ر اختیار داشت! واسه همینم این ها برتریئ بازی ها و مهمترین بازی های سری هستند. بازی هایی که بغدها اومدند وامدار اینا هستند و اگه این پیشینه نبود یه مشت بازی عادی بودند که بین صدها بازی هم سطخ خودشوم گم شده بودند و حتی شایذ هیجکس یکیشونم بازی نکرده بود! به جز شماره 4 که واقغا مطرخ شد و یه بازی عالی بود اما همونم رزیدنت اویل نبود! بازی های الان رزیدنت بازی هایی هستند که برخلاف احدادشون که اسمشون ابهت داشت، در برابر بازی های هم عصر خودشون یه مشت بازی درجه دو هستند. نقل قول هایی هم که دوستمون درمورد نظرات سازندکان کرد مربوط به چیزی که اول قرار بود ه بشه هست. ولی چیزی که قرار بوده بشه رو ول کن، چیزی که شده رو بچسب. حتما اینطور بهتر بوده که اومدن 3 رو شماره اصلی کردن و واقعانم نتیجه گرفتن در حد لالیگا!
حالا این که بازی بسازند و واسه سرنوشت اینو اون بازی بسارنذ و به قول شما ابهاماتو رفع کنن بازی رو بزرگ نمی کنه. سه شماره ی اول به معتای واقعی رزیدنت اویل بودند بازی هایی مه به معنی وافهی ORIGINAL بودند و آقای سبک sURVIVAL HORROR. بقیه این بازیام دارن سر سقره ای که این اسطوره ها پهن کردن نون میخورن. خالا شخصستش چه کریس باشه چه لیان چه جیل چه جیک چه وسکر و سایر خورده ریزا!

کاملا با همه ی حرفات موافقم.ولی بحث من اصلا چیز دیگه ای بود.شما داری درباره ی بازی حرف میزنی و من در مورد داستان.از لحاظ بازی قطعا اوج سری،همون سه شماره ی اول هست.شک ندارم.ولی دلیل نمیشه که چون مثلا نسخه ی 3 قشنگتر بوده،پس داستانش هم مهمتر و غنی تر از کد ورونیکا و 5 بوده باشه.در واقع همونطور که 3 به عنوان یک بازی شاهکار بوده،کد ورونیکا و 5 هم از لحاظ داستانی شاهکار بودن.هرچند باز هم 3 مهمتر و محبوبتره.چون به هر حال،ما داریم درباره ی یک بازی حرف میزنیم،نه یک کتاب داستان.پس قطعا عناصری که مربوط به بازی میشن مهمترند.پس 3 باید هم بهتر و محبوبتر باشه.به عبارت دیگه کپکام داستان های مهمتری مثل کد ورونیکا و 5 رو غالب بازی های ضعیف تری ارائه کرد.

اینکه پرداختن به ابهامات و مسائل مهم داستانی نمیتونه یک بازی رو بزرگ کنه هم واقعا درسته.ولی به هر حال نمیشه که به ابهامات سری نپردازن،فقط به خاطر اینکه نمیتونن موفقیت سه نسخه ی اول رو تکرار کنند.اینکه خودش میشه یک اشتباه بزرگتر.همه چیز بازی و ترسناک بودن و....نیست.کسانی مثل من هم هستن که داستان براشون به مراتب مهمتر از بازیه.حتی حاضرن یک داستان شاهکار رو در غالب یک بازی ضعیف تر ببینن.ولی حداقل داستان ناتموم و مبهم باقی نمونه.در ضمن،اینکه کپکام اومد نمسیس رو شماره دار کرد و شماره ی کد ورونیکا رو برداشت هم به خاطر بهتر بودن کد ورونیکا نبوده.نمیگم کد ورونیکا از 3 بهتر بوده.ولی دلیل جا به جا شدن اسماشون این نبوده.فقط برای این بوده که تصمیم میگیرن کد ورونیکا رو انحصارا برای دریم کست پورت کنن و همچنین برای این بود که نسخه ی نمسیس برای PS1 ساخته شده بود و کپکام تصمیم گرفت که این کنسول،یک سه گانه ی شماره دار مختص خودش داشته باشه.درسته که نسخه ی 3 از لحاظ بازی قشنگتر از کد ورونیکا بود و حقش بود که شماره داشته باشه،ولی از لحاظ داستانی اینکار کپکام باعث شد خیلی ها که فقط نسخه های شماره دار رو بازی میکنن،اصلا از وجود عنوانی به نام کد ورونیکا آگاه نشن و از داستان اصلی جا بمونن.چون کسی که به دنبال داستانه،قطعا کد ورونیکا براش در اولویته.همونطور که کسی که میخواد از بازی لذت ببره،مسلما نسخه ی 3 براش انتخاب مناسب تری هست.امیدوارم این دفعه منظورم رو درست بیان کرده باشم!
 
داستان راکون سیتی و امبرلا تو 3 تموم شد! کجا فرعی بود؟! داستان اصلی داستان فرعی! بعد تو مگه سناریو نویس بازی بودی که اصلی و فرعی میکنی نیما ردفیلد؟!

جالب این قسمت 5 که این اقا سنگشو از لحاظ داستان به سینه میزنه به جز تکرار شخصیت ها از بعد تم اصلا ربطی به گذشته نداره! اخه من نمیدونم اوروبورس چه ارتباطی به سری کلاسیک داره؟ ترایسل و اکزلا چه ارتباطی به گذشته دارند! 5 دقیقا راه 4 را رفت و اصلا یک بخشی از داستان 5 با 4 شکل میگیره! اصلا وسکر تو کدورونیکا دیگه از امبرلا جدا شده بو و مستقل کار میکرد!

منتهی تو قسمت 5 زیرکی سازنده این بود که امد بزرگترین شخصیت منفی سری را گذاشت تو کانون داستان و اگه وسکر را حذف کنیم هیچی نداره!

حالا نکته جالب این هست که تو قسمت 4 میکامی به طرز شایسته ای وسکر را تو داستان میگذاره و بعد هم مشخص میشه هم ایدا و هم جک کراوزر برای وسکر کار میکنند! حالا بماند که ایدا نسخه کپی را میده و..

داستان رزیدنت 3 یک پایان دراماتیک و عالی برای سری بود و من راکون سیتی و داستان کلاسیک را تو همون نسخه تموم شده میدونم.

بهزاد جان شما چرا؟ داستان آمبرلا توی 3 تموم نمی‌شه!
در واقع 3 یک نسخه‌ی بی‌شماره بوده. یه اسپین-آو برای نشون دادن پایان راکون سیتی. داستان فقط فراره با چاشنی اکشن و نمسیس. اسم این عنوان هم Resident Evil: The Last Escape بوده در ژاپن بدون شماره.
ساخت این و کد ورونیکا که شماره 3 نام داشت هم‌زمان بود اما به علت قرارداد انحصاری با سونی نتونست شماره رو به عنوان سگا بده. از یه طرف هم سخت افزار پلی استیشن اجازه ساخت شماره‌ی 3 اصلی رو با معیارهایی که برای پیشرفتش داشتن نمی‌داد. کد ورونیکا هفت ماه بعد از 3 بیرون اومد.
تنها رزیدنت ایول شماره داری که یه زیر-نام داره و تنها شماره داری که شمارش در صفحه منو خونده نمی‌شه Nemesis هست. البته بعدها در رلیز GC خونده شد.

خواهش دیگه‌ای که ازت دارم اینه که جواب حرف‌های نیما رو کامل بده. چون نظر منم کاملا همین‌هاست. می‌خوام یه بحث دوستانه و منطقی بدون جبهه گیری انجام بدیم.
دوستانه صحبت و بحث کنیم. به شخصه میام این‌جا که یکم از فشار کار کم بشه!
رزیدنت ایول بیشتر از یک قصه نیست.
 
آخرین ویرایش:
داستان راکون سیتی و امبرلا تو 3 تموم شد! کجا فرعی بود؟! داستان اصلی داستان فرعی! بعد تو مگه سناریو نویس بازی بودی که اصلی و فرعی میکنی نیما ردفیلد؟!

جالب این قسمت 5 که این اقا سنگشو از لحاظ داستان به سینه میزنه به جز تکرار شخصیت ها از بعد تم اصلا ربطی به گذشته نداره! اخه من نمیدونم اوروبورس چه ارتباطی به سری کلاسیک داره؟ ترایسل و اکزلا چه ارتباطی به گذشته دارند! 5 دقیقا راه 4 را رفت و اصلا یک بخشی از داستان 5 با 4 شکل میگیره! اصلا وسکر تو کدورونیکا دیگه از امبرلا جدا شده بو و مستقل کار میکرد!

منتهی تو قسمت 5 زیرکی سازنده این بود که امد بزرگترین شخصیت منفی سری را گذاشت تو کانون داستان و اگه وسکر را حذف کنیم هیچی نداره!

حالا نکته جالب این هست که تو قسمت 4 میکامی به طرز شایسته ای وسکر را تو داستان میگذاره و بعد هم مشخص میشه هم ایدا و هم جک کراوزر برای وسکر کار میکنند! حالا بماند که ایدا نسخه کپی را میده و..

داستان رزیدنت 3 یک پایان دراماتیک و عالی برای سری بود و من راکون سیتی و داستان کلاسیک را تو همون نسخه تموم شده میدونم.

یه چیزی رو نمیفهمم...که بعد از این همه بحث و این همه مدرک هنوز هم عقیده بعضی ها بر اینه که داستان اویل 4 مهم تر بود. قبول دارم اتمسفر و گیم پلی 4 بتر از 5 بود اما هیچوقت قبول نکمیکنم که داستان 4 بهتر و مهمتر از بوده چون:
  1. کاراکتر های اصلی منفی اویل 4 مثه سدلر و... هیچ ربطی به گذشته بازی نداشتن و کلا یه سری شخصیت بی ربط و از زیر بته در اومده بودن اما کاراکتر های منفی اویل (اصلی) همشون یه تاریخچه عمیقی با کل سری داشتن اسپنسر،و وسکر جز مهم ترین دشمنای کل اویل محسوب میشدن همین اکسلا که اول بنظر میاد کاراکتر جدیده اینطور نیست و چه تاریخچه عظیمی پشتش داره
  2. رفع ابهام داستان اصلی: بد از کد ورنیکا بعد از انفجار که صورت وسکر میسوزه دیدی که به کریس گفت هنوز مبارزمون تموم نشده و اینا و بعد دیگه روی ادامه داستان هاله ای از تاریکی کشیده شد و بعش داستان 4 اومد که غیر از نکته اصلی که فهمیدیم اخرش ایدا نمونه اصلی انگل رو به وسکر نداد چیز مهم دیگه ای نفهمیدیم
  3. وسکر در بهترین زمان ممکن کشته شد (اول خودم قبول نداشتم اما رفته رفته به این نتیجه رسیدم) فرض کن وسکر تو داستان 6 بو اونوقت چه فاجعه ای پیش میومد...
    ----------------------------------------
    تغییرات گرافیکی در طی این سالها


چه زود گذشت این مدت
n56er05wfsm6ohhg0r7a.gif

 
آخرین ویرایش:
یه چیزی رو نمیفهمم...که بعد از این همه بحث و این همه مدرک هنوز هم عقیده بعضی ها بر اینه که داستان اویل 4 مهم تر بود. قبول دارم اتمسفر و گیم پلی 4 بتر از 5 بود اما هیچوقت قبول نکمیکنم که داستان 4 بهتر و مهمتر از بوده چون:
  1. کاراکتر های اصلی منفی اویل 4 مثه سدلر و... هیچ ربطی به گذشته بازی نداشتن و کلا یه سری شخصیت بی ربط و از زیر بته در اومده بودن اما کاراکتر های منفی اویل (اصلی) همشون یه تاریخچه عمیقی با کل سری داشتن اسپنسر،و وسکر جز مهم ترین دشمنای کل اویل محسوب میشدن همین اکسلا که اول بنظر میاد کاراکتر جدیده اینطور نیست و چه تاریخچه عظیمی پشتش داره
  2. رفع ابهام داستان اصلی: بد از کد ورنیکا بعد از انفجار که صورت وسکر میسوزه دیدی که به کریس گفت هنوز مبارزمون تموم نشده و اینا و بعد دیگه روی ادامه داستان هاله ای از تاریکی کشیده شد و بعش داستان 4 اومد که غیر از نکته اصلی که فهمیدیم اخرش ایدا نمونه اصلی انگل رو به وسکر نداد چیز مهم دیگه ای نفهمیدیم
  3. وسکر در بهترین زمان ممکن کشته شد (اول خودم قبول نداشتم اما رفته رفته به این نتیجه رسیدم) فرض کن وسکر تو داستان 6 بو اونوقت چه فاجعه ای پیش میومد...

کاملا با اظهارات علی و آرمین موافقم.علی درباره ی داستان 3 و کد ورونیکا و آرمین هم درباره ی داستان 4 و 5،توضیحات مختصر ولی کاملا درستی رو بیان کردن.ولی متاسفانه بعضی از دوستان،میان اینجا نظراتشون رو مطرح میکنن و بعد وقتیکه بقیه جوابشون رو میدن،یا اصلا نمیخونن یا جوابی بهش نمیدن.حداکثرش اینه که میرن از بین جواب طولانی من و امثال من،فقط یکی دو جمله ی خاص که فکر میکنن جوابی براش دارن رو جدا میکنن و به بقیه ی اظهاراتمون کاری ندارن.اینکه نشد بحث منطقی!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or