بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

شک نکین که استیوه ;)
;;)
Excuse me یه ذره گیج می زنم استیو تو کدوم شماره بود ؟ چیکاره بود ؟ :d

توی Resident Evil Code Veronica حضور داشت. شخصیت‌های اصلی بازی کلر ردفیلد و کرس ردفیلد بودن :دی
این استیو یه جورایی پارتنر کلر محسوب میشد. بازی 2 پارت داستانی داشت. یه بخشش مربوط به خانواده‌ی اشفرد بود و بخشیش به کارهای وسکر مرتبط بود. خوب طبق معمول چون ویروس جدیدی هست وسکر هم اونجا هست. طبق معمول وسکر و کرس روی در روی همدیگه هستن. وسکر این دفعه اومده تا نمونه‌ی ویروس ورونیکا رو که داخل بدن آلکسیا آشفرد هست بدست بیاره. وسکر تو یه صحنه با آلکسیا درگیر میشه ولی وقتی میبینه مبارزش با آلکسیا فایده نداره ازش دست میکشه و منطقه رو ترک میکنه. بعدش به فکر یه منبع دیگه برای ویروس میوفته.
خط داستانی خاندان اشفرد بیشتر مروبط به کلر ردفیلد مرتبط میشد اما خط داستانی وسکر به کرس ختم میشد.
آخرای بازی آلکسیا اشفرد که آنتاگونیست اصلی بازی محسوب میشد ویروس ورونیکا رو داخل بدن استیو میکنه. استیو کنترلش رو از دست میده و تبدیل به هیولا میشه و به کلر که نزدیکیش بود حمله میکنه. اما در آخرین لحظات به خاطر عشقی که کلر داشت جلوی پیشروی ویروس رو میگیره و آروم آروم از شکل هیولایی به فرم انسان گونه برمیگرده. وقتی آلکسیا میبینه که استیو جلوی ویروس مقاوت نشون داد اون رو میکشه. استیو در آخرین لحظلات در حالی که تا اون لحظه نتوسته بوده عشقش رو به کلر بگه، در آخرین نفس‌هاش اعتراف میکنه که عاشق کلر شده. بعد مرگ استیو کلر با ناراحتی جسد اون را همونجا رها میکنه و با کرس تصمیم میگیره آلکسیا رو نابود کنه. به هر حال کلر بعد اینکه آلکسیا رو کشتن به سمت جسد استیو برمیگرده. اما جسد اونجا نبود. بعدا مشخص شد که وسکر چون بدن استیو حامل ویروس ورونیکا بوده و مثل بدن آلکسیا یک منبع ویروس محسوب میشده، اون رو با خودش برده. تفکرات این گونه بود که استیو مرده بوده اما وسکر به کرس میگه که از بدن استیو ویروس رو استخراج کرده و شاید خواهر کرس (کلر) بتونه در آینده اون رو ببینه. از اون موقع تا الان خبری از استیو نشده.

خوب از طرفی یکی از B.O.Wهای بازی عینا مال RE:Code Veronica هست. احتمال حضور استیو بالا میره.

این بود داستان استیو :دی
 
توی Resident Evil Code Veronica حضور داشت. شخصیت‌های اصلی بازی کلر ردفیلد و کرس ردفیلد بودن :دی
این استیو یه جورایی پارتنر کلر محسوب میشد. بازی 2 پارت داستانی داشت. یه بخشش مربوط به خانواده‌ی اشفرد بود و بخشیش به کارهای وسکر مرتبط بود. خوب طبق معمول چون ویروس جدیدی هست وسکر هم اونجا هست. طبق معمول وسکر و کرس روی در روی همدیگه هستن. وسکر این دفعه اومده تا نمونه‌ی ویروس ورونیکا رو که داخل بدن آلکسیا آشفرد هست بدست بیاره. وسکر تو یه صحنه با آلکسیا درگیر میشه ولی وقتی میبینه مبارزش با آلکسیا فایده نداره ازش دست میکشه و منطقه رو ترک میکنه. بعدش به فکر یه منبع دیگه برای ویروس میوفته.
خط داستانی خاندان اشفرد بیشتر مروبط به کلر ردفیلد مرتبط میشد اما خط داستانی وسکر به کرس ختم میشد.
آخرای بازی آلکسیا اشفرد که آنتاگونیست اصلی بازی محسوب میشد ویروس ورونیکا رو داخل بدن استیو میکنه. استیو کنترلش رو از دست میده و تبدیل به هیولا میشه و به کلر که نزدیکیش بود حمله میکنه. اما در آخرین لحظات به خاطر عشقی که کلر داشت جلوی پیشروی ویروس رو میگیره و آروم آروم از شکل هیولایی به فرم انسان گونه برمیگرده. وقتی آلکسیا میبینه که استیو جلوی ویروس مقاوت نشون داد اون رو میکشه. استیو در آخرین لحظلات در حالی که تا اون لحظه نتوسته بوده عشقش رو به کلر بگه، در آخرین نفس‌هاش اعتراف میکنه که عاشق کلر شده. بعد مرگ استیو کلر با ناراحتی جسد اون را همونجا رها میکنه و با کرس تصمیم میگیره آلکسیا رو نابود کنه. به هر حال کلر بعد اینکه آلکسیا رو کشتن به سمت جسد استیو برمیگرده. اما جسد اونجا نبود. بعدا مشخص شد که وسکر چون بدن استیو حامل ویروس ورونیکا بوده و مثل بدن آلکسیا یک منبع ویروس محسوب میشده، اون رو با خودش برده. تفکرات این گونه بود که استیو مرده بوده اما وسکر به کرس میگه که از بدن استیو ویروس رو استخراج کرده و شاید خواهر کرس (کلر) بتونه در آینده اون رو ببینه. از اون موقع تا الان خبری از استیو نشده.

خوب از طرفی یکی از B.O.Wهای بازی عینا مال RE:Code Veronica هست. احتمال حضور استیو بالا میره.

این بود داستان استیو :دی

تشکر زیاد
اوه My bad
من همه ی شماره ی اویل رو آخه بازی نکردم یعنی 1و2و3و4و5 بازی کردم اما این شماره ی ورونیکا رو بازی نکردم پس برای همین بود که استیو رو نمی شناختم :d
ولی cool برای همینه که شما می گین حضور شری منطقی تره آره ؟! چون جایی که شری باشه کلر هم هست پس برای همین احتمال میره این یارو استیو باشه !!! wow امیدوارم همین طور باشه ! اگه این یارو استیو باشه پس کلر هم توی بازی هست
شما فکر می کنین کلر توی بازی باشه ؟ یا تایید کردن نیست ؟ اگه نیست پس احتمال اینکه این پسره استیو باشه و اون دختره هم شری باشه خیلی کم میشه
 
اگه استیو باشه کلر هم هست. همون طور که گفتم کپکام داره سردگم میکنه مارو و میخواد ذهن ما رو درگیر یه چیزای دیگه‌ای بکنه.
در ضمن هنوز 10 ماه به انتشار بازی مونده. 10 ماه زمان خوبی واسه تغییرات یا یه سری تکاملات هست. :دی
 
منم از کرس خیلی خوشم اومده باز با اون لحن مصممش برگشته. ولی مثل اینکه محمد ازحضور کارکتر محبوبش توی سال 2008 راضی نیست. :دی
خود من که کرس محبوبترین پروتاگونیست بازی واسم محسوب میشه ازش خیلی خوشم اومده. خوب محمد بیا بیشتر توضیح بده که چرا باید بدت بیاد از این وضعیت؟ :دی

راستی بچه‌ها حس میکنم کپکام داره ما رو توی سردرگمی قرار میده. از بین استدلالاتی که واسه استیو اوردم رنگ موهاش هم شبیه هست. هرچند این بارو کچله اما ته سرش رو ببینین هم رنگ موهای استیوه :دی
ااکس وسکر یه ذره دور از دهنه چون باید 48 ساله باشه. این قیافش به جوونا میخوره :دی

:))دقیقا احد زدی به خال!
یکی از دلایلی که خوشم نیومد اینه که چرا بازی که کرس توشه راجع به گذشتس!!!:d
ولی خوب این فرعیه!
اصلش اینه که،به نظر من اینجوری لحاف چهل تیکه است!
اینکه شما به جای پیشرفت دادن یه مسئله،هی وصله پینه بزنی بهش و بگی اینجا اینطوری بود و اونجا اونطوری بود!
این نشون میده که کپکام وقت نمیذاره برای بازیکنا یا همون بازی خورا!چه لزومی داره هی وصله پینه بزنه بهش؟
همه ی اینارو میتونست تو چندتا فایل به ما توضیح بده ولی از این طرف بازی رو جوری طراحی کنه که جلو بره.خدایی نمیشد کل داستانی رو اتفاق افتاده قبلا و به ما پوشیده مونده بوده،تو چندتا فایل توضیح بده؟!میدونی اگه از اول میخواستن اینکارو کنن،الان باید منتظر اویل60 میبودیم؟!
همین بچه های این تاپیک ماشالا اینقدر سناریو نویسن که هرکدوم میتونن به 10روش داستانو جلو ببرن،بعد ما میبینیم که کپکام هی فلاش بک میزنه!
خیلی خوشبین باشیم،سال بعد اویل7 میاد و بعدش داستان اویل8 مربوط به وقایع بین اویل 6و7 هستش!
حالا میکامی یه کاری کردو یه اویل0 ساخت.هم ایده ی شیک و نویی بود و هم جذابیت داشت.
ولی دیگه دلیل نمیشه که هی اون عمل تکرار بشه!
بیشتر به خاطر این خوشم نیومد.چون واقعا میشه داستانو پیشبرد.چرا این همه انتظار طرفدارا رسیده به یه موضوع قدیمی.این همه ملت منتظر موندن حالا باید یه موضوع قدیمی رو ببینن.
آیا واقعا کپکام تو بخش نویسندگیش به بن بست خورده که هی وصله پینه میزنه؟!این برام سواله!
اگه نه،پس چرا طرفدارارو اذیت میکنه!
اگر آره،بهتره جمع کنه و بره همون استریت فایترز رو روش نمرکز کنه.مطمئنا درآمد بیشتری هم براش خواهد داشت!
مسئله ی دوم اینه که این بازی منو ارضا نخواهد کرد.من نمیخوام کاراکترم جکی جان باشه یا بروسلی!نمیخوام حرکات ژانگولری ببینم!
فیلم تخیلی نمیخوام ببینم!
اویل1رو ببین.خیلی سادست.ولی وقتی بازی میکنم واقعا غرقش میشم.چون چیزی رو داره که هیچ بازی نداره.
اون چیزی رو که اویل1 داره،باعث شد سری رزیدنت اویل متمایز بشه.خودتم اینو خوب میدونی.
اگر اویل1 هم از اول همینجوری ساخته میشد،مطمئن هستم الان اینقدر معروف و محبوب نبود.
اویل،اکشن نبود.یه سبک خاصی داشت.یه جور خاصی بود.واسه همین گل کرد.
ولی الان چی؟!
شما فکر میکنید چه معمایی داره این بازی؟
اولا که این بازی با گستردگی مکانی که داره،صد در صد،بی برو برگرد به سبک بکش برو جلوئه!نهایت گرفتاری شما تو بازی اینه که یه غول گنده بکو بکشی،یه کلید از تو شیکمش برداری،کلی برگردی عقب و زامبی های جدید و اجق وجق بکشی و یه درو باز کنی!
این اصلا جذابیت نداره.فقط میخوای تمومش کنی!اصلا لذت خاصی نداره.
قبلا هم گفته بودم.نهایت لذت من از اویل 4 این بود که اشلی رو میکاشتم یه گوشه و زامبی هارو با دوربین دار میزدم!!!
اویل5 هم که فقط تیراندازی میکردیم و میرفتیم جلو!
ولی تو یه مرور کن 1و2و3و ورونیکارو!
مجبور بودی واسه حل معماها فایل هارو بخونی!
خدایی چقدر بهت حال داد وقتی توی1،بعد از کلی دردسر تونستی V-Jolt رو بسازی؟!
یا توی3 معمای نمونه آب رو حل کردی؟
یا توی ورونیکا رابطه ی تابلوها رو پیدا کردی و اون سوسک قرمزه رو به دست اوردی!
(راستش از2 چیز خاصی به ذهنم نرسید!:d)
این چیزا بوده که اویل رو خاص کرده.خوب الان این فاکتور از بازی حذف شده!چرا؟!آیا فاکتور جدید و جایگزین به اندازه ی اون جذابه؟!!!!
من هم الان از حضور عمو کرس خیلی خوشحالم.و میدونم که بازی رو کاکل اون میچرخه.ولی من به عنوان یه اویل خور با این روندی که کپ کام پش میره حال نمیکنم.
من اکشن رو در کنار راز و رمز دوست دارم.
مگه اویل های کلاسیک اکشن نبودن؟والا من جونور به وحشتناکی هانترهای اویل1 ندیدم!اونقدر که اونا وحشتناک بودن تایرانتش وحشتناک نبود!یا اون میمونا که توی موتورخونه ی آزمایشگاه بودن!بی بروبرگرد وقتی میخواستی بری اونجا باید حداقل3تا گل میکس شده میبردی!تازه اونم واسه اینکه فقط از دستشون فرار کنی،کارتو انجام بدی و بیای بیرون!
یا اویل3!فقط باید میدوییدی که نمسیس بهت نرسه!چون یقتو بگیره دیگه خداحافظی!
خوب الان هم اکشنه!:))
مسلسلو بگیر دستت شروع کن تیراندازی!!!یه فیلم هندی تمام عیار!!!:))جدیدا نفربرهم که اضافه شده!ایشالا تو شماره های بعدی هیلکوپتر و جت رو هم تجربه میکنیم!:))
تو اویل4 که با نیزه کوسه کش باید اون هیولا رو میزدیم،بعید نیست تو شماره ی8 با ناو بیاییم تو تنگه ی هرمز!!!
 
slm
مرگ بر آمریکا
آقا ما اومدیم شایدم نیومدیم :blink:
یه مدت مدید در گیر پینت بال و cod آنلاینم و امتحانات و...
p33849825-4.jpg

(جانم empire axe )
کی بود یادم نیس صفحه ی اول یوتوب دیدیم eee اویل6 مخم ازش گاز معده خارج شد :D :o(البته 23 ساعت بود که گذاشته شده بود)
رفتیم دیدیم و اول از همه گقتیم ای بابا این ضعیفه مو زرد ه کیه یاد اشلی اون سرطان تو اویل 4 افتادم گفتم اگه این اون باشه تو بازی اولین کاری که میکنم 10-15 بار بار هر چی دستم اومد میکشم یابو تو re4 دهن مارو آسفالت کرد
ونکته ی دوم اسم دومین بازی nohopeleft.com بود حالا چه ربطی داشت نمی دونم
و نکته ی دیگر لفظ رکیک کریس بود که الان در گیری سر اینه که با کی بود ولی اگه یادتون باشه(سرلباس)تو Re4 هم کراوزر به ایدا میگه آخه فلان فلان شده این چیه پوشیدی آخه(البت فک کنم آخرشم بهش میگه eshak ) حالا هر کی بود بماند ولی در زمینه ی علاقه من فک کنم بیشتر ایدا عاشق لیانه تا لیان عاشق ایا(تو re4 وقتی لیان به ایدا حمله می کنه ایدا خیال دیگه ای می کنه و......)
ونکته ی دیگری که هست کریس اومده با چه حقیقتی مواجه بشه و از چی داشته فرار میکرده سوالیه
قیاف ی لیان هم واقعا خوب شده (از حالت اوایی(eva) در اومده) قیافه ی کریس پیش کسوت هم که از قدیم خوب بوده
در مورد کلیر و این حرفا شاید به انیمیشن ربط پبدا کنه ولی شایدم کپکام کلیر و مثلا کراوزر رو گذاشته برا re7 ایشالا اگه خدا بخواد
چون کلیر که معرفه حضوره ولی کراوزر که مرگش واقعا الکی بود و خیلی هم طرفدار پیداکرد یهو دیدی کچله از طرفه کراوزر که اونم تو سازمانهمامور اون دختر رو به جایی ببره :d (چه خر تو خری به به )
در مورد سبک هم دیگه برای ماکلاسیک پسند ها کمتر بازی ای اینجوری پیدا میشه مثلا مترو ترسناک هست ولی اکشنه در هر صورت کپکام هم باید بتونه پول در بیار حداقل پوله این 600 نفرو بده نه؟در ضمن برگشتن به ریشه هایی مثل re1 واقعا سخت و دور از ذهنه یکی از دلایل اون محیط و گیم پلی فکر می کنم محدودیت های سخت و نرم افزاری اون موقع هم بوده کسی که این بازیو میدیده نمیگفته چقد چرته چون براش عادی بوده حالا بازم میگم کلاسیک و عشقه
در آخر که این انیمیشن دومیه چی بود اسمش آهان دامنشن هم انگار تو محیط مشابهیه یا کلا ریطی ندارن به هم؟(محیط شهر بود اون ولی تو چین نبود آمریکا بود)
در هر صورت الان هرچی یادم بود نوشتم تا بعد حالا اگه قاطی بود ببخشید ذیگه
خداحافظ
یا علی
 
آخرین ویرایش:
منم حرفای محمد رو قبول دارم تو نسخه orc اومدن گفتن اینا تو یه زاویه دیگه ای از شهر تو نسخه ی 2 بوده، شما ندیدید و الان داریم نشونتون میدیم خب این قبول میشد کنار اومد باهاش ولی اینکه کلا یه اتفاقات عجیبی تو نسخه 6 بیوفته بعد بیان بگن اینا بین 4و5 بوده اینو نمیشه قبول کرد این کار یعنی ماست مالی ببینید اصل قضیه خوبه گیم پلی عالی شخصیت پردازی عالی گرافیک عالی و... اینا رو نمیشه منکرش شد ولی کار از پایه این نسخه ایراد داره چرا باید اینجوری بشه؟ اینا (کپکام) اومده داستان 5 رو گفته نوشته تموم کرده حالا دیگه چیزی نمونده بهش بپردازه نشسته فکر کرده گفته ها بیایید یه فلش بک بزنیم بگیم اینا بوده ها ولی نمیدونیم چرا تا الان چیزی نگفتیم ازش و الان میخوایم بگیم.
یادتون هست من گفتم داستانی که توش لیان بوده آبکی بوده تو نسخه 4 و کپکام این ایرادو فهمید و اومد تو این نسخه درستش کرد که خودش خیلی خوبه حتی میتونست اصلا نگه این اتفاقات قبل از اویل 5 افتاده و جوری داستان رو میساخت که بعد از 5 باشه یا حتی میتونست مثل نسخه 3 بگه اینور کریس داشته با وسکر کبیر درست و پنجه نرم میکرده اونورم لیان داشته به کار خودش میپرداخته اینجوری خیلی بهتر میشد نه اینکه بیاد بگه این قبل از اونه.
ضعف داستان نویسی تا این حد؟ تا حدی که نفهمی داری چیکار میکنی؟ من نمیگم بازیه بدیه ولی اینم در نظر بگیرید داستانش ضعیف شده تنها نقطه قوتش داستانش بود اصلا نیازی به وارد کردن شخصیتهای درجه 2-3 به بازی نبود میتونستن داستان رو غنی تر و زیبا تر بیان کنن میتونستن پارتنر لیان رو کلیر بزارن نیازی نبود این هلنا در کار باشه
من نمیخوام جلو برم و قصاص قبل از جنایت کنم شاید تو 10 ماه آینده کلا تم بازی عوض بشه ولی همینی هم که نشونمون دادن پر ایراده از نظر داستانی.
 
من نمیخوام جلو برم و قصاص قبل از جنایت کنم شاید تو 10 ماه آینده کلا تم بازی عوض بشه
slm
اگه 10 ماه دیگه بخواد واقعا بیاد عمرا چیو می خواد عوض کنه این همه روش کار کرده ولی یهو دیدی مثل re4 شد کلی تاخیر خورد که من بعید می دونم
یا علی
 
ویژگی مهم که در رزیدنت ایول 6 باید رعایت شود یا افشین رزیدنت ایول 6 رو چه جوری می خواد

عالی بود.

اجازه بدید من هم چند مورد درباره Gameplay اضافه کنم.


1.Caution Screen

این صفحه فوق العاده ترسناک بود مخصوصا اگه با تصویری از محیط داغون (مثلا درب ورودی RPD ) همراه بود. در RE4 نوشته بود ولی تصویر نداشت. در RE5 کلا حذف شد.





2. منوی استارت و آیتم ها


گیم پلی آهسته ولی با دقت جز اصول پایه RE به حساب می آید. استفاده و دستکاری آیتمها و اسلحه ها با خیال آسوده و آماده شدن برای ورود به اتاقی ترسناک هیجان و ترس بازی را به شدت افزایش میداد. این نکته در RE 5 کلا از بین رفت و سیستم آیتم و سلاح به سمت بازیهای شوتر رفت.







3. پیدا کردن، ترکیب و استفاده آیتمها


پیدا کردن و جستجو برای یافتن آیمتهای مختلف و ترکیب کردن آنها برای باز کردن دربهای بسته شده از قسمتهای جذاب RE محسوب میشود.مثلا برای باز کردن دربی که با طناب بسته شده باید کلی وقت صرف کنی و روغن و چخماق رو در مکانهای مختلف پیدا کنی و با هم مخلوط کنی تا فندک درست بشه و بعد روی درب استفاده کنی و یا برای راه اندازی قطار سختی های زیادی رو میکشدی که روغن پیدا کنی و قطار رو راه بندازی. این اصل در RE 3 به خوبی رعایت شده بود و شاید یکی دلایل موفقیت RE 3 همین بود. در RE 4 ضعیف شد و در RE 5 محو شد.






4. بازگشت به محیط های قبلی و ابتدایی بازی و تغییر پذیری آنها

مکانی که در شکل زیر میبینید، در RE 3 در اوایل بازی به چشم میخورد که آتش گرفته است و دربی مرموز پشت این آتش وجود دارد. ولی امکان دسترسی به این درب وجود ندارد. در روند بازی که کلی با این مکان فاصله گرفته اید متوجه میشوید که باید دوباره به این مکان برگردید و با آیتمهایی که در دست دارید آتش را خاموش کنید و وارد درب شده و بازی را ادامه دهید. در طول بازگشت متوجه تغییرات محیط میشوید و ترس عجیبی به شما دست میدهد چون این مکان در اوایل بازی امن به نظر میرسید و حتی ممکن است با موجودات عجیبی هم روبرو شوید.






5. درهای مرموز

یکی از مواردی که RE را ترسناک میکرد به نظر من همین درها بودند چون این درها میتوانست شما را هم از مرگ نجات دهد و هم شما را وارد جهنم جدیدی کند، مثلا چند جانور یا زامبی با سرعت به طرف شما حمله میکنند و به شدت زخمی میشوید، این در حالی است که Green Herb شما تمام شده و عدد Bullet تفنگ تان 0 را نشان میدهد، در اینجا هست یک در زندگی شما را نجات میدهد. این درها در RE 4 بسیار کمرنگ شدند و در RE 5 هم از پاشنه حذف شدند.








ادامه دارد ...


ادامه مبحث گذشته، ولي چه فايده؟ اينم از RE 6 كه كلا نااميد شدم
:(

6. نشانگر سلامتي،سلاح،نقشه


شايد بيشترين موردي كه در سري جديد RE رو اعصاب راه ميرفت، همين روش نشان دادن Heal و Ammo و Weapon و Map بودند، كه منو ياد بازي Medal Of Honor مينداخت. اين نشانگرها در سري كلاسيك وجود نداشت، و بازي به شدت سينمايي و طبيعي به نظر ميرسيد، و استرس و ترس بازي را زياد ميكرد، چون فقط حركات شخصيت بود كه نشان ميداد در چه وضعيتي هستيد!(نيازمند گياه و دارو يا مهمات).اين روشي بود كه خود كپكام اختراع كرده بود و من متاسفم كه چرا اين روند رو ادامه نداد.

نشانگر نقشه در RE 5 افتضاح بود و منو ياد بازيهاي استراتژي مينداخت. نقشه در سري كلاسيك فوق العاده بود، محيط نقشه كه با پيشرفت در بازي و پيدا كردن نقشه هر منطقه، وسيع تر ميشد و ممكن بود مدتها به نقشه ها خيره شويد و فكر كنيد، مخصوصا هدفهايي كه با آلارم قرمز و آبي مشخص ميشد براي من جذابيت زيادي داشت.

Resident Evil 3 Uptown Map.JPG


نقشه ي RE 3​
7. Shock

بعضي از صحنه ها در نسخه هاي كلاسيك چنان شكي به پلير وارد ميكرد كه از چشمهاش اشك در ميومد. اين صحنه ها در RE3 زياد بودند، كه مهمترين اونها هم همين ورود و تعقيب نمسيس بود. صحنه اول بازي كه تو راهرو در يهويي باز ميشد و 5،6 تا زامبي از زيرزمين ميزدن بيرون( همان زيرزمين كه شات گان و يك تكه از فندك، اونجا بود)، صحنه پريدن گرگ ها از آتش هم دلهره آور بود، صحنه زير پا خالي شدن هم واقعا به من شوك وارد ميكرد.(بعضي جاها زير پاي جيل خالي ميشد، مثل مبارزه با باس كرم بزرگ)، مبارزه كارلوس در بيمارستان با ميمونهاي زامبي و وقت كم خارج شدن از بيمارستان هم جز همين نوع صحنه ها بود.

اين وي‍‍ژگي در RE 4 بسيار كمرنگ بود و در RE 5 وجود نداشت، هر چند در RE 5 سعي شد صحنه ها ترسناك به نظر برسند ولي وجود پارتنر و محيط روشن، ترس رو به طور كامل از بين ميبرد.



37468-Resident_Evil_3_-_Nemesis_[U]-8-thumb.jpg

چند زامبي خطرناك در يك لحظه به كارلوس حمله ور ميشوند.

8. مبارزه بي هدف با Boss ها

نقش Boss ها در RE 4 و RE 5 بسيار زياد شد، چون بازي از حالت معمايي و طبيعي خود خارج شد و به سوي اكشن رفت، لازمه يك بازي اكشن و بي معما هم برخورد با Boss هاي مختلف است. متاسفانه در RE 5 باسها فقط هيكل و قيافه هاي عجيب داشتند و حتي هيچ گونه ترسي را به بازيكن القا نميكردند، تنها راه كشتن آنها هم، بستن هيكل بي مصرفشان به گلوله بود به همين سادگي.

در RE 3، هر Boss با Boss ديگر فرق داشت و راه كشتن آنها متفاوت بود علاوه بر اين ترس و وحشت اين Boss ها چندين برابر Boss هاي RE 5 بود ومعقولانه تر وطبيعي تر بود. Nemsis هم به عنوان Boss اصلي هميشه در تعقيب شما بود. نا گفته نماند كه Boss هاي RE 4 هم خوب بودند.



inset2_09_0311_residentevil.jpg

اين مار در RE 1 باس خطرناك بود و با توجه به كمبود مهمات و كنترل ضعيف بازي كشتن آن خيلي سخت بود.

9. تنوع محيط بازي

از نكاتي كه بازي را در RE جذاب ميكند تنوع محيط بازي هست. در RE 1 تنوع ضعيف بود، در RE 2 تنوع كم بود، در RE 3 بهتر شد و در RE 4 عالي بود. محيط هاي RE 3 شامل: داخل شهر، اداره پليس، خانه هاي مسكوني، بيمارستان، پارك جنگلي، آزمايشگاه و نيروگاه و مقر آمبرلا بود. محيط هاي RE 4 هم بسيار متنوع بودند عالي بودند و شايد به همين دليل اين بازي با انتقاد زيادي مواجه نشد:محيطهاي روستا، معدن و كوه ، جزيره ، آب ، برجهاي قديمي سدلر و سالازار ، عبادتگاهها و محيط آزمايشگاهي و ...

در RE 5 به طور كلي همه محيطها يك رنگ و تكراري بود و جذابيت خاصي نداشت.


Image28.jpg

جيل در منطقه پارك جنگلي در RE3​

10. سلاحها و مهمات بي مورد

طراحي و تنوع سلاحها در RE 5 بسيار نامناسب و بي ربط بود. نداشتن استراتژي و طريقه استفاده از اين سلاحها براي من واقعا غير قابل تحمل بود، اين تنوع بيش از حد سلاح و راحتي پيدا كردن آنها حتي در بازيهايي فول اكشن وجود ندارد. مهمات هم هميشه اضافه بود و گاهي مجبور بوديم، براي گرفتن جاي كمتر در inventory ،مهمات را Discard كنيم. اين در حالي هست كه در نسخه هاي كلاسيك، براي هر 1 عدد گلوله كلت دستي برنامه ريزي ميكرديم، و اگر چند گلوله به خطا ميرفت، مجبور بوديم با چاقو به راهمون ادامه بديم.

مهمات و سلاحهاي كم و سخت پيدا كردن آنها جذابيت زيادي به بازي ميبخشيد.


52719-Resident_Evil_-_Director's_Cut_(E)-10.jpg

كريس در RE 1 بدليل نبود سلاح بايد با چاقو زامبي را بكشد.

ادامه دارد؟​
 
بچه ها من دیشب برای بار هزارم نشستم تریلر رو دیدم و....

اولاً یه نکته ی جدید به ذهنم خطور کرد: هیچ توجه کردید که اون قطاری که میاد زامبی ها رو زیر می گیره یا اون ماشین هایی که آتیش گرفتن و راهمون رو سد می کنن یا حتی همین Tall Oak که یه چیزی شبیه به Raccoon City هستش... همه و همه یادآور RE1 & 2 & 3 هستند...

و دوماً

چند تا سوال تو ذهنم شکل گرفت...

1- چرا رئیس جمهور به Leon میگه:
I’m going to tell them everything
چی رو می خواد بگه و به چه کسانی می خواد بگه؟

2- مثل اینکه Leon و رئیس جمهور خیلی با هم صمیمیند، چون رئیس جمهور به Leon میگه:
I always valued your friendship Leon
Wow، معلومه Leon آخرشه ها... خودمونیم. محض اطلاع رفقای عشق Chris که میگند Leon مهم نیست...
;) ، بچه ها شوخی می کنم... من خودمم Chris رو بسیار دوست می دارم... مخصوصاً تو این شماره.

3- این دختر جدیده، (Helenaست اسمش...؟) چرا می گه:
It’s all my fault, I did this

4- این تق و لقایی که باهاشون طرفیم... زامبیند، یا ماجینی یا گانادوس... اون گُندهه که Leon رو بلند می کنه خیلی شبیه یکی از دشمناییه که تو SH3 باهاش روبرو می شدیم...

5- این جداً برام سوال مهمیه...! شایدم به خاطر اطلاعات ناقصه منه که جوابشو نمی دونم... ولی منظور Chris از این حرفا چیه؟ آخه تو RE5 هم خیلی خودشو به خاطر این مسائل اذیت می کرد...
I can’t keep running away, I have to face the truth, accept responsibility
از چی نمی خواد فرار کنه دیگه...؟ با چه حقیقتی می خواد روبرو بشه، مسئولیت چه چیزی رو می خواد بپذیره...؟

6- راجع به این پسره که میگید شاید Steve باشه و خیلی هم بروس لی تشریف داره هم که همه چیزش برام سواله...
;)
 
من فقط جواب سوال اولتو میدونم میخواد حقایق پشت پرده اتفاقات فاجعه راکون سیتی رو طی یک مراسم به همه اعلام کنه. جواب سوال های بعدیتم لیان جان فقط کپکام میدونه پس بهتره که صبر کنیم تا زمانی که اطلاعات جدیدی از داستان بازی بیاد. آنالیز احد رو در مورد تریلر بخون شاید جواب بعضی از سوالاتتو بگیری. هر چند اینا همه حدسیات هست و از رو یه تریلر نمیشه بطور قطعی نظر داد.

اما بچه ها لیان تو US هست احتمالا نزدیک واشنگتن در یه شهری که Tall Oaks نامیده میشه کریس در ابتدا تو یه جایی در چین هست احتمالا شانگهای جایی که اونجا علیه بایوتروریسم لاس پلاگاس مبارزه میکنه از طرفی تو تریلر دیدم یه اون شخصیت مجهول بهمراه شری تو یه جای و سرد و برفی هستند احتمالا شرق اروپا و بعد کرس رو میبینیم که در یه جایی شبیه همون جا اونجایی که سنگر میگیره منظورمه اون هم ظاهرا یه جایی تو اروپا باید باشه. از طرفی اگه یادتون باشه قبل از رونمایی از رزیدنت اویل 6 همه شایعه ها از طریق این viral site شروع شد. What the hell is going on خب تو سایت نقشه هایی هست که گویا یه رابطه ای با لوکیشن های تو رزیدنت اویل 6 داره بدقت نگاه کنید.
اونجایی که فلش آبی کشیدم احتمالا جایی هست که کرس اونجا هست تو چین . اون جایی که فلش سفید کشیدم یه جایی بین اسپانیا و مراکش. بعد انگلستان مجارستان و مصر رو نشون میده . قبلا هم گفته شده که کرکتر های قابل بازی بیشتری تو بازی هستند خب این نقشه شاید میخواد بگه که رزیدنت اویل 6 لوکیشن های خیلی زیادی داره تو بازی حالا تریلر های بعدی که بیاد معلوم میشه قضیه چی بوده. من فکر میکنم ایدا هم یه کرکتر قابل بازی تو رزیدنت اویل 6 هست حالا اون تو کدکوم منطقه هست اینشو دیکه نمیدونم. این ستاره یعنی چی به نظر شما ؟ چی و میخواد برسونه ؟

ja9dpd9ldpga862mwm7v.jpg
it0pg38exnxqwake4h1s.jpg
 
آخرین ویرایش:
بعد از اینکه 2 ساعت وقت گزاشتم چند صفحه اخر خوندم حالا یه سوال
کسی میدونه کریس از کجا ایدا رو میشناسه
اصلا میشناسه
اگه میشناسه چقدر در موردش میدونه
 
بعد از اینکه 2 ساعت وقت گزاشتم چند صفحه اخر خوندم حالا یه سوال
کسی میدونه کریس از کجا ایدا رو میشناسه
اصلا میشناسه
اگه میشناسه چقدر در موردش میدونه
رو در رو که مطمئناً نمیشناستش... "فکر کنما..."
ولی شاید در موردش چیزایی شنیده باشه...
;)

---------- نوشته در 11:10 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 11:06 AM ارسال شده بود ----------

وای وای بچه ها... دوباره یه چیز دیگه زد به سرم...

میگم نکنه Sadler موفق شد که نقشش رو عملی کنه و رئیس جمهور رو زامبی کرده....

ای بابا، الان که داشتم این پُست رو می نوشتم یادم افتاد که تو RE4 ترکید و رفت این آقاهه... ولی نقشه، نقشه ی Sadler بودا... یعنی ممکنه دوباره پای فرقه ی Los Illuminados در میون باشه...!!!
 
انگلی که سدلر بهش دست یافته بود کسی رو زامبی نمیکرد . در واقع میخواست از طریق اشلی پدرش که رئیس جمهور بود رو کنترل کنه .
اگه یادت باشه سدلر با عصاش این کارو میکرد .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or