از کی تا حالا Re 4 داستانش قدرتمند شده؟
باید قبول کنیم که این شماره با Re 6 بدترین شماره ها از نظر داستانی هستش.
تورو جون هرکی دوست دارین نرید متا و جوایز بیارید چون هیچ ربطی به داستان بازی نداره و به کلیت بازی ربط داره.
من همیشه گفتم رزیدنت ایول 4 سری رو به نابودی کشوند چون در عین ارائهی یک شاهکار بینقص، رزیدنت ایول نبود.
sog_eros
علی با اجازه من نمیخوام بحث به بیراه بره! ببین داستان یکی از ارکان نقد بازی هست!چه یک بازیباز حرفه ای و چه یک منتقد تجربه و میزان رضایت از کیفیت داستان را تو نقد بازی به تصویر میکشد! من همیشه گفتم از کسانی که به داستان رزیدنت اویل نگاه سطحی و مسخره دارند و ان را تو چند تا شخصیت خلاصه میکنند بدم میاد!
من زمانی با دوست خوبم جناب akbar wesker تو سایت بازی رایانه با یک مشت ... چه بحث هایی که نمیکردیم و سرانجام بن دائم شدیم! مثلا یک نفر از همان حضرات امده به من میگفت داستان رزیدنت حمله زامبی ها بود! یعنی چرت ترین حرفی که یک نفر میتونه بزند!
داستان رزیدنت اویل 4 با حفظ کلیت داستان سری از هر نظر چه شروع چه روایت چه پایان و از همه مهم تر یک ایده جدید و باز هم مهم تر داشتن یک تعادل مابین گیم پلی و داستان واقعا بی نقص هست.
من داستان سری رزیدنت اویل را یک داستان مبتنی بر مفاهیم جامعه شناختی میدانم! داستان سری رزیدنت اویل یکی از مهم ترین مسئله ها که ما امروز باش سرکار داریم را به تصویر میکشد! انتقاد از سوء استفاده از تکنولوژی
درست هست که شکل انتقاد کردن از این مسئله ، شکلی تخیلی داره و در دنیای ما دیده نشده اما واقعا زیبا کار شده است. رزیدنت اویل 4 هم از این قاعده مستثنی نیست!
دختر بری برتون شخصیتی لجباز و کله شق داره
هدف کپکام از دادن چنین شخصیتی به این دختره چی بوده خدا داند
- - -ویرایش - - -
حمید به نظر من بهترین سری نسخه 2 بود .دو گروه داستان با دو پایان متفاوت.
از لحاظ گیم پلی و اتمسفر محیط هم که R.p.d یکی از بهترینها بود.داستان به سازمان مخفی و امبرلا ربط زیادی داشت.خوده ویلیام برکین و همسرش هم یه نکته مثبت از داستان و شخصیت پردازی رو نشون میده.من شخصا کاراکتر ایدا ونگ رو تو سری 2 خیلی بهتر از 4 و 6 میدونم.
چون در عین بی باک و مصمم بودن احساسی هم بود.
اون وسیله که اسمش هوک شاته رو از سری 2 به بعدش که وارد داستان شد یجورایی ایدا رو شخصیت فانتزی کرده در حالیکه هیچکدام از شخصیتهای رزیدنت ایول حالت فانتزی گونه ندارن .توی 6 که اصلا با ایدا حال نکردم.
البته در مقام مقایسه بین نسخ 2 و ریمیک از لحاظ ترس و بقا ریمیک نسخه با کیفیت ری هست.چون هر دم باید درگیر معما و در نتیجه ترس و استرس باشیم.
فقط فضای 4 رو گفتم. 6 افتضاح بود از هر نظر. 5 هم داستان قوی داشت.
sog_eros
علی با اجازه من نمیخوام بحث به بیراه بره! ببین داستان یکی از ارکان نقد بازی هست!چه یک بازیباز حرفه ای و چه یک منتقد تجربه و میزان رضایت از کیفیت داستان را تو نقد بازی به تصویر میکشد! من همیشه گفتم از کسانی که به داستان رزیدنت اویل نگاه سطحی و مسخره دارند و ان را تو چند تا شخصیت خلاصه میکنند بدم میاد!
من زمانی با دوست خوبم جناب akbar wesker تو سایت بازی رایانه با یک مشت ... چه بحث هایی که نمیکردیم و سرانجام بن دائم شدیم! مثلا یک نفر از همان حضرات امده به من میگفت داستان رزیدنت حمله زامبی ها بود! یعنی چرت ترین حرفی که یک نفر میتونه بزند!
داستان رزیدنت اویل 4 با حفظ کلیت داستان سری از هر نظر چه شروع چه روایت چه پایان و از همه مهم تر یک ایده جدید و باز هم مهم تر داشتن یک تعادل مابین گیم پلی و داستان واقعا بی نقص هست.
من داستان سری رزیدنت اویل را یک داستان مبتنی بر مفاهیم جامعه شناختی میدانم! داستان سری رزیدنت اویل یکی از مهم ترین مسئله ها که ما امروز باش سرکار داریم را به تصویر میکشد! انتقاد از سوء استفاده از تکنولوژی
درست هست که شکل انتقاد کردن از این مسئله ، شکلی تخیلی داره و در دنیای ما دیده نشده اما واقعا زیبا کار شده است. رزیدنت اویل 4 هم از این قاعده مستثنی نیست!
کاملاً مخالفم
رزیدنت ایول 4 نه تنها یه بازی عالی بود بلکه رزیدنت ایول شاهکاری هم بود ! تنها ایرادش نداشتن جو خیلی تاریک و مرده بود + زامبی اون موقع اگه یه جو مثل همین رولیشنز رو میزدن تنگ RE4 از شاهکاری که بود شاهکار تر هم میشد اگه خود میکامی بعد از رزیدنت ایول 4 توی کپکام می موند قطعاً رزیدنت ایول به یکی از شاهکارترین فرانچایزها توی صنعت گیم تبدیل میشد ! ولی مشکلی که پیش اومد اون میس آندرستندینگی بود که توی درک شاهکار میکامی پیش اومد میکامی متناسب با گانینگ و دوربین جدید اومد زامبولی ها رو تغییر داد برای اینکه اگه قرار بود مثل قبل دشمن ها زامبی باشن و آروم به طرف گیمر بیان با اون سیستم جدید دوربین بازی میشد سه سوت همه ـشون رو قلع و قمع کرد یعنی اصن چالشی برای گیمر بوجود نمیومد ، چون که اون زامبی های کند متناسب با گیم پلی قدیمی طراحی شده بودن . چون با دوربین ایزومتریک و عدم حرکت تا شما بیایین Aim کنید و اسلحه رو انقدر بچرخونی تا بتونی چند تا دشمن رو بزنی کلی وقت میبره پس دشمن ها هم باید کند باشن ولی با دوربین جدید شما سریع می تونین چند نفر رو پشت سر هم و به سادگی بزنی پس برای چلنجینگ شدن کار میکامی اومد یه تکونی به دشمنا داد تا با حرکت و گاهی دویدن از قدرت مانور شما کم کنن ، حالا هر از چند گاهی یه چیزی هم پرت میکردن که گیمر نتونه یه موقعیت استراتژیک پیدا کنه و همه رو بکشه
بعد از رفتن میکامی چون همچین سیستم جدید و کارآمدی هنوز برای یه سری جا نیفتاده بود (استاد همیشه از زمان خودش جلوتره ) اومدن برداشتِ اشتباه کردن ، به جای تمرکز روی چینش و هدفمند کردن استفاده از دشمن ها فکر کردن هر چی تفنگ و قمه بدن دست ملت و زامبولیا (حالا هر اسمی که روشون گذاشتن) حرکات کنگ فو برن بهتره
ایشالا با اومدن TEW ، رزیدنت ایول هم یه تکونی به خودش میده اگر چه الانم کم کم داره به راه راست هدایت میشه
حمید و علی باهاتون موافقم! منتهی الان چه ربطی به ریمیک داشت؟!:d
من بحثم سر ریشه ی داستان سری بود و گفتم 4 هم از این قاعده مستثنی نیست!منتهی تمش فرق میکرد! چون همچنان داستان یک داستان علمی تخیلی هست. بله اگر داستان military به سبک بتلفیلد میشد بله داستان ان وقت کاملا یک چیز خاص و جدا از کل سری میشد.
حالا نظرت در مورد تئوری من چیه؟ هر چند بعید میدونم کپکام انقدر ضایع داستان رو لو بده فکر نکنم این بری باشه.
زامبیهای ریمیک این مشکل رو حل کرده بودن دوست من. فقط کافی بود آتیششون نمیزدی تا پاشن مثل Nemesis بدون سمتت! خیلی وقتا مجبور به فرار از دستشون میشدم و این واقعا لذت داشت. اول قلع و قمع میکتی و بعد میبینی تازه مشکل اصلی یه چیز دیگه بوده! مشکل کندی به بهترین شکل ممکن حل شده بود که با فروش کم ریمیک روی GC که خودش 20% فروش نسل 6 رو داشت برداشت اشتباه شد و رفتن طرف اکشن!
نمیدونم چرا انتظارم برای اومدن ریمیک جدید خیلی بیشتر از این رولیشن 2 هست
به نظر من رولیشن یک بهتر از 6و5 بود از نظر جو اویل گونه ولی در این حدی ک میگین شاهکار نبود, کپکامم دیده ملت دیگه برا نسخه های اصلی تره خورد نمیکنن اومده به جای تیتر RE7 زده رولیشن 2. هدفشون فقط جذب پول از طریق اراعه افکت ها و اکشن های سینماتیک برای طرفداران اویل اکشن هست بازم, حداقل تو تریلرش ک حسه اویلای کلاسیک رو نداشت, که البته به خواست خودشون هست.