بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

اوف مردیما از بس گفتنو حقیقت نداشت خداکنه این یکی http://forum.bazicenter.com/thread55725/#post1815120 راست باشه خداکنه

---------- نوشته در 04:47 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 04:02 PM ارسال شده بود ----------

همش تقصیره این میکامی هست اگه شماره ی 4 رو مثه 2 یا 3 میساخت شماره ی 5 هم که فقط HD از 4 بود بازم فوق العاده میشد و الان اینقد واسه 6 دغدغه ای نداشتیم که آیا برمیگرده به ریشه اصلی یا نه:|
ای میکامی....:d
 

همش تقصیره این میکامی هست اگه شماره ی 4 رو مثه 2 یا 3 میساخت شماره ی 5 هم که فقط HD از 4 بود بازم فوق العاده میشد و الان اینقد واسه 6 دغدغه ای نداشتیم که آیا برمیگرده به ریشه اصلی یا نه:|
ای میکامی....:d
اوه اوه... چه توهینی کردی به Mikami...
اگه فن هاش بفهمن...!!!
;)
اتفاقاً من با تغییری که تو گیم پلی RE4 داده شده، کاملاً موافقم... ببین رفیق... RE مثل بچه ای بود که Mikami خلقش کرد و باعث رشدش شد...
پس خودش بهتر از هر شخص دیگه ای می دونست چه کار باید بکنه...

---------- نوشته در 04:53 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 04:51 PM ارسال شده بود ----------

بچه ها راستی... نتیجه نظر سنجی رو...
این محیط و اتمسفر چه کرده با RE بازها....
 
اره من هم باLEONجان موافقم. تغیر درRE4 بنظرم عالی بود. شما برید از هرکی ببپرسید می گوید RE4را تا حالا 4یا5 بار تمام کرده است. ولی شماره 5 دیگر خیلی اکشن شد.{{گفتم که هیچ کس راکن سیتی وجو ان را فراموش نمی کند. این هم از نظر سنجی که حرف من را اثبات کرد}}
 
آره من هم شماره ی 5 رو زیاد دوست نداشتم ! حالم از هیکل کریس بهم می خورد :d ولی شماره های قبل مخصوصا 3 و 4 رو نزدیک به 20-30 بار تموم کردم
re5 با اینکه داستان جالبی و در ادامه ی سری اصلی رو روایت می کرد ولی خیلی خیلی اکشن شده بود و مولتیش خیلی حال می داد :d
 
سلام

ممنون بابت نظر سنجی . افشین جان من هم بین 3 موردی که گفتین شک داشتم , در واقع هر سه مورد به نظرم مهمترین عناصر ترس تو بازی بودن , البته بقیه موارد هم همینطور . اما اگه محیط , یه محیط شلوغ باشه یا ترسناک نباشه , وجود زامبی ها و BOW ها زیاد ترسناک نیستن اما محیطی مثل شهر راکون یا بهتر اون عمارت اسپنسر و جنگل های اطراف عمارت , جوشون طوری هست که ترس رو به ادم القا میکنن . مثلا تو جنگل های عمارت ادم واقعا میترسه یا تو بعضی محیط های عمارت هم همینطور .
پس به نظرم اگه محیط , ترسناک نباشه , مورد دوم و سوم تاثیر چندانی ندارند .
 
اوه اوه... چه توهینی کردی به Mikami...
اگه فن هاش بفهمن...!!!
;)
اتفاقاً من با تغییری که تو گیم پلی RE4 داده شده، کاملاً موافقم... ببین رفیق... RE مثل بچه ای بود که Mikami خلقش کرد و باعث رشدش شد...
پس خودش بهتر از هر شخص دیگه ای می دونست چه کار باید بکنه...

---------- نوشته در 04:53 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 04:51 PM ارسال شده بود ----------

بچه ها راستی... نتیجه نظر سنجی رو...
این محیط و اتمسفر چه کرده با RE بازها....
داداشه خودم منظورم از سبک دشمناش بود که از قسمت 4 وارده این سری شد دیگه:dوگرنه تغییره سبک دوربین و مابقیشو خودم از دم قبولش دارم
کلا از 4 به اینور از ریشه ی خودش دور شد دیگه لیون جونم قربونت برم>:d<
 
ینی منظورم اینه به جز محیط های غیر از عمارت و جنگل بقیه محیط ها به واسطه زامبی ها و bow ها ترسناک میشن
کلا ترس محیط به خاطر وجودزامبی ها و bow هاست .یه محیط وحشتناک رو حضور مستمر همین زامبی های عزیز وحشتناک میکنه.
البته نه اینکه محیط به خودی خوداثر نداشته باشه.ولی حضورزامبی ها و bow هاپارامتر مهمتری هست.
توهمه بازی ها اینطوره مثلادوشمارهdsرودر نظر بگیریدبازی یا تو صفینه یا تو فضا هست.سفینه فضایی خود به خود ترسی نداره حضور اون نکروفوروم ها باعث وجود محیط خوفناک میشه.
یه جورایی باهم رابطه علت معلول دارن.:d
 
سلام

ممنون بابت نظر سنجی . افشین جان من هم بین 3 موردی که گفتین شک داشتم , در واقع هر سه مورد به نظرم مهمترین عناصر ترس تو بازی بودن , البته بقیه موارد هم همینطور . اما اگه محیط , یه محیط شلوغ باشه یا ترسناک نباشه , وجود زامبی ها و BOW ها زیاد ترسناک نیستن اما محیطی مثل شهر راکون یا بهتر اون عمارت اسپنسر و جنگل های اطراف عمارت , جوشون طوری هست که ترس رو به ادم القا میکنن . مثلا تو جنگل های عمارت ادم واقعا میترسه یا تو بعضی محیط های عمارت هم همینطور .
پس به نظرم اگه محیط , ترسناک نباشه , مورد دوم و سوم تاثیر چندانی ندارند .
کاملاً موافقم...
راستی من به همین خاطر بود که میگفتم نظر سنجی MultiChoice باشه دیگه...

---------- نوشته در 06:28 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 06:25 PM ارسال شده بود ----------

داداشه خودم منظورم از سبک دشمناش بود که از قسمت 4 وارده این سری شد دیگه:d
خُب راستش من با اون مثلاً زامبی نماها هم حال می کردم... هرچی بود... دیگه با یه تیکه گوشت که فقط دستاش رو میگیرفت جلوش و سرش مینداخت زمین و آروم آروم میومد نزدیک... که طرف نبودیم... با 4 تا گانادوس باهوش روبرو بودیم...
;)
کلاً...
I LOVE RE4
;)

---------- نوشته در 06:29 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 06:28 PM ارسال شده بود ----------

البته نه اینکه محیط به خودی خوداثر نداشته باشه.ولی حضورزامبی ها و bow هاپارامتر مهمتری هست.
حرفات کاملاً درسته... ولی ما دنبال مهمترینشون هستیم دیگه....
 
فقط محیط-که باید یا خود شهر باشه (مثل 2و3 نه مثل ORC) و یه دونه عمارت خرکی و پر از B.O.W
در مورد زامبی ها هم بگم که اره ترسناک بودن ولی متاسفانه پاشون رو فراتر گذاشتن و الان یه چیز کاملا کلیشه ای هست.الان هر کی بازی درست میکنه،دو فصل زامبی هم توش میچپونه!!!
بهترین نمونه B.O.W هم نمسیس بود که کلا بحثش از بقیه جدا بود.بقیه یه چیزایی بودن که ادم بیشتر گریه-ش میگرفت تا بترسه!!! نمونه-ش مارکوس تو زیرو!!!
نمسیس بر عکس یه هیبت ادمی داشت نه جونوری.هوش بالا،قابلیت حمل سلاح،برنامه ریزی شده و ...........
اینا تو شماره 3 اومدن گفتن که از اول بازی با چی سر و کار داری و باید همیشه حواست جمع باشه نه اینکه اخر بازی تازه برای اولین بار رئیس اخر رو ببینی...
حالا ویلیام هم بود....
اون صحنه ای که نمسیس از شیشه توی اداره پلیس میپرید تو،وقتی از پله ها میومدی پایین!!! خدا رحم کرد.........
آره من هم شماره ی 5 رو زیاد دوست نداشتم ! حالم از هیکل کریس بهم می خورد :d
خودمو به کری میزنم......
 
ممنون از پیگیری افشین جان و احد عزیز برای تغییر نظر سنجی.
خوب افشین جان تمامی نظراتت رو قبول دارم ولی به نظرم محیط تأثیر گذارتر میتونه باشه و ریشه‌ای تره. البته نه به این معنا که دو مورد دیگه‌ای که ذکر کردی تأثیر چندانی نداره. موسیقی مناسب متن بسیار تو روحیه مخاطب تأثیر میگذاره ولی این موسیقی تأثیر گذار هم باز ریشه در طراحی فضا و اتمسفر مناسب داره. به نظر من اگر موسیقی در محیط مناسب پخش بشه تا چندین برابر تأثیر گذاریه بیشتری داره. مثلاً اگر همین ترکی رو که شما بهش اشاره داشتی، تو یک محیط شلوغ و پر رفت و آمد گوش بدیم کمترین تأثیر رو روی ما میگذاره، حالا اگر شرایط محیطی رو برای گوش دادن این موسقی فراهم کنیم مطمئناً بیشتر تحت تأثیر قرار میگیریم.
مرسی علی جان
من از بحث کردن با تو خیلی لذت می برم
خب به نکته خوبی اشاره کردی ولی در نظر بگیر محیط شلوغ به چه صورتی باشه
اصولا چیز های نامانوس که انسان رو می ترسونه اگر منظورت یه محیط شلوغ که پر از آدم عادی باشه ترسی وجود نداره ولی خب موزیک ترسناک می تونه این محیط رو پر تنش کنه در واقع برای هر چیزی میشه یه موسیقی ترسناک و در نهایت پر تنش درست کرد
پر تنش مث اینکه تو رو منتظر یه اتفاق ترسناک بزاره
حتی تو محیط شلوغ هم میشه آهنگ خیلی ترسناک ساخت مثلا وقتی که یه ویروس توی یه فرودگاه بزرگ و شلوغ آزاد میشه
گرچه نمی شه موزیک رو عنوان اصلی در نظر گرفت برای همین من هنوز رای ندادم و نیاز به دلایل قوی تری دارم
اما در مورد دشمنان، بستگی به طراحی دشمنان و نحوه استفاده از اونها داره. مثلاً شما بازی‌ای مثل DEAD RISING یا همین ORC رو در نظر بگیر. واقعاً دشمنان بازی یا زامبی‌ها ترسی رو به شما القا می‌کنند؟
حالا یک مثال میزنم: نمسیس، برای چی اینقدر این موجود وحشت ناک به نظر میرسه؟ چون در کنار طراحی مناسب ظاهر، استفاده درستی ازش کردند. در بدترین شرایط که حتی فکرش رو هم نمیکنید این غول بی شاخ و دم در برابر شما ظاهر میشه که البته اینجا طراحی محیط هم تأثیر گذاره. فرار کردن از دست نمسیس در کوچه‌های تنگ و تاریک!
ببین علی جان یه موجود ترسناک اساسا به ذاتش مربوطه
در واقع اگر مثلا زامبی رو در نظر بگیریم این موجود برای ترسوندن منو شما ساخته شده خوب ولی این موجود باید به بلوغ برسه زامبی های ریمیک کاملا ترین زامبی های ساخته شده در تمام بازی های کامپیوتری تا به حال هستن
ولی تو بازی مث orc یا dead risin
زامبی ها برای ترسوندن ساخته نشدن ساخته شدن تا فقط ما از کشتنشون لذت ببریم
در نهایت می خوام بگم اسم باعث نمیشه که ما از چیزی بترسیم اگر هدف ترسوندن باشه زامبی ها بهترینن چون
1- ظاهر شبیه انسان دارن
2 - می تونن آلوده تون کنن
3 - شاید اون فرد دوستتون یا حتی اعضای خانوادتون باشه
4 - به خاطر شباهتشون جسم انسانیشون می تونن بهترین شرایط رو بین تمام موجودات داشته باشن
و...
حالا فک کن نمیسیس بخواد توی همون کوچه تنگ و تاریک جای حمله به تو برقصه !!!!!! خوب هم محیط مزحک میشه هم نمیسیس دیگه ترسناک نیس

و اما در مورد طراحی محیط، به غیر از اون مثالی رو که از عمارت اسپنسر(تو پست قبلی) براتون آوردم، شما یک راهروی تاریک رو در نظر بگیرید که سرتاسرش پنجره‌های بدون شیشه هست که البته این پنجره‌ها به وسیله تخته‌های چوبی بسته شده. حالا حتی اگر شما با اسپیکر خاموش هم بازی رو ادامه بدید، سعی می‌کنید با احتیاط کامل از این راهرو رد بشید. تصور کنید در میانه راه دست یک زامبی از پنجره بیرون بیاد و لباس شما رو بگیره حتی بدون تأثیر صداگذاری و موسیقی مناسب هم، این صحنه شکه کنندست.
به نظر من عامل موفقیت و محبویت سبک غربی وحشت در بین گیمرها هم همین اهمیت دادن به طراحی محیط باشه.
محیط به تنهایی نمی تونه ترسناک باشه
یک آزمایشگاه خالی بدون هیچ زامبی یا هر موجودی و بدون هیچ صدا و موزیکی نمی تونه ترسناک باشه شاید برای چند دقیقه ولی بعد از اون همه چیز بی خود و بی مزه میشه
تو مثالی که زدی هم از زامبی ها استفاده کردی گرچه از تجربه خودم بگم
وقتی رزیدنت ایول رو بدون صدا تو گوشی یا پی اس پی بازی می کنم از هیچیش نمی ترسم در واقع راحت بازی می کنم ولی بعد از این همه سال وقتی هدفون تو گوشم میزارم و شماره 3 رو بازی می کنم بازم از صدای نمیسیس و موزیکی که وقتی نمیسیس دنبالتون می کنه می ترسم
 
آخرین ویرایش:
کلا اتمسفر سری RE تاثیر زیادی در جذب مخاطبش داشت ...
اون طراحی لوکیشن هاش ( در سریهای قدیمش، طراحی عمارت ها که کاملا به سبک ساختمان های قدیم درستش کرده بودن، محیطی بزرگ، سقف های بلند، و استفاده زیاد از المان چوب ...
البته نباید تاثیر موسیقی، تنهایی کارکتر، نبود مهمات گافی، سخت جان بودن زامبی ها را هم نادیده گرفت
من صبح اومدم طوری نظر سنجی را عوض کنم که بشه به بیش از یک موضوع رای داد، اینجوری میشد درصد تاثیر المان ها را رده بندی کرد و بهشون درصد داد
حالا که گذشته ...

به نظر من از نظر رده بندی ترس، شماره 3، 1، 2، 0، ورونیکا، 4 ( به ترتیب هستن )
5 که مسلما چیزی بعنوان المان ترس نداشت، البته 4 هم نداشت ولی خو به خاطر اینکه دوستان رنجیده خاطر نشن گفتم :دی

ولی نمیدونم چرا، با اینکه خودم تمام درجه سختی های 4 را بازی کردم و تقریبا محل همه آیتم ها، تفنگ ها، جواهر ها و ... را حفظ هستم، اما باز هر دفعه که یکی از شماره های 1 - 2 - 3 را بازی میکنم حس دیگه ای بهم دست میده ...
نمیدونم بگم لعنت یا درود بر اونی که سبک Horror Survivor را Tactical Shooter تبدیل کرد
 
ولی نمیدونم چرا، با اینکه خودم تمام درجه سختی های 4 را بازی کردم و تقریبا محل همه آیتم ها، تفنگ ها، جواهر ها و ... را حفظ هستم، اما باز هر دفعه که یکی از شماره های 1 - 2 - 3 را بازی میکنم حس دیگه ای بهم دست میده ...
نمیدونم بگم لعنت یا درود بر اونی که سبک Horror Survivor را Tactical Shooter تبدیل کرد
چون تو شمار 1و 2و 3 ترس به معنب واقعی کلمه حس میشد کمبود تیر و تفنگ این حس به مخاطب می داد که از تک تک ابزار الات باری دفاع از خود استفاده کنه
 
ولی نمیدونم چرا، با اینکه خودم تمام درجه سختی های 4 را بازی کردم و تقریبا محل همه آیتم ها، تفنگ ها، جواهر ها و ... را حفظ هستم، اما باز هر دفعه که یکی از شماره های 1 - 2 - 3 را بازی میکنم حس دیگه ای بهم دست میده ...
نمیدونم بگم لعنت یا درود بر اونی که سبک Horror Survivor را Tactical Shooter تبدیل کرد
میدونی آقا نوید شما هم با سری کلاسیک RE زندگی کردید، برای همین نسخه‌های بعدی بهتون نمی‌چسبه!
البته کار از این حرفها گذشته ولی منم دل خوشی از گرایش بازی‌ها مخصوصاً سبک وحشت به شوتر شدن ندارم.
Hello Resident Evil 6
رزیدنت اویل 6 تا ساعاتی دیگر!
حمید جان خبر خاصی شده؟:d اصلاً امروز روزه RE6 هست. چپ و راست خبر این عنوان رو می‌شنویم!

فعلا دارم سعی میکنم خودم رو هایپ نکنم
هایپ شدیم تموم شد رفت پی کارش:d امشب من خوابم نمیبره!
ولی عجب سیاست احمقانه‌ای داره این کپکام، به نظر من رونمایی درست و حسابی از RE6 تو فروش رولیشنز و ORC تأثیر میگذاره!
 
آخرین ویرایش:
باید نظرسنجی چند انتخابی میزاشتین

علاوه بر محیط و اتمسفر به نظر من تنهایی کارکتر و موسیقی بازی هم خیلی توی ترسوندن گیمر تاثیر داره ، مثلا توی RE3 همون Stars رو که از دهن نمیسس میشنیدی قشنگ یه سکته رو رد میکردی :دی

علاوه بر اون مثل اینکه سایت No Hope Left هم واقعا متعلق به کاپکامه ، فعلا دارم سعی میکنم خودم رو هایپ نکنم ولی احتمالش وجود داره که فردا RE6 معرفی بشه ( توی VG247 نوشته بود معرفی قراره ساعت 10PM باشه که به وقت خودمون میشه ساعت 1:30 بامداد جمعه )

---------- نوشته در 09:25 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 09:01 PM ارسال شده بود ----------

Hello Resident Evil 6

رزیدنت اویل 6 تا ساعاتی دیگر!


نکن اینکارو با خودت حمید :دی

یه وقت دیدی ربطی به RE6 نداشت دوباره همگی مون دپرس میشیما :|
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or