بحث و تبادل نظر در مورد سری Metal Gear Solid

: من واقعا می خواستم با MGS3 این سری رو تموم کنم اما هنوز معما های زیادی مونده بود که باید حل می شد و من نمی تونستم درخواست کسانی رو که تقاضای یه بازی جدید رو کرده بودن نادیده بگیرم. اما مطمین باشید این بازی به همه ی سوالا جواب میده حتی به اونایی که در ورژن MSX2 ی Metal Gear مطرح شدن.
کوجیما کارش همینه :) MGS2 آخرین متال گیر منه ! بعد MGS3 رو ساخت . ازش پرسیدن تو که گفتی دیگه متالگیر نمیسازی . کوجیما گفت من ابتدا به عنوان ناظر بر پروژه MGS3 بودم ولی بعد که دیدم کار خوب پیش نمیره خودم کاملش کردم ! حالا صبر کنید . عمرا MGS4 آخرین کارش باشه :-"

تا وقتی پول حکمرانی میکنه ... کارهایی بسیار عالیی مثل MGS هم تبدیل به پروژه های تجاری میشوند !
 
سلام
من دوباره MGS1 رو شروع کردم!!
الان رسیدم به اونجا که پرزیدنت بیکر میمیره.
و باید سیدی کیس رو پیدا کنم که پشتش فرکانس کدک مریل رو نوشته. من خودم یادم رفته سیدی کیس کجاست یکی اگه یادشه بگه. یا اینکه فرکانس مریل رو بگه. :cheesygri
 
نوشته شده توسط SHvIRUS:
سلام
من دوباره MGS1 رو شروع کردم!!
الان رسیدم به اونجا که پرزیدنت بیکر میمیره.
و باید سیدی کیس رو پیدا کنم که پشتش فرکانس کدک مریل رو نوشته. من خودم یادم رفته سیدی کیس کجاست یکی اگه یادشه بگه. یا اینکه فرکانس مریل رو بگه. :cheesygri

فرکانس مریل یادم اومد 140.15 حتما خودشه:cheesygri
 
کوجیما کارش همینه :) Mgs2 آخرین متال گیر منه ! بعد Mgs3 رو ساخت . ازش پرسیدن تو که گفتی دیگه متالگیر نمیسازی . کوجیما گفت من ابتدا به عنوان ناظر بر پروژه Mgs3 بودم ولی بعد که دیدم کار خوب پیش نمیره خودم کاملش کردم ! حالا صبر کنید . عمرا Mgs4 آخرین کارش باشه :-"

تا وقتی پول حکمرانی میکنه ... کارهایی بسیار عالیی مثل Mgs هم تبدیل به پروژه های تجاری میشوند !

زیاد تعجب نباید کرد اینا همش سیاست کاریه داداش کوجیماست
 
اینی که اینجا میذارم مصاحبه با کوجیما توی E3 2006 هست....امیدوارم خوشتون بیاد و امیدوارم به من نگین که قدیمیه!!!



مصاحبه با Hideo Kojima
! سلام...اسم من هیدئو کوجیماست و من تهیه کننده و کارگردان سری متال گیر هستم...ولی راستشو بخواین اون اسمی که واقعا بیشتر از همه دوست دارم لقب طراح بازی هست!!!برای اینکه عقیده دارم که کار من طراحی بازی ها هستش..خب ! در مورد تریلر...ما توی این یکی سعی کردیم که نشون بدیم خود بازی در چه موردی هست...اگه توجه کرده بودین مطمئنا متوجه شدین که در تریلر نمایش داده شده در TGS این چیزی نبود که ما میخواستیم نشون بدیم...کار اصلی ما توی TGS نشون دادن گرافیک بازی به کمک سخت افزار PS3 بودش..این تریلر جدید دیگه در مورد PS3 یا قدرت این کنسول نبود , حداقل میتونم بگم که توی این تریلر من همچین قصدی نداشتم...من میخواستم که در مورد داستان MGS4 توضیح بدم...در مورد Theme بازی و اینکه هر کسی چه نقشی رو در قسمت چهارم گرفته است....
البته مهمترین چیز واسه من تعجب کسانی بود که اونو دیدن...در مورد تریلر امسال MGS4 میشه به راحتی گفت که این تریلر با بقیه یک فرق کلی داشت : هیچ کدوم از اونها (قبلیها = MGS1..MGS2…MGS3) مثل این یکی غمناک نبودن...در نتیجه تمام چیزهایی که نمایش داده شد برای توضیح دادن این احساس ناراحت کننده بودش...مثلا توی یک قسمت بازی (منظور جایی هست که Snake بعد از فرار کردن از دست رباتها دقیقا مثل مردی شکست خورده یواش یواش به کناره دیوار نزدیک میشه...به سیگارش یک پک میزنه و بعد دوربین شروع به دور شدن از این شخصیت میکنه..) رنگی که نشون داده میشه (رنگ سبز) نشون دهنده اینه که رنگها درMGS4 چگونه خواهند بود....تمام اینها برای برانگیختن احساسات و شکل دادن به اونها در بازی بود...ما حتی از موزیک معروف سری MGS استفاده نکردیم(موزیکی کهHarry Gregson Williams برای هر 3 قسمت بازی طراحی کرده و حالتی هیجانی داره...حتی برای Snake Eater هم این حالت موسیقی استفاده شده بود..ولی در MGS4 دیگه اینطور نبود)...خب ! این مطمئنا چیزی بود که مردم رو سورپرایز کرد ولی همچنین برای توضیح دادن احساس هم بود...
توی MGS های قبلی دوربین یک طوری بود که شما رو داخل میدان جنگ نمیکرد بلکه بیشتر طوری بود که انگار دارین به میدان جنگ از بالا نگاه میکنین...این تقریبا احساسی بود که موقع بازی کردن به شما دست میداد...ولی ! اینبار ما زاویه دید رو تغییر دادیم...برای اینکه اینبار شما واقعا درون یک میدان جنگ هستین , شما الان در جنگ به سر میبرید...توی جنگ چیزهایی هست که شما هیچوقت نمیفهمین مگه اینکه اونجا حضور داشته باشین...پس حس کلی بازی سوگ و غم و اندوه هست...چیزهایی که تا حالا متوجه نشدین , مثل ضربه زدن یا حتی کشتن !
در مورد Raiden که توی تریلر نشون داده شد مردم همشون عقیده دارن که خیلی توپ بودش...میدونین ! وقتی که MGS2 به بازار اومد خیلی از ژاپنی ها از Raiden خوششون اومد...ولی ما متوجه شدیم که مردم اروپا و آمریکا زیاد از Raiden خوششون نیومد...ولی من فکر میکنم که این طرز تفکر اشتباه هست...علت اینکه مردم از Raiden خوششون نیومد به طور کلی غلط بودش...بیشتر بازیکن ها میخواستن که با Snake بازی کنن ولی در عوض Raiden گیرشون افتاده بود!!! پس Raiden مورد بی مهری قرار گرفت!من میخوام که با تغییر دید نسبت به شخصیت Raiden به شما نشون بدم که Raiden چقدر توپه و در واقع یه طورهایی میخواستم که با این تریلر این رو بهتون ثابت کنم ومتوجه شدم که با تغییر دید نسبت به Raiden دیگه خیلیها عقیده دارن که Raiden خیلی توپه!!!
ما میدونیم که همه پیر میشن...کسانی که بازی ما رو بازی کردن و حتی ما که سازندگان این بازی هستیم...و مهمتر از همه Solid Snake هست که خیلی پیر شده...ما همچنین میخواستیم که این پیام رو در بازی بگنجونیم(با نوشتن اسم Solid Snake و سپس تغییر دادن آن به Old Snake) ...
هر چند که Snake یک سوپر قهرمان هست ولی بهر حال اون هم یک انسان هست و به مراتب اون هم پیر میشه...اون خیلی با تجربه هست و صد در صد متوجه شدین که توی جنگهای زیادی شرکت کرده و صدمه دیده...حالا اون هم فیزیکی و هم روانی داره صدمه میخوره که به سریعتر پیر شدنش کمک قابل توجهی! کرده...ولی مهم اینه که هر چند که اون پیر شده و صدمه های بسیاری دیده ولی هنوز هم داره مبارزه میکنه...من میخواستم که این پیام رو به هر کسی که تریلر رو میبینه نشون بدم که با اینکه پیر میشی , صدمه میبینی و تجربه به دست میاری ولی هنوز هم داری مبارزه میکنی(Enough is Enough Snake! You Can't Take Anymore of This…..Snake: I'm Not Dead Yet)....
من تا حالا خیلی بازی برای سری MG درست کردم ...2 تا قسمت که برای Metal Gear بود و 3 تا قسمت برای Metal Gear Solid هست و یک قسمت که داستانی مهم داره به اسم Metal Gear Portable OPS که برای PSP در حال طراحی و ساخته شدن هست...تمام اطلاعاتی که توی این دو تا 3 گانه به همراه Portable OPS مطرح شدن در قسمت چهارم کامل کننده تمام سوالاتی هستند که تا به Snake Eater برای شما پیش اومده بود...درام , اتفاقاتی که پیش اومده بودن و پیش زمینه های بوجود اومده در بازی...هر چند که من نمیتونم قول بدم که تمام موضوعات مورد بررسی قرار میگیرن و همه چیز به طور کامل روشن میشه ولی ما داریم سعی خودمون رو میکنیم تا همه چیز رو تا اونجایی که ممکنه تشریح کنیم....
ما سعیمون رو در استفاده از اون Motion Sensor موجود در دسته های جدید PS3 میکنیم...راستشو بخواین من خودم هم خبرش رو تازگیها شنیدم و خیلی زودتر از بقیه نفهمیده بودم...حدود چند هفته پیش میشد که من خبر دسته ها رو شنیدم و به این معنی هست که هنوز ایده هام رو در مورد دسته ها کامل نکردم و بعد از E3 امسال میخوام که طرز بهترین استفاده از اونها رو در MGS4 پایه ریزی کنم...در مورد از بین رفتن ویبره دسته ها من یه کمی در موردش ناراحت شدم..خب اون یک قسمت بزرگ ازMGS بود ولی با توجه به مشخصات سخت افزاری Motion Sensor ها مثل همتون متوجه شدم که این دو تکنولوژی(Dual Shock Vibration و (Motion Sensor با هم نمیتونن باشن ولی من میخوام که با استفاده از Motion Sensor بازی رو حتی از قسمتهای قبلی هم مهیج تر و بهتر بکنم طوری که شما احساس MGS ی بزرگتر و بهتری از این قسمت داشته باشین...
من سعیمو میکنم تا بازی رو در سال 2007 روی کنسول PS3 منتشر کنم...

ترجمه شده از مصاحبه تصویری Game Spot با Hideo Kojima
10 می سال 2006…. نمایشگاه E3 2006----- زمان مصاحبه = 6 دقیقه و 17 ثانیه
 
بابا ! من که گفتم قدیمیه ! فقط برای تغییر مزه دهان ! اینو گداشتم...خیلی وقتی بود که تاپیک داشت خاک میخورد...راستی! منظورت از
من دیده بودم
دیدن مصاحبه بود دیگه , نه ؟!
 
نوشته شده توسط gamestation:
زیاد تعجب نباید کرد اینا همش سیاست کاریه داداش کوجیماست

کوجیما خاصیتش همینه سر همه کلاه میزار خودش از دعوا بیرون میره( عین کاتالیزور)
در ضمن تا وقتی کوجیما هست این متال گیر هم هست احتمالا این اسنیک ما بمیره بگن این جا آخرش بعدش تو نسخه بعد پسرش بیرون میاد انتقام میگیره (فیلم هندی رو بیاد بیارید).
 
حالا مگه بده ؟! آیا به نظرتون واقعا چیز بدی هست که کوجیما هر دفعه یه خالی میبنده و بعدش زیرش میزنه....از پول و چیزهای دیگه که بگذریم میبینیم که تمام سریهای MGS که کوجیما توش بوده امتیازی بالاتر از 9 حتی از Gamespot گرفته اند...
متشکرم...Nemesis
 
نوشته شده توسط Nemesis:
حالا مگه بده ؟! آیا به نظرتون واقعا چیز بدی هست که کوجیما هر دفعه یه خالی میبنده و بعدش زیرش میزنه....از پول و چیزهای دیگه که بگذریم میبینیم که تمام سریهای MGS که کوجیما توش بوده امتیازی بالاتر از 9 حتی از Gamespot گرفته اند...
متشکرم...Nemesis
سلام.
شماره ی 3 که فکر میکنم کوجیما توش بود امتیازش بالای 9 نشد و فکر کنم شد 8.7 ;)
 
نوشته شده توسط MGS:
امین نسخه Subsitnce بالای 9 گرفت
سلام.
میدونم حسام جان ولی ایشون گفتن که تمام یری های MGS که کوجیما توش بوده بالای 9 گرفته منم مثل نقض زدم :cheesygri
بی خیال زیاد هم مهم نیست.:love:
 
از توجهتون متشکرم....من هم حواسم نبود...در واقع Subsistence رو به عنوان قسمت سوم کامل شده در نظر گرفته بودم...ولی به نظرتون اینقدر این سری بازی عالی نبوده که هیچوقت امتیاز پایین نگرفته؟!Substances که برای XBOX و PC ساخته شد پایین گرفت که فرقی هم نداره چون برای خود PS2 نبود و Snake Eater هم امتیازش با توجه به بازیهای نظیرش خیلی بالا شد....
باز هم متشکرم....Nemesis
 
اقا من يه مشکل از همون اول تو اجراي Subsistenceداشتم اونم اين بود که لودينگ ها خيلي طول ميکشيدن آيا براي شمل هم اينجوري بود يا مشکل من از يه جاي ديگه هست
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or