بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

اره یادم هست ان موقع شبکه های ماهواره ای غیر بازی هم تبلیغ میکردند! یادمه هر روز زنگ میزدم به مغازه دارها که کی این بازی برای پلی استیشن 2 میاد! کلا یک نقطه عطف تو صنعت بازی بود. همه چیش نو بود! جدا از نام رزیدنت حتی داستانش هم تو بازی های ترسناک لنگه نداره! یک چیزی عجیب غریب! البته تا انجا که یادم میاد میکامی گفته بود من با مطالعه ی فراوان داستان را اماده کردم و کلی تحقیق کردیم. در هر صورت یادش بخیر. ان شا الله با اویل ویتین 2 دوباره انقلاب میکنه

در رابطه با نمره هم قسمت سوم متاش نمرش 88 هست. و فقط تو گیم رنکینگز هم نمره داره. نسخه اصلی هم پلی استیشن هست

Resident Evil 3: Nemesis for PlayStation - GameRankings
تو متاکرتیک هم نمره داره.

Sent from my GT-S7582 using Tapatalk
 
خب دوستان یک چند تا مقاله و تریلر بگذارم حال کنیم

یک مقاله هست راجع به اینکه چرا سری رزیدنت اویل بهترین سری بازی تاریخ هست

Why Resident Evil Is The Greatest Series Of All Time: ***8216;anyone Who Dares Disagree Obviously Has No Common Sense***8217; on PostDesk

یک لیست راجع به بهترین ریمیک های تاریخ

The Top 5 Video Game Remakes Of All Time - Fort Worth Video Game | Examiner.com

و یک تریلر بسیار زیبا از رزیدنت4 با اهنگ بسیار زیبای in the end لینکین پارک.

http://modern1984.persiangig.com/.Wa...0the%20end.mp4

من ده ها مقاله و در اینده صدها مقاله در مورد میکامی و عناوینش گذاشتم و میگذارم. برید تو کلابش و بخونید.
 
برای پورت های دیگه داره که مهم نیست! متای نسخه اصلی مهمه که مال پلی استیشن هست و 88 هست

فکر کنم اصطلاح "متا" یا همون "Metascore" فقط متعلق به سایت metacritic هست. برای بقیه سایت ها این اصطلاح به کار نمیره. نسخه اصلی هم متا نداره و فقط پورت DC بالاترین متا رو داره
 
فکر کنم اصطلاح "متا" یا همون "Metascore" فقط متعلق به سایت metacritic هست. برای بقیه سایت ها این اصطلاح به کار نمیره. نسخه اصلی هم متا نداره و فقط پورت DC بالاترین متا رو داره

اره منظورم نمرش هست. به هر حال میانگین نمرش 88 هست
 
من که نگفتم حتما موزیکش خوبه.گفتم همین که یک ایرانی داره اینکارو میکنه مایه ی افتخار ماست.اگر هم موزیک زیبا و بی نقصی بسازه (که تا الآن قابل قبول بوده) که یعنی ایرانی ها از کپکام هم شاخ ترند!;)

اسماعیل آره.منم زیاد روی ترس تمرکز ندارم.چون بیشتر داستان و جذابیت برام مهمه که انصافا 5 داشت و همچنین به قول خودت موسیقی شاهکار و بی نقص!;)

منم نگفتم تو میگی موسیقیش خوبه که ,گفتم اگه نتونه ...افتخار اینکه که بتونه یه موسیقی خوب بسازه ؛ به هر روی امیدوارم بتونه موفق بشه

میدونی تنها چیزی که این چند سال طرفدارها و اهالی فن حسرت شو دارن ترس هس خیلی وقته همچین حسی تجربه نکردن ولی این حس براشون تازه ست

sog_eros
یه توضیحی در مورد فرق اویل 4 در Ps2 و P.C. میدی من آنچنان فرقی ندیدم
 
منم نگفتم تو میگی موسیقیش خوبه که ,گفتم اگه نتونه ...افتخار اینکه که بتونه یه موسیقی خوب بسازه ؛ به هر روی امیدوارم بتونه موفق بشه

میدونی تنها چیزی که این چند سال طرفدارها و اهالی فن حسرت شو دارن ترس هس خیلی وقته همچین حسی تجربه نکردن ولی این حس براشون تازه ست

sog_eros
یه توضیحی در مورد فرق اویل 4 در Ps2 و P.C. میدی من آنچنان فرقی ندیدم

آره خب.افتخار مال وقتیه که موفق باشه!

حس ترس هم البته توی رولیشنز تکرار شد.البته نه در حد سری کلاسیک.ولی انصافا در مقایسه با نسخه های اخیر شاهکار بود!

خب گرافیک نسخه ی PC فوق العاده پایین تر و کیفیت محیط و انیمیشن ها به مراتب کمتر بود!

انقلابی که 4 به پا کرد هم واقعا غیر قابل انکاره.خیلی فراتر از یک بازی بود.فکر میکنم اوج هنر و خلاقیت میکامی همونجا بود.ولی به نظر من،نباید اسم رزیدنت اویل رو یدک میکشید.چون خیلی راحت میتونست یک IP جدید باشه.کلا ماهیت و موضوعش با رزیدنت اویل فرق داشت!
 
آخرین ویرایش:
آره خب.افتخار مال وقتیه که موفق باشه!

حس ترس هم البته توی رولیشنز تکرار شد.البته نه در حد سری کلاسیک.ولی انصافا در مقایسه با نسخه های اخیر شاهکار بود!

خب گرافیک نسخه ی PC فوق العاده پایین تر و کیفیت محیط و انیمیشن ها به مراتب کمتر بود!

انقلابی که 4 به پا کرد هم واقعا غیر قابل انکاره.خیلی فراتر از یک بازی بود.فکر میکنم اوج هنر و خلاقیت میکامی همونجا بود.ولی به نظر من،نباید اسم رزیدنت اویل رو یدک میکشید.چون خیلی راحت میتونست یک IP جدید باشه.کلا ماهیت و موضوعش با رزیدنت اویل فرق داشت!




خب به قل خودت تکرار شد منم بهترین اویلم بعد از سری کلاسیک بود واقعا هیجان داشتم وقتی میخواستم دوباره کنترل جیل بدست بگیرم و باهاش همراه شم ,خیلی حس خوبی بود

ولی انقدر ها اختلاف زیاد نبود که میگی فوقعالاده ! یسری افکت هارو حذف کرده بودن ,در اون حد نبود واقعا ,من موندم چرا انقدر نمرش فرق میکنه
 
خب به قل خودت تکرار شد منم بهترین اویلم بعد از سری کلاسیک بود واقعا هیجان داشتم وقتی میخواستم دوباره کنترل جیل بدست بگیرم و باهاش همراه شم ,خیلی حس خوبی بود

ولی انقدر ها اختلاف زیاد نبود که میگی فوقعالاده ! یسری افکت هارو حذف کرده بودن ,در اون حد نبود واقعا ,من موندم چرا انقدر نمرش فرق میکنه

بابا یعنی اختلاف رولیشنز با مثلا آشغالی مثل 6 یا عملیات:راکون سیتی،فقط در حد چند تا افکت بود؟کلا آتمسفر و محیطش فرق داشت.انصافا بیشتر شبیه سری کلاسیک بود تا جدید.نمراتش هم بیشتر بود،چون در زمانی عرضه شد که کلا چیزی به نام رزیدنت اویل وجود نداشت.رولیشنز با تمام عناوینی که در چند سال اخیر اومده بودن،زمین تا آسمون فرق داشت.درسته که گرافیکش پایین تر و گیم پلیش ساده تر بود.ولی فن ها سالها منتظر یک آتمسفر کلاسیک و یک حال و هوای خاطره برانگیز بودن،نه یک گرافیک بالا و یک گیم پلی پیشرفته با قابلیت پشتک بالانس زدن.اینا که توی همون نسخه های اکشن و مزخرف هم بودن و اتفاقا یکی از دلایل به گند کشیده شدن 6 هم همین حرکات رزمی مسخره بود.ایدا که رسما کشتی کچ میرفت.هیچ اسم دیگه ای نمیشه روش گذاشت.در واقع رولیشنز نسبت به زمان خودش نمره ی خوبی گرفت.وگرنه به قول تو،اگه در زمان نسخه های کلاسیک اومده بود،قطعا از همشون کمتر میگرفت.ولی باید ببینیم که در چه زمانی و در کنار چه عناوینی در سری خودش اومده!
 
آخرین ویرایش:
چهار تا بازی رو تو عمرم حداقل 10 بار تموم کردم اونم بطور کامل : 1-اویل کد ورنیکا 2-اویل پنج 3-دویل3و4(که ربطی به بحث نداره;) )
بقیه کلاسیک ها مثه 1 و زیرو و 3 و 2 و 4 رو هم تا 5 بار رفتم اما مثه اون بالایی ها برام خاطره نداشته
از لحاظ موسیقی به نظر من اویل 3 و کد ورنیکا تو اوج بودن
موقع هایی که نمسیس دنبالت میفتاد و با اون صداش میگفت : استارز!!!وقتی یه اتاق میرسیدی از دستش یخورده درامون باشی؛وقتی کلر میخواست از جزیره فرار کنه یدفعه اون تایرنت نفهم میومد جلوت و استرس وقت داشتی و.... کلا قلبم میفتاد کف معدم:d
موسیقی اویل 5 با توجه به حماسی بودنش خوب بود و حس قدرت بهت میداد با این وجود از ترسناکی هیچ بویی نبرده بود (خب با توجه به اینکه اویل 5 اصلا ترسناک نبود خب قابل قبول بود حتی میشه گفت موسیقی اویل 5 در سبک خودش عالی بود)
اویل 6 خداییش چه قوتی داشت: اون از گرافیک و گیم پلی و داستان داغونش و اینم از موسیقیش که هیچی برا گفتن نداشت
 
آخرین ویرایش:
بابا یعنی اختلاف رولیشنز با مثلا آشغالی مثل 6 یا عملیات:راکون سیتی،فقط در حد چند تا افکت بود؟کلا آتمسفر و محیطش فرق داشت.انصافا بیشتر شبیه سری کلاسیک بود تا جدید.نمراتش هم بیشتر بود،چون در زمانی عرضه شد که کلا چیزی به نام رزیدنت اویل وجود نداشت.رولیشنز با تمام عناوینی که در چند سال اخیر اومده بودن،زمین تا آسمون فرق داشت.درسته که گرافیکش پایین تر و گیم پلیش ساده تر بود.ولی فن ها سالها منتظر یک آتمسفر کلاسیک و یک حال و هوای خاطره برانگیز بودن،نه یک گرافیک بالا و یک گیم پلی پیشرفته با قابلیت پشتک بالانس زدن.اینا که توی همون نسخه های اکشن و مزخرف هم بودن و اتفاقا یکی از دلایل به گند کشیده شدن 6 هم همین حرکات رزمی مسخره بود.ایدا که رسما کشتی کچ میرفت.هیچ اسم دیگه ای نمیشه روش گذاشت.در واقع رولیشنز نسبت به زمان خودش نمره ی خوبی گرفت.وگرنه به قول تو،اگه در زمان نسخه های کلاسیک اومده بود،قطعا از همشون کمتر میگرفت.ولی باید ببینیم که در چه زمانی و در کنار چه عناوینی در سری خودش اومده!




من منظورم از افکت نسخه PS2 و P.C. بود (اویل 4 گفتم) آره عزیزم
نسخه Revelation که گفتم حرف نداشت من راکون سیتی حتی بازیم نکردم اون وقت بیام با Revelation مقایسش کنم حرفا میزنی آ
 
رولیشنز که امیدوار کنننده بود .کاری نداریم که به قول نیما داستانش بیربطه و قابل حذفه ولی همین نسخه نشون داد که کپکام میتونه یه رزیدنت اویل سوروایل هاور بسازه
اویل 6 هم که کاراکترا حرکات اکشن ماروائی داشتن:d
اون موتور سواری جیک رو بیاد بیارین
یا مثلا شری با هیکل کوچیکش در برابر جیک با هیکل غولش از نظر اکشن تفاوتی نداشت:))
مثلا توی کمپین جیک شما اگه بجای جیک شری رو انتخاب میکردی هم بازی اصلا برات سخت نمیشد.البته شاید بازم بگیم با جیک یه خورده راحتر میتونستی دشمنانت رو بکشی ولی در کل اگرم شری رو انتخاب میکردی با مشکل اصلا روبرو نمیشدی و بازی عملا سختر نمیشد.
این یعنی مسخره بودن اکشن اویل 6
یه چیز دیگه هم اینکه بعضی حرکات اکشن کاراکتر مثل هم بود که اینم غیر ممکنه.شما مرسناریز اویل 5 و 4 روکه دیدن حرکات هر کاراکتر مختص خودش بود ولی توی مرسناریز اویل 6 بعضی حرکات بین همه کاراکترا مشترک بود.وقتی دشمن روی زمین میفتاد با یه حرکت پا میتونستی سرشو خورد کنی!!!
ولی یه چیز رو هم بگم.درسته داستان رولیشنز و اویل 6 هر دو قابل حذفن و درسته رولیشنز داستان بهتری هم داشت اما من از داستان اویل 6 بیشتر لذت بردم چون سه تا شخصیت محبوب یعنی کریس و لیان و ایدا وشخصیت شری بعد از چند سال در یه داستان مشترک حضور داشتن..صدا گذاری در اویل 6 هم خیلی عالی انجام شده بود. وگرنه بجز اینا دیگه اویل 6 چیزی نداشت که ازش تعریف بشه
 
البته این رو اضافه کنم که 3 یک نسخه ی کاملا فرعی بود که اصلا قرار نبود به مسائل مهم داستانی بپردازه.در واقع ادامه ی داستان بعد از 2،نسخه ی کد ورونیکا بود. ولی چون راکون سیتی توی 2 نابود نشده بود و پروندش هنوز باز بود،مجبور شدن که اول یک نسخه ی حاشیه ای بسازن تا ازشر اون ماجرا خلاص بشن و با خیال راحت برن سراغ داستان اصلی.حتی اول اسم کد ورونیکا RE3 بود و اسم 3 فقط نمسیس.ولی به دلیل انحصاری شدن کد ورونیکا برای دریم کست و مسائل دیگری که هیچ ربطی به داستان نداشتن،شماره ی کد ورونیکا حذف شد و نسخه ی فرعی شماره گرفت.ولی اگه داستان رو کنار بذاریم،قطعا حرف تو درسته!
این دیگه خیلی عجیب بود که RE3 Nemesis رو اینجور بترکونی. چیزی به اسم رزیذنت اویل که به واسظش اینجا جمع شدید اونی هست که به واسطه ی رزیدنت 1 و 2 و3 ساخته شد. بقیه ی رزیدنت ها فرعی هستن. کد ورونیکا هم خیلی قشنگ بود اما نسبت به 1 و2 و3 فرعیه. بقیه رزیدنت ها هم از دور خارجند و به قول خودتون میشه گفت IP های جدا بودند بهتر بود. رزیدنت اویل هایی که از این به بعد میاد جوک هستند و این که شخصیت های حدبد و قدیم رو تو فرمول تکراری قدیم قرار بدی و بیان قهرمان بازی راه بندازن و کل کره زمینو بچرخن یا تو یه جزیره مخوف قدیمی که سازمان توشه راه پیدا کننو ... خیلی لوسه قضیه! یه شرکت بازی سازی هست که داره بازیشو هی کش میده واسه پول بیشتر. رزیدنت یعنی 1 . 2 .3 و داستان هایی که در کنارش بودن مثل کد ورونیکا. این که الان دیگه اکشن شده و موتورسواری میکننو اینا مسخرس.اگه 4 کمی ترس داشت 5 دیگه اصلا نداشت. کلا از 4 و بعدیاش اکشن کردن قضیه رو که گند زد به survival horror! کال اف دیوتی شده. رزیدنت تو همون 3 تموم شد رفت. تو اون داستانا شخصیه های بازی فقط میخئاستن دربرن و نجات پیدا کنن (survive) این که بعدش سوپرمن بشنو راه بیفتن دنبال یه سازمان بزرگ و غول بکشن مسخرس.
resident evil is done ... with an amazing and dramatic end ...
Blowing up the Racoon city by a nuclear bomb!
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or