با توجه به اینکه رفتن و امدنم دست خودم نیست و از انجایی که شاید برای یک ماه دیگه هم نباشم بد نیست تا هستم این پست را بدم.
رفتم چند صفحه عقب تر دیدم یک مفر ویدیووی گذاشته راجع به رزیدنت. البته قبلا من از این دست وبلاگ ها و وبسایت ها و ویدیوها دیده بودم بیشتر وقت ها از اینکه تعدادی داستان سری را درک نمیکنند تعجب میکردم
مثلا من دیدم کلاه ماریو را با نازیسم مقایسه میکنند و...
نکته جالب این بود که ان فردی که ادعای هاردکور بودنش میشه هم حرف های جالبی میزد
داستان رزیدنت مساوی هست با مبارزه با خداپرستی یا ترویج شیطان پرستی و از این دست صبحت ها بیهوده که هیچ ارتباطی به سری رزیدنت نداره
داستان این سری بازی از سوء استفاده از تکنولوژی انتقاد میکند. بسیار ارزشمند و اینکه خیلی به چشم نمیاد به خاطر شکل انتقادش هست. به هر حال تو دنیای واقعی مثل داستان رزیدنت اتافاق نیفتاده.بازی های مثل de us ex بهتر این مسئله را نشان میدادند.
در رابطه با رولیشنز 2 هم صحبت کنم. برای من که این کپکام دلقک و باز هایی که میسازه اهمیتی نداره. سال ها میشه با اویل ویتین زندگی کرد و ازش لذت برد.خوشحالم که میکامی یک سری بازی بزرگ را خلق کرد. فقط متاش تو ذوق زد. ولی بگذریم
ببینید من یه دسته بندی میکنم براتون از اهداف نسخه های مختلف و بعد یه مقایسه هم میکنم :
از نسخه 0 تا 3 بازی یه هدف داشت ،اونم شناسایی آمبرلا و دار و دستش و فرار از راکون سیتی . بسیار دراماتیک تموم شد. بسایر قوی و عالی
نسخه کدورونیکا و چهارم یه هدف داشتن :اونم تکامل ویروس ها و انگل ها و شناسایی شخصیت و فعالیت های آلبرت وسکر .
نسخه پنجم یه هدف بزرگ داشت :نابودی وسکر ومثلا پایان دادن به یک خط داستانی. هر چند من از داستان شتاب زده 5 اصلا خوشم نمیاد
هدف نسخه ششم ؟؟؟؟
یه ویروسی پخش میشه و یه سری قهرمان میرن جم و جور میکنن قضیه رو .هیچ هدف داستانی ای نبوده ... قرار نیست ایده داستانی ان دنبال شه
رولیشن 1 ؟؟؟
هدف جدیدی نداشته و تکراری بوده. با اینکه داستان قوی داره
رولیشن 2 ؟؟؟
کاملا بی هدفه و فقط جنبه سرگرم کردن رو داره.نه شخصیت های جذابی ، نه داستان جذابی ، نه باس جذابی و ...
تو این همه سال اصلا کمبود بری برتون حس نشد ...برگشتنش هم فایده ای نداره.
من امیدی به این نسخه هم ندارم .بازی ای که هیجان نداشته باشه و آدم بدونه آخرش چی میشه باید دور انداخته بشه.
ببینید من یه نمونه از جذابیت داستانی رو براتون مثال میزنم.مثلا آخرین قسمت از واکینگ دد .کی میدونست همچون اتفاقی میفته ؟
مطمئنم کسی حتی نمیتونست حدسشم بزنه .اما همون اتفاق باعث شد مخاطبا راضی بشن.اویل هم یا باید تموم شه.یا حداقل اگر نمیخوان تمومش کنن باید یه فکر اساسی به حالش بشه.وگرنه وضعیتش هی بدتر و بدتر میشه.
یک حالت میمونه که داستان خوبی داسته باشه. اینکه ان سازمان که ایدا براش کار میکرده و تو شماره 4 و 6 ازش اسم میارند همین سازمان باشه و الکس وسکر هم نقش منفی و رییس باشه. البته همه چی تموم نشه و بره برای رزیدنت اویل 7. تو اویل 7 بهترین گزینه لئون اس کندی برای پایان دادن به ان سازمان و الکس و ان تشکیلات هست. چون این سازمان بیشتر تو خط داستانی لئون مطرح بوده است.
در ضمن برید مصاحبه تهییه کننده بازی را بخونید که اشاره به داستان های و مسیرهای جدید برای سری میکند. یک چیزی مثل 4. فکر نکنم صحبت ها تهییه کننده رزیدنت اویل 5 را در مورد داستان 4 فراموش کرده باشید. لازم نمیدونم دوباره بگذارم.
فعلا
