بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

همه چیز عالی بود جز یک مسئله... چرا افلکتد ها اسلوموشنن؟! اگر میخوان سرعت زیاد نباشه خب چرا با اون گام های بلند بدون که بعد مجبور شن اسلوموشن شون کنن

منم دقیقا متوجه این مشکل شدم! انگار دارن رو یخ راه میرن البته تو اون ویدئو اولی که اینطوری بود! ضمنا به حرف من رسیدی که تو بازی زامبی وجود نداره و فعلا فقط افلکتد ها هستن اما موجودات دیگه هم قطعا کم کم سرو کلشون پیدا میشه!

Noᴄtis Luᴄis sog_eros و راک من فقط چیزی رو قبول میکنم که توجیحه منطقی براش وجود داشته باشه! تنها کسی که حرفهای منو متوجه شد akbar.wesker هست که دقیقا منظور منو فهمید.
 
حالا این سرعته آره ولی خب یه فاکتور سرعت اونقدری نیست که کل وسکر رو ببره زیر سوال :دی می دونی منظورم چیه ، یعنی درسته یه سری از کارهای وسکر عجیب غریبه ولی در کل شخصیت وسکر جوری طراحی شده که به خاطر ماهیت و حالت آدم گونه بودنش خیلی باور پذیر تره تا یه دایناسور و خرمگس و این چیزا :دی

مسلما بله.... بحث ما هم زیر سوال بردن وسکر به صورت کامل نیست چون وسکر هم در درجه اول یه آدمه و تمام مشخصه ها و ماهیت یک آدم معمولی رو داره
بلکه بحث ما هم بر سر قدرت های فرا بشری از جمله سرعت ترمیم زخم و سرعت حرکتی بیش از حدشه که از باورپذیری خارجه

یکی لینک دانلود این گیم پلی جدید Rev 2 رو بزاره ببینیم چیه
 
مسلما بله.... بحث ما هم زیر سوال بردن وسکر به صورت کامل نیست چون وسکر هم در درجه اول یه آدمه و تمام مشخصه ها و ماهیت یک آدم معمولی رو داره
بلکه بحث ما هم بر سر قدرت های فرا بشری از جمله سرعت ترمیم زخم و سرعت حرکتی بیش از حدشه که از باورپذیری خارجه

یکی لینک دانلود این گیم پلی جدید Rev 2 رو بزاره ببینیم چیه

خب به هر حال رزیدنت ایول هم یه بازیه و دیدن همچین چیزایی داخلش غیرطبیعی نیست :دی نه تنها اون مواردی که گفتی مثل سرعت و ترمیم و ... بلکه خیلی از موجودات و اتفاقات داخل بازی هم غیرقابل باور هستن (چه سری کلاسیک چه جدید) :دی رزیدنت ایول به کل یه چیز علمی و قابل باور نیست که توقع کرکتر و موجودات قابل باور ازش داشته باشیم :دی
به همین دلیل اگه کسی برای توجیه منطقی و علمی دنبال بازی میگرده قطعاً جای اشتباهی رو انتخاب کرده :دی
 
اصلا من وقتی وسکر را میبینم منطق و علم را فراموش میکنم! تازه من تمام قدرت های البرت وسکر را قبول دارم! همش میتونه باشه. چون خود بازی میگه با ویروس و... به این مرحله رسیده! در ضمن کسی بخواد پشت سرش حرف بزند من خودم...
این همان جایی که اسپنسر نفله میشه!:d چقدر البرت بی نظیر کار شده است. با ادم حرف میزنه.

73095121072672842578.gif
 
خب با توجه به تریلرهایی که از بازی منتشر شده،من حدس هایی رو درباره ی داستان بازی میزنم.به نظر من سازمان قصد داره ویروس یا B.O.W های جدیدی که ساخته رو تست کنه.مشابه کاری که وسکر در RE1 انجام داد.برای همین هم نیاز داشته که روی فردی اینکار رو انجام بده که تجربه ی مبارزه با B.OW ها (مخصوصا B.OW های سازمان) رو داشته باشه.برای همین هم از بین کاندیداهایی مثل کریس،جیل،لیون،کلیر و....میان کلیر رو انتخاب می کنند.

شاید چون به برخلاف کریس،جیل و لیون که آموزش دیده بودند،کلیر یک فرد غیر نظامی بوده که هیچ آموزش رسمی ندیده بوده و با این حال در واقعه ی راکون سیتی و کد ورونیکا به اندازه ی اونا تونسته بوده مقاومت کنه و از پس خودش بربیاد.به همین دلیل هم برای سازمان ارزش بیشتری داشته.علاوه بر اینکه کلیر در کد ورونیکا با B.O.W های ساخته شده توسط خود سازمان درگیر شده بوده و در واقع قبلا هم یکبار قابلیت هاش توسط سازمان تست شده بودند.

برای همین هم سازمان اون رو میدزده و به جزیره ای که دیدیم تبعید میکنه تا ازش به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده کنه.حتی ما در تریلر دیدیم که در زندان عمدا بر روی کلیر باز میشه و در راهروهای زندان هم به وسیله ی دوربین مدار بسته تحت نظر گرفته میشه.حتی ماجرای دستبندهایی که به کلیر و مویرا زده شده هم میتونه به این قضیه ربط داشته باشه.به نظر من این منطقی ترین داستانی هست که میشه از تریلر برداشت کرد.امیدوارم این فرضیه درست از آب دربیاد.چون اولا هم ارزش کلیر بالا میره و ثانیا کلیر به صورت کلیشه ای و در غالب یک مامور که به یک ماموریت فرستاده بشه وارد داستان نمیشه.بلکه مثل RE2 کد ورونیکا،دوباره به طور ناخواسته وارد داستان میشه که باعث میشه کلا با سایر شخصیت ها تفاوت داشته باشه!
 
به همین دلیل اگه کسی برای توجیه منطقی و علمی دنبال بازی میگرده قطعاً جای اشتباهی رو انتخاب کرده

اگه منظورت منم که میونم ن هستم باید خدمتت عرض کنم که بازی فاینال فانتازی هم یک بازی هست اما تم این کجا و اون کجا! اگه کسی فکر میکنه چون رزیدنت ایول یک بازیه باید توش هر کار دوست داشته باشن بکنن و ببرنش به طرف بازیهای علمی تخیلی ژاپنی باید بگم اون قطعا جای اشتباهی رو انتخاب کرده! بهتره بره نبال بازیهای اون سبکی نه رزیدنت ایول! منم اگه دوست داشتم رزیدنت ایول 3.5 رو بازی کنم به خاطر این هست که اتمسفر ترسناکی داشت همینطور دوربینش که من تا حالا تو هیچ بازی اون دوربین رو ندیده بودم اون اگر هم تخیلی بود ولی بچه بازی نبود و هنوز ماهیت ترسناکشو حفظ کرده بود هر چند از تم خودش فاصله گرفته بود و لی همونطور که گفتم اصلا دلم نمیخواد داستان رزیدنت ایول به سمت روح و اشباح و ما وراطبیعه بره! در کل بعضی ها براشون مهم نیست این چیزا و فقط اسم بازی مهمه برای بعضی ها مثل من مهمه که بازی به گند کشیده نشه!
 
اگه منظورت منم که میونم ن هستم باید خدمتت عرض کنم که بازی فاینال فانتازی هم یک بازی هست اما تم این کجا و اون کجا! اگه کسی فکر میکنه چون رزیدنت ایول یک بازیه باید توش هر کار دوست داشته باشن بکنن و ببرنش به طرف بازیهای علمی تخیلی ژاپنی باید بگم اون قطعا جای اشتباهی رو انتخاب کرده! بهتره بره نبال بازیهای اون سبکی نه رزیدنت ایول! منم اگه دوست داشتم رزیدنت ایول 3.5 رو بازی کنم به خاطر این هست که اتمسفر ترسناکی داشت همینطور دوربینش که من تا حالا تو هیچ بازی اون دوربین رو ندیده بودم اون اگر هم تخیلی بود ولی بچه بازی نبود و هنوز ماهیت ترسناکشو حفظ کرده بود هر چند از تم خودش فاصله گرفته بود و لی همونطور که گفتم اصلا دلم نمیخواد داستان رزیدنت ایول به سمت روح و اشباح و ما وراطبیعه بره! در کل بعضی ها براشون مهم نیست این چیزا و فقط اسم بازی مهمه برای بعضی ها مثل من مهمه که بازی به گند کشیده نشه!

حمید ما اصلا اینطوری فکر نمیکنیم! من که بهت گفتم چه دیدی نسبت به داستان رزیدنت دارم! منتهی ان داستان را خود میکامی حذف کرد! منظورم داستان 3.5 هست! دیگه بالاتر از استاد که نداریم!
احسان هم به همین شکل! من میدونم چی میگی! منتهی مگه 4 و 5 و 6 به سمت اشباح رفته!
تو میگی جدای از داستان ان 3.5 ، حس ترس و دلهرش را دوست داشتی! دوربین و اتمسفرش را هم دوست داشتی! خب مبارک باشه منم دوست داشتم. اصلا من وقتی دیدم گفتم چرا منتشر نشده. ولی داستانش سنخیتی با رزیدنت نداره و نداشت.
 
خب به هر حال رزیدنت ایول هم یه بازیه و دیدن همچین چیزایی داخلش غیرطبیعی نیست :دی نه تنها اون مواردی که گفتی مثل سرعت و ترمیم و ... بلکه خیلی از موجودات و اتفاقات داخل بازی هم غیرقابل باور هستن (چه سری کلاسیک چه جدید) :دی رزیدنت ایول به کل یه چیز علمی و قابل باور نیست که توقع کرکتر و موجودات قابل باور ازش داشته باشیم :دی
به همین دلیل اگه کسی برای توجیه منطقی و علمی دنبال بازی میگرده قطعاً جای اشتباهی رو انتخاب کرده :دی

خب بازم خدا رو شکر
چون من یکی که همیشه رزیدنت اویل رو از منظر یک بازی بهش نگاه کردم و همیشه هم نسخه های کلاسیک هم نسخه های مدرنش رو چه از نظر گیم پلی و چه از نظر داستانی غیرمنطقی و تخیلی دونستم و هیچ وقت دنبال توجیهات علمی منطقی برای مسائلش نبودم
ولی خب بعضی از دوستان دنبال توجیهات قدرت وسکر بودن در حالی که چشمشون رو به غیر منطق های نسخه کلاسیک بسته بودن و شما اومدی وسکرو از نظر علمی توجیهش کردی هر چند بنا به اشاره خودتون از دید حیطه و علم سازندگانش و در کنارش با یک اشاره پارادوکسی به مسائل رزیدنت اویل 6... که منم خواستم به این مورد اشاره کنم که با این روش توجیه کردن میشه تخیلات RE6 رو هم توجیه کرد که این نوع توجیه کردن اصلا مناسب نیست و کلا این مباحث رو بیخیال بشید چون اصلا نمیخواستم وارد بحث بشم ولی دیگه مجبور شدم
 
حمید ما اصلا اینطوری فکر نمیکنیم! من که بهت گفتم چه دیدی نسبت به داستان رزیدنت دارم! منتهی ان داستان را خود میکامی حذف کرد! منظورم داستان 3.5 هست! دیگه بالاتر از استاد که نداریم!
احسان هم به همین شکل! من میدونم چی میگی! منتهی مگه 4 و 5 و 6 به سمت اشباح رفته!
تو میگی جدای از داستان ان 3.5 ، حس ترس و دلهرش را دوست داشتی! دوربین و اتمسفرش را هم دوست داشتی! خب مبارک باشه منم دوست داشتم. اصلا من وقتی دیدم گفتم چرا منتشر نشده. ولی داستانش سنخیتی با رزیدنت نداره و نداشت.

خب مگه من گفتم رفته؟؟؟ منم میدونم داستانش سنخیتی با رزیدنت ایول نداره فقط دوست داشتم اون شماررو بازی کنم همین. منم دلم نمیخواست که اون جزئی از داستان اصلی رزیدنت ایول بشه. فقط دوست داشتم تجربه بازی کردنش رو داشته باشم. من هیچ موقع نگفتم که کپکام اشتباه کرد که این بازی رو ریلیز نکرد گفتم اگه میکرد شاید از رزیدنت ایول 4 هم بیشتر استقبال میشد ازش اما یک سری مسائلی در اولویت قرار داره مثل همون تم که طوری باشه که به اون ساختار اصلی بازی ضربه نزنه. چرا فکر میکنیید که من این چیزارو متوجه نمیشم که هیچ جور تمش با تم رزیدنت ایول های قبلی جور در نمیاد. خوبم متوجه میشم. من نمیدونم دیگه چند بار باید بگم که من از ترس ناشی از روح و اشباح با اینکه ترسناکتر هم هست زیاد خوشم نمیاد و ترس ناشی از ویروس و فاجعه هایی که به خاطر اشتباهات تو آزمایش های بیولوژیکی بوجو میاد رو خیلی بیشتر می پسندم واسه همین سریال TWD رو به سریال های تخیلی مثل ومپایر یا اصیل ها یا چیزهای دیگه ترجیح دادم!

ولی خب بعضی از دوستان دنبال توجیهات قدرت وسکر بودن در حالی که چشمشون رو به غیر منطق های نسخه کلاسیک بسته بودن

مثلا! یعنی شما تخیلی که تو ساختن قدرت های وسکر بکار رفته رو با تایرانت یا هانتر یا هر چیز به قول شما غیر منطقی تو کلاسیک ها یکی میکنی؟؟؟؟ اگه واقعا یکی میکنی که من دیگه حرفی ندارم. من دارم میکم رزیدنت ایول بعد از 3 پا رو خیلی فراتر گذاشت نگفتم که داستان رزیدنت ایول یک چیز واقعیه و نمونش هم همین الان پیدا میشه :| هیچ شکی نیست که که رزیدنت ایول بدون تایرانتها و موجوداتش انقدر جذاب نمیشد اما اون قدرت های وسکر دیگه خیلی تخیلی کرد بازیرو و از حالت واقعی بودن درش اورد و مثل انیمیشن های بن تن و این چور چیزاش کرد.
 
آخرین ویرایش:
Capcom says numbered Resident Evil games are for action-oriented players, Revelations is for traditional fans
Michiteru Okabe
You’re right to say that the numbered Resident Evil games are more action-oriented. They’re aimed at a wide, mass audience. The Resident Evil: Revelations games, however, are aimed at long-time RE fans who want a more traditional, survival horror experience
 
شاید این سوال براتون پیش اومده باشه که چرا مویرا اسلحه نداره خب ظاهرا مویرا از بدست گرفتن اسلحه وحشت داره و تو بازی فقط چراغ قوه دستش میگیره تو تریلر TGS هم دیدیم که وقتی کلیر میخواد بهش اسلحه بده اون از گرفتن اسلحه امتناع میکنه و این موضوع این برمیگرده به اتفاق ناگواری که در گذشته برای خانوادش رخ داده، چه اتفاقی برای خواهرش پلی و مادرش افتاده؟ در طول داستان شاهد خواهیم بود که مویرا چطور این راز نهفته ی خودش رو فاش میکنه و به گفته ی سازنده ی بازی افشاگری این تراژدی بزرگ و بخش مهم داستان بازی هست.
 
آخرین ویرایش:
لینک دانلودشو این جا هم بذار.
از اونجا که این عنوان قابل بازی بود، تو یوتیوب پر از گیم پلی هست که زمان بعضی تا 18 دقیقه هم میرسه!

- - -ویرایش - - -

شاید این سوال براتون پیش اومده باشه که چرا مویرا اسلحه نداره خب ظاهرا مویرا از بدست گرفتن اسلحه وحشت داره و تو بازی فقط چراغ قوه دستش میگیره تو تریلر TGS هم دیدیم که وقتی کلیر میخواد بهش اسلحه بده اون از گرفتن اسلحه امتناع میکنه و این موضوع این برمیگرده به اتفاق ناگواری که در گذشته برای خانوادش رخ داده، چه اتفاقی برای خواهرش پلی و مادرش افتاده؟ در طول داستان شاهد خواهیم بود که مویرا چطور این راز نهفته ی خودش رو فاش میکنه و به گفته ی سازنده ی بازی افشاگری این تراژدی بزرگ و بخش مهم داستان بازی هست.
این میتونه جالب باشه، اما من دوس دارم چیز ناتمومی که در CV وجود داشت تموم بشه: سرانجام استیو! دوس دارم افشاگری در این مورد باشه!
با حرف های کپ کام دیگه منتظر شماره دارها نیستم! (هرچند بعد 6 دیگه نبودم) امیدوارم نقص داستانی لااقل نداشته باشه!

افلکتدها جدید و پرکار بودن و زودتر به بازی میان اما با توجه به تیزر زامبی قطعا وجود داره! دختره به یک زامبی اشاره میکنه!
راستی، حالا که شماره دارها برای هوادارهای جدید و رولیشنز برای کلاسیک هست چرا گیم پلی Rev2 باید ترکیبی از 6 و Rev باشه!؟

نیما نظرت فوق العاده ست و منم کاملا موافقم... البته فکر میکنم پای استیو هم در انتخاب کلیر در میون باشه!
 
راستی، حالا که شماره دارها برای هوادارهای جدید و رولیشنز برای کلاسیک هست چرا گیم پلی Rev2 باید ترکیبی از 6 و Rev باشه!؟
همون طور که دوربین شماره 1 رولیشنز اصلاح شده دوربین نسخه5 بود تو شماره 2 هم لابد دوربین اصلاح شده نسخه 6 هست
کپکام انگاری صلاح نمیبینه دوربین بازی رو به سبک کلاسیک پیاده کنه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or