بحث و تبادل نظر در مورد سری Metal Gear Solid

نوشته شده توسط hlozeie:
اقا من يه مشکل از همون اول تو اجراي Subsistenceداشتم اونم اين بود که لودينگ ها خيلي طول ميکشيدن آيا براي شمل هم اينجوري بود يا مشکل من از يه جاي ديگه هست
سری متال گیر هیچوقت لودینگ طولانی نداشته... احتمالا مشکل از جای دیگس.
 
همونطور که سیاوش گفت "من چیزی رو از کسی قایم نمیکنم " یا یه همچین چیزی بود...برو با سایت Game FAQ به آدرس www.Gamefaqs.com و توی Walkthrough های بازی دنبال Gamescript بگرد....اونجا اگر کسی نوشته باشدش میتونی بری ببینیش....
متشکرم...Nemesis
 
خواهش میکنم....باید از سیاوش تشکر کنین که جای Game Script ها رو به ما نشون داد...من قبلش هم توی این سایت میرفتم ولی فقط برای Walkthrough های بازیها...Game Script ها رو سیاوش به من معرفی کرد...
متشکرم...Nemesis
 
عرض کنم خدمتتون که من ديروز با بازي-سنتر اشنا شدم و به گمونم حدود 4 ساعت وقت گذاشتم تا تمام پستهاي اين تاپيک رو بخونم!...!واقعا چشمام داشتن از جاشون ميپريدن بيرون!
اما ارزشش رو داشت!:)
يه خواهش از دوستان دارم و اونم اينه که لطفا توي يک تاپيک مباحث رو ارائه بدن که ما هم الاخون والاخون نشيم!
.
.
در باره زود پير شدن اسنيک هم بايد بگم که به احتمال قوي مربوط ميشه به همون قضيه کلون شدنش...و قبلا يکي از دوستان به (دالي) اشاره کرده بود که بايد بگم اون گوسفند رشدش سريع نبود و به علت کلون بودنش نمرد...بلکه يکسري از اختلالات توي سيستم دفاعي بدنش بود که باعث ميشد که از بيماريهاي عفوني رنج ببره...پس دانشمندا هم خودشون راحتش کردن!
يعني اينکه تا حالا مطلبي در باره پيري زودرس در کلونها منتشر نشده...ولي در باره اسنيک يا همينه يا قضيه Fox Die ! که البته شما هم به نتيجه اي نرسيديد.
.
اون دوستمون هم که ميگفت در سري بازي هاي متال گير يکسري از عوامل تکرار ميشن(مثل شکنجه شدن و...)کاملا موافقم.و ميدونيم که متال2 شبيه سازي مراحل متال1 بود توسط پاتريتها تا ببينن که يه ادم بيتجربه(در ميدون جنگ واقعي) چطور عمل ميکنه...اما متال1 چي؟ اونهم بازسازي وقايع سال 1964 بود؟
.
در مورد نورافکنهاي روي سر سام فيشر هم بايد بگم که اگه منظورتون نايت وژن گوگلها هستش...اونا نوري به محيط نميدن...بلکه نور محيط رو به چشم استفاده کننده ميرسونن.پس سام نبايد هم توي تاريکي ديده بشه.
.
جناب سياوش خان! شما گفتيد که چون توي کشور ما قانون کپي رايت وجود نداره پس کپي کاري ما ايرانيها دزدي به حساب نمياد!!؟؟ اگه منظورتون اين بود...بايد بگم که حرف شما واقعا مايه تاسف هستش...يعني اين که قانون به خودي خودش بي ارزش هست و اگه با چوب بالاي سر ما ايستادن!...اونوقت...اي ي ي...شايد اجراش بکنيم؟(فقط لطفا با لگد توي دهن من نزنيد!!!:) )
.
يکبار هم بحثي در مورد توارث پذيري صفات اکتسابي و ارثي پيش اومد و دوستمون هم به خوبي توضيح دادن که در کلون کردن...فقط صفات پدري به ارث ميرسن...دقيقا همينطوره...ببينيد...ساليد اسنيک و دو برادرش کلونهاي بيگ باس هستند...يعني اين که شما نبايد دنبال مادر اونا بگرديد(که اين کارو کرديد!)...کلون يعني اينکه از يک سلول غير جنسي يک فرد...فردي دقيقا با شکل و شمايل و تمام صفات ظاهري و باطني(ژنتيکي) فرد اوليه بدست ميارن.
چرا از سلول غير جنسي استفاده ميکنن؟ به اين علت که سلول جنسي( اسپرم يا تخمک) داراي نقشه ژني متفاوتي نسبت سلولهاي غير جنسي اون فرد هستش...به همين علته که ما شکل پدر يا مادرمون نيستيم...بلکه ما ترکيبي از صفات مختلف اونا هستيم.
خب...سلول غير جنسي بيگ باس(مو/پوست و...) رو ميارن...هسته اون رو جدا ميکنن و سيتوپلاسمش رو دور ميندازن...چون صفات در هسته هستن نه سيتوپلاسم...بعد هسته سلول غير جنسي بيگ باس رو گذاشتن توي يک سيتوپلاسم ديگه...
اين سيتوپلاسم دوم همون چيزي هست که شما ازش بعنوان مادر ساليد و ساليدوس و ليکوئيد نام برديد...خب...چ.ن فات و اطلاعات ژنوم فقط از هسته خونده ميشن...پس اصلا اهميتي نداره که اون سيتوپلاسم براي کي بوده يا چه ويژگيهايي داشته.
از ترکيب هسته سلول غير جنسي و سيتوپلاسم ثانويه...يک سلول اوليه جنيني بوجود مياد که اون رو به رحم يک خانم(باز هم اصلا مهم نيست که کيه) تزريق ميکنن و 9 ماه بعد...
ساليد و ليکوئيد و ساليدوس بوجود ميان.
اما مگه معني کلون اين نيست که فرد کلون شده بايد دقيقا هم شکل با فرد اوليه باشه؟
پس چرا فقط ساليد شکل بيگ باس هستش؟(البته توجه کنيد که به اشتباه ميگيم شبيه...بلکه ساليد(فرد کلون شده) دقيقا خود بيگ باس(فرد اوليه) هستش)
.
به اين علت که ژنهاي غالب از کوروموزومهاي بيگ باس نصيب ساليد شد...و ژنهاي مغلوب براي ليکوئيد موندنن اما ساليدوس... اون ژنهايي بينابين ژنهاي غالب و مغلوب بيگ باس نصيبش شدن!
.
پس...ساليد خود بيگ باس شد...ليکوئيد دقيقل با 100% تفاوت با بيگ باس شکل گرفت...ساليدوس هم از نظر شکل و شمايل و خصلت..يه چيزي شد بين ساليد و ليکوئيد!
.
اميدوارم اين مطالب به دردتون خورده باشه.
(خودمونيم...اون 3 واحد ژنتيک که پاس کردم بالاخره به دردمون خورد!!!!!):D :cheesygri :eek:
 
آخرین ویرایش:
دوباره با سلام...
چند تا سوال دبش دارم:
1) پدر بچه اولگا کيه؟
2)اسلات ميدونست که باس مادرشه؟
3)اگه اسلات همون ادام(جاسوس) بود پس چرا هيچوقت به روي اسنيک نيورد؟و خودش رو بهش معرفي نکرد؟
4)کسي ميدونه که دقيقا براي چي باس سارو رو کشت؟
5)ماموريت باس از طرف پاتريوتها چي بود که با ولگين همکاري کرد؟يعني اينکه اصولا چرا خودش رو به کشتن داد؟نميتونست اخر بازي مثل ادم با اسنيک و اوا سوار هواپيما ميشدن و ميرفتن؟

شرمنده...من از متال2 چيز زيادي نفهميدم...ارسنال گير چيه!!؟؟

سياوش خان...شما هم اگه ميشه چند تا از اون سوالاتي رو که ميگفتين جوابشرو ميدونيد اما ديگران ممکنه که به سادگي از کنارشون گذشته باشن رو مطرح کنيد...شايد يه کاري از دست ما براومد!:blushing:
 
)کسي ميدونه که دقيقا براي چي باس سارو رو کشت؟
چون فعلا تازه واردی یه سایت توپ که یکی از بچه ها معرفی کرده بودش رو بهت معرفی میکنم که بری حالشو ببری(فکر کنم SHvIRUS معرفی کرده بودش ! نمیدونم!!!) برو توی سایت www.Gigaville.com که Comic ی در مورد آخرین روزهای FoxHound هست....حتما Comic هاشو تا آخریش بخون...حدود 30 و چند MB میشه برای دانلود....

The Boss و Sorrow در یک ماموریت روبروی هم قرار گرفتند و بخاطر دستورات Boss مجبور شد که Sorrowرو بکشه...اگه جزئیات رو خواستی هم بگو....

در مورد سوالاتت یک ترجمه از Wikipedia نوشته ام که توی Web Log ام هست و برای بار دوم هم ترجمه اش رو اینجا میگذارم...با عرض معذرت از تمامی بروبچ این تاپیک به خاطر جا پر کردن...

ظهور رئيس بزرگ

Big Boss اولين بار در Metal Gear ديده شد و به عنوان فرمانده ايی كه به Snake دستور ميدهد وی را راهنمايی ميكرد.در قسمتهايی از بازی او يكدفعه شروع به دادن اطلاعات غلطی به بازيكن ميكرد كه وی را به انواع و اقسام تله ها هدايت مينمود.در انتهای بازی مشخص ميشود كه Big Boss در واقع رئيس تروريستها و غول! آخر بازی است.در ورژن MSX2 بازی , بازيكن در انتهای بازی يك تهديد خوف از Big Boss پس از پايان Credits دريافت ميكند.در Metal Gear 2 : Solid Snake مشخص ميشود كه Big Boss در نبرد قبلی جان سالم به در برده و اينبار نيز دشمن اصلی شما ميباشد.البته Big Boss فقط در انتهای اين بازی ديده ميشود...با توجه به پرونده درون بازی قد وی حدود 180cm و دارای وزن 89kg است.در ورژن MSX2 قيافه وی از هنرپيشه معروف Sean Connery اقتباس شده بود.

با اينكه وی در Metal Gear Solid مرده بود ولی نقش بسيار بزرگی را در اين قسمت بازی كرد.تروريستها باقيمانده جسد وی را برای انجام آزمايشات ژنتيكی ميخواستند.در اين قسمت معلوم ميشود كه Solid Snake و الهه انتقام وی Liquid Snake فرزندان (و يا Clone های ژنتيكی ) Big Boss هستند.همينطور مشخص ميشود كه Big Boss اطلاعات كاملی به Liquid در مورد گذشته اش در Metal Gear 2 داده است.

در Metal Gear Solid 3 : Snake Eater بازيكن در نقش Nakes Snake به بازی ميپردازد كه در طول بازی ميفهميم وی Big Boss در جوانی است كه در جريان جنگ سرد به ايفای نقش Naked Snake ميپردازد.

تائيد شده كه Big Boss در Metal Gear Solid 4 : Guns Of The Patriots نقشی بسيار كليدی خواهد داشت.طرحی ادراكی از Big Boss كه عريان به نظر ميرسيد در E3 2005 در غرفه كونامی به نمايش گذاشته شد (اين عكس قبلا در كتاب Art Of Metal Gear Solid ديده شده بود) نقش Big Boss در اين قسمت نامشخص است و هنوز چيزی برای وی تائيد نشده است...در مورد بازی در حال ساخت Metal Gear Solid : Portable OPS انتظار ميرود كه شخصيت اصلی Big Boss باشد.

انگيزه ها

Big Boss يك سرباز فداكار و وفادار بود ولی بعد از حوادث Snake Eater كه در آن به وی دستور كشتن مربی خودش The Boss را داده بودند(The Boss تحت نظر ايالات متحده كارش را انجام ميداد و خود ايالات متحده خواستار مرگ وی شد...) وی متوجه شد كه حتی بزرگترين و بهترين سربازان مانند خودش چيزی جز ابزارهای دست سياستمداران برای انجام كارهای كثيفشان نيستند...

در هنگام برپايی و هدايت گروه نوپای FOXHOUND براي دولت آمريكا او به طور مخفيانه شروع به برپايی Outer Heaven برای بوجود آوردن ملتی كرد كه در آن سربازان امروزی نيز به مانند سربازان قديمی مورد افتخار دولت و ملت بودند نه اينكه به عنوان عروسكهای خيمه شب بازی Patriot ها مورد استفاده قرار بگيرند(در مورد Patriot ها ميتوانيد به مقاله قبلی من در وب لاگ مراجعه كنيد)...

Big Boss بعد از ملاقات با Granin و در هنگام عمليات Snake Eater متوجه وجود سلاحی به نام Metal Gear شد , زمانی كه سلاح ديگری به نام Shagohod مراحل ساخت و تكامل را طی ميكرد .

او اميد داشت كه از طراحی Metal Gear برای ايجاد دنيايی از تقلا و نزاع و كشمكش كمك بگيرد و دنيا را به يك اغتشاش كامل دچار كند , دنيايی كه سربازان هميشه در آن جايی برای اثبات وجود دارند.وی اين نظر را با افرادی مثل Gray Fox در ميان گذاشت و آنها تصميم به دنباله روی از وی گرفتند و با او به سرزمين Zanzibar رفتند.

در آخرين برخورد با Solid Snake وی صحبت معروف Big Boss ی ! را به زبان مياورد :

Whoever wins, our battle does not end. The loser is freed from the battlefield; the winner must remain there, and the survivor must live his life as the warrior until he dies

هر كسی كه ببره , جنگ ما تموم نميشه....بازنده از ميدان جنگ آزاده... برنده بايد اينجا بمونه... و بازمانده بايد زندگيشو به عنوان يك جنگجو تا زمانی كه ميميره ادامه بده...



بعد از مرگ Big Boss خيلی از سربازانش به استخدام ايالات متحده در آمدند , به كار در FOXHOUND ادامه دادند و نسل بعدی نيروهای اين گروه را تشكيل دادند.هر چند كه آنها همچنان به Big Boss وفادار ماندند طوری كه بعدها جزيره Shadow Moses و نوع جديدی از Metal Gear با عنوان REX را به تصرف درآوردند...آنچنان كه به خود لقب "Sons Of Big Boss" را داده بودند.

فرمانده تيم Liquid Snake كه در واقع Clone ی از Big Boss و يك NGSF كه تحت DNA رئيس بزرگ تكامل ديده بود دنباله روی ميراث پدرش كه " بوجود آوردن دنيايی جديد به كمك Outer Heaven " بود را انجام داد هر چند كه Snake برای سومين بار يك تاسيسات قلعه مانند همراه با يك Metal Gear درون آنرا توانست به تنهايی شكست دهد و نقشه Liquid را نقش بر آب كند.

با وجود تمام اين اتفاقات سوال برانگيز , تم هميشگی داستانهای متال گير درباره سربازانی است كه عروسكهای خيمه شب بازی دولت بوده اند , سربازانی كه توسط فرماندهانشان به آنها دروغ گفته ميشد.اين واقعيت همراه با دموهای ابتدايی Snake Eater به راحتی توانست Big Boss را از يك دشمن و هماورد به يك شخصيت ضد قهرمان در طول بازی تبديل كند...آيا با توجه به اتفاقاتی كه برای Big Boss در طول Snake Eater افتاد , وی سزاوار دلسوزی نيست؟!

اسمها

اسم اصلی وی Jack هست هر چند كه در طول بازی وی بيشتر اوقات خود را John معرفی ميكند.اسم اداری و كد وی در طول Snake Eater مار عريان است كه برای راحتی فقط وی را مار (Snake ) صدا ميكنند.او لقب Big Boss را در انتهای بازی و در مقابل لقب The Boss دريافت ميكند.

بحث در مورد اسمها

در نزديكيهای پايان Snake Eater رئيس بزرگ به Ocelot ميگويد كه اسمش John است كه بعضی عقيده دارند اين اسم ابهامی است كه مربوط به ابتدای Virtuous Mission ميباشد (چونكه Naked Snake در ابتدای بازی به Para-Medic ميگويد اسمش John Doe است در حاليكه اين اسم در فرهنگ آمريكايی اسمی مبهم و در بيشتر اوقات يك جك برای كسانی است كه نميخواهند اسم واقعيشان معلوم شود...)

بعضی نيز عقيده دارند كه John اسمی مستعار براي Jack در فرهنگ آمريكايی است...در قسمتی از بازی نيز The Boss وی را Jack خطاب ميكند كه برای كسی كه مربی Naked Snake بوده غير ممكن است كه كارآموزش را به اسم واقعی خطاب نكند. Major Zero هم وی را در هنگام يك Flash Back در مورد Naked Snake با عنوان Jack خطاب كرد.

همچنين كسانی عقيده دارند كه ديالوگ Naked Snake با Ocelot براساس ديالوگ Snake در Metal Gear Solid با Oeclot هست كه در آن Snake به وی گفت اسمش David است...

در كتابچه Metal Gear Solid 3 : Shedding كه همراه با The Official DVD : The Extreme Box بود نيز اسم Naked Snake با Jack مشخص شده بود...

بعد از همه اين حرفها در DVD ايی كه Konami برای متال گير منتشر كرد و خود كوجيما آنرا تهيه كرده بود وی اظهار داشت كه هر دو اسم Jack و John اسمهايی مستعار برای هم هستند و بين ايندو فرقی وجود ندارد.

اسمهای دروغين

وقتی كه بازی Metal Gear در اروپا و آمريكا برای NES منتشر شد دفترچه راهنمايی كه Konami نوشته بود هيچ اشاره ايی به نام Big Boss نكرده بود و فقط به جای آن برای اسم فرمانده Snake نوشته بود Commander South...در حاليكه دشمن اصلی با نام Vermon CaTaffy شناخته شده بود , هر چند كه اين اشكال در نسخه English بازی برطرف شد.نسخه های آمريكايی بازی كه شعبه آمريكايی در آن دخالت ميكرد هميشه دارای تناقضات با نسخه های اصلی و ژاپنی بود كه مهمترين تناقض آن استفاده از نام روح الله خمينی ( Higharolla Kockamamie ) برای نام دشمن اصلی بازی در Snake's Revenge بود.

در Metal Gear Solid , شخصيت Sniper Wolf در حال مرگ رئيس بزرگ را با نام Saladin و يا صلاح الدين خطاب ميكند...صلاح الدين ايوبی خود يك كرد بود و Sniper Wolf هم يك كرد بود كه رئيس بزرگ وی را در هنگام جنگ عراق با ايران در حاليكه خانواده خود را از دست داده بود نجات ميدهد(اگر باور نداريد با CODEC اطلاعاتی در مورد Wolf بخواهيد تا اينها را در اختيارتان قرار دهد...) البته خطاب كردن Big Boss با Saladin نشانه احترام شديدی بود كه Wolf برای وی قائل بود.

تاريخچه

اينكه در چه زمانی Big Boss به عضويت نيروهای مسلح در آمد و جزو شاگردان The Boss شد يك معماست.كارهای نظامی وی از سال 1950 شروع شد...ار اين زمان وی جزو شاگردان رده اول The Boss شد و تكنيكهای CQC يا Close Quarters Combat را همراه با وی گسترش داد.در سال 1956 جك در پروژه Bikini Atoll كه برای تست انفجار بمبهای هيروژنی با پرتاب بود شركت كرد...

راه Boss و جك در دوازدهم ژوئن سال 1959 از هم جدا شد و 5 سال بعد هنگامی كه جك در اولين ماموريتش در نيروهای FOX Unit به انجام عمليات پرداخت دوباره ايندو در بيست و چهارم آگوست سال 1964 با يكديگر ديدار كردند.

Virtuous Mission

در سال ۱۹۶۴ مردی با نام Jack به عضويت در عمليات گروه نوپای Force Operation X در آمد كه با نام FOX Unit شناخته ميشدند...در اين عمليات وظيفه اصلی وی نجات و بيرون آوردن دكتری شوروی تبار با نام Nikolai Stephanovich Sokolov از كوههای عميق قلمرو شوروی بود.اسم رمز Jack در اين ماموريت Naked Snake بود.

ماموريت بخاطر دخالت The Boss , يك سرباز مونث و افسانه ايی كه نيروهای متفقين را در جنگ جهانی دوم به پيروزی رسانده بود و همچنين خالق Special Forces در نيروی آمريكا بود , به يك شكست منجر شد.

Operation Snake Eater

يك هفته بعد از سانحه Virtuous Mission جك و FOX Unit به زور دوباره به انجام ماموريت جديدی گماشته شدند كه وظيفه شان نابود كردن The Boss و نيروی تحت امر وی Cobra Unit و همچنين ميزبان آنها سرهنگی به نام Yevgeny Borisovitch Volgin بود.همچنين وظيفه ديگر نابود كردن اسلحه جديد آنها Shagohod و نجات دادن مهندس طراح آن Dr. Sokolov بود.اين اولين بار بود كه Naked Snake با نمونه های آزمايشی Metal Gear روبرو شد كه Aleksandr Leonovitch Granin داشت اين اسناد را برای دوستی در آمريكا ميفرستاد(پدر بزرگ Hal Emmerich !!!) كه اين كار را به خاطر ناراحتی از فرماندهانش برای انتخاب Shagohod بجای Metal Gear انجام ميداد...وی عقيده داشت Metal Gear كه دارای دو پا است قدرت و سرعت عمل بسيار بيشتری نسبت به Shagohod به دارد در حاليكه ديگران اين نظر را قبول نداشتند.

Naked Snake چشم راستش را بخاطر گلوله Ocelot يا Adam يا Shalashaska از دست ميدهد و اين اتفاق موقعی كه توسط Colonel Volgin در حال تحمل شكنجه است صورت ميپذيرد...هر چند وی فرار كرده و تمام قسمتهای ماموريت را با موفقيت پشت سر ميگذارد كه شامل نابود كردن The Boss و Volgin و همچنين از بين بردن Cobra Unit و نمونه اصلی Shagohod بود.

وی با مقامی " حتی بالاتر از The Boss " در دولت شناخته شد و در نتيجه مقام Boss را به وی داده و او را با عنوان Big Boss معرفی كردند.

وی توسط EVA فهميد كه The Boss كسی نبود كه به مملكتش خيانت كند بلكه برای آينده كشورش و به فرمان دولت , خود را در راه آن قربانی كرده است تا نابودی سلاح هسته ايی OKB-754 را كه Volgin با كمك آن سعی در بدتر كردن رابطه بين آمريكا و شوروی (در زمان جنگ سرد)داشت را ممكن سازد.

اتفاقات بعدی

بعد از جنگ ويتنام كه رهبری چند ارتش را بر عهده داشت و دارای لقب " سرباز افسانه ايی بزرگ " در آنها شده بود در حدود ۷۰ ماموريت ديگر همراه با گروههای SOG (Studies and Observations Group), The Wild Geese, Delta Force شركت نمود.وی همچنين يك يتيم جنگی را پذيرفت و به آموزش وی پرداخت , شخصی به نام Frank Jaeger كه بعدها Gray Fox لقب گرفت...يك سال بعد از متفرق شدن FOX Unit وی گروه جديد خودش FOXHOUND را تاسيس كرد تا كارهای گذشته FOX Unit را انجام دهد.

در سال ۱۹۷۲ ايالات متحده آمريكا بدن بيهوش Big Boss را كه در ميدان جنگ به اينحالت در آمده بود به آزمايشگاهی منتقل كردند تا ژنهای وی را با آزمايشات تبديل به سربازانی با قابليتهای بسيار بالا كنند.اين پروژه نام فرانسوي "Les Enfants Terribles" را گرفت....تمام فرزندان Big Boss اسم رمز Snake را گرفتند.

شورش Outer Heaven

در دهه ۱۹۹۰ Big Boss از پولی كه با انجام عملياتهای مختلف نصيبش شده بود شروع به ساخت كشوری با استحكامات نظامی كرد , سازمانی در مقابل قدرتهای غربي...همچنين Big Boss اولين نمونه از اسلحه Metal Gear را ساخت و اسم Metal Gear TX-55 را به آن داد , اين اسلحه برای اثبات برتری قدرت Outer Heaven بر عليه USA ساخته شده بود.

وقايع Metal Gear : وقتی كه به FOXHOUND ماموريت داده شد تا برای نابودی Metal Gear اقدام كند , Big Boss مهمترين سربازش را به Outer Heaven فرستاد ولی وی در آنجا دستگير شد!!!! سپس Big Boss ضعيفترين و ناشيترين سرباز خود كه در آن زمان كسی جز Solid Snake نبود و به تازگی به عضويت FOXHOUND درآمده بود را به ماموريت فرستاد...با اين كار وی وقت بيشتری برای تكميل پروژه Metal Gear پيدا ميكرد (توجه شود كه دولت آمريكا هنوز نميدانسته كه Outer Heaven تحت كنترل Big Boss است و بهمين دليل در طول بازی خود Big Boss شما را هدايت ميكند...)

بر خلاف انتظار Big Boss سرباز تازه كار Solid Snake موفق به انجام ماموريت و نابودی Metal Gear شد.با شكست مفتضحانه Big Boss وی در Outer Heaven خود را به Snake نشان داد و نقشه اصلی اش را برملا كرد.پس از اين اتفاق و در پايان بازی Snake موفق به شكست Big Boss شد...

وقايع Metal Gear 2 : Solid Snake : رئيس بزرگ موفق به فرار از Outer Heaven شد و ۲ سال بعد كنترل سرزمينی به نام Zanzibar Land را به دست گرفت.برای مطمئن بودن در اجرای نقشه اش كه به مانند نقشه Outer Heaven بود وی اينبار نوعی جديد از متال گير با نام Meat Gear D ساخت.بعد از اينكه Snake يار ديرينه اش Gray Fox را در يك مبارزه تن به تن شكست داد و بدون اسلحه در گوشه ايی ايستاده بود , Big Boss كه تمام عمرش را در ميدان جنگ گذرانده بود و نميتوانست بدون جنگ زنده بماند به Snake حمله كرد...Snake نيز ناچارا با يك كپسول محتوی مواد و يك فندك , اسلحه Flame Thrower ی ساخت و با آن Big Boss را شكست داد.

Solid , Liquid , Solidus

از ۸ ژن اصلی Big Boss سه ژن برای تبديل شدن به سربازان انتخاب شدند :Solid , Liquid و Solidus... به Liquid اشتباها و از روی عمد گفته ميشود كه تمام ژنهای اصلی برای Solid و تمام ژنهای فرعی برای وی است كه موجب شعله ور شدن خشم وی ميشود...در اين بين Solid از دو نفر بقيه جدا شده و توسط CIA آموزش ديده ميشود...Solidus با نام George Sears رئيس جمهور آمريكا شده و قبل از آن به آموزش بچه ها برای جنگ در جنگهای داخلی ليبريا ميپرداخته...

در اين بين Solidus كه در سن ۳۰ سالگی بود دقيقا قيافه يك فرد ۶۰ ساله را داشت كه بخاطر كلون شدن بد هر ۳ فرزند Big Boss بود (در دهه ۱۹۷۰ كه اين كلون گيری انجام شده تكنولوژی لازم برای جلوگيری از اين كار نبوده....)در پايان نيز توسط يكی از بچه هايی كه والدينش را كشته بود تا بتواند او را تربيت كند كشته شد و در آخرين لحظات زندگی سعی كرد تا به كمك مجسمه George Washington دوباره برخيزد كه اينبار مهلتی برای اين كار پيدا نكرد...

با تشكر

The Nemesis

در مورد Patriot ها و Arsenal Gear هم یک ترجمه دیگه از همون Wikipedia نوشته ام که دوباره اینجا میگذارمش :

مقدمه

در سری متال گير Patriot ها يا ميهن پرستان كه La-Li-Lu-Le-Lo هم خوانده ميشوند سازمانی هستند كه كنترل ايالات متحده آمريكا رو در دست دارند و همچنين به بوجود آوردن يك گروه جهانی جديد معروفند. هر چند كه نقشه های اصلی اين گروه معلوم نيست ولی آنها مهمترين و قويترين هماورد و دشمن اصلی در سری Metal Gear هستند. آنها به طور كلی جزو نيروهای The Philosophers بودند , قبل از اينكه از هم جدا شوند و اسمی جديد برای گروهشان انتخاب كنند...

تاريخچه

اولين حضور اين گروه در Metal Gear Solid بود كه توسط Campbell تاييد شد و حضور اصلی آنها در Metal Gear Solid : Sons Of Liberty و ريشه آنها در Snake Eater معلوم شدو در هر سه قسمت جاسوس اصلی آنها يعنی Revolver Ocelot حضوری پررنگ دارد...

اعضای اصلی و حقيقی اين گروه متشكل از ۱۲ نفر هستند كه با عنوان "Wisemen's Commitee " شناخته ميشوند.رئيس جمهور آمريكا نيز خود تحت نظر اين گروه ۱۲ نفره كار خود را انجام ميدهد , برای رئيس جمهور شدن يكی بايد تابعيت خود را به اين گروه نشان دهد كه اين موضوع در هنگام صحبت Raiden با جانسون برملا شد.

فرمانده نيروی تفنگداران دريای Scot Dolph از وجود آنها اطلاع داشت و به آنها "La-li-lu-le-lo" ميگفت...Richard Ames كه يك مامور سرويس مخفی DIA ( وزارت اطلاعات آمريكا) بود از وجود آنها اطلاع داشت و يك مامور اطلاعاتی اين گروه قبل از مرگش بود و همچنين Revolver Ocelot مامور اين گروه از زمان بچگی اش بوده است...

در Snake Eater معلوم شد كه Patriot ها شعبه ايی از گروهی بزرگتر به نام The Philosophers هستند...The Philosophers تشكيل شده بود از رهبران آمريكا , اتحاد جماهير شوروی و چين...بعد از جنگ جهانی اول آنها يك گروه مخفی با اهداف نامعلوم درست كردند.در زمان جنگ جهانی دوم تمام افراد گروه مرده بودند و گروه دچار اغتشاش شد كه علت آن تمركز بر روی يك گروه جديد جهانی بود.در جنگ جهانی دوم اعضای جديد گروه قبول كردند كه قدرت نظامی و اصلی كشورهايشان را برای مبارزه با متفقين به كار ببرند...در پايان جنگ قدرت گروه كه به طور غير قابل منتظره ايی زياد شده بود اين امكان را داد كه گروهی جديد تشكيل شود.آزمايشهای اتمی و بمبهای آن , تكنولوژی راكتها و همچنين به وجود آمدن گروه كبرا از دست آوردهای اين گروه بود. پدر Colonel Volgin كسی بود كه درراس قسمت پولشويی اين گروه كار ميكرد و در هنگام جنگ پولی كه آنها جمع آوری كرده بودند را دزديد...درSnake Eater و در سال ۱۹۶۴ وقايع بازی نشان ميدهد كه چگونه شعبه The Philosophers آمريكا اين پول را از Volgin پس ميگيرد.در سال ۱۹۷۰ و بعد از در آوردن تمام پولهای اين گروه از بانكهای مختلف دنيا شعبه آمريكايی The Philosophers از گروه جدا شده و در آمريكا با نام The Patriots به كار خود ادامه ميدهد...با قدرت كامل و عضويت اعضای اصلی گروه در شعبه آمريكايی دو شعبه چينی و روسی كم كم از صفحه روزگار محو ميشوند و فقط The Patriots باقی ميماند.هر چند كه Snake Eater درباره اسمهای روی ديسكی كه Otacon و Snake پيدا كرده بودند توضيح داد ولی تاكنون هيچ اطلاعاتی در مورد گروه جديد The Patriots به غير از مقدار اندكی كه در پايان بازی دوم به شما ميدهند (خود Patriot ها !!!) بدست نيامده است...

پاتريوتها چه كسانی هستند ؟!

تئوريهای زيادی در مورد اصليت Patriots قبل از منتشر شدن بازی مطرح شده كه تنهاترين و اصلی ترين قسمت آن برای قسمت پايانی بازی دوم است , هنگامی كه آنها با Raiden به كمك راديوی CODEC صحبت ميكنند.ميهن پرستان گفتند كه كاملا انسان نيستند...آنها تقريبا تمام مشخصه های يك هوش مصنوعی را دارند و در پايان بازی هنگامی كه GW به كمك ويروس Emma صدمه ديده صدايشان مدام دارای Noise هست...ولی اين نظريه را با گفتن اينكه در حدود ۲۰۰ سال در كاخ سفيد مانند يك هوشياری در حال تكامل رشد كرده اند باطل ميكنند.

در نزديكيهای پايان MGS 2 شمايل آنها در CODEC بصورت يك اسكلت است كه مرتبا روشن و خاموش ميشود و اين حالت يکی از مهمترين تئوريهای MGS را رقم زد : ((اينكه آنها ممكن است از اطلاعات , بوجود آمده باشند و دنبال كننده هنجار های صاحبان قبلی خود باشند))... اين نظريه با يكی از ديالوگهايی كه در پايان بازی صورت گرفت پررنگ تر شد :

Colonel: To begin with -- we're not what you'd call -- human. Over the past two hundred
years--A kind of consciousness formed layer by layer in the crucible of the

White House. It's not unlike the way life started in the oceans four billion years ago
The White House was our primordial soup, a base of evolution--we are formless
We are the very discipline and morality that Americans invoke

so often. How can anyone hope to eliminate us? As long as this nation exists
so will we

AI OF GW : برای شروع بذار بهت بگم كه ما اون چيزی كه شما انسان ميدونيد نيستيم...از ۲۰۰ سال پيش تا بحال نوعی هوشياری بصورت لايه لايه در بنيان كاخ سفيد شكل گرفت ولی نه اونطوری كه زندگی در ۴ بيليون سال پيش در اقيانوسها شكل گرفت...كاخ سفيد خاستگاه ما بود , مكانی برای تكامل...ما بی شكليم...ما همون نظم و سيرتی هستيم كه آمريكايی ها بيشتر اوقات به دنبالشن...چطوری كسی ميتونه اميد به نابودی ما داشته باشه؟! تا زمانی كه اين ملت زنده است ما هم زنده ايم...

البته دليلی برای قبولي اونچه كه ميهن پرستان ميگن نيست چونكه تقريبا هر كسی رو كه باهاش در ارتباطن ميفريبند حتی مامور خودشان Revolver Ocelot ...يك راهنما در آخرين قسمت MGS 3 داده ميشود كه در آن Ocelot موفق به دستيابی به Philosopher's Legacy ميشود و ميگويد :

‌"The Philosophers Can Finally Be Revived"

اينكه منظور Ocelot از زنده شدن چيه معلوم نيست ولی اگر ميهن پرستان حقيقت را ميگويند و ديگر انسان نيستند به اين معنيست كه كسی سعی داشته تا شعبه آمريكايی Wisemen's Committee را به زندگی برگرداند يا حداقل خاطرات آنها را در يك فرم ديجيتالی به حالت زنده برگرداند...(فراموش نكنيد كه كوجيما هميشه به دو موضوع اتمی و ژنتيك حساسيت داشته و سعی در نشان دادن آن در MGS داشته...)

همانطور كه هوش مصنوعی GW به كمك صدای Rose گفت :‌

We started with genetic engineering, and in the end, we succeeded in digitizing life itself

ما با مهندسی ژنتيك شروع كرديم و در پايان موفق به رقمی كردن خود زندگی شديم

هر چند كه اين احتمالی بيش نيست ولی يك فرم رقمی شده (ديجيتالی شده...) بيشتر به واقعيت نزديك است.دقيقا همونطوريكه Raiden با شكلهای ذهنی سرهنگ كمپبل و يا Rosemary صحبت ميكند...در واقع GW از كجا ميدانسته كه Colonel Campbell چگونه است ؟! همانطور هم كه Otacon به Raiden ميگويد Colonel Campbell در كل تركيبی از هوش مصنوعی و انتظارات شخصی Raiden از Campbell بود...

اين باعث ميشود كه اين نظريه كه The Patriots خاطره هستند و يا از خاطرات بوجود آمده اند تقويت شود.نظريه ايی كه ميگويد Patriot ها يك حافظه و تفكری قوی هستند هنگامی تقويت ميشود كه توضيحات آنها در مورد اينكه چقدر توپ! هستند و اينكه انسان نيستند را ميشنويم.

The Patriots ممكن بود زمانی يك سازمان با مامورانی بوده باشد كه به مافوق خود اطلاع ميدادند ولی اين سازمان در طول زمان ممكن است كه زوال (و يا حتی رشد) كرده باشد به نهادی كه هسته اصلی آن هدفها و خواسته های افرادی با نام Wisemen's Committee بوده است...كه به اين معنی است كه Patriot ها ديگر يك سازمان نيستند بلكه اشخاصی با وجود خارجی كه هدفها , آرمانها و روشهای Patriot های اصلی را دنبال ميكنند...آنها انسان هستند ولی نه كاملا...چونكه هيچ نهادی نيست كه بتواند آنرا ثابت كند.

عليرغم طبيعت اصلی , Patriot ها علاقه شديدی به كنترل كردن پيشرفت تمدن و تكامل انسانی با كنترل كردن اطلاعاتی كه انسانها به عنوان واقعيت ميپذيرند دارند.(برای مثال , به آنها ميگويند كه چه قسمتی از تاريخ را بپذيرند)...

علت اصلی ساختن Arsenal Gear برای تست كردن پروژه S3 و يا Selection for Societal Sanity بود...سيستمی كه برای كنترل و انتخاب ايده های فرهنگی كه برای نژاد انسان " خوب " هستند تنظيم شده بود در حاليكه بدون وجود آن و بصورت طبيعی اين اتفاق نميتوانست بيافتد.

Colonel: But in the current, digitized world
trivial information is accumulating every second, preserved in all its triteness. Never fading, always accessible
Rose: Rumors about petty issues, misinterpretations, slander
Colonel: All this junk data preserved in an unfiltered state, growing at an alarming rate
Rose: It will only slow down social progress, reduce the rate of evolution

كمپبل : ولی در اين دنيای ديجيتالی (رقمی شده!) اطلاعات ناچيز در هر ثانيه در حال انباشته شدنه...از هر فرسودگی در امانه...هيچوقت از بين نميره....هميشه در دسترسه

رز : شايعاتی در مورد موضوعات جزئی....توضيحهای غلط و گمراه كننده...تهمت

كمپبل : تمام اين اطلاعات بدردنخور در يك حالت تصفيه نشده باقی موندن...با ميزان خطرناكی در حال زياد شدن هستن

رز : اين فقط سرعت پيشرفت جامعه رو كم ميكنه...باعث كم شدن ميزان تكامل جامعه ميشه



يك تئوری جالب ديگه اينه كه Patriot ها همانطور كه سعی در كنترل كردن فرهنگ و پيشرفتهای انسان ها دارند , سعی در ادامه دادن حيات خودشون هم دارند كه دقيقا با اصل Self-Preservation كه برای ژنهای هنجاری انسانهاست مطابقت دارد.بخاطر اينكه وجود Patriot ها به جامعه وابسته است برای همين پخش كردن عقايدشان به طور غير مستقيم در جامعه يكی از كارهای عادی آنها خواهد بود.

در ضمن يكی ديگر از فرضيه ها در مورد The Patriots اين است كه ممكن است آنها اصلا موجود نباشند.در يك ديالوگ بين Solid و Otacon , Otacon به وی ميگويد كه ليست اسم آنها را در ديسك پيدا كرده ولی اين اسمها برای افرادی است كه حدود ۱۰۰ سال پيش مرده اند...برخی عقيده دارند كه The Patriots فقط عذر دولت برای اجازه به Ocelot برای انجام كارهايش است...

"La-Li-Lu-Le-Lo"

"La-Li-Lu-Le-Lo" در بر دارنده ۵ حرفيست كه در الفبای ژاپنی موجود نيست...بحثی در MGS 2 بر مبنای كنترل افكار با دستكاری در زبان يك شخص صورت گرفت , اين واقعيت كه The Patriots با انتخاب اين نام قصد در معرفی خود به عنوان كسانی كه غايبند و وجود خارجی ندارند غير قابل انكار است...

بر اساس گفته President Johnson برخی افراد كه اجازه دسترسی به اطلاعات را پيدا نكرده اند (منظور ماموران سازمانی است...) قابليت تلفظ كردن كلمه The Patriots را در زبان اصلی خود ندارند چونكه Nano Machine های درونی بدن آنها به آنها زور ميكند تا كلمه "La-Li-Lu-Le-Lo" را هنگام شنيدن The Patriots از دهان ديگران بگيرند نه The Patriots اصلی را ... همين عامل باعث ميشود تا آنها Patriot ها را به اسم "La-Li-Lu-Le-Lo" خطاب كنند.

متشکرم....Nemesis
 
shvirus/mgs و nemesis... خيلي لطف دارين...ميگم...حالا من بايد همه 317 کميک رو بخونم!!!؟؟؟(يه کاريش ميکنم!!)
در اولين فرصت ميخوام که نوشتن داستان کامل متال گير رو شروع کنيم...:)
 
نوشته شده توسط fox_hound1985:
shvirus/mgs و nemesis... خيلي لطف دارين...ميگم...حالا من بايد همه 317 کميک رو بخونم!!!؟؟؟(يه کاريش ميکنم!!)
در اولين فرصت ميخوام که نوشتن داستان کامل متال گير رو شروع کنيم...:)
حسام یه داستان کامل از روی نسخه ی سوم نوشته
نسخه ی دوم رو نسبتا کامل نوشته اما قسمت یک رو ننوشته اگه می خوای روی دوم و اول تمرکز کن
دوست عزیز Nemesis اون پایینش لطف می کردی یه ویکی پدیا می نوشتی
با تشکر
 
ما که خیلیه منتظریم ببینیم کی می نویسه هنوز که هیچکس . یه بار به یکیک گفتم گفت باشه اما ننوشت حالا فاک هاند جان که اسمتو نمی دونم این لطف رو بکن . از سیر تا پیازشو بگو . یه تاپیک هم جدا واسش بزن به اسم داستان کامل بازی متال گیر .
 
دوست عزیز Nemesis اون پایینش لطف می کردی یه ویکی پدیا می نوشتی
با تشکر
شما گیر دادی به ما که همش از Wikipedia مینویسیم....اگه چشاتو درست واز کنی اینها روی توی متن میبینی :

در مورد سوالاتت یک ترجمه از Wikipedia نوشته ام که توی Web Log ام هست و برای بار دوم هم ترجمه اش رو اینجا میگذارم...با عرض معذرت از تمامی بروبچ این تاپیک به خاطر جا پر کردن..

در مورد Patriot ها و Arsenal Gear هم یک ترجمه دیگه از همون Wikipedia نوشته ام که دوباره اینجا میگذارمش :

هر وقت هم دیدی که این پست رو ویرایش کردم بگو دارم خالی میبندم ولی هر وقت که کامل چیزی رو نمیخونی این مشکلات ممکنه پیش بیاد....
متشکرم...Nemesis
 
نوشته شده توسط Nemesis:
شما گیر دادی به ما که همش از Wikipedia مینویسیم....اگه چشاتو درست واز کنی اینها روی توی متن میبینی :





هر وقت هم دیدی که این پست رو ویرایش کردم بگو دارم خالی میبندم ولی هر وقت که کامل چیزی رو نمیخونی این مشکلات ممکنه پیش بیاد....
متشکرم...Nemesis
معذرت فکر کردم مثل مطلبای قبلی هیچی ننوشتی

در ضمن توی صفحات اول تاپیک داستان دو قسمت دوم بازی هست به قلم حسام اما چند نفر دیگه شدن صاحبش
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or